Följer formatet frÄn Topgun sÄ smÄtt till överdrift men helt klart bra pÄ bio. Vibrerade bra i bröstet mer Àn jag kÀnt i den salongen tidigare kanske hittat bÀttre sweetspot. Ljudet var helt fantastiskt. 100 % fake nu med noll riktig flygning men CGIN Àr sÄ snygg man köper det ÀndÄ. Blir lite ace combat av det hela men gör inte mig nÄgot. LÀttglömd rulle men ingen brist pÄ snabba kameraÄkningar
Följer formatet frÄn Topgun sÄ smÄtt till överdrift men helt klart bra pÄ bio. Vibrerade bra i bröstet mer Àn jag kÀnt i den salongen tidigare kanske hittat bÀttre sweetspot. Ljudet var helt fantastiskt. 100 % fake nu med noll riktig flygning men CGIN Àr sÄ snygg man köper det ÀndÄ. Blir lite ace combat av det hela men gör inte mig nÄgot. LÀttglömd rulle men ingen brist pÄ snabba kameraÄkningar
HmmmâŠâŠ trodde denna va kĂ€nd för Ă€kta flygning Ă„ att Tompa e med överallt i planen?
HmmmâŠâŠ trodde denna va kĂ€nd för Ă€kta flygning Ă„ att Tompa e med överallt i planen?
Originalet hade en del Àkta flygning vad jag vet. Men Maverick fick de inte flyga en meter pga försÀkringsskÀl . Tompa Àr absolut med för det mesta dock
Originalet hade en del Àkta flygning vad jag vet. Men Maverick fick de inte flyga en meter pga försÀkringsskÀl . Tompa Àr absolut med för det mesta dock
Fast en snabb googling sÄ lÀser man att de e riktig flygning och ingen CGI
Fast en snabb googling sÄ lÀser man att de e riktig flygning och ingen CGI
de blir iof trÀffade av missiler och har en del omöjliga scener sÄ jag hoppas dÄ det Àr iaf en hel del cgi och att de inte utsÀtter f18:s för över 10g
de blir iof trÀffade av missiler och har en del omöjliga scener sÄ jag hoppas dÄ det Àr iaf en hel del cgi och att de inte utsÀtter f18:s för över 10g
Snyggt sĂ€tt Ă„ försöka rĂ€dda ditt inlĂ€ggâŠâŠ men Tom överlever nog va? Klart att en del e cgiâŠ.. men att de inte flögit en meter Ă€r bs
Ja skÄdisarna fick tom göra basic flight training samt slÄ pÄ kamerorna i cockpit sjÀlva etc sÄ att det skulle vara cgi Àr sÄ fel det bara kan bli. Finns gott om filmer behind the scenes pÄ det. DÀremot fick dom sitta i baksÀtet pÄ F18 dÄ dom inte fick spaka dom sjÀlva. Men flyger med gör dom i allra högsta grad.
Cruise ended up flying more than a dozen sorties for the new movie, but a Pentagon regulation bars non-military personnel from controlling a Defense Department asset other than small arms in training scenarios, according to Glen Roberts, the chief of the Pentagonâs entertainment media office. Instead, the actors rode behind F/A-18 pilots after completing required training on how to eject from the plane in an emergency and how to survive at sea.
Ja skÄdisarna fick tom göra basic flight training samt slÄ pÄ kamerorna i cockpit sjÀlva etc sÄ att det skulle vara cgi Àr sÄ fel det bara kan bli. Finns gott om filmer behind the scenes pÄ det. DÀremot fick dom sitta i baksÀtet pÄ F18 dÄ dom inte fick spaka dom sjÀlva. Men flyger med gör dom i allra högsta grad.
Cruise ended up flying more than a dozen sorties for the new movie, but a Pentagon regulation bars non-military personnel from controlling a Defense Department asset other than small arms in training scenarios, according to Glen Roberts, the chief of the Pentagonâs entertainment media office. Instead, the actors rode behind F/A-18 pilots after completing required training on how to eject from the plane in an emergency and how to survive at sea.
Yes de e grymma scener i filmen! Mustangen e ju Cruise privata plan som han sjÀlv flög kollegorna i
Blaaaaa
RÄkade ögna genom blaa blaaa dÀr uppe,
men stÀngde fort ner, va det spoilers?!!! PÄ maverick!
FaaanâŠ. PĂ„ ett hembioforunâŠ.
Kan jag va lugn?
SÄ du hittade bara pÄ ? Trollar som du gör i andra trÄdar oxÄ! Moget.
Nej de sitter i baksÀtet de flyger inte. Sen Àr ju de flesta scenerna cgi oavsett. Mustangen Àr bara med i epilogen och det Àr ironiskt nog det enda flyget man inte ser Tom ratta lol
Nej de sitter i baksÀtet de flyger inte. Sen Àr ju de flesta scenerna cgi oavsett. Mustangen Àr bara med i epilogen och det Àr ironiskt nog det enda flyget man inte ser Tom ratta lol
Blir sĂ€kert bra för dig!đđ»âŠ.
VÀntar fortfarande pÄ var du lÀst de inte fick flyga en meter pga av försÀkringsskÀl!
Blir sĂ€kert bra för dig!âŠ.
VÀntar fortfarande pÄ var du lÀst de inte fick flyga en meter pga av försÀkringsskÀl!
Det finns ju ett talesÀtt att man flyger nÀr man Äker pÄ charter. Men i det hÀr sammanhanget sÄ kan man ju inte sÀga att man flyger om man inte styr ekipaget. Hoppas du förstÄr skillnaden bÀttre nu
Det finns ju ett talesÀtt att man flyger nÀr man Äker pÄ charter. Men i det hÀr sammanhanget sÄ kan man ju inte sÀga att man flyger om man inte styr ekipaget. Hoppas du förstÄr skillnaden bÀttre nu
VĂ€ntar fortfarandeâŠâŠâŠ..Oqvist de e ok att sĂ€ga att du hade noll koll pĂ„ filmenâŠ..
PĂ„minner dig om ditt första inlĂ€ggâŠâŠ100% fake nu med noll riktig flygningđđ
Och du tror pÄ riktigt att alla stunts Àr Àkta???
Stunts Ă€r inte pĂ„ riktigt ! Lite de som e grejen med stunts.đ men de e ju en helt annan diskussion. Jag vill veta vart du lĂ€st att ingen riktig flygning fick förekomma pga av försĂ€kringâŠ.matar inte trollet inte mer nu. Du vet âŠ.. Ă„ jag vetâŠ.
Jag flyttar texten som jag hade under spoilerknappen hit. LÀgger den under spoiler Àven hÀr för att vara konsekvent .
Spoiler
Diskussionen i trÄden kring flygandet förvÄnar mig dock. Detta Àr ju inte nytt .
Till att börja med sÄ kan Tom Cruise flyga, han har pilotlicens pÄ flera typer av flygplan. DÀremot sÄ hÄller inte Tom Cruise eller de andra skÄdespelarna i spakarna i scenerna i filmen, dÀr Àr det "Navy Pilots". Ett skÀl till att man har F-18 plan i filmen Àr att dom Àr tvÄsitsiga. SkÀlet till att Tom Cruise inte fÄr flyga Àr Pentagons regler.
Sedan kan man definiera "att flyga " pÄ olika sÀtt om man vill. Jag misstÀnker att ingen i en F-18 betraktar sig som passagerare.
Hur man gjort scenerna med Darkstar vet jag inte. Men jag Àr inte övertygad om att det Àr CGI med tanke pÄ Tom Cruise grundsyn pÄ det.
Kan tillÀgga att infon tog inte mÄnga minuter att hitta . Jag har dock inte kÀllgranskat i detalj eftersom infon stÀmde med vad jag lÀst tidigare.
Det finns sÄklart CGI i filmen. Det Àr ju knappast sÄ att de skjuter riktiga missiler mot planen, eller bombar en riktig flygplats. Det Àr en fördel om ingen dör vid filminspelning. Men du pÄstod att flygningen Àr "100% fake" vilket inte kan bli mer fel.
Stunts Ă€r inte pĂ„ riktigt ! Lite de som e grejen med stunts. men de e ju en helt annan diskussion. Jag vill veta vart du lĂ€st att ingen riktig flygning fick förekomma pga av försĂ€kringâŠ.matar inte trollet inte mer nu. Du vet âŠ.. Ă„ jag vetâŠ.
Jag skulle nog sÀga att just stunts Àr pÄ riktigt, annars hade man inte behövt stuntmÀn och kvinnor som riskerar liv och lem istÀllet för skÄdisarna.
Jag skulle nog sÀga att just stunts Àr pÄ riktigt, annars hade man inte behövt stuntmÀn och kvinnor som riskerar liv och lem istÀllet för skÄdisarna.
Ja den meningen blev lite bakvĂ€nd ⊠menade mer att det ska se farligt ut men ska âhelstââvara sĂ„ ofarligt som möjligt för stuntmannen. Ăr för övrigt utbildad stuntman sjĂ€lv (svensk amerikanska stuntskolan VĂ€rmdö) sĂ„ har lite insyn i verksamheten đđđ»
Det finns sÄklart CGI i filmen. Det Àr ju knappast sÄ att de skjuter riktiga missiler mot planen, eller bombar en riktig flygplats. Det Àr en fördel om ingen dör vid filminspelning. Men du pÄstod att flygningen Àr "100% fake" vilket inte kan bli mer fel.
Tja de flyger ju inte som sagt lÀs def för en pilot
Fast de va inte de som det hela handlade om frĂ„n börjanâŠ.nu greppar du efter halmstrĂ„n för att inte du inte ska framstĂ„ som de troll du eâŠ..du fĂ„r lĂ€sa om ditt första inlĂ€gg Ă„ sen visa vart du lĂ€st om att de inte fick flyga pga av försĂ€kring ! NĂ€ precis ⊠helt tyst om det för du hittade pĂ„ en massa skit som du inte hade en aning omâŠâŠ
Verkar mest handla om petiga ordval frÄn din sida nu. De flesta som Äker med ett flygplan sÀger nog att dom flyger Àven om dom inte styr planet. Det Àr vÀl ganska normalt sprÄkbruk.
Dessutom styr faktiskt Tom Cruise ett plan i filmen. Det gamla jaktplanet P-51 Mustang Àr hans eget och dÀr Àr han pilot.
"100 % fake nu med noll riktig flygning men CGIN Àr sÄ snygg man köper det ÀndÄ"
TÀnker att vi kan konstatera att det inte handlar om 100% fake, men samtidigt Àven hÀvda att det inte Àr 100% Àkta heller.
Det planet som Àr med mest F-18 Hornet har anvÀnts och flygs i filmen, sÄ klart inte av skÄdespelare. Det tror jag inte nÄgon inbillar sig. De mesta av flygningarna Àr Àkta, sen har det sÄ klart gjorts en del i post production. Dels sÄ Àr det en del passager/manövreringar som ansvariga för flottans flygplan aldrig skulle tillÄta, dels sÄ Àr ju alla scener med tvÄ/fler flygplan i samma "frame" inte Àkta - inte heller tillÄtet att flyga sÄ. Alla plan har filmats nÀr de flyger, men har sedan pusslats ihop i dator och ser vÀldigt hÀftigt ut.
Sedan flygs det Àven en F-14 Tomcat i filmen. NÄgot sÄdant plan har inte flugits pÄ typ 15 Är i USA. De har helt enkelt inga sÄdana fungerande plan kvar - sÄ det Àr 100% fake. Gissar att nÄgon flugit en F-18 och sÄ har man Àndrat till en F-14 i datorn efterÄt.
Sen att det sÀgs att det flygs manövrar i 10G, behöver ju inte betyda att man mÄste göra det i verkligheten.
Fast de va inte de som det hela handlade om frĂ„n börjanâŠ.nu greppar du efter halmstrĂ„n för att inte du inte ska framstĂ„ som de troll du eâŠ..du fĂ„r lĂ€sa om ditt första inlĂ€gg Ă„ sen visa vart du lĂ€st om att de inte fick flyga pga av försĂ€kring ! NĂ€ precis ⊠helt tyst om det för du hittade pĂ„ en massa skit som du inte hade en aning omâŠâŠ
Det var ju precis vad det handlade om. Vad sysslar du med?
100 % fake nu med noll riktig flygning men CGIN Àr sÄ snygg man köper det ÀndÄ. Blir lite ace combat av det hela men gör inte mig nÄgot. LÀttglömd rulle men ingen brist pÄ snabba kameraÄkningar
Tom Cruise stars in "Top Gun: Maverick," in theaters May 27. The U.S. Navy allowed the "Top Gun: Maverick" studio to use F/A-18 Super Hornets for more than $11,000 an hour for the upcoming film, but Tom Cruise and his fellow actors were not allowed to touch the planes' controls.
Dom har tydligen limmat in skÄdisarnas fejjor pÄ dom riktiga piloterna
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".