Buzz! Quiz TV (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Buzz! Quiz TV (inkl. Buzzers) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(28)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation Wireless Buzzers (PS2/PS3)
(Övriga spelkontroller)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Buzz! Quiz TV: Family Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Buzz! Quiz TV: Family Edition (inkl. Buzzers) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Buzz! Quiz TV - Special Edition (inkl. Buzzers) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Vilket Buzz ska jag köpa? (89 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 02 March 2008 - 17:17
Postad 02 March 2008 - 17:30
dock inte sugen på att lägga 600 kulor på ett... lite dyrt
Postad 03 March 2008 - 13:56
Verkar ju onekligen intressant iaf!
UK RELEASE: 30-May-2008 (Upcoming) | NORDIC RELEASE: 30-May-2008 (Upcoming) | US RELEASE: Q2 2008 (Upcoming), enligt sidan ovan...
Redigerat av Antfly, 03 March 2008 - 13:56.
Postad 03 March 2008 - 15:43
Att det kommer på Svenska kan man bara drömma om eller?
Näe det kan du nog räkna med att det gör.
Postad 03 March 2008 - 21:32
Verkar kunna bli ett toppenspel. Jag gillade BUZZ skarpt redan till PS2 men detta verkar vara ett par snäpp vassare. Kul att kunna vara quizmaster och dessutom kunna ladda hem andras alster.
Postad 04 March 2008 - 10:07
Att det kommer på Svenska kan man bara drömma om eller?
Står att de skall ha en NORDIC RELEASE iaf
Postad 06 March 2008 - 23:45
Nån som vet om det blir trådlösa buzzers?
Har inte hört nått om trådlösa buzzers men man tycker att de borde vara det allt annat till PS3 är ju det t.ex. handkontrollen gitarren till GH3 och nu till våren kommer trådlösa mickar till Singstar
Postad 06 March 2008 - 23:49
Postad 10 March 2008 - 11:13
Verkar som det blir trådlösa buzzers!
http://ps3.ign.com/a...6/856988p1.html
Kul att höra att dom blir trådlösa men VARFÖR en USB dongle till!?!?!?!?! Kör dom med IR då eller 2,4mghz istället för blå tand? Förstår inte vad problemet kan vara att köra allting mot blå tand utan massa skit man skall koppla på, kan någon göra mig lite smartare....
Postad 10 March 2008 - 18:12
Även lite oroväckande med USB-dongle. Vad jag baserar detta på är problem med PS2-gitarrerna i guitar hero med USB-dongle och även Buzz-kopian till X360 (kommer inte ihåg namnet) där man enligt en kompis som testat det behöver klar sikt från buzzer till konsoll. Men det är klart, finns väl inget som säger att det är dömt att misslyckas...
Någon som läst om man kan använda PS2-buzzrarna till spelet.
Postad 07 April 2008 - 07:38
Bara den där dongeln inte är alltför stor och klumpig så kan det nog bli ett köp! Vem vet det kanske regnar hela sommaren, då kan man lika gärna sitta inne och quizza!
Postad 11 April 2008 - 13:06
En trevlig trailer.
De har iaf gjort vad som saknades i Buzz på PS2 och vad Microsoft helt missat i Scene it, nu kan man göra egna frågor och dela med sig plus att där kommer finnas paket med frågor att köpa på PSN.
Postad 12 April 2008 - 19:44
http://threespeech.com/blog/?cat=77
En trevlig trailer.
De har iaf gjort vad som saknades i Buzz på PS2 och vad Microsoft helt missat i Scene it, nu kan man göra egna frågor och dela med sig plus att där kommer finnas paket med frågor att köpa på PSN.
Skaffade aldrig Buzz till PS2 men detta kommer bli ett givet köp till PS3 bara det är TRÅDLÖST!!!!
Postad 12 April 2008 - 20:49
Skaffade aldrig Buzz till PS2 men detta kommer bli ett givet köp till PS3 bara det är TRÅDLÖST!!!!
Står ju tidigare i tråden att det är TRÅDLÖST!!!!
Trist att det är en dongle bara, börjar bli trångt nu med:
GH3 USB Dongle
USB laddkabel för handkontroller
Extern USB hårddisk
Singstar mick-donglen (måste skaffa de trådlösa i höst eller när de nu skall komma)
och nu en Buzz-dongle... Tur att jag har 80gb'aren med 4 USBslots på fronten
Postad 12 April 2008 - 21:39
Står ju tidigare i tråden att det är TRÅDLÖST!!!!
Trist att det är en dongle bara, börjar bli trångt nu med:
GH3 USB Dongle
USB laddkabel för handkontroller
Extern USB hårddisk
Singstar mick-donglen (måste skaffa de trådlösa i höst eller när de nu skall komma)
och nu en Buzz-dongle... Tur att jag har 80gb'aren med 4 USBslots på frontenFattar inte varför inte grejjer släpps med Bluetooth dock, varför ha den funktionen om den knappt används?
