Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung DTB-P850V

608 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung DTB-P850V 160GB (Digitalboxar) 1 6,51 (38) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 01 december 2006 - 22:40

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Den finns inte med bland godkända boxar på Boxers hemsida ännu, men enligt en säljare på Technistore skall den vara godkänd.

Skall bli intressant att se vad denna box har att erbjuda. Någon som hittat nån mer info om den? Jag hittar den inte på Samsungs hemsida heller.......

Postad 01 december 2006 - 22:48

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Denna boxen som jag sagt tidigare och skrivit i en annan tråd är inte till för marknätet utan för kabeltv. Denna informationen fick jag från Samsung själva.

Postad 01 december 2006 - 23:15

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
DCB heter boxen för kabelnätet DTB är för marknätet, ni kan nog räkna med att den kommer att börja säljas snart.

Ser mycket intressant ut, har USb och komponent.

http://www.achetezfa...rix-139537.html

Redigerat av junkan, 01 december 2006 - 23:21.

Postad 01 december 2006 - 23:32

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Sprang på en annan kul box från samsung som kanske kommer, HDTV-markbox:
http://www.samsung.c...TB_H260FXAA.asp

Samsungs namngivning är:
DCB = cable-box
DTB = Terrestial-markbox
DSB = Sattellite

Och enligt pressmeddelande från cebit i september så kommer alltså en DTB-P850 för marknätet, flera återförsäljare i sverige har dessutom redan lagt upp den som en boxerbox...

Postad 01 december 2006 - 23:36

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Bevis på att man inte kan lita ett dugg på vad Samsung själva säger. Denna blir intressant.

Redigerat av Aztecface, 01 december 2006 - 23:36.

Postad 02 december 2006 - 23:18

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Läste i en annan tråd om Samsung DCB-P850Z, som verkar vara samma box fast för kabel-TV. Ujuj, den får på skallen en hel del, tex:

Har kört min box ett par veckor nu och stör mig på samma saker som ni andra...
Kass fjärr, högt fläktljud, osynk, hängningar, ingen text från HDD, hackar vid uppspelning mm.
Det som stör mig mest av allt är att PVR-funktionerna inte funkar bättre än en gammal VHS-bandare. Att behöva vänta tills programmet är slut innan uppspelning kan startas är ju helt sjukt!!
Och att timeshift-inspelningar inte lagras är också lite störigt....

Man får ju hoppas att de hunnit fixa de värsta barnsjukdomarna tills de släpper denna variant.

Postad 17 december 2006 - 10:04

DLS
  • DLS
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
nått nytt om denna box?

Nån som köpt/fått nån än? :wub:

Postad 26 december 2006 - 00:53

eborgelin
  • eborgelin
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
På G, Samsung har en sida klar när den får Boxer - OK:

http://www.samsung.c...r/dtb_p850v.asp

:(

Postad 27 december 2006 - 00:26

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Detta är ju helt klart en intressant kandidat från Samsung. Vi får hoppas att dom har gjort så att bildkvaliteten är bättre i denna modellen än dom föregående.

Postad 02 januari 2007 - 18:47

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Har Samsungs boxar varit dåliga när det gäller bildkvallan?

Postad 02 januari 2007 - 19:56

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Tjena.
Jag tog hem det enda exet som vi fick till jobbet idag.
Första spontana intrycket är att fjärrkontrollens mottagare är mycket sämre än min Dilog 550.
Det är en sak som kan störa mig till vansinne, detta ständiga riktande mot enheten.
Testade att byta batterier i fjärren, men problemet var kvar.
Andra negativa intrycket är, fläkten som låter aningen för mycket. Ofta störs man av hårddisksurrandet, men fläkten låter mer i det här fallet.
Annars så är mottagaren väldigt snabb i kanalbyten och textningen på programmen kommer direkt när man har varit inne i menyn och ändrat. Till skillnad från Dilogen som tog ett antal sekunder på sig att synka textningen.
Fördelen är också att man slipper CA-modulen, vilket då leder till den aningen snabbare hanteringen.
Jag gillar också det snygga användargränsnittet i menyer och liknande. Framförallt när man hanterar inspelade program, då den förspelar det inspelade materialet i en liten ruta i menyn.
Sen kan jag inte heller bortse från att den liknar en gammal VHS-spelare från 1994 i sin display och solida svarta design. Fast den lyser jävligt coolt rött när man spelar in något :D

Har inte hunnit testa för mycket än, men inspelning av två kodade kanaler samtidigt är inga bekymmer.

