Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Buggar Nokia N73

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N73 64MB RAM (Mobiltelefoner) 1 7,88 (33) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 08 oktober 2006 - 11:39

jocef
  • jocef
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Ville bara kolla om det är någon som hittat lite buggar i telefonen?

Själv så när jag ska hämta mina mail med telefonen står det "uppdaterar brevlådan" sen händer inget mer. Någon mer som har detta problem?

Jag har fw 2.0628.0.0.1 (för att se vilken version du har tryck *#0000#)

Postad 09 oktober 2006 - 21:28

hasseb64
  • hasseb64
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Japp, finns lite buggar i den, värsta buggen är när du har på talsyntesen på när någon ringer och den startar om. Blåtanden är tydligen lite buggig. Div okontrollerad knapptryckning när kameraluckan öppen får den också att balla ur.
Får out of memory när jag öppnar filer och vid zoom stora bilder, viktigt att stänga programmen efter sig har jag lärt mig.

Finns tydligen minst en uppdatering av våran FW, Nokia har tydligen släppt update till andra N-serie mobiler på deras hemsida dock inte N73, den får man skicka in... Praktiskt!!!

De skulle behöva slipa lite mer på MP3 spelaren, saknar funktionalitet mellan den och filhanteraren, så jobbigt att man inte kan köra ett helt album från filhanteraren b.l.a

Har testat två olika modeller av 2GB kort, båda lika slöa, tror begränsningen ligger i telefonen inte minneskorten.

Lite sugen på köpa navigation nu bara, har hört att det funkar dåligt bara.

Annars mer än nöjd!!!

Hans

Postad 14 oktober 2006 - 21:53

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
en sak kom jag på, min låste sig en gång när jag lyssnade på musik och skulle fota samtidigt, men annars så kan jag bara säga att denna teleon ÄGER.. :-)

betydligt bättre än k800 enligt mitt tycke

Postad 17 oktober 2006 - 15:33

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

en sak kom jag på, min låste sig en gång när jag lyssnade på musik och skulle fota samtidigt, men annars så kan jag bara säga att denna teleon ÄGER.. :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Hur funkar blåtanden? Är det 2.0+EDR i denna lur?

K800 har nämligen den senaste blåtanden.

Svårt att bestämma vilken av dessa man vill ha.

Postad 12 november 2006 - 13:29

hasseb64
  • hasseb64
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur funkar blåtanden? Är det 2.0+EDR i denna lur?

K800 har nämligen den senaste blåtanden.

Svårt att bestämma vilken av dessa man vill ha.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej inte vad jag vet, finns dock ett externt program från MSI som kan fixa detta.

Postad 12 november 2006 - 22:48

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3 282 inlägg
  • 0
Trycker jag på röd lur medans ett sms/ mms sänds skickas det inte.... Riktigt irriterande då detta är ett bra sätt att komma till ursprungsläget.

Postad 19 november 2006 - 12:48

gurkan28
  • gurkan28
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Blåtanden i min nokia verkar inte funka. Den hittar inte min blåtands headset. Min förra telefon Nokia 6230 hittade headsettet utan problem.
Någon som vet vad feletligger??

/Daniel

Postad 29 december 2006 - 10:22

Unregisteredf6d0beb2
  • Unregisteredf6d0beb2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att få till funktionen "automatiskt knapplås" på min N73 Music Edition?? :rolleyes:
Verkar inte finnas i inställningar, men det kanske finns något smart sätt att fåtill det ändå. Annars en stor brist på denna annars mycket trevliga telefon.
Någon?

Postad 30 december 2006 - 11:40

andersson1
  • andersson1
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att få till funktionen "automatiskt knapplås" på min N73 Music Edition?? :D
Verkar inte finnas i inställningar, men det kanske finns något smart sätt att fåtill det ändå. Annars en stor brist på denna annars mycket trevliga telefon.
Någon?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Här finns ett program till S60v3 som ordnar det:
http://fuse.stc.cx/autolock/ (Ladda ner "AutoLock v1.1 (.sisx)" som ligger under "AutoLock v1.0 for S60 3rd edition")

/erik

Postad 15 januari 2007 - 16:37

Rappsabaggen
  • Rappsabaggen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hur stort minnes kort kan kan lägga i ?
funkar 2 gb?

Postad 16 januari 2007 - 01:45

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
2GB fungerar, det finns inget automatiskt knapplås men det finns automatisk telefonlås.

Postad 10 februari 2007 - 15:20

NoiseMaker
  • NoiseMaker
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Trycker jag på röd lur medans ett sms/ mms  sänds skickas det inte.... Riktigt irriterande då detta är ett bra sätt att komma till ursprungsläget.

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, det var det roligaste på länge! Det är väl ingen bugg, det är en funktion för att avbryta om du råkar skicka ett iväg ett SMS av misstag eller av annan anledning kommer på att du inte vill skicka det.

Postad 10 februari 2007 - 15:25

NoiseMaker
  • NoiseMaker
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Hur stort minnes kort kan kan lägga i ?
funkar 2 gb?

<{POST_SNAPBACK}>

Vari ligger skillnaden mellan ett knapplås och ett telefonlås? Att låsa telefonen är väl inget man önskar, eller?

När jag nu i några dagar drivit omkring på olika forum har jag stött på en uppsjö av olika knapplås till N73:an...
http://www.ipmart-fo...=phone lock n73

Bifogad fil(er)

Postad 11 februari 2007 - 00:02

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0
Har precis köpt en N73, men konstigt nog kan man inte ringa till den om man inte ringer med en annan 3G-telefon verkar det som. Är jäkligt n00b på det här, men nog borde det väl ändå bara vara att sätta i SIM-kortet och sen funkar det? Jag kan ju ringa ut och polarn kan ringa till mig från sin mobil, men varken jag eller polaren kan inte ringa till min mobil från varken min eller polarns fasta telefon....

Jäkligt skumt :o

Postad 11 februari 2007 - 14:44

NoiseMaker
  • NoiseMaker
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Har precis köpt en N73, men konstigt nog kan man inte ringa till den om man inte ringer med en annan 3G-telefon verkar det som. Är jäkligt n00b på det här, men nog borde det väl ändå bara vara att sätta i SIM-kortet och sen funkar det? Jag kan ju ringa ut och polarn kan ringa till mig från sin mobil, men varken jag eller polaren kan inte ringa till min mobil från varken min eller polarns fasta telefon....

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter onekligen mycket suspekt...

Redigerat av NoiseMaker, 13 februari 2007 - 18:23.

Postad 16 februari 2007 - 14:32

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0

Jäkligt skumt  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Jahopp - visar sig vara ett problem med att den tappar täckningen stup i kvarten. Med min äldre Nokia 3510 hade jag aldrig det problemet, så frågan är om det är telefonen som strular eller mitt Comviq Kontant som inte gillar telefonen - vad tror ni? Jäkla störande att inte kunna använda den...

Redigerat av DevilGod, 16 februari 2007 - 14:37.

Postad 09 mars 2007 - 13:33

Marlow
  • Marlow
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag brukar synka min N73ME med Office (kontakter, uppgifter, kalender m.m.) på jobbet via blåtand. Det krävs då att jag trycker "Godkänna anslutningsbegäran" på telefonen varje gång synkroniering ska ske.

Finns det något sätt att specificera så att blåtandsanslutning alltid godkänns automatiskt med vissa enheter, tex hem- och jobbdatorn?

Jag har inte hittat någon sådan funktion på N73:an.

Postad 11 mars 2007 - 19:08

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0

Jäkligt skumt  ^_^

<{POST_SNAPBACK}>

Jahopp - visar sig vara ett problem med att den tappar täckningen stup i kvarten. Med min äldre Nokia 3510 hade jag aldrig det problemet, så frågan är om det är telefonen som strular eller mitt Comviq Kontant som inte gillar telefonen - vad tror ni? Jäkla störande att inte kunna använda den...

<{POST_SNAPBACK}>

Uppdaterar mitt problem med en lösning, ifall någon annan skulle få samma strul.
Det är tydligen så att man inte kan använda ett SIM-kort som inte är 3G i en 3G-telefon - då blir det knas och man tappar kontakten med nätet och batteriet laddas ur på ca. 2 dagar. Jäkla konstigt att den infon inte fanns någonstans i någon manual eller så. Men men, har nu skaffat 3G-SIM-kort så nu funkar den klockrent ^_^

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.