Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dead Space

349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Dead Space (51 medlem(mar) har röstat)

Skräckmätaren (som även fungerar som en sorts totalbetyg)

1. 1 (1 röster [1.96%])

Procent av omröstning: 1.96%

2. 2 (1 röster [1.96%])

Procent av omröstning: 1.96%

3. 3 (7 röster [13.73%])

Procent av omröstning: 13.73%

4. 4 (15 röster [29.41%])

Procent av omröstning: 29.41%

5. 5 (27 röster [52.94%])

Procent av omröstning: 52.94%

Rösta Gäster kan inte rösta
Dead Space (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.166666 (5) Inga priser

Postad 21 July 2008 - 17:10

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Postad bild

When an immense mining ship, the USG Ishimura, comes into contact with a mysterious alien artifact in Dead Space, its communications with Earth are mysteriously cut off. Engineer Isaac Clarke is sent to repair the Ishimura's communications array, but he arrives to find a living nightmare—the ship is a floating bloodbath, the crew unspeakably mutilated and infected by an ancient alien scourge. Clarke's repair mission becomes one of survival as he fights not just to save himself, but to return the artifact to the planet … at any cost.

* Strategic dismemberment: Shear off limbs with powerful weapons as you carve a bloody path through the alien hordes. Find ways to neutralize attacking enemies effectively or they'll keep coming at you. When ammo runs low, use telekinesis to pick up objects—even the enemies' own arms and legs—and fire them at anything that stands in your way.
* Terror in the far reaches of space: A blood-curdling interactive horror experience features state-of-the art graphics and effects, a panic-inducing audio system, and a truly frightening atmosphere of death and despair.
* Real zero G: Battle relentless enemies and crack challenging puzzles in unprecedented zero-gravity environments that reinvent survival horror.
* Uncover the horrific truth: Cut through the harrowing mystery to stop the alien onslaught. Discover the tragic story of the Ishimura's downfall through the final, frantic logs of the ship's hideously transformed crew.

Dethär är ett spel som jag ser fram emot väldigt mycket. Inför spelets release har de gjort en serietidning om händerserna innan spelet utspelar sig, vilket i sig är ett ganska ovanligt marknadsföringsknep, men väldigt välkommet från mig och många andra. Och inte bara har de gjort en serie om det, de har även gjort den spelbar med röstskådespeleri och filmiska effekter (finns att ladda ner från xbox live eller på www.deadspacegame.com) och det är riktigt kul att se dessa avsnitten efter att man har läst serien.

Serien är tecknad av Ben Templesmith som tecknat bl.a 30 Days of Night, Criminal Macabre, Wormwood och Fell så de har verkligen inte sparat på krutet då han är fruktansvärt duktig.

Mod Abuse

Zoiler rekommenderar

Det här kändes som att spela en skräckfilm. Dead Space är precis vad Doom 3 borde varit. Den första halvan av spelet satt jag som på nålar och kände mig riktigt ensam och utebliven på det strandade gruvskeppet USG Ishimura någonstans ute i den oändliga rymden. Det hjälper inte att man har sådana okonventionella vapen till en början, ingenjör som man är, eller att fienderna måste skjutas sönder bit för bit och lemlösa kravlar mot en innan de stupar efter ytterligare ett skott i solar plexus. De är dessutom smarta och följer en genom banan via ventilationssystemen, vilket ledde till att jag efter ett tag började studera taket och väggar efter strategiska punkter för fienden att hoppa in.

Skräckkänslan förstärks av det fantastiska ljudet. Här har utvecklarna studerat skräckfilmer till förbannelse för att hitta rätt ambient sound och jag vill påstå att de lyckats med att skapa det bästa ljudet i ett spel som jag hittills spelat. När protagonisten Isaac Clarke närmar sig döden så harklar han, spottar blod, och kämpar för att ta vara på sina sista andetag där inne i masken, en funktion som alltid får mig att slösa en healthpack =). Klassikers som en sorgsen tjej som sjunger ”Twinkle twinkle little star” när man äntrar ett rum fullt av huvudbandagerade lik eller bäbisvisor när man träder in i ett laboratorium fullt av levande foster som flyter i behållare är inte bra för hjärtat. När fienden är nära stegras musiken och ett smattrande, abrupt och rafflande typiskt skräcksound når sitt crescendo. I övrigt blir ljudet dovare när man når vakuum, och Isaac andas tungt i masken när det är helt tyst. Tyst förutom möjligen något som rör sig i väggarna, gaser som sprutar ut, syradroppar som faller mot metallgolvet, organiska ådror som pulserar, kladdet från fotstegen när man trampar i samma organiska dynga, eller varför inte en kedja som rasslar alternativt någon som tappar något metalliskt från en hög höjd någonstans och skrämmer en halvt förlamad...allt som tyder på att man inte är ensam trots lugnet och isoleringen. Man är alltid vaksam på att en fiende kan dyka upp från ingenstans och slita hjärtat ur kroppen på en.

Vilket otvunget leder mig in på hur äckligt groteskt och blodigt spelet är. Utvecklarna sa att huvudtemat i spelet var att döda fienden genom att slita av lemmar. Well, de skojade inte. Utöver att man kan defilera necromorpherna så blir man själv slaktad på diverse olustiga och morbida sätt. Jag har säkerligen inte sett alla olika dödsanimationer, men en av de coolare är när man blir övertagen av en varelse som sliter huvudet av en och kopplar in sig själv där istället för att sedan zombielikt gå framåt utan syfte. I andra fall blir man helt avkapad alla lemmar i sekvenser som kan ta 20 sekunder om inte mer. Utvecklarna har studerat foton av riktiga kraschoffer för att få en så realistisk känsla av döda lik som möjligt när det gäller de avlidna människorna. Man kan också trampa och skjuta sönder kropparna i dess beståndsdelar (eller ja, tills bröstkorgen bara är kvar). Sen fann jag visst nöje i att spela fotboll med huvudena eller att telekinetiskt ta upp armar och fötter som jag kunde smeka/sparka/bitchslappa slagna monster med – speciellt de som hänger på väggarna. Kul terapi i rymdmörkret happy.gif

Storyn är väldigt bra, ganska typisk förstås, men nog så väl presenterad för att jag ska hänga med ordentligt när ljudfilerna spelas upp. All cred till röstskådespelarna som gör ett trovärdigt jobb, för det mesta. Jag hade dessutom inte räknat med storytwisten mot slutet så det var kul att kunna bli överraskad. Skräckstämningen fastslås direkt i inledningen när allt går fel och man från andra sidan glaset får se en del av sina skeppskamrater slitas i stycken. Efter det är det bara till att springa (jag hoppade till som f-n när han nästan kom in i hissen, som jag för övrigt tryckte frenetiskt på för att få komma in) och sedan är det upplagt för one man vs the entire planet.

Spelet är linjärt och tungt skriptat, vilket jag gillar. Jag gillar också att man inte slänger fiender mot en i svärmar (som tyvärr sker lite mot slutet), utan att de hellre kör med färre fiender presenterade i överraskningsmoment blandat med att man ser dem när man stegar in i ett nytt rum. Men en genomgående tråd är att man aldrig känner sig säker. Enda gången jag kände mig riktigt säker var när jag befann mig i de trånga hissarna där jag visste att ingen skulle kunna komma. T o m sparplatserna infekterades ibland.

Ritningar till vapen, hälsa, ammo och pengar att uppgradera armorn eller köpa nya vapen och ammo ligger utspridda över banan eller kan stjälas från stupade monster. Inledningsvis så hade jag precis så att det räckte med ammo och hälsa (på hard), men ju längre jag kom desto bättre blev jag, och desto enklare blev det. Vilket också sabbade skräckkänslan efter ca halva spelet då det inte var balanserat nog när jag kom in som värsta terminatorn och lekte insektsutrotare med maxade vapen och alldeles för mycket liv. Dock lite av en skön omväxling att få ombytta roller. Men sen hade man ju sett de flesta fienderna och fått ett hum om vilka knep de försöker skrämma en med också så...

En starkt bidragande orsak till stämningen är grafiken som är fenomenal. Man kan inte tro att det är Simpsons/Gudfadern-motorn man spelar i. Väldigt tekniskt avancerat och artistiskt fulländat spel. Det jag kan klaga på är lite dåliga texturer på hans armor, återanvändning av fysiskt interaktiva objekt (som muggar) och bristen på vatten. Men å andra sidan, vatten i rymden? Det är dock mindre brister i ett oerhört snyggt spel där man fått till en alienliknande känsla, grym användning av motion blur, metalliska ytor, snygga cinematiska effekter.... att blicka ut mot rymden, se necromorphernas hemplanet Aegis 7 med dess krater, se solen (eller vilken stjärna det nu är) stråla intensivt mot en samtidigt som vattenbubblor strömmar ut från en söndersprängd ledning är en skön känsla. Det tog mig säkert 14-15 timmar att klara spelet på grund av att jag stannade och dreglade över alla effekter.

