Mina 5 öre till diskussionen.
Man brukar ju alltid säga att man ska lyssna innan man bestämmer sig, och med just Mirage Omnisat så är detta ännu viktigare... det omnipolära ljudet, den "breda" ljudbilden är något som är MYCKET speciellt.
Jag var själv inne på dessa högtalare tidigare i vår/vinter, men efter att ha hört dem live i butik så var det helt enkelt inte en ljudbild som passade mig överhuvudtaget. Visst var det ett "stort" ljud, en "bred" ljudbild osv... men det var kändes inte rätt. Som en jämförelse så kändes det som om man tar en vanlig 4:3 tv-sändning och använder en stretch funktion på bilden så den passar en 16:9 tv. Dvs visst får man stor och bred bild.. men det blir "för brett".
Jag säger nu inte att det är dåligt eller något sådant, det handlar bara om att det kanske inte passar alla, det passade defintivt inte mig.
Så speciellt i detta fall när det gäller en så pass annorlunda högtalare och ljudtyp som Omnisat:arna så hoppas jag verkligen att du tar dig tid att få lyssna på dem först så du vet vad du får i slutändan.