I väntan på Topfields Masterpiece, så kanske det får bli den här ändå.. kvalitetskänslan är faktiskt riktigt bra.

Postad 02 januari 2007 - 20:45

armape4
  • armape4
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har denna box till comHems nät, problem med att spela in textade program, texten följer inte med.
Usb porten stöder inte film, dvs man kan inte spara ett program man spelat in på den. Funkar bara med mp3 och jpg.

Är detta vanligt att man kan ansluta en extern hd till en digitalbox men inte kan använda den till film??? Förslag på boxar där detta funkar? MAn har ju en box för o kolla på tv o inte o lysna på musik!!

Tack. / Matte

Postad 04 januari 2007 - 10:42

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Det kan inte vara samma box till boxer, som till comhem, eftersom jag inte har upplevt några av de problem som du skriver om.

Postad 05 januari 2007 - 01:16

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Har Samsungs boxar varit dåliga när det gäller bildkvallan?

<{POST_SNAPBACK}>

Dåliga vill jag inte säga. Det finns dom som är sämre men dom är generellt sätt sämre än Dilog som har fruktansvärt fin bildkvalitet.

Problemen med riktning av fjärr tycks vara relaterat till om man har en Samsung skärm. Koderna korsar varandra vilket kan vara ett problem. Dvs inte ett problem om man inte har en Samsung skärm.

Postad 05 januari 2007 - 10:29

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Jag har ingen Samsung TV, men har bekymmer med fjärren ändå.
Och ja, Dilogen har bättre bild.. i alla fall via komponent ut. Väldigt bra lyster i bilden.

Postad 06 januari 2007 - 15:46

Jern
  • Jern
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag har ingen Samsung TV, men har bekymmer med fjärren ändå.
Och ja, Dilogen har bättre bild.. i alla fall via komponent ut. Väldigt bra lyster i bilden.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte en DTB-P850V igår och är fårvånad för allt denna box klarar. Men är ute efter bästa bilden/ljudet så du kan väl kolla med Samsungens komponent och jämföra med Dilogen och komma med en rapport. Detta är min första boxer, har alltid haft sattelit förut. Har bara testat med s-kabeln och tycker jag har delvis bättre bild en med canel digital.
Kan tillägga att jag bara testat men in inomhusantenn.

Redigerat av Jern, 06 januari 2007 - 15:48.

Postad 08 januari 2007 - 12:22

rabarberskaft
  • rabarberskaft
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
En möjlig orsak till att inte texten följer med skulle kunna vara att kabelkanalerna använder överlagrade undertexter (DVB-Subtitle) och att denna dataström inte kommer med i mpeg-2 filen som sparas på hårddisken. SVT och TV4 använder inte DVB-Subtitle utan har inbrända undertexter och dessa är ju en del av bilden.

Vad händer om man försöker spela in ljud i 5.1-format? Blir det 5.1, stereo eller tyst?

Har ni som nu köpt dtb-p850v för marknätet lyckats flytta videofiler till en extern hårddisk? Att det inte fungerar på en tidigare modell behöver ju inte betyda att det är omöjligt också på en senare.

Postad 08 januari 2007 - 19:15

vilden
  • vilden
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hej!

Taget från manualen:

3.2.3. Kopiera
Filer kan kopieras från en extern USB-lagringsenhet till din mottagare och tvärtom. Du kan också
kopiera filer mellan mapparna på hårddisken.
● Efter det att du valt en fil för kopiering, tryck på den GRÖNA(ALT) knappen. Den valda filen
markeras.
● Välj Kopiera med / knapparna, tryck sedan på OK.
● Välj en målmapp på hårddisken eller USB-enheten och tryck på den GUL(TEXT) knappen.
För att byta till den externa USB-enheten, tryck på den RÖDA(LIBRARY) knappen, som
växlar mellan HDD och USB-enhet.

//vilden

Postad 08 januari 2007 - 22:56

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Hej!

Taget från manualen:

3.2.3. Kopiera
Filer kan kopieras från en extern USB-lagringsenhet till din mottagare och tvärtom. Du kan också
kopiera filer mellan mapparna på hårddisken.
● Efter det att du valt en fil för kopiering, tryck på den GRÖNA(ALT) knappen. Den valda filen
markeras.
● Välj Kopiera med / knapparna, tryck sedan på OK.
● Välj en målmapp på hårddisken eller USB-enheten och tryck på den GUL(TEXT) knappen.
För att byta till den externa USB-enheten, tryck på den RÖDA(LIBRARY) knappen, som
växlar mellan HDD och USB-enhet.

//vilden

<{POST_SNAPBACK}>

Oooohhhhh. Detta gör ju boxen väldigt intressant.

Postad 09 januari 2007 - 01:31

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0
Känns som att det blir ett kör av denna box .
Men lite synd att den inte har hdmi utg.
Någon som vet om det fungerar med cardsplitter på denna?
Mvh:ML

Postad 09 januari 2007 - 12:48

Unregistered05c0e94d
  • Unregistered05c0e94d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon som har testat att kopiera mp3-filer till hårddisken? Eller spela upp direkt från USB? Fungerar det bra? Finns det någon begränsning på antalet kataloger eller utrymme?

Att kopiera filer från hårddsiken till USB fungerar enligt tidigare inlägg, men kan man bläddra till inspelat material eller är dessa gömda i gränsnittet för filkopiering, då för att förhindra kopiering.

/Henrik

Postad 09 januari 2007 - 17:49

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Hej!

Är det någon som har testat att kopiera mp3-filer till hårddisken? Eller spela upp direkt från USB? Fungerar det bra? Finns det någon begränsning på antalet kataloger eller utrymme?

Att kopiera filer från hårddsiken till USB fungerar enligt tidigare inlägg, men kan man bläddra till inspelat material eller är dessa gömda i gränsnittet för filkopiering, då för att förhindra kopiering.

/Henrik

<{POST_SNAPBACK}>

Se svar på detta lite högra upp på sidan.

Postad 09 januari 2007 - 20:04

Jern
  • Jern
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har ägt en DTB P850V ett par dagar nu. Kan ju säga att boxen är "nästan" en klockren fullträff, bilden, menyer, utgångarna bla. komponent, usb på fronten, fjärren lättarbetad, kvaliteten. Att spela in med eller utan EPG funkar hur bra som helst, att då också att titta på inspelade prog. funkar också det mycket bra. Reklam går snabbt att hoppa över med 30 sek. intervaller, den spolar 16x. Det går bla. att kopiera mp3 och jpg filer till och från hdd/usb, men enda minuset enligt min åsikt "säkert viktigt för många" är att jag inte ser något sätt att kopiera inspelat material till tex. ett usb-minne, finns inget "kopiera" fält i menyn som i samma meny som när man kopierar mp3/jpg. Synd, kanske detta justeras i någon kommandde uppdatering. Man får väl kopiera över till video eller dvd-brännare. Jämförde denna mot Topfield TF5700 innan jag köpte, tyckte Samsungen kändes ett par år nyare i känsla och menyerna och fjärren. Detta har jag hunnit med att kolla ännu så länge. Kanske någon kan komplittera mina uppgifter som har andra åsikter.

Postad 09 januari 2007 - 20:38

flyerboy145
  • flyerboy145
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Tjena.
Jag tog hem det enda exet som vi fick till jobbet idag.
Första spontana intrycket är att fjärrkontrollens mottagare är mycket sämre än min Dilog 550.
Det är en sak som kan störa mig till vansinne, detta ständiga riktande mot enheten.
Testade att byta batterier i fjärren, men problemet var kvar.
Andra negativa intrycket är, fläkten som låter aningen för mycket. Ofta störs man av hårddisksurrandet, men fläkten låter mer i det här fallet.
Annars så är mottagaren väldigt snabb i kanalbyten och textningen på programmen kommer direkt när man har varit inne i menyn och ändrat. Till skillnad från Dilogen som tog ett antal sekunder på sig att synka textningen.
Fördelen är också att man slipper CA-modulen, vilket då leder till den aningen snabbare hanteringen.
Jag gillar också det snygga användargränsnittet i menyer och liknande. Framförallt när man hanterar inspelade program, då den förspelar det inspelade materialet i en liten ruta i menyn.
Sen kan jag inte heller bortse från att den liknar en gammal VHS-spelare från 1994 i sin display och solida svarta design. Fast den lyser jävligt coolt rött när man spelar in något  :(

Har inte hunnit testa för mycket än, men inspelning av två kodade kanaler samtidigt är inga bekymmer.

