Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 som inte läser skivor

128 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 september 2008 - 22:35

stefan.li
  • stefan.li
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag har en importerad PS3 som läser dött på. räcker det med en sån här för att få den att funka igen? Nån som vet?

http://www.rejoy.se/...aaa-p-1472.html

Postad 21 september 2008 - 22:59

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0
Kompatibel med alla PS3 20/60G konsoller ( CECHAXX och CECHBXX ).

Så står där.

Postad 22 september 2008 - 09:52

stefan.li
  • stefan.li
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jo men är det läsaren som är problemet? Läste nånstans för länge sedan att det inte är lasern utan kontrollern som dör och då kanske det inte hjälper med en ny spelare

Postad 22 september 2008 - 12:30

d96angl
  • d96angl
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Vad händer om man köper en PS3 från staterna och sedan sätter i läsaren som nämns ovan. Blir det plötsligt svensk region på den då?

Postad 22 september 2008 - 20:36

Unregisteredb5d13e15
  • Unregisteredb5d13e15
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jo men är det läsaren som är problemet? Läste nånstans för länge sedan att det inte är lasern utan kontrollern som dör och då kanske det inte hjälper med en ny spelare

Om du drabbats av "80010514" eller "code of death" som det kallas är det garanterat lasern som säckat ihop, blir bara vanligare och vanligare på PS3-systemen... Har min inne på service just nu för just det felet. Tror definitivt att ny läsare kan lösa ditt problem, om du med "läser dött på" menar fel 80010514 dvs =)

Har hört om flera som bytt läsare själv och vart problemfria efter det. Har dock aldrig hört att det är kontrollen som spökar :S

Postad 22 september 2008 - 22:10

stefan.li
  • stefan.li
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Om du drabbats av "80010514" eller "code of death" som det kallas är det garanterat lasern som säckat ihop, blir bara vanligare och vanligare på PS3-systemen... Har min inne på service just nu för just det felet. Tror definitivt att ny läsare kan lösa ditt problem, om du med "läser dött på" menar fel 80010514 dvs =)

Har hört om flera som bytt läsare själv och vart problemfria efter det. Har dock aldrig hört att det är kontrollen som spökar :S

Jag tror får inga felmeddelanden utan läsaren är helt död, den tar emot skivan men sen händer inget.

ps. Med kontrollern hoppas jag ni förstod att jag menar kontrollerkortet till BR/DVD läsaren och inte handkontrollen

Postad 23 september 2008 - 09:38

Unregisteredb5d13e15
  • Unregisteredb5d13e15
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Fick inte heller något felmeddelande, bara "loadingsymbolen" uppe i högra hörnet, det var först när jag ringde till PlayStation hotline som de refererade till felkoden.

Som jag har förstått det är det lasern, kan dock inte säga någonting säkert. Handkontrollen kan vi nog i enighet fastställa att det inte är :)

Postad 13 oktober 2008 - 13:03

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma problem, Uncharted hängde sig i filmen efter jag slagit ihjäl sista bossen B) , nu fungerar inga skivor alls. Är det bara att lämna in den på garantin som gäller?

Postad 13 oktober 2008 - 13:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
HUR vanligt är detta? och är det beroende på modell?
Jag har den gamla 60gb som gått hårt sen mars 07.
Bara för att jag läste detta så lägger säkert lasern av när jag får "Dead Space" och "Far Cry 2" B)

Postad 14 oktober 2008 - 08:31

Unregisteredb5d13e15
  • Unregisteredb5d13e15
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har förstått det som att det är ett av de vanligaste felen på Ps3:orna rent generellt. Det har ju jämställts med RROD till krysslådan ett par gånger, även om det inte alls förekommer i den utsträckningen. Trodde att det var oerhört sällsynt... Tills jag själv drabbades :)

Har hört om laserdöd på både 40-gig och 60-gig (jag har en 60-gig från april 07), dock inget om 80-gigarn ännu, men det kommer väl antagligen. Så nej, det har inget med modell att göra.

Postad 15 oktober 2008 - 08:56

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Har ocksa en icke skivlasande PS3a, drygt ett ar gammal 40GB.

Naturligtvis har jag plockat isar den :)

Nan som vet vad det kostar att fa den lagad?

Postad 15 oktober 2008 - 09:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Inte alls säkert man kan byta läsaren hur som helst. Det är mycket möjligt att läsaren är låst till konsollen.

Redigerat av Unregistereddc471864, 15 oktober 2008 - 09:08.

Postad 15 oktober 2008 - 09:12

awes100
  • awes100
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag tror att detta problemet är ganska stort!

Min PS3a (en 60GB ungefär ett år gammal) är inne för lagning nu och 2 av 4 polare som har PS3a har/har haft sin på lagning av samma orsak.

Trist trend att QA av hårdvaran verkar vara eftersatt på nya generationens konsoller (har även en XBOX360 som varit inne på service för RROD...).

Postad 15 oktober 2008 - 09:41

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Jag lämnade in min (60Gb) på Game igår mot garanti. Bara att hålla tummarna att det inte drar ut allt för länge på tiden.

Postad 15 oktober 2008 - 10:26

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Min kalkade igen för nästan en månad sedan. Tog inga skivor och inga felmeddelande.

Knappt tre veckor var jag av med min. Det verkar vara ganska utbrett fenomen :)

Postad 25 oktober 2008 - 17:59

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jaha då var man med i denna klubb också!!!!
Det är ju själva f....n !
Har bara haft den i 8mån! :huh:
Burken läser varken spel, bd eller dvd.
Såååååå trist!!!!!

Postad 26 oktober 2008 - 09:42

MarcusRsthlm
  • MarcusRsthlm
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har drabbats av precis samma problem!
I torsdags köpte jag Far cry 2 och i fredags skulle min flickvän kolla på sex and the city i blu ray på ps3:an.
10 min in i filmen så fastnar den, sen dess går det inte att spela upp varken spel, blu ray eller dvd filmer!
Hann precis testa far cry 2 och nu får man inte spela på länge länge!:(
Tar det lång tid att få det lagat?

Postad 26 oktober 2008 - 11:02

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Det ska tydligen gå fortare nu än för en tid sen. Jag skulle räkna med 3-4 veckor sa de. Förut fick man vänta i ca 2 månader.

Postad 28 oktober 2008 - 03:34

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
PS3 Funkade perfekt igår.
Installerade 2.50 över natt.
Idag fungerar inte Läsaren över huvud taget.
Ingen garanti kvar.

Enligt vad jag läst mig till så har MÅNGA detta problemet sedan 2.50, Sony har dock svarat att de inte tror att FW+BD är problemet, utan att det är "random"... bs från sonys sida, och reparation ska tydligen kosta 150$ om man inte har garanti.

Detta är förjävligt. PS3an Funkar. man uppdaterar. Den går sönder. Man ska betala för reparation.

Vad i he******?

Postad 28 oktober 2008 - 11:06

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Reklamera produkten

Postad 28 oktober 2008 - 11:14

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Har du inte garanti kvar så är det ju inget konstigt du ska betala, dock har man ju 2 års reklamationsrätt där man köpt den.

Postad 28 oktober 2008 - 12:26

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Reklamera produkten

Jo, jag har redan tagit kontakt med KO och reklamera ska jag göra.

Har du inte garanti kvar så är det ju inget konstigt du ska betala, dock har man ju 2 års reklamationsrätt där man köpt den.

Skrämmande svar!

Så om du köper en mobil/** och uppdaterar den med företagets släppta mjukvara och den går sönder - så går du glatt och köper en ny?

**all hårdvara som använder sig av mjukvara som det KRÄVS att den ska uppdateras.

Postad 29 oktober 2008 - 09:34

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Var ska man skicka boxen som ska repareras (garanti) ,för Discshop kan ju inte reparera den.
Antar väl att det är discshop som ska ha den och sen skicka den vidare.
Frågan är om man ska reklamera burken trots att man har garanti?
Argumentet skulle vara att så många av oss har blivit drabbade, min slutade också att läsa skivor dagen efter att jag uppg. till 2.50.

