Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 3D-läge kommer 2010

206 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 September 2009 - 19:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Postad bild

a software update for the PS3 sometime in 2010 will enable it to provide a 3D viewing experience to "all" existing games on the system

The console itself pumps out a quite regular signal over HDMI, which the TV syncs up with your 3D glasses. A 200Hz TV, for instance, alternates 1080p frames, with 100Hz for each eye. Of course, you'll need a brand new TV, but at least it won't be restricted to just Sony televisions

Mer här, samt en video där någon spelar Wipeout HD i 3D.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 09 January 2010 - 16:09.

Postad 05 September 2009 - 15:26

robotlord
  • robotlord
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
GALET!! :)

Postad 05 September 2009 - 15:31

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Ska man börja spara inför en ny tv nu då alltså? :)

Postad 05 September 2009 - 18:19

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det ska man alltid! Synd att 3D inte direkt gör sig på bilder

Postad 05 September 2009 - 18:31

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
SÅ, om man inte använder 3D glasögonen så kommer det att vara en sån där konstig bild?

Postad 05 September 2009 - 18:38

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

SÅ, om man inte använder 3D glasögonen så kommer det att vara en sån där konstig bild?

Går säkert att avaktivera :)
Men vad behöver man för TV ?
En med 200hz eller ?

Postad 05 September 2009 - 18:39

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det är nån modell som kommer vad jag förstått, så ingen har en ännu

Postad 05 September 2009 - 18:46

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Hoppas man kan avaktivera.

Postad 05 September 2009 - 19:10

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Såklart man inte behöver använda det om man inte vill. Något annat är ju bara korkat av Sony.

Postad 05 September 2009 - 19:21

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Tror nog att TV-kraven enbart kommer att vara 200Hz kapabilitet, däremot kommer nog produktrollouten inte vara förrän 2010.

Postad 07 September 2009 - 05:03

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Frågan är ju vilka spel som PS3 klarar av att lämna en framerate på 200 i.
Vad jag vet så har man problem med låg framerate redan idag. Trixet idag är att rendera spelen i en lägre FPS och sedan skala upp dom, detta är extra tydligt på multiplattformsspel (läs EA).

Postad 07 September 2009 - 12:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Bara för att tv:n ev visar bilden i 200 Hz, eller vad det nu blir, så måste ju iofs inte konsollen rendera i 200 Hz. Tv:n kan ju matas med säg 2*30 Hz som sedan tv:n visar i 2*120 Hz eller nått (samma bild visas alltså flera gånger, växelvis mellan vänster och höger).

Svårt att se hur det ska funka vettigt för spel som inte är gjorda för detta från början. Ska det bli bra måste spelet rendera samma "grund-frame" 2 ggr sett i något olika perspektiv (för att simulera vänster resp höger öga). Hur en firmware uppgradering ska kunna ordna det (iaf problemfritt) är beyond me... Om det nu inte är så att detta har varit förberett läänge.

Hade varit smaratare rent ekonomiskt (för företagen) om man tvingades köpa "3D updates" på PSN. :lol:

Ang vilka displayer som kirrar detta så kommer ni nog märka det... :P 2010 års buzzword #1 kommer bli "FullHD 3D".

Postad 07 September 2009 - 16:25

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0
Nu spekulerar jag lite här men min teori är att den renderar de två bilderna med halva upplösningen som den sen interlace:ar, som TV:n sen får ta isär igen och visa som två bilder.

Postad 10 September 2009 - 15:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
In Theory: How PS3 can own 3D gaming
Intressant läsning. ;)

Postad 10 September 2009 - 16:21

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Bara för att tv:n ev visar bilden i 200 Hz, eller vad det nu blir, så måste ju iofs inte konsollen rendera i 200 Hz. Tv:n kan ju matas med säg 2*30 Hz som sedan tv:n visar i 2*120 Hz eller nått (samma bild visas alltså flera gånger, växelvis mellan vänster och höger).

Svårt att se hur det ska funka vettigt för spel som inte är gjorda för detta från början. Ska det bli bra måste spelet rendera samma "grund-frame" 2 ggr sett i något olika perspektiv (för att simulera vänster resp höger öga). Hur en firmware uppgradering ska kunna ordna det (iaf problemfritt) är beyond me... Om det nu inte är så att detta har varit förberett läänge.

Hade varit smaratare rent ekonomiskt (för företagen) om man tvingades köpa "3D updates" på PSN. ;)

Ang vilka displayer som kirrar detta så kommer ni nog märka det... ;) 2010 års buzzword #1 kommer bli "FullHD 3D".

Nja, det är inte så det funkar, delbilderna offsetas beroende på hur långt från infinity de är, så ett objekt som är nära dig har 2 delbilder som skiljer sig rejält jämfört med en vägg långt bort, så ps3an behöver "bara" en instruktion" om hur mkt varje modell ska flyttas per frame, det är viewpointen som ändras per bild i relation till scenen.

Postad 10 September 2009 - 16:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Nja, det är inte så det funkar, delbilderna offsetas beroende på hur långt från infinity de är, så ett objekt som är nära dig har 2 delbilder som skiljer sig rejält jämfört med en vägg långt bort, så ps3an behöver "bara" en instruktion" om hur mkt varje modell ska flyttas per frame, det är viewpointen som ändras per bild i relation till scenen.

? Ska det göras rätt, med ändring av viewpoint, måste man ändå rendera två bilder.

Men ja, ska det göras mindre rätt finns det ju andra knep att ta till ja så helt beyond me är det inte längre... :)

Redigerat av pacman, 10 September 2009 - 16:55.

Postad 07 January 2010 - 03:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Från en pressrelease;

All PlayStation®3 units will become available to play 3D stereoscopic games through a firmware update, scheduled to be available in summer of 2010 (previously announced on November 19th, 2009).

http://www.sony.net/...002E/index.html

Postad 07 January 2010 - 08:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Har sett ett par 3D-filmer på bio men är faktiskt inte så imponerad.
Visst är det häftigt men jag är långt ifrån så imponerad så att jag kommer köpa en 3D-tv.

Jag har dock aldrig testat att spela i 3D, kan ju vara nåt som är riktigt häftigt och är det så...3D-tv it is!

EDIT: Måste tillägga att jag tycker att tecknat/animerat än så länge gör sig betydligt bättre i 3D än "äkta vara".
Jag tycker alltså att det som är filmat i 3D inte är lika bra som det som är animerat.
Kan ju dock ha med att göra att man (hjärnan) vet att det inte är 3D och därför så tycker man fortfarande att det bara är "typ" 3D. Jaja, ni fattar nog vad jag menar.

Redigerat av BrittBastard, 07 January 2010 - 08:30.

Postad 07 January 2010 - 11:55

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
utan att ha vidare koll hade jag för mig att det är först med hdmi 1.4 som stöd för 3d kommer?

Postad 07 January 2010 - 12:10

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

utan att ha vidare koll hade jag för mig att det är först med hdmi 1.4 som stöd för 3d kommer?

Jo, men HDMI 1.4-standarden är i princip redan spikad.
Jag gissar att HMDI 1.4-produkter kommer komma ut innan t ex 3D-tv är aktuella för den stora marknaden.

Postad 07 January 2010 - 12:21

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Från Sonys presskonferens på CES 2010:
och/eller:
http://gear.ign.com/.../1058726p1.html

January 6, 2010 - The big theme at CES this year is 3D. At Sony's press conference this evening, the electronics giant announced substantial plans to invest in 3D technology, from creating 3D-ready televisions to developing 3D channels with partners like IMAX. PlayStation is a major component of Sony's 3D plans, too, further expanding on the promise of 3D gaming that Sony offered at CES in 2009.

Just as the PlayStation 3 was Sony's best weapon in the format war between Blu-ray and HD-DVD, Sony sees the PS3 as the best angle for establishing 3D as a standard. According to Sony at tonight's conference, every single PS3 can be upgraded via a firmware update to support 3D content, either games, video downloads, or 3D Blu-ray.

Following the conference, I had an opportunity to play three 3D PS3 games: Avatar, Super Stardust HD, and a demo of Gran Turismo. (I call Gran Turismo just a demo because the Sony representative refused to confirm whether or not it would ever be a real game, whereas they were much firmer on the future of 3D Super Stardust.) Sony had three demo stations set up, each with a brand-new 3D-enabled Bravia television and a pair of active shutter glasses. According to the rep showing off the games, 1080p HD content does not work well with traditional 3D glasses such as Real3D lenses used at many movie theaters. Only active shutter glasses can properly "decode" the dual image and translate it into believable 3D.

Gran Turismo's 3D replays looked pretty slick.

Super Stardust is a recreation of the dual-stick 2007 PlayStation Network shooter. Of the three games, this was the most immediately arresting thanks to the sharp visuals and the layering of the play field. The rotating asteroids that swing around the planet really appeared set apart from the surface below and did look to be moving toward you as they come around the back half of the planet. There is an element of gimmick to it because the 3D does not have any actual effect on the play itself, but it is attractive. The 3D Gran Tursimo demo, however, made better use of the 3D despite not looking nearly as crisp as Gran Turismo 5. There was a definite sensation of depth as your car drifted around corners with railings and signs sliding past you. Following the demo lap, you get a replay of your performance. When the camera swings to look inside the car, your driver really appears to occupy 3D space inside the vehicle. The steering wheel, the dash, the seat – they don't just look like they are operating on separate planes, like a Viewmaster. It all really comes together and looks as if you are peering in on a 3D scene.

But really, how did it feel to be sitting there wearing a pair of plastic 3D glasses while playing? Without a doubt, there is noticeable weight to the glasses. I wear normal glasses from time to time and am never really aware of them when I switch between contacts and glasses. But even before the end of my first lap on the Gran Turismo demo, I started thinking about the weight of the glasses on my nose and didn't stop until I took them off. Perhaps the weight of the glasses will change as Sony moves toward a final production model. Maybe after a few hours of play, the weight will start feeling totally negligible. Either way, I doubt I am alone in concern over being consistently aware of a somewhat sizable piece of plastic on my face.

Super Stardust and the Gran Turismo demo are still early (Avatar is already out) and so much could change in the coming months. Sony still has many questions to answer about 3D pricing -- both content and hardware. But even though I question the comfort of the glasses, I cannot dismiss my general enthusiasm. I think gaming is the least gimmicky arena for 3D. You are already dealing with a degree of immersion and properly deployed 3D world only serve to enhance that feeling. Whereas 3D just made an action game like Super Stardust look cool, expertly deployed 3D used in conjunction with a 3D controller like Sony's wand stands to further redefine gaming.

Look for a plethora of coverage on all things 3D at CES all week right here on IGN, including additional news about Sony's 3D strategy.

Lite mer info från CES m a p 3D:

5:22 PM: The first 3D-enabled Bravias will ship this Summer and ship with two pairs of active shutter glasses.

5:23 PM: Transmitters and glasses will be sold separately for 3D-capable Bravias, meaning you don't have to pay the premium for the whole kit if you aren't ready to dive completely into 3D.

5:24 PM: Sony is also working on bringing 3D on OLED displays.

Bra tråd morlock! Tror att den här tråden kommer få en hel del inlägg under 2010...

Redigerat av BrittBastard, 07 January 2010 - 12:40.

Postad 07 January 2010 - 12:50

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Har sett ett par 3D-filmer på bio men är faktiskt inte så imponerad.
Visst är det häftigt men jag är långt ifrån så imponerad så att jag kommer köpa en 3D-tv.

Jag har dock aldrig testat att spela i 3D, kan ju vara nåt som är riktigt häftigt och är det så...3D-tv it is!

EDIT: Måste tillägga att jag tycker att tecknat/animerat än så länge gör sig betydligt bättre i 3D än "äkta vara".
Jag tycker alltså att det som är filmat i 3D inte är lika bra som det som är animerat.
Kan ju dock ha med att göra att man (hjärnan) vet att det inte är 3D och därför så tycker man fortfarande att det bara är "typ" 3D. Jaja, ni fattar nog vad jag menar.

Jag håller med om att 3D bio är roligare på pappret än i verkligheten. Däremot vore det coolt med 3D i spel men jag skulle helst då se ett par glasögon med dubbla full-hd oleds. Tänk er det o ett par grymma hörlurar... snacka om intensiv upplevelse :blink:

Postad 07 January 2010 - 12:52

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jag håller med om att 3D bio är roligare på pappret än i verkligheten. Däremot vore det coolt med 3D i spel men jag skulle helst då se ett par glasögon med dubbla full-hd oleds. Tänk er det o ett par grymma hörlurar... snacka om intensiv upplevelse :blink:

Hehehe, ja, och snacka om trötta ögon efter några timmars spelande... :P

Postad 07 January 2010 - 13:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Superstardust HD i 3D... :blink:

En sån här man ska skaffa till våren då.

Postad bild

Postad 07 January 2010 - 13:16

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0
Sautan va fin den var. Kanske dax att börja kolla efter ny TV snart igen.. min är trots allt 2.5 år..

Redigerat av BennySlyden, 07 January 2010 - 13:16.

Postad 07 January 2010 - 13:21

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Superstardust HD i 3D... :blink:

En sån här man ska skaffa till våren då.

Postad bild

Du har inte bilden i 3D? :P

Ska bli intressant att se vilka storlekar dom kommer släppa först.
Själv tror jag att spel i 3D kommer bli betydligt större än film i 3D.
Iallafall till en början.

Postad 07 January 2010 - 13:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Sautan va fin den var. Kanske dax att börja kolla efter ny TV snart igen.. min är trots allt 2.5 år..

Jag gissar att den morlock postade var LCD 3D, själv kommer jag nog vänta med att köpa en 3D-tv tills det kommer en prisvärd 3D LED-tv och det lär dröja ett tag.
Tänk dig den här 46" med 3D:
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
7,6mm tunn...mmmm...

Redigerat av BrittBastard, 07 January 2010 - 13:28.

Postad 07 January 2010 - 13:30

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Hoppas man kan avaktivera.

Det tror och hoppas jag med. 3D verkar coolt, men det finns många som inte har full syn (bland annat jag) och som således inte kan njuta av en 3D-bild. Det vore väldigt korkat av Sony om de inte hade det i åtanke.

Postad 07 January 2010 - 13:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Jag gissar att den morlock postade var LCD 3D, själv kommer jag nog vänta med att köpa en 3D-tv tills det kommer en prisvärd 3D LED-tv och det lär dröja ett tag.

Den jag postade en bild på är en LED-TV, dvs en LCD-skärm med LED-belysning.

3D-modeller från sony kommer i storlekarna 40,46,52 och 60", med en prislapp som startar på ~23K. (enl. pressrelease)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 January 2010 - 13:41.

Postad 07 January 2010 - 13:57

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Den jag postade en bild på är en LED-TV, dvs en LCD-skärm med LED-belysning.

3D-modeller från sony kommer i storlekarna 40,46,52 och 60", med en prislapp som startar på ~23K. (enl. pressrelease)

Ok, men pressreleasen avser väl LCD 3D?

Ska bli spännande att se hur mkt bättre OLED är/blir...men OLED 3D lär dröja.

Det verkar hur som helst som att Sony satsar rejält på 3D, och personligen känns det som att Sony och Samsung kommer slåss om "3D-titeln".
Bara väntar på att M$ ska börja tillverka displayer...

Redigerat av BrittBastard, 07 January 2010 - 14:04.

Postad 07 January 2010 - 14:18

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Åh nej! Jag som hade tänkt köpa en ny TV ganska snart. Vad ska jag nu göra??? När kan dessa tänkas komma till Sverige, och vad tror ni att en 52" kommer att kosta...?

Postad 07 January 2010 - 14:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Ok, men pressreleasen avser väl LCD 3D?

Ska bli spännande att se hur mkt bättre OLED är/blir...men OLED 3D lär dröja.

Ja, finns inga OLED över 15" på marknaden i år vad det lider. Fokus på LED-LCD med 3D-stöd från alla tillverkare.

Postad 07 January 2010 - 14:31

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Ja, finns inga OLED över 15" på marknaden i år vad det lider. Fokus på LED-LCD med 3D-stöd från alla tillverkare.

Hur ser det ut bland projjarna? Är det på g med synkade dubbelprojar också?

De icke animerade scenerna i tex Avatar är väl en sorts fake-3D där man har kört lite fiffig bildbehandling på ett 2D material? Det ser inte så värst bra ut ivf.

Är det samma grundteknik i TV-apparaterna som på bion med olika polarisation för vänster och höger öga?

Redigerat av BennySlyden, 07 January 2010 - 14:32.

Postad 07 January 2010 - 14:43

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
skulle aldrig köpa en sony tv :blink: men intressant med 3d till ps3an iaf ^^

Postad 07 January 2010 - 14:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

De icke animerade scenerna i tex Avatar är väl en sorts fake-3D där man har kört lite fiffig bildbehandling på ett 2D material? Det ser inte så värst bra ut ivf.

Är det samma grundteknik i TV-apparaterna som på bion med olika polarisation för vänster och höger öga?

Nej, de icke animerade scenerna i Avatar är "äkta" 3D, d v s filmade med 3D-kameror med 24fps.
EDIT: kan dock omöjligt vara alla scener med 3D då jag håller med dig om att det ser för taskigt ut ibland.

Hmm, Samsung kommer släppa en tv som kan generera 3D av 2D, det lär se för jävligt ut tror jag men intressant ändå!

Redigerat av BrittBastard, 07 January 2010 - 14:49.

Postad 07 January 2010 - 14:54

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Bara väntar på att M$ ska börja tillverka displayer...

Ja, de brukar ju ha en konsumentvänlig prissättningsstrategi...

Postad 07 January 2010 - 14:58

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Bara att plocka upp kreditkortet och handla Benny! :blink:

http://www.reald.com...s-Ordering.aspx

Postad 08 January 2010 - 23:02

HDD
  • HDD
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Viewsonic skulle släppt 3 st 3D projjar i somras även i EU, men de finns fortfarande inte i lager på prisjakt, men tex amazon.com verkar ha den.

De kräver flimrande 3D brillor och den billigaste skulle gå loss på 5kkr för 1024x768, billigt för att vara blödande spjutspetsteknik. Passande brillor för PC bruk: http://www.komplett....aspx?sku=450565

Bla pjd 6211
http://www.viewsonic...ors/pjd6211.htm
eller
http://www.viewsonic...d6221296739.htm
eller
http://www.viewsonic...ors/pjd6251.htm

Får se om Sony kommer stödja annat än sina egna 3DTVs, kör hellre Wipeout i 120 tum för 6 papp än 42 tum för 20 papp. Glöm inte spypåsen...

Postad 09 January 2010 - 03:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

skulle aldrig köpa en sony tv :) men intressant med 3d till ps3an iaf ^^

Sony är ju de som gör bäst LCD-tv, philips kan inte designa sig ur skiten ens under pistolhot, samsung är notoriskt dåliga på mjukvaran, det tog dem fan 2 år att fatta vad 24p innebar för m86:an, LG har undermålig byggkvalitet.

Så, Sony gör de bästa LCD-tevarna.

Postad 09 January 2010 - 16:02

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
CES 2010: PS3 3D Q&A

Postad 10 January 2010 - 08:00

Unregistered8b063c7c
  • Unregistered8b063c7c
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hoppas det inte blir allt för dyrt bara.
Tänk att se Avatar i 3D hemma i soffan...

Postad 10 January 2010 - 12:56

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Det kommer säkert bli löjligt dyra, iaf i början.

Postad 10 January 2010 - 16:08

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

• 1978 inlägg
  • 0
Nu när PS3 ska uppdateras med 3D måste man verkligen ha en 3D tv för att märka skillnad på 3D:n som PS3 kommer uppdateras med eller kommer de bara set ut som de gör med vanliga blu-ray filmer som har 3D ?

Postad 10 January 2010 - 16:30

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Ja det tror jag, annars vad är vitsen med 3D om man inte skulle märka någon skillnad.

Postad 10 January 2010 - 19:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Nu när PS3 ska uppdateras med 3D måste man verkligen ha en 3D tv för att märka skillnad på 3D:n som PS3 kommer uppdateras med eller kommer de bara set ut som de gör med vanliga blu-ray filmer som har 3D ?

Exakt vad skulle kunna förändras? Självklart måste du ha en 3D-ready TV för att se 3D'n.

Postad 11 January 2010 - 08:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Sony är ju de som gör bäst LCD-tv, philips kan inte designa sig ur skiten ens under pistolhot, samsung är notoriskt dåliga på mjukvaran, det tog dem fan 2 år att fatta vad 24p innebar för m86:an, LG har undermålig byggkvalitet.

Så, Sony gör de bästa LCD-tevarna.

Säger du ja, men nu tycker jag inte vi behöver diskutera vilka som gör dom bästa LCD-displayerna här.

---
Hahaha, gick in på Q&A-länken som du postade morlock.
Det var nån som skrev följande som kommentar till videon:
"Give us a 3D TV that doesn’t require glasses."
Ehhh, ok...och operera samtidigt om våra ögon!? Eller?!?
Hahaha, om det inte hade behövts glasögon så hade vi nog redan haft 3D i tv:n tror jag.

Postad 11 January 2010 - 09:12

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Hahaha, gick in på Q&A-länken som du postade morlock.
Det var nån som skrev följande som kommentar till videon:
"Give us a 3D TV that doesn’t require glasses."
Ehhh, ok...och operera samtidigt om våra ögon!? Eller?!?
Hahaha, om det inte hade behövts glasögon så hade vi nog redan haft 3D i tv:n tror jag.

Det går utan glasögon också, men då krävs det helt nya paneler. Annars är ju fördelen med de första 3D apparaterna att de använder helt vanliga paneler och har "bara" annan styrelektronik, så de borde inte bli så dyra.

Postad 11 January 2010 - 09:17

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Det går utan glasögon också, men då krävs det helt nya paneler. Annars är ju fördelen med de första 3D apparaterna att de använder helt vanliga paneler och har "bara" annan styrelektronik, så de borde inte bli så dyra.

Ja, ok my bad. Men känns nästan billigare att operera ögonen. ^_^

Postad 11 January 2010 - 10:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Det var några som demade dylika paneler på CES 2010, nackdelen med dem är att de kräver en specifik betraktningsvinkel för att få en 3D-effekt - lite off angle och man ser en suddig bild istället....

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 January 2010 - 11:01.

Postad 11 January 2010 - 11:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Det går utan glasögon också, men då krävs det helt nya paneler.

Japp (såg en sådan redan för 10 år sen - den hade dessutom som trackade ens ögon, lite cool) och de teknikerna är helt ointessanta för konsumentmarknaden. Detta eftersom de lämpar sig mindre bra för 2D-visning vilket kommer kvarstå som majoriteten av det material folk tittar på.

Det fina med 3D via glasögon är att man inte behöver kompromissa med 2D-visningen. I klartext: Man får EN display som klarar både 2D och 3D bra. Det finns de som säger "för att 3D ska slå måste man skippa glasögonen". Jag skulle vilja säga att det är precis tvärtom, för att 3D ska kunna slå måste man ha EN display som kirrar både 2D och 3D, inom överskådlig framtid innebär det att glasögon behövs för 3D, mao är glasögon en förutsättning för att 3D ska slå igenom.

Annars är ju fördelen med de första 3D apparaterna att de använder helt vanliga paneler och har "bara" annan styrelektronik, så de borde inte bli så dyra.

Precis...klart de inte kommer i budget-segmentet med en gång men så märkvärdigt, eller kostsamt, är det inte med 3D-visning som vissa tycks tro.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.