Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

AB-Com IPBox 9000HD ?

172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
DGStation CubeRevo (IPbox 9000HD) (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser

Postad 15 November 2007 - 09:51

bbjs
  • bbjs
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Någon som vet mer om denna:

AB IPBox 9000HD / HDTV 2CI HDMI with HDCP DVB-S compliant

DVB-S compliant DVB-S2, DVB-T, DVB-C supported
Smart tuner supported(Plug & Play)
MPEG-2 MP@HL Video Decoder
MPEG-4 AVC/H.264 HP@L4 Video Decoder
DIVX® supported WMV(VC1),
WMA/WMA-pro Decoder
Dolby AC3 downmix decoder
HDMI with HDCP supported
Multi-format Audio Decoder
High Definition and Standard Definition
DVB Common Interface (2 slots) supported
Format resolution: 1080i, 720p, 576p
USB 2.0(Host)
supported USB 1.0(Client) supported
Network Interface Supported( high speed Ethernet)
VFD Display : Capability for display of various information
SCPC and MCPC receivable from C/Ku-band satellites
Channel list editing
Favorite channel list editing
True-color On-Screen Display (OSD)
Full Picture In Graphic (PIG) function
Electronic Program Guide (EPG) for on screen channel information
Subtitle & Teletext supported
Parental lock facility by channel and program event
Added hardware parts for future use.
S-ATA cable and 3.5 “ HDD cradle(bracket)
2 x mini PCI socket for several kinds of tuner
2 x smartcard reader
IPTV function to be added

http://www.abcom.inf...;productId=1034

Precis som så många andra DVB-S2 multiboxar så ska den finnas ute i slutet av November....

/b

Postad 15 November 2007 - 10:06

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Det är troligtvis en Relook Cuberevo som har ett annat namn i Östeuropa.

http://www.dgstation...a...revo&menu=8

Postad 17 April 2008 - 08:28

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Denna finns väl redan (till skillnad från Dreambox 8000) och fungerar fint?
Dreambox 8000 verkar fortfarande vara en hägring som aldrig kommer.....

Postad 17 April 2008 - 12:37

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Yep, Newcs och Mgcamd funkar fint nu, dessutom har Rudbox börjat släppa images till denna så det rör på sig nu.

Postad 17 April 2008 - 17:21

putta
  • putta
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Är det någon som har ipboxen ännu och kan berätta hur den fungerar och vart finns den att få ta i?

//P

Postad 17 April 2008 - 17:25

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Är det någon som har ipboxen ännu och kan berätta hur den fungerar och vart finns den att få ta i?

//P

Äger ingen men äger en Relook 400S från samma företag DGS så jag följer med vad som händer på forumen.

Du kan köpa ABCOM IPBOX 9000HD från www.hm-sat.de alternativt www.satplace.de

ABCOM är den europeiska representanten för DGS i Korea som tillverkar boxarna, det är alltså samma hårdvara med lite annan design på frontpanelen.

Priserna igger på 599 euro med en tuner och 649 euro med dubbla tuners.

Postad 17 April 2008 - 20:01

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Äger ingen men äger en Relook 400S från samma företag DGS så jag följer med vad som händer på forumen.

Du kan köpa ABCOM IPBOX 9000HD från www.hm-sat.de alternativt www.satplace.de

ABCOM är den europeiska representanten för DGS i Korea som tillverkar boxarna, det är alltså samma hårdvara med lite annan design på frontpanelen.

Priserna igger på 599 euro med en tuner och 649 euro med dubbla tuners.

599 euro med dubbla tuners ( 1x DVB-S2 tuner + 1x DVB-S tuner)
649 euro med dubbla DVB-S2 tuners
19 euro i frakt
http://www.satking.d...c4834c96fa21430

Redigerat av beson, 17 April 2008 - 20:06.

Postad 17 April 2008 - 20:25

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Forum för denna box finns på:

www.denktenk.com

Postad 23 April 2008 - 23:05

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Varför är den så mycket dyrare än Humax iCord tex?? Har den nåt jag har missat?

Postad 24 April 2008 - 07:57

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Varför är den så mycket dyrare än Humax iCord tex?? Har den nåt jag har missat?

Linux operativ med delvist öppen källkod ger stora möjligheter som tex. CS, utbytbarar tuners T,C,S och S2, byta HDD mm... :P
Jag får hem min Cuberevo imorgon fredag då kan jag lägga upp lite bilder mm...

Redigerat av bpl, 24 April 2008 - 07:59.

Postad 24 April 2008 - 14:23

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Intressant! Tänkte du köra den mot Canal Digital?

