Har människan varit på månen?
436 svar till detta ämne
Postad 29 augusti 2008 - 11:43
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Det har varit många turer om hurvida vi har varit på månen el ej. Jag tror inte för 5 öre på detta. Jag menar, livesändning från månen 1969! Jämför det med livesändningar från rymden med dagens teknik så är det ju bättre bild från 69 än nu! Har vi gått bakåt i utvecklingen av att skicka bilder från rymden? Sen såg jag en intervju på youtube (hittar den inte nu såklart), med nån snubbe som "varit" på månen. Han som intervjuar honom säger att nån vetenskapsman har räknat ut att om vi skulle åka till månen fram och tillbaka så skulle vi behöva 3 raketer som är större än Empire State Building och sjukt mycke jetbränsle. Sammanlagt skulle allt väga 250000 pounds.. Apollo 11 vägde 6700 pounds! Har vi även gått bakåt i hur vi tänker på att få motorer att dra så lite soppa som möjligt?!? Vad tror ni???? "köper" ni USAs regering/Nasas berättlese om hur duktiga dom varit som åkt upp till månen! Eller tror ni att dom hittar på? Lite mer kött på benen
Redigerat av Majorglenn, 29 augusti 2008 - 14:50.
Postad 29 augusti 2008 - 11:45
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Ja självklart. Den där vetenskapsmannen ger jag inte mycket för. Det enda som det behövs massa energi för är att ta sig ut i rymden. I rymden finns det ingen friktion så där krävs det inte mycket för att få ngt i rörelse och när det väl är igång så stannar det inte förän man bromsar in. Det är inte speciellt svårt att räkna ut hur mycket kraft man behöver för att uppnå flykthastighet. Konspirationteorier är dock rätt roliga. http://sv.wikipedia..../Flykthastighet
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 augusti 2008 - 11:51.
Postad 29 augusti 2008 - 11:50
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Själv kan jag för mitt liv inte förstå hur folk ens orkar hålla på att hävda så mycket kvalificerat trams.
Än mindre kan jag förstå hur andra kan gå på det....
Postad 29 augusti 2008 - 11:52
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Självklart var de på månen.
Konspirationsteorierna omkring månfärderna bygger ofta på att folk missförstår de fysiska lagarna (medvetet eller omedvetet).
Du blandar nog ihop fotografierna, som var skarpa, med TV-sändningarna, som var mycket brusiga.
Postad 29 augusti 2008 - 11:59
miha04
-
miha04
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Håller med , tror det är svårt att fejka . bilder var bra och filmer väldigt flimmriga .
Postad 29 augusti 2008 - 12:08
ingvar
-
ingvar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Här kan du hitta litet info om Saturn V, raketen som lyfte Apollo 11. http://en.wikipedia.org/wiki/Saturn_VI korthet: Den var 110 meter hög, vägde 3,038,500 kg (6,699,000 pounds), hade en nyttolast ut ur jorden gravitationsfält på 118,000 kg (260,000 lb) osv. Det första raketsteget brände upp 2,000,000 kg bränsle.... Mvh, Ingvar
Postad 29 augusti 2008 - 12:14
FkStål
-
FkStål
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Har dock för mig att "livesändningarna" (bild) inte var live - då de helt enkelt inte hade den sändareffekt och kanalkapacitet som krävdes. För att få sändbara bilder så spelades det in först - sändes sedan med låg hastighet till jorden, för att där spelas upp igen i rätt hastighet. Det sa min lärare (Professor Dag Stranneby) på någon föreläsning för ett antal år sedan. Men det förutsätter ju att de var på månen - inte så kul konspirationsteori kanske. Har också sett andra förklaringar till hur de faktiskt kunde sända live (lägre upplösning, färre fps) - men just då kändes hans teori (inkl. uträkningar) helt rimliga.
Men nog var de på månen - om de inte varit det så hade nog Sovjetunionen gjort allt för att dra ned brallorna på NASA och avslöja bluffen.
Postad 29 augusti 2008 - 12:24
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Men nog var de på månen - om de inte varit det så hade nog Sovjetunionen gjort allt för att dra ned brallorna på NASA och avslöja bluffen.
Där har du en rätt bra poäng
Postad 29 augusti 2008 - 13:15
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Postad 29 augusti 2008 - 13:41
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
. Apollo 11 vägde 6700 pounds!
Det verkar lite lite. Jag tror absolut att de som sagts ha varit på månen har varit det. Sen om video och bilder som visats är från månen eller ej, det är ju en helt annan sak. Jag har inte varit på månen.
Redigerat av bananplanta, 29 augusti 2008 - 13:41.
Postad 29 augusti 2008 - 13:50
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Att Apollosystemet fungerade tvivlar jag inte på eftersom NASA återupplivar hela designkonceptet nu när de siktar på månen igen och på mars.
Många av konspirationsargumenten kan man lätt avfärda. Ett exempel är argumentet att inga stjärnor syns på månfotografierna. Det är emelleråt självklart eftersom solljuset var så stark att det bländade ut stjärnljuset.
Om månfärderna hade varit en bluff så hade de troligen gjort misstaget att sätta upp en skärm med stjärnor på och man hade kunnat avslöja dem på det sättet.
Dessutom var det ju så att man redan hade varvat månen i appollofarkoster innan Apollo XI så landningen var bara sista steget.
Observatorier över hela världen plockade upp signalerna från månen.
Postad 29 augusti 2008 - 13:54
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3 094 inlägg
Det har varit många turer om hurvida vi har varit på månen el ej. Jag tror inte för 5 öre på detta. Jag menar, livesändning från månen 1969! Jämför det med livesändningar från rymden med dagens teknik så är det ju bättre bild från 69 än nu! Har vi gått bakåt i utvecklingen av att skicka bilder från rymden? Sen såg jag en intervju på youtube (hittar den inte nu såklart), med nån snubbe som "varit" på månen. Han som intervjuar honom säger att nån vetenskapsman har räknat ut att om vi skulle åka till månen fram och tillbaka så skulle vi behöva 3 raketer som är större än Empire State Building och sjukt mycke jetbränsle. Sammanlagt skulle allt väga 250000 pounds.. Apollo 11 vägde 6700 pounds! Har vi även gått bakåt i hur vi tänker på att få motorer att dra så lite soppa som möjligt?!?
Vad tror ni???? "köper" ni USAs regering/Nasas berättlese om hur duktiga dom varit som åkt upp till månen! Eller tror ni att dom hittar på?
Lite mer kött på benen
Är du såpass gammal att du såg "live"-sändningen? Det som är inspelat och visas idag var ju knappast något som man sände ner till moder jord om man säger så. Sedan det här dravlet om att det är/var en hoax är ju bara för söt...
Postad 29 augusti 2008 - 15:53
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Det har varit många turer om hurvida vi har varit på månen el ej. Jag tror inte för 5 öre på detta. Jag menar, livesändning från månen 1969! Jämför det med livesändningar från rymden med dagens teknik så är det ju bättre bild från 69 än nu! Har vi gått bakåt i utvecklingen av att skicka bilder från rymden? Sen såg jag en intervju på youtube (hittar den inte nu såklart), med nån snubbe som "varit" på månen. Han som intervjuar honom säger att nån vetenskapsman har räknat ut att om vi skulle åka till månen fram och tillbaka så skulle vi behöva 3 raketer som är större än Empire State Building och sjukt mycke jetbränsle. Sammanlagt skulle allt väga 250000 pounds.. Apollo 11 vägde 6700 pounds! Har vi även gått bakåt i hur vi tänker på att få motorer att dra så lite soppa som möjligt?!?
Vad tror ni???? "köper" ni USAs regering/Nasas berättlese om hur duktiga dom varit som åkt upp till månen! Eller tror ni att dom hittar på?
Lite mer kött på benen
Vilken tur att man inte använder jetbränsle då...
Postad 29 augusti 2008 - 16:00
Myllerman
-
Myllerman
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Mythbusters S06E10.NASA.Moon.Landing.Hoax
Postad 29 augusti 2008 - 16:35
Pelle J
-
Pelle J
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Men samtidigt måste man veta att denna månlandning var väldigt, väldigt viktig för USA och dess politik (och "framtid" ansåg de då, med tanke på att de praktiskt taget trodde det var en fråga om när och inte om, Sovjet skulle anfalla). Att sen USA:s president stod och "lovade" hela amerikanska folket att de skulle hinna först, måste ha lagt en stor tyngd på "tävlingen"...
Sen kan man ju fråga sig hur USA så snabbt han komma "ikapp" Sovjet med tanke på att Sovjet var först ut i rymden (bemannad) och även först med rymdpromenader. Till det hör också att Sovjet hade lyckas bygga en raketmotor som resten av världen just då ansåg helt omöjlig att bygga (den han aldrig användas inför västvärldens ögon eftersom USA han först till månen och sovjets ekonomi och land rasade samman), dessa motorer upptäcktes sedan av USA när de började samarbeta länderna emellan, och de köptes sedan upp av USA och sitter idag på deras farkoster som skickas ut i rymden...
Tror själv att månlandningen skedde, MEN skulle inte bli så chockad om det senare visade sig att det var fejk pga av det politiska läget (nått som kan va svårt att ta in idag om man inte levde under denna tid)...
Postad 29 augusti 2008 - 16:58
pgg
-
pgg
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Den som starta hela konspirationsteroin är ju välkänd för att hitta på olika saker att konspirera om.. Precis som t.ex han som sade sig ha bevis för bigfoot för nån vecka sedan, vilket givetvis bara var bluff och båg...
USA har för många nötter som får alldeles för mycket tid framför kameran!
Postad 29 augusti 2008 - 17:14
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Högupplösta hasselblad bilder går inte att förfalska, grymt bra bilder tog dom och rätt många också, 32.000st
Postad 29 augusti 2008 - 17:18
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Och just det, raketen (första steget) brände av 5 ton bränsle per sekund!
Och hittils har människan inte byggt kraftigare (starkare) motorer.
Tryckvågorna registrerades över 100 km bort som en lite jordbävning samt att taket på presscentret vid cape kennedy pressades ned.
Månstenarena dom hämtade hem är bland de äldsta som någonsin påträffats.
Postad 29 augusti 2008 - 18:35
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Högupplösta hasselblad bilder går inte att förfalska, grymt bra bilder tog dom och rätt många också, 32.000st Tydligen så går det att fixa me bilderna.. när även Jan Lundberg Grp Manager Space Projects Hasselblad 1966-75 verkar tro att dom kanske inte var på månen eftersom vissa bilder är fejkade.
Redigerat av Majorglenn, 29 augusti 2008 - 18:36.
Postad 29 augusti 2008 - 18:45
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Ja och Elvis bor i bergen tillsammans med Bob Marley och Jimmy Hoffa och allt som står på nätet är sant
Pyramiderna byggdes för övrigt av aliens också!
Redigerat av masse70, 29 augusti 2008 - 18:47.
Postad 29 augusti 2008 - 18:55
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Precis vad jag har hört
Postad 29 augusti 2008 - 20:23
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
det är väl ganska välkänt att aliens byggde pyramiderna? det vet juh alla =)
angående månlandningen så var dom säkert där. har börjat bli allergisk mot konspirationsteorier ;P
Postad 29 augusti 2008 - 20:40
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Men samtidigt måste man veta att denna månlandning var väldigt, väldigt viktig för USA och dess politik (och "framtid" ansåg de då, med tanke på att de praktiskt taget trodde det var en fråga om när och inte om, Sovjet skulle anfalla). Att sen USA:s president stod och "lovade" hela amerikanska folket att de skulle hinna först, måste ha lagt en stor tyngd på "tävlingen"...
Det är sant att det var ett race mellan Sovjet och USA men hur man kan komma ikapp kanske beror på hur mycket pengar och arbete man lade ner på detta projekt. Beroende på hur man räknar men en siffra säger runt 28 miljarder dollar per år under 60->70 talet. Dessutom har jag svårt att tro att alla dessa människor skulle kunna hålla något sådant hemligt, även om de inte vet hela sanningen så skulle det ha läkt ut för eller senare. Tror inte heller Sovjet under den här perioden hade några budget-förhinder att köpa sig till informationen som så mycket annat. Ne, att månlandnignen skulle vara en bluff håller jag inte för troligt.
Redigerat av Trasan, 29 augusti 2008 - 20:41.
Postad 29 augusti 2008 - 22:53
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Beroende på hur man räknar men en siffra säger runt 28 miljarder dollar per år under 60->70 talet.
Här finns lite siffror på NASA angående budgeten på Apollo-projektet: Apollo kostnader
Postad 29 augusti 2008 - 23:16
Pelle J
-
Pelle J
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Det är sant att det var ett race mellan Sovjet och USA men hur man kan komma ikapp kanske beror på hur mycket pengar och arbete man lade ner på detta projekt. Beroende på hur man räknar men en siffra säger runt 28 miljarder dollar per år under 60->70 talet.
Dessutom har jag svårt att tro att alla dessa människor skulle kunna hålla något sådant hemligt, även om de inte vet hela sanningen så skulle det ha läkt ut för eller senare.
Att USA hade pengar att spendera är självklart, men lika så Sovjet. De lär har lagt liknande summor om inte mer då deras ekonomi rasade, och med tanke på hur deras land styrdes så lär dom ha haft "motivation" nog att komma först till månen  (och som det visade sig så låg USA:s tekniska förmåga en bit efter också, jag tänker på motorerna och de år som de var tvungen att hinna ikapp)... Men som du säger har jag också väldigt svårt att se hur en fejk månlandning skulle kunna ha tystas ner under alla dessa år. Även om USA är väldigt patriotiskt tror jag att sanningen borde ha kommit fram på ett eller annat sätt, i alla fall så borde lite "hård" fakta ha kommit till ytan... Dock slutligen så måste jag säga att det är lite roligare att tro på konspirationer än den gråa verkliga världen, så det känns skönt att det cirkulerar lite galenskaper "där ute" att roas åt
Postad 30 augusti 2008 - 01:43
Pompen
-
Pompen
-
Lärjunge
-
-
286 inlägg
Jag tror snacket gick så här bland de "invigda" sensommaren 1969:
-Mr President, nu har vi lurat hela världen att vi landat på månen! Vad gör vi nu, sir?
-Hmm, låt mig se... Jo! Vi fejkar tio stycken månlandningar till!
-Mr president, with all due respect, men är inte det att ta i? Det var svårt nog att lyckas med en fejk, sir.
-Hmm, du har rätt... det räcker kanske med fem månlandningar till. Ja, fem till blir bra.
Postad 30 augusti 2008 - 14:39
Unregistered1533
-
Unregistered1533
-
Användare
-
-
149 inlägg
På 1960-talet användes digital bildöverföring från Mars och Venus sonder av både USA och Sovjetunionen. Fanns spegelreflexkameran att köpa för vanliga folk på 60-talet. Att Sverige inte skickat någon/några till månen, har med ekonomi att göra 8 miljoner svenskar är inte fler än USA:s 250 miljoner invånare Med pengar kan man lösa många problem, med mycket pengar kan man lösa stora problem
Postad 30 augusti 2008 - 14:46
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Majorglenn och alla andra som tror att dem inte åkt till månen är ju ursäkta pajkastningen men " patetiska är ordet jag vill säga ni är " .
Folk säger att tupac ville bli kremerad, istället blev han lagd i en kista. Han bytte namn till makalevi som "återuppföds enligt historien" . Folk har en fake video (äkta video men den är filmad på 90 talet) där dem lurar folket att tupac lever.
m.m
Heath ledger är tydligen " inte " död .
ni söker fakta och fakta . men all fakta folk säger är inte sant och livet " HÄNDER " bara , det planeras inte.
Så sluta vara så otroligt dumma och naiva , amerika har åkt till månen . Typiskt sverige att aldrig låta ett annat land hyllas. på Sport säger dem kroatien hade tur mot sverige, blablalba aldrig kan dem säga att andra laget / landet är bättre.
Men alla vet ju va sverige går för ... eller ska ja säga inte går för =)
Sorry all pajkastning men ni förtjänar en smack in the face för ni eså dumma =)
Postad 30 augusti 2008 - 14:57
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
amerika har åkt till månen .
Nja, det stämmer inte riktigt, det vara bara några få personer som åkte dit.
Postad 30 augusti 2008 - 21:45
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Jag vet inte om man varit på månen, men har för mig att det vara en massa konstigt med ett klassigt foto från månen.
Amerikanska flaggen som fladdrar i vinden, men hur kan det blåsa på månen?
Olika saker har skuggor som faller åt olika håll.
Det var det jag spontant kom på...
Röstar nog "vet ej"...
Edit: Hittade en bild. Faller inte skuggorna lite olika? Hur kan flaggan fladdra i vinden?
/Johan
Redigerat av NAD2700THX, 30 augusti 2008 - 21:47.
Postad 30 augusti 2008 - 21:59
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Du får nog peka ut vilken/vilka skuggor som ser konstiga ut.
Problemet med ett enda foto är att du inte ser "sammanhanget".
Ex. skuggan vid flaggan kan lika gärna vara något som ligger utanför bild till höger, om det var det du tänkte på.
Sen får man inte glömma att astronauten är helt vit + hjälm, som lätt får saker att "lysas" upp då ljuset reflekteras.
Angående flaggan, vet vi att den rör sig ? (jag vet inte men ställer frågan  )
Redigerat av Trasan, 30 augusti 2008 - 22:00.
Postad 30 augusti 2008 - 22:07
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2 219 inlägg
Hahaha, se filmen Opération lune (2002). Den tar upp det mesta av det som diskuterats här.
Postad 30 augusti 2008 - 22:10
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Inga människor vad jag vet, men ett gäng astronauter har varit där
Postad 30 augusti 2008 - 23:37
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2 219 inlägg
Den där flaggan har jag för mig är uppspänd med ståltråd, det ser ju inte så kul ut med en flagga som hänger rakt ned
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 30 augusti 2008 - 23:38.
Postad 31 augusti 2008 - 00:10
Pompen
-
Pompen
-
Lärjunge
-
-
286 inlägg
Amerikanska flaggen som fladdrar i vinden, men hur kan det blåsa på månen?
Svar: Flaggan fladdrar inte. Det blåser inte på månen. Att flaggan ser ut att fladdra på fotot beror helt enkelt på att astounauterna inte hade med sig något strykjärn. Flaggan blev skrynklig bland annat av att ha legat ihopvikt. På filmer kan man se att flaggan enstaka gånger rör sig som en pendelrörelse efter att någon astronaut vidrört flaggan eller flaggstången. Alla sex bemannade månlandningar är oerhört väl dokumenterade. Alla frågeställningar om månlandningarna, som "varför fladdrar flaggan", "konstiga skuggor", "vem tog korten" osv.( listan är lång), har alla logiska och otvetydiga svar. Svaren är inte alltid enkla, ibland krävs större eller mindre naturvetenskapliga kunskaper, men de finns. Apollo-programmet kan väl sammanfattas som "Bland det dyraste och coolaste mänskligheten gjort!" PS. TV4 Film kör nu filmen "Capricorn One", har för mig det är en dokumentär...
Postad 31 augusti 2008 - 10:33
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1 902 inlägg
Mythbuster förklarar flaggan och skuggorna.
Postad 31 augusti 2008 - 12:08
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 314 inlägg
Att tro på Bill Kaysing (mannen bakom konspirationsteorierna) är som att tro på tomten. Det funkar bra för småbarn, men inte alls för vuxna människor med en förmåga att tänka kritiskt och kontrollera vad som är fakta och inte. Det finns inga bevis för att månlandningarna var fake (bara en massa trams baserat på okunskap), och det finns många bevis för att det verkligen skedde.
Postad 31 augusti 2008 - 12:12
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Precis, de vill gärna inte acceptera fakta som tex om laserreflektorerna och den mängd skit de tog med sig därifrån...
Postad 31 augusti 2008 - 13:41
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Jag har hört nån teori om att de gjorde månscenerna i en studio, med Kubrick som regissör ifall något skulle gå snett under färden. Så kunde man alltid säga att rymdkapseln havererat på tillbakavägen och ändå fått fina bilder från "besöket" på månen.
Men jag vet inte...
Hur som helst så tror jag absolut att människan varit på månen
Postad 31 augusti 2008 - 13:45
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 314 inlägg
Jag har hört nån teori om att de gjorde månscenerna i en studio, med Kubrick som regissör ifall något skulle gå snett under färden. Så kunde man alltid säga att rymdkapseln havererat på tillbakavägen och ändå fått fina bilder från "besöket" på månen.
Du lyckades alltså missa att det om Kubrick var ett skämt? En så kallad Mockumentary. http://en.wikipedia....n_(documentary)
Postad 31 augusti 2008 - 15:51
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Det var ju något jag bara hörde i förbifarten och la inte så mycket notis om det...
Postad 31 augusti 2008 - 15:59
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Som sagt, kolla Mythbusters om ni verkligen på allvar tror att det inte var på riktigt. Är ju bara löjligt att det än idag finns folk som inte tror att landningen skedde. Men jag får mig då ett gott skratt.
Postad 31 augusti 2008 - 19:00
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
Liten fråga:
Lever Neil Amstrong och den andra killen?
Postad 31 augusti 2008 - 19:04
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Verkar som om alldeles för många har sett Capricorn One och gått på hela storyn
Postad 01 september 2008 - 00:33
Pompen
-
Pompen
-
Lärjunge
-
-
286 inlägg
Liten fråga: Lever Neil Amstrong och den andra killen?
 Neil Armstrong och Buzz Aldrin lever fortfarande, de är båda födda 1930. (Totalt tolv personer har klampat runt på månen)
Postad 01 september 2008 - 07:57
Unregistered32263a93
-
Unregistered32263a93
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Postad 01 september 2008 - 14:39
frhape
-
frhape
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Okunskap är förklaringen till alla konstiga teorier. Grabbarna på NASA måste få sig rätt många goda skratt. Samma gäller FRA lagen. Är man så jäkla okunnig om ett ämne så tycker jag man ska hålla truten och lyssna noga på dom som vet nåt. Läs på och kom sen tillbaka!!!
Postad 01 september 2008 - 15:03
Unregistered730fbd91
-
Unregistered730fbd91
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Okunskap är förklaringen till alla konstiga teorier. Grabbarna på NASA måste få sig rätt många goda skratt. Samma gäller FRA lagen. Är man så jäkla okunnig om ett ämne så tycker jag man ska hålla truten och lyssna noga på dom som vet nåt. Läs på och kom sen tillbaka!!!
Propaganda är förklaringen till alla konstiga teorier. Grabbarna på NASA måste få sig rätt många goda skratt. Samma gäller FRA lagen. Är man så jäkla lättlurad att man köper all politisk propaganda om ett ämne så tycker jag man ska hålla truten och lyssna noga på överheten som vet nåt. Svälj propagandan och kom sen tillbaka!!!
Postad 01 september 2008 - 15:15
speechless
-
speechless
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Varför har man inte gått på månen sen 1969? Jämför tekniken då och nu så skulle vi kunnat koloniserat faanskapet vid det här laget(varför man nu skulle vilja det). Månlandningen är bullshit, men det vet vi ju redan.
Redigerat av speechless, 01 september 2008 - 15:19.
Postad 01 september 2008 - 15:18
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Eller så har Amerika varit på månen och dem känner att dem inte behöver uttala sig och få er onormala människor som ständigt tvekar att dem har bra teknik gömt.
Dem har säkert hidden nasa area 51 teknik i bakfickan.
Så jämför inte dagens teknik mot den tiden.
Du kollar ju på konsument elektronik och oljan =)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|