www.se.playstation.com
Den stora frågan som i alla fall jag vill ha svar på är om de har fixat fläktproblemet och gjort de nya
enheterna så tysta som det var meningen att de skulle vara från början?
Knappast, men man kan ju alltid hoppas...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
39 relaterade trådar
Postad 17 July 2007 - 15:44
Nytt Playstation 3 startpaket utannonserat för Europa!
www.se.playstation.com Den stora frågan som i alla fall jag vill ha svar på är om de har fixat fläktproblemet och gjort de nya enheterna så tysta som det var meningen att de skulle vara från början? Knappast, men man kan ju alltid hoppas... Postad 17 July 2007 - 20:49
Skulle inte bli förvånad när första kotte som köpt kommer klaga på ljudnivån..
Postad 17 July 2007 - 21:01
Verkar som de fått ordning på det, min varvar upp ca 10 sek vid start och sen hör jag den inte . Inte ens efter en timme m GT5 HD demo och en timme Motorstorm väsnas den.
Handlade min bundle igår på EB Games i Göteborg. GT5 HD på min 50" Pioneer gav mig blåmärke på hakan, jisses vilken upplevelse! Postad 17 July 2007 - 22:20
Ska man kanske skicka in sin konsol igen? Eller det är kanske för tidigt?
Postad 18 July 2007 - 12:43
Jag köpte Ultimate bundle igår från Webbhallen. Får se om den är tyst. Isåfall KANSKE Sony har fått ordning på problemet.
Postad 18 July 2007 - 19:35 Hej Intressant. Vet du hur varmt det är i ditt rum? Är det över 24 grader? Hur ser ditt serienummer ut? De som jag haft hade typ detta: CECHC04 = Modell 02-27430423-667xxxx = Där de sista sju siffrorna verkar vara löpnummer och de övriga verkar vara "batch-nummer". Det hade vart intressant att veta om det är en ny batch du fått från. Nyfiken... och klart sugen. Postad 19 July 2007 - 23:00
På min står det
Serial 02-27430423-664xxx-CECHC04 Så om din teori håller så är det samma batch, men en tidigare maskin än din. Vardagsrummet håller mellan 26-32 grader beroende på väder, idag har det nog inte varit mer än 26 inne under tiden jag spelat idag (ca 2 tim GT HD ungefär) och på den tiden hör jag den inte så att det är noterbart. Har inte tittat på film ännu dock. Postad 19 July 2007 - 23:32
Fick mitt ultimate pack idag (alla extragrejor ligger dock separat och inte i en och samma kartong) och efter en snabb lyssningskontroll kan jag meddela att den inte är helt knäpptyst. Men jag tycker ljudvolymen är acceptabel (speciellt då jag snart kommer skaffa en TV-bänk med dörrar snart vilket lär få ned ljudvolymen till 0) och den stör mig inte alls faktiskt. Och det lilla man hör är inget som irriterar öronen. Min PS3:a står rätt så nära balkongdörren då den var öppen när jag satte igång min konsol trodde jag först att det var lite vindsus.
Ska man jämnföra med PS2 kan jag säga att den här är rejält mycket tystare. Nej, nu skiter jag fläktar, decibel och uppvarvningslägen. Jag ska ha roligt med min konsol istället. Postad 20 July 2007 - 00:28 OK, tack för att du tittade. Postad 20 July 2007 - 16:23
Håller helt klart med dig! Min är inte heller knäpptyst som jag trodde att den skulle vara men jag störs inte så mycket av det. När jag spelar gillar jag att ha på lite högre volym så fläktarna hörs inte alls. Har hemmabio att se filmer på och om man nu MÅSTE se film på PS3 kan man väl stänga in den i ett skåp eller fixa en egen kylning. Så svårt är det ju faktiskt inte... Sen kan man ju diskutera om Sony håller vad de lovar eller inte, men det är ett helt annat kapitel. Se möjligheter istället för problem. PS3:an är ju trots allt en mäktig maskin för pengarna! Postad 20 July 2007 - 20:27
Måste och måste, en av huvudpoängerna med PS3 är ju att man har den till att se på film med (BD förstås). Att stänga in den i ett skåp är verkligen ingen bra rekommendation och att hålla på att fixa med egen kylning (hur man nu gör det?) när det finns "helt ok tysta" (är det en sån du fått kanske?) maskiner därute låter inte som nån höjdare heller. Postad 21 July 2007 - 09:10
Nej, min som så många andras är inte helt tyst men den brummar inte så att man blir galen av det.
