Hallå där!
Många tycks ta för givet (jag också ibland) att alla som köper en pryl går raka vägen till nätet och börjar diskutera den. I grund och botten är vi en liten skara människor, vi som postar på forum - det rör sig om toppen av ett isberg. Resten av marknaden är "vanliga" människor som antingen inte bryr sig, vill posta, eller känner till detta med forum.
Vi försöker komma ihåg att uppmuntra våra köpare att gå på tex Minhembio och diskutera produkten. När de sedan återkommer och berättar att de har gått in och börjat skriva ser jag att de är nyregistrerade.
Vad hade hänt om köparen inte blivit uppmanad att gå in och börja skriva?
Då hade inget inlägg ens gjorts.
Om man tittar på företag som Pixmania. Det är ett riktigt stort företag som säljer rejäla partier produkter. Dessa produkter hamnar hos konsumenter som inte ens tänker tanken om att börja posta.
Vad gäller supporten av produkten som säljs på tex Pixmania så är den också lika med noll för ingen ser någon som helst anledning till att komma med nyare firmware om produkten fungerar.
För att runda av detta med Pixmania vill jag att ni tar en titt på den här produkten:
KeyplugI Sverige marknadsförs den under namnet Dueple.
Jag som älskar små features och firmwares som kommer med jämna mellanrum har varit fått bli smått besviken för att företaget som tillverkar produkten inte är intresserade att införa alla de features vi efterfrågar.
Varför? Svaret vet vi nu alltså. Jag behöver inte gå in på antal, men Pixmania köper långt större partier än omkring 50 spelare som vi tar hem vid varje kull.
Därmed så har den Asiatiska tillverkaren hittat en målgrupp som nöjer sig med produkten as-is, alltså i det befintliga skicket.
D7:ans mjukvara kommer från Syabas och jag personligen har haft kontakt med dem rörande en del features som jag hade velat se.
Det första de sa att de sedan länge hade bestämt sig för att inte komma med någon nyare mjukvara till den för den fungerade bra som den gjorde idag. Eftersom Syabas är ett gammalt och respektabelt företag inom bla Firmwares så har de redan från början gjort en firmware som har en jämförelsevis bra kvalitet. De har faktiskt inte gjort någon uppdatering sedan dess.
För övrigt är D7-WDMA föregångaren till Media Tank som diskuteras här:
https://www.minhembi...howtopic=170497Om du tar en titt på produktsidan (på Mediamania har vi alltid som målsattning att gräva fram info som man inte hittar så lätt eller alls):
http://www.mediamani...re_lan/d7_wdma/Den har också stöd för viss internet access osv., sådant som återfinns på Media Tanken.
Från Syabas perspektiv så är det inte intressant att lägga ner svett o tårar på något som man vet har en efterföljare. De utgår helt från försäljningssiffror. Säljer en produkt väl så skapas en kultur kring att
jobbet går bra utan att vi behöver göra så mycket mer än så.
Sammanfattningsvis måste man fråga sig vad man vill få ut av spelaren och om den gör det man vill. Givetvis anser jag att man ibland måste ha en dos kompromisstänkande för vill man ha den perfekta lösningen så kan jag redan nu säga att den inte finns.
Jag kan inte riktigt hålla med Kanelbulle; Vad exakt är det man behöver hjälp med och som man alltså inte skulle kunna få hjälp med om spelaren inte är "levande".
För övrigt, hur definieras "levande"?
Att produkten fortfarande tillverkas, innebär det inte att den är tillräckligt levande?
Björn: Det är därför jag har börjat engagera mig i att börja posta här på Minhembio (och faktiskt bör jag även besöka andra likartade forum) för att tillföra nytta och information.
Jag ska försöka jaga rätt på tidigare kunder och få dem att börja posta erfarenhet etc.
Fråga därför på. Jag har alltid mycket att göra, men ofta så försöker jag utföra djupgående tester. Är det något speciellt scenario du behöver få svar på så kläm in en fråga.
ps. Ni får ursäkta för att mina fingrar vägrade att sluta skriva. Inte visste jag att det skulle bli så här mycket text! Ha förståelse för en som brinner för allt vad heter mediaspelare