Bossar finns det också, stora episka sådana. Dock är de väldigt lätta, nästan barnsligt enkla, att klara av och involverar allt som oftast TK-vapnet. Och en grej jag kan nämna om kontrollen är att den är enormt bra och precis när man siktar in med ett vapen, men när man bara vill panorera kameran så är den långt ifrån lika exakt. Oh, och sistabanan sög =/.

Det här får 10/10. Skräckspelens Half Life. Ser fram emot den utannonserade uppföljaren.

/Mod Abuse

Redigerat av Zoiler, 17 December 2008 - 00:47.

Postad 21 July 2008 - 17:23

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Jo, jag ser också fram emot detta, dock så blir jag lite skeptisk när dom alltid hypar en speciell sak i ett spel, som i detta så varenda intervju som jag har sett så har dom pratat om "strategic dismemberment". Känns igen från t.ex. Red Faction när dom hypade att alla väggar gick att ha sönder och det visade sig vara någonting man aldrig fick nån nytta utav och spelet förövrig var medioker at best.

Postad 21 July 2008 - 17:26

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
ser riktigt nice ut.men varför gör dom spelet i tredje person perspektiv.tycker att ett horror spel som det här måste vara fps stuk.blir mycket hämskar på det viset på nå sett.tänk AvP2 i tredje person perspektiv...nä skulle inte tro det..

Postad 21 July 2008 - 17:59

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

ser riktigt nice ut.men varför gör dom spelet i tredje person perspektiv.tycker att ett horror spel som det här måste vara fps stuk.blir mycket hämskar på det viset på nå sett.tänk AvP2 i tredje person perspektiv...nä skulle inte tro det..

Näe, det räcker med FPS nu tack, så jag är otroligt nöjd att dem kör på 3rd person. Dead Space blir kanske ett köp, jag gillar skräck men detta spel är mer alien sci-fi än skräck som det ser ut nu.

Postad 21 July 2008 - 18:40

Upp_o_ner
  • Upp_o_ner
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Lyckas de med 3d-kartor (klättra i tak och väggar när det är viktlöst) så kan detta bli riktigt bra.

Postad 21 July 2008 - 18:58

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Varför skulle det vara fps?

Ett av huvudkraven för att ett spel ska vara läskigt(förutom bra ljud/stämning osv osv) är att fienderna ska kunna ha ihjäl spelaren lätt eller att spelaren ska vara ganska hjälplös/ha lite ammo osv. Helst ska det inte finnas tillräckligt med ammo i hela spelet för att ha ihjäl alla fiender, så man blir tvungen att springa och vara paranoid för vad som kan komma bakifrån. Är man stryktålig och har massor med ammo känner man sig osårbar och blir därmed inte rädd.
I filmerna verkar gubben bratta på friskt och har dessutom "krafter" som fryser fiender, hoppas de bara visade de mer actionbetonade sekvenserna och inte att hela spelet är så.

Edit: Från Kotaku :)

Dead Space leans heavily on the limited ammo feature found in almost all horror survival games, but than adds a twist. To kill the monstrosities you face you can go ahead and empty a clip into one, and maybe kill it, or you can carefully, and systematically blow off it's head and limbs.

http://kotaku.com/50...dead-space-boss

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 21 July 2008 - 19:18.

Postad 21 July 2008 - 19:35

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

*bort* Aliens: Colonial Marines verkar ju inte dierkt dåligt och det är ju i tredje person så *bort*
Visst funkar det att göra skräck i tredje person á la Resident Evil och Alone in the dark men visst närvarokänslan är nog störst när det är i första person :).

Dom demostrerade ju Dead Space på E3 och det verkar bli riktigt bra och stämningen verkar det inte heller vara fel på, precis sådan stämning som ett spel av den här typen ska ha. Eftersom dismemberment är så implementerat som det är i motorn tror jag inte att detta bara är en "gimmick" utan att man faktiskt kan döda tingestarna snabbare om man vet dess "svaga punkt". Blev själv besviken på Red Factions förstörbara miljöer men som egentligen hade ytterst få användningsområden när man spelade spelet...

Redigerat av Jack of all trades, 21 July 2008 - 20:24.

Postad 21 July 2008 - 20:10

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Aliens: Colonial Marines verkar ju inte dierkt dåligt och det är ju i tredje person så visst funkar det att göra skräck i tredje person á la Resident Evil och Alone in the dark men visst närvarokänslan är nog störst när det är i första person :).

Dom demostrerade ju Dead Space på E3 och det verkar bli riktigt bra och stämningen verkar det inte heller vara fel på, precis sådan stämning som ett spel av den här typen ska ha. Eftersom dismemberment är så implementerat som det är i motorn tror jag inte att detta bara är en "gimmick" utan att man faktiskt kan döda tingestarna snabbare om man vet dess "svaga punkt". Blev själv besviken på Red Factions förstörbara miljöer men som egentligen hade ytterst få användningsområden när man spelade spelet...

tredje person?, http://www.gearboxso...amp;game=aliens

Postad 21 July 2008 - 20:20

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

tredje person?, http://www.gearboxso...amp;game=aliens

Hade för mig att det var det men jag hade tydligen fel. Får kolla igenom lite GR tidningar för att friska upp mitt minne :). Okej scratch Aliens CM then...

Redigerat av Jack of all trades, 21 July 2008 - 20:21.

Postad 21 July 2008 - 21:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag tror man kör 3rd person här för att det är rätt mycket pussel och "flygande". Upp kan vara ned i ett annat rum. Det hade varit svårare att orientera sig utan någon punkt som säger vad som är upp (kroppen i detta fall).

En annan sak med spelet är att man inte kan pausa det. Ganska annorlunda.

Jag tycker det ser mycket intressant ut.

Postad 21 July 2008 - 22:20

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0

En annan sak med spelet är att man inte kan pausa det. Ganska annorlunda.

OMFG! Det är ju den enda räddningen man har när man skräckspelar!

Nu ser jag fram emot dethär ännu mer.

Postad 21 July 2008 - 22:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

OMFG! Det är ju den enda räddningen man har när man skräckspelar!

Powerknappen då :)?

Postad 22 July 2008 - 00:21

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0

Powerknappen då :)?

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.. var sitter den?

Postad 22 July 2008 - 06:08

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Mnja, där kommer vara en pausskärm, men man kommer inte kunna göra något i den, typ byta ammo osv.

Postad 22 July 2008 - 16:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Mnja, där kommer vara en pausskärm, men man kommer inte kunna göra något i den, typ byta ammo osv.

Va? Har de ändrat det då? För förut sa man att man inte kunde pausa för att förhöja skräckkänslan av att man inte "kan komma undan".

Postad 22 July 2008 - 16:35

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
http://kotaku.com/36...-gives-us-pause

Postad 22 July 2008 - 18:32

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Va? Har de ändrat det då? För förut sa man att man inte kunde pausa för att förhöja skräckkänslan av att man inte "kan komma undan".

Då kan man inte komma undan när man måste gå och skita heller alltså och dör bara för att man måste gå på toa? :D

Postad 22 July 2008 - 18:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

http://kotaku.com/36...-gives-us-pause

Ah. Tja, det var en del som tyckte det var ett dumt beslut att inte ha pausscreen pga t ex Shamans scenario så det är förståeligt iof.

Postad 22 July 2008 - 23:43

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Men hela tanken med skräckspel är ju att man ska skita på sig (pardon the gore)..

Jag hade tyckt det vart coolt att inte kunna pausa.

Postad 22 July 2008 - 23:58

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Men hela tanken med skräckspel är ju att man ska skita på sig (pardon the gore)..

Jag hade tyckt det vart coolt att inte kunna pausa.

Javisst, av att man blir rädd, inte av att man inte kan gå på toaletten utan att man dör i spelet :P

Postad 23 July 2008 - 00:00

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Så gör de spelet läskigt nog kommer problemet "lösa sig själv"...

Vad är klockan egentligen?

Postad 23 July 2008 - 00:46

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Så gör de spelet läskigt nog kommer problemet "lösa sig själv"...

Haha ja kanske det=)

Redigerat av Jack of all trades, 23 July 2008 - 00:46.

Postad 23 July 2008 - 09:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Antar att man inte kommer kunna spara heller och måste börja om från början när man dör...

Postad 23 July 2008 - 22:56

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Antar att man inte kommer kunna spara heller och måste börja om från början när man dör...

I så fall är det riktigt, riktigt otäckt...men på ett riktigt, riktigt dåligt sätt...

Postad 24 July 2008 - 18:13

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Det kommer en tecknad film (feature lenght) som heter "Downfall" som kommer att knyta ihop handlingen mellan serietidningens slut och spelets början. Trailer finn på deadspacegame.com :unsure:

Postad 24 July 2008 - 19:29

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Mirrors Edge ska tydligen också få en serietidning. Bra trend av EA tycker jag då Dead Space serien är bra. Hoppas bara de håller kvaliten uppe.

Postad 24 July 2008 - 20:53

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Tyvär ska ju dead space (serietidningen) bara vara 6 avsnitt totalt så de lär hålla den kvaliteten tills serien tar slut (om ett avsnitt)...

Redigerat av lifter, 24 July 2008 - 20:53.

Postad 31 July 2008 - 08:45

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Det var några riktigt fräcka tyngdlöshet-moment i interview-trailers som ligger på bl.a xbox live. :D

Redigerat av lifter, 31 July 2008 - 08:46.

Postad 14 September 2008 - 12:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Hmm, jag får lite System Shock 2 möter DOOM 3 vibbar av det här. Gillar inte vad de säger i intervjuerna om "dismemberment" och att "det gäller att säga bu! i rätt ögonblick". Det är fegt med "bu"-skrämsel. Det ska vara mer psykologiskt. DOOM 3 hade så många "bu"-ögonblick att man visste om att de skulle komma efter ca 20 min. Titta en dörr, undrar om det kommer att hoppa ut ett monster om jag öppnar den? *öppnar dörr*, BU!. Nämen titta! Ett monster... :huh:

Jag hoppas det blir något med samma skrämseleffekt som Silent Hill 2 eller Dark Corners of the earth hade.

Postad 14 September 2008 - 20:48

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Det betyder iofs inte att det måste bli sämre, tex så hade Silent Hill 2 blivit ännu läskigare om man hade varit tvungen att skjuta fienderna i en specifik kroppsdel i den redan ganska så klaustrofobiska miljön. Som det var nu så var det striderna som var det minst läskiga i spelet eftersom alla fiender var så klena, förutom Pyramidhuvet då. I övrigt så håller jag med om att spel med läskig atmosfär är bättre än bu! skräck. Om du gillade Dark corners... så ska du prova Penumbra: Overture och Penumbra: Dark Plague.

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 14 September 2008 - 20:51.

Postad 14 September 2008 - 21:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Det betyder iofs inte att det måste bli sämre, tex så hade Silent Hill 2 blivit ännu läskigare om man hade varit tvungen att skjuta fienderna i en specifik kroppsdel i den redan ganska så klaustrofobiska miljön. Som det var nu så var det striderna som var det minst läskiga i spelet eftersom alla fiender var så klena, förutom Pyramidhuvet då. I övrigt så håller jag med om att spel med läskig atmosfär är bättre än bu! skräck. Om du gillade Dark corners... så ska du prova Penumbra: Overture och Penumbra: Dark Plague.

Jag hoppas att det här kan bli något. Vore kul med ett bra skräckspel även om jag aldrig har nerver för mer än ett vart tredje år...

Om jag hade haft Windows hade jag provat Penumbra, men så som datorspel- och Linuxförhållandet ser ut idag måste jag nog stå över det.

Postad 01 October 2008 - 18:27

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Vart hittar man serientidningarna ni pratar om? =)

Har bokat spelet på EBgames nu och efter att ha läst här så ångrar jag det inte.
(särskilt då EBgames/gamestop kör med kampanje byt in 2 spel + 99kr och få dead space)

Postad 07 October 2008 - 17:48

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Vart hittar man serientidningarna ni pratar om? =)

Har bokat spelet på EBgames nu och efter att ha läst här så ångrar jag det inte.
(särskilt då EBgames/gamestop kör med kampanje byt in 2 spel + 99kr och få dead space)

Går att ladda ner under game videos på LIVE. Förhandsbokar man det här på Webhallen lovar de skicka ut en kod som ger en något hemligt när man löser in den. Hmm...

Postad 07 October 2008 - 17:57

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
De animerade comicavsnitten finns även här:

Issue 1: http://www.gametrail...ayer/33147.html
Issue 2: http://www.gametrail...ayer/34613.html
Issue 3: http://www.gametrail...ayer/35456.html
Issue 4: http://www.gametrail...ayer/38107.html
Issue 5: http://www.gametrail...ayer/39150.html

Däremot så kan jag rekomendera att köpa tidningarna då de inte har med riktigt allt i animeringarna. De finns på eBay för inga pengar alls :P

Postad 13 October 2008 - 11:48

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jag undrar lite om releasen. Det sägs ju 14e (imorgon) men ingen av de svenska återförsäljarna verkar hålla med om det..

