Jag håller med latsmurf om att IKEAs sängar är bra.
Jag har haft min i snart 5 år utan problem.
Jag har den `` lyxigaste´´ Sultanvarianten med en tjock bäddmadrass med latex i kärnan.
Jag var mycket ute och provade olika sängar och hittade en hel del sängar som var bra, men då kostade de också därefter.
När jag sedan kom på IKEA och provlåg den säng jag har i dag, kunde jag konstatera att denna var minst lika skön som de dyra madrasser jag tidigare provlegat. När jag sedan såg på prislappen var det väl inte mycket att tveka om.
Hästens 25 års garanti på fjäder och rambrott.....hrm.
Är det många här som lyckats att ha av någon fjäder eller sängram ? Jag har inte blivit så värst imponerad av hästens sängar när jag provat.
Jag skulle väl kunna tänka mig ett scenario där garantin faktiskt skulle kunna komma till pass. Min moster, som väger 170 kg ++, ställer sig och hoppar i sängen kan det nog tänkas flyga en hel del sänginnehåll.
Nu tror jag väl inte direkt att hon kommer att göra det, så Hästens garanti mot fjäder och rambrott kan jag faktiskt leva utan.
Har du inte provlegat en Ikeasäng med latexkärna, så tycker jag att du skall göra detta innan du bestämmer dig för något dyrare alternativ.