Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp aquos Sharp aquos lc-42xd1ea, Fel eller?

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 September 2007 - 20:07

Pulsen
  • Pulsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min Sharp aquos LC-42XD1EA och när jag startar ps3 spel så kommer tvn på att den ska stänga av och starta upp igen, någon som vet varför den får för sig att göra så?
Sen när man spelar ps3spel så blir det som sträck i bilden som blinkar till lite snabbt, spec när bilden flyttar sig snabbt. Är det något fel på tvn eller är det något man kan ändra på bildinställningarna?
Och en sista fråga vad är det för skillnad på sharp LC-42XD1E och Sharp LC-42XD1EA
Vore väldigt tacksam för svar på dessa frågor!

Redigerat av Pulsen, 08 September 2007 - 20:23.

Postad 16 September 2007 - 20:11

Pulsen
  • Pulsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Verkar va ett bra forum det här...

Postad 16 September 2007 - 21:12

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Nu har jag fått min Sharp aquos LC-42XD1EA och när jag startar ps3 spel så kommer tvn på att den ska stänga av och starta upp igen, någon som vet varför den får för sig att göra så?
Sen när man spelar ps3spel så blir det som sträck i bilden som blinkar till lite snabbt, spec när bilden flyttar sig snabbt. Är det något fel på tvn eller är det något man kan ändra på bildinställningarna?
Och en sista fråga vad är det för skillnad på sharp LC-42XD1E och Sharp LC-42XD1EA

<{POST_SNAPBACK}>

På A svarar jag: vet ej.
PÅ B svarar jag, den som söker skall finna:
https://www.minhembi...165657&hl=xd1ea

XD1EA har alltså samma panel som de andra i samma serie, vilket tydligen innebär bättre betraktningsvinkel samt en funktion som heter RGB+.

Postad 17 September 2007 - 08:42

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har du provat med någon annan HDMI kabel? Är den för lång?

/Bäckman

Postad 17 September 2007 - 23:18

Pulsen
  • Pulsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
nope jag har inte testat med någon annan hdmi kabel men jag tror inte den är för lång. Men jag har kommi fram till att när tvn stänger av sig så förmodligen gör den det för att ändra inställningar, för den gör det när dom där sträcken som jag pratade om blir lite för tydliga och för mycket och efter att den stängts av och satt igång igen är det kanon bild.. <_<

Postad 18 September 2007 - 00:15

Kaz
  • Kaz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har 37"-varianten i samma serie och jag upplever exakt samma problem som dig.

Kan upplysa att det inte bara inträffar vid användande av PS3 utan även PC och X360.

Efter mycket testande har jag kommit fram till att detta fenomen inte uppstår jämt utan vid vissa typer av applikationer. Det har (för mig) t.ex. aldrig synts till när jag spelar upp rena HD-klipp på PS3 eller spelar något av orginalspelen, däremot i spelet Tekken: Dark Resurrection (som inte är programmerat i 1080p i grunden) samt i några utav de demos man kan ladda hem. Om jag kör min X360 i 1080i får jag också detta problem. Och kanske mest när jag ansluter datorn till TV'n.

Min slutsats är att problemet uppstår när TV'n får en signal som inte är "ren", så att den på något vis försöker skala åt ena eller andra hållet. Jag är säkert helt ute och cyklar men nått fuffens är det. Det är iaf TV'n som skummar och inte kablage/inenheter.

Imorrn tänkte jag gå tillbaka med TV'n och be om ett nytt exemplar, alternativt byta till en LG 37LY95 eller Samsung LE37M86. (Är de vettiga alternativ till Sharpen? Finns de andra modeller i prisklassen (13000-14000) som kan vara intressanta?)

Är det någon annan som har dessa problem med den här modellen som har mer info vore jag tacksam om dom kunde dela med sig av den.

/Kaz

Redigerat av Kaz, 18 September 2007 - 00:15.

Postad 19 September 2007 - 00:56

Pulsen
  • Pulsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Kaz: Gör din tv lika som min då att den stänger av sig och sätter sedan igång igen eller? För när den gör det så försvinner ju det för mig iallafall..

Postad 19 September 2007 - 11:46

Kaz
  • Kaz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Japp den stänger av sig och slår på igen på en gång. MEN, för mig så försvinner inte problemet utan den fortsätter att slå av och på sig. Efter ett par gånger slår något inbyggt system av TV'n och 2 lysdioder framtill på TV'n börjar lysa rött, sen går det inte att sätta på TV'n igen på ett par minuter.

Igår gick jag tillbaka med den och jag föreslår att du gör desamma, så här ska inte en TV bete sig.

Jag hade fortfarande öppet köp så jag tog en LG 37LY95 istället och är mycket nöjd, samma funktionalitet som Sharpen, i min mening bättre svärta (kan vara grundinställningen dock, har inte hunnit testa alltför mycket än) och bättre menyer. Och framför allt, den strular inte :rolleyes:

/Kaz

Redigerat av Kaz, 19 September 2007 - 11:47.

Postad 19 September 2007 - 14:47

Pulsen
  • Pulsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag tycker det är konstigt att ingen verkar veta vad det är.

Postad 20 September 2007 - 15:43

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Pulsen: Det kan ju vara så att ingen verkar bry sig på grund av att folk koncentrerar sig på de nyare LC-xxHD1-modellerna i stället för att "spilla tid" på modeller som sannolikt kommer att fasas ut inom kort

Postad 22 September 2007 - 22:10

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
svar om (42)XD!E"A" finns här

Redigerat av toler, 11 October 2007 - 15:41.

Postad 26 September 2007 - 19:26

Unregistered0a2c1646
  • Unregistered0a2c1646
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med just överföringen mellan dator - tvn.. fick min Sharp lc-42xd1ea idag, inte helt nöjd med tvsändningarna men det funkar. Så ska jag se på en film från datorn men det blir bara svart där filmen visas, hela skrivbordet och allt annat syns, men inte bilden från filmen :/

Postad 30 September 2007 - 22:29

hild
  • hild
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

svar om (42)XD!E"A" finns här

<{POST_SNAPBACK}>

Du måste sätta TV:n som primär skärm så visas bilden..

Postad 19 October 2007 - 23:17

Pulsen
  • Pulsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
ååh nu har jag problem med tvn igen. Satt å spelade ps3 och bilden bara försvann sen gick det inte att få igång den igen, man hör ljudet från ps3an men ser ingen bild. Det var HDMI´n som satt i och när jag prövade med komponent kablarna så funkar det utan problem. Har vart till kompisar och prövat deras tv med min ps3a och där funkar det med HDMI så det måste ju vara tvn som knasar, men har svårt att tänka mig att båda HDMI ingångarna på tvn är trasiga. Någon som vet vad det kan vara??

Postad 26 October 2007 - 19:57

Pulsen
  • Pulsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Så det är ingen som vet vad det kan vara för fel alltså...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.