Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viewpia LC-32IEA2 V.S LC-32IE21

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 mars 2006 - 14:49

syse
  • syse
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Vet att det har redan skapats en del trådar om den sistnämnda apparaten, men för de som är på väg att köpa en Viewpia så som jag så måste jag fråga.

Ska nog beställa någon av dessa och undrar bara hur en DVI ingån med HDMI adapter står sig mot en "riktig" HDMI ingång ???

Ska nämligen köpa en DVD spelare med HDMI - ut och köra med LCD:n.

Vilka andra fördelar har LC-32IEA2:an eftersom den kostar mer. Den kostar ju bara drygt 1000-lappen mer från Dustin.
Kommer man att sakna DVI ingången eftersom den inte har någon sån? Eller är en sådan onödig?

Tycker i o f s att den nya modellen är snyggare, men det finns ju ingen som har den än, (kommer in till Dustin i maj.) så det finns ju ingen som kan testa den och gemföra med den modellen som finns nu.
Någon som tro att det kommer vara stor skillnad i bildkvalite?
Viewpias tidigare modell hade ju grymt mycket barnsjukdomar har man märkt efter läst på forumet, undrar om den nya modellen också kommer att ha det? Iblan kan ju tillverkare vara lite tidiga med att släppa saker :rolleyes:

Nå, vad tror ni? ska jag satsa på den senaste eller vänta till den nya kommer?

Ps. Skulle vara trevligt om Anders från Dustin kunde svara då jag fått för mig att han sett den nya modellen och kan gemföra)

Redigerat av syse, 31 mars 2006 - 15:21.

Postad 01 april 2006 - 06:41

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
annars har de ju som kommer 5e maj både en med ett sorts mediacenter och en med digitalbox+ci-plats...

Postad 01 april 2006 - 10:21

syse
  • syse
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jo det är klart, men den ena för 11595:- har väl bara digital turner och inte kort plats?
Vem vill bara ha "bas utbudet".

Min största fråga är väl om man kommer att sakna DVI ingången till något? eller om den Viewpian som har DVI med HDMI adapter funkar lika bra, för då kanske jag har råd med en 37".
Men om de nya modellerna med riktig HDMI är myckete bättre så kanske jag ska satsa på en sån i 32"

Postad 01 april 2006 - 13:04

Örebroaren
  • Örebroaren
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Har testat Viewpia LC-32IE21 och den hade mycket dålig bild. Är dock intresserad av Viewpia LN-32IEA2 men är lite rädd att beblanda mig med märket igen efter fiaskot med LC-32IE21 :rolleyes:

Edit: DVI kommer du inte sakna för om du "bara" har en HDMI-ingång så kan man köpa DVI-HDMI kabel eller tvärtom så det löser sig alltid.

Redigerat av Örebroaren, 01 april 2006 - 13:05.

Postad 01 april 2006 - 22:04

syse
  • syse
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Vad hade du för bildkälla när du testade LC-32IE21 ???
För jag har ju hört att vissa tycker att det är riktigt bra bild på denna.
Skulle vara intressant att höra vad du hade för källa och om du har testat den med te x en DVD med HDMI i 1080 ???
Eller om du bara sett den med analog tv källa???? Vart "testade" du den? har du köpt den eller sett den hos nån polare?
Vet att många av min frågor finns det svar på i den LILLA tråden på 2500 inlägg. men va f*n, orkar inte läsa den då det mest är besvikna kunder som har fått felexemplar.
Jag vill veta om de som har fått ett exemplar utan fel är nöjda med bilden.

Meningarna går isär om denna skärm...

Postad 01 april 2006 - 22:19

Örebroaren
  • Örebroaren
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Vad hade du för bildkälla när du testade LC-32IE21 ???

<{POST_SNAPBACK}>

Har testat med digital-tv (fullscart/rgb), DVD (komponent), DVD (DVI) och Xbox 360 (komponent). Bäst bild ger ju DVI och komponent med 360 när man spelar men bilden är långt ifrån bra. Ser man på en skräckis så ser man inte vad som händer för bilden är så ljus. Färgerna är för saturerade så personer ser ut som tomater i ansiktet eller likbleka - finns ingen bra inställning.

Jag hoppas inte du köper denna för du kommer bara bli besviken - jag lovar.

Postad 02 april 2006 - 11:35

syse
  • syse
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
slowmove tycker tydligen att bilden är citat: "knivskarp" på samma skärm.

Du är inte säker på att du fått ett "felexemplar" och borde reklamera?

Postad 02 april 2006 - 14:04

Örebroaren
  • Örebroaren
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

slowmove tycker tydligen att bilden är citat: "knivskarp" på samma skärm.

Du är inte säker på att du fått ett "felexemplar" och borde reklamera?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill inte på något sätt trycka ner Slowmove's intryck men killen är 18 år och bor fortfarande hemma så antagligen är detta hans första LCD och då vill man gärna att den skall vara bäst...

Du gör som du vill men kom ihåg att jag har varnat dig för denna LCD för jag är inte den enda som tycker att detta är ett av dom sämsta LCD-köp man kan göra...

Postad 02 april 2006 - 16:33

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
känns som jag borde hoppa in här...för det första är det inte min första lcd och för det andra så tror jag inte den är bäst, absolut inte...dock bäst av de jag sett i segmentet under 13 lapp...

sen det me skräckis och att se saker handlar ju enbart om tuning på skärmen faktiskt, jag är inte den enda nöjda ägaren som du kanske vet...
men du kan ju anklaga alla ägarna för att vara totalt inkompetenta på att bedöma sin tv...
dock så vet jag att svärtan inte är den bästa, men med tuning kan bilden bli riktigt bra !

Redigerat av slowmove, 02 april 2006 - 16:34.

Postad 02 april 2006 - 18:28

Örebroaren
  • Örebroaren
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Det är så att när man äger saken ifråga så blir det gärna att "det är den bästa i den prisklassen", "ställer man in bilden rätt så..." osv.

Viewpian har inte bra bild, den har faktisk usel bild och svärta.

Postad 02 april 2006 - 18:35

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

känns som jag borde hoppa in här...för det första är det inte min första lcd och för det andra så tror jag inte den är bäst, absolut inte...dock bäst av de jag sett i segmentet under 13 lapp...

sen det me skräckis och att se saker handlar ju enbart om tuning på skärmen faktiskt, jag är inte den enda nöjda ägaren som du kanske vet...
men du kan ju anklaga alla ägarna för att vara totalt inkompetenta på att bedöma sin tv...
dock så vet jag att svärtan inte är den bästa, men med tuning kan bilden bli riktigt bra !

<{POST_SNAPBACK}>

Du säger att den är bäst i segmentet under 13 lapp... Nja det kan jag inte hålla med om, jag håller med Örebroaren om att bilden på tvn är kass. Jag skulle rekommendera en Hyundai Q320 istället.

Postad 03 april 2006 - 09:24

syse
  • syse
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hoppar in i diskussionen utan att ha testat varken Viewpian eller Hyundaien, men min budget ligger på runt 12-13000 lappar och då hade jag tänkt att få med en DVD spelare med HDMI utgång som klarar 1080i och lite fina HDMI kablar som inte är så billiga. Så skärmen får nog inte kosta så mycket mer en 11500:- med frakt.

Känns som Viewpian är det enda valet när man ska betala under 12000:- med frakt.?
Sedan har ju inte Hyundaien HDMI. Det har Viewpians nya skärm som kommer om 5 veckor.
Kanske får vänta ut en recension av någon som köpt den.

Postad 03 april 2006 - 10:33

Örebroaren
  • Örebroaren
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Varför skall du ha HDMI? DVI fungerar lika bra...

Postad 03 april 2006 - 16:34

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0
Det finns ju senaste numret av Bild & Ljud Hemma nr 3-06 att läsa om man vill ha en mer opartiskt bedömning av Viewpia som tv än den jag och Slowmove m.fl nöjda ägare.

Sen kan jag hålla med att Q320 är ett starkt alternativ om man ska upp lite i budget.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.