Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste boken du läst

84 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 May 2013 - 21:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1
Här kan man berätta om senaste boken man läst. Man bör även beskriva boken kort och kanske ge ett betyg. Inga stora spoilers!

I Am Legend, Richard Matheson (1954)
Den här boken är ju en av de största inspirationskällorna till den stora nutida populärkulturella vågen av postapokalyptiska berättelser om zombies och vampyrer mm, så jag blev sugen på att läsa den. Boken är kort (ca 160 sidor) och lättläst, men ändå ganska djup.
Historien handlar om en man som är den sista friska människan (så vitt man vet). Resten av mänskligheten har gått under eller har drabbats av en epidemi som förvandlat dem till vad vi idag skulle beskriva som ett mellanting av vampyrer och zombies. På dagarna jagar han monstren och på nätterna jagar de honom... Samtidigt har han enorma problem att tackla ensamheten och sorgen.
Mycket läsvärd. 8/10

Postad 16 May 2013 - 06:46

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Senaste hela boken (böckerna) jag läst var Liftarens Guide till Galaxen, Douglas Adams (Liftarens guide till galaxen / Restaurangen vid slutet av universum / Livet, universum och allting / Ajöss och tack för fisken och I stort sett menlös).

Antingen älskar man boken / böckerna eller så hatar man dom och jag tillhör den första kategorin och har läst igenom samtliga böckerna i serien säkert fem gånger. Flummigt till tusen men förbannat underhållande!

Postad bild

Redigerat av MrSpokk, 16 May 2013 - 06:55.

Postad 16 May 2013 - 10:33

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
minns faktiskt inte vad min förra bok var, men just nu håller jag på med kollektivt självmord av arto paasilinna. går lite segt, läser inte lika mycket just nu som jag gjort förut.

Postad 16 May 2013 - 11:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag hade en lång lässvacka efter att ha läst massor av böcker i yngre år men jag fick en nytänding när jag läste de fem böckerna i Game of Trones-serien i höstas. Fantastiskt trevliga böcker!

Postad bild

Postad 16 May 2013 - 16:03

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Håller med Hasse. Är på fjärde boken i serien The Song of Ice and Fire.

Ettan och trean är magiskt bra med fantastisk dialog. Tvåan för dåligt tempo. Fyran känns som att han gått in på fel spår med att byta fokus till andra karaktärer (lite som en prolog/epilog fast i samma tidslinje som de tidigare... återstår att se om den håller måttet, har bara hunnit 100 sidor.

Fick hem "Och världen skälvde" (Atlas Shrugged) på svenska häromdagen, efter att ha varit OOP i drygt ett år. Ska bli en intressant upplevelse, blev dock förvånad när boken var stor som en tegelbit (1200s pocket). Kanske är bra ;)

Postad 16 May 2013 - 16:05

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
hade tänkt jag skulle köpa boxen med dom 5 böcker som kommit än så länge. är det nåt sagt om hur lång got ska bli egentligen?

Postad 16 May 2013 - 21:33

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
7.

Postad 16 May 2013 - 21:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Två böcker till är det tänkt.

Postad 17 May 2013 - 02:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
Ok. Frågan är om det är värt att vänta på sista eller om det kommer dröja för länge.

Postad 17 May 2013 - 06:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Böckerna har kommit glest (flera år mellan) på sistone..

Postad 17 May 2013 - 11:30

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Senaste var En man som heter Ove av Fredrik Backman. Riktigt trevlig bok om en tjurig gammal gubbe som försöker ta livet av sig. (http://www.bokus.com...-som-heter-ove/)

Just nu betar jag mig igenom Dan Brown's senaste, Inferno. (http://www.bokus.com....cgi?c_id=98150)

Postad 17 May 2013 - 15:16

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
En bra tråd i sommartider, då i alla fall jag läser mer än vanligt. Eftersom jag läst de två första i GOT så tackar jag för tippset till de övriga i serien. Håller på med G Knoppf´s "Tredje Rikets Hemligheter". Outforskade hemligheter om Nazi-Tyskland personligheter och skeenden avslöjas. Något för den extremt Historieintresserade och mindre mörkrädde.

Postad 17 May 2013 - 20:17

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Har inte läst en bok sen årskurs 7 :ph34r:

Postad 17 May 2013 - 21:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag skulle inte ha läst en bok till i mitt liv om det inte vore för skolan. Men istället så blir svaret:

The lucifer effect.
Prof zimbardo gjorde ett ökänd experiment om sociala roller och hur dom påverkar människor. 1971 var årtalet och experimentet fick oväntat brytas efter sex dagar. En hemsk bok om människans inre ondska. Jag skulle inte rekommendera den som trevlig läsning.

Experimentet hette fö thr stanford prison experiment.

Postad 17 May 2013 - 23:04

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Har inte läst en bok sen årskurs 7 :ph34r:

Blir nästan mörkrädd när jag läser sånt här.

Postad 18 May 2013 - 08:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

År man fråga varför?

Postad 18 May 2013 - 12:48

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

HeHe ok :rolleyes:
"en bild säger mer än tusen ord" tycker jag funkar bra !

Postad 26 June 2013 - 08:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 2
Läser The Stand (Pestens Tid) av Stephen King. Jag läste den för ca 25 år sen så jag minns inte så mycket. Jag har läst halva av de ca 1500 sidorna och den är riktigt bra men nu börjar det bli mer och mer religiöst dravel så jag börjar tappa sugen.
Annars handlar den om en influensaepidemi där nästan hela jordens befolkning stryker med och om de som överlever i denna snuviga och så småningom postapokalyptiska värld.

Postad 26 June 2013 - 09:02

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Jag skulle inte ha läst en bok till i mitt liv om det inte vore för skolan. Men istället så blir svaret:

The lucifer effect.
Prof zimbardo gjorde ett ökänd experiment om sociala roller och hur dom påverkar människor. 1971 var årtalet och experimentet fick oväntat brytas efter sex dagar. En hemsk bok om människans inre ondska. Jag skulle inte rekommendera den som trevlig läsning.

Experimentet hette fö thr stanford prison experiment.

Kom en film 2010 ang det experimentet som heter just The Experiment (helt ok film
Har läst ganska mycket om det experimentet i skeptiska kretsar och det är ruskigt intressant men ganska skrämmande.

Själv läste jag nyss ut senaste Dan Brown boken Inferno.
Den var bättre än den förra men sämre än dom tidigare.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 26 June 2013 - 09:04.

Postad 26 June 2013 - 09:06

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0
Postad bild

Handlar om två personer som träffas i en lada på midsommaraftonsmorgon.
Den ene går dit för att skjuta sig men räddar istället livet på en som redan är där som försöker hänga sig.
Och eftersom man helst tar livet av sig i ensamhet så beslutar de att skjuta upp sina planer då känslan har försvunnit.
bra bok med många roligheter i.
klart läsvärd!
http://www.bokus.com...tivt-sjalvmord/

Livet är kort Rytkönen lång av samma författare är bra med!
http://www.bokus.com...-rytkonen-lang/

Postad 28 June 2013 - 08:11

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Läser The Stand (Pestens Tid) av Stephen King. Jag läste den för ca 25 år sen så jag minns inte så mycket. Jag har läst halva av de ca 1500 sidorna och den är riktigt bra men nu börjar det bli mer och mer religiöst dravel så jag börjar tappa sugen.
Annars handlar den om en influensaepidemi där nästan hela jordens befolkning stryker med och om de som överlever i denna snuviga och så småningom postapokalyptiska värld.

En av mina favoritböcker som jag läst flera gånger, men tyvärr tycker jag precis som du att slutet med allt religiöst dravel förstör boken. Den hade varit helt fantastiskt bra utan det!

