Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Min hembio kryssning.

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 August 2007 - 10:39

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Tänkte kolla om det finns något intresse för en minhembio kryssning.
Man sitter dagarna ut här på forumet och snackar med så mycket trevligt folk.
Så jag tycker att det skulle vara kul och träffas.
Tänkte anordna en kryssning på viking om det finns intresse.
Kanske fixa någon provlyssning samt whiskey provning är ju ett måste.
Men vill stämma av innan jag lägger ner jobb på detta om det finns ett intresse.
/Simz

Postad 31 August 2007 - 10:54

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Skulle vara mkt trevligt.. Jag är på iaf... :)

Postad 31 August 2007 - 10:56

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Låter ju helt klart intressant men borde planeras långt i förvväg så att så många som möjligt kan följa med. En kryssning till våren hade varit perfekt och så kan man ju samordna sig på forumet och fixa samåkning för att få ner kostnaderna. Några butiker/distributörer som demar lite och en härlig öl provning så är lyckan gjord. Simz har ju visat sig vara en ypperlig kapten så styr nu skutan i hamn! :)

Postad 31 August 2007 - 10:56

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
låter som en bra ide tycker jag. Speciellt provlyssning o whiskey provningen.

Postad 31 August 2007 - 11:41

Thegambler79
  • Thegambler79
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Jösses vad detta låter bra :) , precis som "Big_Hobbit" så tycker jag också att vi planerar i god tid så det flyter smidigt när det väl blir av.

Mitt tips är att vi börjar med whiskey-provningen och följer upp med provlyssnande....på så vis kommer det mesta att låta helt underbart...självklart kan vi ju avsluta kalaset med ännu mer whiskey B)

Har vi kul och trivs ihop så kanske detta t.o.m kan bli en stående höjdpunkt att se fram emot...kanske en gång om året.

Känner redan att jag börjar bli laddad

//Skåning i exil

Postad 31 August 2007 - 12:18

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
låter bra det.
Får se om det är fler som är intresserade.
Ju fler vi blir ju enklare blir det att att fixa demos och att skräddarsy det hela.
/Simz

Postad 31 August 2007 - 12:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Låter som en bra idé :) Jag kommer garanterat!

Se till att det är 100% klart med vilka åldersgränser som gäller från start bara.

Postad 31 August 2007 - 12:30

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Se till att det är 100% klart med vilka åldersgränser som gäller från start bara.

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket bra komentar.
Kan säga redan nu att det är 21 års åldergräns som gäller.
Kryssningen kommer att ske i god tid för planering.
Därimot så känns nästa vår som långt bort.
Har ni något imot att åka när det är kallt ute?
/Simz

Postad 31 August 2007 - 12:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Weeee, där satt den äntligen! B)

Count me in boys och bra initiativ med tråden där Simz!

Jag tänkte faktiskt redan för nån dag sen starta en tråd om kryssning men fick inte tummen ur.... :)

Snart får man gå hem och ha Fredagsmys med Hembiogubben i soffan :lol:

Postad 31 August 2007 - 12:42

Thegambler79
  • Thegambler79
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket bra komentar.
Kan säga redan nu att det är 21 års åldergräns som gäller.
Kryssningen kommer att ske i god tid för planering.
Därimot så känns nästa vår som långt bort.
Har ni något imot att åka när det är kallt ute?
/Simz

<{POST_SNAPBACK}>

21 år....ajajaj....och jag som redan fyllt 28, varför är man alltid för gammal B)
Med whiskey i kroppen/knoppen går det nog bra att överleva en kall kryssning.

//Putte

Postad 31 August 2007 - 12:46

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
MMMmmm... Februari hade iförsig varit en kanon månad, efter jul och tunga Januari. Om vi skall boka in demo och dylikt TROR jag att det är orealistiskt att åka innan December och December för egen del med julklappar till andra och sig själv är den dålig månad. Så min röst faller på Februari men helt klart intressant... Är tanken dagskryss då á la Cinderella?

Postad 31 August 2007 - 12:54

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

MMMmmm... Februari hade iförsig varit en kanon månad, efter jul och tunga Januari. Om vi skall boka in demo och dylikt TROR jag att det är orealistiskt att åka innan December och December för egen del med julklappar till andra och sig själv är den dålig månad. Så min röst faller på Februari men helt klart intressant... Är tanken dagskryss då á la Cinderella?

<{POST_SNAPBACK}>

Inget är bestämt men jag har åkt med Cinderella ett antal gånger och vet att de är bra att göra med och att deras whiskey bar ine går av för hackor.
Sen är ju frågan om vi vill ha en övernattning eller två.
Blir vi ett gäng kommer det här bli skitbra och jag är säker på att vi kommer inte ha problem med butiker som vill dema.
Annars vore de dumma.
/Simz

Postad 31 August 2007 - 13:10

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Inget är bestämt men jag har åkt med Cinderella ett antal gånger och vet att de är bra att göra med och att deras whiskey bar ine går av för hackor.
Sen är ju frågan om vi vill ha en övernattning eller två.
Blir vi ett gäng kommer det här bli skitbra och jag är säker på att vi kommer inte ha problem med butiker som vill dema.
Annars vore de dumma.
/Simz

<{POST_SNAPBACK}>

Har åkt Cinderella en gång och har bra erfarenhet av den, men visst, frågan är om vi drar en helg eller en dagskryss? Vad tycker ni andra här på forumet?

