Hoppas att ni som kört Jailbreak ett tag och provat mÄnga appar kan lÀgga upp era
"mÄste ha appar" och listor hÀr ..
Samt ge lite tips runt cydia och annat som hör till
Redigerat av vinylen, 13 October 2010 - 17:48.
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
|
Postad 13 October 2010 - 17:45
Startar en trÄd om Cydia appstore, dÄ det inte finns nÄgon sÄdan pÄ forumet
Hoppas att ni som kört Jailbreak ett tag och provat mÄnga appar kan lÀgga upp era "mÄste ha appar" och listor hÀr .. Samt ge lite tips runt cydia och annat som hör till Redigerat av vinylen, 13 October 2010 - 17:48. Postad 13 October 2010 - 20:03
DÄ fÄr vi vÀl börja med att frÄga.
Installerade BiteSms och den gÄr bara igÄng snabbt för att sedan stÀnga ner direkt Verkar vara ett vanligt problem enligt andra forum Jag kör Iphone 4 LÀste pÄ annat forum att det löses med version 5 beta 13 Det enda som gÄr att ladda ner pÄ cydia Àr version 4,99 och inget annat Var laddar man ner beta versioner ? Redigerat av vinylen, 13 October 2010 - 20:15. Postad 13 October 2010 - 20:21
Jag skrev om det i det hÀr inlÀgget i App trÄden igÄr, du mÄste köra en beta version 5 för att den skall fungera med iOS 4.1 Du lÀgger till följande repo i Cydia under Manage --> Sources --> Edit --> Add: http://www.bitesms.com/cydia/beta5.0 Sen kan du leta upp appen via sökfunktionen i Cydia. Redigerat av Mentos, 13 October 2010 - 20:22. Postad 13 October 2010 - 20:56
Sbs settings
iphone delivery multifl0w MyWi Winterboard 60 second lockscreen Dom mf jag anvÀnder nu. Flera av dom tipsar redan om i JailbreaktrÄden. Postad 13 October 2010 - 21:02
NÄgra appar som jag tycker Àr vÀrda att ha frÄn Cydia Àr,
1. SBsettings - Ger dig full kontroll pÄ alla instÀllningar och liknande genom att dra fingret frÄn vÀnster till höger uppe i statusfÀltet (vid klockan). Perfekt om man snabbt vill slÄ av/pÄ wifi eller liknande. 2. Safari download manager. 3. Five icon dock - Ger möjlighet att ha 5 ikoner nere i docken. 4. Five-column springboard - Ger möjlighet att ha upp till 5 ikoner per rad pÄ springboarden. 5. Cydelete - För att enklare kunna avinstallera/plocka bort Cydia apps direkt frÄn springboarden precis som med vanliga apps. 6. Winterboard - Tweak app med teman och en massa annat. 7. iTypefastr - Ett alternativt skrivbord som Àr riktigt trevligt att anvÀnda, synd bara att det inte finns med Ä,À, ö. 8. Lockinfo - app som ger olika info pÄ lÄsskÀrmen, typ missade samtal, sms osv. Postad 13 October 2010 - 23:55 Stort tack för att ni tipsar. Vad gÀller JailbreaktrÄden sÄ Àr det en lÄng historia och mÄnga apps bör ju bytas med tiden och andra kommer till som Àr bÀttre. LÄt detta vara en trÄd som gÀller frÄn nu och med de apps som Àr bÀst hösten 2010 Har ni tidigare tipsat om apps som fortfarande Àr aktuella och som Àr bÀst sÄ gör det gÀrna igen Jag föstÄr nu varför man jailbreakar. Det öppnar ju helt andra dörrar och min Iphone blev Ànnu bÀttre Àn vad den redan var. Postad 14 October 2010 - 09:25
En liten beskrivning av vad de Àr skulle inte vara helt fel Nu fick vi beskrivning pÄ nÄgra av dom i inlÀgget efter ditt, men inte alla. Postad 14 October 2010 - 09:35
iPhone delivery: leveransrapport pÄ sms
multifl0w: http://www.youtube.c...h?v=pcIORhb8NfQ (buggar lite dock) MyWi: Lurar appar som krÀver wifi att tro ditt 3g egentligen Àr wifi. 60s lockscreen: precis som det heter, slÀcker inte telefon förrens efter 60s (smidigt om man som jag anvÀnder "weather elemennts" pÄ hemskÀrmen). PÄ sÄ sÀtt hinner alltid aktuellt vÀder laddas innan skÀrmen blir svart igen. Weather elements Àr definitivt att reka om man vill ha animerad vÀder info pÄ hemskÀrmen. Funkar Àven via gps vilket Àr bra om man reser runt mycket. Redigerat av somoene2, 14 October 2010 - 09:36. Postad 14 October 2010 - 09:56
NÄgon mer Àn jag som har problem med appen "RemoveBG" i SBSettings efter uppdateringen till 4.1?
NÄgon som vet om det finns nÄgot alternativ till den appen? Postad 14 October 2010 - 10:03
MÄste slÄ ett slag för Backgrounder, kombinerat med RemoveRecents sÄ har man full kontroll pÄ multitaskingen i iOS 4.X.
Postad 14 October 2010 - 10:12
För oss Iphone noviser, kan du inte skriva vad för fördelar det ger? Vad gör Remove Recents t e x? Ska fÄ en Iphone snart och inte beslutat ifall jag ska JB eller inte, men denna trÄd finner jag intressant dÄ det ger mig mer kött pÄ benen vad jag kan fÄ med JB. SÄ berÀtta gÀrna lite mer varför du slÄr ett slag för just denna kombo Mvh Twim Postad 14 October 2010 - 10:26
Ăr inte det My3G som gör det, MyWi Ă€r vĂ€l en app för wifi tethering. File2Mail tycker jag Ă€r en trevlig app. Med den kan man bifoga filer till sina mail. Infiniboard sĂ„ att man kan scrolla Ă€ven vertikalt och fĂ„ plats med vĂ€ldigt mĂ„nga apps. (Det blir lĂ€ttare att ha sidor med kategoriserade apps. SĂ„ som tex spel pĂ„ sida 2, foto/video sida 3 etc) MxTube tycker jag Ă€r toppen av 2 anledningar. Första Ă€r att man kan ladda ner videorna den andra Ă€r att man kan vĂ€lja kvalitet Ă€ven om man bara har gprs eller 3g uppkoppling. BegrĂ€nsningen i apples youtube app Ă€r sĂ„ dum, det Ă€r inte bra kvalitet pĂ„ de videorna!!! My3G lurar telefonen att den Ă€r pĂ„ wifi alltid, Ă€r tex bra om man vill ladda ner en podcast/spel frĂ„n itunes som Ă€r större Ă€n 20Mb. /Danne Postad 14 October 2010 - 10:33
En App som jag tycker Àr bra Àr WhoIsCalling som visar upp vem det Àr som ringer vid ett telefonsamtal eller vem som SMS:ar. Programmet söker via websidor pÄ nÀtet efter namnet.
Kostar nĂ„gra kronor men det Ă€r det vĂ€rt. Postad 14 October 2010 - 10:46 Nej det Ă€r vĂ€l My3g som gör det Jo sĂ„ Ă€r det nog ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jag har bara laddat ner freeapps och nĂ„gon "trial" app, sĂ„ jag vet inte hur man betalar pĂ„ Cydia Ăr det sĂ€kert och hur gör man det sĂ€krast om det finns olika alternativ ? Redigerat av vinylen, 14 October 2010 - 10:47. Postad 14 October 2010 - 11:18
Det finns sÄ otroligt mycket pÄ Cydia och det Àr svÄrt att hitta info om vad som Àr vad och vad som Àr bÀst
Jag söker tex teman och det finns det mycket av NÄgon som har ett par bra tips pÄ teman man bör testa Sedan förstÄr jag inte riktigt det dÀr med teman, dÄ jag uppfattar det som att det finns olika sÀtt att lÀgga in dessa. NÄgon som kan förklara ? Postad 14 October 2010 - 11:45
Personligen Àr jag rÀtt nöjd med hur menyer etc ser ut i orginal utförande.
Lockscreenen Àr dock rÀtt trÄkig orginal och att endast sÀtt en egen bakgrundsbild Àr vÀl inte sÄ lockande direkt. jag har sjÀlv installerat "Weather elemenst 4.0" HiRes varianten med animationer. SÄg idag att den numera enkelt kan installeras via cydia (man fÄr lÀgga in följande adress under "manage/sources" add: http://brandon28139.exofire.net/repo Typsnittet pÄ klockan heter Base02 och kan laddas ner frÄn cydia (glöm ej installera fontswap först. bifogar bild pÄ min lockscreen.
IMG_0436_1_.PNG 755.22K
4 Antal nerladdningar
Postad 14 October 2010 - 21:35
Verkar vara en schysst app det hÀr men fattar inte riktigt hur det fungerar med licensen, mÄste man köpa en licens för att den skall kunna visa vem som ringer eller? Under köpvillkor stÄr det att den vcardparser som följer med licensen endast funkar till en sida (fritt val) sÄ om jag vill ha till bÄde Eniro & Hitta.se sÄ mÄste jag köpa 2st licenser dÄ eller? Postad 14 October 2010 - 21:52
Jag fattar det som att man kan vÀlja bÄde en och tvÄ sidor (eniro och hitta.se)
Man betalar en licens per iphone Jag frÄgade tidigare om hur man köper !? Denna appen kan köpas via paypal eller sms andra genom att man reggar genom tex ett googlekonto och pÄ sÄ sÀtt kan komma Ät den igen. Om man köper en massa pÄ dess tvÄ sÀtt, hur kommer man Ät dom om man behöver göra om allt igen ? Hur ser dom att man har betalt en gÄng tidigare ? Redigerat av vinylen, 14 October 2010 - 21:58. Postad 14 October 2010 - 22:01
Just det, 1 licens per telefon Àr det och sen kan vÀlja bÄda sidorna precis som du sÀger. Köpte precis en licens via SMS och testade appen, funkar klockrent! VÀl vÀrd 15kr Postad 14 October 2010 - 22:43
IFile (utforskare med diverse möjligheter bla att installera deb filer utan att mecka med mobile terminal, ihop med FtpOnTheGo sÄ blir detta grymmt smidigt om man har mycke deb filer)
Mobile Terminal (terminal program för att mecka med diverse saker i iphonen) Open SSH (för att koppla upp sig frÄn datorn till iphonens filsystem och tex modifiera filer, teman mm tÀnk pÄ att byta default lösenord om ni installerar detta). Installous (ladda ner diverse saker) FtpOntheGo (bÀsta FTP programmet jag hittat). PWNTunes (alternativ till IPOD och lÄter dig kopiera in mappar med musik direkt via utforskaren som sedan hittas via denna spelare) PKGbackup (för att backa upp/restora alla dina Cydia apps mha itunes) Exchange Unlock (för er som synkar mot jobbet och Àr lessa pÄ att skriva in koden var 5:e minut) Infinifolders (lÄter dig ha mer Àn 12 apps i en mapp) WI-Fi sync (lÄter dig synka mot itunes utan USB kabel, i nÀsta version ska man Àven kunna synka mot sin itunes via 3G) Grymmt smidigt program för övrigt och skönt att slippa koppla in USB sladden konstant. Kostar pengar men det var det vÀrt. Tja det Àr vÀl dom jag kommer pÄ nu förutom dom som redan nÀmnts. Postad 14 October 2010 - 23:08
Nybörjare pÄ Jailbreak med en frÄga. Ser ofta "Sbsettings" Som tips. Nyfiken som man Àr sÄ hittade jag 13miljarder Sbsettings i Cydia. Kollar jag fel eller vad? Vilken skall man ta?
Postad 14 October 2010 - 23:14
Den som enbart heter "SBsettings" och ligger i BigBoss repon. Brukar hamna överst i listan vid sökning. Postad 15 October 2010 - 07:56
Tack Mentos.
Edit: kom pÄ en frÄga. Vilket/vilka program behöver man om man vill Àndra operatörsnamnet till eget namn? Redigerat av Palle, 15 October 2010 - 08:56. Postad 15 October 2010 - 08:57
Make It Mine kan du anvÀnda. Postad 16 October 2010 - 21:04
Laddade ner "Wifisync" men lyckas inte fÄ det att fungera riktigt, ganska sÀker pÄ att det Àr min brandvÀgg (Eset Smart Security 4) som Àr orsaken dÄ jag efter lite googlande hittade fler som hade haft detta problemet. Lösningen skulle tydligen vara att göra ett undantag för Wifisync i brandvÀggen men Àr osÀker pÄ hur man gör detta, nÄn som testat eller vet hur man stÀller in det hÀr?
Postad 17 October 2010 - 21:06
Finns det nÄgon app som samlar och behandlar kontakter bÀttre Àn de som finns pÄ Ithunes.
Postad 18 October 2010 - 08:44
Edit. tar bort frÄgan dÄ jag fÄtt hjÀlp av 18Äringen hemma och frÄgan var tydligen inte knutet till Cydia direkt.
Redigerat av Palle, 18 October 2010 - 18:29. Postad 18 October 2010 - 19:38 I "multitask-baren" samlas ju inte enbart de program som körs i bakgrunden utan Àven de som du kört senast, RemoveRecents tar bort programmen som inte körs... Backgrounder anvÀnder jag enbart för att sjÀlv kunna bestÀmma vilka program som ska köras i bakgrunden. Postad 22 October 2010 - 12:44
Cyntact Àr en cool app som jag testade igÄr, lÀgger till möjligheten att ha bilder i kontaktlistan. Kanonbra
Exempel pÄ hur det kan se ut:
Postad 22 October 2010 - 21:13
Det behöver du inte jailbreaka för att Àndra, gÄ till instÀllningar--->allmÀnt--->anvÀndning--->batteriprocent och aktivera den Postad 22 October 2010 - 21:31
Hittade ett snyggt stilrent tema till SBsettings som jag provade idag, heter "Gimme4" och finns att ladda hem hÀr.
