Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Åsikter om Harman Kardon HS200?

98 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 12 October 2007 - 18:20

Herrbeta
  • Herrbeta
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Hej!
Funderar pÄ att köpa ett Harman Kardon HS200 2.1-system.
Är det nĂ„gon hĂ€r som Ă€ger ett dylikt eller har provlyssnat?

Fördelar/nackdelar?
Ljud/bildkvalite?

Vore Àven roligt om nÄgon har en bild pÄ hur interfacet ser ut pÄ tvn.
Av det lilla jag hittat pÄ internet verkar folk vara vÀldigt nöjda med ljud och bild, men
jag antar att det aldrig riktigt gÄr att jÀmföra med ett 5.1-system i frÄga om surround.
FrÄgan Àr hur det mÀter sig med ett traditionellt system med hyggliga golvhögtalare och
en bra förstÀrkare för ren musiklyssning. Ren musik (i stereo) Àr trots allt vad jag huvudsakligen kommer anvÀnda det till.

Mycket tacksam för tips och Äsikter!

Postad 14 October 2007 - 21:11

JensaR
  • JensaR
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
Är ocksĂ„ mycket intresserad av detta system. Åsikter av nĂ„gon som sett eller hört systemet mottages gĂ€rna.

mvh Jens

Postad 14 October 2007 - 22:26

Unregistered27002fb2
  • Unregistered27002fb2
  • AnvĂ€ndare

• 135 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Ja det Àr ett riktigt snyggt system. Spelar musik riktigt bra enligt mig (ingen expert). TyvÀrr sÄ var filmljudet inte sÄ bra men det Àr ju vad det Àr nÀr det Àr 2.1. Tycker det Àr lite dyrt för vad det presterar. Lycka till!

Postad 15 October 2007 - 07:29

Herrbeta
  • Herrbeta
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
MacWibe: SÄ du har ett sÄnt hÀr system sjÀlv?
Du har ingen bild av hur menysystemet ser ut nÀr man kör det pÄ tv?
Ex om man spelar upp en mp3skiva el. likn. Hur Àr anvÀndarvÀnligheten?

Jag har hittat lite recensioner pÄ amerikanska forum och de verkar vÀldigt
nöjda med ljud- och bildkvalité, men det vore kul att höra lite Äsikter
frÄn svenska anvÀndare ocksÄ. Det mÄste vara fler som Àger eller har testat
det hÀr systemet!

Postad 15 October 2007 - 17:25

Unregistered27002fb2
  • Unregistered27002fb2
  • AnvĂ€ndare

• 135 inlĂ€gg
  • 0
Herrbeta --> TyvÀrr har jag inte systemet utan har fÄtt det visat för mig hos en ÄterförsÀljare...

Postad 16 October 2007 - 22:58

JensaR
  • JensaR
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
Har bestÀllt systemet, Äterkommer med lite info sÄ snart jag fÄtt hem det och testat ett tag (troligen fredag)

/Jensa

Postad 17 October 2007 - 11:23

Herrbeta
  • Herrbeta
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
LÄter kanon. Ser fram emot att höra vad du tycker om det!

Postad 19 October 2007 - 19:56

fritzy
  • fritzy
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Har ocksÄ fastnat totalt för detta system frÀmst pga utseende och storlek.
Lite illavarslande dock att jag inte hittar speciellt mÄnga omdömen, sÄ vitt jag har förstÄtt sÄ Àr ju denna produkt inte direkt ny..

Hoppas du blev nöjd Jensar, hÄller tummarna.

Herrbeta: Skulle du kunna lÀgga upp en lÀnk till amerikanska forumet?

Postad 19 October 2007 - 20:55

JensaR
  • JensaR
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
OK chicos!
Systemet Àr hemma har en bowmore i handen. Har inte hunnit testa mer Àn nÄgon dvd samt musik via usb... kan sÀga sÄ hÀr, det ser bra ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) grymt ljud

Mer info i morgon

Postad 19 October 2007 - 23:01

fritzy
  • fritzy
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Kul att du blev nöjd!
LÀgg gÀrna upp nÄgra bilder pÄ skönheten in action :)

Postad 20 October 2007 - 00:30

JensaR
  • JensaR
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
Ok.
Lovade en uppdatering om vad jag tyckte om systemet och hÀr kommer den.
MĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€r grymt grymt imponerad av denna maskin. Bara genom att packa upp systemet ur dess kartonger (Trust me, varje jĂ€kla komponent har plast kartong skumgummi och siden papper runt sig.) sĂ„ förstod jag att jag inte skulle bli besviken. Som mĂ„nga av som Ă€r intresserad av systemet sĂ„ Ă€r finishen och designen grym. Jag hade inte sett systemet ”live” nĂ€r jag bestĂ€llde men alla förvĂ€ntningar infriades.
Tror jag vÄgar sticka ut hakan och sÀga att ljudet som detta system levererar, sett till storlek pris etc, nog Àr ganska svÄrslaget. DVD-filmer hanterar systemet utmÀrkt, vissa filmer verkar skapa mer surround effekt Àn vissa, bilden Àr riktigt riktig riktigt bra! Oavsett om du vÀljer att skicka ut signalen i 1080i eller 720p
Det som var viktigt för mig, och som jag oroade mig för, var hur HS 200 skulle prestera i stereo-lÀge vid musik lyssning. Kan sÀga att du/ni inte kommer att bli besviken. Ljudet Àr grymt rent, basen hÀnger riktigt bra och det gÄr att spela riktigt riktigt högt!
USB funktionen funkar perfekt, lite jobbigt grÀnssnitt, men möjlighet att göra spellistor för mp3 finns.(tror den fixar winamps). Samma med divx/xvid material, funkar riktigt bra Àven undertexter (mÄste döpas =filmensnamn.srt etc för att fungera automatiskt).

LĂ„ter som jag sitter och höjer detta system till skyarna. Men jag mĂ„ste det, jag Ă€r grymt imponerad. Stod och funderade mellan denna och denon s-301. Anledningen att jag valde HKn var faktiskt mest grundat pĂ„ designen. Har en q97 50” som den skulle passa till.

SÄ hÀr i efterhand tror jag inte det gÄr att fÄ mer prestanda, funktion samt design för pengarna.

Är sĂ„ nöjd man kan bli.

Blev en kort sammanfattning men vi hÄller trÄden levande sÄ kan ni frÄga pÄ om det Àr nÄgot specifikt ni undrar över

Postad 22 October 2007 - 06:22

Herrbeta
  • Herrbeta
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
LÄter lovande!

HÀr Àr lÀnken till AV-forums. Det Àr nÄgra sidor att blÀddra igenom men de verkar överlag vÀldigt nöjda. SÀrskilt med ljudet vid ren musiklyssning. Vilket kÀnns bra eftersom det Àr vad jag frÀmst kommer anvÀnda systemet till. (om det nu blir ett köp). Verkar som om flertalet pÄ det forumet har jÀmfört med Denons 301a men tillslut valt HS200 pÄ design och ljud.

http://www.avforums....ad.php?t=588597

Jag kommer ha fler frÄgor men till att börja med Àr jag nyfiken pÄ hur det simulerade surroundljudet fungerar? Kan man fÄ lite av surroundkÀnsla trots avsaknad av de bakre högt?
Hur fungerar fjĂ€rren och grĂ€nssnittet? Är det vĂ€ldigt jobbigt att anvĂ€nda?

Postad 09 January 2008 - 22:58

olis_b
  • olis_b
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Hade systemet hemma o provlyssnade. Visst var det bra drag i det, men nÀr folk pratde sÄ tyckte jag det lÀt kass. Provade en massa instÀllningar men kom inte till rÀtta med problemet.Visst var finishen jÀvligt fin bara att man var tvingen att gÄ in i menyerna vi tv för att kunna göra nÄgonting.Lite jobbig om man vara vill Àndra diskanten lite. Vill man göra nÄgonting pÄ huvudenheten sÄ fÄrman nöja sig med att kunna skruva upp och ner.

