Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hitachis nya skärmar P50xr01 ?

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Hitachi P50XR01 (TV) 1 8,75 (3) Inga priser
Hitachi P60XR01 (TV) 1 (0) Inga priser

Postad 26 september 2007 - 18:25

Unregistered1351
  • Unregistered1351
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fastnade för :

http://www.hitachi-e...ure/P50XR01.pdf

Någon som har några synpunkter på denna skärmen ?

Ca pris 34000

Postad 30 september 2007 - 11:37

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Skulle väl komma i oktober ?

Verkar ha det mesta , kvarstår bildkvaliten.

http://www.hitachidi...p?productid=596

Postad 30 september 2007 - 12:03

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Mera info : http://www.prylporta..._MKF464.dbp.asp

Postad 30 september 2007 - 12:09

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0
Jo, såg den nyheten förrut. Återstår som sagt att se bildkvaliten.

Postad 30 september 2007 - 15:57

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Ingen 100hz på denna maskin va? Eller ?

Postad 30 september 2007 - 16:39

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0
Ser inget om 100hz. Men den har motoriserad fot :D

Postad 02 oktober 2007 - 14:41

kvalrossen
  • kvalrossen
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Från Tjeckien?! :blink:
Hm, lika som en Skoda m.a.o, kan det verkligen vara något att ha... :angry:
Undrar vad tillförlitligheten är på en sådan.... :)

Postad 02 oktober 2007 - 14:53

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Ser inget om 100hz. Men den har motoriserad fot  :o

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med... det är det absolut viktigaste...!! :angry: :) :blink:

Postad 02 oktober 2007 - 14:55

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Från Tjeckien?! :blink:
Hm, lika som en Skoda m.a.o, kan det verkligen vara något att ha... :angry:
Undrar vad tillförlitligheten är på en sådan.... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för fel på Tjeckien dom har snart sprungit förbi oss när det gäller teknologi och annat med .
Och heldre tjeckien än kina .
Skoda är bra bilar .

Postad 03 oktober 2007 - 18:46

twosome
  • twosome
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Denna skärm/TV väcker ÄNTLIGEN en förhoppning hos mig att man skall kunna slippa en massa extra lådor och sladdar....!!
1080p/24 och, känns det som, alla andra varianter som man kan tänkas behöva!!!

Jag är själv inte en som vill koppla in hundra prylar permanent utan istället högst tillfälligt.
TV-spel när det spelas, annars bort och in i ett skåp med skiten...

Digitaltuners för att se och spela in samtidigt, inbyggt här, wow om de nu bara funkar bra!
Är det C/A förberett?!?
I så fall, färre lådor och sladdar med denna modell!!

Nästan allt jag spelar in från TV är för stunden, mycket lite som sparas.
Här är inspelaren inbyggd med juste kapacitet, ytterligare en låda och sladd mindre!!
Modellen verkar ha alla de finesser som lockar hos bättre DVD-recorders.
(Det som trots allt är värt att spara för nästa liv kan man, utgår jag ifrån, plocka ut ur tv:n och bränna ner på datorns DVD)

Skärmen verkar oxå ha alla de in- och utgångar som man lär behöva vilket ger mindre behov av adapters/sladdar och annat skit.

È dé någon som vet vad som menas med att den stöder digital teletext i UK men inte i Europa?
(I vilken världsdel tror japparna att UK ligger i :angry: )

Det blir verkligen spännande att följa denna modells lansering och att läsa vad testare kommer fram till!!!

Sist och minst, visst är det lite charmigt att en ny modern tv på väg ut redan här på denna plats fått lige gaaaamla fördomar rörande sitt tillverkningsland.... Suck!
Lite skoj är det i alla fall, för Skoda är ju sedan länge en tysk produkt (med mycket lite annat än tysk ingenjörskonst i sig) och dessa tråkiga bilar fungerar därför bra, såvitt jag hört och japaner lär nog styra och ställa varenda millimeter i dessa fabriker, så det lär vara japanska produkter som produceras och inte tjeckiska, eller??

Hej å hå från en förväntansfull snubbe.