I väntan på Topfields Masterpiece, så kanske det får bli den här ändå.. kvalitetskänslan är faktiskt riktigt bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Var inne hos en Tv handlare härom dagen , och han sa att alla PVR boxar så måste båda kodade kanaler ligga på samma mux om man ska spela in de samtidigt.

Kan någon svar om det stämmer?

Postad 09 januari 2007 - 21:01

Unregistered05c0e94d
  • Unregistered05c0e94d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Enligt information som jag har fått kan du spela in två olika program på olika MUX:ar, men endast avkoda en åt gången. När du spelar in lagras programmen kodade på HDD, och när du sedan när du ser programmen avkodas de. Det finns även de boxar som kan spela in fler program än två trats att de bara har två tuners, under förutsättning att programmen endast ligger i två olika MUX:ar.

/Henrik

Postad 09 januari 2007 - 21:22

UltimateSwede
  • UltimateSwede
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har ägt en DTB P850V ett par dagar nu. Kan ju säga att boxen är "nästan" en klockren fullträff, bilden, menyer, utgångarna bla. komponent, usb på fronten, fjärren lättarbetad, kvaliteten. Att spela in med eller utan EPG funkar hur bra som helst, att då också att titta på inspelade prog. funkar också det mycket bra. Reklam går snabbt att hoppa över med 30 sek. intervaller, den spolar 16x. Det går bla. att kopiera mp3 och jpg filer till och från hdd/usb, men enda minuset enligt min åsikt "säkert viktigt för många" är att jag inte ser något sätt att kopiera inspelat material till tex. ett usb-minne, finns inget "kopiera" fält i menyn som i samma meny som när man kopierar mp3/jpg. Synd, kanske detta justeras i någon kommandde uppdatering. Man får väl kopiera över till video eller dvd-brännare. Jämförde denna mot Topfield TF5700 innan jag köpte, tyckte Samsungen kändes ett par år nyare i känsla och menyerna och fjärren. Detta har jag hunnit med att kolla ännu så länge. Kanske någon kan komplittera mina uppgifter  som har andra åsikter.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Jern,
är på god väg att köpa denna box (alternativet är en Dilog 550), och har ett par frågor till dig som redan har boxen. Jag hade tänkt köra komponent ut, har du testat 1080i...hur blir TV bilden?
(hade en förskräcklig upplevelse med en Panasonic EX85, som jag returnerade i dag)

Sedan vart jag lite förbryllad över att du inte kan kopiera filer från den inbyggda hårddisken till en USB ansluten enhet...enligt tidigare inlägg ovan så skall det gå...och jag kollade manualen där det står att det måste vara n FAT32 formaterad HD. Kan du bekräfta att det INTE går?

Sedan tänkte jag lagra lite musik på min box också, men där verkar alla boxar vara lika illa...bara mp3 stöd (skulle gärna sett stöd för DTS audio). Har du kopierat någon musik till din box, går det att använda boxen till detta eller är det totalt värdelöst gränsnitt?

Tackar för svaren på förhand!

Lutar dock att jag väntar tills den 22 Jan, då boxer kommer med nya Bas-paket, Film Paketet skulle passa mig bra, så får man boxen lite billigare :-)
(dvs jag hoppas de subvitionerar boxarna för nya bas paketen, har en fråga skickad till Boxer om detta)

Ave!

Redigerat av UltimateSwede, 09 januari 2007 - 21:37.

Postad 09 januari 2007 - 23:30

Jern
  • Jern
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Har ägt en DTB P850V ett par dagar nu. Kan ju säga att boxen är "nästan" en klockren fullträff, bilden, menyer, utgångarna bla. komponent, usb på fronten, fjärren lättarbetad, kvaliteten. Att spela in med eller utan EPG funkar hur bra som helst, att då också att titta på inspelade prog. funkar också det mycket bra. Reklam går snabbt att hoppa över med 30 sek. intervaller, den spolar 16x. Det går bla. att kopiera mp3 och jpg filer till och från hdd/usb, men enda minuset enligt min åsikt "säkert viktigt för många" är att jag inte ser något sätt att kopiera inspelat material till tex. ett usb-minne, finns inget "kopiera" fält i menyn som i samma meny som när man kopierar mp3/jpg. Synd, kanske detta justeras i någon kommandde uppdatering. Man får väl kopiera över till video eller dvd-brännare. Jämförde denna mot Topfield TF5700 innan jag köpte, tyckte Samsungen kändes ett par år nyare i känsla och menyerna och fjärren. Detta har jag hunnit med att kolla ännu så länge. Kanske någon kan komplittera mina uppgifter  som har andra åsikter.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Jern,
är på god väg att köpa denna box (alternativet är en Dilog 550), och har ett par frågor till dig som redan har boxen. Jag hade tänkt köra komponent ut, har du testat 1080i...hur blir TV bilden?
(hade en förskräcklig upplevelse med en Panasonic EX85, som jag returnerade i dag)

Sedan vart jag lite förbryllad över att du inte kan kopiera filer från den inbyggda hårddisken till en USB ansluten enhet...enligt tidigare inlägg ovan så skall det gå...och jag kollade manualen där det står att det måste vara n FAT32 formaterad HD. Kan du bekräfta att det INTE går?

Sedan tänkte jag lagra lite musik på min box också, men där verkar alla boxar vara lika illa...bara mp3 stöd (skulle gärna sett stöd för DTS audio). Har du kopierat någon musik till din box, går det att använda boxen till detta eller är det totalt värdelöst gränsnitt?

Tackar för svaren på förhand!

Lutar dock att jag väntar tills den 22 Jan, då boxer kommer med nya Bas-paket, Film Paketet skulle passa mig bra, så får man boxen lite billigare :-)
(dvs jag hoppas de subvitionerar boxarna för nya bas paketen, har en fråga skickad till Boxer om detta)

Ave!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,
med komponent blir bilden vädigt bra, kan inte testa 1080i har ingen tv som klarar det.

Jo det går att kopiera mella usb och hdd och tvärt om. Men dock ej ett inspelade prog. mp3-filer och jpg-filer går ju hur bra som helst. Tycker också att det verkar skumt med kop. av filmer och dyligt, för det står det i manualen att det skall gå "att kopiera filer till och från hdd och usb". Men jag får inte upp usb:n när jag vill kop. en film. En jpg-fil jepp då syns usb:n direkt så då är det bara att köra på. Hoppas det bara är en bugg som kan fixas med uppdateringar.

Har bara fört över mp3 filer och det går bra, skall kolla imorgon om det funkar med andra musikfiler, men i manualen står det bara mp3.

Köpte min på Media Markt i Göteborg, 2400:- med 24 mån. bindning.

Redigerat idag,
1080i/p kan du inte få med denna box. Du får kolla med Pioneer eller LG tror att dom har boxar som klarar det, men då är det bara "1" tuner... men en jäkla massa annat. Värstingen http://www.pioneer.s...CFTdoMAoduGUz1Q

/ Jern

Redigerat av Jern, 10 januari 2007 - 16:00.

Postad 10 januari 2007 - 06:58

Spector Records
  • Spector Records
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Om ni tittar ordentligt i manualen så står det där om kopiering av filer under avsnitt "3.2 Musik" som vilden tidigare refererade till.

Hur som helst är det otillbörligt att man inte kan "spara undan" filmfiler från HDD om den tex blir full och man vill ha kvar materialet.

Är det någon som de facto har testat om det verkligen inte går?

Ok - om det nu inte går....någon som vet något om någon uppdatering?

Annars verkar ju boxen grym ju men det här ser jag som ett enormt minus.

Edit: det står någon svordom på Samsungs hemsida under specifikationer och under PVR: "Kopieringsskydd: Ja, Macrovision 7.1" - kan det ha något med saken att göra tro? Experterna?

Redigerat av Spector Records, 10 januari 2007 - 07:12.

Postad 10 januari 2007 - 08:47

UltimateSwede
  • UltimateSwede
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Grymt irreterande om det skulle vara en medveten begränsning att INTE kunna kopiera video filer.

Jag hade tänkt fråga vilket format det inspelade matrialet har, men det spelar ju mindre roll om man inte kommer åt det B)

Man får väl fundera på hur vilktigt det är att komma åt filmerna på sin box, alternativen finns ju. För Dilog boxen så finns det ju "färdiga" verktyg för att kopiera filmerna till en PC och bränna på en DVD...men jag har inte min PC i närheten av min TV, och såg en USB HD som en grym fördel.

