Det är wlan jag vill åt och undrar om jag gjort ett dåligt val med E70?
Ska jag köpa en annan, isf, vilken rekomenderas av er?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Nokia E70, inget vidare intresse för denna lur?
Startad av
Unregistered0995e388
, Aug 14 2006 14:04
17 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 14 August 2006 - 14:04
Har beställt denna lur för 1400 :- + 100:-/24mån förlängning av abb men ser att intresset för den inte verkar vara på topp...
Det är wlan jag vill åt och undrar om jag gjort ett dåligt val med E70? Ska jag köpa en annan, isf, vilken rekomenderas av er? Postad 14 August 2006 - 14:25
Tror att du kommer bli mycket nöjd! Jag valde N80 eftersom jag också är intresserad av wlan, mini-sd, mp3-spelare men tyckte bättre om N80:s smalare format och tycker det är praktiskt med kamera...
/Victor Postad 14 August 2006 - 15:30
Nja, det här med kamera på lurar har jag alltid sett som en liten grej, inte ens med min FZ5 är jag nöjd med bildkvaliten faktist... SBS kanske. Jo Wlan, tänkte på något skypeliknande prog där så man ringer helt gratis då om man nu kopplar upp sig mot tex. grannens nätverk. Jag beställde denna lur från katching efter många vändor, tog 4-5 dagar innan jag bestämde mig... Såg att jag trots det var ETTA (1) på förbokningen, därför denna tråd. Svalt intresse brukar ju ha sina anledningar och tänkte att jag missat något med VÄLDIGT negativt E70:an... Men så är då inte fallet? Postad 14 August 2006 - 19:11
Det är ju inte en konsumentlur, därav det svala intresset. Företagskunderna förhandsbokar inte direkt sina telefoner på Katshing. Hela E-serien verkar vara bra lurar tycker jag.
Postad 15 August 2006 - 12:32 Nu är ju inte jag någon allvetare på lurar utan nästan tvärtom...men har man inte alltid jagat "gadgets" på mobiltelefoner? Jämför jag E70 mot omotligt populära K800i som är ca 400:- billigare så tycker jag att E70 är ett par strån vassare som telefon? Just wlan tycker jag är värt det mesta i sig och ett t-bord underlättar ju enormt vid nedladdning av .avi, .mp3, chat mm... Postad 15 August 2006 - 13:46
Just det! SÅ var det! Det var bland annat tangentbordet JAG inte gillade
Jag föredrar att ha mobilen i handen, "lodrätt". Dessutom har N80 mycket bättre display. Men jag tror definitivt E70 är en mycket bra lur! /Victor Postad 15 August 2006 - 13:52
Jag är oxå intresserad av E70, det är förvånansvärt tyst om den trots toppbetyg i alla tester. Den har ju allt! Jag är mest orolig för hur "vingen" kommer att fungera efter något års användande.
Har länge varit nyfiken på SE 600 men skippat den pga alla buggar, som SE's suport "inte har hört talas om"!! Undrar om Symbian är att föredra före Windows Mobile? Postad 19 September 2006 - 10:25
Har beställt en E70, borde ha den i handen någon gång nästa vecka. Är ganska säker på att det är en bra lur, den verkar faktiskt ha det mesta man kan önska sig. Är förvånad över tystnaden kring denna då många tester ger mycket goda poäng.
Denna recension är hyfsat omfattande, Nokia E70 review Postad 21 September 2006 - 12:25
Helnöjd
Har nu min E70'a i handen och är mer än nöjd. Får återkomma i ämnet när jag hunnit bekanta mig med alla sköna funktioner... Postad 27 September 2006 - 06:55
Jag som nu haft min E70 i snart 2 månader kan tala om att det är en underbar telefon och under förutsättningen att ni inte vill surfa på allt för tunga sidor(Hembio.com, prisjakt, aftonbladet o.s.v.) utan kanske kör wikipedia,google, feber-siterna, SL o.s.v. så kommer den fungera utmärkt, annars kommer ni råka ut för att minnet tar slut, vilket enkelt löses genom att stänga mobilen så att man inte har hela tangenbordet eftersom att landscape-vyn suger 6mb extra internminne av de 19 tillgängliga efter uppstart, så när man viker ut den och inte har något program öppet så har du helt plötsligt bara 13mb kvar. 13mb räcker inte så långt som 19 gör. De allra tyngsta siterna som slashdot med flera kommer ni aldrig kunna surfa på eftersom det inte finns tillräckligt med ram. Ni som inte har behov av avancerad röststyrning, en del andra småsaker kommer kunna nöja er med N93 eller vad den heter som också har WLAN eftersom den har bra mycket mer ramminne.
Anledningen är att de inte snålat in på ramminnet på N93 som de gjort på E70(vilket är konstigt då det är en Buisness phone), och de nya skärmarna har extremt hög upplösning(man kan läsa text som är typ 6pt på skärmen utan problem), högre upplösning betyder mer minnesanvändning, så detta minnesproblem har ibland hänt med plugin-kamera-program som använder avancerade filter. Men oftast är det obantad webbsidegrafik och lite för mycket innehåll på en sida.. Så blir det tyvärr i dagens bredbandssverige. I övrigt så är båda webbläsarna klockrena på det de gör, telefonen underbar, tangentbordet en gåva från ovan, kameran är i värdsklass, blåtanden tror jag är 2.0..skärmen är gudomlig och resten fungerar som det ska. Jag har under snart 2 månaders tid varit med om två forcade omstarter från mobilen själv som resultat av för tungladdade sidor och jag som avslutat program lite för abrupt(vilket inte låtit GCn jobba som den ska). Jag rekommenderar telefonen, men vad ska du använda den till? Ska du skriva worddokument och anteckningar samt hålla koll på mailen konstant så är det här luren för dig, men ska du surfa så skaffa en laptop och använd telefonen som 3G-modem... En review som faktiskt belyser E70's problem http://www.allabouts..._E70_Review.php Postad 27 September 2006 - 09:03
Festiz, det låter som om du inte uppgraderat till det senaste firmware't. 2.0x
Ta en tur till min tråd E70 firmware 2.0x. //Mr A Postad 09 October 2006 - 09:13
>>>Festiz och Herr Andersson!
Det ni skriver låter ju mycket trevligt tycker jag. Har gått och suktat efter en e70 både länge och väl, men inga butiker tar in den så jag har inte kunnat spana på den in real life så att säga. Har nästan bestämt mig för att köpa grisen i säcken nu. Har två frågor som ni kanske kan svara på: - Jag är något av en frilansjournalist och tycker det verkar lockande att kunna skriva/redigera Word-dokument med mobben. Men jag undrar: Finns det en "räkna tecken"-funktion? Så att jag kan se hur mycket jag har skrivit, eller måste jag räkna själv (=jobbigt)? - Kan man ställa alarmet på varje måndag-fredag på en viss tid och det upprepas automatiskt? Har läst att det inte ska funka, men kanske är det rättat med nya firmwaren. Let me know är ni snälla!! Postad 10 October 2006 - 09:58
Hallå ellep!
Efter snabbkollat min E70 så kommer jag fram till följande: Antal tecken i ett dokument: Nej, får räkna själv (men...) Återkommande larm: Ja, men i sådant fall varje dag. Ej mån - fre (men...) Har du haft en telefon med Symbian OS (eller liknande) innan? Det hade inte jag innan min E70. Nu kommer min förklaring till ovanstående men... Konceptet är uppenbart att man skall köpa mjukvara. E70 har det man behöver i grundutförande men har man mer specifika behov är tanken att man själv får utöka, precis som på PC'n eller Mac'n. Det finns en uppsjö av mjukvara för Symbian, ex. Handy Alarm som ser ut att ha den alarmfunktion du eftersöker. Kanske MobiSystems OfficeSuite eller Mobile Office har vad du söker angånde räkna tecken. Jag tror att du kommer bli nöjd med E70, Lycka till! Redigerat av mr Anderson, 10 October 2006 - 09:59. Postad 10 October 2006 - 10:29
Vad gäller alarmen är det i alla fall lätt löst med tilläggsprogram... Tyvärr har mobilprogramtillverkare vett att ta betalt för det de gör...
http://www.symbiange...565,19572,97719 /Victor Postad 11 October 2006 - 17:14
Tackar för svar.
Det var ju ungefär som jag misstänkte. Men jag köper den ändå. Grisen i säcken på en dyr mobil, vansinne. Hoppas jag blir glad och nöjd. Postad 31 December 2006 - 15:00
Testade en E70 häromsisten och störde mig lite på att man så lätt kom åt röd lur när man avsåg trycka mellanslag, och därmed kom tillbaka till viloläge.
Vad jag glömde testa var vad som händer om man redigerar ett Word-dokument och råkar trycka röd lur. Finns texten kvar när man går tillbaka till Word då? Eller sparas den någonstans? Eller försvinner allt...? Postad 08 January 2007 - 15:09
En annan sak: Är det någon som vet om den kan spela VBR-kodade (Variable Bit Rate) MP3:or (utan tilläggsprogram)?
Postad 11 January 2007 - 20:41
Svar på mina egna frågor: Ja, dokumentet finns kvar när man återvänder till Dokumentredigeringen (via menyn eller aktivitetshanteraren).
Ja, den klarar VBR-kodade MP3:or. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |