Postad 02 September 2009 - 13:53
Postad 02 September 2009 - 15:12
Mina 2 Slims låter, men mindre än min förra FAT 80gb. Min bärbara överröstar Slimmen, så den "stör" mig mer.
Redigerat av SonySamppa79, 02 September 2009 - 15:13.
Postad 02 September 2009 - 15:24
Olika fabrikat kanske?
Bättre precision på deras fläktar skulle jag vilja säga i alla fall. Har väl haft tur jag då, då jag tycker att min läsare ofta kan överrösta fläktljudet från min 80giggare.
Postad 02 September 2009 - 15:55
Låter som sony har dålig koll på dem som producerar fläktarna till deras ps3, brukar visst kunna skilja en hel del från fläkt till fläkt.
Olika fabrikat kanske?
Bättre precision på deras fläktar skulle jag vilja säga i alla fall. Har väl haft tur jag då, då jag tycker att min läsare ofta kan överrösta fläktljudet från min 80giggare.
Det är nog ganska troligt att det är flera tillverkare. Sen är det väl också en kostnadsfråga, de anser väl inte det är värt den ökade kostnaden att hålla den precisionen i förhållande till hur många som klagar över ljudnivån.
Postad 02 September 2009 - 16:01
Postad 02 September 2009 - 19:09
Gud måste ha sett mig när jag satt och klagade över min högljudda 80 GB-konsol.
Redigerat av Unregisteredb7a4fce7, 02 September 2009 - 19:10.
Postad 02 September 2009 - 19:25
Postad 02 September 2009 - 19:28
Jag tycker mig höra ett knackande ljud som varken har med läsaren eller fläkten att göra, kan det stämma?
Vid uppstarten hör man knackningarna öka och övergå till ett "rrrrrrrr" ljud..
Luddig förklaring men är det någon som upplevt något liknande?
Postad 02 September 2009 - 20:09
Skulle hört av mig till butiken idag men det har inte hunnits med så jag får ta det imorgon istället och se vad de säger...
Låter betydligt mer än min 40GB Fat som jag bytte in mot denna, den lyckades jag aldrig få att gå upp i varv vad jag än gjorde men med Slimen så räcker det med att ha igång den utan att den gör något förutom är påslagen.
Gillar att M3 satte + på Slim att den är "Tyst och strömsnål"! Jo tjenare M3, välkommen till mitt hem!
Postad 02 September 2009 - 20:22
Postad 02 September 2009 - 20:28
Gillar att M3 satte + på Slim att den är "Tyst och strömsnål"! Jo tjenare M3, välkommen till mitt hem!
Det där beror ofta på att ljudnivån är mycket högre på ett kontor än det är i ett hem, så den är tyst i den miljön.
Postad 02 September 2009 - 23:23
Postad 02 September 2009 - 23:59
Postad 03 September 2009 - 07:49
Min är verkligen knäpptyst när jag sätter igång den. Men efter några minuter kickar fläkten igång utan att jag gjort något alls. Är det samma sak för er andra?
Postad 03 September 2009 - 07:57
Postad 03 September 2009 - 07:57
Update
Min är verkligen knäpptyst när jag sätter igång den. Men efter några minuter kickar fläkten igång utan att jag gjort något alls. Är det samma sak för er andra?
Fläkten styrs av värme, så när den stått på ett tag och blivit varm så hoppar fläkten igång. Även om ps3an bara är på och du inte gör nått så blir den varm.
Precis som i de flästa datorer.
Postad 03 September 2009 - 08:41
Postad 03 September 2009 - 08:55
Update
Min(a) gör precis likadant(har testat 2 maskiner).
Det jag tycker är lite skumt är att efter man sluta lira och bara låter maskinen stå i XMB så
fortsätter fläkten i samma läge.
Har låtit den stå i XMB i 1h utan att fläkten varvar ner......
Funkar era likadat ?
/ Player
Redigerat av Unregisteredb3489e70, 03 September 2009 - 10:59.
Postad 03 September 2009 - 10:13
Det är inte så skumt, PS3 slim drar runt 75W när den står i XMB, vilket avger värme som måste försvinna. Drar runt 100W när man spelar och 0.36W i standby.Det jag tycker är lite skumt är att efter man sluta lira och bara låter maskinen stå i xbm så
Har låtit den stå i xbm i 1h utan att fläkten varvar ner......
Postad 03 September 2009 - 10:34
Jag har inte upplevt detta problemet. Har lirat och kollat film utan att fläkten går upp nämnvärt.Min(a) gör precis likadant(har testat 2 maskiner).
Det jag tycker är lite skumt är att efter man sluta lira och bara låter maskinen stå i xbm så
Har låtit den stå i xbm i 1h utan att fläkten varvar ner......
Funkar era likadat ?
/ Player
Postad 03 September 2009 - 11:04
Det är inte så skumt, PS3 slim drar runt 75W när den står i XMB, vilket avger värme som måste försvinna. Drar runt 100W när man spelar och 0.36W i standby.
Ok,tack för informationen.
/ Player
Postad 05 September 2009 - 15:41
jättesvårt att förklara men om ni sitter i ett rum som är tyst och lyssnar hör ni den då? de gör jag som ett rrrrrrr ljud
inte frrrrrr som en fläkt låter =)
Postad 05 September 2009 - 16:01
hade ett liknande ljud på min 80 GB fast på denna är det högre. och nu har tom fläkten brölat på ordentligt, denna låter inte lite!
FAN OCKSÅ! aja denna skall lämnas in på måndag.. har spelat in hur det låter laddar upp det här
lyssna noga man hör fläktljudet, men också ett annat ljud, det ljudet skär sig rejält och härs väldigt tydligt... men man måste fatta att de inte e störningar i inspelningen utan ps3an som låter så =) RRRRRrrrrrrRRRRRRrrrrrrRRRRRR typ haha
Bifogad fil(er)
Redigerat av ESAFESA, 05 September 2009 - 16:05.
Postad 05 September 2009 - 17:14
Postad 05 September 2009 - 21:30
Postad 05 September 2009 - 22:22
Jag tycker nog att den vara ganska tysk, absolut inget jag tänker/stör mig på iaf och den står bredvid tv´n.
tysk hoppas jag inte...
(var tvungen!)
Har testat min lite mer nu med alla typer av skivor.
Konstigt nog så tycker jag den verkar låta mest när den får vanliga CD-skivor :S
Postad 05 September 2009 - 23:00
Postad 05 September 2009 - 23:59
jättesvårt att förklara men om ni sitter i ett rum som är tyst och lyssnar hör ni den då? de gör jag som ett rrrrrrr ljud
Låter som att du och jag har samma problem..
Hur gör man om man vill byta då?
Bara gå in och säga att man har ett rrrr ljud?
Postad 06 September 2009 - 02:22
Postad 06 September 2009 - 11:25
Jag går också i tankarna att byta till en slim!!!! MEN, blir lite avskräckt av att höra att slimen inte är tyst!!.Jag vet exakt vilket ljud ni pratar om.. jag jämförde det med en gammal diesel motor som går på tomgång!!!!
Har tänkt åka till EB games imorgon och byta in min 40gb men jag vet inte om jag vågar och orkar hålla på att byta och tjabba om att maskinen låter högt igen!!!!
Den maskin jag har nu är nästan helt ljudlös den går upp två fläktsteg när jag lirar vissa spel dock inte alla. Film så hörs den knappt förutoom vid uppskalning av dvd filmer.
Ska man våga sig på att byta eller?
Mvh
Redigerat av gockelinus, 07 September 2009 - 09:35.
Postad 06 September 2009 - 12:27
Kan det bero på att min reciever ligger och skjuter upp massa värme underifrån?
Postad 06 September 2009 - 13:37
Har du t ex en CD spelare som står direkt på en förstärkare så halverar du livslängden på Cdspelaren.
(gammalt djungel ordsråk vi fick lära oss på Elektroniken när ja gick på EL)
Postad 06 September 2009 - 14:17
varför ska du byta?? är din maskin tyst så var nöjd det verkar ju vara skit svårt att få en tyst ps3'a om du absolut vill ha bravia sync så kan du ju byta annars skulle jag skita i det. Kankse en till sovrummet iofs men aldrig bytaTjena!!!