Förresten, har denna full loop thorugh eller vad det heter, dvs att den har 2 st LNB out som kan skicka ut signalen till en annan box i hemmet?

Postad 24 April 2008 - 17:07

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag ska köra den med Canal Digital och Viasat.
Tunern har utgång så den borde skicka vidare signalen. Vet ej om du kan koppla in en mottagare till på utgången, det går på min DM7020 men antennsignalen bryts till DM7020 då man sätter på den andra boxen...
Om man vill ha fler mottagare är det nog bästa att köpa en quad LNB och några DiSEq switchar.

Postad 24 April 2008 - 18:00

putta
  • putta
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Är ochså intresserad av ipbox 9000 men vilken typ av hårddisk kan man använda,har förstått så långt att man skall ha sata1 till den.
Kan någon rekommendera en bra hårddisk.

/P

Postad 24 April 2008 - 18:14

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Läste lite på boxens forum som Packetloss tipsade om och om jag förstod det rätt så fanns det tveksamheter om textningen funkade på alla CD-kanaler inkl HD-kanalerna. Detta får du gärna kolla upp o skriva nån rad om.

Postad 24 April 2008 - 19:55

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0

Intressant! Tänkte du köra den mot Canal Digital?

Förresten, har denna full loop thorugh eller vad det heter, dvs att den har 2 st LNB out som kan skicka ut signalen till en annan box i hemmet?

du är säkert medveten om , men ifall inte: den box som tar emot signalen via den andres lnb-out kommer bara kunna tuna in på vad den första har tunat in för transponder. därmed begränsas man i zappandet. Men du visste väl det redan (men kanske nån annan inte vet)

Postad 25 April 2008 - 07:55

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Är ochså intresserad av ipbox 9000 men vilken typ av hårddisk kan man använda,har förstått så långt att man skall ha sata1 till den.
Kan någon rekommendera en bra hårddisk.

/P

Det fungerar med SATA-2 hårddiskar också. Jag ska montera in en 250GB 2,5" Samsung hårddisk i boxen, tror att boxen blir tystare och svalare då...

Postad 25 April 2008 - 12:38

windy22
  • windy22
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick min box från nettosat.se igår.
Texten på CD HD funkar inte med den mjukvara som finns nu.
På Tv1000 var det inga problem med texten.
Det lilla jag hunnit prova gav mig ett bra intryck och inga låsningar eller liknande problem.
(Sifteam image)

Redigerat av windy22, 25 April 2008 - 12:39.

Postad 25 April 2008 - 15:06

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Fick min box från nettosat.se igår.
Texten på CD HD funkar inte med den mjukvara som finns nu.
På Tv1000 var det inga problem med texten.
Det lilla jag hunnit prova gav mig ett bra intryck och inga låsningar eller liknande problem.
(Sifteam image)

Jag beställde den sista från Nettosat imorse B)

Är CD HD den enda kanal som textningen inte funkar på? Hur är det med de andra HD-kanalerna? Med SD-kanalerna?

Postad 25 April 2008 - 15:39

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Avvikelser
2008-04-25 15:19 Stockholm Södra Trafikstörning. Försändelsen kan bli försenad

Grrrrrr!!!! B) Helt otroligt! paketet ska transporteras ca: 5 mil!!!, måste man vänta tills på måndag nu ;)

Redigerat av bpl, 25 April 2008 - 15:40.

Postad 25 April 2008 - 17:12

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Jag beställde den sista från Nettosat imorse B)

Är CD HD den enda kanal som textningen inte funkar på? Hur är det med de andra HD-kanalerna? Med SD-kanalerna?

Jag får ingen text på CD:s HD kanaler. Inte heller på deras SD filmkanaler. I övrigt inga problem. Kanonbra bild och snabba kanalbyten. Har inte upplevt några frysningar och andra störningsmoment. Har inte viasat filmkanaler, så de vet jag inte hur de fungerar. Kör med powerboard V1.2 img.
beson

Postad 25 April 2008 - 17:47

putta
  • putta
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Skall strax packa upp min ipbox och ville bara höra om ni kör med conaxmodul eller använder ni kortläsaren för canal digital?

Var kan man finna olika image typ powerboard V1.2 img?

//P

Postad 25 April 2008 - 18:56

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Skall strax packa upp min ipbox och ville bara höra om ni kör med conaxmodul eller använder ni kortläsaren för canal digital?

Var kan man finna olika image typ powerboard V1.2 img?

//P

Interna kortläsarna fungerar med powerboard V1.2. Det finns flera som också fungerar. Du kan hitta dem här. http://www.denktenk....wcat.php?cid=45
beson

Postad 25 April 2008 - 20:14

putta
  • putta
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Jag tackar!

vet du något om dem andra Imagen och vad dem har för fördelar eller om man kan läsa vad det är för något?

//P

Postad 26 April 2008 - 03:45

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Jag får ingen text på CD:s HD kanaler. Inte heller på deras SD filmkanaler. I övrigt inga problem. Kanonbra bild och snabba kanalbyten. Har inte upplevt några frysningar och andra störningsmoment. Har inte viasat filmkanaler, så de vet jag inte hur de fungerar. Kör med powerboard V1.2 img.
beson

Det gäller alltså alla de kanaler som har Text-TV text. Jag har Comhem idag och det är en hel del kanaler som har det. Tex alla Discovery-kanaler utom den "vanliga" Discovery. Det känns ju inge bra. Kan ni inte speca är ni snälla vilka som inte har text och vilka som har det? Vore kanon!

Postad 26 April 2008 - 07:57

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

beson

Vilken SVN bygger powerboard v1.2 på? Nyaste SVN är 6697.

Det låter konstigt att subtitles inte skulle fungera då det fungerat tidigare på både SD och HD kanaler, det borde inte va någon skillnad mellan Via och CD då båda kör med TTX subtitles på SD och DVB på HD...

Som sagt Posten dom p###### har slarvat med mitt paket så jag kan inte testa förens på måndag...

Postad 26 April 2008 - 08:24

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Det låter konstigt att subtitles inte skulle fungera då det fungerat tidigare på både SD och HD kanaler, det borde inte va någon skillnad mellan Via och CD då båda kör med TTX subtitles på SD och DVB på HD...

Som sagt Posten dom p###### har slarvat med mitt paket så jag kan inte testa förens på måndag...

Det är SVN 6697 på powerboard v1.2.
beson

Postad 26 April 2008 - 22:25

putta
  • putta
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Har nu fått min installerat och tycker att den fungerar smidigt och snabbt.

Kör orginal software ännu dock och har provat med och utan modul med CD/Conax men inte lyckats.Är kortläsarna och modulplatserna aktiverade med orginal SW?

Om jag nu vill lägga in en icke orginal image måste jag då ha en hårddisk så det kan sparas det man lägger in eller hur funkar det?
Har ingen hårddisk just nu men är beställd.

Hoppas någon kan hjälpa mig.
//P

Postad 27 April 2008 - 08:20

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Har nu fått min installerat och tycker att den fungerar smidigt och snabbt.

Kör orginal software ännu dock och har provat med och utan modul med CD/Conax men inte lyckats.Är kortläsarna och modulplatserna aktiverade med orginal SW?

Om jag nu vill lägga in en icke orginal image måste jag då ha en hårddisk så det kan sparas det man lägger in eller hur funkar det?
Har ingen hårddisk just nu men är beställd.

Hoppas någon kan hjälpa mig.
//P

Du måste ha tredjeparts SW för att använda kortläsare. CI modul ska väl fungera med original SW, om du har rätt modul.Jag hade en gammal conaxmodul och den fungerade inte. Du behöver inte ha hårddisk.
beson

Redigerat av beson, 27 April 2008 - 08:55.

Postad 27 April 2008 - 09:07

putta
  • putta
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Tusen tack för svaret!

Vilken conax modul fungerar?Vad har du som funkar och vilken image har du själv?

Har provat två canal digital conax moduler ,en gul och en blå men inte fått till det.I menyn för moduler så står det bara "inte aktiverat" och det är då kanske pga att dem inte är kompatibla med ipboxen kanske.

Då skall jag prova på med en image så får vi se.

TACK ÄN EN GÅNG

//P

Postad 27 April 2008 - 09:52

putta
  • putta
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Fick igång det med en conax modul 4.00 men någon text på CD finns tyvärr inte.

Finns det någon image som klarar det här?

//P

Postad 27 April 2008 - 10:18

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Fick igång det med en conax modul 4.00 men någon text på CD finns tyvärr inte.

Finns det någon image som klarar det här?

//P

Det finns nog inte nån image som klarar subs ännu. Jag kör med powerboard v1.2, som har stöd för int. kortläsare. Den fungerar jättebra.
I den finns inte nån cardserver. Du får själv lägga in newcs 1.50 och confa den, vilket kan vara lite trixigt om man inte har den kunskapen. Mgcamd + evocamd är dock inlagt. Mg_cfg behöver ändras lite. Du får skapa newcamd.list filer och lägga in. Såg dock att det fanns en img som heter Nlb 6697 uc-v2 som har newcs + mgcamd inlagd med default config.
Vet inte hur bra den fungerar. Den har inte subs i alla fall. Komer ev. senare med en plugin.
beson

Postad 27 April 2008 - 15:40

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Man kan med andra ord inte bara stoppa i sitt CD-kort och göra en kanalsökning utan det är en hel del pyssel innan. Stämmer det? Måste man tex ha en CA-modul eller inte?

Postad 27 April 2008 - 16:41

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Man kan med andra ord inte bara stoppa i sitt CD-kort och göra en kanalsökning utan det är en hel del pyssel innan. Stämmer det? Måste man tex ha en CA-modul eller inte?

Nej du behöver inte ha en CA-modul. Kortläsarna fungerar om du flashar ett tredjaparts SW. Så har det ju varit tidigare också med den här typen av boxar. T.ex relook och dreambox. Man får lägga ner lite jobb på dem och vara lite intresserad. Det finns mycket potens i dem och man kan göra en massa intressanta saker. Vill man inte jobba med det får man väl göra det enkelt för sig och köpa en box från CD eller viasat.
beson

Postad 27 April 2008 - 17:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
eller stoppa in en CA modul och aktivera den så funkar det direkt men inte säkert man kan spela in på en kanal och se en annan på alla CA moduler...

Postad 28 April 2008 - 18:15

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Nu har min box anlänt men jag har inte haft tid att testa den ännu. Hårddisk är monterad.

Första intrycket... den låter som ett mindre FLYGPLAN :( Går det att stänga av fläkten via menysystemet eller måste man koppla ur fläkten?

Jag har lagt upp 6 st bilder på boxen som finns i mitt galleri.

Postad 28 April 2008 - 19:51

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Ja det går att stänga av fläkten i advanced setup-hdd setup. Min fläkt går då väldigt tyst. Får lägga örat intill boxen för att höra den. Hårddisken är också väldigt tyst. Har en samsung spinpoint 3.5 tum 160 GB. Har en likadan hårddisk i min relook 400s, och den boxen hörs då mer. Både fläkt och hårddisk. I hdd setup kan du även aktivera timeshift.
beson

Postad 28 April 2008 - 21:35

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Nu har min box anlänt men jag har inte haft tid att testa den ännu.

Kvällen är inte slut än hehe Mer synpunkter!

Postad 29 April 2008 - 07:57

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag ska koppla in den ikväll :( nima01 har du fått din box?

Postad 29 April 2008 - 08:02

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
New Cuberevo r6806

* FIXED
- some channel recognization problem. TV channel goes to Radio channel.
- TP duplication problem on network search
- same PMT pid channel problem.
- epg display problem on (Astra 19.2E 11895V/12129V/12012V). Need DB update.
- modify Thor 0.8W tp information (11341, 11421 and 11434). Need DB update.
- EPG display time bug with daylight saving.
- channel sorting problem with DVB-T/C.

* IMPROVED/ADDED
- NONE

Postad 02 May 2008 - 14:11

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Visst är det cubero ni diskuterar?

Hurpass svåra är dessa boxat att ha att göra med? Det är inte bara att koppla in dem och köra verkar det som?
Dock så är jag riktigt sugen på att skaffa en nu när man skaffat hus och en parabol redan var monterad.

Kan man använda dessa boxar till mer saker än att bara ha som satelitmottgare? Då de är linux baserade så borde man ju kunna göra lite vad som helst med dem. Kan man tex ha dem som media spelare och strema musik från servern i mp3 format? Kan man strema film/hd material från en server?

Om man spelar in nånting, kan man då komma åt materialet från tex en dator eller annan media spelare via nätverket ?

Postad 02 May 2008 - 15:00

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Hurpass svåra är dessa boxat att ha att göra med? Det är inte bara att koppla in dem och köra verkar det som?
Dock så är jag riktigt sugen på att skaffa en nu när man skaffat hus och en parabol redan var monterad.

Kan man använda dessa boxar till mer saker än att bara ha som satelitmottgare? Då de är linux baserade så borde man ju kunna göra lite vad som helst med dem. Kan man tex ha dem som media spelare och strema musik från servern i mp3 format? Kan man strema film/hd material från en server?

Om man spelar in nånting, kan man då komma åt materialet från tex en dator eller annan media spelare via nätverket ?

De är lite pyssliga att ha och göra med har jag förstått. Man måste ha lite förkunskaper. Det är inte bara att plugga in programkortet.

Många av de här boxarna kan man lägga in mp3-låtar samt bilder på så man kan ha dem som en enklare mediaspelare. Det gäller då dock att lägga in på boxens hårddisk inte streama. Då ska su ha en TVIX eller Popcorn Hour-burk.

Vissa av boxarna kan man komma åt via nätverket via Ethernet-porten, tex Cuberevo. Dock har jag för mig att webgränssnittet inte funkar än. Men det kommer väl.

Postad 02 May 2008 - 17:50

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Nja så svårt är det faktist inte, det finns mycket hjälp att få på http://www.denktenk.com
MP3 uppspelning kommer att komma med nyare mjukvara (fungerar inte nu)
Bildvisning ska fungera nu. Det går att streama musik och bilder då det finns en mount manager i mjukvaran.
Film streaming fungerar inte men kan komma i nyare mjukvara. Dreambox DM800HD kan streama film via VLC och en dator, tom i 1080p :unsure:

Inspelat material på HDD kommer du åt med en dator och en FTP klient eller via en mediaspelare och samba.

Postad 05 May 2008 - 19:51

fulis
  • fulis
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
En sak jag inte riktigt fattar med denna box är: Den tuner som sitter i, klarar den både SD och HD?

Postad 05 May 2008 - 21:16

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

En sak jag inte riktigt fattar med denna box är: Den tuner som sitter i, klarar den både SD och HD?

Den klarar både SD/HD

Postad 06 May 2008 - 08:26

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Nja så svårt är det faktist inte, det finns mycket hjälp att få på http://www.denktenk.com
MP3 uppspelning kommer att komma med nyare mjukvara (fungerar inte nu)
Bildvisning ska fungera nu. Det går att streama musik och bilder då det finns en mount manager i mjukvaran.
Film streaming fungerar inte men kan komma i nyare mjukvara. Dreambox DM800HD kan streama film via VLC och en dator, tom i 1080p :P

Inspelat material på HDD kommer du åt med en dator och en FTP klient eller via en mediaspelare och samba.

Låter bra. Kanske går lite OT nu, ber i såfall om ursäkt.
Är nämligen ganska sugen på att skaffa en. Dock så har jag lite frågor ang vad jag men behöver.
Jag vill ha dubbla tuners så att jag kan spela in ett program och titta på ett annat, gärna ifrån olika sateliter.
Om jag fattat det rätt så behöver jag då 2 huvuden med 2 utgångar och sedan en spliter där dessa 4 kablar går in och sedan 2 kablar som går ner till boxen. Nån som har tips på vad man skall ha för grejor och vad dessa kan ligga på i pris? Själva parabolen finns redan, men det kanske är billigare att köpa ett paket med parabol och huvuden?

Postad 06 May 2008 - 10:17

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Är nämligen ganska sugen på att skaffa en. Dock så har jag lite frågor ang vad jag men behöver.
Jag vill ha dubbla tuners så att jag kan spela in ett program och titta på ett annat, gärna ifrån olika sateliter.
Om jag fattat det rätt så behöver jag då 2 huvuden med 2 utgångar och sedan en spliter där dessa 4 kablar går in och sedan 2 kablar som går ner till boxen. Nån som har tips på vad man skall ha för grejor och vad dessa kan ligga på i pris? Själva parabolen finns redan, men det kanske är billigare att köpa ett paket med parabol och huvuden?

Du behöver 2 st twin LNB och 2 st 2-vägs DiSEqC switch om du ska ta emot Sirius och Thor.

http://www.satpro.se...asp?art_nr=1156
http://www.satpro.se...asp?art_nr=1134

Beställ från Tyskland där är det mycket billigare...

Postad 06 May 2008 - 11:25

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Köp på Ebay i Tyskland, billigast.

LNB Twin som är mycket bra:

http://cgi.ebay.de/I...1QQcmdZViewItem

Diseqc switch som är bra:

http://cgi.ebay.de/S...1QQcmdZViewItem

Postad 12 May 2008 - 11:49

FITMOTU
  • FITMOTU
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon som har kört den här med DVB-T tuner?
Går det sätta in dubbla DVB-T tuners?

Postad 12 May 2008 - 17:23

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Är det någon som har kört den här med DVB-T tuner?
Går det sätta in dubbla DVB-T tuners?

Det ska inte va något problem med dubbla T tuners.

Postad 12 May 2008 - 17:34

Unregisteredb99b2253
  • Unregisteredb99b2253
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Någon som kan verifiera om TTX subs fungerar?
Minns hur länge man fick vänta på Dreamboxen, har tröttnat lite i väntan på dm800 sneglar på CubeRevo nu.
Får nog ta tillbaka min förhandsbokning på www.digitalboxen.com nu säger dom Juni!!?

Redigerat av Unregisteredb99b2253, 12 May 2008 - 17:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.