Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varning för NetSuperstore !

115 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 24 November 2006 - 15:57

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

Vill varna för NetSuperstore !

Köpte en "ny" hårddisk (300GB SATA2) i deras butik som visade sig vara begagnad !
När jag kom hem och hade kopplat in den så dök ett till Windows upp.

Hårddisken var således begagnad och förmodligen återlämnad av någon som inte lyckats med den, eller som upptäckt något fel på den.

Jag tyckte att expediten uppträdde konstigt när han valde ut hårddisken.
Först tog han ett annat exemplar, men bytte efter lite funderande till den jag fick med motivet att den var bättre förpackad.
När jag anmärkte på att jag tyckte att antistatpåsen såg ut att har varit öppnad ansåg han att de kunde "se ut så ibland".

Rent och skärt lurendrejeri alltså att ta betalt för en "ny" vara men sälja en begagnad !

När jag (efter ett ha väntat i telefon mer än en timme) pratade med butikschefen på telefon om detta fick jag "erbjudandet" att åka till affären och byta den mot en "ny".
Någon ersättning för resan (ett par mil med bil) skulle jag inte få, trots att de på sin hemsida säger sig följa Konsumentköplagen !

Varning för dessa skojare !!

MVH,
/Erland

Redigerat av Unregisterede15c3657, 24 November 2006 - 16:03.

Postad 25 November 2006 - 00:26

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0
Skumt, jag har bara goda erfarenheter från dem. Synd att de håller på så där.

Postad 28 November 2006 - 23:21

andyredback
  • andyredback
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Netsuperstore är ett oseriöst företag som inte kan hålla leveranstider ,OM ENS LEVERANSER ÖVER HUVUD TAGET!!!!! Jag har haft oturen att ha med dem att göra, men det kommer inte hända igen!
Oproffsig,arrogant och praktiskt taget onåbar kundtjänst. UNDVIK!

Postad 29 November 2006 - 00:19

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Dom säljer PV60 42" för 13500, måste ju vara bull.

Postad 29 November 2006 - 18:50

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Behöver det ju inte vara eftersom den inte kostar mer än 11300:- i Tyskland just nu, med momsskillnaden inräknad borde det gå att sälja den för det priset, de skickar med all säkerhet inte med bordsstället som brukar ingå hos de andra (ca 1000:-).

Postad 29 November 2006 - 19:22

Unregisterede45e3982
  • Unregisterede45e3982
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Netsuperstore skickar INTE med stativ så man kan säga att den kostar 14500 om man jämför med dom andra butikerna

Postad 29 November 2006 - 22:30

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Finns PV60 för avhämtning i er butik för det priset?

Postad 29 November 2006 - 22:45

Hussein
  • Hussein
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Finns PV60 för avhämtning i er butik för det priset?

<{POST_SNAPBACK}>

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Redigerat av Hussein, 17 December 2006 - 02:05.

Postad 29 November 2006 - 22:48

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> Hussein !

En "ny" hårddisk där Windows redan är installerat kallar i alla fall jag för begagnad !

Mig veterligen är det ingen hårddisk-tillverkare som förinstallerar Windows på de hårddiskar de levererar till sina återförsäljare.

Uppenbarligen har jag och NetSuperstore olika uppfattning om vad som är "nya" respektive "begagnade" varor.
Det är ju verkligen upplysande för Era pressumtiva kunder att få veta att ni inte anser att detta var en "begagnad" vara ni sålde till "nypris" !

MVH,
/Erland

Postad 30 November 2006 - 01:17

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Hej,

Vi säljer inte begagande Hårdiskar ( det var det dumaste jag hört) och Bordsstativet ingår i Panasonic TH-42PV60. Vi ska Ha bästa priser på alla TV  modeller minst -1000 under alla andra.

MVH/Hussein 0707237500

<{POST_SNAPBACK}>

Då sänker ni priset på Sony KDL-40U2000K med
minst 2723:- då ni är 1723:- dyrare än den billigaste?

https://www.prisjakt...kt.php?p=104683

Postad 30 November 2006 - 18:39

Unregisterede45e3982
  • Unregisterede45e3982
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
så PV60 är inkl stativ, ni borde skriva det på er hemsida. Det är då riktigt billigt och eftersom jag bor ett stenkast från butiken tillkommer igen jobbig fraktkostnad.

Postad 01 December 2006 - 16:39

Cineplast
  • Cineplast
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
53 omdömen, ca en 3:a i snittbetyg. Säger väl en hel del ...

/ Cineplast

Postad 02 December 2006 - 15:30

skalman_1
  • skalman_1
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Men varför fortsätter folk och handla från detta företag.
Är folk så giriga bara för att de kan tjäna någon 100 lapp.
Men blir till slut blåst så det smäller om det.