Postad 31 August 2007 - 13:43

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Tror det räcker bra med dygnskryss annars backar säkert många av för att det tar upp för mycket tid etc (erfarenheter från jobbet :))

Postad 31 August 2007 - 14:10

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
[quote name='Martin' date='Aug 31 2007, 14:43 ']
Tror det räcker bra med dygnskryss annars backar säkert många av för att det tar upp för mycket tid etc (erfarenheter från jobbet :))

Det känner man allt för väl igen,mer än en dygnskryss då backar många ur....
Känns iaf som att detta kommer att bli kanon kul..

Postad 31 August 2007 - 14:12

extremesanta
  • extremesanta
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Jo det låter inte fel=) Några butiker som demar låter ypperligt med. Helt enkelt, jag är med!!

Postad 31 August 2007 - 14:56

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag håller med om det, mer än 24 tim gör att man gärna tycker det blir too much.

Men en sak undrar jag om vi nu just pratar Cinderellabåtarna, har dom verkligen dygnskryssningar? Fick för mig att dom bara kör dagsturer?

Postad 31 August 2007 - 15:03

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Gött initiativ Simz, jag hakar absolut på. Hur gör man med planeringen? Antingen sätter man ihop en kommitté som gör iordning några utkast, eller så sköter vi allt öppet i tråden med risk för ordbajs.

Postad 31 August 2007 - 15:18

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Gött initiativ Simz, jag hakar absolut på. Hur gör man med planeringen? Antingen sätter man ihop en kommitté som gör iordning några utkast, eller så sköter vi allt öppet i tråden med risk för ordbajs.

<{POST_SNAPBACK}>

Det enklaste är väl att vi först pejlar lite grovt om ev tidpunkt på året för kryssningen. Sen när de flesta har tyckt till och godkänt denna tidpunkt börjar vi likt i tråden för gubbarna att ta upp intresseanmälan. Dvs vi börjar att rada upp alla namn i en lista och bygger på.

Från första början bestämmer vi ett sista datum för anmälan. När detta datum passerats summerar vi ihop hur många vi blir och börjar att planera själva bokningen för kryssningen, dvs fas 2.

Kanske tom får vi lite bättre priser om vi bokar en stor grupp?

Vad säger du Simz?

Redigerat av masse70, 31 August 2007 - 15:19.

Postad 31 August 2007 - 16:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag håller med om det, mer än 24 tim gör att man gärna tycker det blir too much.

Men en sak undrar jag om vi nu just pratar Cinderellabåtarna, har dom verkligen dygnskryssningar? Fick för mig att dom bara kör dagsturer?

<{POST_SNAPBACK}>

Har åkt flera gånger, avgång på eftermiddagen, hemma nästa eftermiddag.

Postad 31 August 2007 - 17:47

Gäst_CatFish86_*
  • Gäst_CatFish86_*
  • 0
Avgår ifrån? Stockholm?

Postad 31 August 2007 - 19:00

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Den avgår på eftermiddagen och man är hemma nästa eftermiddag igen och den avgår från Stockholm...

Mitt förslag hur vi gör detta är att vi först bestämmer formen, alltså 1 eller 2 dygn.
Sen när det är bestämt så tycker jag att vi gör en lista med intresseanmälan som har ett slutdatum där gärna minhembio sidan kanske kan lägga upp det som en nyhet att tråden finns och att detta kommer ske. Därefter utväljs några ansvariga som kontaktar Viking och säger till dom att vi har X antal som är intresserade av detta, vad kan ni ge för pris på detta inkluderat med kvällsbuffé.
Sen om det är möjligt så kan alla boka själva hos Viking, såklart blir det en del manfall men samtidigt kan flera "nya" deltagare tillkomma som inte anmält sig innan, det viktiga är att vi har ett hum om hur många vi kan bli när vi ringer Viking. När detta är gjort så kan några Stockholmare höra med lite butiker i Stockholm om dom kan viga sin förmiddag till oss och dom som kan, kan åka runt på en hembio runda innan färjan går.

Fördelen med detta sätt om det är möjligt är att ingen behöver lägga ut pengar och ha ett ekonomiskt rikstagande i det hela. Skulle tro om vi kan bli mellan 50-100 personer att Viking säkert kan ta fram ett bra erbjudande och fixa detta med bokning (typ uppge minhembio vid bokning för att få erbjudandet).

Transport till Stockholm kan vi själva komma överens med på forumet för att arrangera samåkningar med mera...

Postad 31 August 2007 - 19:02

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det enklaste är väl att vi först pejlar lite grovt om ev tidpunkt på året för kryssningen. Sen när de flesta har tyckt till och godkänt denna tidpunkt börjar vi likt i tråden för gubbarna att ta upp intresseanmälan. Dvs vi börjar att rada upp alla namn i en lista och bygger på.