I och med dessa "brister" sÄ lÀmnade jag tillbaka mitt system. Tycker ocksÄ att man kan fÄ ett bÀtter system för mindre pengar om man inte Àr svin kÄt pÄ design.

/ fd HK anvÀndare

Postad 09 February 2008 - 18:35

Mercafreak
  • Mercafreak
  • LĂ€rjunge

• 296 inlĂ€gg
  • 0
Hej
Hs 200 Àr enlig min mening ett grymt system för pengarna, kostar 8990:- och har ÀnsÄlÀnge inte lyssnat pÄ nÄgot bÀttre 2,1 system för de pengarna..

ÅF för just HK :lol: och en hel massa andra mĂ€rken

Postad 13 February 2008 - 14:59

Sekely
  • Sekely
  • ForumrĂ€v

• 532 inlĂ€gg
  • 0
Hej. Har detta systemet sjĂ€lv tillsammans med deras 32 tummare. Fungerar grymmt. Är ocksĂ„ ÅF av detta system och massa andra och kan sĂ€ga att du fĂ„r inget bĂ€ttre för pengarna. Inte inom nĂ„gon kategori.

Och olis_b, jag hÄller inte med om det du sÀger.

Postad 11 March 2008 - 21:49

Unregisteredaa73e6b4
  • Unregisteredaa73e6b4
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0
Nagon annan som har problem med undertexter? Mina blir spegelvÀnda...dom fungerar bra pa min dator samt min Oppo.

Har nagon en detaljerad Firmware nedladdningsbeskrivning? Jag FW 071015, men min undertexter blir fortfarande spegelvÀnda.

annars Àr allt perfekt...

/Bempa

Postad 13 October 2008 - 12:12

lukather1001
  • lukather1001
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Jag har detta system och Àr vÀldigt nöjd med ljudet i musik/2-kanals lyssning.
En grej bara. I början gick subben ner i stand-by efter en tids tystnad. Dioden bytte frÄn blÄ till orange. Helt plötsligt gör den inte det lÀngre, och stÄr och lyser blÄtt oavbrutet. Jag anvÀnder trigger-kabeln som följde med. Fattar inte varför det Àndrat sig helt plötsligt.
Har inte mÀrkt nÄgra andra fel.

Postad 03 November 2008 - 19:51

Unregistereddea97731
  • Unregistereddea97731
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som har detta system och har en ps3 kopplat till det?

Jag fÄr inte den optiska ljudingÄngen att fungera, har provat med 3 stycken olika kablar nu?!
Blir sÄ trött...

NÄgon som har nÄgra idéer, har ni fÄtt det att fungera?

Annars mÄste jag nog lÀmna in den sÄ de fÄr kolla pÄ den =/

Postad 29 November 2008 - 02:21

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
Är intresserad av systemet. Det jag undrar över Ă€r hur stora högtalarna Ă€r? NĂ„gon vĂ€nlig skĂ€l som vill mĂ€ta sina och ge mig dom uppgifterna?!

Postad 03 December 2008 - 22:58

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0
Jag ska mÀta nÀr jag kommer hem

Postad 07 December 2008 - 16:42

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Kan nÄgon Àgare av detta system bekrÀfta om det följer med en hdmi kabel till systemet? Har lÀst pÄ et forum att det ska göra det, men stÄr ej nÄgot om det i internetshopparna.

Sen en undran om högtalarkablarna Àr vÀrda att byta ut eller duger de fint?

Postad 09 December 2008 - 02:18

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0

Är intresserad av systemet. Det jag undrar över Ă€r hur stora högtalarna Ă€r? NĂ„gon vĂ€nlig skĂ€l som vill mĂ€ta sina och ge mig dom uppgifterna?!

De Àr ungefÀr 10x10x25

Postad 09 December 2008 - 02:23

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0

Kan nÄgon Àgare av detta system bekrÀfta om det följer med en hdmi kabel till systemet? Har lÀst pÄ et forum att det ska göra det, men stÄr ej nÄgot om det i internetshopparna.