Artikeltext avlägsnad då det dels bryter mot regel 8.1 (och upphovsrättslagen) att kopiera och publicera den här, dels bryter en publicering av texten mot regel 9.1 (och personuppgiftslagen) då den innehöll ett flertal uppgifter som lagen inte tillåter att vi behandlar. (Tomas_D700)

Redigerat av Tomas_D700, 17 December 2006 - 22:28.

Postad 02 December 2006 - 23:15

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> skalman_1 :

Det var som f*n, tänk så lite man vet !
Tackar för det synnerligen upplysande inlägget, det gör att frågan framstår i en helt (för mig åtminstone) ny dager !

Mot denna bakgrund har jag, liksom jag sett andra tidigare, svårt att förstå att Prisjakt nedlåter sig till att ha med priser från detta skojarföretag i sina listor :)

MVH,
/Erland

Redigerat av Unregisterede15c3657, 02 December 2006 - 23:17.

Postad 03 December 2006 - 15:38

Hussein
  • Hussein
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej !

-> Hussein !

En "ny" hårddisk där Windows redan är installerat kallar i alla fall jag för begagnad !

Mig veterligen är det ingen hårddisk-tillverkare som förinstallerar Windows på de hårddiskar de levererar till sina återförsäljare.

Uppenbarligen har jag och NetSuperstore olika uppfattning om vad som är "nya" respektive "begagnade" varor.
Det är ju verkligen upplysande för Era pressumtiva kunder att få veta att ni inte anser att detta var en "begagnad" vara ni sålde till "nypris" !

MVH,
/Erland

<{POST_SNAPBACK}>

xxxxxxxxxxxxxxx

Redigerat av Hussein, 17 December 2006 - 22:53.

Postad 03 December 2006 - 18:06

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Hej Erland,

Det är säkert av misstag, men det är inte koncptet.

Du alltid reklamera köpet ?

Varför detta mycket mer vänliga/positva bemötande helt plötsligt till ernyh om hans "använda" hårddisk?

Förra inlägget/svaret du skrev lät det helt annorlunda!

Hej,
Vi säljer inte begagande Hårdiskar ( det var det dumaste jag hört).....

Angående MR Otto säljer han elektronik på E-bay + på XXXXXX.de...finns flera medlemmar här på forumet som handlat ifrån MR Otto både på E-bay och i hans webbutik(er) så varför skulle det vara så hemligt?

Lite sök, särskilt i den officiella Onkyo TX-SR502E/602E/702E-tråden, ger den intresserade svaret... :huh:

Tyvärr kommer jag inte ihåg butiksnamnet...och orkar inte leta upp det....så återigen...varför så hemligt?

Vi får en ny leverans till butiken på måndag hoppas jag, men de som bor utanför stockholm skickar vi direkt från tyskland med UPS, det tar ca 5 dagar.

Anledningen att de är billigare i tyskland är Mr Otto, som äger det mesta i branshen och jobbar själv med inköp, Han har för närvarande 1100 anstälda i en by. Driver stor webshope bland annat jag ska inte säga vilken. :-).

MVH/Hussein

Att NetSuperstore skulle vara "unika" och extra billiga i Sverige genom att privatimportera själva ifrån Tyskland ...tillåt mig småle lite...detta gör ju ALLA svenska nätbutiker....

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 03 December 2006 - 18:28.

Postad 03 December 2006 - 18:29

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> Hussein :

Det är för mig uppenbart att säljaren i butiken medvetet gav mig en begagnad hårddisk !
Läs mitt första inlägg en gång till så kanske du (liksom de flesta andra som läst det) också förstår...

:huh:
Återigen läs mitt första inlägg !
När jag på telefon försökte att reklamera disken hos din butikschef så fick jag det "generösa" erbjudandet att åka ca 5 mil ToR (Tur och Retur) till din butik utan ersättning från Er.
Känner du till ett begrepp som heter "Konsumentköplagen", och vad som där står om hur dyrlika situationer skall hanteras ?

MVH,
/Erland

Redigerat av Unregisterede15c3657, 03 December 2006 - 18:30.

Postad 03 December 2006 - 21:40

Hussein
  • Hussein
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej !

-> Hussein :

Det är för mig uppenbart att säljaren i butiken medvetet gav mig en begagnad hårddisk !
Läs mitt första inlägg en gång till så kanske du (liksom de flesta andra som läst det) också förstår...

:huh:
När jag på telefon försökte att reklamera disken hos din butikschef så fick jag det "generösa" erbjudandet att åka ca 5 mil ToR (Tur och Retur) till din butik utan ersättning från Er.
Känner du till ett begrepp som heter "Konsumentköplagen", och vad som där står om hur dyrlika situationer skall hanteras ?

MVH,
/Erland

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av Hussein, 17 December 2006 - 02:08.

Postad 03 December 2006 - 22:53

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> Hussein :

Det är ju mycket märkligt att era kunder skall behöva gå ut "offentligt" och klaga för att vid andra försöket (eller är det tredje) få ett vettigt ? erbjudande om att få rättelse. :huh:

Som jag skrivit i mina tidigare inlägg var det din butikschef som gav mig det "generösa" erbjudandet om att få komma (på egen bekostnad) till er butik och byta mot en "ny ?" hårddisk.
Är det du som är chef för företaget eller är det din bror, som enligt tidigare inlägg "äger" företaget ? Det vill säga, har du befogenhet att "förhandla" i denna fråga ?

Hur mycket tror du att jag litar på att bli korrekt behandlad om jag kontaktar dig ?
Tyvärr är det nog så att jag känner mig för feg för att ta den kontakten.
Har man varit med ett tag på detta forum, och känt vibbarna från andra oseriösa näringsidkare, så aktar man sig tyvärr för ytterligare kontakt med sådana "in person" !

Mitt syfte med mitt första inlägg i denna tråd var att varna andra för ett oseriöst företag !
Hårddisken har jag redan satt upp på "blås-kontot".
Jag kommer inte frivilligt att ha ytterligare kontakter med dig/er !

MVH,
/Erland

Redigerat av Unregisterede15c3657, 03 December 2006 - 23:03.

Postad 03 December 2006 - 23:29

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Efter att läst denna tråden får jag en sån oerhört stor
lust att genast handla av netgiganten. :huh:

Postad 04 December 2006 - 00:40

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
luktar lite Braskens här (för er som minns) :huh:

Postad 04 December 2006 - 14:51

mumintrollet
  • mumintrollet
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

MVH,
/Erland

<{POST_SNAPBACK}>

Konsumentköplagen ger inget stöd för ersättning för resor och dylikt.

Det är helt uppenbart att det handlar om en retur som gått ut till kund (dig) oprövad. Det handlar inte om någon bluff alltså.

Vill du ha en Bic Mac & Co för besväret eller?

Det är så här branschen fungerar. Jag vet. Jag har jobbat i den. Inte i ovanstående kedja dock.

Postad 04 December 2006 - 16:27

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> mumintrollet !

Det är många försäljare som hänvisar till att de följer Konsumentköplagen utan att ha den blekaste aning om vad som där stadgas !

Du skriver :

Det är så här branschen fungerar. Jag vet. Jag har jobbat i den.

Det är ingen ursäkt ! Lagen finns och gäller ALLA oavsett bransch !
Jag får däför ta tillfället i akt och upplysa dig om vad som bland annat står där.

För den som vill läsa hela lagen finns den bland annat på följande sida: Konsumentköplag (1990:932)

Utdrag ur "Konsumentköplag (1990:932)"

Påföljder vid fel på varan

22 § Är varan felaktig enligt 16-21 §§, får köparen enligt 23,
24 och 26-29 §§ kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller
ersättning för att avhjälpa felet eller häva köpet. Dessutom
får han kräva skadestånd enligt 30-32 §§. Han får även hålla
inne betalningen enligt 25 §. Lag (2003:162).

Skadestånd

30 § Köparen har rätt till ersättning för den skada han lider genom att
varan är felaktig...

31 § Säljarens skadeståndsskyldighet enligt 30 § omfattar även
skada som på grund av fel på den sålda varan uppkommer på annan
egendom som tillhör köparen eller någon medlem i hans hushåll

Skadeståndets omfattning vid säljarens dröjsmål och vid fel på
varan

32 § Skadestånd på grund av säljarens dröjsmål eller fel på varan
omfattar ersättning för utgifter, inkomstförlust, sådan prisskillnad som
avses i 33 § samt annan förlust på grund av dröjsmålet eller felet.

Prisskillnad

33 § Har köpet hävts och köparen gjort ett täckningsköp till högre pris,
omfattar skadeståndet ersättning för prisskillnaden mellan de båda
köpen, om täckningsköpet gjorts med tillräcklig omsorg och inom skälig
tid efter det att köpet hävdes.

Hoppas dessa utdrag ur Konsumentköplagen klargör vad som faktiskt gäller.
För den intresserade (även försäljare :lol: ) finns mer att läsa på Konsumentverkets hemsida

MVH,
/Erland

Postad 04 December 2006 - 16:36

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Det är så här branschen fungerar. Jag vet. Jag har jobbat i den.

<{POST_SNAPBACK}>

Om folk som jobbade i braschen skulle ha koll skulle mycket vara vunnet. Att säga att man vet hur det funkar med hänvisning till att man jobbat branschen är en grymt dålig motivering.

Edit: Såg att ernyh hann före så jag har strukit en del.

Redigerat av Unregistered37573cc1, 04 December 2006 - 16:39.

Postad 05 December 2006 - 01:45

mumintrollet
  • mumintrollet
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Hej !

-> mumintrollet !

Det är många försäljare som hänvisar till att de följer Konsumentköplagen utan att ha den blekaste aning om vad som där stadgas !

MVH,
/Erland

<{POST_SNAPBACK}>

Det är möjligt. Jag har dock jobbat med support.

Du verkar tro att bara därför att du har rätt att kräva något per automatik innebär att du får igenom ditt krav.

Hur många kunder som du tror du inte jag har mött. Folk om tror att de har rätt till ditten och datten. En fot i ändan är var de får. lol

Jag tycker bara du överreagerar. Typiskt rättshaverist.

Dra det vidare vet jag. Jag tycker inte heller om att få undermåliga produkter när jag handlar.

Postad 05 December 2006 - 08:29

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> mumintrollet !

Du verkar tro att bara därför att du har rätt att kräva något per automatik innebär att du får igenom ditt krav.

Det är just därför jag vill varna andra för NetSuperstore !
Där får man inte automatiskt rätt enligt i Sverige gällande lagar !

Skall man handla hos dem får man vara beredd att dra ev. tvister i domstol.
Är man inte beredd att göra detta får man acceptera att man blivit blåst !
Man gör själv valet.

... En fot i ändan är var de får. lol

Det skrattet kan lätt fastna i halsen om någon kund tröttnar och gör rättsak av det, eller skriver ett varnande inlägg i något forum, tex. här på Prisjakt !

Med din i övrigt redovisade uppfattning enl. ovan förstår jag att du tycker så.
- Kunder skall hålla käf.en och vara tacksamma för att de får handla - är det sedan fel på varan får de skylla sig själva de idioterna !

MVH,
/Erland

Postad 05 December 2006 - 12:42

bad_guz
  • bad_guz
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Grattis säger man till sig själv efter att ha läst denna tråd. Jag ligger inne med en beställning hos netsuperstore som det inte verkar hända något med. Varan jag har beställt och redan BETALAT för fanns då och finns fortfarande inne enligt deras centrallager saldo.

Jag har mailat dom för att få höra hur det går med min beställning utan att ha fått svar och jag har även ringt till dom och suttit och väntat utan att någon svarar på telefonen!

En annan sjuk sak är att de tar 50:- i avgift fast man betalar över nätet och valt att hämta varan i butik!?

Postad 05 December 2006 - 13:32

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> bad_guz

Utdrag ur "Lag (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal" :

Fullgörelse

21 § Näringsidkaren skall fullgöra sin prestation inom skälig
tid. Om konsumenten och näringsidkaren inte har avtalat annat,
skall prestationen fullgöras senast inom 30 dagar från den dag
då konsumenten gjorde sin beställning.

Om näringsidkaren inte kan fullgöra sin prestation i tid och
detta inte beror på konsumenten eller något förhållande på hans
eller hennes sida, har konsumenten rätt att häva distansavtalet
eller hemförsäljningsavtalet. Näringsidkaren skall informera
konsumenten om detta.

Häver konsumenten avtalet, skall näringsidkaren betala tillbaka
vad konsumenten har betalat. Detta skall ske snarast, dock
senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot
konsumentens meddelande om att avtalet hävts.

Klart som korvspad eller ?!
Har du inte fått leverans inom 30 dagar från det du beställt, har du rätt att häva köpet.
Säljaren är då skyldig att betala tillbaka dina pengar snarast dock senast inom 30 dagar !

MVH,
/Erland

Postad 05 December 2006 - 16:49

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Det är möjligt. Jag har dock jobbat med support.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ju en tung motivering ... B)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är klart det inte är så om man handlar av oseriösa butiker och får kontakt med oseriösa personer - tex på supporten.

Därför är varningar för oseriösa butiker kanon! Då slipper man en massa onödigt jidder och butikerna slipper en massa kunder som kommer och stör.

Hur många kunder som du tror du inte jag har mött. Folk om tror att de har rätt till ditten och datten. En fot i ändan är var de får. lol

<{POST_SNAPBACK}>

Oerhört seriöst. Att neka folk som har rätt till ersättning är inget annat än idioti. Säkert ett vinnande koncept i längden. Undrar varför du inte är kvar ....

<{POST_SNAPBACK}>

och du är ohyggligt nyanserad ... och inte rättshaverist ... ;)

Dra det vidare vet jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är just att man ska behöva dra saker vidare för en sådan skitsak som irriterar.

Postad 05 December 2006 - 16:50

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Klart som korvspad eller ?!
Har du inte fått leverans inom 30 dagar från det du beställt, har du rätt att häva köpet.
Säljaren är då skyldig att betala tillbaka dina pengar snarast dock senast inom 30 dagar !

