Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSN blir betaltjänst?

72 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2009 - 02:32

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35571

Postad 23 November 2009 - 02:43

sebban89
  • sebban89
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Om du läser så står det att det kommer komma en betaltjänst utöver tjänsten som finns idag, alltså inget "betala för att spela online".

Postad 23 November 2009 - 02:53

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Ingen av oss vet ju hur det blir, tror knappast dom kommer sälja tjänsten om den som är nu forsätter att vara som den är.

Postad 23 November 2009 - 02:55

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Sony har väl tillslut insett att Microsoft tjänar bra med cash tack vare sina betalande Live Gold-användare, så nu funderar de säkerligen på att baka samma kaka.
Inte mig emot, bara multiplayer och det PSN vi har idag inte kostar något extra.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 23 November 2009 - 02:57.

Postad 23 November 2009 - 08:12

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Det kan väl bli som i USA, en extratjänst med nyheter och beta-demos för prenumeranter av Core.
Men PSN med onlinespel är och kommer förbli gratis enligt vad han säger i pressmeddelandet.
Onlinespel börjar på noll kronor för att använda någons favorituttryck :(

Postad 24 November 2009 - 18:27

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
http://www.gamespot....ws/6240938.html verkar vara bekräftat nu. Skönt att online spelandet förblir gratis.

Postad 24 November 2009 - 18:40

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hade hellre sett att dom hade fixat till skiten med online spelandet, då hade jag gärna betalat en slant för det. Som det är nu så är det fan nästan katastrof jämfört med Xbox live. Grabben och jag sitter och kör MW2 på både PS3 och Xbox 360, och trodde aldrig att det skulle vara sådan stor skillnad. Rent ut sagt bedrövligt med PSN. Samma med Borderlands över online jämfört på båda. Kommer ihåg att grabben även klagade på MW1 när han körde det. Ingen kritik mot PS3 som spelmaskin, där är den riktigt bra, men online delen är under all kritik.

Postad 24 November 2009 - 18:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Jag tror Playstation Network kommer döpas om till Sony Network eller liknande, där Sony plockar in en rad andra produkter som drar nytta av systemet, och lägger till fler olika tjänster.

Postad 24 November 2009 - 20:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Hade hellre sett att dom hade fixat till skiten med online spelandet, då hade jag gärna betalat en slant för det. Som det är nu så är det fan nästan katastrof jämfört med Xbox live. Grabben och jag sitter och kör MW2 på både PS3 och Xbox 360, och trodde aldrig att det skulle vara sådan stor skillnad. Rent ut sagt bedrövligt med PSN. Samma med Borderlands över online jämfört på båda. Kommer ihåg att grabben även klagade på MW1 när han körde det. Ingen kritik mot PS3 som spelmaskin, där är den riktigt bra, men online delen är under all kritik.

Vad är det du inte tycker är bra ?

Personligen så tycker jag att det är ofta bökigare på ps3..Alla spel har olika sätt..Tar alltid ett tag innan man ens fattar hur man ska bära sig åt ...Eller så är det bara jag som börjar vara gammal å senil ;)

Postad 24 November 2009 - 20:17

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Låter lite suspekt det där.. Generellt sett så är avgiftsbelagt onlinespel ingen hit, speciellt inte om det inte känns berättigat. Xbox Live är visserligen bra och pålitligt men det brukar även gratis spel på PC vara.

Att det ändå kan vara värt summan för att få en trasselfri tjänst kan jag vara med på men när man som jag endast spelar mycket sporadiskt online så är det ganska irriterande att behöva betala fullpris för det.

Postad 24 November 2009 - 21:01

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Låter lite suspekt det där.. Generellt sett så är avgiftsbelagt onlinespel ingen hit, speciellt inte om det inte känns berättigat. Xbox Live är visserligen bra och pålitligt men det brukar även gratis spel på PC vara.

Att det ändå kan vara värt summan för att få en trasselfri tjänst kan jag vara med på men när man som jag endast spelar mycket sporadiskt online så är det ganska irriterande att behöva betala fullpris för det.

Enligt Gamespot-artikeln det länkas till en bit upp här så är det inte tal om att börja ta betalt för online-spel via PSN. De grejer som är gratis på PSN idag kommer att så förbli, om man får tro på artikeln.

Postad 24 November 2009 - 21:09

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Men om allt som är gratis nu kommer fortsätta att vara det vad är det då man kommer betala för? voicechat only eller vad?

Gratis är ju:

Spela
Demo
Webläsare

Helt ärligt så fattar jag inte vad som skulle kunna börja kosta pengar..... och som folk vill ha utöver det som finns idag.

Postad 24 November 2009 - 21:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kanske lite som core?

Att man får beta testa spel eller tillgång till demo tidigare..
Det skulle iaf jag betala en slant för

Postad 25 November 2009 - 01:36

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Helt ärligt så fattar jag inte vad som skulle kunna börja kosta pengar..... och som folk vill ha utöver det som finns idag.

Sony släppte nyligen en filmservice på PSN i ett flertal Europaländer, men kommer inte hit förrän nästa år. Om man vill glo på någon av dom filmerna så måste man ju betala extra.

Postad 25 November 2009 - 06:31

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Sony släppte nyligen en filmservice på PSN i ett flertal Europaländer, men kommer inte hit förrän nästa år. Om man vill glo på någon av dom filmerna så måste man ju betala extra.

Fast det är ju en produkt du köper/hyr, man behöver ju inte betala för att ha möjligheten att hyra en film. Tack och lov :(

Postad 25 November 2009 - 08:32

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Inte riktigt samma sak =)

Postad 25 November 2009 - 08:43

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Men det är ändå mer rättvisande att jämföra med hyrfilm, än att säga att PSN blir betaltjänst.
Externa leverantörer av innehållstjänster som kostar pengar, ja varför inte.

Redigerat av JockeJ, 25 November 2009 - 08:45.

Postad 25 November 2009 - 08:59

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Hyrfilm och PSN har inget med varandra att göra, det är bara att tjänsten kommer dit precis som det finns på 360/dator/TV redan.

Så det är mer rätt att säga att PSN blir betaltjänst, eftersom det på någon nivå kommer att bli så.

Postad 25 November 2009 - 09:03

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Vad skulle bli bättre för 100 kr/månad eller vad nu Xbox live kostar.

Postad 25 November 2009 - 09:09

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna se att dom fixade t ex partychat möjligheter, sist jag brydde mig om att försöka spela online på ps3:an så fanns det ju ingen chatmöjlighet med polarna när man t ex spelar olika spel och vill vara "social", det är xbox överlägset på.

Postad 25 November 2009 - 09:14

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Klart man kan sälja hyrfilmsgrejen.......det du säljer i sådana fall är ju möjligheten att kunna ladda ner filmen istället för att gå till butiken. Det handlar ju om affärsmodell......vill man ha inkomster som är mer stabila så kan man lägga en mindre fast summa för tjänsten att få ladda ner och ta lite mindre betalt för varje "hyrnedladdning".

Sen undrar jag precis som någon tidigare i tråden vad som är det stora felet med PSN och onlinespel. Jag har spelat online i stort sett varje dag i 3 år nu och jag har inte mycket att klaga på faktiskt.

Postad 25 November 2009 - 09:18

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Klart man kan sälja hyrfilmsgrejen.......det du säljer i sådana fall är ju möjligheten att kunna ladda ner filmen istället för att gå till butiken. Det handlar ju om affärsmodell......vill man ha inkomster som är mer stabila så kan man lägga en mindre fast summa för tjänsten att få ladda ner och ta lite mindre betalt för varje "hyrnedladdning".

Sen undrar jag precis som någon tidigare i tråden vad som är det stora felet med PSN och onlinespel. Jag har spelat online i stort sett varje dag i 3 år nu och jag har inte mycket att klaga på faktiskt.

Enkelt, varför kan man inte använda sitt headset och prata med folk som man själv vill? utan man måste vara i deras chatdel? för att kunna prata o så fort man vill spela så måste man gå ur och sen kunna prata ingame. helt värdelöst på just den punkten, sen om det är värt att betala 100kr i månaden för låter jag vara osagt.

Postad 25 November 2009 - 09:20

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Nu är ju min prio att spela och att det funkar.....så det var mer den delen jag tänkte på. Sen ser jag det precis som du säger......är det värt att få prata för 100 spänn i månaden?

Postad 25 November 2009 - 09:22

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Absolut, men saknar du inte en sådan funktion? tycker det är guld att kunna göra detta.

Postad 25 November 2009 - 09:25

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Hyrfilm och PSN har inget med varandra att göra, det är bara att tjänsten kommer dit precis som det finns på 360/dator/TV redan.

Så det är mer rätt att säga att PSN blir betaltjänst, eftersom det på någon nivå kommer att bli så.

Nej.
Hela nyheten handlar om avgiftsbelagda innehållstjänster och det är så det kommer att se ut.
Så det är helt fel att säga att PSN blir betaltjänst i detta sammanhanget.
Enkelt om man vill, men man kan förstås låtsas annat :(

Redigerat av JockeJ, 25 November 2009 - 09:28.

Postad 25 November 2009 - 09:25

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Skaffa Skype/MSN..... gratis.

Postad 25 November 2009 - 09:26

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Skaffa Skype/MSN..... gratis.

så det finns i ps3:an som du kan använda medans du spelar online ? cool...

Postad 25 November 2009 - 09:33

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Haha nu var du rolig.

Men i den dator som alla har finns det.

Postad 25 November 2009 - 09:36

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Haha nu var du rolig.

Men i den dator som alla har finns det.

du tycker det alltså är lämpligt att använda sig utav datorn just för att chatta med polare sammtidigt du spelar online på din ps3:a ?
Säger du också : Det var bättre förr?

Redigerat av stoffe69, 25 November 2009 - 09:37.

Postad 25 November 2009 - 09:41

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Hellre det än att betala 100 kr/månad för chat.....

Postad 25 November 2009 - 10:01

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Nej ärligt talat så saknar jag inte voice chat speciellt mycket....inte 100 spänn i månaden-mycket iallafall.... :( När jag spelar vill jag ha kommunikation som rör spelet....det funkar ju....att sitta och slösnacka när jag spelar är inget för mig.

Postad 25 November 2009 - 10:37

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Fungerar cross-game voicechat med MW2?

Postad 25 November 2009 - 10:50

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Inte riktigt samma sak =)

Jo, precis samma sak. Det är en extra premiumtjänst utöver själva grunden som är gratis.

Postad 25 November 2009 - 10:58

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Tjänsten finns ju hos alla så tror knappast det är något Sony tänker börja ta betalt för.

Så fortfarande inte samma sak :(

Postad 25 November 2009 - 11:00

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Vad skulle bli bättre för 100 kr/månad eller vad nu Xbox live kostar.

Det kostar 599:-/år som dyrast (om man köper tjänsten direkt från Microsoft).
Sedan finns ju även gratisalternativet, dock går det ej att spela online via det men annars kommer du åt allt annat via Xbox Live (med vissa förbehåll som är onödiga att rabbla upp här).

Postad 25 November 2009 - 11:14

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Vadå 100 spänn i månaden? Vad kommer den siffran ifrån?
Den som betalar 100 spänn i månaden för en chat-tjänst till 360 har blivit riktigt lurad.

Det skulle man kunna jämföra med att ta inträde till videoaffären för att hyra film. Kan nästan garantera att hyrfilmstjänsten inte kommer att ha någon avgift. Då gör de sig nog en riktig otjänst.

Postad 25 November 2009 - 11:32

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Vadå 100 spänn i månaden? Vad kommer den siffran ifrån?
Den som betalar 100 spänn i månaden för en chat-tjänst till 360 har blivit riktigt lurad.

Det skulle man kunna jämföra med att ta inträde till videoaffären för att hyra film. Kan nästan garantera att hyrfilmstjänsten inte kommer att ha någon avgift. Då gör de sig nog en riktig otjänst.

Det beror väl helt på upplägget av affärsmodell. Poängen är ju att du erbjuder en ytterligare tjänst jämfört med att behöva gå till butiken. Om du tar 15 spänn per film istället för 25 och sen lägger du en avgift för tillgång till tjänsten så kan det ju locka en grupp köpare som hyr mycket film exempelvis. Och för att förtydliga så kan du ju titta på internetbanken. Där ersatte man en tjänst där kunden gratis fick gå in på banken och göra ärenden med en tjänst där kunden hemifrån kunde sköta allt själv. Dvs banken minskade sina kostnader för kontor och personal och dessutom fick man kunden att betala för att få göra ärendena själv. :(

Postad 25 November 2009 - 11:52

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Eller så jämför man det med videobutiker där man kan betala en årsavgift för att få ett medlemskort, vilket gör att man betalar ett lägre "medlemspris" på hyrfilmerna. Jag vet en butik som tillämpar det konceptet i den lilla stad jag bor i, så helt orimligt är det ju inte.

Postad 25 November 2009 - 13:04

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Eller så jämför man det med videobutiker där man kan betala en årsavgift för att få ett medlemskort, vilket gör att man betalar ett lägre "medlemspris" på hyrfilmerna. Jag vet en butik som tillämpar det konceptet i den lilla stad jag bor i, så helt orimligt är det ju inte.

Det är en helt annan sak, för där är du fortfarande välkommen att hyra film (fast till högre pris) trots att du inte betalt en årsavgift. Det är en mycket bättre idé än att "stänga ute" alla som inte vill lägga en månads/årsavgift.

Postad 25 November 2009 - 13:18

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Vad är det du inte tycker är bra ?

Personligen så tycker jag att det är ofta bökigare på ps3..Alla spel har olika sätt..Tar alltid ett tag innan man ens fattar hur man ska bära sig åt ...Eller så är det bara jag som börjar vara gammal å senil :(

För det första så är det väldigt krångligt att bjuda in en kompis till spel jämfört med xbox. Det värsta är nog allt lagg över online spel, värst är nog Borderlands, gör inte så över xbox live. Har 2 vänner som kör detta på Xbox och där funka det hur bra som helst. Kör PS3, Xbox 360 och PC, och det är bara till PS3 som det laggar, väldigt ofta. Sedan så har vi detta med DLC till Borderlands, skulle kommit igår till båda, men kom bara till Xbox 360.
Och detta är ju såklart Sony's fel, men tillhör ju även PSN. Voice chat, som party på xbox, KATASTROF. Ja, det finns mer som jag tycker är riktigt dåligt. Så ja, jag hade hellre sett att dom fixa till PSN ordentligt, och börja ta betalt istället. Hoppas nu ingen ta detta som kritik till PS3, det är det inte. Är absolut ingen "fanboy" till någon av konsollerna. Älskar PS3 som spel maskin. Men när man har både PSN och Xbox live, så ser man verkligen skillnaden

Redigerat av Unregistered6b8ff32e, 25 November 2009 - 13:19.

Postad 25 November 2009 - 13:40

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Men så är det också en oändlig skillnad i pris.
Självklart måste en betaltjänst vara bättre på något sätt än en gratis dito.
Personligen vill jag inte betala 500kr/år för något lite lull-lull extra när onlinespel är gratis idag.

Men min fråga: Fungerar cross-game voicechatt på MW2?

Postad 25 November 2009 - 13:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Yepp..Håller med..

Ett djäkla rackel när man ska starta co-op å liknande...

Sjukt att det ska vara olika mellan alla spel...Borde funka på samma sätt till alla spel..

Däremot måste jag säga att jag aldrig har problem med lagg..Kör trådlöst..

Postad 25 November 2009 - 13:44

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Det värsta är nog allt lagg över online spel, värst är nog Borderlands, gör inte så över xbox live. Har 2 vänner som kör detta på Xbox och där funka det hur bra som helst. Kör PS3, Xbox 360 och PC, och det är bara till PS3 som det laggar, väldigt ofta.

Det är säkert olika per spel (jag har inte borderlands) men jag har inte haft mycket problem med lagg i de flesta spel jag spelar på PS3:an. T.ex. i Killzone 2 har jag inte haft några som helst problem med det.

Postad 25 November 2009 - 13:50

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Det beror väl helt på upplägget av affärsmodell. Poängen är ju att du erbjuder en ytterligare tjänst jämfört med att behöva gå till butiken. Om du tar 15 spänn per film istället för 25 och sen lägger du en avgift för tillgång till tjänsten så kan det ju locka en grupp köpare som hyr mycket film exempelvis. Och för att förtydliga så kan du ju titta på internetbanken. Där ersatte man en tjänst där kunden gratis fick gå in på banken och göra ärenden med en tjänst där kunden hemifrån kunde sköta allt själv. Dvs banken minskade sina kostnader för kontor och personal och dessutom fick man kunden att betala för att få göra ärendena själv. :(

Bankjämförelsen du drar upp blir ändå inte samma sak. Där är banken fortfarande de som cashar in, oavsett om du sköter dina business på kontoret eller via datorn, för det är fortfarande samma bank.
Låt säga att Sony gör som ni menar och lägger en avgift på att få tillåtelse på att hyra film; då lär jag istället hyra den någonstans. Då ger jag ju mina pengar till något annat vinstintresserat företag. Att dock "belöna" dem som hyr mycket film (det som Mr. Pulp fiction är inne på) genom att ge "medlemmar" ett bättre pris är en helt annan sak, och mycket bättre enligt mig.

Postad 25 November 2009 - 15:05

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Men kunden kan ju välja att ta sina affärer till en annan bank på precis samma sätt.

Postad 25 November 2009 - 15:09

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Men kunden kan ju välja att ta sina affärer till en annan bank på precis samma sätt.

Haha, det har du rätt i men det känns som att det är ett hyfsat stort maskineri att dra igång i jämförelse med att gå till en annan videoaffär eller hyra en film på xboxen istället.
Jag är med på vad du menar, men jag varken hoppas eller tror att de kommer att ta betalt för möjligheten att hyra en film dock. Vi får helt enkelt vänta och se. :(

Postad 25 November 2009 - 15:56

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Nej jag hoppas inte det heller och jag tror kanske inte att man kommer att ta betalt för möjligheten att ladda ner film.....jag är bara envis och ville göra poängen att valet av affärsmodell mycket väl kan inkludera en abbonemangsavgift för möjligheten att ladda ner....valet beror på vilka kunder man vill åt och om man vill ha förutsägbara inkomster på en viss nivå. :blink:

Postad 25 November 2009 - 16:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

För det första så är det väldigt krångligt att bjuda in en kompis till spel jämfört med xbox. Det värsta är nog allt lagg över online spel, värst är nog Borderlands, gör inte så över xbox live. Har 2 vänner som kör detta på Xbox och där funka det hur bra som helst. Kör PS3, Xbox 360 och PC, och det är bara till PS3 som det laggar, väldigt ofta. Sedan så har vi detta med DLC till Borderlands, skulle kommit igår till båda, men kom bara till Xbox 360.
Och detta är ju såklart Sony's fel, men tillhör ju även PSN. Voice chat, som party på xbox, KATASTROF. Ja, det finns mer som jag tycker är riktigt dåligt. Så ja, jag hade hellre sett att dom fixa till PSN ordentligt, och börja ta betalt istället. Hoppas nu ingen ta detta som kritik till PS3, det är det inte. Är absolut ingen "fanboy" till någon av konsollerna. Älskar PS3 som spel maskin. Men när man har både PSN och Xbox live, så ser man verkligen skillnaden

Menar du att det generellt är så att över Xbox Live är det laggfritt, och över PSN är det laggigt?

Spelar du mycket online-spel?

Postad 25 November 2009 - 17:12

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Menar du att det generellt är så att över Xbox Live är det laggfritt, och över PSN är det laggigt?

Spelar du mycket online-spel?

Jo, skulle nog vilja påstå att det är så. Åtmindstånde för både mig och min bror. Vi båda har både PS3 och Xbox 360.. Han som jag klagar oxå ofta på att det laggar över PSN men inte på xbox live. Vi har båda oxå provat samma spel på både PS3 och 360, MW1, WAW och MW2, för att nämna några. Kan förstå att det inte är lika bra som just då xbox live, gratis som det är. Men som med live så betalar jag hellre 50 kr i månaden för att få en laggfri spelupplevelse. Kanske lite svårt att förstå om man inte provat på att spela över live. Men om ni känner någon som har det, PROVA. Så kommer ni förstå vad jag prata om. Ingen kan väl ändå påstå att 600 kr på ett år är så speciellt dyrt, typ vad ETT spel kostar. Så jag är direkt villig att betala detta om det skulle göra PSN bättre än vad det är idag

Postad 25 November 2009 - 17:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
När det gäller lagg så betalar man ju på Xbox för att spela över p2p. Inte ens dedikerade servrar får man till spelen så laggfritt har jag svårt att tänka mig att det är. Varför har GeoW2 så stora problem med lagg på 360 om live är bra då?

På 360 kör alla spel efter samma mall så jag kan tänka mig att det känns mer ehetligt på 360 när det gäller invites etc, vilket också är en anledning till att vissa spel funkar olika på PS3 och 360. På PS3 finns det däremot många online-spel med dedikerade servrar, eller hybrider som är väsentligt bättre än p2p när det gäller lagg. Exempelvis reistance-spelen, warhawk, mag, killzone m.fl.

När det gäller invites i spel så finns det system på plats som utvecklarna kan välja att anväda, men inget krav. MW2, RE5 och U2 är några av de spels om utnyttjar det invite-systemet, som använder XMB. Cross-game invites tror jag ni 360-spelare brukar kalla det. Lär väl bli vanligare.'

Det enda jag saknar just nu som finns på 360 är Voice Chat oberoende av spel, men det verkar dyka upp snart så.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 November 2009 - 17:37.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.