Jag såg också att det fanns ett franskt hack för Sagem boxar där de via deras USB port rå-tankar disken, ingen som är kompetent nog att konvertera det till Samsung B)

Hmm, att man ska vela så...Aftonbladet eller Expressen

Postad 10 januari 2007 - 12:17

Unregistered43863f60
  • Unregistered43863f60
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad det är för skillnad på de två olika modellerna som finns nämnda på samsungs hemsida? DTB 850Z och DTB 850V

Postad 10 januari 2007 - 13:51

flyerboy145
  • flyerboy145
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Enligt information som jag har fått kan du spela in två olika program på olika MUX:ar, men endast avkoda en åt gången. När du spelar in lagras programmen kodade på HDD, och när du sedan när du ser programmen avkodas de. Det finns även de boxar som kan spela in fler program än två trats att de bara har två tuners, under förutsättning att programmen endast ligger i två olika MUX:ar.

/Henrik

<{POST_SNAPBACK}>

Spelar Samsungen in Kodat? eller?

Postad 10 januari 2007 - 13:54

flyerboy145
  • flyerboy145
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Är det någon som vet vad det är för skillnad på de två olika modellerna som finns nämnda på samsungs hemsida? DTB 850Z och DTB 850V

<{POST_SNAPBACK}>

Hittar endast DCB 850 Z ingen DTB 850 Z men den är iallafall för COmhem!
medans DTB 850v är för Boxer

Postad 10 januari 2007 - 13:56

Spector Records
  • Spector Records
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

V-modellen är för marksänd digital-TV (Boxer), Z-modellen är för digital-TV via kabel-TV (Com Hem).

Edit: Ops lite sen där!

Redigerat av Spector Records, 10 januari 2007 - 13:57.

Postad 10 januari 2007 - 14:38

Unregistered43863f60
  • Unregistered43863f60
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
OK.. tackar för det snabba svaret ang modellerna!

Postad 10 januari 2007 - 16:06

Jern
  • Jern
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar som Z-modellen är för Finland

Postad 10 januari 2007 - 16:25

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0

Var hittar du information om att boxer ska uppdatera sina paket den 22 januari?

Postad 10 januari 2007 - 17:18

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Hej.
Uppdaterar med lite erfarenheter som folk verkar undar om.
Jag spelade in två kodade kanaler samtidigt, tog ut programkortet och kunde titta på båda inspelade programmen utan bekymmer.
Ju mer jag lever med boxen, desto mer uppskattar jag den. Framförallt att man kan låsa inspelat material, ifall man nu kanske råkat spela in något klockan 24.00 på Canal + eller så, vilket innebär att man inte kan titta på det inspelade materialet utan att skriva in pin-koden.
Fortfarande, så störs jag av fläktljudet.. eller, det jag trodde var fläkten, men efter att ha skruvat upp boxen så insåg jag att det faktiskt är hårddisken som låter. Försökte dämpa den med lite dämpkuddar, men fortfarande så hör jag den. Detta beror på att hårddisken alltid är igång när boxen är igång, vilket iofs är bra för den reagerar blixtsnabbt om man trycker på rec eller liknande.
Menyerna är riktigt, riktigt snygga och logiska.. till skillnad från Dilogs kollosalt fula dito.
Fjärren är också en fullträff och det ger känslan av lyx.

Dock går det INTE att skala upp bilden till 1080i, utan endast 576i.
Komponentutgången är dock jättebra.

Summa sumarum så tycker jag personligen att detta är den bästa boxen med hårddisk på marknaden för tillfället.

Redigerat av Dynamike, 10 januari 2007 - 17:19.

Postad 10 januari 2007 - 18:04

Unregistered9c12a290
  • Unregistered9c12a290
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Dynamike,

Var köpte du den?
Lev.tid?

Postad 10 januari 2007 - 18:11

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Kan nån kolla hur bilden via scart blir? Det vore kanonschysst, jag har nämligen min DVD-reciever kopplad till komponenten.

Redigerat av tamias, 10 januari 2007 - 18:16.

Postad 10 januari 2007 - 18:42

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Dynamike,

Var köpte du den?
Lev.tid?

