* Officiell tråd - Denon DBP-4010UDCI *
62 svar till detta ämne
Postad 27 augusti 2009 - 19:31
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej En bluray spelare som klarar av SACD skivor för en lite bättre peng än flagskeppet. http://www.usa.denon...etails/5113.asp   Manualen finns här http://www.usa.denon...I-OM-E_000A.pdfKommer nog tyvärr ta ett bra tag innan den kommer till Sverige Kommer helt klart beställa denna när den kommer. Mvh Omar
Redigerat av Omar Brännström, 28 augusti 2009 - 18:57.
Postad 28 augusti 2009 - 18:53
Noobman
-
Noobman
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
Har väntat lång tid på denna spelare(ej i behov av A1UD:s analoga del), Kommer precis som du säger ta ett tag innan vi kan 'klämma' på den i butik.
Mvh.
Mats
Postad 28 augusti 2009 - 19:18
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej
Kunde inte hålla mig:)
Beställde Denon DBP-4010UDCI idag. Den kommer ut runt 10 december 2009, några ex kan komma tidigare. Brukar vara få som kommer i de första sändningarna.
Ville ha en som kan spela SACD skivor också och A1UD tycker jag kostar för mycket. Har Denon 3808 receiver och Dali Ikon i 5.1 system. Passande bluray spelare har ju varit för min anläggning typ 3800BD men saknat SACD på den samt andra saker och kan tänka mig att DBP-4010UDCI är ersättaren och den har jag nu beställt.
Om jag bara kollar på bluray bild kvaliten så står nog min Samsung 1500 sig rätt bra, men är mindre bra på CD ljud och kan inte spela SACD skivor. Känns som jag kommer bli riktigt nöjd med Denon DBP-4010UDCI och vill ha en spelare som är bra på allt.
För tillfället spelar jag mina sacd skivor på min anläggning i köket, två DALI MENTOR LCR Högtalare och DENON CX-1 CD-receiver och längtar till när jag kan spela mina SACD skivor i mitt 5.1 Ikon högtalare system i vardagsrummet med Denon DBP-4010UDCI.
Mvh
Omar
Postad 28 augusti 2009 - 21:56
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Denon måste tänka över sin prispolitik. Annars kommer OPPO köra över dem, backa tillbaka och köra över dem igen.
Postad 29 augusti 2009 - 11:24
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Postad 29 augusti 2009 - 11:28
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Denon måste tänka över sin prispolitik. Annars kommer OPPO köra över dem, backa tillbaka och köra över dem igen. 
Hej Tänkte själv på Oppo för den verkar ju riktigt bra och tycker Denon kostar lite mycket men har ju Denon sedan innan och jag gillar deras prylar. Var en annan som ställde en sådan fråga på ett annat forum. Quote: Originally Posted by HD Elvis So how can Denon charge £1900 when the Oppo is around £450? I can't believe the difference is just down to better analogues? The ABT2010 is just a video processor, the rest of both the players will be quite different, and there are some nice looking features in there. Much better bass management (will apply to PCM too) More re-encode options (choose between DD or DTS) Gamma curve adjustment Forced 1080p 24 output on any source video DenonLink (if that matters) Browse player via web browser Remote control from iPhone/iPod Touch Better drive mech for CD's Better build quality Discrete multi-channel and stereo DAC's (Oppo multi's are single chip for all channels) which may provide better sound. Denon AL24 (upscales all digital audio before sending to DAC) So, plenty of differences. Of course, they may not be worth the extra to many, but for some they will be and whilst the SRP may be high, you'd be mad not to haggle. __________________ Från http://www.avforums....dbp-4010ud.htmlMvh Omar Brännström
Postad 30 augusti 2009 - 09:17
Unregisteredf0c463fe
-
Unregisteredf0c463fe
-
Användare
-
-
151 inlägg
Verkar som en helgjuten spelare för att ersätta min 3910 DVD+ Sony 350 Blu-ray. Var finns den att beställa och vad kostar den.
Postad 30 augusti 2009 - 11:57
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
I USA verkar priset vara 1.999 dollar , så runt 15 tusen blir nog hifiklubbens pris.
Postad 30 augusti 2009 - 18:16
Unregisteredbfabe95c
-
Unregisteredbfabe95c
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jag gissar närmare 20 000:- med tanke på vad England kommer att ta, 1899 pund. Vi brukar ligga lika med dem.
Ja, denna spelare ser intressant ut, men synd att inte abt har realtas bildbrusbehandling.
Mkt spännande med HQV:s nya Vida chip som kommer. Får se om denon implementerar det i någon ny modell snart:)
Postad 31 augusti 2009 - 06:25
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej Min tanke var ju att spela mina SACD skivor på den, och då vill man ju ha optimal kvalite. Då blir man ju lite orolig om detta stämmer och i så fall hur mycket sämre blir det? but according to the manual only low-resolution PCM output via HDMI in case of SACD playback. Men det kan nog ordnas genom rc kablar kopplat analogt? till receivern, hmm, måste läsa på. Sedan nästa är att bara svart kommer??, vll ju ha silver Available in silver (Japan) and black http://www.ps3sacd.c...bd_players.htmlMvh Omar
Postad 31 augusti 2009 - 09:53
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej
Min tanke var ju att spela mina SACD skivor på den, och då vill man ju ha optimal kvalite.
Då blir man ju lite orolig om detta stämmer och i så fall hur mycket sämre blir det?
but according to the manual only low-resolution PCM output via HDMI in case of SACD playback.
Men det kan nog ordnas genom rc kablar kopplat analogt? till receivern, hmm, måste läsa på.
Sedan nästa är att bara svart kommer??, vll ju ha silver
Available in silver (Japan) and black
http://www.ps3sacd.c...bd_players.html
Mvh
Omar
Hej Även flagskeppet DVD-A1UDCI för 50.000kr har en begränsning med SACD ljud via hdmi. Frågan är hur jag smidigast löser det på min Denon 3808 receiver med Ikon 5.1 system, jag har väl ingen Denon link på den tror jag? måste kanske koppla 5 analoga kablar?, låter omständigt. "the inability to transfer full resolution SACD over the HDMI cable (only way to get full res SACD digitally out of the player is with Denon Link), and the high price (though the consensus so far is that the build quality and overall performance do justify the price if you're going to use enough of the features including the analog outputs). I'm rather surprised that the AVForm review didn't mention the SACD limitation as it's an important one for anyone without a Denon Link capable receiver or processor who wants to use the digital outputs." Från tråden http://www.avsforum........326&page=75Mvh Omar
Postad 31 augusti 2009 - 10:43
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej Eftersom jag har Denon 3808 receiver och som då har Denon link 3rd edition så kan jag få "full" SACD ljud om jag skaffar en Denon link kabel och ställer in lite i receivern. I manualen http://www.usa.denon...I-OM-E_000A.pdf på sidan 28 så ser man i tabellen att SACD funkar med Denon link 3rd edition. Kollade upp vad en Denon link kabel kostar, ca 500$, dvs runt 5000kr. Kollade sedan i manualen och blev lättad att Denon link kablen följer med i paketet till DBP-4010UDCI. Känner redan nu att det är inte bara att plugga in apparaten utan flera månaders inställningar och forumsläsningar angående inställningar och att få det att funka. Mvh Omar
Postad 31 augusti 2009 - 12:19
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Kollade upp vad en Denon link kabel kostar, ca 500$, dvs runt 5000kr.
Kollade sedan i manualen och blev lättad att Denon link kablen följer med i paketet till DBP-4010UDCI.
Annars hade det nog fungerat precis lika bra med en vanlig nätverkskabel.
Postad 19 september 2009 - 18:32
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej Har översatt en Denons japanska sida angående spelaren med Babelfish så engelskan blir ju inte den bästa. Verkar släppas där i Japan i september, läste att den skulle komma i oktober i USA och enligt Hifiklubben typ i december för Sverige. http://se.babelfish....Mvh Omar
Postad 19 september 2009 - 18:50
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Om ni lägger så mycket på själva spelarenMåste ni redan ha fantastiskt bra Projje för så dår 60000 kr och för att inte tala om högtalare, då ljudet är halva behållningen. För annars är det ju ingen mening med en spelare som kan mer är bildvisaren kan visa Duk, mörkläggning är inte heller oviktigt Men det har ni väl så klart Maveric
Postad 19 september 2009 - 22:00
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Hej
Har översatt en Denons japanska sida angående spelaren med Babelfish så engelskan blir ju inte den bästa.
Verkar släppas där i Japan i september, läste att den skulle komma i oktober i USA och enligt Hifiklubben typ i december för Sverige.
http://se.babelfish....
Mvh
Omar
Hifiklubben Fleminggatan har redan sålt 2st av detta monster.
Postad 20 september 2009 - 10:47
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hifiklubben Fleminggatan har redan sålt 2st av detta monster.
Hej Tänker du inte på DVD-A1UDCI som kostar ca 50.000kr, Denon 4010 kostar typ 20 lakan och har ej kommit ut på marknaden. Mvh Omar
Postad 20 september 2009 - 12:07
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Visst är det den jag tänker på,fel av mig
Postad 20 oktober 2009 - 20:42
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
 Hej Har nu lagts ut på engelska och tyska Denon sidan http://www.denon.co....h...ail&Pid=420http://www.denon.co....h...start&ver=1http://www.denon.co..../DBP-4010UD.pdfSäljstart november 2009 Blir nog den silvriga för min del Mvh Omar
Postad 25 oktober 2009 - 16:05
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej De har kommit ut nu på marknaden, en kille här har fått sin http://www.avsforum........3991&page=3Hifiklubben sade att de skulle få in ett silvrigt ex typ 9 november, förhoppningsvis är det mitt ex:) Mvh Omar Brännström
Postad 25 oktober 2009 - 19:42
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Så denna modell har BÅDE ett Anchor Bay ABT2010 och ett Silicon Optix Realta. Känns lite överflödigt så här rent spontant, men det kanske finns någon bra poäng med det. Ska bli intressant att se vad det innebär i praktiken.
Postad 28 oktober 2009 - 07:32
Unregisteredbfabe95c
-
Unregisteredbfabe95c
-
Användare
-
-
110 inlägg
Så denna modell har BÅDE ett Anchor Bay ABT2010 och ett Silicon Optix Realta. Känns lite överflödigt så här rent spontant, men det kanske finns någon bra poäng med det. Ska bli intressant att se vad det innebär i praktiken.
Det är nog ett skrivfel på denons sida, ingen annan varken i forum eller reviews har nämt nåt om realta chippet skulle finnas där. Det står inget om det heller från Marantz sida. Dessa båda märken brukar kopiera varandra rätt bra.
Postad 28 oktober 2009 - 11:26
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Det är nog ett skrivfel på denons sida, ingen annan varken i forum eller reviews har nämt nåt om realta chippet skulle finnas där. Det står inget om det heller från Marantz sida. Dessa båda märken brukar kopiera varandra rätt bra.
Ja, du har nog rätt. En felaktig cut-n-paste av någon på Denon.
Postad 02 november 2009 - 14:55
jln
-
jln
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
Fick information av Hifi-klubben precis och att av Premium silver så får de in de första exen i mitten på november och den Svarta får de in strax innan jul. Priset är 19 998:-
Postad 05 november 2009 - 21:50
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej
Jag har en samsung blurayspelare koplat till min Denon 3808 receiver med HDMI och spelar en skiva och ljudet är helt platt, sedan har jag konverterat samma skiva till Flac i datorn och lagt över den till en extern hårddisk som jag sedan kopplar via usb till min Denon 3808 reciever så låter det superbra.
Så i min värld är inte Samsung 1500 bra på att spela upp CD skivor, därav jag satsar på denon 4010 som även kan spela mina SACD skivor samt DVD-audio skivor och utgår från att det kommer låta mycket bättre på vanliga cd skivor.
Mvh
Omar
Redigerat av Omar Brännström, 06 november 2009 - 07:24.
Postad 18 november 2009 - 22:15
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej Lite interaktivitet http://webapps.easy2...age_id=35971964Mvh Omar Brännström
Postad 26 november 2009 - 20:58
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej Jag har inte fått min, har någon annan fått sin ? Engländarna har fått sina sedan från typ 19/11 http://www.avforums....p-4010ud-3.html och lagret finns i Tyskland? Mvh Omar Brännström
Postad 26 november 2009 - 23:24
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Alltså 20000 kr för en BD-spelare låter hårresande i mina öron... Skulle satsat på Oppos lyxvariant istället när den kommer i januari. Den heter BDP-83 SE där SE står för Special Edition och har superfina D/A-omvandlare för 2-kanalsljudet. Kommer att kosta cirka 8500-9500 kr. Den klarar dessutom att skicka SACD (DSD) via HDMI!
Postad 02 december 2009 - 17:17
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej De första 4010 verkar vara på gång i norden, möjligen kan jag få min på fredag enligt källor, får se. I tex dessa trådar har vissa fått sina ex för ca 14 dagar sedan http://www.avsforum........3991&page=6http://www.avforums....p-4010ud-5.htmlOppon är ju annars väldigt intressant, men förhoppningsvis har Denon ännu bättre ljud (musik) än oppon och Denon ser ju coolare ut:) lite chansning. Gäller det bara bluray tycker jag min Samsung 1500 är jättebra, förutom att den låter illa och är väldigt plastig. Tyvärr får jag inte så bra cd ljud från min Samsung 1500, vad det beror på vet jag ej. Skulle vara kul att läsa en test, kommer väl snart. jag har ju snöat in lite på 4010 och hoppas att jag kommer bli nöjd och att den är bättre än Oppon, med tanke på pengarna. Här är en fransk sida, kan översättas tex med google och glo på bilder, http://homecinema-be...p...a&start=390Mvh Omar Brännström
Redigerat av Omar Brännström, 02 december 2009 - 17:29.
Postad 02 december 2009 - 22:37
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Spännande Omar! Lycka till med din nya maskin. Ja Denons tunga spelare är verkligen extremt trevliga. Har en DVD-3930 själv, och den är svårslagen som CD, SACD och DVD Audio-spelare. Makalösa prestanda... Däremot börjar den bli omsprungen av vissa BD-maskiner som DVD-spelare, men är ändå mycket mycket bra!
Postad 06 december 2009 - 14:33
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej 4010 är utlagd på Ebay, lite bilder finns också http://cgi.ebay.de/*...205008002r14578Mvh Omar
Postad 06 december 2009 - 23:41
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Hade du fått hem din spelare ännu Omar?
Postad 07 december 2009 - 17:12
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hade du fått hem din spelare ännu Omar?
Hej Jag har ännu inte fått min, den skall vara på gång och jag kan tänka mig att det blir på onsdag:) då de får sina leveranser. Kanske var det någon förre mig i norden som fick före? Mvh Omar
Postad 07 december 2009 - 17:22
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Postad 08 december 2009 - 15:05
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Leverans idag Omar?
Det hade varit högintressant att jämföra denna med Oppo BDP-83 SE... De verkar väldigt påkostade båda två och de klarar av samma saker förutom att Oppo dessutom klarar MKV samt går att få zonfri.
Postad 09 december 2009 - 11:34
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej
Skall snart hämta min Denon 4010, de trodde jag var först i Sverige som får den.
Känns bra att få den.
Tyvärr har jag lite tid att pilla på den idag, får se vad jag hinner.
Mvh
Omar
Postad 09 december 2009 - 19:17
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej
Spelar nu för glatta livet. Lite kul att spela SACD skivor i 5.1, lite coola musik mixningar. Blev glad att jag fortfarande får ut ljud i Zon 2, dvs när jag spelar upp ljud på balkong och toa med SACD, dock via de analoga kablarna.
Spelaren är verkligen enorm och välbyggd.
Fjärrkontrollen är väldigt stor och plastig och matchar inte spelaren, borde vara en i silvermetall.
Har inte hunnit med så mycket än.
Mvh
Omar
Redigerat av Omar Brännström, 09 december 2009 - 19:19.
Postad 10 december 2009 - 23:20
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Wow, tack för info! Återkom gärna med lyssningsintryck när du har lite tid över. 
Vad hade du för spelare innan denna?
Postad 11 december 2009 - 17:49
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej Hade en Samsung 1500 innan. Den hade inte så bra CD ljud jämfört med extern hårddisk kopplad till förstärkaren. Denna 4010 har ju riktigt bra CD och SACD ljud, SACD i 5.1 är rätt coolt. Jag försöker lära mig maskinen, vill ju ställa in den optimalt. För de som är verkligen intresserade finns det en test att köpa http://audiovision.d...?id=70&cat=br_0Någon som läst den, skriver "Der Player ist sehr gut weggekommen. Kritikpunkte waren die langsame Navigation, lange Ladezeit und eine Farbabweichung beim DVD-Upscaling. Audiovision schreibt: „ …-besser geht’s nicht, jedenfalls nicht mit DVDs via HDMI mit 576p. Allerdings kommt es beim Upscaling zu verfälschten Farben… Es ist davon auszugehen, dass Denon dieses Problem mit einem Firmware-Update behebt, da die anderen Denon-Player hier alles richtig machen.“ Der 4010 soll fantastisch klingen, vor allem mit Denon-Receivern. Er soll eine herausragende Bildqualität bei Blu-ray haben. Es wird noch ein interessantes Feature genannt: Der 4010 soll (allerdings erst nach einem Firmware-Update, was laut Denon noch im Dezember kommen soll) nicht nur per Webbrowser gesteuert werden können, sondern auch per iPhone und iPod Touch." Översättning via Google (Rappakalja:)) "Spelaren har klarat sig mycket bra. Man kritiserade den långsamma navigeringen, och en lång tid att ladda färg skillnad på DVD upscaling. Audiovisuella skriver: "... inte bli bättre, åtminstone inte med DVD via HDMI, med 576p. Men när det kommer till uppskalning förvrängda färger ... Det antas att Denon åtgärdar detta problem med en firmware uppdatering, precis som de andra Denon spelare här bra. " Den 4.010 bör ljudet är fantastiskt, särskilt med Denon mottagare. Han borde ha en enastående bildkvalitet med Blu-ray. Det är fortfarande kallas en intressant egenskap: de 4010 (bör dock först efter en firmware uppdatering på vad som komma skall i december, enligt Denon) kan styras inte bara via en webbläsare, utan också av iPhone och iPod Touch" Mvh Omar
Postad 14 december 2009 - 17:28
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej
När jag spelar bluray film (tex med DT HD master ljud) så står det D.MIx i displayen och skall tydligen betyda att ljudet är nedmixat? Lite konstigt då jag har kopplat den till Denon 3808 receiver via hdmi. Känns skumt, någon som vet vad det kan bero på?
Mvh
Omar
Postad 14 december 2009 - 17:32
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Om spelaren avkodar så brukar det finnas ett val i setupmenyn typ "PCM downmix" som kanske är aktiverat?
Postad 22 december 2009 - 12:32
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej Spelare funkar utmärkt, bra mycket bättre på cd-ljud än min förra Samsung 1500 och båda var inkopplat via HDMI. Bilden känns bättre från 4010, men har inte gjort några direkta jämförelser. Denon 4010 är ju byggd som en tank, ser det ju ut som men vad jag tycker är lite synd är bla den plastiga fjärkontrollen och att skiv släden är i plast och knappt någon stadga, lite böjlig och skranglig. Den plastiga fjärrkontrollen har ju även 50000kr Denons flagskepp DVD-A1UD och jag tror även den har en plast skiv-släde? I köket har jag DENON RCD-CX1 och den fullständigt andas kvalite, aluminium fjärrkontroll och styv aluminium skiv släde. Mycket kraftigare chassi än tex 4010. Men klart om 4010 hade varit byggd med den kvaliten som DENON RCD-CX1 så hade den väl varit rätt mycket dyrare, men inte ens DVD-A1UD verkar ha den byggkvalite´n DENON RCD-CX1
Postad 22 december 2009 - 22:15
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej
Helt plötsligt stannar bilden på Blu-ray film och läsaren hackar. Startar om och det går en stund, nu verkar inga blu-ray filmer funka alls, står bara loading och hackar (dvs låter) och går inte att stänga av.
Testar nu CD och än så länge funkar det.
Verkar som läsaren till Blu-ray filmer har lagt av.
Trött nu, får testa mer imorgon.
Har redan startat om alla enheter och dragit ut HDMI kablar etc.
Mvh
Omar
Postad 22 december 2009 - 22:48
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej
Uppdatering:
CD skivor funkar och även DVD film, men när jag stoppar in en Blu-ray så står det nu loading, sedan No Disc. Dvs den kan inte läsa blu-ray skiva längre, dessa har funkat innan så blu-ray läsarhuvudet verkar inte funka på någon vänster.
Får kontakta Hifiklubben i morgon
Mvh
Omar
Redigerat av Omar Brännström, 22 december 2009 - 22:48.
Postad 22 december 2009 - 22:55
jln
-
jln
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
Hej
Uppdatering:
CD skivor funkar och även DVD film, men när jag stoppar in en Blu-ray så står det nu loading, sedan No Disc. Dvs den kan inte läsa blu-ray skiva längre, dessa har funkat innan så blu-ray läsarhuvudet verkar inte funka på någon vänster.
Får kontakta Hifiklubben i morgon
Mvh
Omar
Det var tråkigt att läsa. Hoppas det fixar sig snabbt.
Postad 22 december 2009 - 23:02
Göran J
-
Göran J
-
Amatör
-
-
50 inlägg
En fråga!
Kan man få den regionsfri? DVD och Blu-ray eller bara på DVD'n?
Undrar jag
Postad 23 december 2009 - 20:35
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej
Suverän service som vanligt från Hifiklubben.
De skall försöka få tag i en ny till mig, inte så lätt då det inte finns så många eller inga ? i norden. Skall lämna in min och låna en fungerande DVD-3800BD så länge.
De skall såklart försöka fixa detta så fort som möjligt.
Kan ju vara något elektriskt fel just för blu ray läsaren, cd läsning fungerar bra.
Hoppas detta löser sig smidigt, kommer sakna min 4010.
Mvh
Omar
Postad 25 december 2009 - 17:41
sportbilsentusiasten
-
sportbilsentusiasten
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Har en DVD-3930 själv, och den är svårslagen som CD, SACD och DVD Audio-spelare. Makalösa prestanda... Däremot börjar den bli omsprungen av vissa BD-maskiner som DVD-spelare, men är ändå mycket mycket bra!
Vilka BDspelare är bättre på DVD? (ljud o bild)
Postad 27 december 2009 - 16:54
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej Allt gått, kollar nu film med lånad Denon 3800 Bluray spelare i väntan tills jag får en ny Denon 4010. En liten review jag hittade på nätet med denon 4010 och Denon 4810 receiver http://www.highdefju...0686#post100686Mvh Omar
Postad 16 januari 2010 - 15:32
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej Hifiklubben har lagt ut spelaren http://www.hifiklubb...elare_svart.htmMvh Omar
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|