Viasat lanserar 4 nya film HD kanaler 1 mars 2012
50 svar till detta ämne
Postad 02 January 2012 - 12:04
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
TV1000 lägsner och ersäts av viasat film. ”Viasat Film är en present till alla våra filmälskare som snart kommer få se mer film än någonsin i kristallklar HD-kvalité. TV1000 har varit ett fantastiskt varumärke för oss under många år, men det är nu dags att gå vidare” säger Jonas Karlén, tf VD Viasat Sverige.
viasatfilm_new_large.png 33.02K
9 Antal nerladdningarDom nya kanalerna är: Viasat Film Viasat Film HD Viasat Film Action Viasat Film Action HD Viasat Film Nordic Viasat Film Nordic HD Viasat Film Family Viasat Film Family HD Viasat Film Drama Viasat Film Drama HD Viasat Film Classic Källor: http://www.mynewsdes...-kanaler-719771http://www.dagensmed...icle3378703.ecehttp://www.viasat.se...-kanaler-719771http://www.dagensmed...icle3379011.ece
Redigerat av 91robe, 02 January 2012 - 16:20.
Postad 02 January 2012 - 13:32
Unregistered94d25e65
-
Unregistered94d25e65
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Äntligen satsar viasat verkligen och startar 4 nya hd-kanaler. Dock saknar jag fortfarande fler sportkanaler i HD. Nästa kanal måste verkligen vara Viasat Hockey HD. Hoppas en sån kommer inom snar framtid.
Postad 03 January 2012 - 15:51
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Som Canalpluskund ser jag positivt på Viasats satsning. Konkurens är bra och Canalplus kommer tvingas att följa efter med nya HD-kanaler.
Postad 03 January 2012 - 16:05
Unregistered9612cfd3
-
Unregistered9612cfd3
-
Användare
-
-
150 inlägg
Äntligen säger jag också! Hoppas det går mera BRA filmer också!
Postad 04 January 2012 - 23:47
Alexander040
-
Alexander040
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Dock kan jag säga till er som är intresserade att Viasat iochmed detta slopar XXX-filmerna på nätterna..
Postad 05 January 2012 - 12:53
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Dom startar en ny kanal som heter TVX enbart för XXX filmer så dom slopar inte filmerna.
Ett bra beslut enligt mig så man slipper skiten i vanliga kanalerna.
Dessutom finns ju Private Spice och Playboy TV utöver den kanalen med.
Redigerat av Leatherface, 05 January 2012 - 12:56.
Postad 05 January 2012 - 22:42
Unregistered94d25e65
-
Unregistered94d25e65
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Tror att den nya vd:n kan har gjort att den här satsningen kommer. Den förra verkade ligga väldigt lågt med att starta nya kanaler över huvud taget. Hoppas på fler hd-kanaler nu, då jag inte direkt har viasat för deras filmkanaler.
Postad 22 January 2012 - 00:09
PaceEpson
-
PaceEpson
-
Användare
-
-
212 inlägg
Hjälper inte att de släpper dessa HD-kanaler nu för jag säger upp mitt när mina 2 bindningsår gått. Uppdateringen av dekodern som utlovades i höstas kom häromnatten och nu är i alla fall även min on demand (play) svart och snygg. Jag har dock tröttnat på hur de hanterar fotbollen och nu får man till och med danska kommentatorer på vissa engelska matcher samt att de visar bland annat norsk film utan text.
Viaplay hänger inte med och det slutar med att man ser program man missat på datorn via nätet istället för via boxen för de lägger till nya program så sent om de alls gör det.
Slipper gärna se Erik Niva och ser gratis på nätet istället med engelska sändningar som fortfarande andas kvalitet. Du som tänkt skaffa Viasat bör tänka om både en och sju gånger och jag säger bara NEJ!!!!
Postad 22 January 2012 - 09:14
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Hjälper inte att de släpper dessa HD-kanaler nu för jag säger upp mitt när mina 2 bindningsår gått. Uppdateringen av dekodern som utlovades i höstas kom häromnatten och nu är i alla fall även min on demand (play) svart och snygg. Jag har dock tröttnat på hur de hanterar fotbollen och nu får man till och med danska kommentatorer på vissa engelska matcher samt att de visar bland annat norsk film utan text.
Viaplay hänger inte med och det slutar med att man ser program man missat på datorn via nätet istället för via boxen för de lägger till nya program så sent om de alls gör det.
Slipper gärna se Erik Niva och ser gratis på nätet istället med engelska sändningar som fortfarande andas kvalitet. Du som tänkt skaffa Viasat bör tänka om både en och sju gånger och jag säger bara NEJ!!!!
Vilken digitalbox har du? Jag har inte fått någon ny mjukvara på länge. /Mange
Postad 23 January 2012 - 16:23
Viasat Kundservice
-
Viasat Kundservice
-
Användare
-
-
149 inlägg
Hej PaceEpson!
Tråkigt att du inte gillat vår nya satsningen på HD-kanalerna och filmpaketet.
Fotbollen är något vi ligger mycket kraft på, och jobbar mycket mycket hårt med. Ibland kan det vara så att danska kommentatorer, kommenterar vissa CL matcher eftersom vi har ibland 7 matcher samtidigt som sänds, och då blir det oftast den matchen med minst intresse som får spanska/engelska/danska kommentatorer beroende på vart vi sänder ifrån.
Vi har lanserat en Premier League-HD-kanal som bara är på engelska för de som vill slippa de svenska kommentatorerna samt svenska studiopratarna.
Hoppas du iallafall fick svar på dina frågor och att du hittar en TV-operatör som kan leverera efter dina krav!
Med vänliga hälsningar
Lars
Viasat Support
Postad 24 January 2012 - 06:17
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Kommer samtliga av de nya hdkanalerna komma in i comhems nät?
Postad 24 January 2012 - 15:34
Viasat Kundservice
-
Viasat Kundservice
-
Användare
-
-
149 inlägg
Hej Flash78!
Jag har faktiskt ingen information om ComHem kommer sända dessa kanaler, ni måste vända er till ComHem's kundsupport och se om de kanske har svaret på denna fråga!
Hoppas du får en trevlig dag.
Med vänliga hälsningar
Lars
Viasat Support
Postad 24 January 2012 - 17:22
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Ni Viasat sänder många bra serier i TV3HD och inte mycket av det högupplöst, varför körs populära Navy CIS låguplöst även som det usel bild. Allt produceras väl högupplöst nu för tiden. Är det tekniska problem t.x överföringen av avsnitten till er som gör den usla bilden.
Postad 25 January 2012 - 10:54
Viasat Kundservice
-
Viasat Kundservice
-
Användare
-
-
149 inlägg
Hej Tore3!
Vi satsar nu stenhårt på högupplösta sändningar, så förhoppningsvis kommer alla program vara i HD inom en snar framtid.
Vi tackar så mycket för din feedback så att vi vet vad vi ska prioritera.
Med Vänlig Hälsning Louise Viasat Support
Redigerat av ViasatSupport, 25 January 2012 - 10:54.
Postad 25 January 2012 - 11:10
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ni Viasat sänder många bra serier i TV3HD och inte mycket av det högupplöst, varför körs populära Navy CIS låguplöst även som det usel bild. Allt produceras väl högupplöst nu för tiden. Är det tekniska problem t.x överföringen av avsnitten till er som gör den usla bilden.
Handlar om rättigheter och att dom inte är inköpta i HD. Handlar inte bara om Viasat utan dom flesta svenska HD kanaler.
Redigerat av Leatherface, 25 January 2012 - 11:11.
Postad 25 January 2012 - 15:47
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Är det samma risk med de kanalerna som nämns i första inlägget?
(program kan riskera att sändas i SD trots att de kallar sig HD-kanaler)
Redigerat av Sambuccashake, 26 January 2012 - 08:04.
Postad 25 January 2012 - 20:32
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hej Tore3!
Vi satsar nu stenhårt på högupplösta sändningar, så förhoppningsvis kommer alla program vara i HD inom en snar framtid.
Vi tackar så mycket för din feedback så att vi vet vad vi ska prioritera.
Med Vänlig Hälsning Louise Viasat Support
Betyder detta att övriga Viasat-kanaler också kommer i HD inom en snar framtid? (Hockey och Sport, samt 6, 8, 10 osv)?
Postad 26 January 2012 - 10:14
Viasat Kundservice
-
Viasat Kundservice
-
Användare
-
-
149 inlägg
Betyder detta att övriga Viasat-kanaler också kommer i HD inom en snar framtid? (Hockey och Sport, samt 6, 8, 10 osv)?
Vi får se om det blir något i framtiden med den frågan! Mvh Louise, Viasat Support
Postad 26 January 2012 - 11:37
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Louise, jag noterar att du ignorerade min frågeställning. Var i kontakt med kundservice och det enda de kunde bekräfta var att de kommer "sända HD-ready" så det lär väl bli en hel del uppskalat SD-material. Viasat Film är en present till alla våra filmälskare som snart kommer få se mer film än någonsin i kristallklar HD-kvalité. Problemet är väl såklart det som Leatherface är inne på, rättigheter. Well well, uppskalat SD är väl bättre än vanlig SD men fasen vet om jag vill betala några större summor för det.
Postad 27 January 2012 - 09:20
Viasat Kundservice
-
Viasat Kundservice
-
Användare
-
-
149 inlägg
Louise, jag noterar att du ignorerade min frågeställning.
Var i kontakt med kundservice och det enda de kunde bekräfta var att de kommer "sända HD-ready" så det lär väl bli en hel del uppskalat SD-material.
Problemet är väl såklart det som Leatherface är inne på, rättigheter.
Well well, uppskalat SD är väl bättre än vanlig SD men fasen vet om jag vill betala några större summor för det.
Hej Sambuccashake! Jag ber om ursäkt, då jag måste ha missat ditt inlägg. Självklart kommer vi att sända så mycket som möjligt i HDkvalité. Jag har dock ingen information i dagsläget om hur det blir med SD sändingar på HDkanaler. Jag kommer att framföra feedbacken internt. Jag kommer även att framföra det som många har tagit upp innan, att vi ska bli tydligare med när det verkligen är en HDsändning och när det inte är det. Vi har inga planer på att höja priset på grund av de nya HDkanalerna. Med Vänlig Hälsning Louise, Viasat Support
Postad 30 January 2012 - 01:00
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Dom startar en ny kanal som heter TVX enbart för XXX filmer så dom slopar inte filmerna. Ett bra beslut enligt mig så man slipper skiten i vanliga kanalerna. Dessutom finns ju Private Spice och Playboy TV utöver den kanalen med.
Du verkar ju ha bättre koll på "skiten" än de som "gillar" skiten  Betyder detta att övriga Viasat-kanaler också kommer i HD inom en snar framtid? (Hockey och Sport, samt 6, 8, 10 osv)?
Framför allt viasat hockey, så att man kan se NHL i HD Ser allstarmatchen nu och det är första gången jag ser den i SDTV på många år, då jag kunnat se den dels genom Canal+ HD eller ESPN HD tidigare. Inte för att jag har behov av det, men det hade faktiskt varit trevligt med svenska kommentatorer på en allstarmatch. Men Viasat satsar väl inte på hockey mera, nu när man förlorat Hockey VM till Tv4 och inte själv har Tv4 HD och "bara" har Allsvenskan som man knappast skulle lägga resurser till att filma i HD. KHL filmas det i HD ? Men som sagt, lite NHL i HD hade inte varit dumt
Redigerat av MalcomX, 30 January 2012 - 01:04.
Postad 30 January 2012 - 13:57
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Du verkar ju ha bättre koll på "skiten" än de som "gillar" skiten 
Framför allt viasat hockey, så att man kan se NHL i HD Ser allstarmatchen nu och det är första gången jag ser den i SDTV på många år, då jag kunnat se den dels genom Canal+ HD eller ESPN HD tidigare.
Inte för att jag har behov av det, men det hade faktiskt varit trevligt med svenska kommentatorer på en allstarmatch. Men Viasat satsar väl inte på hockey mera, nu när man förlorat Hockey VM till Tv4 och inte själv har Tv4 HD och "bara" har Allsvenskan som man knappast skulle lägga resurser till att filma i HD. KHL filmas det i HD ? Men som sagt, lite NHL i HD hade inte varit dumt 
MTG/Viasat fick antagligen betala en rejäl slant för att NHL skulle landa hos dem exklusivt och slippa typ ESPN America hos konkurrenter. Att sända i HD blir en extra slant att betala som de antagligen bedömde var för dyr i detta läge.
Postad 07 February 2012 - 15:52
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
på tv3 HD vet man ju aldrig när det är i hd Eftersom det alltid står HD .kan ni inte göra något åt det tex att färgen på HD blir guld färgad
Postad 08 February 2012 - 13:53
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
på tv3 HD vet man ju aldrig när det är i hd Eftersom det alltid står HD .kan ni inte göra något åt det tex att färgen på HD blir guld färgad
o my, om du inte SER att det är HD vad ska du med HD till....
Postad 09 February 2012 - 10:15
Bolltrollaren
-
Bolltrollaren
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Du kommer troligtvis inte bli nöjd med någon. Canal Digitals boxar kraschar hela tiden och är inte bättre än Viasats. Att inte kolla på PL-kanalen där man får den engelska kommentatorn är ju konstigt från din sida. Viaplay i boxen har andra regler för när de får lansera program. Vissa av kanalerna ansvarar själva för att ladda upp programmen, inte Viasat. Jag måste säga att Viasats HD boxar och det ändringar som sker är kanon. Att ha tillgång till Viaplay med de funktioner som de har är ett bra plus. Att kunna återgå till de ställe man stannade filmen på är en enkel men bra funktion. Man kan spola och göra en massa basic saker som Canal Digital bara kan drömma om.
Postad 09 February 2012 - 10:24
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Du kommer troligtvis inte bli nöjd med någon. Canal Digitals boxar kraschar hela tiden...(snip)
ADB-boxen är stabil. Övriga säger jag inget om.
Postad 09 February 2012 - 15:02
Bolltrollaren
-
Bolltrollaren
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
ADB boxen har jag inte kört. Den ser snygg ut i allafall. Det man kan läsa sig till är bra. Undra bara hur det tänkte när det släppte en box som inte kunde spela in en kanal och titta på en annan ? Nu är det åtgärdat men att jämföra Viasat och CD och bara säga att Viasat inte levererar bra boxar håller inte. Jag menar att CD levererar ju inte ens bas funktioner i sin första utgåva. Tror man får leva med att boxarna är som dom är, och välja efter utbudet av kanaler.
Postad 09 February 2012 - 17:29
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
ADB boxen har jag inte kört. Den ser snygg ut i allafall. Det man kan läsa sig till är bra. Undra bara hur det tänkte när det släppte en box som inte kunde spela in en kanal och titta på en annan ?
Vi kan som slutord i jämförelsen säga att jag håller med om att det var lite obegripligt av dem. De jag snackat med på CD Sverige har hållit med, undrat varför det var så bråttom att släppa den. ed: ser att jag läste slarvigt, den kunde vid lansering spela in en kanal, visa en annan. Nu kan den spela in från två kanaler och visa en tredje givet att den finns i en av de muxar som boxen använder.
Redigerat av Monshi, 10 February 2012 - 08:44.
Postad 09 February 2012 - 20:58
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag är mycket nöjd Viasatkund sedan snart ett år tillbaka och har inte upplevt något krångel med min box förutom att den hängt sig vid något enstaka tillfälle. Jag önskar jag kunde säga detsamma om Canal digitals hdbox....
Detta är bra nyheter tycker jag eftersom jag behållt Canal digital också tack vare deras HD-utbud. Skönt att xxx-filmerna får en egen kanal. Lite jobbigt att sitta och slözappa och det helt plötsligt kommer upp...på en 55" som dessutom syns fint ut mot gatan pga stora fönster..
Postad 10 February 2012 - 07:58
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
ADB boxen har jag inte kört. Den ser snygg ut i allafall. Det man kan läsa sig till är bra. Undra bara hur det tänkte när det släppte en box som inte kunde spela in en kanal och titta på en annan ?
Jag vet inte var du får din information ifrån, men det har aldrig varit ett problem att se på en kanal och spela in från en annan...
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 10 February 2012 - 07:58.
Postad 10 February 2012 - 23:59
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
besvara frågorna i denna tråden
https://www.minhembi...9
Postad 14 February 2012 - 11:13
Bolltrollaren
-
Bolltrollaren
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Kolla under minus. Jag vet inte var du får din information ifrån, men det har aldrig varit ett problem att se på en kanal och spela in från en annan...
http://m3.idg.se/2.1...mera-pa-distans
Postad 14 February 2012 - 11:16
Bolltrollaren
-
Bolltrollaren
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Postad 14 February 2012 - 12:23
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Kolla under minus.
Jaha, och? Det stämmer inte med dina tidigare påståenden...
Postad 26 February 2012 - 18:10
MrAssov
-
MrAssov
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Dock kan jag säga till er som är intresserade att Viasat iochmed detta slopar XXX-filmerna på nätterna..
Viasats XXX-filmer har ju varit under all kritik.... Censurerad porr mitt i natten... WTF ??? !!!!
Postad 26 February 2012 - 22:58
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
506 inlägg
Saxat från DN.se "En annan och kanske större förändring är att porrfilmerna försvinner. Midnattsporren, som varit intimt förknippad med varumärket TV 1000, följer inte med i namnbytet. – Vi tycker att det är otidsenligt och det hör inte hemma i det varumärke vi bygger med Viasat Film. Dock vill jag poängtera att det inte blir helt rättvisande att säga att erotiken plockas bort, denna typ av filmer sänds fortsatt i filmutbudet men under andra kanalnamn, svarar Viasats presschef Karin Zingmark. Porrfilmer kommer efter omstruktureringen att sändas på TV X och som tidigare i Playboy TV och Spice." http://www.dn.se/kul...-ersatta-tv1000
Redigerat av tony97, 28 February 2012 - 00:00.
Postad 27 February 2012 - 03:34
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
När du "saxar", glöm inte bort citattecken. Det kan lätt bli missförstånd annars.
Postad 27 February 2012 - 15:41
Alexander040
-
Alexander040
-
Amatör
-
-
67 inlägg
De nya HD-kanalerna finns nu på Sirius 4/Astra 4A (4,8E) och på samma transponder.
Frekvens: 1218772
Symbolhastighet: 27497980
Pol: Horisontal
Invers: av
FEC: 3/4
Postad 27 February 2012 - 17:44
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Får Viasatfilm Drama utökad sändningstid?
Postad 27 February 2012 - 19:57
SS_454
-
SS_454
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Skriver i denna tråd, kanske lite off topic som det inte berör alla. Men de som bor i Tele2-hus får inga HD-kanaler enligt denna reklamannons från deras sida. Gott mos att de då lånar texten från Viasat Film HD i samma annons....
Postad 28 February 2012 - 13:21
Viasat Kundservice
-
Viasat Kundservice
-
Användare
-
-
149 inlägg
Får Viasatfilm Drama utökad sändningstid?
Hej! Tyvärr så kommer sändningstiderna inte utökas med nya Viasat Film Drama utan det blir samma. Mvh Emelie Viasat Support
Postad 01 March 2012 - 10:48
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Ni kan genast berätta för era tekniker
Texten är så stor att den synsvage kan se den på 10 meters avstånd
eller är den jätteliten och ligger i ena hörnet.
Sedan så kör ni trailers och annat material i ett felaktigt format
Samma dåliga kvalitet som vanligt när det gäller Viasat
Postad 03 March 2012 - 00:18
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Efter många år med C+ och TV1000 så har idag Viasat gått om C+ i filmutbudet. C+ har börat fylla tablån med second run av filmer som gått på Viasat (C+ kör second run på Disney och Sony Columbia). Viasat kör second run på Warner och Paramount. Denna rudgång till trots, då är de vassare på Viadat avs filmtablån.
Namnändringen kanske var käck, en i praktiken icke händelse förurom att det bler fler HD-kanaler
Postad 03 March 2012 - 13:08
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Ska inte Comhem uppdatera kanalutbud med de 4 nya HD kanalerna???
Comhem ersatte bara TV1000 HD med Viasat Film HD.
Comhem är bra på att höja priser och införa onödiga kortavgiften, men inte att starta nya HD kanaler!
Postad 03 March 2012 - 13:29
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Kolla i ComHems Företagstråd: https://www.minhembi...dpost&p=3526396Där har vi under senare tid bl a diskuterat ComHem och Viasat Film. Många är missnöjda med att ComHem inte verkar ha gjort något för att öka antalet HD-kanaler i Viasat Film utöver fd TV1000 HD som alltså bara skyltats om till Viasat Film HD. Priset på Viasat Premium HD har gått upp med 49 kr/månad sedan 1 febr men detta utan att någon som helst förbättring kommit kunderna till del. Dessutom är en del missnöjda med att Penthouse HD försvunnit från Viasat Film HD men att en kanal som XTV dykt upp under nätterna i kanalerna Action, Nordic och Classic vilket kan innebära problem för de föräldrar som vill kolla vad yngre familjemedlemmar tittar på.
Postad 06 March 2012 - 10:38
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Viasat tar in de nya HD kanalerna utan att höja priset. Comhem höjer priset men tar ej in de nya HD kanalerna. Comhem är bollocks
Postad 06 March 2012 - 11:01
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Viasat tar in de nya HD kanalerna utan att höja priset. Comhem höjer priset men tar ej in de nya HD kanalerna. Comhem är bollocks 
Inte nog med att Viasat Film innehåller fler HD-kanaler hos Viasat än hos ComHem och till lägre pris, Viasat Sport innehåller dessutom Viasat Motor HD "utan extra kostnad" i ViasatHD. Typiskt nog vägrar ComHem att ta in Viasat Motor HD eftersom man tror att fler är intresserade av Out TV och Wild TV än av Viasat Motor HD! Självklart är det så att det är enklare för Viasat att skapa värde för satellitkunderna när de själva förfogar över kanalerna men ComHem måste också ta ett särskilt ansvar för alla oss kunder som inte kan smälla upp en egen parabol. Det är faktiskt för att kunna motivera förbud mot paraboler som många fastighetsägare valt att erbjuda kabel-tv via ComHem istället! Jag kommer att föra kampen vidare i ComHems Företagstråd.
Postad 07 March 2012 - 09:25
Viasat Kundservice
-
Viasat Kundservice
-
Användare
-
-
149 inlägg
Efter många år med C+ och TV1000 så har idag Viasat gått om C+ i filmutbudet. C+ har börat fylla tablån med second run av filmer som gått på Viasat (C+ kör second run på Disney och Sony Columbia). Viasat kör second run på Warner och Paramount. Denna rudgång till trots, då är de vassare på Viadat avs filmtablån.
Namnändringen kanske var käck, en i praktiken icke händelse förurom att det bler fler HD-kanaler
Hej Kenta2! I och med lanseringen av Viasat film så har vi även satsat på fler nylanseringar av filmer och vi försöker då att sikta på upp till fem nya filmlanseringar i veckan! Samt som du säger så lanserar vi även matchande HD kanaler till filmkanalerna så satsnignen gäller inte bara ett byte av namn. Sedan så är det trist att se att så många uppskattar våra filmkanaler som nu även sänds i HD men får ej tillgång till dom av olika anledningar. Förhoppningsvis ser även ComHem fördelen med att ta in våra nya HD kanaler så att fler kan avnjuta våra filmer i HD. Mvh Kim Viasat Support
Postad 07 March 2012 - 10:58
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Vi ComHem-kunder utan parabol-möjlighet behöver allt stöd vi kan få när det gäller tillgång till nya kanaler - i synnerhet HD-kanaler. Dock vet man ju aldrig "var skon klämmer" - ComHem avslöjar aldrig något om sina "förhandlingar" med undantag för Viasat Motor HD där ComHem varit uppriktiga först nyligen och sagt att det inte finns "något intresse" bland ComHems kunder för denna kanal.
Dock utan att närmare förklara hur man gått till väga för att ta reda på detta. Kanske man frågade några åldringar med tillgång enbart till analoga grundutbudet om de var intresserade av "högupplöst motorsport från utlandet"? Suck.
Postad 19 March 2012 - 14:48
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Det är spännande nu med kval hockeyn till elitserien men man blir så irriterad av den dåliga SD bilden på Viasat Hockey att det förtar glädjen. Undrar om Viasat betalar så mycket pengar för rättigheterna att inga pengar blir över till tekniken. Jag har även Canal+ och bilden på SD kanalerna t.x. TV4 sport är betydligt bättre måste man erkänna till deras fördel.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|