Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

W950i mjukvara / software

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 december 2006 - 19:51

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Tjenar
Tänkte starta upp lite mer specialicerade trådar om SE W950i så man inte behöver plöja genom hela det allmänna forumet för att hitta svar på sina frågor.
Då W950i är en symbian/uiq-telefon lär vi ju vara många som kommer ha frågor som berör 3:e-partsprogram. Tips om dem, problem med installationer av dem osv.

Vad jag har letat efter på nätet finns det inte några forum som t.ex www.clubsiemens.com när det gäller SE. Har vänt tillbaka till Ericsson efter några års bortavaro hos Siemens. De har ju dessvärre gått i graven.

Får börja med en egen första fråga så vi kommer igång...

Är det någon som vet om det finns någon typ av msn som fungerar med 3's msn-abonemang. Så att man inte behöver betala för all datatrafik som skickas. IM+ finns ju men vad jag förstått går all data som vanlig debiterad 3G-data.

Postad 01 december 2006 - 22:39

Martinicum
  • Martinicum
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara informera om en sida som jag ofta besöker. Den är inriktiad på Symbian kanske inte så mycket w950 men väl ett forum inriktat på UIQ3 och därför också w950.

http://my-symbian.co...ndex7.php?cat=7

och forumet här:

http://www.my-symbia...wforum.php?f=31

Postad 02 december 2006 - 17:09

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1 449 inlägg
  • 0
svar på tal.

http://www.clubsonye...forum/index.php kan du besöka. denna sida har funnits sedan länge. sen att det inte finns mycket uiq-stuff ännu är en annan sak men det lär komma mer och mer. sen kan du kolla upp esato.com där det också finns en massa stuff.

detta med msn har med opperatör att göra och inte med mjukvaran, det är troligen en öppen kanal på 3s nätverk som är reserverad för att släppa på data trafiken utan debitering. jag vet okså att det har kommit fler alternativ med msn till telefoner, även till telefoner med "plattform" baserad mjukvara men det lär ju vara samma där.

det andra alternativet är ett fastpris data tjänst på ditt befintliga abonemang som jag har. 169 kr i månaden och du har 1 gig i data om du behöver ladda lite upp eller ner. (jag har tele2)

( ett förslag är att döpa om tråden för att kunna samla info kring hela uiq-sortimentet. mjukvaran för m600 passar ju helt för w950 och mycket från p990 funkar också. samt så är det inte nödvändigt att ha fler trådar för då blir det mer att läsa. )

Redigerat av softman3, 02 december 2006 - 17:21.

Postad 03 december 2006 - 10:16

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Tack för svaren.

Ska kolla på symbian-sidan när jag får tid. Clubsonyericsson har jag varit inne på och letat en del på, men där fanns verkligen inte mycket av någonting tyckte jag. Hittade inte ens en sökfunktion i forumet. Det var därför det känndes bättre att starta upp något här.

Kan ju döpa om tråden till UIQ mjukvara /software och koppla till även M600 och P990. Tänkte mest på ett namn som det skulle vara lätt att söka sig till när jag döpte tråden.

Angående msn och tre så portar de mycket sådan mjukvara speciellt till olika telefoner, det är ju därför de kommer ut med deras modell 1-2 månader efter att de släppts. Då kan de lägga upp den till att använda de portar de själva vill. Även speciell "handskakning" med deras nätverk kan vara inlaggd för att det ska gå som "gratistrafik" i deras nät. Alternativt att mjukvaran kopplar upp sig mot en specifik proxy hos tre som bara släpper igenom trafik till msn.

Men du kanske har en poäng i att det endast är speciella portar som skall användas. Men då borde man ju kunna lägga upp en egen proxy hemma och surfa www på den fria porten via sin egen proxy...gratis. Tror du inte att tre kan ha tänkt på detta?

Postad 03 december 2006 - 11:47

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1 449 inlägg
  • 0

Men du kanske har en poäng i att det endast är speciella portar som skall användas. Men då borde man ju kunna lägga upp en egen proxy hemma och surfa www på den fria porten via sin egen proxy...gratis. Tror du inte att tre kan ha tänkt på detta?

<{POST_SNAPBACK}>

en tanke värt att betänka... kanske ska labba lite...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.