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr har det sällan med hur rätt man har då man handlar med en oseriös butik. Särskilt int eom de brukar ha för vana att konka ...

Postad 11 December 2006 - 19:41

Unregisterede45e3982
  • Unregisterede45e3982
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
verkar som om prisjakt inte inte har med netsuperstore längre :P

red: Och nu verkar dom vara tillbaka :o :blink:

Redigerat av Unregisterede45e3982, 12 December 2006 - 09:30.

Postad 12 December 2006 - 02:16

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

MVH,
/Erland

<{POST_SNAPBACK}>

Konsumentköplagen ger inget stöd för ersättning för resor och dylikt.

Det är helt uppenbart att det handlar om en retur som gått ut till kund (dig) oprövad. Det handlar inte om någon bluff alltså.

Vill du ha en Bic Mac & Co för besväret eller?

Det är så här branschen fungerar. Jag vet. Jag har jobbat i den. Inte i ovanstående kedja dock.

<{POST_SNAPBACK}>

Nyregistrerad speciellt för den här tråden, eller? ;)

Samtidigt riktar jag ett tack till Hussein eftersom jag nu vet vilket företag
jag inte skall handla av.

Postad 12 December 2006 - 14:36

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
ja, tack hussein!

Mer eller mindre trevlig läsning, har man detta som sin halv-hobby är det ju kul men för dem som blir utsatta av skojjare är det ju trist, jag kan bara inte förstå varför man inte vill driva ett vettigt företag, även de här nätbutikerna måste ju omsätta en del och varför gör inte alla som biobanditen och får kunder inte för att han alltid är billigast utan för att han är en reko snubbe som vet vad han håller på med. Vad är det som är så svårt att förstå, har man full pott på omdömen här på detta forum eller på andra siter så får man massor av kunder, har man taskiga omdömen och dessutom drar på sig sånna här trådar.. jaa vad ska man säga.. amatörer, klåpare, bedragare.. det man kan glädjas åt är väl att de snart kommer lägga ytterligare ett misslyckande bakom sig.. brukar väl inte vara så långlivade.

Häng ut skojjarna i trådar som denna, det tycker jag är utmärkt sen får väl var och en bedöma seriositeten hos näringsidkaren i fråga, och släktbanden mellan olika medlemmar som skriver i trådarna ;)

I slutändan handlar det om ork, du har rätten på din sida, netsuperstore kommer förlora i både ARN (hur mkt nu näringsidkaren bryr sig om det) och i tinget.

Postad 14 December 2006 - 01:18

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> Prisjakt !

Är det inte dags för Er på Prisjakt att ta en allvarlig funderare på om ni skall fortsätta att göra reklam för detta "företag" ?

I Er listning över butiker ligger NetSuperstore särklassigt sämst av de företag som fått fler än 2 "betyg".
Trots detta så listar Prisjakt glatt företaget på tredje plats bland de "billigaste" företagen :)

Detta innebär att Ni bidrar till att lura era besökare att beställa från detta "företag".

Är detta verkligen förenligt med Prisjakts ambition att vara en seriös site ?

MVH,
/Erland

Postad 14 December 2006 - 11:53

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Jag tycker inte man kan lasta Prisjakt för att netsuperstore beter sig som dom gör. Det är ju bara att kolla på omdömena som butiken fått, göra en bedömning om man vill beställa från dem och gör man det trots att de har så pass lågt betyg så får man faktiskt skylla sig själv lite granna. Informationen finns ju om hur dåligt företaget hanterar lagersaldo, leveranser och annat..

Postad 14 December 2006 - 14:54

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Vore ändå inte dumt om butiker med ett väldigt lågt betyg inte blev listade bland de vanliga. Finns säkert de som inte kollar betygen alls och bara beställer för de är billigaste och tar för givet att det borde vara en seriös butik om de finns listade.

En kategori med eventuellt opåtliga butiker för dem som har under 3 i snittbetyg eller nått sånt. :)

Redigerat av altair4, 14 December 2006 - 14:54.

Postad 14 December 2006 - 16:12

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0
Hej :)

Personligen anser jag att det är bättre att alla företag finns representerade på Prisjakt, oavsett hur många nöjda eller missnöjda kunder de har. Ur konsumentsynpunkt är det viktigare att företag med många missnöjda kunder finns med så att nytillkomna användare, via butiksomdömen, skuldsaldoinformation eller forumdiskussioner kan upplysas om eller varnas för företag som innebär en möjlig ökad risk att ingå avtal med. Ju fler missnöjda kunder ett företag har desto viktigare är denna möjlighet.

Det är ju inte heller bara Prisjakts användare som har glädje av att företag listas, att butiksomdömen ges eller att dessa omdömen ger upphov till diskussioner. En simpel googling på ordet "netsuperstore" genererar följande resultat där sidan med butiksomdömen kommer redan på andra plats och lite längre ned följer denna tråd:

Bifogad fil  Screenshot___2006_12_14___15_33_48.jpg   203.66K   1 Antal nerladdningar

Att plocka bort och gömma undan butiker löser inga problem. Köpare kommer via nätet alltid att hitta fram till butiker med de lägsta priserna, oavsett om de listas på Prisjakt eller inte. Bättre då att ovan sökträffar finns med till glädje för alla :)

Så, det är vad jag tycker :)

Postad 14 December 2006 - 21:10

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

Jag var nog inte tillräckligt entydig i mitt inlägg och får därför försöka förklara vad jag egentligen menade :)

Det är mycket bra att "dåliga" företag ( i detta fall NetSuperstore) finns listade med omdömen !
Det jag menar är dåligt är att de får reklam, genom att finns med i prisjämförelsen för olika produkter.

MVH,
/Erland

Postad 15 December 2006 - 22:54

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Och hela detta korståget pga att du fick en hårddisk som såvitt du vet kanske inte är något fel på alls utöver att den använts mindre än 0,000000001% av sin beräknade livslängd?

Att du blivit erbjuden en ny vara men inte vill ha den därför att butiksägaren inte personligen åkte hem till dej med den och 1000 spänn(eller vad du nu tycker är rimligt) som plåster på såren vid första erbjudandet får det ju att verka troligt att du är mer intresserad av att ha en ursäkt att vara förbannad än att du skulle vara det minsta intresserad av att äga en felfri hårddisk.

Skriver du en likadan tråd och varnar för ICA ifall du kommer hem med en liter gammal mjölk och högsta chefen på ICA vägrar resa sig från matbordet och åka raka vägen hem till dej med ny paket mjölk och en skriftlig ursäkt också? - Dom jäklarna försökte lura mej och tyckte jag skulle åka dit och hämta ny mjölk!! ;)

Vore för övrigt väldigt intressant att veta vart hårddisken befinner sig nu. Du har ju satt upp kostnaden för den på blåskontot... Så det kan väl aldrig vara så att du formaterat om den och att den sitter fullt fungerande i din dator ju nu va?

Postad 15 December 2006 - 23:28

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> Bertilsson:

Har du orkat läsa hela tråden och övriga omdömen om NetSuperstore ?
Fast du kanske tycker att det är helt i sin ordning att vi konsumenter blir lurade ?!

MVH,
/Erland

Redigerat av Unregisterede15c3657, 15 December 2006 - 23:30.

Postad 16 December 2006 - 08:47

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Och hela detta korståget pga att du fick en hårddisk som såvitt du vet kanske inte är något fel på alls utöver att den använts mindre än 0,000000001% av sin beräknade livslängd?

<{POST_SNAPBACK}>

Läser du lite mer noggrannt upptäcker du att det finns mer anledning än en hårddisk till att hålla ögonen på företaget. (Däremot kan jag håla med om att det i vissa fall här blir lite väl mycket "helsvart eller helvitt".)

Postad 16 December 2006 - 12:57

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Haha.. ja kanske några (läs jag) tar i lite hårt ibland också, men man blir ju bara så trött!

För mig handlar det om en balans, gör du som konsument något fel.. 1 dag sen med någon betalning, avviker med en millimeter från garantivillkoren etc etc så viker de FLESTA handlare inte en tum, inte bara i elektronikvärlden utan i de allra flesta brancher. Visst finns det undantag, men för att uppnå jämnvikt, alltså som vid blackjack, spelar du alla händer helt korrekt har du nån procent tillgodo på banken, samma här, man måste utnyttja varenda paragraf som finns! ;)

Postad 16 December 2006 - 15:34

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Har du orkat läsa hela tråden och övriga omdömen om NetSuperstore ?
Fast du kanske tycker att det är helt i sin ordning att vi konsumenter blir lurade ?!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jag läste igenom tråden 2 ggr innan jag svarade.
Nej, jag tycker inte att det är okej att folk blir lurade.
Det verkar dock som tidigare sagt inte ha något med ditt hårddiskköp att göra.

Du svarade inte på frågan ifall du använder hårddisken idag? Betyder det att du på allvar har mage att sitta och gorma om att du blivit blåst på pengarna samtidigt som du sitter och använder hårddisken? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Läser du lite mer noggrannt upptäcker du att det finns mer anledning än en hårddisk till att hålla ögonen på företaget. (Däremot kan jag håla med om att det i vissa fall här blir lite väl mycket "helsvart eller helvitt".)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är inte precis sugen på att handla från netsuperstore. Men skall man kasta skit på dom så vore det ju bra om man gjorde det på vettiga grunder istället för trams som bara kan leda till att ingen tar faktiska övertramp på allvar.

Postad 17 December 2006 - 00:02

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> Bertilsson:

Är det så för***nat svårt att förstå skillnaden mellan en fabriksny vara och en begagnad, samt skillnaden i pris mellan dessa ?

Du går till bilhandlaren och köper en "fabriksny" bil och betalar priset för denna. När du kommer hem upptäcker du att askkoppen är full, någon mixtrat med vägmätaren som egentligen skulle stått på 1000 mil och att den tjuvstannar ibland.
Känner du dig inte "lite" lurad då ? eller...

-> Hussein

..med tanke på moral och etik som ett civiliserat samhälle ska utmärka sig..

:rolleyes: :lol: :wub:
Det känns inte helt naturligt att DU hänvisar till "moral och etik" mot bakgrund av såväl detta ärende, som vad som framkommit om din tidigare "affärsgärning" !

Som du sett av mitt första inlägg har jag redan pratat (färdigt !) med din butikschef i ärendet !
Jag kommer inte att ha ytterligare kontakt med er i detta eller något annat ärende !

MVH,
/Erland

Redigerat av Unregisterede15c3657, 17 December 2006 - 00:23.

Postad 17 December 2006 - 01:47

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Är det så för***nat svårt att förstå skillnaden mellan en fabriksny vara och en begagnad, samt skillnaden i pris mellan dessa ?

Nej det är inte svårt alls att förstå.
Däremot börjar jag allvarligt tvivla på din förmåga att besvara frågan vart hårddisken befinner sig nu samt förmågan att inse relevansen av den saken då du anser dig ha blivit blåst på pengarna.

Du går till bilhandlaren och köper en "fabriksny" bil och betalar priset för denna. När du kommer hem upptäcker du att askkoppen är full, någon mixtrat med vägmätaren som egentligen skulle stått på 1000 mil och att den tjuvstannar ibland.
Känner du dig inte "lite" lurad då ? eller...

Jag älskar sagor! :wub:

I mina sagor dyker det dock inte plötsligt upp saker från tomma intet som trasiga saker eller handlare som mixtrar med prylarna, så du får ursäkta om min saga är lite tråkigare:

Kunden Bosse köper en hårddisk från supernetstore på postorder.
Bosse packar försiktigt upp hårddisken och provar om den fungerar som den tänkt sig genom att installera windows på den. Bosse ångrar sedan köpet pga att hårddisken har fel färg skickar tillbaka den till butiken försiktigt nedpackad i orginalförpackningen och begär att få häva köpet med stöd av distansköplagen.

Butiken tar emot hårddisken, konstaterar att den ser okej och oanvänd ut, ger Bosse pengarna tillbaka, beklagar att han inte var nöjd med sitt köp och lägger sedan tillbaka hårddisken på butikshyllan och hoppas att nästa kund kommer att gilla färgen bättre.

Emil Örn kommer senare in i butiken och går därifrån med hårddisken under armen.
När Emil kommer hem upptäcker han att hårddisken inte är oskuld!! Det är windows på den! Denna skamfläck kan aldrig någonsin tvättas bort och datorns heder är för evigt befläckad!

Med rätta fly förbannad ringer Emil till butiken och frågar vad dom är för jädra skurkar och vad dom tänker göra för att återupprätta den besudlade datorns heder?!
När dom erbjuder honom att omedelbart hämta en ny hårddisk som är garanterat oskuld blir han argare än någonsin och vägrar att prata mer. Det är dags för hämnd!!  :rolleyes:

Blind av ursinne köper Emil en häst och lans och beger sig till närmaste Internet-forum och påbörjar vad han hoppas skall bli tidernas största korståg mot lurendrejare!
Världen skall bli varse om att man inte erbjuder Emil Örn en ny hårddisk istället för en han är missnöjd med ostraffat!!!

Läs gärna sagan flera gånger om du har svårt att förstå den första gången.
Du får även en guldstjärna och en begagnad hårddisk av mej i julklapp om du listar ut vem Emil påminner om i verkligheten! :lol:

Postad 17 December 2006 - 02:03

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> Bertilsson !

Det var ju en riktigt lustig historia... :wub:
Jag uppskattar det arbete du lagt ned på att författa den.
Det hade dock varit mycket bättre om du lagt ner en bråkdel av denna tankeverksamhet, på att försöka förstå skillnaden mellan nya och begagnade varor !

Kan du inte åtminstone försöka förstå vad den här tråden handlar om ?
Börja med att läsa de omdömen som NetSuperstore har fått av övriga som gjort misstaget att handla hos dem !
När du läst dessa kan du väl återvända till denna tråd och göra ett nytt försök att förstå.

MVH,
/Erland

Postad 17 December 2006 - 02:27

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Nej, den här tråden handlar snarare om att du gång på gång inte kan (eller mer troligen vill) förstå skilnaden på att bli lurad och att inte bli det.

Att du av en slump köpte din hårddisk i en butik som många andra har dåliga erfarenheter av har inget med den saken att göra. Du har utifrån det du själv talat om i ditt eget fall blivit minst lika bra eller bättre behandlad än vad man normalt kan förvänta sig av de flesta andra butiker oavsett branch. Detta åtminstone fram tills tidpunkten då du bestämde dig för att bete dig som en 4-åring och vägra prata mer för att du inte fick som du ville direkt.

Att du sedan uppenbarligen använder hårddisken trots att den är värdelös gör det hela antingen extremt tragiskt eller riktigt komiskt.

Redigerat av Bertilsson, 17 December 2006 - 02:29.

Postad 17 December 2006 - 02:56

Unregisterede15c3657
  • Unregisterede15c3657
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej !

-> Bertilsson:

Du hade lagt ner stor energi på att skriva en "saga" om mig för att påvisa att jag var en "Don Quijote"-typ.
Vad har du själv för skäl att argumentera för så frenetiskt i denna sak ?
Jag har åtminstone mina skäl - jag upplever att jag blivit medvetet lurad av en oseriös näringsidkare, och vill varna andra för att utsätta sig för samma risk.

Vilka är dina skäl för att företräda den motsatta uppfattningen ????

MVH,
/Erland

Redigerat av Unregisterede15c3657, 17 December 2006 - 02:58.

Postad 17 December 2006 - 12:14

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Bertilsson, ernyh kände sig lurad och det var fler som upplevt samma sak. MÅNGA fler!

ernyh, Bertilsson har en klar poäng i att du är lite av en gnällspik som faktiskt blivit erbjuden en ny disk till och med!!! Klart att rätt ska vara rätt och personligrn kommer jag aldrig handla något från netsuperstore, men detta är inte för att du fått en tillsynes fullgod hårdisk och blivit bemött på ett fullgott sätt!

Utan helt enkelt för att statestiken visar mot butiken och ägaren/na tillsynes är mycket oseriösa! Och jag stödjer helt enkelt inte sådant beteende!

Sen tror jag absolut på en andra chans, men tyvärr inte inom samma kategori/bransh som man så sakligt gjort bort sig!

Sen kan vi faktiskt inte ta för givet att användare Hussien verkligen är den Hussien han/hon utger sig för att vara!!

Mvh. "Iceman" !!

Redigerat av YOU, 18 December 2006 - 01:41.

Postad 17 December 2006 - 13:32

mikaelmark
  • mikaelmark
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Hejsan på er!

Tänkte berätta om min erfarenhet från Netsuperstore när jag handlade där i somras.

Då jag såg att dem hade dem DEFINITIVT billigaste priserna på nätverkskablage, så jag gjorde en beställning, och inväntade sedan på bekräftelse på att allt fanns hemma leveransklart.
Dem ringer då och säger att kabeln inte går att få i den färg som jag beställt (orange, som jag beställt då den var billigast), utan att jag skulle få en vit istället för samma pris.

Ser då att priset höjts på hemsidan, men då jag redan gjort min beställning, så tar mig då in till butiken, men det visar sig då att den skärmade kabeln jag beställt var oskärmad.
Då jag påpekar detta till butiken får jag frågan vad jag ska ha skärmad kabel till!

Då jag insisterar att jag ändå vill ha skärmad, så blir jag erbjuden att få kabeln hemskickad fraktfritt när dem får hem den.
Dock så visade det sig när jag skulle betala, att det billiga priset inte stämde, utan att kablarna skulle vara åtminstone dubbelt så dyra! (Priset skulle vara 54:- för 10 meter FTP)

Eftersom jag lagt ordern, så frågar säljaren mig vad det skulle kosta, och jag får då det utlovade priset.

Då tiden sedan går och inga kablar kommer, så ringer jag och frågar om dem fått hem dem än, och får då till svar att dem fanns, och skulle skickas till mig (säljaren kände igen mig sen jag var där)

När kablarna sen kommer, så visar det sig att den vita kabeln blivit grå, och att den ändå inte var skärmad!

Ringer då och påpekar detta, och blir lovad att få rätt sorts kabel skickad (får också frågan vad det är för skillnad mellan UTP och STP/ FTP, dvs oskärmad och skärmad)

Sedan kommer då ytterligare en leverans, denna gång med vita skärmade kablar.
Ringer då och frågar vad jag ska göra med dem felaktiga kablarna jag fått tidigare, och får då till svar att dem kan jag behålla.

Vad jag vill säga med denna historia, är att jag inte känner mig särskilt lurad på min affär, men att Netsuperstore kanske inte alla gånger har bästa koll!
Dock visade dem god vilja och affären ordnades upp till min belåtenhet! :wub:

Har också funderingar på att köpa ett minneskort där nu!

Mvh: Mikael

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.