Jo jag fattade att kontrollerna är TRÅDLÖSA, MEN jag tar det men en nypa salt tills dom finns på riktigt. Dom har gjort pressreleaser men detta gjordes även på singstar mickarna, varför jag skrev med stora bokstäver var ett uttryck för min längtan efter trådlöshet, något som verkligen är next gen. Angående dina punkter:
GH3 USB Dongle - Suger, borde kunna fixa blå tands lösning
USB laddkabel - Hur skall du annars ladda ett inbyggt batteri???
Extern USB Hårddisk - Köp en större disk och byt den du har i PS3
Singstar... - Detta längtar vi alla efter!
Ett annat tips är att skaffa en USB hub och gömma den bakom PS3:an..
Hoppas nu att Buzz blir så bra det kan bli med user content och allt...
Postad 12 April 2008 - 22:09
Amen! inte nog med att den irriterande lampan på donglen ligger och blinkar hela tiden, om man har den i så blir min handkontroll automatiskt "enhet två" vilket gör att jag manuellt måste gå in och ändra den till 1 när jag skall spela spel med handkontrollen.GH3 USB Dongle - Suger, borde kunna fixa blå tands lösning
Mjoo, det kan bli svårt, nämnde den bara för att den ligger och tar upp en USBslot.USB laddkabel - Hur skall du annars ladda ett inbyggt batteri???
Men den är kalasbra att ta med sig hem till polarna (som oxå kör PS3 såklart) då den är plånboksstorlek och inte kräver någon strömadapter utan får sin strömförsörjning via USB. Enkelt sätt att ta med sig filmer/musik/PS3themes/bilder till kompisarna alltså.Extern USB Hårddisk - Köp en större disk och byt den du har i PS3
Amen igen!Singstar... - Detta längtar vi alla efter!
USB hub var en bra idé, det skall jag utforska!Ett annat tips är att skaffa en USB hub och gömma den bakom PS3:an..
Hoppas nu att Buzz blir så bra det kan bli med user content och allt...
Postad 13 April 2008 - 11:37
så länge det är trådlöst och de har en mix av frågor (så att man slipper köpa fem spel) och av allt att dömma är det ju så
Postad 24 April 2008 - 09:33
Kan behövas för att blidka flickvännen efter två månader GTA...
Postad 25 April 2008 - 08:19
Postad 25 April 2008 - 08:33
Hmmm...Det där satt jag med i handen igår ju. Hade jag varit lite nyktrare så hade jag kunnat ge ett omdöme om själva spelet kanske (kört nu
), men nog är det trådlöst alltid för de som betvivlade detta. Skönt.
det är väl inte släppt ännu?
Elller är det jag som inte förstår vad du menar..?
Postad 25 April 2008 - 09:26
Postad 25 April 2008 - 09:37
Har du någon minnesbild av om spelet var på Svenska?Heh, var på firmafest på Nordisk Film igår, så det var nog inte det enda jag såg som inte är släppt ännu. Tyvärr blev det nog ett par öl för mycket för att jag ska kunna ge spelet ett vettigt omdöme, minns mest bara det trådlösa som sagt.
Postad 25 April 2008 - 09:36
Postad 25 April 2008 - 10:24
Har du någon minnesbild av om spelet var på Svenska?
95% fyllesäker på att det var på svenska.
morlock: Såg varken ngn dongle eller ngt annat som upptog USB-ingångarna. Jag är dock ingen 100-procentig källa
Postad 26 April 2008 - 13:49
Skulle tro att de kör med dongle för att alla 4 kontrollerna ska gå på samma kontrollplats så att säga. Med blåtand hade kontrollerna tagit upp 4 platser.
Stämmer bra. gick in och kollade igen nu i lite nyktrare tillstånd. Dongle it is. Oh ja, Jocke, nu är jag 100% på att det är på svenska.
Postad 27 April 2008 - 11:36
Men konsolen har väl stöd för 8 kontroller och då borde det inte behövas nån dongle?Skulle tro att de kör med dongle för att alla 4 kontrollerna ska gå på samma kontrollplats så att säga. Med blåtand hade kontrollerna tagit upp 4 platser.
Är det IR mellan kontrollen och dongeln? Hemma hos mig är det risk att soffbordet skymmer.
Postad 28 April 2008 - 12:41
Men konsolen har väl stöd för 8 kontroller och då borde det inte behövas nån dongle?
Är det IR mellan kontrollen och dongeln? Hemma hos mig är det risk att soffbordet skymmer.
Precis, fattar inte detta argument. PS3 klarar lätt av 4st kontroller med blå tand, varför varför varför används inte blå tand. Den som kan ge mig det svaret får dagens kakpoäng!
Man kanske kan maila utvecklarna, skall testa...
Postad 28 April 2008 - 20:25
Uh? Går det verkligen? Har PS2:an USB-ingångar? Minns inte...
Yes det har den, det är ju där man kopplar in singstar och eyetoy exempelvis, två stycken om jag inte misstar mig...
Postad 28 April 2008 - 20:44
Postad 29 April 2008 - 07:43
F-n i så fall är det ju riktigt illa. PS3 kör med last-gen-teknik bara för att tillbehören ska funka med PS2. Är inte PS3 Sonys viktigaste konsol nu 2008? Vore ju bra att höja ribban. Men PS2 kanske säljer smör fortfarande, det har jag inte koll på. Men hur som helst känns det rätt B.Kanske för att kontrollerna ska vara kompatibla med PS2?
Postad 29 April 2008 - 08:25
PS. Jo, PS2 säljer fortfarande bra.
Postad 29 April 2008 - 11:04
Postad 29 April 2008 - 12:53
Och förutom själva avståndet så undrar jag om det måste vara perfekt fri sikt också. Jag vill inte hålla på och sträcka upp buzzen i luften och sikta mot konsolen som med en fjärrkontroll bara för att jag har ett soffbord i rummet.Om det är en liknande dongle som för Guitar Hero, så är deras räckvidd inte lika bra som för bluetooth. Jag har min PS3 ståendes i klädkammaren, ca 7-8 meter ifrån soffan. BT funkar utan problem, men för GH3 är jag tvungen att dra fram dongeln några meter för att det ska funka.
Sen känns det B att ockupera en USB-port. Inte nåt jätteproblem men det känns bakåtsträvande när konsolen faktiskt har blåtand.
Postad 30 April 2008 - 10:01
Skulle tro att de kör med dongle för att alla 4 kontrollerna ska gå på samma kontrollplats så att säga. Med blåtand hade kontrollerna tagit upp 4 platser.
Jag tror ochså det är en kostnads fråga, ett BT chip kostar säkert mer än om man använder någon annan enklare 2,4ghz teknik. Det man kan jämföra med är typ ett BT HF till en mobil som går på kanske 250-300kr om man tar det gånger 4 så är det 1000kr för bara kontrollerna sedan tillkommer spelet. Om man tar en annan enklare 2.4ghz teknik så kan man jämföra med en trådlös dator mus (med dongel) som man kan få för typ 100kr eller tom gratis med någon tidning s prenumeration.
Vad tror ni? Jag tror det är på detta sättat åtminstode för tekniskt så tror jag inte det skulle vara några problem att använda BT.
För övrigt så måste jag ju säga att spelat verkar ganska bra med tanka på online möjligheterna och möjligheterna att välja lite vilka typer av frågor som ska vara med.
Fredrik
Postad 08 May 2008 - 13:04
Postad 29 May 2008 - 08:55
Hehe, ja det var en rätt påfrestande kille... Lite jobbig svensk röst, kunde de inte ha tagit nån radioröst i stället.Cool trailer ute på PS Store. Även om man får spader av Mr Buzz efter två minuter...
Sen är ju grafiken okej men inte mer. Inte så gnistrande skarpt precis, och rörelsehanteringen såg inte bra ut i trailern.
Postad 29 May 2008 - 15:25
Jag förstår inte heller varför dom inte bara kan köra bluetooth enligt PS3:ans protokoll. Sanslöst att anpassa nya plattformar efter gamla. Tvärtom ska det va - alltså en bluetooth-USB-dongel i PS2:an.
Postad 30 May 2008 - 19:19
Postad 31 May 2008 - 00:13
Hehe, ja det var en rätt påfrestande kille... Lite jobbig svensk röst, kunde de inte ha tagit nån radioröst i stället.
Hehe ni vet att det är Felix Herngren va!?
Redigerat av B8, 31 May 2008 - 00:14.
Postad 31 May 2008 - 21:55
Tja kör man 40Gb och redan använder en USB till en tangentbordsdongle så e det problem....Och förutom själva avståndet så undrar jag om det måste vara perfekt fri sikt också. Jag vill inte hålla på och sträcka upp buzzen i luften och sikta mot konsolen som med en fjärrkontroll bara för att jag har ett soffbord i rummet.
Sen känns det B att ockupera en USB-port. Inte nåt jätteproblem men det känns bakåtsträvande när konsolen faktiskt har blåtand.
Postad 01 June 2008 - 00:13
Tja kör man 40Gb och redan använder en USB till en tangentbordsdongle så e det problem....
En USB hub kostar inte många kronor.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Vilket Buzz ska jag köpa?
15 bilder
58 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?