Kan man efter 3-4 dagar få mellanskillnaden tillbaka efter ett köp hos Mediamarkt om en närliggande butik
säljer varan billigare?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 23 December 2007 - 16:16
De har prisgaranti men innebär det även köp man gjort inom en viss tid?
Kan man efter 3-4 dagar få mellanskillnaden tillbaka efter ett köp hos Mediamarkt om en närliggande butik säljer varan billigare? Postad 24 December 2007 - 10:39
LPG, eller lägsta pris garanti är helt upp till butiken att bestämma hur de vill ha det. Lättast är att ringa till MM och fråga även om jag tror att de bara "möter" priser i samband med att du handlar en vara - inte att du kan komma tillbaka efter att köpet är genomfört och kräva mellanskillnaden tillbaka.
Postad 24 December 2007 - 13:30
Det betalar även ut mellanskillnaden, jag fick tillbaka 1000 spänn på en dator jag köpte i GBG, det hade gått 2 veckor och så kom det en annons i bervlådan med samma dator för 1000 spänn lägre pris. Gick ner till MM och påpekade detta och det va inga som helst problem. "Du har prisgaranti i 30 dagar" sa säljaren.
God Jul Postad 24 December 2007 - 18:07
Tackar, jag hade hört detta men var inte helt säker då det är lite information på MM:s sida. God Jul! Postad 16 May 2008 - 15:54
Det där är från affär till affär. Här i Västerås så talade jag med en säljare som rent ut sa att de möter alla priser från en lokal konkurrent OM man påtalar det FÖRE köpet. Men om man kommer på det 5 minuter efter att man köpt varan så är man körd...
Tur att man kollade upp priset på HD650 innan då.....(från 3790:- till 2290:-.....) Postad 22 November 2008 - 23:30
I götebor (sijön) fick jag 1000 kr tillbaka på VAION.. Men då hade de sänkt priset själva så det belv ingen diskusion.
Postad 03 December 2008 - 11:21
Prisgarantin gäller i 30 dagar från inköp! Om priset är billigare hos någon konkurrent så ska priset sänkas direkt i butik, då har vi missat priskontrollen. Eftersom Mediamarkt ska vara lika billiga eller billigare på samma vara i fysiskbutik.
Nu har vi ett väldigt stort sortiment så vi är bara tacksamma för hjälp med att påpeka om priserna är lägra någon annanstans. Det enda ni ska kolla upp är vilket geografiskt område som butiken räknar att de täcker in, så prisgarantin gäller inte hela Sverige... Arbetar själv som ansvarig på Mediamarkt Postad 04 December 2008 - 18:53
Låter ju intressant...med tanke på att Mediamarkt är över 1000:- dyrare på lurarna än en lokal konkurrent....så man kan lugnt påstå att ansvarig i butiken har missat det hela....
Jag köpte mina lurar för c:a 1 år sedan och fick ner dom till 2290:-.... men några veckor senare var jag på MM igen och vips hade priset åkt upp till 3890:- igen och där har de legat under hela året.... Så hur kan butiken hävda att de ska vara billigast? Men det är väl samma historia med MM som med alla andra butiker - att man ska kolla runt efter det bästa priset INNAN man halar upp plånboken. OBS! Det är ingen pajkastning på MM - men om man går ut med att man är billigast så ska man kunna stå för det också. Postad 05 December 2008 - 18:27
Men och andra sidan. Media Markt, Elgiganten, Netonnet går väl alla ut med att de ska va billigast. Nån måste ju ha fel
Postad 07 December 2008 - 09:53
MM har ingen garanti på att vi ska vara billigast för det får man inte ha enligt Marknadsdomstolen! Detta gäller för alla andra kedjor också. Det som finns är en prisgaranti på att finner du samma vara billigare så får du mellanskillnaden. Alltså du ska lugnt kunna handla och känna dig trygg i 30 dagar som garantin gäller, sedan kan det alltid komma sänkningar o höjningar.
Postad 07 December 2008 - 18:55
Ok - marknadsdomstolen förbjuder (alla) butiker att säga att de är billigast - hela tiden. Ett lagkrav är man skyldig att efterleva (kan bli dyrt och skapa lite badwill mot företaget ifråga)....
