Lyckas inte länka trailern men den finns på youtube.
Postad 21 August 2013 - 07:42
Lyckas inte länka trailern men den finns på youtube.
Postad 21 August 2013 - 07:51
Håller med, ser häftigt ut!
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 21 August 2013 - 07:51.
Postad 05 February 2014 - 12:49
// Sat
Postad 05 February 2014 - 13:11
http://www.youtube.c...h?v=lV92TwNc4gc
// Sat
Postad 05 February 2014 - 14:31
Hittade spelet och länk till det. Det lilla man fick se så gav det vibbar till gamla snesspelet super smash tv
http://www.youtube.com/watch?v=lV92TwNc4gc
// Sat
Hehe..Super smash! Bra minnen...
The year is 1999, television has adopted to the more voilent nature of man!
Postad 28 February 2014 - 13:15
Dead Nation var ju så otroligt skoj att köra COOP och online med så detta kan inte bli sämre tycker man. 1080p och 60FPS är ju alltid trevligt
EDIT*
Såna här spel brukar vara relativt korta så jag hoppas dom släpper DLC löpande till låga eller gratis priser.
Redigerat av hifimarcus, 28 February 2014 - 13:18.
Postad 15 February 2015 - 17:26
Ryktas om att det ska bli gratis på PS+? Ser intressant ut onekligen.
http://www.gamepur.c...march-2015.html
Redigerat av Zoiler, 15 February 2015 - 17:28.
Postad 17 February 2015 - 10:26
Vet inte om det nämnts tidigare men spelet är alltså från de svenska utvecklarna Arrowhead som gjorde Magicka och Gauntlet remaken.
De är bra på den här typen av spel så det blir säkert kul.
Postad 17 February 2015 - 13:35
Lovande.Vet inte om det nämnts tidigare men spelet är alltså från de svenska utvecklarna Arrowhead som gjorde Magicka och Gauntlet remaken.
Postad 02 March 2015 - 13:25
Verkar inte bli en del av PS+ mars iaf. Jag har spelat det ett tag, rätt roligt so far. Lite svårt att hitta några vettiga att spela med dock, det är väldigt få som har det så man får välja mellan 1-2 spelare i matchmakingen, ibland noll.
Redigerat av Zoiler, 02 March 2015 - 13:26.
Postad 02 March 2015 - 13:33
http://blog.us.plays...mes-for-332015/
Edit - stryk det, läste för slarvigt. Det släpps alltså.
Redigerat av Johan_i_burken, 02 March 2015 - 13:35.
Postad 02 March 2015 - 16:11
Verkar inte bli en del av PS+ mars iaf.
Det var ju synd. Hade sett fram emot starta det en Fredagskväll in med folk i chatten och friendly fire!
Postad 03 March 2015 - 18:13
Flertalet recensioner uppe nu då embargot gick ut idag. Rätt höga betyg.
http://www.neogaf.co...d.php?t=1002787
Dock vet jag inte hur länge de kan ha spelat eller hur hög lvl de har blivit för det har inte funnits överflöd av spelare att spela med om man säger så och de flesta har kört på så lätta svårighetsgrader att det har varit svårt att expa. Väntar med recension tills jag spelat ett tag till.
Här har vi en som har spelat med mig också tydligen ("commend" är typ att ge tummen upp åt en spelare).
I commended all the Teamwork playing reviewers.. but I didn´t commend óne guy who was playing like an asshole.. and somehow I ended up in games with him all the time..
Redigerat av Zoiler, 03 March 2015 - 18:14.
Postad 03 March 2015 - 20:29
http://www.youtube.com/watch?v=1ertzrPZkJs
http://www.youtube.com/watch?v=C85T3t567Rw
med ett par polare i soffan kan de blir riktigt skoj
Redigerat av WarpGuN, 03 March 2015 - 20:36.
Postad 03 March 2015 - 22:54
Ja det är roligt även med andra online trots att det är så repetitivt, särskilt om man har tur och får spela med dugliga personer. I det här spelet är det viktigt med ett bra lag eftersom det är 1) friendly fire (8/10 gånger det jag dör av eller att en pod kommer ner uppifrån), 2) ju mer man misslyckas med uppdrag eller folk dör desto mindre exp får man och 3) det går långsammare eftersom folk allt som oftast slösar tid på fiender när det är objectives som är det enda som gäller.
Jag har inte kunnat klara någon bana på svårare än very challening (6 av 12) eftersom det är ytterst sällan som man har kunnat joina ett spel på de nivåerna och om man själv skapar det så kommer det aldrig in tre spelare till som är kapabla.
Men de här problemen bör ju lösa sig med fler spelare = större urval.
Postad 04 March 2015 - 10:59
Lite sugen på det men kommer nog vänta.
Postad 04 March 2015 - 12:55
Det här verkar vara ett perfekt spel för vita men tydligen har de misslyckat med den versionen. Långa laddtider, knepiga kontroller.
Lite sugen på det men kommer nog vänta.
Tänkte också köpa till vita, men som sagt.
Postad 04 March 2015 - 13:28
Igår hittade jag en trevlig snubbe att spela med iaf, då gick det bra för oss under lång stund. Sedan kom det in två stycken lvl 2(!) i spelet där vi spelade på very challenging. De dog förstås som flugor och drog ner flytet. Ibland är det sämre att vara fyra än två.
Men den killen fattade t o m min morsekod när jag ville att han skulle ändra startposition (som värden får välja) ![]()
Palter, köp det till PS4 så spelar vi ![]()
Postad 04 March 2015 - 13:31
Känns som man kommer ha riktigt kul med detta när man spelar ihop med ett och samma gäng! Verkar krävas sin kommunikation!
Nu har jag bara kört igenom training samt ett uppdrag själv, men jag antar att möjligheterna finns att joina varandra lätt? Alltså inte bara massa random joinande?
Postad 04 March 2015 - 13:41
Du kan söka på friends games när du går till matchmakingen.
Sedan är det bra även om man inte har mic så kan man via D-paden säga "negative", "confirmed", "move" och "wait".
Edit: Du kan ju adda mig (Astrozap) om du vill bli boostad någon gång. Kan spela på högre nivåer så du får mer exp när du klarar uppdragen.
Redigerat av Zoiler, 04 March 2015 - 14:20.
Postad 04 March 2015 - 17:39
Palter, köp det till PS4 så spelar vi
150kr är ju inte så farlig chansning och cross-buy innebär att om de patchar den så kanske den tom blir spelbar på vitan.
Postad 04 March 2015 - 20:09
Ja va fan... vill bara spela med folk som inte mördar mig =/
Gick t o m så långt idag att en go kille ställde sin walker framför skeppet när jag skulle gå in och sedan carpetbombade så jag dog och de flög iväg. Friendly fire är ******** påfund för alla är så j-vla triggerhappy ![]()
Edit: Hoppas lite taktiskt skickliga spelare härifrån köper det, jag vill kunna klara de svårare nivåerna men det är nästan omöjligt med randoms, kommer knappt förbi hard ens (7 av 12). Man måste ha tur med vilka som kommer in, de borde ha någon filtreringsfunktion för vilka nivåer man vill tillåta. Som de säger här:
It's kind of frusturating playing on the higher difficulty maps with some people, it's not a good idea to stand in the same spot fighting off enemies until we die, sometimes (a lot) we should just bail.
I agree, I had that happen a few hours ago when I was playing on extremely difficult levels.
Det händer i stort sett i varje match. Eftersom man inte får något för att döda fienderna så är det meningslöst att göra det, man ska gå efter målen. Men det är ändå det klart vanligaste misstaget folk gör. Så ett tips till eventuella här som har köpt det, gå efter målen och skjut bara fienderna om ni absolut måste på vägen dit.
Skaffa jetpack så snart som möjligt också, det är en life saver.
Redigerat av Zoiler, 05 March 2015 - 01:38.
Postad 05 March 2015 - 09:22
Jag var ju inte så svårövertalad
Det här kommer ju komma på PSN men 150kr är ju inte så mycket att fundera över ändå.
Jag köpte det igår och testade det lite. Fick ett väldigt bra intryck! Känns som det finns en hel del som är genomtänkt.
Hur man siktade kändes lite avigt men antar att man vänjer sig. Spelade bara två matcher så det blir säkert bra.
Postad 05 March 2015 - 13:24
Gött!
Det finns lite fula fiskar där ute, en som kickade mig precis innan slutet efter 20 minuter på en bana trots att jag inte gjort något. Har hört talas om troll som bara går in och dödar alla också men turligt nog inte varit med om det ännu.
Finns dock flest "goda" spelare, men för att vara säker på att inte bli kickad måste man själv vara värd.
Om du får chansen att låsa upp UAV:n (ett stratagem) så satsa på det direkt. När den är fullt uppgraderad ser man alla "samples" på kartan och dessa behövs för att uppgradera sina stratagems snabbare. Kan även se fiendernas rutter och var dolda mål är. Så det är extremt viktigt att ha en sån kille i laget. Jag har själv inte fått chansen att låsa upp den, det är slumpmässigt vad man får för belöningar på planeterna.
Postad 05 March 2015 - 14:14
Friendly fire gör det hela väldigt intressant eftersom man samtidigt är beroende av sina "friends".
Kommer definitivt in ikväll för att spela.
Postad 05 March 2015 - 14:17
Psnid: muppmeister, för den som vill co-opa
Postad 05 March 2015 - 14:38
Sköt ner en kille det första jag gör när jag kom in på en bana. Hans eget fel eftersom han sprang rakt in när jag började skjuta mobs.
Friendly fire gör det hela väldigt intressant eftersom man samtidigt är beroende av sina "friends".
Kommer definitivt in ikväll för att spela.
Ja det är "intressant" helt klart ![]()
Borde finnas stats över hur många gånger man dött av FF/monster/självmord. Nu är vi ju fyra iaf så nu kan vi köra fullt lag.
Minhembio A
Postad 05 March 2015 - 15:21
Ser kul ut och jag är nyfiken på spelet. Kanske köpläge eftersom Sony snålar med recensionskopior.
Postad 05 March 2015 - 15:25
Ser kul ut och jag är nyfiken på spelet. Kanske köpläge eftersom Sony snålar med recensionskopior.
Jag var tidigt ute som tur var =P
Det är ju först till kvarn med dessa indiespel.
Alla som spelar, ha alltid detta i åtanke, röra sig = win ![]()
Lucky you. Me and Wrynnax got stuck with a pair of anchor weights for a while. Constantly lagging behind as we tried to push forward to the next objective. Two guys way at the back, picking useless fights and dying repeatedly, while we were both at the front, stuck at the edge of the screen, going "move, move, move, move, move, MOVE, MOVE, MOVE..."
Haha, detta har också hänt några gånger. De som inte hinner med är körda =(
Felt equal parts shame and creator of further heroism when I called down a revival for a fallen comrade as the shuttle landed. Realised the shuttle doesn't wait when I boarded, just as said comrade clambered out of his drop-pod.
He was left standing on an alien world, as bugs came skittering in from all sides.
I'd like to imagine he's still there, on that swampy rock, standing proud next to abandoned turrets and continuing to fight for democracy and Super Earth.
Godspeed, Helldiver.
Redigerat av Zoiler, 05 March 2015 - 15:28.
Postad 05 March 2015 - 15:30
Jag var tidigt ute som tur var =P
Det är ju först till kvarn med dessa indiespel.
Alla som spelar, ha alltid detta i åtanke, röra sig = win
Ja jag var lte seg det skall erkännas. Humor att polarn som slutat recensera fick kopior (fyra stycken av dem) men för mig var det slut. ![]()
Postad 05 March 2015 - 15:32
Märkligt att dela ut 4 stycken till en site (icke-site) när det är begränsat kan jag tycka.
Postad 05 March 2015 - 15:45
Om du stänger av din ds4 under ett uppdrag så finns det en stor risk att buggen inträffar. Antar att det är samma sak om batteriet tar slut och din ds4 stängs av. Bra att känna till.
Dom verkar ha hittat en lösning men bra att läsa detta om det nu skulle ske:
"Good news guys! The devs have been working hard and found a fix.
This issue should now be resolved with the next patch.
It seems that this issue has only happened to users whose controllers lose power and disconnects. Your player progression is temporarily lost but your local and cloud saves are still intact. However, if you save your progress by for example starting a new mission or changing settings after the progression reset has happened, it will overwrite your save with the lost progression.
Therefore, if it happens to you, we recommend pressing options/start, select "Exit to main menu" and try selecting play again. This will attempt to re-fetch your save data from the cloud and should restore it as long as you haven't continued to play and saved over your cloud data."
Redigerat av Palter, 05 March 2015 - 15:56.
Postad 05 March 2015 - 17:25
Spelar nästan alltid med sladden i som tur är, hade vart jobbigt att tappa min lvl 17 snart ![]()
Spelade precis en bana på very hard... jag dog två gånger, resterande tre dog 8 + 12 + 12. Fattar inte varför de inte körde med walkers, de hade levlat tillräckligt för det. När man kör på snöbanor och andra banor med jobbig terräng så är det nästan ett måste att ha walkern eftersom den går i terräng i samma fart hela tiden. Kör man utan så blir man orörligare och därmed körd. Måste röra sig hela tiden.
Men en av dem körde med healgun, väldigt bra, kan hela både exoskelett och torn. Man är nästan odödlig.
Postad 06 March 2015 - 02:17
Man märker att majoriteten inte förstår spelet riktigt ännu, som några som jag spelade med sa idag. Det var ju dubbel exp på en planet idag under några timmar och tanken var förstås att ALLA som spelade spelet skulle spela på den planeten för att stoppa invasionen eller vad det nu var. Men mätaren var nästan i botten, knappt någon körde där och det var patetiskt att se vårt lags +6 etc läggas till den omöjliga kampen. De kanske får balansera det där aningen.
Konstigt faktiskt, för dubbel exp borde vara motivering nog och dessutom en rätt enkel bana att hitta samples på. Kom in med ett bra gäng och vi fick 6-8k exp och 12-15 samples per bana. Känns nästan meningslöst att köra på vanligt sätt nu =P. Har 23 research points och inte så mycket meningsfullt att lägga dem på.
Men vi klarade även svåraste nivån lvl 12, så nu är jag inte lika motiverad att fortsätta typiskt nog (efter 17-18 ingame timmar och runt 110 matcher). Men vi får försöka spela ändå Palter =P
Det är egentligen ett spel som är väldigt likt Destiny i upplägget, minus loot.
Postad 06 March 2015 - 10:40
Hade ett par bra matcher igår men sedan fick vi walkers och två valde att använda dem och då tog det roliga slut. De trampade sönder gruppen hela tiden och struntade i allt annat än att skjuta.
Har uppgraderat min UV till 3 vilket är bra eftersom jag ser på kartan vart man kan hitta samples. Det som inte är så bra är att ingen fattar att man ska springa och plocka dem...
Postad 06 March 2015 - 12:26
Men mätaren var nästan i botten, knappt någon körde där och det var patetiskt att se vårt lags +6 etc läggas till den omöjliga kampen. De kanske får balansera det där aningen.
Beror inte det på att communityn inte är så stor än? Så tänkte jag iallafall, att de missberäknat antalet spelare de första dagarna. Jag har inte siffrorna så jag kan inte backa upp min misstanke, var bara min första tanke ![]()
Redigerat av DragonPuffer, 06 March 2015 - 12:26.
Postad 06 March 2015 - 13:44
Beror inte det på att communityn inte är så stor än? Så tänkte jag iallafall, att de missberäknat antalet spelare de första dagarna. Jag har inte siffrorna så jag kan inte backa upp min misstanke, var bara min första tanke
Kan bero en hel del på det också, men i listan av spel man kunde joina så var det inte många som spelade den banan. Typ 3-4 i hela listan när jag kollade.
Har uppgraderat min UV till 3 vilket är bra eftersom jag ser på kartan vart man kan hitta samples. Det som inte är så bra är att ingen fattar att man ska springa och plocka dem...
Jag såg igår att UAV:n verkar vara en förhandsbeställningsgrej eller nåt (ranger pack)? Jag kan inte få den verkar det som. Även sista vapnet i listan är det.
Walkers får man vara försiktig med ja =P
Eskortuppdragen är så sega för övrigt, när det är för långt till målet så är det lika bra att skjuta dem på plats.
Postad 06 March 2015 - 14:26
Blev tvärsugen på spelet, är det långt? Finns det många banor?
Av det gameplay och bilder jag sett (inte speciellt många iofs) så ser det ju typ ut som ett Destiny i Dead Nation anda.
Postad 06 March 2015 - 14:26
Det är oändligt, det är inget traditionellt SP utan banorna genereras.Blev tvärsugen på spelet, är det långt? Finns det många banor?
Postad 06 March 2015 - 15:07
Angående UAV så har jag den också, men jag har inte förhandsbokat eller nåt. Är det inte en upplåsning på nån planet som det mesta?
Postad 06 March 2015 - 15:12
Det står att den är del av ranger pack, men man kanske kan låsa upp den ändå? Den är blå iaf för mig och jag har ju spelat mycket mer än er utan att fått chans att låsa upp den. Såvida det inte finns två UAV:s...?
Early recruits will receive special HELLDIVERS Ranger training. For a short period of time you have the chance to grab the HELLDIVERS Limited Edition Bundle which will include the Ranger Pack add-on at no added cost. Specially trained in scouting and assassination of high value targets, these Rangers are the first to drop into the unknown. It comes with the Ranger Uniform, a LHO-63 ‘Camper’ rifle, and a ’Humblebee’ Unmanned Aerial Vehicle Stratagem.
Postad 06 March 2015 - 15:25
Det är oändligt, det är inget traditionellt SP utan banorna genereras.
Whaat
Älskar sånt som är random
Postad 06 March 2015 - 15:56
Finns typ olika miljöer (träsk, öken, snö, kanske något mer) och sedan slumpas geografin.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
86 bilder
1544 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?