Postad 12 January 2009 - 09:58
Postad 12 January 2009 - 11:43
Erbjudandevillkor Digital-tv
* Erbjudandet på Digital-tv Large gäller endast ny Digital-tv-kund t o m 15 mars 2009.
* 12 mån abonnemang.
* Det går ej att kombinera med andra Digital-tv erbjudanden.
* Månad 1-3 99:-/mån därefter 299:-/mån.
* Kortavgift 180:-/halvår tillkommer, vi bjuder just nu på första halvåret.
* Total årskostnad år 1: 3 168:-.
* Välj mellan en Digitalbox från 1:- (ord pris 995:-) eller en HDTV-box från 495:- (ord pris 2 995:-) eller en inspelningsbar digitalbox från 1 995:- (ord pris 3 495:-) eller en inspelningsbar HDTV-box från 3 995:- (ord pris 4 995:-).
* Beställer du på webben så slipper du frakten på 97:-.
* Byte av Digital-tv abonnemang kan endast göras inom tre månader från teckningsdatum, därefter gäller Large till ordinarie pris under resten av abonnemangstiden.
* Ett eventuellt byte till annan grundtjänst sker från och med den första dagen i månad fyra från tecknat datum.
* Väljer du att betala med autogiro eller e-faktura slipper du 35:- i tillägg för pappersfaktura.
Postad 12 January 2009 - 14:43
Postad 12 January 2009 - 14:44
Har man abonnemang sedan tidigare med bindningstid ska man väl inte behöva betala kortavgiften? Eller?
nä detta måste väl ändå bara gälla nya kunder
Postad 12 January 2009 - 15:03
Postad 12 January 2009 - 15:26
http://comhem.se/por...mhem/tv_villkorDigital-tv/Betal-tv
Dessa tjänster kräver att du bor på en digital ort och har analogt grundutbud. Om du är osäker kan du alltid söka på din adress för att se vilka tjänster som är tillgängliga på din ort.
...
..
Kortavgift (Ej Digital-tv Small)
360:-/år
..
.
men det borde inte påverka ingångna avtal utan bara vid nya/omteckning av avtal. Fast kolla med Comhem för säkerhets skull.
Postad 12 January 2009 - 19:40
Enligt deras villkor ska dom meddelat oss kunder 1 månad innan om detta, det har dom inte heller gjort, dom bryter mot sina egna villkor.
Funderar på göra det och köra parabol nu.
A 3.5 Com Hem har rätt att ändra avgifter
under abonnemangstiden. Ändring av avgift som
är till nackdel för Kunden (dock inte sedvanliga
justeringar av faktureringsavgift eller andra
administrativa avgifter) meddelas Kunden skriftligen
senast en månad före det att ändringen
trä-der i kraft. Vid sådan ändring har Kunden rätt
att säga upp abonnemanget till upphörande den
dag då ändringen börjar att gälla. En uppsägning
av abonnemanget kan göras oavsett att
viss bindningstid gäller enligt Kundens beställning.
Redigerat av IPTV, 12 January 2009 - 19:44.
Postad 12 January 2009 - 19:52
Det betyder väl bara att kortavgiften inte tas ut av befintliga kunder än, eller hur? Har du fått någon faktura med kortavgift? Du kanske skulle vänta på den innan du beskyller dem för avtalsbrott.Enligt deras villkor ska dom meddelat oss kunder 1 månad innan om detta, det har dom inte heller gjort, dom bryter mot sina egna villkor.
Postad 12 January 2009 - 19:59
Det betyder väl bara att kortavgiften inte tas ut av befintliga kunder än, eller hur? Har du fått någon faktura med kortavgift? Du kanske skulle vänta på den innan du beskyller dem för avtalsbrott.
Vi får se, fakturan för Februari gick ut förra veckan så det blir vänta en månad till i så fall.
Men det spelar ju ingen roll heller för när bindningstiden gått ut lär dom lägga på avgiften ändå, och dit är det bara 10 månader kvar för mig.
Redigerat av IPTV, 12 January 2009 - 20:01.
Postad 12 January 2009 - 21:17
Postad 13 January 2009 - 11:06
Comhem är helt ärligt det vidrigaste företaget i Sverige. Så jäkla snikna och stelbenta.. Inte direkt förvånande att de smyger in en avgiftshöjning för kunderna och kallar det kortavgift, vilket självklart inte har någon som helst koppling till faktiska kostnader för företaget.
Mycket att klaga på? Alla andra operatörer har "kortavgift" sedan flera år. Bara comhem som kört utan. Gräset är INTE alltid gränare på andra sidan u know.
Postad 13 January 2009 - 12:10
Problemet är ju att Comhem hade kortavgift från början, som de tog bort för några år sedan när de också passade på att höja priset för de olika paketen. Om man dessutom ser på totalkostnaden för CH's kanaler så är det betydligt dyrare hos dem än exv Canal Digital. Vi som är kunder hos CH har alltid sett att gräset faktiskt är grönare på andra sidan.Mycket att klaga på? Alla andra operatörer har "kortavgift" sedan flera år. Bara comhem som kört utan. Gräset är INTE alltid gränare på andra sidan u know.
Comhem Large + HD-paketet + kortavgift = 299 + 99 + 30 = 427 kr/mån (62 SD + 6 HD)
Canal Digital Familjepaketet (inkl HD-kanaler) + kortavgift = 209 + 56 = 265 kr/mån (53 SD + 9 HD)
Även om SD-kanalerna är fler hos CH så har CD fler HD-kanaler. Hos CH tillkommer dessutom en "nätavgift" på kanske 100-lappen per månad som man får anse skall täcka kostnaderna för kabelnätet. Därför är siffrorna jämförbara.
Postad 13 January 2009 - 15:00
Postad 13 January 2009 - 15:37
Jag ville ändå göra en jämförelse för dem som kan byta till något annat än Comhem och då är det bara CD (möjligen också Viasat) via parabol som är aktuella om man vill ha ett stort utbud av kanaler. Jag tycker ändå att det är en relevant jämförelse för det är ju faktiskt slutprodukten man som enskild tittare är intresserad av. Distributionsformen är helt ointressant. Om jag hade bott i villa så hade jag sagt upp Comhem för längesedan. Med nätavgiften så är ju CH dubbelt så dyra som CD via parabol!Nu är det ju lite fel att jämföra Canal Digital via satelit och via dom övriga alternativen. Skaffar man sig tv från Canal Digital via kabel tv och ip tv så ingår ju inte hd kanalerna och man får mindre kanaler än via satelit. Ska man göra en riktig jämförelse borde man kanske jämföra Comhem via kabel tv och Canal Digital via kabeltv och då blir nog skillnaden mindre.
Redigerat av hakanh65, 13 January 2009 - 15:39.
Postad 13 January 2009 - 16:00
Kommer det på fakturan så ska jag betala och sen kräva pengarna tillbaka, bara för att
Postad 13 January 2009 - 17:45
Postad 13 January 2009 - 21:42
Problemet är ju att Comhem hade kortavgift från början, som de tog bort för några år sedan när de också passade på att höja priset för de olika paketen. Om man dessutom ser på totalkostnaden för CH's kanaler så är det betydligt dyrare hos dem än exv Canal Digital. Vi som är kunder hos CH har alltid sett att gräset faktiskt är grönare på andra sidan.
Comhem Large + HD-paketet + kortavgift = 299 + 99 + 30 = 427 kr/mån (62 SD + 6 HD)
Canal Digital Familjepaketet (inkl HD-kanaler) + kortavgift = 209 + 56 = 265 kr/mån (53 SD + 9 HD)
Även om SD-kanalerna är fler hos CH så har CD fler HD-kanaler. Hos CH tillkommer dessutom en "nätavgift" på kanske 100-lappen per månad som man får anse skall täcka kostnaderna för kabelnätet. Därför är siffrorna jämförbara.
Jadu, detdär var en klar skillnad. Isf tycker jag inte kortavgiften var befogad. Tycker nog de skulle kunna hitta andra kostnader att spara in på isf. Antar att de vill att man ska införskaffa deras combo. Då blir det iaf billigt... om man nu har användning av fast telefon.
Postad 13 January 2009 - 22:42
De är ju inte sanna på comhem, de höjde ju abonnemangskostnaden och bakade in kortavgiften tidigare och nu har de helt plötsligt infört kortavgift igen vilket innebär en smyghöjning på 30kr per månad.
Rena skurkmetoderna tycker i alla fall jag, någon borde tipsa Sverker om detta. I och för sig går det ju till på liknande sätt i livsmedelsbranchen, men det gör det ju inte mer ok att skörta upp oss.
Jag har aldrig förstått vad dessa kortavgifter syftar till egentligen, själva kortet kan ju inte kosta många ören och hålla reda på abonnemang och sina kunder borde ju för h-vete ingå i abonnemangs kostnaden. Kan någon förklara för mig vad vi betalar 360:- för egentligen förutom att de vill salta räkningen lite extra ?
Jag skulle också vilja tillägga att jag definitivt skulle dumpa comhem hårt om det fanns bra alternativ, maken till mer oseriöst företag får man leta efter. Just nu är det väl sådär med alternativen, speciellt om man vill se HDTV så finns det just inget alternativ om man bor i lägenhet här i varje fall. Hade jag bott i villa hade det nog blivit parabol.
Nu har jag ju bundit mig på 18 månader med köpet av HD PVR boxen, men sedan får man väl se vad som händer på marknaden.
Det är synd att dessa "monopolföretag" får regera som de vill och kan behandla sina kunder precis hur som helst, Jag gjorde mig av med Telia för några år sedan och hoppade på Bredbandsbolagets IP telefoni när det var i princip alldeles nytt med IP telefoni och vilken underbar känsla det var att slippa även det oseriösa förre detta monopolföretaget som inte verkar ha förändrats sedan Televerket tiden.
Postad 13 January 2009 - 23:21
TV 4 HD ,Nat GEO WILD och Comedy central. Lite positivt ialla fall
Det gnälls för mycket i alla comhem trådar.
Synd att de har infört kortavgiten men tyvärr har ju alla andra det också.Däremot kan jag tycka att de tar bra betalt för sitt large paket.
Postad 13 January 2009 - 23:38
Problemet är ju att Comhem hade kortavgift från början, som de tog bort för några år sedan när de också passade på att höja priset för de olika paketen. Om man dessutom ser på totalkostnaden för CH's kanaler så är det betydligt dyrare hos dem än exv Canal Digital. Vi som är kunder hos CH har alltid sett att gräset faktiskt är grönare på andra sidan.
Sen betalar man väl för de analoga kanalerna också? Hur mycket?
Edit: Eller var det det som avsågs med "nätavgift"?
Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 13 January 2009 - 23:41.
Postad 14 January 2009 - 00:32
Det gnälls för mycket i alla comhem trådar.
Synd att de har infört kortavgiten men tyvärr har ju alla andra det också.Däremot kan jag tycka att de tar bra betalt för sitt large paket.
Det finns tyvärr anledning att gnälla, där det finns rök finns det eld som man brukar säga.
Bara för att alla andra gör saker som är dåliga gör inte det ok, dessutom när det gäller comhem och kortavgiften så tar de i praktiken ut dubbel kortavgift eftersom de redan tidigare bakat in kortavgiften som de hade tidigare i abonnemangspriset och nu introducerat en ny kortavgift ovanpå detta. Jag och någon annan i denna tråd har redan nämnt det tidigare.
Det är kanske ett sätt att som någon nämnt försöka att kompensera för de dåliga tiderna, men om de håller på på det här sättet kan det snart bli mycket dåligare tider för comhem när vi kunder blir förbannade och därigenom lockas att lämna comhem till slut nästan till varje pris.
Jag måste säga att jag är heligt förbannad och just nu känner lust att avsluta bekantskapen med comhem idag, dock så har jag 18 månaders binding just nu, men kanske åker pvr:en ut på blocket efter bindningen.
Postad 14 January 2009 - 00:35
Sen betalar man väl för de analoga kanalerna också? Hur mycket?
Ja det är klart man betalar dock via månadsavgiften på lägenheten i mitt fall, vet inte hur mycket.
Postad 14 January 2009 - 00:41
Japp, det var det jag menade. Jag bor i lägenhet (brf) och betalar 76 kr/mån. Jag har en bekant som bor i radhus och betalar 1188 kr/år.Sen betalar man väl för de analoga kanalerna också? Hur mycket?
Postad 14 January 2009 - 08:46
Erbjudandevillkor Digital-tv
* Erbjudandet på Digital-tv Large gäller endast ny Digital-tv-kund t o m 15 mars 2009.
* 12 mån abonnemang.
* Kortavgift 180:-/halvår tillkommer, vi bjuder just nu på första halvåret.
Frågan är ju om det gäller oss befintliga kunder från dag 1 eller om de bjuder även oss på första halvåret? I så fall har dom flera månader på sig att meddela oss ändringen.Med detta har man rätt att häva avtalet om man vill.
Enligt deras villkor ska dom meddelat oss kunder 1 månad innan om detta, det har dom inte heller gjort, dom bryter mot sina egna villkor.
A 3.5 Com Hem har rätt att ändra avgifter under abonnemangstiden. Ändring av avgift som är till nackdel för Kunden (dock inte sedvanliga justeringar av faktureringsavgift eller andra administrativa avgifter) meddelas Kunden skriftligen senast en månad före det att ändringen träder i kraft. Vid sådan ändring har Kunden rätt
att säga upp abonnemanget till upphörande den dag då ändringen börjar att gälla. En uppsägning av abonnemanget kan göras oavsett att viss bindningstid gäller enligt Kundens beställning.
Intressant fråga också kring oss som nyligen fått en rejäl subventionering i en butik på en ny box. Vad gäller om vi vill säga upp abonnemanget?
Postad 14 January 2009 - 08:54
Jag råkade ut för exakt samma sak. Jag såg att jag fått 24 mån bindningstid och när jag ringde Comhem skyllde dom på butiken. I butiken skyllde dom såklart på Comhem så butiksbiträdet ringde dit. Svaret från kundtjänst var "Konstigt att det blev så, vi har inte ens 24 mån valbart på Canal+ Total". Det var uppenbarligen Comhem som fipplat in 24 mån bindningstid trots att det bara står 12 mån på avtalet från butiken. Jag fick också bindningstid 0 mån efter detta utan förklaring. Jag tror knappast att de ville vara snälla utan de har helt enkelt noll koll på vad dom gör.Man får väl hålla ögonen öppna o kolla på fakturorna. I samband med mitt köp av hd-pvren beställde jag 12 månaders canal+ total. På mina sidor på comhem.se stod det 24 månaders bindingstid för canal+. Mailade o klagade o fick till svar att det var Expert som gjort fel. Mailade o klagade igen, fick till svar att de skulle ordna detta. Gick in på mina sidor o nu står det 0 månaders bindningstid
Likaså när jag sa upp mitt gamla abonnemang. Det "tog" inte fullt ut på första samtalet. Jag hade Small och fick bara tillvalskanalerna uppsagda upptäckte jag när jag fick fakturan.
Postad 14 January 2009 - 09:03
Japp, det var det jag menade. Jag bor i lägenhet (brf) och betalar 76 kr/mån. Jag har en bekant som bor i radhus och betalar 1188 kr/år.
det är ju helt upp till brf om dom tar avgift eller ej, hos oss tar dom ingen avgift för analogtv (:
Postad 14 January 2009 - 09:37
Nåja, du får ju betala den oavsett om den specas på fakturan eller inte, eller vem tror du betalar? Föreningen måste betala avgiften till Comhem och hur stor den är skall framgå av årsredovisningen (fotnötterna). Sedan är det upp till föreningen hur avgiften fördelas, per bostadsrätt eller enligt fördelningstalet. Risken för dem med stor lägenhet är att det är enligt fördelningstalet för de får ju i så fall betala mest. Detta är elementär kunskap för medlemmar i en brf. För dem med hyresrätt är det svårare att veta hur hög kostnaden är om den inte specas på fakturan, men där är det kanske ännu vanligare.det är ju helt upp till brf om dom tar avgift eller ej, hos oss tar dom ingen avgift för analogtv (:
Redigerat av hakanh65, 14 January 2009 - 09:42.
Postad 14 January 2009 - 12:36
Postad 14 January 2009 - 14:40
Nej det stämmer. Då skulle ju den abonnemangskostnaden nästan fördubblas. Behöver man bara fem tillvalskanaler eller mindre blir det nu billigare med Small än med 8 Favoriter. Tidigare gick brytgränsen vid fyra kanaler.Om jag har läst rätt hos Comhem så är det väl ingen kortavgift på Small?
Comhem Small
Postad 14 January 2009 - 14:48
Tyvärr så har Comhem fått nya affärsregler. All information till befintliga kunder kommer att skickas ut i god tid innan en debitering är aktuell.
Postad 14 January 2009 - 14:51
Vilka jäv*a Bastards...fick nyss följande svar:
Tyvärr så har Comhem fått nya affärsregler. All information till befintliga kunder kommer att skickas ut i god tid innan en debitering är aktuell.