En ny påkostad filmatisering där man putsat bort vidskepligheterna ur manus är något jag verkligen skulle vilja se :)

Postad 29 June 2013 - 02:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
Gsson, det mesta om inte allt av arto är riktigt bra. Har nog läst nåt av honom som är lite småsegt, men oftast är det riktigt bra och roliga historier han skriver. En av mina favoritförfattare :)

Postad 29 June 2013 - 04:32

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
Senaste boken jag läste var " Jag är Zlatan Ibrahimovi´c. "

En sak som jag vill säga. Läs boken även om ni inte är jätteförtjusta i fotboll. Det är inte bara fotboll hela tiden. Zlatan bjuder på dom mest fantastiska historier också där iaf jag skrattade högt :D

Själv tyckte jag den var ruggigt intressant att läsa. Man får ju en helt annan bild av grabben än vad man får annars i tex nätblaskan. Han berättar på ett mycket bra sätt och den var verkligen spännande att läsa. Förvånsvärt lätt-läst ändå och mycket humor. Finns hur många roliga historier som helst i den boken som tex när Zlatan skulle köpa säng på Ikea med sin farsa, eller när han träffade sin " date " i verkligheten senare efter lite allmänt snack via ventrilo tror jag det var när han spelade online-spel. Detta är den roligaste boken jag läst. Allt var inte roligt men ändå rätt mycket faktiskt. Jag gillar den skarpt! :D Av mig får den 10 av 10. Kommer läsa den igen garanterat! Alla gillar den inte vet jag men jag skrattade många gånger när jag läste den. Läste den till och med högt för mina föräldrar för att den var så kul att läsa :D Köp den! Kostar inte många spänn ;)

Postad 01 July 2013 - 08:27

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0

Gsson, det mesta om inte allt av arto är riktigt bra. Har nog läst nåt av honom som är lite småsegt, men oftast är det riktigt bra och roliga historier han skriver. En av mina favoritförfattare :)

:)
Blev tre nya böcker av arto till semestern igår!

Hoppsan, jag är död!
Skojarna i Örtagården
Hett blod, kalla nerver

de är iofs rätt tunna böcker så jag kommer nog att ha läst ut 1,5bok innan semestern hunnit börja :)
Väntar tålmodigt på trean i Left hand of god:trilogin med. Den borde ha hunnit bli släppt lagom tills dess :) .
http://www.adlibris....isbn=0141042370
antagligen inte lika hög standard som game of thrones men trevlig ändå.
kan nog vara en bra start om man inte brukar läsa.

Shantaram är ett annat måste! sjukt bra bok, läste ut de 1000sidorna på 10dar.
en solklar 10:a!
http://www.adlibris....isbn=9173370835

En annan härlig bok jag läste när jag funderade på livet var
naiv, super!
liten bok som är bra!
http://www.adlibris....isbn=9150108891

Postad 01 July 2013 - 08:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
oh har där släppts en ny arto? har inte läst hett blod, kalla nerver :). måste införskaffas.
ja dom är ganska tunna, men dom är roliga nästan hela vägen igenom.

skojarna i örtagården var lite småseg, men den var bra. kanske bara var jag som inte var inne i nåt riktigt läs-mode heller så därför det gick så segt.

Postad 08 July 2013 - 09:40

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0

oh har där släppts en ny arto? har inte läst hett blod, kalla nerver :). måste införskaffas.
ja dom är ganska tunna, men dom är roliga nästan hela vägen igenom.

skojarna i örtagården var lite småseg, men den var bra. kanske bara var jag som inte var inne i nåt riktigt läs-mode heller så därför det gick så segt.

Hett blod, kalla nerver var väl ingen bok jag skulle tipsa andra om att läsa för att få dem sugna på arto, tyvärr.
Känns som om temat i booken hade kunnat bli så mycket mer och bättre.

blir till att börja med hoppsan jag är död nu då.
den är väl också färdigläst innan semestern :)

Postad 08 July 2013 - 11:53

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Hannes Råstams "Fallet Thomas Quick". Mycket bra och skrämmande läsning även om den inte riktigt kommer upp i nivå med Per Lindebergs "Döden är en man"

Postad 11 July 2013 - 16:17

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Metro 2033
Mkt seg i början men växer och i slutet är den mkt spännande. Spelade spelet innan jag läste boken och blev därför sugen.

Läser Metro 2034 nu som första bok jag läser i min mobiltelefon och det fungerar faktiskt rätt bra.

Postad 11 July 2013 - 19:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Läser nu "dollar" av lee child som är första bilen i serien om Jack reacher. Har kommit 70-80 sidor in i boken bara men den verkar va rätt bra.

Postad 11 July 2013 - 19:46

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Läser Lögner av samma gosse med samma figur, helt ok

Postad 11 July 2013 - 21:11

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Theft of Swords av Michael j Sullivan
http://www.goodreads...hael_J_Sullivan
Postad bild

Redigerat av InSane, 11 July 2013 - 21:12.
Bytte till en mindre bild

Postad 11 July 2013 - 21:40

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
The heroin diaries.

Boken är byggd på Nikki sixxs personliga anteckningar och sidor ur hans dagbok under Mutley crues genombrottstid.
En bok som får en att undra hur han och även resten av medlemmarna i gruppen kan överhuvudtaget vara vid liv.
Nu snackar vi total dekadens med droger,sprit,kvinnor,psykoser och även dödsfall.

Ett stort plus är om man nu gillar gruppen,så får man en ganska tydlig förklaring om vad deras låtar igentligen handlar om.och det är inte några rumsrena grejer det sjungs om.

Rekommenderar alla att läsa den!.

Postad 11 July 2013 - 22:39

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Sunes dagbok någon gång på 90talet =)

Postad 03 August 2013 - 09:01

mechanic
  • mechanic
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
En man som heter Ove av Fredrik Backman, riktigt rolig bok. Helt klart värd att läsas.

Postad 03 August 2013 - 19:03

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Senaste blev Roslund och Hellströms kriminalare, box 21: http://www.bokus.com...4204011/box-21/ Helt ok men känns lite väl rå och kändes inte jättespännande direkt. sex, våld och poliser är väl kontentan. Betyg 2 av 5. Finns bättre böcker.

Postad 10 August 2013 - 22:18

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0
Delhis vackraste händer av Mikael Bergstrand.
Riktigt bra!
http://www.adlibris....isbn=9113038028

Postad 10 August 2013 - 23:07

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Jag är Zlatan Ibrahimovic.
Rättfram och repetitiv, men underhållande och en rätt brutal skildring av tankarna.

Innan dess var det Hypnotisören. Helt ok den med. Kändes dock lite oengagerad fläckvis.

Innan den var det Inferno av Dan Brown. Första DB-boken utan halleluja-bakgrund. Kändes uppfriskande.

Postad 13 September 2013 - 09:19

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Rev av Lars Keplers "sandmannen" nyligen. http://www.bokus.com...313/sandmannen/ Underhållande och spännande, en blandning av seven och när lammen tystnar. Rekommenderas!

Postad 13 September 2013 - 11:22

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Perssons Grabb av Leif GW.

En varm och intressant biografi om den gode professorns uppväxt och minst sagt innehållsrika vuxenliv.
Speciellt rörande är den stora kärleken till, och respekten för, fadern. Klart läsvärd och som vanligt med GW välskrivet.

Postad 14 September 2013 - 01:46

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Nur blir jag väl sågad jäms med fotknölarna!
Men jag läser inte böcker längre utan har snöat in på ljudböcker istället.
Håller precis på och lyssnar igenom Conn Iggulden´s böcker om Djingis Khan liv och erövringar.
Riktigt bra och samtidigt intresant då det ändå handlar om något som verkligen har hänt.

Postad 14 September 2013 - 02:31

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Maffiakrig: nio avrättade män och staden de levde i
Tobias Barkman och Joakim Palmkvist

Handlar om det pågående kriget mellan de två falangerna i Malmös undre värld och är skriven utav två kriminalreportrar på Sydsvenskan.
Fascinerande och även väldigt läskig läsning om personer som förefaller ha noll respekt för det svenska rättssystemet så man öppet avrättar både den ena och den andra mitt framför ögonen på samhället och detta till trots så löses dessa fall sällan då ingen vågar prata med polisen.

Fann denna bok väldigt intressant då man själv bor i just Malmö och dessa kriminella högborgar återfinns inom några hundra meter från mitt boende (bara idag på väg till jobbet så åskådade jag efterdyningarna av en bomb där en man och kvinna skadades).

Väl värd att läsa.

Postad 30 September 2013 - 13:32

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
precis klar med hett blod, kalla nerver av arto paasilinna.

inte den bästa av artos böcker, men småkul iallafall. som gsson nämner en bit ovan så kunde boken blivit mycket mer än den var.

Postad 01 October 2013 - 12:42

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Svensk Maffia- fortsättningen. Titeln beskriver nog det som behövs.
Balkan brinner! av Ulf Henricsson. Bra bok om utmaningen med en svensk trupp i krigets Jugoslavien, även en intressant ledarskapsvinkling.

Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 01 October 2013 - 12:42.

Postad 01 October 2013 - 12:47

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
...jag kämpar mig igenom fjärde Game of Thrones-boken just nu men den är ju bara såååå trist. Nära att ge upp, har kommit halvvägs men det händer ju ingenting.

Postad 01 October 2013 - 13:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Blev klar med...
Postad bild

...och har nu kommit en bit på:
Postad bild

Ganska typiska pacman-böcker.

"Failure is not..." är förstås väldigt läsvärd, Apollo tillhör mänsklighetens mest fantastiska bedrifter så det är givande att få en inblick från "mission control" sidan. Även om t.o.m. jag tyckte den var lite väl djuplodande ibland, så är man inte uber-intresserad tröttnar man nog. Gene Krantz spelades av Ed Harris i Apollo 13 btw.

"Jägare" verkar rätt intressant, utan att vara ett mästerverk - en lagom snabb guide vad danska elitsoldater hittat på på 2000-talet, varken mer eller mindre. Lättuggat.

Metro 2033 Mkt seg i början men växer och i slutet är den mkt spännande. Läser Metro 2034 nu som första bok jag läser i min mobiltelefon och det fungerar faktiskt rätt bra.

Håller med dig om 2033, den tog sig verkligen - hur var 2034? Värd att ge sig på?

Redigerat av pacman, 18 February 2014 - 12:25.

Postad 02 October 2013 - 10:35

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Kan varmt rekommendera Anders Jallai (http://www.jallai.se/) om man gillar konspiration/alternativa svar om u-båts jakten, Palme mordet och Estonia.

Spionen på FRA, Natoagenten och Landsförrädaren (läs dem i rätt ordning).

Jag läste ut alla 3 på en vecka.

Postad 02 October 2013 - 10:43

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Om man gillar Dan Brown så är det här faktiskt (med risk för att bli kölhalad) strået vassare:

Steve Berry

Tempelriddarens Arv
Den Tredje Hemligheten
Alexandriakoden
Venedigkonspirationen

De tre första är Outstanding!

Postad 02 October 2013 - 10:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Spionen på FRA, Natoagenten och Landsförrädaren (läs dem i rätt ordning).

Har bara läst Landsförrädaren. Attans, fel start! :D

Postad 02 October 2013 - 13:26

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Jag är inte helt säker på att jag satt dem i rätt ordning själv faktiskt.

Apropå Kranz bok ovan (och helt off topic): Har du sett When We Left Earth - Nasa Missions ?

Redigerat av Melmac, 02 October 2013 - 13:29.

Postad 02 October 2013 - 21:29

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0

Om man gillar Dan Brown så är det här faktiskt (med risk för att bli kölhalad) strået vassare:

Steve Berry

Tempelriddarens Arv
Den Tredje Hemligheten
Alexandriakoden
Venedigkonspirationen

De tre första är Outstanding!

Fler i samma stil

Raymond Khoury

Den siste tempelriddaren
Ormens tecken
Isens gåta
Tempelriddarens sista strid

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.