Men - jag ställer mig fortfarande frågan hur butiken kan höja priset med nästan 70(!)% några veckor efter att jag varit inne i butiken och fått ner priset? Jag kan förstå att det kan svänga lite grann med tanke på hur valutan kan förändras osv (även om kronan var ganska stabil i våras) men knappast med 70%..... Dessutom vet säljaren att det finns butiker som är billigare....för mig framstår butiken/säljaren som lätt cynisk. typ "ja, vi tar ut det pris som generalagenten rekommenderar...men vi vet ju att den går att hitta billigare - hoppas att ingen märker att den går att köpa billigare..." Min gissning är att det inte är så vanligt att man köper ett par lurar för 2-3k på MM (där det inte finns någon vettig möjlighet att lyssna ordentligt....alla lurar via samma växel...). I bästa fall var det ett misstag av säljaren...men det tror jag knappast på... OBS! Jag har inget personligt agg mot MM - bara mot hur prissättningen på den här varan har gått till..... I mina ögon är MM lika bra (eller dåliga?) som Siba, Onoff eller Elgiganten. Kontentan av hela det här är att jag kollar priserna INNAN jag handlar oavsett om det är på OO, Elg, MM eller Siba. Iofs är det bra att butikerna har olika former av erbjudanden att de ska möta alla priser av en lokal konkurrent (bra för mig som bor i V-ås med hela utbudet (förutom NetOnNet då)) - men då gäller det att veta innan vad det är man ska ha... Mvh Andreas Postad 07 December 2008 - 23:04
Jag ville bara förklara hur den allmänna praxisen är. Sedan vill jag inte kommentera ditt fall med mer än att det inte verkar ha hanterats enligt gällande rutiner. Jag är dessutom inte från V-ås.
Om alla människor föjde alla de regler och lagar som finns så skulle det inte finnas några brottslingar och inga olyckor skulle ske (detta existerar bara i den bästa av världar)! Postad 27 December 2008 - 00:38
Var på media markt idag i norrköping, blev illa bemött av en kvinnlig dam.
Hon hävdade att hon inte kunde konkurera imot butikerna i sthlm, självklart ifrågesatte jag det, sen fick jag den smarta iden och säga. Ja men media markt i stockholm säljer det här minneskortet för 160kronor, och ni för 300kronor.(Ljög) -Så ni kan inte konkurera imot er egen affärskedja bara för att det ligger i ett annan del av sverige, -men,säger hon (avbryter henne) Nej då får det va jag kan köpa det i stockholm istället, nu förlorade du en kund till. Sen gick jag över till en annan försäljare och frågade om hårddiskar, man kan säga att hon såg ganska häppend ut, att bli ägd av en 14åring är allt annat en bra... jag kan dock berömma hörlurs avdelning som har gjort det riktigt bra(det var vissiligen lite rörigt) men det ska va lätt att byta kontakt.Och försäljaren som hade hand om avdelningen var bra på läst och berättade bra om hörlurarna( ibland kan försäljare bara det som står på pappret) han hjälpte till bra och föreslog lite olika hörlurar Den där prisgarantin gör mig virrig på media markt Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 27 December 2008 - 00:41. Postad 28 December 2008 - 10:16
Själv gillar jag inte alls mediiamarkts prisgaranti.
Fick en touch i julklapp sen såg vi att de sålde den för 200kr billigare så vi tänkte använda oss av prisgarantin. Döm om min förvåning när först fattar personalen inte alls någonting. Får fram fel artikelnr osv. Sen säger en att det inte ska ara några problem att få pengarna emellan. Det hela slutade med att de sa att prisgarantin gällde inte för de hade inte några i lager själva och att de dessutom bara hade haft inne två stycken för det priset just under ett annat art.nr bara för att prisgarantin inte ska gälla. Postad 28 December 2008 - 15:50
det får man hoppas att hon var Postad 25 February 2009 - 12:36
Postat detta i en annan tråd men den passar ju bättre här. (såg inte den här innan)
Var nyss på Media Markt i Göteborg och skulle köpa ett USB-minne som Webhallen tar 299:- för. Media Markt ville ha 699:- för samma minne, perfekt tänkte jag då använder jag deras prisgaranti mot WH. Så säljaren gick och kollade vad WH tog för samma minne och tyckte antagligen att de var för billiga. För jag fick ingen prisgaranti och kom med många lama ursäkter som att WH inte var någon butik och att man var tvungen att förbeställa därifrån, men då sa jag att man kan ju gå och köpa vad som helst utan att förbeställa. Men då kom han med att på WH kan du inte gå och klämma och känna på grejerna som hos oss. Vad spelar det för roll tyckte jag. Men då var tydligen WH bara en liten skrubb och vem som helst kan öppna en skrubb och vara billiga. Sen efter mkt om och men sa han att dom inte bråkar med WH. Media Markt är en ###### skojare. Undrar hur mycket marginal de har på de minnena om WH är typ 60% billigare. Postad 25 February 2009 - 12:53
Jag tycker du ska sponsra den butik som är billig på riktig eller kontakta någon högre person på MM om du orkar ta fallet vidare. Kanske får du någon bonus :-) Har man olika leverantörer så kan priserna skilja sig ganska mycket. Vissa leverantörer som inte hör till de största är dyrare på nästan allt jämfört mot på nätet. Hur som helst borde ett stort företag som MM kunna erbjuda detta USB-minne billigare. Redigerat av Chippe, 25 February 2009 - 12:59. Postad 25 February 2009 - 13:04
Hoppas det inte blir för off topic.. ursäkta isf .. Men en försäljare på onoff sade till ett par som skulle köpa plasma tv för ca 1 år sedan att onoff säljer den för 13000 kr (42 samsung PQ96 tror ja den hette) medans mediamarkt hade den för 10 000 .. då sade försäljaren att detta var pga media markt har utlänsk garanti.. det är inte en svensksåld hos mediamarkt.. stämmer detta?
Gäller detta alla tv märken hos mediamarkt som tom panasonic , lg & samsung? Mvh Postad 25 February 2009 - 15:34
Utländsk garanti har de inte. De är tvungna att följa svenska lagar och regler precis som andra. Det han menade kan ha varit att de är svartimporterade, dvs samma apparat förutom att det kanske inte finns svenska menyer eller svensk bruksanvisning. Det man ska vara lite uppmärksam är att om säg en panasonic tv är svartimporterad så har man inte svenska panasonics garanti som kan vara mycket bättre. Nu vet jag inte om det är så i detta fallet.
Postad 25 February 2009 - 18:23
Hej alla glada.
Kan sätta punkt för detta genom att förklara hur vår prisgaranti fungerar. Du har alltid 30 dagars prisgaranti på din produkt som du har köpt. Det gäller gemtemot alla fysiska butiker. (Med omndejd) Dock är kravet att den skall vara fysiskt på lager. Inte så svårt att sätta ett pris på en produkt om du inte har den hemma. Media Markt jobbar ENBART med SVENSKA leverantörer. Vi har ingen gråimport av våra produkter. På alla produkter så har du svenks garanti och inget annat. Mvh Andreas Media markt Redigerat av Media Markt, 04 March 2009 - 23:31. Postad 25 February 2009 - 18:37
Hej Vi köper samtliga av våra produkter från svenska leverantörer och Svensk garanti gäller. Inga av våra butiker köper in från andra länder. Så det som OnOff säljaren nämde var enbart sälj snack. Dom har prisgaranti, så har du köpt tv där så gå tillbakka och be om prisgaranti, för det har dom också. Läs gärna lite mer om oss här, där har jag svarat på dom flesta frågorna Mvh Andreas Redigerat av Media Markt Malmö, 25 February 2009 - 18:40. Postad 25 February 2009 - 18:40 det paret som var där och kollade tror jag köpte den på Media markt Mediamarkt rules MM malmö. Vet ni när ni får in alla företag (panasonic,samsung,lg)s nyaste tv modeller till era fysiska butiker i göteborg / sverige? Ni brukar väl få in aningen före alla andra eller jag kanske just tänker på fyndbörsen? Tacksamm för svar Postad 25 February 2009 - 19:03
Hej Tack för dom orden TV är inte min riktigt starka sida just nu, men Vi brukar vara väldigt prioriterande för leverantörerna. Så när dom släpper nya så brukar vi få in dom direkt när dom släpps. Såg dom nya Panasonic på vårt lager igår tror jag Mvh Andreas P.s Blev lite offtopic nu:) D.s. Redigerat av Media Markt Malmö, 25 February 2009 - 19:11. Postad 04 March 2009 - 22:15
Kopierar det jag skrev i Playzone tråden:
Jag bor i Kalmar och var på Playzone och snackade med dom lite efter 17:00 idag. Det såg helt normalt ut. Inget nerplockat osv. Snackade med snubben vid disken och han sa att dom hade slut på PS3 men kanske skulle få in nya på fredag. Något märkligt var dock att han sa att priset på internet var SAMMA I BUTIK! Så om dom fick in på fredag så kunde jag köpa den där för samma pris. Jag har givetvis inte beställt över nätet osv... Sen ikväll åkte jag till Mediamarkt för att kolla upp om "prisgarantin" gällde. Det var inga problem. Fast säljarna var inte direkt glada om jag säger så. Tror inte det kommer hålla länge till... Jag fick ett PS3 för 2990kr iaf Så ni som bor i närheten åk och fynda av en seriös affär istället. Skynda!!! Dom hade sålt massor ikväll. Redigerat av feffe_, 04 March 2009 - 22:20. Postad 04 March 2009 - 22:53
Kan bara gratulera dig till ett bra köp Postad 04 March 2009 - 22:57
Är det bara att dra till Media Market och säga att man vill köpa PS3:an för 2990? Man behöver inte visa upp något speciellt eller?
Postad 04 March 2009 - 23:01
Nej du behöver inte visa något för oss. Priset är redan satt till 2990:- Postad 04 March 2009 - 23:07
Okej tack för snabbt svar. Detta får du kanske inte svara på, men har man möjlighet att köpa PS3:an på fredag eller verkar lagret sina väldigt snabbt? Postad 04 March 2009 - 23:21 Gäller prisgarantin bara i MM Kalmar eller gäller det MediaMarkt i hela Sverige? Postad 04 March 2009 - 23:23
Hej alla glada kan man säga:)
Vår prisgaranti gäller så länge dom har den i lager. Så skynda er innan dom tar slut. Mvh Andreas Postad 04 March 2009 - 23:23
Den gäller enbart i Kalmar med omnejd. Om du läser vad Andreas från Media Markt i Malmö skrivit lite längre upp i tråden så har du det svart på vitt Postad 04 March 2009 - 23:29 Ok, läste nämligen:
Postad 04 March 2009 - 23:33
Glömde få med (med omnejd) sorry. Skrev till det. Står i andra tråden som jag hänvissade till lite mer detaljerat. Mvh Andreas P.s Så hära står det i andra tråden Hej Alla Ursäkta att jag inte svarat på ett par dagar. Men kan skriva lite om våra priser. Eller om ni vill veta några av våra priser. Vi brukar kolla på prisjakt. Närmsta fysiska butik matchar vi. DVS. som t ex. Harman Kardon AVR 255 Ser man att närmsta fysiska butik är BRL. Så tar vi sama pris som dom, dvs 5990:- Sedan beror det lite på var butiken är. Om inte BRL finns i närheten så är det nästa fysiska butik. Sedan är det från butik till butik också. Men generellt så fungerar det så. Sedan om man köper fler varor så kan man ju alltid fixa paket priser och dyligt. Beroende för vad det är för typ av produkter. Mvh Andreas Malmö D.s Redigerat av Media Markt Malmö, 04 March 2009 - 23:37. Postad 05 March 2009 - 09:36
Hej Andreas, Kul att se ett någon från ett företag är aktiv här och svarar på frågor. Förra veckan var jag inne på Media Markt i Malmö och undrade om jag kunde prismatcha en Nikon D90 med 18-105 objektiv. MM säljer detta paket för 10 590 medans Japan Photo förra veckan sålde samma kamera för 8 999 kr (JP har höjt denna vecka till 9 899 kr). Jag blev nekad prismatching trots att det är samma vara och att Japan Photo är en lokal butik. Den givna anledningen var att Japan Photo köper sina kameror från Nikon Europa och inte Nikon Sverige. För mig är det obegripligt varför det ska spela någon roll, kameran är ju exakt samma och har samma garantiförutsättningar gentemot Nikon oavsett var den är köpt och oavsett om Nikon Sverige eller Nikon Europa är distributören. Om det nu är olika vilkor beroende på vem man prismatchar mot så borde det iaf framgå på Media Markts hemsida eller i annonsbladen. Den enda förutsättningen som står där är att det är en lokal butik (som i Malmös fall innebär hela Skåne om man frågar). Postad 05 March 2009 - 11:28
Jag är nyfiken på hur Mediamarkt kommer agera om det visar sig att Playzoneaffären är ett bedrägeri? Finns det någon laglig grund att hålla Playzone ansvariga för skadan (MM:s ord. pris - rabbatterat pris * antalet sålda enheter eller nåt)? Själv tror jag inte det går men finns det någon som vet?