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena.
Köpte den på jobbet där jag jobbar.
Leveranstid vet jag inte riktigt.. vi fick ett "provex" obeställt som jag nypte.
Men visst.. vi kan säkert skaka fram fler om du vill ha en och inte hittar någon?

Postad 10 januari 2007 - 18:57

Jern
  • Jern
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Dynamike,

Var köpte du den?
Lev.tid?

<{POST_SNAPBACK}>

Finns som jag skrev tidigare hos Media Markt i Göteborg, hade väl 30-tal kvar när jag köpte min i fredags.

Postad 10 januari 2007 - 18:58

Jern
  • Jern
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Kan nån kolla hur bilden via scart blir? Det vore kanonschysst, jag har nämligen min DVD-reciever kopplad till komponenten.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur bra bild som helst.

Postad 10 januari 2007 - 19:10

Jern
  • Jern
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Hej.
Jag spelade in två kodade kanaler samtidigt, tog ut programkortet och kunde titta på båda inspelade programmen utan bekymmer.
Ju mer jag lever med boxen, desto mer uppskattar jag den. Framförallt att man kan låsa inspelat material, ifall man nu kanske råkat spela in något klockan 24.00 på Canal + eller så, vilket innebär att man inte kan titta på det inspelade materialet utan att skriva in pin-koden.
Fortfarande, så störs jag av fläktljudet.. eller, det jag trodde var fläkten, men efter att ha skruvat upp boxen så insåg jag att det faktiskt är hårddisken som låter. Försökte dämpa den med lite dämpkuddar, men fortfarande så hör jag den. Detta beror på att hårddisken alltid är igång när boxen är igång, vilket iofs är bra för den reagerar blixtsnabbt om man trycker på rec eller liknande.
Menyerna är riktigt, riktigt snygga och logiska.. till skillnad från Dilogs kollosalt fula dito.

Summa sumarum så tycker jag personligen att detta är den bästa boxen med hårddisk på marknaden för tillfället.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig i allt förutom att jag inte störs av hdd:n, kanske för att jag jämförde med Topfielden den lät som en spisfläkt. Visst låter det, som en tyst pc tycker jag. Men tycker du att du störs när du tex. tittar på en film så kanske det är något galet med boxen.

Postad 10 januari 2007 - 19:18

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Hej.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig i allt förutom att jag inte störs av hdd:n, kanske för att jag jämförde med Topfielden den lät som en spisfläkt. Visst låter det, som en tyst pc tycker jag. Men tycker du att du störs när du tex. tittar på en film så kanske det är något galet med boxen.

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom jag bor i en etta, så störs jag enbart på nätterna när man har det lite tystare i rummet och vill somna in till TV:n. Men inte annars.

Postad 10 januari 2007 - 19:24

orjanl
  • orjanl
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Ni som redan har en box, vet ni om det går att börja titta på en inspelning innan den är klar? Och går det att titta på något gammalt inspelat samtidigt som man spelar in två kanaler? Har tittat i manualen från Samsungs hemsida, och den var inte glasklar. :)

Tack
/Örjan

Postad 10 januari 2007 - 19:42

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Det går inte att titta på en inspelning innan den är färdig, men däremot var det inga problem att spela in två program och titta på ett tredje inspelat samtidigt, om det är nu det man vill göra :)

Postad 10 januari 2007 - 19:47

orjanl
  • orjanl
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tack.
/Örjan

Postad 10 januari 2007 - 19:53

UltimateSwede
  • UltimateSwede
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,
jag hittar bara
DCB-P850Z, som alla DCB modeller är de för Com Hem...har du hittat någon sida som inte jag har, eller har du blandat ihop DTB och DCB?

:)

Postad 10 januari 2007 - 21:17

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Gå in på Samsung.se, klicka på Digital TV-mottagare en bit ner till höger. Välj sedan DTB -P850V i rullgardinsmenyn!

Eller denna direktlänk: Samsung DTB-P850V

Postad 10 januari 2007 - 21:20

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur bra bild som helst.

<{POST_SNAPBACK}>

Lysande! Tackar för det!

Det går inte att titta på en inspelning innan den är färdig, men däremot var det inga problem att spela in två program och titta på ett tredje inspelat samtidigt, om det är nu det man vill göra  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ju lite surt, tom på min gamla hårddisk-DVD kan man ju börja kolla innan inspelningen är klar.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.