Sen en undran om högtalarkablarna Àr vÀrda att byta ut eller duger de fint?

Jag köpte mitt system förra veckan och det var med en HDMI kabel. För mig duger högtalarkablarna vÀldigt bra.
Det Àr ett mycket bra ljud i systemet. VÀldigt klart ljud. Basen Àr helt otrolig och en bra funktion Àr att du enkelt kan öka/sÀnka den med en ratt bakom. Bra för mig som bor i lÀgenhet dÀr basljudet annars lÄter mycket ner till grannarna.
Jag hade Bose 321 innan men HS200 Àr mycket bÀttre pÄ nÀstan alla punkter.

Redigerat av jakobce, 09 December 2008 - 02:24.

Postad 09 December 2008 - 14:10

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Tack för svaret :)

Har du stött pÄ nÄgra problem med divx filer? (förutom ev spegelvÀnda undertexter)?

Funderar sjÀlv pÄ att köpa systemet samt att kompletera med en tvix eller dylikt för att kunna fÄ lite mer formatstöd.

Postad 09 December 2008 - 18:19

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0

Tack för svaret :(

Har du stött pÄ nÄgra problem med divx filer? (förutom ev spegelvÀnda undertexter)?

Funderar sjÀlv pÄ att köpa systemet samt att kompletera med en tvix eller dylikt för att kunna fÄ lite mer formatstöd.

Nej. de format jag kört har funkat bra.

Postad 13 December 2008 - 01:54

Saltade
  • Saltade
  • Amatör

• 51 inlĂ€gg
  • 0
Till alla som funderar pÄ att köpa HK. HK har stora problem med deras hs serie. sÄ ska ni köpa 2.1 kolla bose och klipsch i stÀllet.

Postad 13 December 2008 - 14:24

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0

Till alla som funderar pÄ att köpa HK. HK har stora problem med deras hs serie. sÄ ska ni köpa 2.1 kolla bose och klipsch i stÀllet.

Vad Àr det för problem med dem och var har du hört de?

/Jakob

Postad 13 December 2008 - 15:18

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0

Är det problemet som vissa haft med cd/dvd lĂ€saren som krĂ„nglat? Eller Ă€r det nĂ„got annat du syftar pĂ„.

Postad 13 December 2008 - 20:16

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0
Köp INTE Bose!
Jag hade ett Bose 321 innan mitt Hs200 och Harman Kardon ljudet Àr betydligt bÀttre!
Mycket klarare ljud och en kraftfullare bas.

Postad 15 December 2008 - 15:58

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • AnvĂ€ndare

• 134 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Nu finns det en ny firmware till HS-200.

Den nya firmwaren har förbÀttrat stöd för DivX undertexter.

Bifogar fil.
Packa upp filen och brÀnn innehÄllet pÄ en cdskiva och spela upp i enheten.

HĂ€lsningar
Joakim
Harman Consumer Nordic

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered43749, 15 December 2008 - 16:15.

Postad 15 December 2008 - 23:26

Vandalsounds
  • Vandalsounds
  • Amatör

• 74 inlĂ€gg
  • 0

Vad Àr det för problem med dem och var har du hört de?

/Jakob

Hej... som postat i annan trÄd.........

Ett varningens finger höjes för Harmans HS serie. har sjÀlv HS300 i sovrummet och har sett en hel del om övriga serien pÄ en del forum.

Harmans system Àr för all del vÀlljudande, men dessvÀrre kÀnt för buggar.
Mitt första system kopplade om frÄn "HDMI In" till "Scart In" nÀr man tryckte "Power On"... SJUUUKT frustrerande att behöva koppla
in en jÀ..la scart för att kunna koppla tillbaka igen varje gÄng man sÀtter pÄ systemet. Vidare lÀt flÀkten.. ej högt men med ett högfrekvent ljud (tÀnk tinnitus) som kunde förstöra Àven den bÀsta film.
Åkte tillbaka till ÅF dagen efter jag satt upp systemet och fick det utbytt till ett nytt... som ocksĂ„ buggar!
Detta system Ă€r FRUKTANSVÄRT segt i fjĂ€rrkontrollen ungefĂ€r som om man hade riktigt dĂ„liga batterier, basen "klickar" högljutt varje gĂ„ng man sĂ€tter pĂ„ systemet eller varje gĂ„ng man byter ljudkĂ€lla / pausar / byter kapitel i filmen. Vidare gör basen "power off" pĂ„ sig sjĂ€lv dĂ„ man spelar film pĂ„ ganska lĂ„g nivĂ„. Inte bra.

TĂ€nk Er för innan Ni vĂ€ljer Harman. Är Ni ok med lite buggar sĂ„ kör hĂ„rt!

Hej!

Nu finns det en ny firmware till HS-200.

Den nya firmwaren har förbÀttrat stöd för DivX undertexter.

Bifogar fil.
Packa upp filen och brÀnn innehÄllet pÄ en cdskiva och spela upp i enheten.

HĂ€lsningar
Joakim
Harman Consumer Nordic

Som följdfrÄga till ovan postat:

Nya firmware till HS300 kanske skulle kunna lösa nÄgra probs för mig. Hur göra med installationen för att fÄ det att funka smÀrtfritt?
Tacksam för hjÀlp!

Redigerat av Vandalsounds, 15 December 2008 - 23:31.

Postad 16 December 2008 - 00:01

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • AnvĂ€ndare

• 134 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Svarar i denna trÄden ocksÄ. Det gÄr inte att jÀmföra HS-200 med HS-300 det Àr tvÄ helt olika system. De bygger pÄ helt olika plattformar bÄde mjukvara och hÄrdvara.

Vandalsounds du Àr vÀlkommen och kontakta mig sÄ ska vi lösa dina problem.

Mvh
Joakim
Harman Consumer Nordic

Postad 16 December 2008 - 12:24

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0

Hej... som postat i annan trÄd.........

Ett varningens finger höjes för Harmans HS serie. har sjÀlv HS300 i sovrummet och har sett en hel del om övriga serien pÄ en del forum.

Harmans system Àr för all del vÀlljudande, men dessvÀrre kÀnt för buggar.
Mitt första system kopplade om frÄn "HDMI In" till "Scart In" nÀr man tryckte "Power On"... SJUUUKT frustrerande att behöva koppla
in en jÀ..la scart för att kunna koppla tillbaka igen varje gÄng man sÀtter pÄ systemet. Vidare lÀt flÀkten.. ej högt men med ett högfrekvent ljud (tÀnk tinnitus) som kunde förstöra Àven den bÀsta film.
Åkte tillbaka till ÅF dagen efter jag satt upp systemet och fick det utbytt till ett nytt... som ocksĂ„ buggar!
Detta system Ă€r FRUKTANSVÄRT segt i fjĂ€rrkontrollen ungefĂ€r som om man hade riktigt dĂ„liga batterier, basen "klickar" högljutt varje gĂ„ng man sĂ€tter pĂ„ systemet eller varje gĂ„ng man byter ljudkĂ€lla / pausar / byter kapitel i filmen. Vidare gör basen "power off" pĂ„ sig sjĂ€lv dĂ„ man spelar film pĂ„ ganska lĂ„g nivĂ„. Inte bra.

TĂ€nk Er för innan Ni vĂ€ljer Harman. Är Ni ok med lite buggar sĂ„ kör hĂ„rt!

Oj de lÄter inge vidare... sÄna saker som man vekligen blir sjukt trött pÄ. Dock
Men du vet inte om det Àr nÄgra problem med HS200 ? GÀller samma fel dÀr?

Redigerat av jakobce, 16 December 2008 - 12:25.

Postad 16 December 2008 - 16:08

Vandalsounds
  • Vandalsounds
  • Amatör

• 74 inlĂ€gg
  • 0
Ingen aning. kan bara ref till mina egna erfarenheter..
lycka till! :wub:

Postad 21 December 2008 - 01:04

-Norden-
  • -Norden-
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Köpte min HS-200 för 6990:- pÄ Mediamarkt igÄr. En sak jag undrar Àr om det gÄr att göra nÄgon instÀllning sÄ man slipper att basen slÄr varje gÄng man byter lÄt tex.?

