Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Funderar på ny säng, tips önskas..

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 May 2006 - 21:13

slurbo
  • slurbo
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Funderar på att göra en ganska stor investering i form av ny säng.
Har varit och kikat/prov legat en hel del sängar de sissta dagarna och hittat två modeller jag fastnat rejält för. Jensen Supreme eller Carpe Diem Sandö. Tycker de känns ganska likvärdiga i komforten samt utseendet. Är det någon på forumet som har någon av dessa? Det är en 180*200 som är intressant, tänker prova en hel del innan jag slår till men har ni en så skriv ned era tankar....
Hästens faller bort då jag är allergisk samt inte alls uppskattar dess "komfort".

Postad 17 May 2006 - 22:33

xray
  • xray
  • Guru

• 4296 inlägg
  • 0
Jag köpte en Jensen Ambassadör Kontinental 210*180cm för ca tre år sedan och jag är fortfarande väldigt nöjd –jag sover som en ”stock”. Valde en längd på 210cm trots att jag inte är överdrivet lång (185cm), väldigt skönt att kunna sträcka ut sig ordentligt utan att vara rädd att man skulle trilla ner på golvet :) Jag fastnade för den medelmjuka madrassen vilket i kombination med dubbla madrasser ger en fast men ändå mjuk ligg komfort. Som bäddmadrass valde jag den med överdrag av tjockt bomullstyg, eftersom den är mer robust än den av syntetmaterial. Troligen är det bättre komfort med bomullstyget då den absorberar fukt på ett bättre sätt. Den ända nackdelen med madrasserna är att dom bör vändas med jämna mellanrum så att inte de inte bli ojämt ”slitna” (tungt då det rör sig om många kilo madrass - tur att man kan vila ut sig på ett förnämligt sätt efter kraftansträngningen…).

Redigerat av xray, 17 May 2006 - 22:37.

Postad 17 May 2006 - 23:17

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0
Vi har Carpe Diems "Malö"serie och är riktigt nöjda.Har haft sängen i knappt fem år och jag jobbade dubbelpass under ett års tid men vaknade utvilad varje morgon. Att de gör snygga sängar är ett plus då jag har svårt för rutorna som Hästens kör med. Det enda jag blev lite irriterad på var att alubenen kostade över 3000:- kr.

Postad 18 May 2006 - 11:25

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

jobbade dubbelpass under ett års tid

<{POST_SNAPBACK}>

Varför? låter ju oerhört jobbigt, om vi pratar om vanliga 8 timmars pass. inte jobbade du väl 16 timmar om dagen i ett års tid.

Postad 18 May 2006 - 11:33

Unregisteredcc82d64c
  • Unregisteredcc82d64c
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...showtopic=24465

Postad 24 May 2006 - 01:50

Rackarn
  • Rackarn
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Funderar på att göra en ganska stor investering i form av ny säng.
Har varit och kikat/prov legat en hel del sängar de sissta dagarna och hittat två modeller jag fastnat rejält för. Jensen Supreme eller Carpe Diem Sandö. Tycker de känns ganska likvärdiga i komforten samt utseendet. Är det någon på forumet som har någon av dessa? Det är en 180*200 som är intressant, tänker prova en hel del innan jag slår till men har ni en så skriv ned era tankar....
Hästens faller bort då jag är allergisk samt inte alls uppskattar dess "komfort".

<{POST_SNAPBACK}>

Att döma av din inlägg "Slurbo" så behöver man först en riktig säng först när man gör annat än att "Slurra" kaffe på jobbet hela dagarna... Allvarligt så finns det en firma i typ kåge som säljer sängar av ett märke som jag inte kommer ihåg namnet på, men dom var i alla fall mycket sköna, skall ta reda på det...

Postad 29 May 2006 - 05:24

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0
Har en Tempur, tog en vecka att vänja sig men nu sover jag som en kung. Har i dagarna kompletterat med en dito kudde, som också känns ovan i början men som är fantastiskt skön att sova på när man vant sig efter några dagar. Men det är samtidigt många som aldrig vänjer sig vid Tempurkänslan.

Postad 29 May 2006 - 11:41

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Lectus Continental........

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.