Från första början bestämmer vi ett sista datum för anmälan. När detta datum passerats summerar vi ihop hur många vi blir och börjar att planera själva bokningen för kryssningen, dvs fas 2.

Kanske tom får vi lite bättre priser om vi bokar en stor grupp?

Vad säger du Simz?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det är bra att ta upp en intresse anmälan så vi ser hur många vi är men sen får var och en boka på deras sida så får man ange en speciel kod som som t.l.x minhembio så blir man bokad till vårat sällskap.
Enkelt och smidigt.
/Simz

Postad 31 August 2007 - 19:57

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Jag är lugnt på. :(

Men en med en liten kommentar.. Måste det verkligen enbart vara whiskey provning?
Har dålig erfarenhet av whiskey och kan än så länge fortfarande inte ens lukta på det.. :)

Postad 02 September 2007 - 07:31

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Vi kan ha flera olika provningar :wub:

Postad 02 September 2007 - 17:47

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
21 år, där föll det direkt :)

Postad 02 September 2007 - 18:15

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Åldersgränsen på 21 år är väl satt av Viking, och gäller väl enast om man åker ensam? Lyckas man få med sig målsman kan väl de yngre fortfarande följa med?

Postad 02 September 2007 - 18:24

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Undrar fortfarande vad det är för puckad åldersgräns.

Redigerat av Denethor, 02 September 2007 - 18:26.

Postad 02 September 2007 - 20:00

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Har inte 21 blivit lite av en standard gräns??
Men 18 borde ju funka.. Är ju trots allt det hela med alkohol som gör att det blir tråkigt för de som är yngre eftersom de inte får lov att serveras vid provningarna..

Postad 03 September 2007 - 11:02

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Åldergränsen gäller ju inträde på båten, om jag inte minns helt fel. Dvs jag tror fortfarande man kan bli serverad i baren om man är över 18, men man behöver någon ansvarig för att komma på båten överhuvudtaget.

Postad 03 September 2007 - 13:37

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Silja hade (har?) en åldersgräns på 23 år på helgkryssningar...

Har att göra med att det var väl stökigt på kryssningarna tidigare... Fulla ungdomar ni vet :P

Postad 10 September 2007 - 18:14

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Hallå... vad händer dog planeringen/resan ut eller??... :)

Postad 10 September 2007 - 23:02

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Hehe alla väntar väl på att en modig själ skall våga ta tag i det. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av varken planering eller kryssningar, men man kan väl försöka. Vi har ju lyckats klura ut att det finns en hel del intresserade människor, men vart börjar vi?

Postad 11 September 2007 - 18:00

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Men då kör vi en intresse anmälan nu då, de som är intresserade av att följa med på en min hembio kryssning någon gång till våren, antagligen en dags kryss. Aktiviteter och omfattning beroende på hur många som vill åka. Kopiera förra listan och skriv till ditt namn och vart i Sverige du kommer från för att få en uppfattning på behoven för samåkning mm.

1. Big_Hobbit - Väst kusten
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Postad 11 September 2007 - 22:41

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
2. Eufemism - Örebro
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Postad 12 September 2007 - 12:47

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
2. Eufemism - Örebro
3. Lurvas_ - Malmö
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Postad 12 September 2007 - 20:45

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Självklart har inte tråden dött ut. Jag har bara jobbat mycket på sista tiden.

2. Eufemism - Örebro
3. Lurvas_ - Malmö
4. Simz - Örebro
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Postad 17 September 2007 - 17:12

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Ingen mer som är intresserad? Annars får jag att intresse för detta ej finns.

Postad 17 September 2007 - 19:13

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Jodå, intresserad är jag helt klart. Frågan är bara när det blir av. Grejjer som ska ske till våren kan jag omöjligt förmå min hjärna att försöka tänka på redan nu... :(

2. Eufemism - Örebro
3. Lurvas_ - Malmö
4. Simz - Örebro
5. B8 (uttalas Bate <_<) - Stockholm
6.
7.
8.
9.
10.

Postad 17 September 2007 - 19:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag säger som jag alltid säger... bestäm ett datum som kryssningen blir av, sätt ett min antal personer för att det ska bli av, sätt ett sista datum för att bestämma.

Sen få det 100% konfirmerat vem som håller i det hela etc.

Kan lägga upp det som en nyhet på första-sidan säkert bara det blir ett seriöst upplägg, forumet består ju av 99.99% killar i åldern ~ 18-30 så intressat för att åka på en kryssning finns garanterat! <_<

Postad 17 September 2007 - 19:42

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
2. Eufemism - Örebro
3. Lurvas_ - Malmö
4. Simz - Örebro
5. B8 (uttalas Bate ) - Stockholm
6. Merger - Stockholm
7.
8.
9.
10.

Postad 17 September 2007 - 20:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
2. Eufemism - Örebro
3. Lurvas_ - Malmö
4. Simz - Örebro
5. B8 (uttalas Bate ) - Stockholm
6. Merger - Stockholm
7. Martin - Örebro
8.
9.
10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.