Jag går också i tankarna att byta till en slim!!!! MEN, blir lite avskräckt av att höra att slimen inte är tyst!! har haft 14 st ps3 varav 6 stycken 60gb och 8 stycken 40gb.....jag vet exakt vilket ljud ni pratar om.. jag jämförde det med en gammal diesel motor som går på tomgång!!!!
Har tänkt åka till EB games imorgon och byta in min 40gb men jag vet inte om jag vågar och orkar hålla på att byta och tjabba om att maskinen låter högt igen!!!!
Den maskin jag har nu är nästan helt ljudlös den går upp två fläktsteg när jag lirar vissa spel dock inte alla. Film så hörs den knappt förutoom vid uppskalning av dvd filmer.
Mvh
Postad 06 September 2009 - 14:34
14 PS3? Varför i hela friden har du haft 14 PS3?Tjena!!!
Jag går också i tankarna att byta till en slim!!!! MEN, blir lite avskräckt av att höra att slimen inte är tyst!! har haft 14 st ps3 varav 6 stycken 60gb och 8 stycken 40gb.....jag vet exakt vilket ljud ni pratar om.. jag jämförde det med en gammal diesel motor som går på tomgång!!!!
Mvh
Postad 06 September 2009 - 15:41
Nejmen, det är fel man får formulera sig väl
Kommer de inte bara skicka den på rep då?
Postad 06 September 2009 - 16:27
Oj man ska aldrig ställa något på sin förstärkare.
Har du t ex en CD spelare som står direkt på en förstärkare så halverar du livslängden på Cdspelaren.
(gammalt djungel ordsråk vi fick lära oss på Elektroniken när ja gick på EL)
Den sitter inte direkt på utan på hyllan ovanför i tv-bänken
Postad 06 September 2009 - 16:29
jaha tysk.. ja trodde de var en japansk vara xD (var bara tvungen att kommentera ^^ )Jag tycker nog att den vara ganska tysk, absolut inget jag tänker/stör mig på iaf och den står bredvid tv´n.
Postad 06 September 2009 - 20:23
Ville ha en som var tyst.... + att några var sönder! He he ......... Skam den som ger sig!14 PS3? Varför i hela friden har du haft 14 PS3?
Postad 06 September 2009 - 21:16
alltså min jag fick idag e tyst.. men de är som ett knagglande ljud i det det är ifrån fläkten de vet jag de låter inte som fläktsnurr utan mer som små knaggel
inte frrrrrr som en fläkt låter =)
Om din fläkt låter så här :
http://www.youtube.c...UcVoV3jZe4&NR=1
Testa att göra "fan test" :
http://www.youtube.c...h?v=7pdFTA-M2N0
"Was ready to get a replacement PS3 because of the noisy fan......
After reading online other people havin same problem:
http://www.avforums.com/forums/ps3/10...
I tried holding the eject button when powered on to run the fan at full speed and ping!"
Kan vara värt ett försök innan du lämnar tillbaka maskinen.
/ Player
Redigerat av Unregisteredb3489e70, 06 September 2009 - 21:18.
Postad 06 September 2009 - 21:35
14 PS3:or?Ville ha en som var tyst.... + att några var sönder! He he ......... Skam den som ger sig!
Varför? Att konsolen går upp två fläktlägen när du spelar är ju inte så konstigt med tanke på att PS3:an innandöme består av kraftfulla komponenter intryckta i ett litet chassie. Det blir varmt och värmen måste ju ut på ett eller annat sätt. Jag tror inte du kan hitta en PS3:a som låter mindre och ärligt talat: Känns det inte som att det räcker efter 14 PS3:or?Den maskin jag har nu är nästan helt ljudlös den går upp två fläktsteg när jag lirar vissa spel dock inte alla. Film så hörs den knappt förutoom vid uppskalning av dvd filmer.
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 06 September 2009 - 21:38.
Postad 06 September 2009 - 21:45
Enligt min mening då.
Postad 06 September 2009 - 21:54
Nu börjas det igen med ljudet från Ps3
Det är en spelkonsoll med möjlighet att se film och inget annat
Skall man bara se film köper man en blu ray spelare och helst utan fläkt
Det optimala är då också att man tätar alla fönster, så att man inte hör vinden
och att man har en fläktlös tv eller projje. Stänger av kylskåpet och ber grannarna
hålla truten i minst 2 timmar.
Billigaste alternativet är att man ser film ... med hörlurar
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 06 September 2009 - 21:58.
Postad 06 September 2009 - 21:59
Jag bytte ut min 40gig's ps3 till nya slim idag just pga ljudnivån. Kan tyvärr inte säga att jag är nöjd.
Jag tycker mig höra ett knackande ljud som varken har med läsaren eller fläkten att göra, kan det stämma?
Vid uppstarten hör man knackningarna öka och övergå till ett "rrrrrrrr" ljud..
Luddig förklaring men är det någon som upplevt något liknande?
Låter som en fläkt som varvar upp. Du får nog lägga örat intill för att höra exakt var ljudet kommer ifrån.
+1
Nu börjas det igen med ljudet från Ps3
Det är en spelkonsoll med möjlighet att se film och inget annat
Skall man bara se film köper man en blu ray spelare och helst utan fläkt
Det optimala är då också att man tätar alla fönster, så att man inte hör vinden
och att man har en fläktlös tv eller projje. Stänger av kylskåpet och ber grannarna
hålla truten i minst 2 timmar.
Billigaste alternativet är att man ser film ... med hörlurar
Maveric
Finns det spelare utan fläkt?!
Postad 06 September 2009 - 22:16
Skämmas!!!!! Vad är det för påhopp? Sköt du ditt så sköter jag mitt!Har man användt ångerrätten 14 gånger så har man nog börjat naggat i kanten på vad en konsuments rättigheter är tycker jag, förstår du hur många tiotusentals kronor i omkostnad du har orsakat återförsäljaren på grund av att du inte är nöjd med ljudvolymen? Du borde skämmas.
Enligt min mening då.
Har aldrig bett om att du ska anmärka på hur många ps3 jag haft och hur mycket
pengar det kostat div ÅF... Du vet inte alla historier kring detta så jag ber dig att inte
hoppa på så där!!!!!!
Frågan var om jag skulle våga byta in min 40gb mot en slim????
Jag har valt denna tråd för här pratas det om hur mycket nya slim låter
sitter med en Sony bravia och en öppen tv bänk så en slim hade passat
kanon med mina andra prylar! Bravia sync och att den är mindre är det som talar för ett
byte för min del! Men i och med att det pratas om ps3 slim som låter " mycket" så ställde jag
frågan här!!!!! För jag orkar inte hålla på att skicka iväg och köra fram och tillbaka mellan div ÅF.
SKÄMMS gör jag inte det är snarare Sony som ska skämmas för sina ps3! Lanserar man en konsoll som ska
vara tyst så ska den vara tyst! Eller?
Redigerat av gockelinus, 06 September 2009 - 22:19.
Postad 06 September 2009 - 22:52
Skämmas!!!!! Vad är det för påhopp? Sköt du ditt så sköter jag mitt!
Har aldrig bett om att du ska anmärka på hur många ps3 jag haft och hur mycket
pengar det kostat div ÅF... Du vet inte alla historier kring detta så jag ber dig att inte
hoppa på så där!!!!!!
Frågan var om jag skulle våga byta in min 40gb mot en slim????
Jag har valt denna tråd för här pratas det om hur mycket nya slim låter
sitter med en Sony bravia och en öppen tv bänk så en slim hade passat
kanon med mina andra prylar! Bravia sync och att den är mindre är det som talar för ett
byte för min del! Men i och med att det pratas om ps3 slim som låter " mycket" så ställde jag
frågan här!!!!! För jag orkar inte hålla på att skicka iväg och köra fram och tillbaka mellan div ÅF.
SKÄMMS gör jag inte det är snarare Sony som ska skämmas för sina ps3! Lanserar man en konsoll som ska
vara tyst så ska den vara tyst! Eller?
Sony har aldrig sagt att deras konsol ska vara så pass tyst så att man inte hör den vad jag vet.
Nej du orkar ju självklart inte åka och lämna tillbaka konsolen. Du har ju bara gjort det 14 gånger hittils..
Redigerat av belzebubb, 06 September 2009 - 22:57.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
13 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?