Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svindyr mobilräkning från Djuice.

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 januari 2007 - 18:10

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag har fått en faktura från Djuice på 1270 kronor.
Normalt ligger de för min del kring 200 - 250 kr.

Enligt fakturan så har jag en dag på lunchen använt GPRS för 1050 kr. (Nästan 57 MB data!!)

Jag kan omöjligt förstå vad jag skulle ha kunnat gjort för att ladda ner 57 MB data. Normalt på lunchen så brukar det bli lite WAP till wap.sr.se eller så och kanske kolla gmailen via Gmails javaapplikation.

Min mobil är en W950 som jag bara har haft i lite mer än en månad.

Går jag in i "Connections manager" och kollar loggen för Djuice WAP GRPS så står där:
Total sent: 0.2 MB
Total received: 2.2 MB

Lååångt ifrån de 57 MB som Djuice säger att jag har tankat på en och samma dag.

Jag har så klart pratat med Djuice men de säger bara att de inte kan få fram någon information om vad det är för datatrafik utan bara att det var 57 MB.

Är det någon som vet om Connections Manager i W950 verkligen visar sammanställningen av all datatrafik eller om det kan överföras data som inte loggas på något sätt..

Tror ni att det är min mobil som stått och pumpat data eller Djuice som inte har koll på sin fakturering?

/Peter :)

Postad 11 januari 2007 - 18:32

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Det kan lätt bli fel ibland. ring kuntjänsten och kolla.. lycka till

Postad 11 januari 2007 - 20:27

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Tror att det är Djuice som har fel. har använt mycket GPRS 1 gång mycket å då var min räkning på 750kr ungefär. har dock lärt mig att djuice bara är skit.precis som halebop..

Postad 11 januari 2007 - 21:31

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
mobil.niklas: Jag har både mailat och pratat med Djuice men de säger att de inte kan se vilka adresser jag surfat mot utan bara att jag har använt 57MB den där dagen.

Låter sjukt att de inte skulle logga trafiken. Då kan de ju hitta på vad för datamängder som helst och ingen kan kontrollera om det verkligen stämmer.

DrPepper: Ja Djuice är verkligen ett riktigt skitabonnemang <_< Vi har det på jobb och har haft extremt mycket problem med nästan allt. T.o.m. helt vanliga telefonsamtal bryts väldigt ofta.

Postad 11 januari 2007 - 22:38

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

mobil.niklas: Jag har både mailat och pratat med Djuice men de säger att de inte kan se vilka adresser jag surfat mot utan bara att jag har använt 57MB den där dagen.

Låter sjukt att de inte skulle logga trafiken. Då kan de ju hitta på vad för datamängder som helst och ingen kan kontrollera om det verkligen stämmer.

DrPepper: Ja Djuice är verkligen ett riktigt skitabonnemang <_<  Vi har det på jobb och har haft extremt mycket problem med nästan allt.  T.o.m. helt vanliga telefonsamtal bryts väldigt ofta.

<{POST_SNAPBACK}>

det låter ju helt sjukt... först trodde jag att dem bara hade gjort fel med fakturan men om dem har registrerat 57 mb är det jätte konstigt.... ring dem igen, igen och igen.... tjata så slipper du kanske

Postad 11 januari 2007 - 23:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
57meg...Är juh omöjligt på en dag...
Dom måste juh kunna se vad du har haft för trafik...att något är fel borde väl till och med dom fatta

Postad 12 januari 2007 - 22:18

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
löste det sig?

Postad 12 januari 2007 - 23:52

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nä jag har inte ringt fler gånger till Djuice.
Skulle ringt idag men hade för mycket att göra på jobb.

Jag ringer på dom på måndag. Tänker inte tolerera att jag ska betala för något som inte ens de själva vet vad det är.

Är fortfarande intresserad av att få reda på om Connections Manager i W950 visar all data som mobilen har tankat hem..

Postad 13 januari 2007 - 11:10

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
jo den visar all nerladdad data.. men jag tror inte dem litar på den eftersom den går ju att nollställa, tror jag...

Postad 13 januari 2007 - 11:42

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag råder dig att fråga konsumetvägledaren i din kommun om vad du ska göra.
Jag gissar på att de kommer rekomendera dig att bestirda fakturan skriftligt. Varefter Djuice borde bli skylldiga att redovisa ett underlag för sin fakturering för att du ska bli skyldig att betala.

Postad 13 januari 2007 - 22:54

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Tackar för svaren!

Ska bli spännande att höra vad de kommer att säga på måndag..

Postad 16 januari 2007 - 01:48

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Nå?

Postad 16 januari 2007 - 14:19

Dboy
  • Dboy
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Tjenare

Eftersom jag arbetar hos en operatör så kan jag med säkerhet säga dig detta:

De kan garanterat kolla vad du gjort för dina 57 MB. Frågan är sannolikt bara om de vill (orkar).

Kör du inte 3G (har ingen koll på om Djuice har det) så är det ett konststycke att surfa upp 57 MB på en lunch :). Även med 3G så får man ligga i för att uppnå den respektingivande siffran så snabt.

Sen är iof W950 en extremt buggig telefon, så den kanske har fått något ryck.

Postad 26 januari 2007 - 15:40

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag har nu fått ytterliggare några svar från Djuice.

De påstår att 54 av de 57 MB är utgående trafik från min mobil. Det gör det hela ännu mer märkligt tycker jag. Vad skulle kunna få min mobil att tanka upp så mycket data utan att jag vet om det??

Dessutom så kan de inte ge mig någon information om vad det är för datatrafik, vilka ip-adresser den har gått till eller under hur lång tid det har pågått. De påstår att de inte får logga detta pga den personliga integriteten.

Postad 26 januari 2007 - 18:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
låter som bullshit....

om du vill att dom ska kolla så borde de väl inte vara nå hinder...'

men kontakta din konsument snubbe i komunen å få hjälp..
någonting är ju helt klart skumt

Postad 27 januari 2007 - 20:15

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Låter ju helt sjukt om det skulle vara upload med. Om telefonen varit i GSM-läge är ju högsta upload 2x13400bits/s. Skicka 54mb med 26,8kbit/s tar ju en stund.
Är tyvärr osäker på upload om du har 3G. Down är teoretiskt 384kbit/s men det kommer man aldrig i närheten av. Har för mig att upload är 64kbit men är osäker. Hur som helt låter det otroligt att du skulle kunna skicka så mycket data på så kort tid.
Det skulle även finnas med i din datalogg om du inte har återställt den.

Postad 26 februari 2007 - 10:09

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Kan man se i loggen att man har varit aktiv med GPRS och skickat data INNAN detta "magiska" datumet - så är ju detta ett bevis på att man INTE har nollställt räknaren i mobilen?

//Loofy

Postad 26 februari 2007 - 10:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Har det löst sig för dig peternn?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.