Postad 29 oktober 2008 - 09:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jo, jag har redan tagit kontakt med KO och reklamera ska jag göra.

Skrämmande svar!

Så om du köper en mobil/** och uppdaterar den med företagets släppta mjukvara och den går sönder - så går du glatt och köper en ny?

**all hårdvara som använder sig av mjukvara som det KRÄVS att den ska uppdateras.

Lycka till att bevisa att det är mjukvaran som gjort din läsare trasig. Det låter extremt långsökt.
Isf borde alla fått problem med 2.50 vilket inte är fallet. Min funkar fint med 2.50. Du har helt enkelt haft otur.

Postad 29 oktober 2008 - 09:41

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Pratade precis med Discshop som då säger att ringa Nordisk film, okej?
Kostar BARA 7:50/min, e dom goa i huvudet eller?

får nog mejla i stället....

Postad 29 oktober 2008 - 16:30

doope
  • doope
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Så är även jag drabbad. Exakt samma som för andra i tråden. Spelade spel, fastnade och startade om och efter det vägrar spelet läsa skivor oavsett vad man testade för några eller om man försökte reseta hela systemet.
Lämnade in mitt PS3 i förra torsdagen och då sa snubben i butiken (El-giganten) att det skulle ta mellan 2-3 veckor men att de var förbaskat sega på att få returlappar så han hade några liggandes. Det gjorde mig lite orolig. Han var lite för nonchalant inför problemet att ha sakerna liggandes i butiken några dagar innan de går iväg. Får bara hoppas på att det löser sig så fort som möjligt. Min är en PS3 40GB inköpt december 2007.

/Doope

Postad 29 oktober 2008 - 20:02

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Lycka till att bevisa att det är mjukvaran som gjort din läsare trasig. Det låter extremt långsökt.
Isf borde alla fått problem med 2.50 vilket inte är fallet. Min funkar fint med 2.50. Du har helt enkelt haft otur.

Jaså? Jag och två andra här?
Och hundratals andra?
Oooooops?

Postad 29 oktober 2008 - 20:14

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Bara denna tråden borde räcka att skriva ut för att påvisa att det är ett fabrikationsfel eller brist i hårdvaran.
Ännu bättre vore det för oss kunder om det är brister i deras mjukvara som orsakat det hela.

I vilket fall som helst är butiken som sålt produkten skylidig att ta emot den för service och ingen
skall behöva ringa sony för att få felet avhjälpt.

Ännu bättre är det om ni samlar länkar till andra forum där felet beskrivs, så att man kan bevisa
omfattningen av detta fel.

Min ps3 fungerar klanderfritt än så länge men det ligger ju i allas intresse att detta får en stämpel
som "fabrikationsfel"

Den som anmäler sitt reklamationsärende till ko eller arn, gör alla en tjänst om ni rapporterar
resultatet i denna tråden

Maveric

Postad 29 oktober 2008 - 21:38

baxer21
  • baxer21
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jaha ja, min läsare pajade alldeles nyss, hängde sig när jag skulle spara i Saints row 2, och efter omstart så hittar den inga skivor längre. Blir väl till att åka in till Webhallen med skräpet som är köpt 2007-12-28. ;)

Redigerat av baxer21, 29 oktober 2008 - 21:39.

Postad 30 oktober 2008 - 10:45

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Herregud..... är PS3an en födröjd ny 360 eller?

Postad 31 oktober 2008 - 19:21

baxer21
  • baxer21
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
När man ska reklamera eländet, räcker det att ta med sig basenheten, eller måste man släpa med sig kontroll o kablar också? Har inte kartongen kvar, så vill ju inte bära på onödigt mycket.

Postad 31 oktober 2008 - 22:10

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Detta fick jag som svar av Discshop

Hej,
Tack för ditt mail!

Först så måste ni ta kontakt med supporten.
0900-2033075 samtalet kostar 7,50:-/min (Nordisk Film)
Billigare alternativ är: [email protected]

Så hjälper dom er och meddelar om hur ni skall gå vidare.