Postad 24 December 2008 - 00:10

christian84
  • christian84
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
köpte hs 200 idag och undrar om det finns nÄ sköna instÀllningar man kan göra för att fÄ optimalt ljud...

kan man brÀnna en dvix film pÄ en vanlig cd skiva o sen se i hs200?

kan man kolla pÄ film via usbn?

tack pÄ förhand

Postad 26 December 2008 - 16:42

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0

Köpte min HS-200 för 6990:- pÄ Mediamarkt igÄr. En sak jag undrar Àr om det gÄr att göra nÄgon instÀllning sÄ man slipper att basen slÄr varje gÄng man byter lÄt tex.?

Är det nĂ„gon som inte har det problemet med suben? Följd frĂ„ga, nĂ„gon annan som har detta problem?

Postad 29 December 2008 - 01:39

christian84
  • christian84
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
jag har inte det men jag har inte kopplat in den dÀr sladden man fÄr med för att sÀtta pÄ subben automatiskt jag sÀtter pÄ den sjÀlv

Postad 29 December 2008 - 16:19

C-oma
  • C-oma
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Ni som Àger detta system. Hur klarar det av hÄrdrock? Bra eller anus?

/matte

Postad 29 December 2008 - 20:04

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Köpte detta system igÄr pÄ media markt för 6999. elgiganten ville ha 8999 för ett repit och sunkit demo ex.

Har inte hunnit testa sÄ noga. Men kan sÀga att basen pÄ mitt system knÀpper inte vid lÄtbyte som en ovan klagar pÄ. Ljudet Àr kannon men inte 5.1 Men mitt första intryck Àr att om man Àr ute efter ett all in one som klarar divx och uppskalning, ersÀttning för vanlig stereo , usb, snygg design och ett enligt mig relativt billigt pris sÄ Àr detta systemet för dig.

Det enda jag saknar Àr ett lite större filstöd för film, samt att jag önskar att man kunde ha en usb hÄrddisk kopplad till den pÄ baksidan som media bibliotek (tror ej detta gÄr).

Postad 30 December 2008 - 20:56

tailor
  • tailor
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0

samt att jag önskar att man kunde ha en usb hÄrddisk kopplad till den pÄ baksidan som media bibliotek (tror ej detta gÄr).

StÀmmer det att man inte kan ha en hÄrddisk via usb:n, hade tÀnkt slÄ till pÄ detta system men hade tÀnkt ha en extern hÄrddisk som media bibliotek.

Redigerat av tailor, 30 December 2008 - 20:58.

Postad 31 December 2008 - 12:17

C-oma
  • C-oma
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Vi har ett vĂ€ldigt stort rum med högt i tak. Ca: 65m2. Är lite osĂ€ker pĂ„ om detta system klarar den ytan & volymen... Vad sĂ€ger ni som testat anlĂ€ggningen ordentligt?

/matte

Postad 31 December 2008 - 15:16

majtuss
  • majtuss
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0

Ni som Àger detta system. Hur klarar det av hÄrdrock? Bra eller anus?

/matte

Bra! Jag har kört alla Metallicas plattor i mitt pinfÀrska hs200-system och jag mÄste sÀga att jag Àr mycket nöjd - Àven om jag Àr helt "grön" nÀr det gÀller hifi/hemmabio. Suben (10", 200 w) Àr helt underbar :)

Postad 31 December 2008 - 17:34

majtuss
  • majtuss
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Firmware och USB-hÄrddisk

Har precis mailat och gnĂ€llt pĂ„ HK att USB-diskar inte funkar med HS200, samt frĂ„gat dem om det gĂ„r att lösa med en ny firmware. Är inte helt sĂ€ker men gissar pĂ„ att problemet borde kunna lösas med hjĂ€lp av ny mjukvara. Jag uppmanar Er andra (som har ett HS200) att göra likadant, dvs. maila HK om detta problem!

Gott Nytt År btw :lol:

Postad 31 December 2008 - 20:21

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0

Firmware och USB-hÄrddisk

Har precis mailat och gnĂ€llt pĂ„ HK att USB-diskar inte funkar med HS200, samt frĂ„gat dem om det gĂ„r att lösa med en ny firmware. Är inte helt sĂ€ker men gissar pĂ„ att problemet borde kunna lösas med hjĂ€lp av ny mjukvara. Jag uppmanar Er andra (som har ett HS200) att göra likadant, dvs. maila HK om detta problem!

Gott Nytt År btw :lol:

Nu Àr jag lÄÄÄngt ifrÄn data kunnig. Men jag tror att det skulle kunna funka om man har en extern HD som har inte har strömförsörning via usb utan egen 220v kontakt. Samt att den mÄste vara formaterad i fat 32 (dÀr ligger problemet) det brukar inte vad jag vet gÄ att formatera stora hÄrdiskar till Fat 32. Samt att jag tror att Hd:n mÄste vara pÄ 7500rpm för att kunna överföra data utan att det ska "hacka".

Postad 03 January 2009 - 01:10

C-oma
  • C-oma
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Införskaffade mig detta system idag men blir inte klok pÄ HDMI anslutningen. Den tvÀrvÀgrar att funka. I TV:n dÀr man vÀljer anslutningar Àr HDMI ingÄngen markerad som att den Àr inkopplad men den fÄr ÀndÄ ingen signal.... Vad kan de vara för fel? Kass kabel kanske? Allt funkar kanon med en gammal scart...

/matte

Postad 03 January 2009 - 13:55

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0

Införskaffade mig detta system idag men blir inte klok pÄ HDMI anslutningen. Den tvÀrvÀgrar att funka. I TV:n dÀr man vÀljer anslutningar Àr HDMI ingÄngen markerad som att den Àr inkopplad men den fÄr ÀndÄ ingen signal.... Vad kan de vara för fel? Kass kabel kanske? Allt funkar kanon med en gammal scart...

/matte

Om du inte testat, sÄ testa tryck pÄ output pÄ fjÀrrkontrollen.

Postad 03 January 2009 - 15:07

Saya78
  • Saya78
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Hej hej,

Vi (eller rÀttare sagt sambon min) köpte för ett tag sedan HS200, vi Àr i stort nöjda med paketet men jag har nu hittat vad jag tror Àr ett problem. NÀr jag brÀnner ner en film i mpeg-format hittar inte spelaren filen. Film i AVI-format Àr inga problem. En googling tog mig till inwarehouse hemsida dÀr det stÄr att Harman Kardon HS200 ska stödja DivX, MPEG-1 och MPEG-2. Varför hittar dÄ inte spelaren mina mpeg-filer?

Har filmer frÄn videokamera som Àr i mpeg-format och jag orkar inte riktigt med att sitta och konvertera dem om jag inte absolut mÄste. Informationen pÄ Prisjakt och Pricerunner Àr högst bristfÀllig, dÀr nÀmns inte Mpeg som ett uppspelningsbart format...

NÄgon som har nÄgra svar? Kan ni som har systemet spela mpeg? Jag brÀnner med Nero StartSmart, DVD-skiva (dataskiva). Kan det vara nÄgot annat sÀtt jag ska brÀnna pÄ?

Otroligt mycket tacksam för alla svar, jag blir tokig pÄ sÄnt hÀr! :)

//Saya

Postad 05 January 2009 - 07:34

C-oma
  • C-oma
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

Om du inte testat, sÄ testa tryck pÄ output pÄ fjÀrrkontrollen.

Suck.... Det funkar inte. Ja har gÄtt igenom bÄde boken till TV:n & till HS200:an nu. Kan fan inte fÄ igÄng HDMI..... Ingen annan som har nÄgra tips?

Postad 05 January 2009 - 23:02

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0

/matte

Du har vÀl gÄtt in i menyn via scartsladden och markerat att du vill köra via HDMI utgÄngen?

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.