Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Last of US - SPOILERS (för dom som varvat spelet!)

84 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 June 2013 - 22:50

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
The Last of US - SPOILERS. Inga spoilertaggar i den här tråden. ÄR spelet så bra som 10/10? Varför? Varför inte? Vad tyckte DU?

Postad 19 June 2013 - 00:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Den mer intressanta frågan, var det någon annan som tänkte på Jurassic Park? ;)

Postad 19 June 2013 - 00:59

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Den mer intressanta frågan, var det någon annan som tänkte på Jurassic Park? ;)

På vilket sätt?

Postad 19 June 2013 - 01:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Girafferna? Tyckte det var uppenbart, samma scen som när de satt i ett träd och klappade brontosaurusarna (eller var det Diplodocus?) :)

Postad 19 June 2013 - 01:15

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Jaha okok! Då hänger jag med, trodde jag hade missat någon vändning i storyn... :P
Men det har du helt rätt i.
Tror den heter Brachiosaurus

Om slutet, var helt övertygad om att någon skulle dö. Satt bara och väntade på ett skott eller något... Men gillar verkligen hur spelet slutade! Många plus av mig :) kändes rätt skönt med tanke på hur tung prologen var!

Postad 19 June 2013 - 01:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Gillar absolut att allt inte var så svart eller vitt. Joel dömer mänskligheten till döden och dödar alla som försöker hitta ett botemedel bara för att han inte kan ta att förlora sin "dotter" två gånger. Ett liv för några miljarder. Men å andra sidan har mänskligheten kanske visat att den inte är värd att få leva med tanke på hur själviska så gott som alla man möter är.

Det var bittersweet som de säger, tråkigt att hela relationen från och med där bygger på en lögn, men å andra sidan ville jag inte att Ellie skulle dö och det är bra att de får vara tillsammans.

Postad 19 June 2013 - 01:34

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Blev precis klar, vad tror ni, att Ellie gick med på operationen och vet vad som skulle hända men inte sa något till Joel? Lite av ett Sopranos-avslut från Naughty Dog nästan, fast jag gillar det ändå :P

Postad 19 June 2013 - 01:57

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
I detta fall hade det verklige inte varit bra om Ellie hade dött! Man lägger ner ett x antal timmar på att skydda henne, hade varit rätt surt om hon dog i slutet!
Jag var mer rädd att Joel skulle dö!

Tror dock att Ellie gick med på op själv, då hon var mysko en bra bit i sista kapitlet! Jag tror hon visste vad hon var tvungen att göra!
Tror också att båda visste om varandras beslut och de inte ville avslöja "lögnen"

Gillar dock din analys Zoiler ang Joel:
Att mänskligheten inte är värd det, då hur den visat sig från sn värsta sida genom hela spelet!

Postad 19 June 2013 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tror också Ellie var medveten om vad hon behövde göra. Men frågan är om hon var vid medvetandet när de började operera, hon var ju medvetslös sist vi såg henne.

Men nu lever de med Joels bror vid vattenverket och skyddar sig lätt från eventuella fiender och är självförsörjande. Om några år när Ellie är 18 skaffar hon barn ihop med Joel och de lever lyckliga i alla sina dagar.

Tills Joel förlorar sin och Ellies dotter till en clicker =/.

Redigerat av Zoiler, 19 June 2013 - 13:47.

Postad 19 June 2013 - 14:02

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Tror också Ellie var medveten om vad hon behövde göra. Men frågan är om hon var vid medvetandet när de började operera, hon var ju medvetslös sist vi såg henne.

Men nu lever de med Joels bror vid vattenverket och skyddar sig lätt från eventuella fiender och är självförsörjande. Om några år när Ellie är 18 skaffar hon barn ihop med Joel och de lever lyckliga i alla sina dagar.

Tills Joel förlorar sin och Ellies dotter till en clicker =/.

Haha omg! Du såg ljust på deras framtid!

Men tänk om de hade dödat Ellie, hur hade inte Joel reagerat... Han hade nog tagit självmord eller något!

Jag tänkte mycket under spelets gång (framför allt i slutet) att det kanske inte fanns några fireflies kvar utan när de väl skulle komma "fram" så skulle alla vara döda och där skulle vara en massa infekterade, där de fått springa därifrån eller liknande. Då skulle eftertexterna komma med The Last Of Us! Hade verklige passat.