Postad 13 October 2008 - 12:00

tapetlax
  • tapetlax
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Eb sa det kommer imorrn. Iallafall när jag beställde igår.

Postad 13 October 2008 - 12:21

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
EB har aldrig haft den 14:e som ett datum för Dead space.
23:e är det som gäller.

Postad 13 October 2008 - 12:26

tapetlax
  • tapetlax
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Trött man blir. frågade igår nämligen. Saints row 2 på fredag iallafall.

Postad 13 October 2008 - 12:34

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Saints row 2 på fredag iallafall.

Och som jag längtar.

Postad 15 October 2008 - 05:50

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Och som jag längtar.

Luktar en gnutta ironi här :)

Postad 16 October 2008 - 09:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Efter alla recensioner känns det här som ett självklart köp för min del. Ska försöka fria upp ett mörkt rum och en vecka till "Jullovet"... :)

Postad 16 October 2008 - 11:57

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
jag spelade detta på en mässa, det ser riktigt lovande ut. tyvärr hade jag 10 minuter på mig och introfilmen tog upp det mesta av den tiden. men riktigt snyggt är det. skönt med lite nya skräckspel. =)

Postad 22 October 2008 - 08:46

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
någon som lirat spelet ännu? kanske håller på? skulle varit väldigt intressant att veta, sitter hemma sjuksriven nu i någon vecka till men kan inte hitta något spel att lira.. fallout 3 tyckte jag va skit, gillade inte spel iden alls. GTA IV va inte heller min grej. Behöver något som fängslar mig, har FarCry 2 och hoppas mer på det. Men älskar Resident Evil och letar förbrilt efter ett liknande spel och hoppas detta Dead space kanske kan hjälpa mig.

Postad 22 October 2008 - 20:27

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Fick mitt spel idag, mycket underhållande. Schysst stämning. Riktigt bra grafik och ett riktigt bra ljud. Har varit hyfsat spännande än så länge, har lirat ca 45 minuter in i spelet. Har blivit några småhopp i soffan, lirar på 104' skärm, hörlurar och mörkt rum. Blir lite lättskrämd då ;)

Postad 23 October 2008 - 10:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Fick mitt spel idag, mycket underhållande. Schysst stämning. Riktigt bra grafik och ett riktigt bra ljud. Har varit hyfsat spännande än så länge, har lirat ca 45 minuter in i spelet. Har blivit några småhopp i soffan, lirar på 104' skärm, hörlurar och mörkt rum. Blir lite lättskrämd då :)

Vill ha, men nu har min TV pajjat. ;)

Postad 23 October 2008 - 10:51

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Ska hämta mitt idag =) Sen så ska en polare spela det medans jag tittar på :)

Postad 23 October 2008 - 15:20

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Ska hämta mitt idag =) Sen så ska en polare spela det medans jag tittar på :)

Hela vitsen med spel är väl att man själv spelar dom=)? Att se någon annan spela förtar ju en hel del av spelet och blir mer som att se på en film eftersom man själv inte påverkar vad som sker på skärmen. Ta ett spel som AvP till exempel, skulle någon annan spela det skulle det inte alls vara samma "otäcka" känsla som när man själv spelar det. Eftersom Dead Space påminner lite om just AvP och skrämselfaktorn verkar hög i spelet så kommer du ju gå miste om själva upplevelsen. Jag skulle iaf aldrig låta någon annan spela ett spel som jag verkligen vill spela, jag spelar spel lika mycket för storyn som för själva upplevelsen men det är ju jag det=).

Postad 23 October 2008 - 19:39

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Har mitt spel liggandes på bordet nu, är sugen som fan på att lira men får vänta tills lördag då tentorna är över.

Tänkte förut på om man ska spela på hard eller normal? Kommer antaligen bara lira igenom spelet en gång då det inte lär innehålla så mycket replayvärde. Problemet med normal är att man säkert inte får alla achievements då :)

Lirar ni på svåraste? (och får man någon achievement för det?)

Postad 23 October 2008 - 20:33

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Spoiler ang. achievements

Spoiler

Postad 24 October 2008 - 06:17

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Men jag gjorde ju en blinkis, jag lirade faktiskt själv, eller vi turades om. Än så länge så är jag nöjd =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.