Postad 10 oktober 2007 - 23:13

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Supertvn går nu att beställa i Danmark för ca 29000:- skr.
ShopITonline

Hade först tänkt köpa en Panasonic PZ700 men det hade vägt över till en Samsung LE46F86BDX och nu vet jag snart inte vad jag heter.
De Hitachi prylar jag ägt har alltid imponerat, så denna hoppas jag mycket på. Kan definitivt vänta tills jag sett bilden på den (eller ser positiva recensioner). Har mailat elgiganten och expert som säljer Hitachi för att se om den är på väg... :)

Vad tror ni andra om denna??

Postad 20 oktober 2007 - 08:01

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0
44:- för 60" ;)

Postad 22 oktober 2007 - 14:36

Tobbe1975
  • Tobbe1975
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Lite tester nu...please!!

Postad 26 oktober 2007 - 20:44

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0
fasen de få med pvr ska va såpass udda. Finlux ska komma med en i början av 2008 :P

Postad 30 oktober 2007 - 17:30

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Inget nytt om denna tv?

Postad 31 oktober 2007 - 22:19

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har beställt en P50XR01. När/om den dyker upp så lägger jag in lite mer info... ;)

Postad 05 november 2007 - 12:08

Tobbe1975
  • Tobbe1975
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Har du fått hem din skärm Epicx? Lägg inte in lite info....MKT info ;)

Postad 09 november 2007 - 11:38

Tobbe1975
  • Tobbe1975
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Hur lång lev tid var det? :)

Postad 24 november 2007 - 14:33

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har inte fått TV än och är lite missnöjd då den skulle levereras omgående.
Har hittat en test på P50XR01 :)
Testad här!

Postad 26 november 2007 - 19:52

Tobbe1975
  • Tobbe1975
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Hmm...tycker dom verkar ganska missnöjda med bilden i testet. :)

Trist...trodde på denna plasma.

Postad 28 november 2007 - 23:04

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ja du Tobbe, bilden kan man alltid ha synpunkter på, men jag tycker inte att du ska se för negativt på denna recension. Jag tycker den är övervägande positiv och slutbetyget överraskar negativt.
Recensionen inte speciellt djupgående, ljudet t ex. nämner dom inte ens. Vad dom verkar hänga upp sig på är svärta och fel färgnyanser(ibland), undrar om de har kalibrerat eller justerat grundinställningarna överhuvudtaget.

Det som imponerar på mig är givetvis innehållet med 250GB HD, dubbla dig. tuners, 3 HDMI v1.3, 1080p/24fps mfl, SD-kort, USB osv. Jag har ju själv inte sett P50XR01 (dock andra Hitachis) men hörde från en källa att Standard visning (SD) skulle vara riktigt bra vilket jag anser vara nödvändigt för familjens TV tittande. HD visning blir det mest via PS3 och ev. Canal + framöver men jag har givetvis höga krav på detta också annars vore jag inte här.

Om det behövs så tror jag att Hitachi släpper firmware uppdateringar till P50XR01 så ev. "barnsjukdomar", kan åtgärdas.

Sedan gillar jag ju att kolla mycket på fotboll och action vilket gör att detta ser lovande ut.
Hitachi's Picture Master HD processing removes pretty much every trace of video noise from standard and high definition sources alike. Almost everything you watch looks polished to within an inch of its life.
The P50XR01's motion handling is also unusually good. A 'Movie FRC' system works out how extra frames of picture should look and inserts them between the 'real' frames supplied by a source, resulting in markedly crisper, smoother motion. Finally, the P50XR01's HD pictures look extremely sharp and detailed thanks, we presume, to >the Picture Master HD processing and Full HD resolution.

Om TVn kommer någon gång så ska jag gärna recensera den noggrant!

! Fick besked idag om att den är "hand over to logistics" och således på väg.

Redigerat av Epicx, 29 november 2007 - 16:25.

Postad 05 december 2007 - 11:43

STEFAN-DANDERYDSHEMMABIO
  • STEFAN-DANDERYDSHEMMABIO
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

Vi har fått upp den nya Hitachi P50XR01 på demo. De som är intresserade av att se denna fina skärm är välkomna in i butiken. Den gör sannerligen inte bort sig på något sätt.Jag blev positivt överraskad av bilden ;) Den sitter brevid Pioneers Full-HD 60" skärm så att Ni kan jämföra.

Har ni frågor kan ni maila på [email protected]

Postad 05 december 2007 - 15:49

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Fick min P50XR01 levererad idag. Ska packa upp den ikväll , ser verkligen fram mot detta... :mellow:

Stefan... nu bor jag inte i Stockholm annars hade jag kanske väntat på att ni skulle få denna. Pratade faktiskt med er innan jag beställde från Tyskland...
Kan man fråga hur mycket "sämre" du upplever att den är mot Pioneer värstingen? Skulle vara trevligt att även veta skillnaden i SD bilden... alá boxer.

kanske behöver en ny tv till gillestugan också ;)

Redigerat av Epicx, 05 december 2007 - 15:56.

Postad 07 december 2007 - 15:57

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Kan bara konstatera att den här TVn har den absolut bästa bilden jag har sett på någon tv med boxer sändning. ;)
50" med superbild, Grymt nöjd!!!
Har inte testat HD bilden än men varför skulle den vara sämre?

Bifogar en intressant länk Hitachi Plasma info

Förmodligen är jag den första ägaren till en P50XR01 i Sverige men f*n vilket dåligt intresse det är i den här tråden... känns som om man konverserar med sig själv :)

Postad 07 december 2007 - 16:04

Unregistered922e460e
  • Unregistered922e460e
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Kan bara konstatera att den här TVn har den absolut bästa bilden jag har sett på någon tv med boxer sändning. :unsure:
50" med superbild, Grymt nöjd!!!
Har inte testat HD bilden än men varför skulle den vara sämre?

Bifogar en intressant länk Hitachi Plasma info

Förmodligen är jag den första ägaren till en P50XR01 i Sverige men f*n vilket dåligt intresse det är i den här tråden... känns som om man konverserar med sig själv :)

Hej Epicx!
Misströsta icke! Misstänker att vi är många som läser med intresse och med spänning sett fram emot dina första intryck av denna TV ;)
Hur käns tex. svärta, ev ryckighet vid panoreringa etc?

Redigerat av Unregistered922e460e, 07 december 2007 - 16:06.

Postad 07 december 2007 - 19:39

Tobbe1975
  • Tobbe1975
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Undra vilka näthandlare och butikskedjor som kommer att sälja denna plasma...och när??

Någon som har den infon?

Postad 10 december 2007 - 23:41

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ok. Har nu lagt upp några bilder på TVn...

Tråden lever alltså :lol:
Nu har jag inte hunnit med så mycket tv tittande sen jag fick den men kort kan jag säga att bilden är suverän för boxer... stundtals så ser jag nog ut som en fågelholk för storlek och klarhet i bilden är så bra så man häpnar.
Kollade även på Canal + Premier league i söndags och det var samma här. Kändes som om man var på planen emellanåt.
Vad gäller svärtan kan jag bara svara att det finns 4 lägen för detta i bildmenyn - av, låg, medium, hög. Aningen mörkare för varje steg och bilden är riktigt detaljrik och mörk. Vissa detaljer upplever som jag helt svarta.

För ryckighet finns också 4 lägen i menyn - av, orginal, smooth 1 och smooth 2. Hittills upplever jag orginalläget som bäst, inga ryckigheter alls, vilket jag förvånande kunde se i något smooth läge, minns inte vilket.

Det kanske märks att jag är nöjd ;)

OBS! Det motoriserade fotstödet är suveränt!

Redigerat av Epicx, 10 december 2007 - 23:45.

Postad 12 december 2007 - 10:31

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Kan påpeka för din skull att om man tittar på hur Hitachi på sina tidigare plasmor gjort med "svart hantering" så är de valbara alternativen bara en slags dynamisk kontrast hanterare vilket resulterar i att ju högre du slår på den desto mera tar den bort information i svart. Det ger en upplevelse att svart är svartare, men vid en mätning ligger det kvar på exakt samma värde men du tappar massor av information i bilden.

Så det enda rätta för den är av.

Ska ta och se med Hitachi om de inte kan skicka över en av dessa så jag kan testa den och se hur de står sig.

Postad 29 december 2007 - 13:56

Unregistered167b1351
  • Unregistered167b1351
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Låter som en kanonidé havocsi! Vore skönt med ett expertutlåtande innan man eventuellt slår till.
Funktionsmässigt med inbyggd HD, 1080 panel osv så ligger den mkt bra i pris! Nu är det bara frågan om hur bilden står sig.

Låter som en kanonidé havocsi! Vore skönt med ett expertutlåtande innan man eventuellt slår till.
Funktionsmässigt med inbyggd HD, 1080 panel osv så ligger den mkt bra i pris! Nu är det bara frågan om hur bilden står sig.

Postad 31 december 2007 - 00:45

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Digiman... nu är jag ju ingen expert så där har du helt rätt. Mitt betyg på produkten kan ju ingen annan än jag själv garantera eftersom det är mer en personlig uppskattning. Jag njuter varje dag... både film och sport är en upplevelse på denna TV :)

Skulle faktsiskt vara kul att få en ren proffsutvärdering på P50XR01 med riktiga mätningar, kalibrerat o klart.
Nu verkar det dock vara vara svårt att få fram en sådan... kanske främst för att den är svår att få tag i men förmodligen spelar nog märket in här också. Hade det varit en Pioneer eller Panasonic så hade nog intresset varit större.

Kan väl tillägga att jag iofs är en ganska kräsen person och även om jag inte är villig att alltid köpa det dyraste så har jag svårt stå ut med undermåliga produkter, vilket denna plasman definitivt inte är. Förmodligen är det endast den mest inbitne fantasten som inte skulle vara nöjd då det tekniskt sett finns bättre bildalternativ.
Finns ingen i min bekantskapskrets som har haft något att anmärka på förutom att den drar mycket ström.

Personligen har jag letat fel i bilden varje gång jag ser på tvn och efter snart en månads tittande har jag noterat att det under en några avsnitt i filmen (The Holiday) på boxer canal plus blev en övertoning av rosa i bilden. Jag har dock inte upplevt detta igen. Vad gäller svärtan så har jag också noterat att det i vissa mörka scener någon gång har varit att svårt urskilja mörka delar som smälter in i svarta bakgrunder, exvis ansikten som skuggas. Men eftersom bilden för övrigt är detaljrik och klar så upplever jag att filmen mer är gjord på det viset och att det ska vara så. Iallafall inget som stör... kör tills vidare även svärta på läge 0 efter rekomendation :)

Redigerat av Epicx, 31 december 2007 - 00:53.

Postad 20 januari 2008 - 14:49

twosome
  • twosome
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
När denna tråd startades så kände jag spontant att detta är något av det mest intressanta som hittills kommit ut på marknaden. Dubbla tuners, hårddisk och en drös bra specifikationer till detta.

Hur kommer det sig att ingen har denna apparat mer än Epicx?
Rent estetiskt verkar den oxå vara en hit!

Jag är verkligen villrådig, att inte fler har erfarenhet av denna maskin.
Att det inte finns en antal bra tester på den...
Jaja, man kan inte förstå allt...

Postad 26 januari 2008 - 22:55

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Lika förvånad som jag med andra ord... fortfarande enda P50XR01 ägaren i Sverige?!!?

En förklaring kan vara att Hitachi inte är en av dom stora på marknaden i Sverige. Med konkurrenter som Pioneer, Panasonic, Samsung mfl. är det svårt att få plats i butikerna.

P50XR01 är grymt bra!

Postad 26 januari 2008 - 23:19

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
+ att hitachi har haft grymma leveransproblem på sina apparater, vi fick en leverans i veckan och då var det apparater beställda i september... :D var iofs inte den XR-serien då men en annan modell.

Postad 28 januari 2008 - 21:17

twosome
  • twosome
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Epicx,

Ja, du verkar väldigt ensam, mycket konstigt nog...
(havocsi som skulle försöka få ett testex, har tydligen inte heller fått det...)

Ja undrar om du sålänge, skulle kunna försöka ge mig några svar på tidigare ställda frågor?

Du skriver att de inbyggda tunersarna (va heter det eg i plural?) ger mycket bra bild i både SD och HD, hur är det med C/A modulförbedelse, är det bara att stoppa in en sådan i tv:n?

Time-slip - fungerar det fint? Bra HD kvalité vid titt på program från HDD?
Är det enkelt att bränna ut från HDD på DVD-mha PC?

Något annat intressant som du har upptäckt under månaderna med tv:n?

Tack på förhand för svaren!

Postad 29 januari 2008 - 19:45

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Visst kan jag svara på frågor...

>>Du skriver att de inbyggda tunersarna (va heter det eg i plural?) ger mycket bra bild i både SD och HD, hur är det >>med C/A modulförbedelse, är det bara att stoppa in en sådan i tv:n?

Det finns två inbyggda tuners (vi kan väl kalla dom så tills någon reder ut det hela ;-) för Digital TV Boxer samt en tuner för analog sändning som ju är på väg bort i Sverige. De digitala som du nog menar klarar bara SD sändning men så är det för alla boxermottagare. För att kunna se alla betalkanaler på boxer så behöver man köpa till en CA-modul som man stoppar in i Ci-sloten på baksidan av TVn. Givetvis ska programkortet sättas in in CA-modulen.
Vill man ta emot HD sändning får man köpa till en HD box och gå över till parabol Canal Digital eller Com Hem:s kabel-tv.

>>Time-slip - fungerar det fint? Bra HD kvalité vid titt på program från HDD?
Att titta på ett program samtidigt som det spelas in , dvs du kan "pausa live tv" funkar det med, inga problem. Bara att trycka på playknappen när du spelar in något så startar uppspelningen. Man märker ingen skillnad på kvaliten mellan live och inspelat.

>>Är det enkelt att bränna ut från HDD på DVD-mha PC?
Går inte att föra över det man spelat in till något annat media... tyvärr. Har iofs inte kopplat in någon PC än ;-)

>>Något annat intressant som du har upptäckt under månaderna med tv:n?
Ett plus är ju att jag varje dag fortfarande imponeras över den fantastiska bilden :-)
Enda negativa för min del är att jag upptäckt rosa "fläckar" på ljusa partier (beiga väggar, ansikten) i vissa scener i ett par filmer jag tittat på i boxer. Det gemensamma med filmerna är att de har haft en "blek" färgsättning som vissa filmer har. Inget jag upplevt ofta som tur är!

I Danmark verkar P50XR01 finnas ;-)
http://www.pricerunn.../...B&q=p50xr01

Redigerat av Epicx, 29 januari 2008 - 19:47.

Postad 17 mars 2008 - 17:17

twosome
  • twosome
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tack för dina utförliga svar Epic x!

Sorry för att det dröjt så länge innan jag kom mig för att skriva...

Nu har det kommit in en del tester på apparaten och det verkar som om de är ganska ense;
- en mycket bra tv med god funktionalitet och enkelt handhavande, man är mycket nöjda med det mesta.
- dålig svärta med tanke på vilket år den lanserades, Hitachi är efter konkurrenterna här.
- problem med färgåtergivningen. Tex att rött går över i nyanser av rosa.

Jag är/var mycket nära ett köp här, mycket pga den inbyggda hårddisken, som är enkel att hantera.
Den skulle spara mig en extra mackapär och dess sladdar, vore suveränt.

Det som får mig att sitta still i båten, fast jag inte vill, är färgåtergivningsproblemen som testarna skriver om.
Jag ska ha tag i en tv som kan hänga med i många år och då känns detta som ett klart problem.

"Dålig" svärta är mer subjektivt och något man vänjer sig vid, och något jag tror jag kan leva med.
Man har ju kompisar med 2-3 år gamla Panna eller Samsung, och det är den nivå på svärta som testarna menar att denna modell har. Känns tråkigt att Hitachi ligger efter i detta, men det känns inte avgörande.

Läget känns jäkligt låst nu, detta är den tv som har för tillfället den bästa totallösningen funktionsmässigt, men alla testare klagar på färger och svärta..... Och inte finns det några konkurrenter till denna tv i heller.
Finns inte Full-HD och stor HDD i annan tv än denna.

Suck....

Postad 23 mars 2008 - 01:51

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Var ett tag sedan jag var inne här och kikade... dock fortfarande supernöjd med TVn :-) och mtt SC-PT850 system som också funkar mycket bra.

Jag förstår mycket väl ditt dilemma Twosome... tvekade själv väldigt länge innan jag slog till, för de pengarna vill man inte ha något man stör sig på.
De LCD skärmar jag funderade på först hade alla diverse bildproblem och sen valde jag plasma för att jag själv helt enkelt själv kunde se skillnaden i bildkvalitet jämfört med LCD. Att det blev en Hitachi istället för en Panasonic är inget jag ångrar idag, men bildmässigt kanske jag hade varit lika nöjd med en panna, vad vet jag. Hitachin har dock fördelen med godsaker som dubbla digitalmottagare och hårddisken som båda är kanon för mig.
Har sen själv inte haft några problem med färger än vad jag skrivit tidigare.

Kan bara konstatera att alla som sett TVn hemma hos mig, vilket är ganska många nu efter diverse fester mm är lika imponerade av bilden som jag. Skulle tro att jag snart inte är så ensam om denna längre ;-)

/Epicx

Postad 30 mars 2008 - 10:44

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Går det att sätta in en ca module för viasat eller är den bara låst till marksända nätet ?

Kommer iall fall att köpa denna :-)

Postad 17 april 2008 - 15:21

Epicx
  • Epicx
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
>>Går det att sätta in en ca module för viasat eller är den bara låst till marksända nätet ?
Nej det är marksänd boxer som gäller.
/Epicx

Postad 29 augusti 2008 - 10:06

KriztjanP
  • KriztjanP
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Kikade på denna skärm i förra veckan hos HIFIklubben, såg sjukt bra ut och väntar på leverans i nästa vecka.

En fråga, går det att spela in på HDD från extern källa så som min Humax HDTV box kopplad via HDMI?

Postad 14 januari 2009 - 15:26

twosome
  • twosome
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Lite om mina erfarenheter av Hitachi P50XR01

Efter många besök i butiker och många timmar på nätet, så slog jag till i början av september 2008.
Kortast möjliga sammmanfattning av min uppfattning av denna tv, efter mycket tittande i 4 månader, helt suverän tv!! Den slår och klår mina högt uppsatta förväntningar... :(

Otroligt bra bild på stadard upplösta sändningar, både via marknätet och Canal Digital.
HD via Canal Digital blir narturligvis ännu bättre medan Blu-ray (kör 1080p/24fps) är nästan overkligt fint.

Min granne som i somras köpt en dyr fin 42" (18 tusen pix) är sedan några månader nu slokörad. Hans bild på 42" är mycket sämre från alla media utom Blu-ray, där det är mer jämt. Det gäller även tex tv-spel.

Apparaten har alla in- och utgångar man kan önska sig och det fungerar enkelt och bra allt i menyer m.m.

Svärtan, som enligt tester inte tillhör marknadens bästa, är ändå mycket bra. Lite pillande i inställningarna hjälper fint. Det lite rosa (enligt Epix) som ibland syns i pastellfärgade fält på skärmen, har jag också upplevt några gånger.
Vi har sett åt helsike för mycket på tv sedan denna apparat landande, och jag har upplevt detta fenomen kanske två gånger per månad i några enstaka scener. Syns när kameran panorerar över hud tex.
Totalt är man utsatt för detta fenomen kanske totalt 1 minut per månad och endast på sämre standardupplösta sändningar.

Ska jag bara ta denna nackdel och sen jämföra med den bildkvalitet som finns i övrigt, jämföra med alla vänner och bekanta som har platt-tv, så är detta noll och intet problem.
INGEN av mina bekanta har sagt annat än att min tv har klart bättre bild än deras!

Sen då dubbla tuners, stor hårddisk m.m. allt fungerar superbra.

Ska du ha en riktigt bra tv till ett riktigt bra pris, så köp denna nu innan den utgår.
Priset har gått ner från 34 tusen till runt 20 men snart finns den nog inte längre.

Postad 14 januari 2009 - 15:33

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Trevligt at det finns fler Hitachi ägare :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.