Men gillar verkligen hur spelet slutade, hoppas bara de inte gör en uppföljare! Kanske något sp dlc men ej en fortsättning

Postad 19 June 2013 - 14:07

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Jo för fan flera uppföljare går att göra kanonbra på detta lir.
Gärna med en liten mer öppen värld och ser gärna att man kunnat använda fyrhjulingen och skotern som man såg i spelet (detta är iofs endast relevant om det blir en mer öppen och större värld).

Postad 19 June 2013 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
De har sagt att de inte kommer göra en uppföljare med Ellie och Joel, men väl med andra karaktärer.

En annan sak jag reagerade på var att man träffade på färre och färre människor ju längre tiden gick kändes det som. Men det har ju ändå gott 20 år sedan infektionen spreds, man undrar hur de överlevt så länge och sedan helt plötsligt går allt åt skogen.

Att spela som Ellie var för övrigt grymt, men den j-vla hjorten tålde 7-8 pilar kändes det som. :P

Postad 19 June 2013 - 14:12

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

De har sagt att de inte kommer göra en uppföljare med Ellie och Joel, men väl med andra karaktärer.

En annan sak jag reagerade på var att man träffade på färre och färre människor ju längre tiden gick kändes det som. Men det har ju ändå gott 20 år sedan infektionen spreds, man undrar hur de överlevt så länge och sedan helt plötsligt går allt åt skogen.

Att spela som Ellie var för övrigt grymt, men den j-vla hjorten tålde 7-8 pilar kändes det som. :P

Ja den liraren som man spelade ihop med efter hjorten han gjorde ju en skaplig vändning i huset sen iaf (appropå hjortsekvensen)
Hade jag inte väntat mig.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 14:12.

Postad 19 June 2013 - 14:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Han var lite pedo kan man säga.

Postad 19 June 2013 - 14:41

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Han var lite pedo kan man säga.

...och rätt kannibalistisk.

Postad 19 June 2013 - 14:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja, han åt väl antagligen kött av andra människor som de andra i den gruppen (pga att de måste) men han ville ju rädda henne av andra skäl.

Postad 19 June 2013 - 15:06

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jo för fan flera uppföljare går att göra kanonbra på detta lir.
Gärna med en liten mer öppen värld och ser gärna att man kunnat använda fyrhjulingen och skotern som man såg i spelet (detta är iofs endast relevant om det blir en mer öppen och större värld).

När jag menade uppföljare så menar jag Joel & Ellie storyn!
Kan jag gärna tänka mig ett spel i samma miljö med annan story mm, men först en god dlc med lite godis :)

Postad 19 June 2013 - 17:28

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
I och med att jag mycket sällan (Läs: aldrig) spelar singleplayer spel så var jag tvungen att kolla upp de totalt 2 timmar långa "filmen" av alla mellansekvenser som finns på youtube och jag blev inte besviken.

Visst blev det konstigt att se massa hoppande men med lite fantiserande själv så blev den totala upplevelsen som en mycket bra film.

Postad 19 June 2013 - 17:32

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
När den sista cutscenen startade, när Joel hjälpte Ellie upp för den lilla branten, så var min gissning att de båda (eller iaf någon av dem) skulle bli dödad på något otroligt antiklimatiskt vis. Att det skulle dyka upp en grupp rånare från skogen eller liknande som dödade båda eller någon utav dem. Men båda överlevde alltså :)

Jag trodde också att Joel dog när han var så skadad och man började spela som Ellie. Jag var inte säker och det var spännande att få se hur det egentligen stod till, men det såg ju inte ljust ut för honom och jag tänkte att jävlar vad modigt av ND om de tog död på Joel där. Det hade varit mäkta imponerande. Men att de öht lät dig spela som Ellie var förstås även det en modig och häftig vändning.

Joels beslut kan man diskutera. Det rätta måste man väl säga hade varit att låta Ellie offra sig för mänskligheten, särskilt då hon själv verkar vilja ta just det beslutet. Samtidigt var det han gjorde djupt mänskligt. Ett bra och tankvärt slut på spelet!

Postad 19 June 2013 - 19:30

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Trodde dock ej att Joel dog, med tanke på hur snabbt de bytte scen till att man spelade som Ellie! Tyckte bara att det var märkligt om han dog där och de aldrig fick ett ordentligt avsked!

Ang Joels beslut, det var nog det mest mänskliga!
Han tog ett själviskt beslut då han ej hade klarat av att förlora ännu en dotter!
Klart att vissa delar lämnas öppna som vi som spelar ska fylla i med vår fantasi!

Postad 19 June 2013 - 19:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
En kul grej är att om man tittar i flickrummet alldeles i början av spelet så ser man bland annat ett par fotbollsskor. Sedan när man får bilden av henne av brorsan så är hon på en fotbollsmatch. Kul detalj.

Postad 19 June 2013 - 20:00

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Hur länge tog det för er att köra igenom? Tror jag landade på 19 timmar, eller om det var 20 till och med ( :D ) för första runda på Hard. Är dock sådan person som genomsöker minsta lilla vrå och gärna tar tid på mig :P

Postad 19 June 2013 - 20:41

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

En kul grej är att om man tittar i flickrummet alldeles i början av spelet så ser man bland annat ett par fotbollsskor. Sedan när man får bilden av henne av brorsan så är hon på en fotbollsmatch. Kul detalj.

Den bilden sitter faktiskt även i samma rum där i början :) Kul också att hon har en "Dawn of the Wolf" affisch. Har inte riktigt bestämt mig för om det är en nod till Dawn of the Dead eller om de försöker skämta om Twilight-filmerna med tanke på Joels kommentarer senare om att det är en tonårsfilm. Kanske båda delar :P

Postad 19 June 2013 - 20:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Hur länge tog det för er att köra igenom? Tror jag landade på 19 timmar, eller om det var 20 till och med ( :D ) för första runda på Hard. Är dock sådan person som genomsöker minsta lilla vrå och gärna tar tid på mig :P

18 tror jag och jag tog det långsamt.

Fast normal iofs.

Redigerat av Zoiler, 19 June 2013 - 20:54.

Postad 21 June 2013 - 10:06

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Spelade igenom det på ca 16h på normal, tyckte inte jag skyndade mig igenom spelet.

Storyn tyckte jag var spännande, oväntat och lite sorgligt slut. Men nej en uppföljare på detta skulle bara förstöra, iaf om de ska dra ut på ett helt spel till med Joel & Ellie. Men det var ett fänsglande spel med många kul detaljer, gillar alla meddelanden man kunde hitta från människor. Jag hade svårt att sluta spela, man ville ju inte spelet skulle ta slut. Helt klart värt att spelas igenom fler gånger, men det får vänta tills det blir mörkare ute. :)

Mitt favoritvapen var yxan! :ph34r: Och haha minns en del i spelet särskilt, först blev jag för feg för att försöka klara mig förbi det ens. När man är i botten av hotellet, och man ska dra igång en genarator. När man drar igång generatorn så hoppar ju en infekterad på en, aldrig blivit så skrämd i ett spel som då. :D Sen när man väl fått igång skiten så kryllar det av clickers där nere i mörkret, och en sån där äcklig svällare. Tog mig tid sen och gick igenom hela området innan generatorn skulle dras igång, fann kortet och sprang så fort det bara gick från generatorn till trapphusdörren. :lol:

Postad 21 June 2013 - 11:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tog mig tid sen och gick igenom hela området innan generatorn skulle dras igång, fann kortet och sprang så fort det bara gick från generatorn till trapphusdörren. :lol:

Gjorde samma sak, fanns ju ingen chans att man dödade alla de, + den stora.

Postad 21 June 2013 - 11:54

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Första gången försökte jag kämpa mot den store. Men sen när jag dog och spelade om så sprang jag bara! Var ju sjukt obehagligt första gången man drog igång generatorn :)

Tänkte nog dra igång med att spela igenom spelet igen någon dag i helgen!

Postad 21 June 2013 - 14:23

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
När jag spelade igenom detta första gången (ja, har påbörjat en till omgång på hard) så kom alla de där stalkers-zombisarna innan jag hade kört igång generatorn! Det var det läskigaste i hela spelet. Jag var på övervåningen där man hittade kortet som man också behövde till dörren, och plötsligt börjar jag höra massa skrik. Jag kör igång listening mode och ser alla dessa varelser springa omkring huller om buller skitsnabbt genom byggnaden, på min våning och på den under. Jag satt där ihopkrupen i mitt hörne i rummet... å bara väntade. De kom, en efter en, ibland flera på en gång. Och jag hade INTE mycket ammo. Det var så sjukt läskigt att bara sitta där och höra alla dessa rop å se allt spring med listening mode.

Sen när jag körde igång generatorn kom nog bara bloatern, men inte så att jag stannade för att kolla direkt ;P sprang direkt upp och öppnade dörren! Phew, så skönt det kändes att äntligen vara därifrån.... äckligaste jäkla hålan ever.

Postad 24 June 2013 - 03:01

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Då var spelet klart efter 16h 54 min på Hard. Underbart spel, tyckte slutet var riktigt bra! Kan bara hålla med om att generatorn i källaren var det mest panikartade momentet i spelet :) Jag tycker helt klart det är värt 10/10. Detta var för övrigt faktiskt första gången jag spelade på min PS3:a sen jag spelade Uncharted 3 för ett och ett halvt år sedan.

Vilken karaktär gillade ni bäst (förutom Joel och Ellie)? Jag gillade han (glömt bort vad han hette) som Joel kände i staden, han som hade gjort en massa fällor och grejer. Han och Ellie hade ett roligt samspel tyckte jag :)

Postad 24 June 2013 - 11:06

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Då var spelet klart efter 16h 54 min på Hard. Underbart spel, tyckte slutet var riktigt bra! Kan bara hålla med om att generatorn i källaren var det mest panikartade momentet i spelet :) Jag tycker helt klart det är värt 10/10. Detta var för övrigt faktiskt första gången jag spelade på min PS3:a sen jag spelade Uncharted 3 för ett och ett halvt år sedan.

Vilken karaktär gillade ni bäst (förutom Joel och Ellie)? Jag gillade han (glömt bort vad han hette) som Joel kände i staden, han som hade gjort en massa fällor och grejer. Han och Ellie hade ett roligt samspel tyckte jag :)

Du tänker på Billy? Ja var rätt kul med honom och Ellie faktiskt.

Postad 24 June 2013 - 12:10

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Ja precis, Billy hette han ja :)

Postad 24 June 2013 - 12:18

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Nä, han hette Bill, inte Billy

Postad 24 June 2013 - 12:19

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Jaha så var det kanske ja :blush:

Postad 24 June 2013 - 12:29

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Appropå uppföljare så skulle jag vilja ha en uppföljare där man huvudsakligen spelar Ellie och som utspelar sig 10 år senare...

Postad 24 June 2013 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Bills "bäste polare" kanske (han som hängde sig)? Läste ni hans brev. Komik :D

Gillade de två afroamerikanerna också, verkligen synd att den lille blev biten. Han och Ellie hade ju blivit ihop ffs. Tyckte det var lite väl onödigt av honom att ta självmord. Endure!

Redigerat av Zoiler, 24 June 2013 - 13:22.

Postad 24 June 2013 - 13:50

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Jag gillade Tess! Tyckte hon var cool som få :P

När man tänker på det så var ju nog Joel den tråkigaste karaktären. Den starke tyste hjälten som ej visar känslor...
Ellie däremot var ju spelets höjdpunkt, att få se hennes karaktär utvecklas var grymt bra gjort! Hade gärna spelat lite mer som henne, hoppas på en dlc där man får spela mer med henne.

När man spelade som Ellie var man ju tvungen att köra mer stealth :)

Edit,
Om ni tycker mina meningar är knasiga osv, skriver via min mobil rätt ofta så meningarna blir ofta i "sms språk"

Redigerat av MackeMack, 24 June 2013 - 13:53.

Postad 24 June 2013 - 22:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Joel utvecklades ju också rätt betydligt från ett skal till en far.

Postad 24 June 2013 - 22:28

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Joel utvecklades ju också rätt betydligt från ett skal till en far.

Jo det håller jag med om.
Men hans karaktär är en klassisk "amerikansk manlig hjälte" som har gjorts många gånger, säger inte att det är dåligt bara att jag uppskattade Ellies karaktärs utveckling mer!

Redigerat av MackeMack, 24 June 2013 - 22:29.

Postad 24 June 2013 - 22:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jo jag syftade bara på att du sa att han inte visar känslor men han utvecklades ju och visade känslor ju längre spelet gick.

Det var iofs förutsägbart, men det var ändå spännande att följa. Väntade hela tiden på diverse snack mellan dem, som t.ex. när hon flydde till huset för att hon var förbannad på honom att han tänkte lämna henne.

Sen var det även kul att se hur Ellie lärde sig från Joel och växte upp ja, helt klart. Men jag föredrog henne nästan som den glada och bekymmerfria tjejen som försökte lära sig vissla och snodde en leksak åt den där ungen. Hon blev ju så cynisk/hård senare, som när hon hade fällt hjorten och de två kom fram. Med rätta iofs, men ändå. Sådan far, sådan dotter ;)

Så de blev väl egentligen båda lite mer lika varandra som de var innan de träffades.

Förresten, kastade ni också pil?

Redigerat av Zoiler, 24 June 2013 - 22:50.

Postad 24 June 2013 - 22:52

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Ja Bills polares brev var roligt :)

Postad 24 June 2013 - 23:04

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Spelar om spelet nu.

Ang Joel, okej han visar en del känslor i mellansekvenserna, är precis vid museet och när Ellie påpekar utsikten så skrattar Joel lite för sig själv och ler, sedan tittar han på sin klocka! Små saker men som gör mellansekvenserna mer levande :)

Tyckte bara att om Joels karaktär har man sett så mycket på film och i andra medier, inte för att det är dåligt eller gör spelet sämre bara att han var nog den minst intressanta av de två!

Kasta pil? Njaee Ellie och den lilla killen kastade med varandra och det hörde jag dem prata om, det du menar?

Postad 24 June 2013 - 23:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Kasta pil? Njaee Ellie och den lilla killen kastade med varandra och det hörde jag dem prata om, det du menar?

Men om du går till pilarna efteråt så får du kasta en själv, tyckte det var en nice touch :)

Postad 24 June 2013 - 23:24

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Jaha där ser man. Spelade ju igenom kampanjen på 15,5h så hade inte tid med en massa lekande ;)

Postad 25 June 2013 - 20:38

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Spelade precis klart detta spel på Normal , tog 14 timmar och 9 minuter. Jag är en sån som får panik ofta och bara springer haha!
Riktigt bra spel, kommer definitivt spela om det!

Postad 27 June 2013 - 00:32

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
På University nu och ja generatorscenen är väl den som vart intensivast hittills. Jag rensade friskt på hard dock inte allt för svårt. Den store är svag för eld när man upptäckt det blir han mycket lätt att tas med. Det enda jobbiga med han är ju att man inte kan meleea utan måste hålla avstånd. Busenkelt om du har ett par molotov cocktails du kan kasta på han dem behöver du inte avlossa ett enda skott. bosstriden var molotov cocktail plus head shot typ sen var det klart..

Apropå University kan jag springa runt hur jag vill här eller låser sig grindar eftersom? Vill till science lab för att fixa tools och sedan kuta tillbaks till startpunkten där jag äntligen kan fixa level 4 uppgraderingar på bågen. Blev lite stressad över att ev missa tools så googlade den biten :)

Postad 27 June 2013 - 21:38

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Just spelat klart, på runt 18 timmar (normal), Finns inte så mycket att tillägga till det som redan sagts. Blev lite antiklimatiskt på slutet, eller melankoliskt är väl ett rättare ord, att dom byggt upp sin relation över hela spelet, och sen i slutet så blir det en lögn som definierar dom och deras relation.

Postad 27 June 2013 - 23:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Fast, jag vet inte, tycker han har rätt på ett sätt också. Mänskligheten visar sig inte vara särskilt pålitlig. Bättre de slår sig ner där vid kraftverket och bygger upp ett nytt liv ist, fängelsen brukar vara svårintagliga, se bara på Walking Dead :P

Edit: Verkar som det är möjligt med mer Joel och Ellie:

I asked about a quote from an interview Druckmann gave to the PlayStation blog in which he said:

I think the world is ripe for more stories, but as far as the journey Joel and Ellie goes on [sic] it ends with this game. We were very conscious that we didn’t want to leave this story dangling. If we never do a sequel we’re okay with it, because we told the story we needed to tell.

That quote has been taken to mean that Joel and Ellie won't feature in any possible sequel at all, though my own reading was always more loose. After all, their journey did end, but it'd seems awfully unlikely that any sequel wouldn't feature Joel and Ellie in some capacity.

"I can clarify that quote, because I've seen it misquoted," Druckmann told me yesterday. "I said this journey for Joel and Ellie is complete. In a spoiler sense, I was referring to the journey with the Fireflies and what they're after with the cure and all that. We're not continuing that.

"But as far as whether we come back to Joel and Ellie or not, or whether we come back to the world or not, that's all up in the air. I can tell you there are people in the studio that would love to come back to these characters, but the only way we would do it would be if we had something new, something meaningful to say. Because the last thing we would want to do is repeat ourselves."

I don't mind egentligen, bara det går lång tid nog. Grejen är ju även den att det då skulle bli ett nextgenspel så grafiken tar några steg upp.

Redigerat av Zoiler, 27 June 2013 - 23:29.

Postad 28 June 2013 - 08:06

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Fast, jag vet inte, tycker han har rätt på ett sätt också. Mänskligheten visar sig inte vara särskilt pålitlig. Bättre de slår sig ner där vid kraftverket och bygger upp ett nytt liv ist, fängelsen brukar vara svårintagliga, se bara på Walking Dead :P

Jag tycker det var helt rätt att rädda henne, inte det jag menar med det melankoliska slutet. Jag menar lögnen om att Fireflies gav upp sökandet och att dom inte behövde henne. Ellie vet säkerligen (om inte helt, iallafall har ett hum om det) vad Joel gjorde. När han nu ljög om det, det kommer tära på deras relation/vänskap/adoptivfamilj.

Spelade klart sent igårkväll, och det är typ det ända jag riktigt tänkt på, att han satte sig i en jävligt jobbig sits. Om han varit ärlig, kanske Ellie skulle ha varit ok med det (efter ett tag).

Grymt bra analys av TLoU av Videogamer (Matt Lees):
http://www.youtube.c...h?v=xKzVwbs-lsg

Redigerat av Paganmoon, 28 June 2013 - 08:34.

Postad 28 June 2013 - 10:37

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Kom och tänka på en grej också. Ellie var kanske inte den enda som var immun? I början på spelet när man går i Boston med Tess, så skannar polisen 3 pers och en ger utslag i skannern på infektion, och han hävder (självklart) att han inte är infekterad.
Tänkte om det kanske var vanligare än vi tror med folk som är immuna (dom kan vara "infekterade" men inte visade det, utan att ens veta själva, om dom infekteras med spores).

Postad 28 June 2013 - 13:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Kom och tänka på en grej också. Ellie var kanske inte den enda som var immun? I början på spelet när man går i Boston med Tess, så skannar polisen 3 pers och en ger utslag i skannern på infektion, och han hävder (självklart) att han inte är infekterad.
Tänkte om det kanske var vanligare än vi tror med folk som är immuna (dom kan vara "infekterade" men inte visade det, utan att ens veta själva, om dom infekteras med spores).

Ja vem vet, men det kanske måste vara en specifik mutation så det är antagligen inte helt vanligt. Hur många var det som hade blivit clickers etc? 60 % av världens (USA:s?) befolkning)? Men att hon är den ende som blivit immun är väl inte jättetroligt.

Spelade klart sent igårkväll, och det är typ det ända jag riktigt tänkt på, att han satte sig i en jävligt jobbig sits. Om han varit ärlig, kanske Ellie skulle ha varit ok med det (efter ett tag).

Vet inte. I och för sig borde hon fatta med tanke på hennes kläder att hon tänkte opereras.. och att de inte hann byta kläder borde säga henne något om vad som kan ha hänt. Men att säga att han mördade nästan hela basen för att få ut henne hade kanske inte heller varit idealiskt =P.

Grymt bra analys av TLoU av Videogamer (Matt Lees):

Såg denna, började titta iaf, och han säger att han är trött på att höra alla säga hur bra storyn är för det är ändå ett spel, och om inte gameplayet är bra så är spelet inte bra. Kan tänka mig att han inte gillade Bioshock Infinite av den anledningen.

Men jag håller inte med om det, jag tycker utan tvekan att det är en kombination. Spel blir mer och mer lika filmer, idag finns finns två aspekter att titta på, speldelen och story/presentationen. Om en av dessa delar är dålig kan spelet fortfarande vara bra beroende på hur bra den andra delen är.

Bioshock Infinite är ett bra exempel, gameplayet var inget vidare men tack vare att storyn var så bra så är det ändå en spelupplevelse jag värderar högt. Det var samma sak med Uncharted 3 och Mass Effect 3, bra film, dåligt spel.

Så nej, håller inte alls med. Gudfadern-analogin var rätt larvig faktiskt.

Redigerat av Zoiler, 28 June 2013 - 18:08.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.