Postad 14 January 2009 - 15:14
Det är väl positivt? Det innebär att vi befintliga kunder inte ska betala kortavgift än på ett tag eftersom vi inte fått informationen?Skickade en fråga om kortavgfiterna till Com Hmes:s kundtjänst och fick nyss följande svar:
Postad 14 January 2009 - 15:21
Hmm.. det lät lite extremt men ja, som det står på hemsidan så. Det finns väl en risk med HD-paketet kanske eftersom det är Comhems abonnemang. De andra är ju avgifter som inte går till Comhem. Du bör nog kolla med kundtjänst vad som gäller på HD-paketet. Inte för att du kan lite 100% fullt ut på vad dom säger. Mest troligt vet dom på kundtjänsten inte om att kortavgifter har införts men kanske har dom för en gångs skull själva fått informationen. Annars händer det titt som tätt att det mer är kunderna som får berätta för kundtjänsten vad som gäller...OK, om jag nu tar Small och t.ex. Canal + Total och Viasat Sport och HD-paketet så betalar jag fortfarande ingen kortavgift?
Postad 14 January 2009 - 15:51
Nu är de lika fyrkantiga som alla andra. Kort-avgift, vilket skräp!
Postad 14 January 2009 - 16:03
Kanske dags att se sig om efter något annat.
Går inte att få TV4 SciFi heller (om jag inte missat något senaste månaden).
Postad 14 January 2009 - 16:56
Ja, det skall du ha rätt till, om det sker under din bindningstid. Men de kanske väntar med det tills den har gått ut.Kan man säga upp sitt abonnemang i och med införandet av detta ?
Postad 14 January 2009 - 17:00
Detta gör ju att kortavgiften är ännu mer omotiverad eller hur? Kostnaden för kort- och krypteringssystemet är väl oberoende av vilka kanaler man har? Om den är 30 kr för de andra paketen så skall den väl vara lika hög för Small? Helt obegripligt.Om jag har läst rätt hos Comhem så är det väl ingen kortavgift på Small?
Comhem Small
Postad 14 January 2009 - 17:29
Den nya kortavgiften fr.o.m när gäller den?
Varför så dålig information på hemsidan?
Gäller kortavgiften även mig som har bindningstid från 2008?
Om man har syskonkort blir det 2 avgifter då, dvs 720:- / år?
Och här är svaret:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Hej För kunder med bindningstid börjar kortavgiften när bindningstiden upphör.
Det blir ingen avgift för syskonabonnemangen.
Postad 14 January 2009 - 17:41
Redigerat av Latman, 14 January 2009 - 17:44.
Postad 14 January 2009 - 17:52
Utan piratkort skulle digital-tv vara billigare.
När de inte längre går "miste" om pengar pga pirat-tvkort är det bara att brassa på med fantasiavgifter. Kortavgift är lika fantasifullt som alla elavgifter.
Mest irriterad är jag över att jag inte kan gå över till Comhems digital-tv utan att dessutom behöva betala 150:- i månaden för det analoga utbudet.
För att se på digital-tv, den nya standarden via Comhem: betala för analogt abonnemang, digitalt abonnemang och nu även kortavgift. Jättebilligt!
Postad 14 January 2009 - 18:03
För att se på digital-tv, den nya standarden via Comhem: betala för analogt abonnemang, digitalt abonnemang och nu även kortavgift. Jättebilligt!
Vill du ha motsvarande det analoga utbudet digitalt, ja då tvingas du pröjsa för samma kanaler en gång till.
Fin fin affär anser Comhem
Postad 14 January 2009 - 18:04
Logga in på "Mina tjänster" eller ring kundservice och fråga...huhHur tar man reda på bindningstiden ?
Postad 14 January 2009 - 18:06
Då måste man skapa konto, suck måste besvära mig dåLogga in på "Mina tjänster" eller ring kundservice och fråga...huh
Postad 14 January 2009 - 18:32
Postad 14 January 2009 - 19:06
Du behöver inte skapa något konto, det finns redan och inloggningen är ditt kunnummer eller personmmer (det går bra med vilket som) samt ett lösenord som står på din senaste faktura (du måste byta lösenordet när du kommit in första gången).Då måste man skapa konto, suck måste besvära mig då
Postad 14 January 2009 - 19:52
Nej det stämmer. Då skulle ju den abonnemangskostnaden nästan fördubblas. Behöver man bara fem tillvalskanaler eller mindre blir det nu billigare med Small än med 8 Favoriter. Tidigare gick brytgränsen vid fyra kanaler.
Tack för tipset. Kanske ska byta till Small och dumpa tre kanaler.
Postad 14 January 2009 - 21:08
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
13 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?