Varför kan du inte stänga in den? Köp eller knåpa ihop ett skåp med några inbyggda fläktar som ventilerar bort varmluften så ska du nog se att det blir bra. Har själv tummen mitt i armhålan men till och med jag skulle kunna fixa så att det blir tyst i rummet när man ska se film. Postad 21 July 2007 - 10:42
Helt tyst finns det nog inga av, men ett svagt susande, som en lätt vind smeker. Man stör absolut inte av det, men om man koncentrerar sig noga hör man det.
Postad 21 July 2007 - 14:10
Ett par minuter in i Gamespots "On The Spot" 2006/10/19 så säger Ryan Bowling, PR Manager, på SCEA (Sony Computer Entertainment America Inc.) att PS3 låter lite mer än 20 decibel. Detta säger också Annica Bellander på Nordisk Film i en artikel hos PC För Alla men hon är dock mer precis. Enligt henne så ska PS3 inte låta mer än 22 decibel. Lyssna gärna på 22 decibel och säg sedan om det hörs. 15–30 decibel (tyst inspelningsstudio, ingen aktivitet) - är lika med total tystnad. Detta kan ni som varit i en inspelningsstudio verifiera. PS3 låter som en hårfön, när skall skojarna på Sony/Nordisk Film inse att vi konsumenter inte ger oss? Nä, dags att kontakta min lokala konsumentombudsman. Postad 21 July 2007 - 19:51 Om den inte brummar så du blir galen så är det förmodigen så att du har en korrekt fungerande maskin. Postad 22 July 2007 - 23:41
Jag personligen lyckades faktiskt lösa problemet med brummandet. Jag sålde den. Bättre fly än illa fäktas!
Postad 23 July 2007 - 13:25
OOONEJ! Det kan jag lova att den inte är. När det var som värst lät den som en hårtork. Postad 25 July 2007 - 15:17
Gjorde en spontanbeställning av ett PS3 startpaket för en vecka sen hos PC-City eftersom de hade paketet i lager + att de tydligen skall ha snabba leveranser och gratis frakt. Därför blev jag lite förvånad när det visar sig att de först skickar det idag
Redigerat av Photek, 26 July 2007 - 10:52. Postad 25 July 2007 - 16:56
Nån som vet vart man kan hitta de nya bundlarna (med 2 spel o 2 kontroller) billigast?
Såg att Elgiganten hade ett för 5800:-, men det fanns ej i lager. Discshop hade det för 5990:- Nån som vet nån "vanlig" butik i Stockholm som har det för under 6000:-? Postad 25 July 2007 - 17:12
http://www.elgigante...alogCategoryID= elgigantens starterpack för 5790:- har tre spel och två kontroller. Postad 26 July 2007 - 08:40
JAg handlade min PS3 på MediaMarkt i Kungens kurva i Haninge för ca 5800 kr inklusive 2 handkontroller och 2 spel. Sedan lade jag till för att få fjärrkontrollen också.
Den varvar upp några sekunder i början och sedan blir det tyst. Jag sitter dock 4 meter bort. Installerad med ny patch och i hemmanätverket på några timmar. Spelar och har kul! Hade Pinnacle Mediacenter förut och har primärt tänkt använda denna PS3 för film och ljud. Men lite spel lär det nog bli också. Hittills älskar jag min PS3! Postad 26 July 2007 - 09:45
jag sålde min ps3 med en handkontroll och 2st spel för 6000:- veckan innan startpaket kom.