Med vänlig hälsning

okej......??
Har inte dom något återförsäljar ansvar?
Jag börjar bli lite kokt nu rrrrrrrr!

Postad 01 november 2008 - 19:34

baxer21
  • baxer21
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Detta fick jag som svar av Discshop

Hej,
Tack för ditt mail!

Först så måste ni ta kontakt med supporten.
0900-2033075 samtalet kostar 7,50:-/min (Nordisk Film)
Billigare alternativ är: [email protected]

Så hjälper dom er och meddelar om hur ni skall gå vidare.

Med vänlig hälsning

okej......??
Har inte dom något återförsäljar ansvar?
Jag börjar bli lite kokt nu rrrrrrrr!

Det är Discshop som har ansvaret, kontakta dom igen och påtala det.

Postad 01 november 2008 - 19:55

Gilde
  • Gilde
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Skrämmande PS3-support låter det som. Utan att jämföra nu men som 360 ägare så har min 360:a gått sönder två ggr på 8 månader. Jag ringde supporten och xbox skickar UPC för att hämta och lämna 360:an för reparation i tyskland, två veckor senare hade jag den hemma igen. När hårddisken la ner tog det fyra dagar att få en ny från tyskland. PS3:an tappar mer och mer. Och visst, hade inte xbox bestämt sig för att följa BD-strömmen så hade dom sjunkit dom med.

MVH
Gilde

Postad 03 november 2008 - 09:59

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Skrämmande PS3-support låter det som. Utan att jämföra nu men som 360 ägare så har min 360:a gått sönder två ggr på 8 månader. Jag ringde supporten och xbox skickar UPC för att hämta och lämna 360:an för reparation i tyskland, två veckor senare hade jag den hemma igen. När hårddisken la ner tog det fyra dagar att få en ny från tyskland. PS3:an tappar mer och mer. Och visst, hade inte xbox bestämt sig för att följa BD-strömmen så hade dom sjunkit dom med.

MVH
Gilde

Microsoft har väl större erfarenhet av problem å felande konsoler å därför en utbredd serviceorganisation.

Sen verkar det ju lite som om det i detta fall är konsumenterna som är lite oinsatta.

Jämför det med att din Volvo går sönder 6 månader efter att du köpt den ny. Inte ringer du Ford (som ju äger Volvo) å frågar vad du skall göra?

Nä, du åker antingen dit du köpt bilen eller till Volvoverkstaden.

Alltså har du köpt PS3an på Elgiganten så tar du med din PS3a dit å lämnar in den där. Sen vad Elgiganten gör med den är inte ditt problem.

Postad 03 november 2008 - 10:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Kan lova att jag hellre skulle lämna in min i en affär än att prata med världens sänsta support..Microsoft..
Maken till skräp får man leta efter

Postad 03 november 2008 - 14:17

Vincentboy
  • Vincentboy
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Hejsan,

Jag har ett problem att jag får invalid disc (och ett nummer jag ej kommer ihåg) på blu-ray skivor som är helt nya.
Det kan funka en stund och helt plötsligt får jag detta felmeddelande. Är detta
samma fel som tråden handlar om ?

Med vänliga hälsningar

Magnus

Postad 03 november 2008 - 22:02

Gilde
  • Gilde
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Trampade visst på en öm tå... eller flera. jaja... får väl se om PS3:an får någon användning av sin gryma processor. Har varit PS3 ägare och det ända övertag så här långt är trots allt deras BD.. som tydligen inte e så grym den heller då.

Postad 03 november 2008 - 22:10

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Håller med,ja har båda å som spel konsol är ps3 chanslös,däremot utseende å menyer åsså blurayen då är bättre. Hade problem med min bluray läsare med men körde en fläkt blåsning å sen funkade den igen.

Postad 03 november 2008 - 22:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Chanslös? ...Nää inte alls..
Sämre på vissa spel? ja..

Överlag tycker jag mer om min PS3 än 360

Postad 04 november 2008 - 18:56

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Pratade med Discshop igår igen och samma visa "DU måste ta kontakt med ps support för att konstatera felet"
Jag försökte mena att det inte var min sak att göra efter som att det var hos dom jag köpt ps3an som i vilken annan butik, men jag kunde lika gärna pratat med en vägg.

Vad sulle jag göra?
Maila nordisk film.
fick då detta svaret:

Tack för ditt e-mail, tyvärr så låter det som att din Playstation konsol har drabbats av ett hårdvaru fel.
För att få detta åtgärdat så ska du ta kontakt med butiken där du har köpt ditt PLAYSTATION® och be butiken skicka in ditt PLAYSTATION® till service.
Har du långt till butiken så kan du ta kontakt med närmsta återförsäljare och fråga dem om hjälp med att skicka in din PLAYSTATION® maskin.
Butiken kommer att behöva din PLAYSTATION® konsol och ett kvitto som visar när du har köpt ditt PLAYSTATION®.
Beklagar det som har hänt men detta är tyvärr detta de enda vi kan göra för att snabbast lösa problemet.

Jaha........är det inte de jag gjort???
man blir trött..........

Postad 05 november 2008 - 07:51

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
"prata" inte med Discshop. Se till att tala om för dem vad som gäller! Om du kan få en retursedel hemskickad så du vet var du skall skicka apparaten för de har väl inga butiker?

Maila in ditt svar från NF till Discshop.

Postad 05 november 2008 - 12:55

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Problemet är att i norden har Sony låtit Nordisk Film ta hand om hela Playstation-biten för dem och de är långt ifrån lika smidiga som Microsoft. Dock skall det vara jämförbar service i andra länder (inkl. upphämtning av UPS) där Sony själv sköter om detta. Så tyvärr är det vi i norden som blir spolade på service fronten. :P

Postad 05 november 2008 - 19:15

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Pratade med discshop i dag och då var det inga problem när jag bara SA att jag fått svar från NF där det stod att jag skulle prata med discshop.
"inga problem" sa tjejen i luren ,vi skickar en fraktsedel.

Tjejen sa också att jag inte skulle packa i orginal förpackning för att då kunde dom blanda ihop boxarna!!!!
på NF troligt vis.

ALLTSÅ!!!

Postad 05 november 2008 - 21:39

Unregisteredbfabe95c
  • Unregisteredbfabe95c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Nu la mitt skit också av! Spelade Gta4 och det frös. Uppdaterade till 2.50! Nu frös det förvisso en gång innan firmwareuppdat, så jag vet inte om det är relaterat till det.

min enhet spelar nu inte bd filmer och ps3 spel, men dock dvd!

Playstation support på Nordisk film klipper nog och klistrar, fick exakt samma svar.

Jag har 40gigaren som inhandlades i nov-07.

Har för övrigt läst om folk som jobbat på sony som menar att detta hänt 65% av 40gigarna och förmodligen
för de satte en billigare laser. 400AAA har jag för mig, 420:an tror jag den andra hette ska visst va bättre.

Hade man vetat det hade man f..n inte köpt 40gb versionen från första början.

1400 för att få den fixad hos psxcare. (kul) 400 om man köper lasern från ebay o sätter i själv. Vet dock inte om lasern är gift med kontrollern i enheten?!

Postad 08 november 2008 - 10:59

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Skickade ps3an i går, så nu får vi se hur lång tid det tar.
missar ju resitance 2 i alla fall :)
Får nog va gla om jag får den innan jul.

Postad 29 december 2008 - 13:43

Nishiyama
  • Nishiyama
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Mitt i rockband hängde sig spelet för ca 1v sedan, startade om och fick då fel 80010514. testade med andra skivor systemåterställning m.m inget funkade dock.

Maskinen var inköpt 2007-11-17 så givetvis hade garantin gått ut (med en j-vla månad) tog iallafall tillbaks den till webhallen där jag köpt den och efter mycket om och men tar de emot den och skall skicka vidare den på service.

Fick idag tillbaks

"Hej ,

Då din PS3 är utanför garantitiden går det tyvärr inte att göra en
garantireparation på den. Det vi kan göra är att skicka den till Nordisk
Film och därefter kan du få köpa en s.k. refurbad enhet för 2531:- inkl.
moms. Denna enhet har då 6 mån. garanti och är en tidigare defekt enhet
som har lagats. Vänligen återkom med svar till oss om hur du vill göra."

.......... :blink:

Ska svara med min reklamationsrätt och se vad det säger hittade detta på ARN (www.arn.se)

"Den detalj som i detta fall gått sönder är sådan att den rimligen inte kunnat påverkas av konsumenten. Det framstår därför som övervägande sannolikt att felet fanns redan från början. Säljaren har inte heller lagt fram någon teknisk utredning eller i övrigt anfört något som motsäger detta. Felet måste därför anses ha varit ursprungligt.

Att garantitiden på hade gått ut när felet reklamerades saknar betydelse, eftersom konsumenten enligt 23 § konsumentköplagen alltid har rätt att göra felaktigheter gällande inom två år* från det att han har tagit emot varan."

Tips/Tricks emottages gärna... börjar bli aningens trött på att tjafsa med säljare..

Postad 02 januari 2009 - 13:05

Tabullfi
  • Tabullfi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har också detta skitfel men min är dessutom inköpt i Kanada blir nog lite dyrt att skicka ända dit för garantifel.. Men det verkar ju va ett fabrikationsfel som är mer än vanligt tycker att Sony borde ta tillbaka ALLA enheter och fixa detta!! Vilket biltillverkare gör titt som tätt.. Vi konsumenter har inte bivisbördan utan det är tillverkaren och fabrikationsfel är det mer än ett år på... Undrar lite hur jag ska göra, ingen garanti, har 40g med den sämre bdläsaren i som dessutom pajjar oftare och inte finns att köpa löst.... Kan man sätta i den andra KEM-400AAA överhuvudtaget??

Postad 02 januari 2009 - 14:58

diamond2500
  • diamond2500
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

----

1400 för att få den fixad hos psxcare. (kul) 400 om man köper lasern från ebay o sätter i själv. Vet dock inte om lasern är gift med kontrollern i enheten?!

1400? de sa 1700 till mig häromdagen

"Vi brukar fixa dom för 1700:-" så stod det i ett mail från psxcare.

Min är alltså också drabbad och min laser lär ju inte vara så sliten..
Har spelar spiderman 3 på bluray 5 gånger cirka.
Kört CoD 3 några timmar max.
Unreal T 3 fanns det ju typ 80 spelare världen över så det blev också någon timme.
Cod 4 cirka 100 timmar (level 55 + 38 eller nåt).
Det har blivit en hel del streamande iofs vilket jag inte förstår vad det har med lasern att göra.
Jag har flyttat den från ett väldigt väl ventilerat ställe cirka 2 gånger så den är väldigt väl skött.

Nej för 400$ så SKA det vara bättre kvalitet än detta, både på hårdvara och support. Urk vilken besvikelse. Det känns lite som att det tänkta trumfkortet i spelaren, blålasern, liksom blivit till en sorts nitlott för hela konceptet.

edit: En sak jag kom att tänka på att Sony ska vara väldigt glada över sina kunder! För ett år sen tog man en risk att köpa blu-ray läsare då det fanns alternativ i form av hd-dvd. Hade hd-dvd vunnit så hade man stått där med en 2000 kr för dyr konsoll som blålasern dessutom tar slut på efter ett år..... Så SONY ska vara väligt glada för all support de fick då. Sony: Bry er om kunderna.. annars blir det helt klart en standalone blurayspelare och en xbox 360. Bry er inte om kunder och RIP playstationkonceptet.

mvh

Redigerat av diamond2500, 02 januari 2009 - 19:24.

Postad 02 januari 2009 - 16:40

cwolf
  • cwolf
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Någon som vet om detta laserproblem enbart rör 40gb-modellen och inte den nyare 80gb-modellen? Har 80gb-modellen en annan BD-läsare?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.