SÄ hÀr ser det ut:
Postad 23 October 2010 - 08:18 Jag hittar inte "Make It Mine" samt hur installerar man "Gimme4" Postad 23 October 2010 - 10:26
Det sÄg snyggt ut! Hur fÄr jag in det i telefonen?
TÀnk pÄ att Cydia Àr rÀtt kÀnsligt pÄ sökningar, man mÄste i princip skriva exakt som appen heter. Prova till exempel söka efter Makeitmine eller bara Make och blÀddra ner. Kan vara att man skippat mellanrummen i namnet. Postad 23 October 2010 - 19:13
En liten guide i hur man installerar teman för SBsettings: 1. Ladda hem SSH och installera pĂ„ telefonen, finns i Cydia. 2. Ladda hem en programvara till datorn för att kunna navigera runt bland filerna i telefonen, för MAC OSX anvĂ€ndare rekommenderas Cyberduck och för PC anvĂ€ndare rekommenderas WinSCP. 3. Med hjĂ€lp av SSH kan du nu ta dig in i telefonen genom att logga in via antingen WinSCP eller Cyberduck. Ta först reda pĂ„ din iPhones IP-adress genom att gĂ„ till instĂ€llningar --->wi-fi--->tryck pĂ„ ikonen och skriv ner den. 4. Ăppna sen upp programmet och logga in genom att fylla i följande information. Guide finns Ă€ven hĂ€r. - Anslutningstyp = SFTP - Host (din ip-adress) - username = root - password = alpine 5. PĂ„ höger sida navigerar du sen till följande mapp: var/mobile/library/sbsetting/themes och drar dit mappen frĂ„n vĂ€nster sida (din dator) med temat. 6. Ăppna sen upp SBsettings pĂ„ telefonen och gĂ„ till SBsettings themes och aktivera temat dĂ€r. Redigerat av Mentos, 23 October 2010 - 20:50. Postad 23 October 2010 - 20:37
Ollieee har helt rÀtt i att Cydia Àr kÀnsligt vid sökningar sÄ det Àr orsaken till att du inte hittar den. Testa att sök "Makeitmine" som ett ord sÄ finns den dÀr Postad 24 October 2010 - 17:13
Tack! Det var riktigt stilrent mÄste jag sÀga GÄr det att göra liknande för teman som tÀcker hela telefonen? Passar pÄ att tipsa om ett gratis tema för alla oss Mac-nördar MacOS X Lion theme frÄn ModMyi
IMG_0141.PNG 604.51K
1 Antal nerladdningarJag valde att i Winterboard slÄ pÄ "Dim Wallpaper" för att man ska se texten lÀttare under ikonerna Redigerat av Unregistered78af1102, 24 October 2010 - 17:15. Postad 24 October 2010 - 18:21
Javisst, dÄ navigerar du istÀllet till följande katalog: library/themes och kopierar det nya temat dit sÄ hamnar det i Winterboard. Postad 24 October 2010 - 23:55
Okej gött! Vet du nÄn bra sida med teman dÀr man dessutom kan se screenshots? Tycker det Àr sÄ lÄngsamt att leta teman i Cydia, eftersom man mÄste ladda sidor tvÄ gÄnger innan man ser hur det ser ut. Postad 25 October 2010 - 13:32
Mm, riktigt segt att leta runt bland olika teman i Cydia sÄ jag föredrar helt klart att ladda hem dom till datorn istÀllet och sen SSH:a in dom i ajfÄnen. Kolla t.ex. Macthemes som har en hel del kul teman. GÄr att kommentera och lÀgga önskemÄl om egna ikoner osv. Tar sjÀlv gÀrna emot fler tips pÄ andra bra sidor med teman för iPhone 4 sÄ fyll pÄ om ni har. Redigerat av Mentos, 25 October 2010 - 13:37. Postad 25 October 2010 - 14:40
Bra tips dÀr Mentos. bla finns Shteufs High tech teman som Àr otroligt lÀckra.
High Tech Teman och helsvarta "Ghost"-temat frÄn densamme. Ytterliggare en sida. iphonethemes.net Redigerat av Palle, 25 October 2010 - 14:42. Postad 19 November 2010 - 14:49
Hur lÄser man upp telefonen sÄ man kan anvÀnda en annan operatör?
Postad 19 November 2010 - 14:55
Genom att först jailbreaka telefonen och sen anvÀnda "Ultrasn0w" som finns i Cydia. Redigerat av Mentos, 19 November 2010 - 14:56. 0 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar |