Nu ska jag vara lite jobbig men - varför? Det är ju bara en vanlig hitman som blev av med sin pappa lite tidigt och troligtvis hade en ovanlig uppväxt men personligen tömde dom detta nog i orginalfilmerna (1-3). Givetvis kan dom hitta på en spännande story, men förstår inte varför just han.
Det kan väl inte vara en serie om Boba Fett då den utspelar sig fem år efter Return of the Jedi?
Sen ska man inte glömma bort ryktet att Disney vill "fjärma" sig från original karaktärerna (till vilka Boba tillhör) iom att Lucas har nån royalty kvar för dom.
Det kan väl inte vara en serie om Boba Fett då den utspelar sig fem år efter Return of the Jedi?
Tja, vissa säger ju att han inte dog där 😉 men ville nog se mer en serie om Boba, vare sig det är före eller efter 6:an, kanske mer mellan 3:an och 6:an. Men nu får vi i alla fall följa någon från Jungo Fetts hemplanet. Kan bli hit lika mycket som shit. Ska se den i alla fall. Efter denna verkar det bli en serie om Ben
Har sett E1 nu och kan inte låta bli att flina litet då rymdskeppet har vissa likheter med den Winebago som rattades i Spaceballs. Iaf i de många scenerna då man ser rumpan på farkosten. Tycker serien började bra hursomhelst.
/r
Det va uselt skulle jag säga. Tyckte säsong 1 va som en gammal säsong från Xena och hoppades det skulle ta lite fart i säsong 2 men nej. Surfade på telefonen halva avsnittet.
When C-3PO and R2-D2 first arrive on Tatooine in A New Hope, the large skeleton of a snake-like creature can be seen in the background. Star Wars fans later found out that this was the skeleton of a Krayt Dragon, and one of them is featured alive in The Mandalorian's season 2 opener as the villain of the episode. It came as a shock to hardcore fans, and confused others who were not well-versed in the Krayt Dragon's history within the franchise, both in official canon and Legends.
The 1996 game the Star Wars: Customizable Card Game features a few Krayt Dragon cards, with one of them titled "Krayt Dragon Howl," which is a reference to Obi-Wan's shout that scares off the Tusken Raiders in A New Hope. As it turns out, the Jedi Master was mimicking the sound of a Krayt Dragon, a fact that was mentioned in the novelization for A New Hope. Now, Star Wars fans understand why the Tusken Raiders were so scared of that shout from Obi-Wan Kenobi, as they did not want to see a Krayt Dragon appear. This shows just how far Jon Favreau and Dave Filoni are going to satisfy new and old fans.
At the end of the episode, the Tusken Raiders pull out a Krayt Dragon pearl from the innards of the giant beast and they celebrate it. In the Star Wars universe, the pearls are incredibly valuable and can be used for lightsabers too. However, using a part of the Krayt Dragon pearl to set up a new lightsaber is rather difficult and takes a lot of time and effort. The pearl is featured in the Star Wars: Knights of the Old Republic and Star Wars: The Old Republic video games, along with new canon material, most notably the Heir to the Jedi book, and now The Mandalorian. The episode proves that Jon Favreau and Dave Filoni are pulling from deep Star Wars lore to tell their new stories.
When C-3PO and R2-D2 first arrive on Tatooine in A New Hope, the large skeleton of a snake-like creature can be seen in the background. Star Wars fans later found out that this was the skeleton of a Krayt Dragon, and one of them is featured alive in The Mandalorian's season 2 opener as the villain of the episode. It came as a shock to hardcore fans, and confused others who were not well-versed in the Krayt Dragon's history within the franchise, both in official canon and Legends.
The 1996 game the Star Wars: Customizable Card Game features a few Krayt Dragon cards, with one of them titled "Krayt Dragon Howl," which is a reference to Obi-Wan's shout that scares off the Tusken Raiders in A New Hope. As it turns out, the Jedi Master was mimicking the sound of a Krayt Dragon, a fact that was mentioned in the novelization for A New Hope. Now, Star Wars fans understand why the Tusken Raiders were so scared of that shout from Obi-Wan Kenobi, as they did not want to see a Krayt Dragon appear. This shows just how far Jon Favreau and Dave Filoni are going to satisfy new and old fans.
At the end of the episode, the Tusken Raiders pull out a Krayt Dragon pearl from the innards of the giant beast and they celebrate it. In the Star Wars universe, the pearls are incredibly valuable and can be used for lightsabers too. However, using a part of the Krayt Dragon pearl to set up a new lightsaber is rather difficult and takes a lot of time and effort. The pearl is featured in the Star Wars: Knights of the Old Republic and Star Wars: The Old Republic video games, along with new canon material, most notably the Heir to the Jedi book, and now The Mandalorian. The episode proves that Jon Favreau and Dave Filoni are pulling from deep Star Wars lore to tell their new stories.
Håller med er båda. Trodde han skulle bygga ett crew och att det skulle sätta lite mer fart på själva huvudstoryn. Den lever fortfarande starkt på min Star Wars-sentimentalitet och att den för det mesta är väldigt vacker, men nu skulle den verkligen behöva få lite eld i baken.
Måste dock säga att jag börjar bli lite irriterad på att avsnitten bara är ~30 min, och att historien är rätt så banal.
Han kommer nånstans, gör ett uppdrag av något slag, och får lite info om hur han ska ta sig vidare.
Som i ett dataspel från tidigt 90-tal.
Jag tycker faktiskt att det är det bästa med serien. Alla historier behöver inte vara 10+ timmars epos, ofta är det väldigt skönt med en kort historia som har ett slut.
Jag tycker faktiskt att det är det bästa med serien. Alla historier behöver inte vara 10+ timmars epos, ofta är det väldigt skönt med en kort historia som har ett slut.
Det är som 70 och 80-talets polisserier typ Magnum, Starsky and Hutch, Nightrider osv, ett problem blir löst på ett avsnitt. Inga cliffhangers men folk fortsatte titta ändå. Tycker också att det är litet befriande på något sätt.
Tycker inte jag heller, men som det är just nu känns det som att han bara trampar vatten.
Iofs bra ut ett pren-perspektiv, de kan lungt köra 15 säsonger ,)
Kollar ni i HDR ? Testade nu med ny projektor Epson tw-9300 och det blir alldeles för mörkt och det är mycket bättre med 4K SDR 12-bit bt.709 4:2:2.
Ni med en vettig tv hur blir det?
Svårt att få till HDR utan massa kompromisser med projektorer, nästan även om man har en mörk biogrotta... förutom tex JVC n5 och N7... men njut av bra SDR bild istället.
En sak jag har reagerat på de senaste veckorna: de har VERKLIGEN inga samvetskval över att (mass)mörda hundratals troopers i veckan i den här serien. Man fattar ju att det ibland är ”dödad eller dö”, men som senast nu med explosionen i slutet? Damn. De är ju trots allt människor som har det där imperie-giget som ett jobb...
En sak jag har reagerat på de senaste veckorna: de har VERKLIGEN inga samvetskval över att (mass)mörda hundratals troopers i veckan i den här serien. Man fattar ju att det ibland är ”dödad eller dö”, men som senast nu med explosionen i slutet? Damn. De är ju trots allt människor som har det där imperie-giget som ett jobb...
Till skillnad när de i filmerna eliminerade hela planeter då?
Till skillnad när de i filmerna eliminerade hela planeter då?
Du tänker på när de spränger dödsstjärnan(orna)? Visst, men då är situationen en annan i och med att den håller på att spränga något annat. Mer döda eller dö alltså. Här blir det lite mer som känslan i Extraction tycker jag.
Jag säger inte att detta ens är ett särskilt stort problem, det är ju goda mot onda någonstans. Men jag reagerade på det.
Du tänker på när de spränger dödsstjärnan(orna)? Visst, men då är situationen en annan i och med att den håller på att spränga något annat. Mer döda eller dö alltså. Här blir det lite mer som känslan i Extraction tycker jag.
Jag säger inte att detta ens är ett särskilt stort problem, det är ju goda mot onda någonstans. Men jag reagerade på det.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".