Cred iaf till MM som håller prisgarantilöfte. Själv funderar lite på att byta en kust till en annan, företrädesvis nära Kalmar Postad 05 March 2009 - 12:54
Hej Det kan jag inte svara på. Men så länge dom kan leverera produkten från deras affär så håller vi sama pris. Så länge kunderna är nöjda Mvh Andreas
hej Vad kul att du uppskattar det. Återkommer till dig under dagen om denna fråga, om det är okej? Mvh Andreas Postad 05 March 2009 - 13:14 Givetvis är det okej. Redigerat av Woodlander, 05 March 2009 - 13:14. Postad 05 March 2009 - 17:16
Hej igen Kom bara in så fixar vi det:) Gå till informationen och hälsa från mig och Monica, så löser det sig. Ta gärna med en utskrift från detta om du kan göra det. Kom gärna in idag eller imorgon, då jag är planerad att bli pappa imorgon:) Mvh Andreas Redigerat av Media Markt Malmö, 05 March 2009 - 17:17. Postad 05 March 2009 - 17:17
Är bara nyfiken media markt Ska ni polisanmäla playzone i kalmar? ni fick ju matcha deras prisgaranti på 2995 kr för en ny ps3. erat lager tog nästan slut har jag för mig och nu har ju playzone flytt landet verkar det som utan att leverera mer än 1 ps3 till en kund. . Butiken är en solklar bluff, står överallt nu dessa nyheter. E bara nyfiken Redigerat av Unregistered1514, 05 March 2009 - 17:18. Postad 05 March 2009 - 17:35
Hej Kan jag inte riktigt ut tala mig om. Får vi ta ställning till sen. Om dom skall etablera som fysiskt butik, så hälsar vi dom såklart välkommna. Vi matchar såklart alla deras priser om dom kan leverera den från butik. Och då gäller detta i nuläger Media Markt Kalmar och ingen annan butik. Mvh Andreas Redigerat av Media Markt Malmö, 05 March 2009 - 17:37. Postad 05 March 2009 - 18:17
Oki
Mvh Postad 05 March 2009 - 18:20
Tack så mycket Mvh Andreas Postad 05 March 2009 - 20:19 Hej Andreas och tack för ditt positiva svar och grattis till det blivande faderskapet! En liten följdfråga bara. Vilket pris blir det jag kan matcha mot? När jag blev nekad i förra veckan (onsdags eller torsdags tror jag det var) så var det ju 8 999 kr som var det aktuella priset hos Japan Photo. Nu har dom ju som sagt höjt till 9 899. Postad 05 March 2009 - 21:21
Bara att gratulera alla som lyckades göra sig ett fynd på MM Kalmar idag, i och med PS3.
Tog slut runt 12-13 i eftermiddags. Grattis till en lyckad affär som sagt Postad 06 March 2009 - 23:17
Imponerande att mm ger såna glada och goa svar på allt.
När sanningen nog är att dom sitter och är svinförbannade och vill slita skallen av dom på playzone som fixat så att dom i stort sett varit tvungna att ge bort ps3or. Rätta takter. Synd att aldrig vi norrlänningar får chansen till såna här affärer, här måste man ta skotern 34 mil till närmasta skiduthyrare för att sätta iväg över stock och sten 12 mil till, därefter så har vi närmsta elektronikbutik. Kirvesniemi El & Sånt. Endast 8995kr för en ps3 handkontroll. Postad 07 March 2009 - 00:18
Hehe Det gäller att ha kul på jobb och ha roligt. Det är vårt motto på Media Markt. Och så kommer det fortsätta. Man får ju vända det negativa till positivt:) Mvh Andreas Postad 07 March 2009 - 10:56
Jag är oerhört imponerad av eran kundservice, trevliga och snabba svar.
Tänk om alla företag kunde göra på detta vis så enkelt att skulle gå. Vet du om ni har några planer på att sparka igång några fler varuhus norröver? Lite tråkigt att det inte ska finnas något varuhus norr om Sundsvall samtidigt som vissa städer söderut har flera i samma stad. Är vi norrlänningar helt ointressanta? Postad 07 March 2009 - 14:15
Jätte bra att du tycker vår service är bra, något jag själv väger väldigt tungt när jag själv skall handla. Så detta är ett perfekt tillfälle att umgås med folk som har sama intresse som jag själv har + att jag kan ge dom den servicen dom förtjänar. Jag kan tyvärr inte avslöja något om öppningar. Du får se det som såhära. När du åker till Media Markt Sundsvall så vet du att du kommer få en bra upplevelse iallafall. Du får känna och klämma på allt. Så ta med dig några bra skivor:) Blev lite off-topic nu, sorry Mvh Andreas Redigerat av Media Markt Malmö, 07 March 2009 - 16:57. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |