Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPod-styrning

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 September 2006 - 11:00

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Hej!
Jag undrar om någon testat att programmera en "multifjärr" så att den kan styra en iPod-docka?
Vore skönt att slippa apples egen, om jag nu ändå funderar att skaffa en "multifjärrkontroll"...

Thomas

Postad 03 November 2006 - 12:50

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Jajemen, jag styr min med min Harmony 895:a. Och det funkar lika bra med de enklare Harmonymodellerna.

Postad 03 November 2006 - 13:07

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jajemen, jag styr min med min Harmony 895:a. Och det funkar lika bra med de enklare Harmonymodellerna.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack! Då kanske jag kan använda min apple-docka istället för att köpa Pioneers dyrare variant.
Får ändå fundera lite…, min Pioneer VSX-AX4AS har ju en seperat iPod-ingång som verkar plocka fram lite bättre ljud. Inte så att jag ligger sömnlös över det, men Pioneers fjärr är inte speciellt bra tycker jag. Kanske bättre att koppla den på annan ingång och skaffa en bättre multifjärr, som då kan styra alla apparater istället. :angry: :) :)

T

Postad 04 November 2006 - 11:39

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tack! Då kanske jag kan använda min apple-docka istället för att köpa Pioneers dyrare variant.
Får ändå fundera lite…, min Pioneer VSX-AX4AS har ju en seperat iPod-ingång som verkar plocka fram lite bättre ljud. Inte så att jag ligger sömnlös över det, men Pioneers fjärr är inte speciellt bra tycker jag. Kanske bättre att koppla den på annan ingång och skaffa en bättre multifjärr, som då kan styra alla apparater istället. ;) ;) ;)

T

<{POST_SNAPBACK}>

Den stora nackdelen med apples universal dock är att den inte har någon slags OSD när man kopplar den mot en förstärkare och skärm, man kan alltså inte se och bläddra i ipodens bibliotek eller ens se låt och artist som spelas. Jag har därför bestämt mig för att lämna tillbaka min och satsa på en dock som stödjer detta. Har forskat en del i ämnet och de jag har hittat är dels Marantz egen dock (eftersom jag har en Marantz-stärkare), Griffin Tunecenter och DLO Homedock deluxe. Det kommer med största sannolikhet att bli Tunecenter eftersom den verkar vara den enda av dem som går att få tag på i Sverige just nu. Den verkar dessutom ha det läckraste OSD-gränssnittet.

Det kan ju vara värt att kolla upp om Pioneer-docken stödjer det (vilket jag kan tänka mig att den gör). Då tycker jag definitivt att det är något att ta med i ekvationen?

Postad 04 November 2006 - 13:39

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag förutsätter att Pioneer-dockans OSD är densamma som när man kopplar iPoden direkt till recivern.
Inte så kul OSD, men den fungerar ju…

Vet du ,Vega77, om Griffin Tunecenter kan användas för att visa bilder från iPoden på TV:n?
Jag hade gärna kunnat visa bilder (eller små filmer) som man lagt in på iPoden i större storlek på TV:n. Det kan man inte göra när man kopplat iPoden direkt till min Pioneer VSX-AX4AS, och sannolikt då inte heller via Pioneers docka, eftersom den har exakt samma anslutning…

Pioneers docka (Pioneer IDK80 iPod) sälj t.ex. på Macoteket för 994:-. Det enda stället jag känner till än så länge. Sen har ju klart Denon en för ca 1300kr, HK en för ca 800kr och Onkyo för ca 1000kr. Vet inte hur de funkar med respektive märken, men de funkar så klart inte på min Pioneer… ;)

T

Redigerat av Thomas S., 04 December 2007 - 00:50.

Postad 06 November 2006 - 22:06

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Jodå, den klarar att visa både foton och filmer. Och som sagt, gränssnittet är bland det bättre jag sett bland dockarna.
Tänkte införskaffa den nån dag den här veckan så jag kan skriva lite omdömen om den sen.

Postad 06 November 2006 - 22:30

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Vad för ingång kopplar du den till då? Ska bli kul att höra vad du tycker om Griffin Tunecenter.
Var har du hittat den? Den finns inte på Prisjakt, men det är väl en för udda produkt antar jag.

Postad 11 November 2006 - 16:23

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Man kopplar den till S-videoingången (funkar även med RCA).

Kan säga att jag fick leta mig blå efter dockar med schysst OSD innan jag sprang på Tunecentern och Homedock Deluxen. Var som sagt inne på Marantzen eftersom jag hade sett den på deras hemsida, men dels så är den dyr, dels så verkar det inte vara någon i Sverige som har den och när jag kollade produktbladet så såg det ut som att det var ett riktigt råkackigt gränssnitt. :P
Det verkar som att dessa slags dockar är lite för gröna för den svenska marknaden?

Har inte köpt Tunecentern än för det har varit lite dåligt med tid i veckan men de har den på Macoteket i Sundbyberg för 1195:-, så det blir en tur dit så fort jag hinner.

Har inte sett den eller Homedocken deluxen hos någon annan säljare hittills vilket är synd eftersom Macoteket alltid tar ut överpriser...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.