nu har jag beställt ett paket från pc-city med 3st spel och en extra kontroll för 5800:- dessutom beställde jag Virtua Tennis 3 från Kanada för 340:- ink frakt. Grymt billigt Postad 27 July 2007 - 06:26
Vänta här nu... Du sålde din "gamla" PS3:a och nu har du beställt en ny??? Postad 27 July 2007 - 06:40
jag hade en beg som inte var spec trevlig pga att killen som hade haft den tidigare rökte inne,
varje gång man använde den så luktade cigg i hela rummet dessutom var kontrollen helt slut. Postad 27 July 2007 - 10:42
Det var nog "price drops" på den. Men annars kostar de vanliga spelen därifrån 495-500:- Kalaspriser! Vem orkar betala för 650:- här när man kan köpa där, tar två dagar längre tid med frakten bara. Postad 27 July 2007 - 11:47
okey, så spel från usa funkar utan problem på en maskin köpt i sverige på säg elgiganten tex ?
vilka sidor köper ni då ifrån ? Postad 27 July 2007 - 11:47
Nån schysst hemsida du kan tipsa om där man kan få tag på billiga spel??? PS. Ursäkta dubbelinlägget tidigare, blev nåt vajsing med webbläsaren DS. Postad 27 July 2007 - 16:54 Vad är en "ultimate" bundle för något, köpte en Mega Bundle idag på Webhallen. 2 spel + film + HDMI + 2 kontroller + konsol för 6299 kr. Kanske var det det som du menade? Sitter nu i väntans tider, det hela kommer med posten nästa vecka för de hade inte spelen hemma.... Postad 28 July 2007 - 01:11
PS3 60GB
Extra handkontroll Motorstorm Resistance Fall Of Man Spiderman 3 The Movie: Collectors Edition (spelet) För 5790 kr.. Det låter väldigt lockade... Mvh Postad 28 July 2007 - 11:49
Nån schysst hemsida du kan tipsa om där man kan få tag på billiga spel???
Du prova www.play.com alla deras spel är inklusive frakt! Redigerat av B-Ball-Player, 28 July 2007 - 11:50. Postad 28 July 2007 - 12:01
Har redan fått ett PM med några kanadensiska sidor ska ska vara bra att handla från. Det var mest de jag var ute efter eftersom någon nämnde dessa tidigare i tråden. Men tack för tipset i alla fall... Postad 31 July 2007 - 17:32
Undra vad nästa paket innehåller?
De måste väl komma med något trevligt till julen.. Mvh Postad 31 July 2007 - 20:09
Är det så att någon kan skicka PM vilka sidor detta är? Tack Postad 31 July 2007 - 20:53
Yup väldigt lockande faktiskt, specielt om man lyckas sälja Spiderman för 3-400kr. :-D Redigerat av Zoiler, 31 July 2007 - 21:18. Postad 31 July 2007 - 21:29
www.videogamesplus.ca är helt sjukt bra, jag la en order torsdag förra veckan och idag när jag kom hem låg paketet i lådan.
Postad 31 July 2007 - 22:34
Låter ju kanon då jag la order i fredags så borde det betyda att mina spel kommer imorgon Postad 31 July 2007 - 22:40
Vet inte hur videogamesplus.ca bär sig åt, men de är värd all respekt! Snabb och billig, vad mer krävs?
Postad 01 August 2007 - 04:14 Tack. 1 canada $ = 6,5 swe kr. Om man beställer ett par spel från videogamesplus.ca så kan det bli riktigt billigt Postad 01 August 2007 - 13:51 Tack. Nu vandrar jag ännu mer offtopic så förlåt mej. Men åker man inte på massa tullavgifter när man handlar från kanada? Postad 01 August 2007 - 14:08
Har aldrig åkt på tull från www.videogamesplus.ca iaf och det har aldrig tagit mer än 3 dagar att få mina beställningar. Nya spel går på max 500 spänn ink frakt. Bästa stället jag handlat på.
Ibland kan man hitta fynd bland begagnade spelen också. Postad 01 August 2007 - 16:40
en PS3a kostar ca 3500 bara på den sidan ju :S... det är sjukt billigt
Redigerat av ESAFESA, 01 August 2007 - 16:44. Postad 01 August 2007 - 16:47
Tråkigt att vi inek an ha samma pris .. . Mvh 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |