Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 eller Xbox 360?

529 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 26 mars 2007 - 23:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Håll er ontopic.

#452

Postad 27 mars 2007 - 00:06

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Visst, ps3:an kanske kostar en slant, men jämför den med en 360 & hddvd tillbehöret. Då är plötsligt ps3:an med inbyggd blu-ray spelare för film & SPEL, wifi, 60gigs hd & hdmi riktigt prisvärd.

Sedan att det finns fler och bättre spel till 360 måhända, konsollen har ju funnits betydligt längre. Tror dock det är fråga om tid innan det mesta går sonys väg.

#453

Postad 27 mars 2007 - 14:35

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Det kanske var smart av MS att köra med lösa delar för allting, folk ser ju bara det billiga priset och då blir det en 360, men om man vill ha allt så är det ju smidigare med allt inbygt.

Sen vill jag passa på att be om ursäkt för mitt lite hätska inlägg förut, inte meningen att dra ner stämningen på forumet.

Redigerat av jimel, 27 mars 2007 - 14:36.


#454

Postad 27 mars 2007 - 19:50

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Hmf, jag hade hoppats mer på PS3:an. Nu har jag sett massa PS3-spel live och tja, jag hade förväntat mig mer på något sätt. Tänkte först köpa den bara för att... bara för att. :OD Nu känns det inte lika lockade längre. Än så länge är den inte tuffare än en 360. Men när Little Big Planet kommer, då finns det inget ursäkt till att inte ha en. Damn, det spelet äger så hårt!

#455

Postad 29 mars 2007 - 09:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Och ps3 blev inte vad jag väntade av den, så jag nöjer mig med min 360 och GoW :rolleyes:

#456

Postad 29 mars 2007 - 10:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Och ps3 blev inte vad jag väntade av den, så jag nöjer mig med min 360 och GoW  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Blev den bättre? Du väntade ju en katastrof...

#457

Postad 08 april 2007 - 22:11

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0

Blev den bättre? Du väntade ju en katastrof...


morlock for president :)

#458

Postad 09 april 2007 - 09:46

Sublett
  • Sublett
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Införskaffade mig själv en 360 nyligen.. har dock inte fått den levererad än :) Tyvärr. Men förhoppningsvis lär det inte dröjja alltförlänge ;)

Vill ju att min nya 720p TV ska ha något att gotta sig med, och som fattig student vore det idiotiskt med en PS3:a (rätt idiotiskt med en konsoll överhuvudtaget när man har studier, men man måste ju belöna sig efter man klarat 2 riktigt svåra tentor :angry:).

Att man får 2 års garanti på 360:n känns väldigt betryggande.

#459

Postad 09 april 2007 - 10:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Skulle jag göra om mitt val nu så skulle det bli en 360 igen..Utan tvekan :)

Men skulle det finnas en PS3 utan bluray så vette tusan...Slutar nog med att jag köper en ps3 iaf men jag tycker att det absolut inte är någon panik än..

#460

Postad 09 april 2007 - 11:55

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Och ps3 blev inte vad jag väntade av den, så jag nöjer mig med min 360 och GoW  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>



PS3an är BÄTTRE än jag hade Väntat mig ;) .

Nu fattas det bara Lite bättre spel så blir allt bra :) .

Ps3an BD spelare är inte långt ifrån min Sony BDPS1 och det tycker jag nästan bara det motiverar ett köp :angry:

#461

Postad 09 april 2007 - 12:14

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Det är svårt för mig och veta vad jag hade tyckt om PS3 om jag inte hade haft en 360 redan.

Har haft hemma en PS3 över påsk. Hade R:FOM, VF5 och MS. Jag lira all 3 spelen en hel del och inget av dom levererar något som gjorde att PS3 som spelmaskin skulle imponera mer än 360. Fick under veckan lämnat tillbaka R:FOM och VF5 vilket gjorde att jag valde att spendera den sista tiden med PS3:ans andra funktioner. Måste helt ärligt säga att för 6000-6500:- så känns inte dom där "extra" grejena speciellt märkvärdiga. Den är precis som PSP:n. Har en massa andra funktioner utöver spelande men dom blir i praktiken bara något "extra" som jag jag inte använder mig av.

Får väl säga att skillnaden med PS3 är att den har sin Blu-ray funktion som jag förstått tilltalar en hel del samt YellowDog men för mig är det en spelmaskin med lite extra grejen som kostar 6000-6500:-.

Tror att om PS3:n sjunker i pris och får lite mer exklusiva, intressanta spel så kan den bli ett alternativ för mig men tillsvidare så så känner jag att jag klarar mig fint med min 360 och Wii.

#462

Postad 09 april 2007 - 12:19

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Fattar inte alla som tjatar om att BD är inbyggt och att man måste köpa löst till 360. vill ma nha en maskin för att spela på och inte bryr sig om film så är det ju knappast bättre att det är inbyggt utan att dom som vill ha det köper det. På så sett är 360 bättre för den som endast vill ha en spelmaskin. Sedan får ni gärna säga hur mycket ni vill om det men det är ju ren fakta att dom som bara vill spela skiter i om det är inbyggt filmformat.

#463

Postad 09 april 2007 - 12:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
word

*Ställer mig upp och applåderar* :)

#464

Postad 09 april 2007 - 12:51

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
yupp, titta på film gör jag via canal digital eller DVD.Inte har jag lust att punga ut 300 kr på en film som varar i 2 timmar med lite skarpare bild.360n är idag helt klart en mycket bättre spelmaskin med det bästa spelutbudet och bästa grafiken i dagsläget även spela online är mycket bättre på 360n så varför ska man köpa en PS3 istället för 360?? jag ser bara 1 anledning och det är att man får en blu-ray spelare för en billigare peng än en stand-alone blu-ray spelare.Självklart kommer PS3an bli bättre med tiden men det lär ta sin tid tyvärr.Enda som kan döda 360ns intresse är att den har en förmåga att dö inom 1 år.

#465

Postad 09 april 2007 - 13:05

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Är det inte en månadsavgift för Xbox live och onlinespelande?

#466

Postad 09 april 2007 - 14:10

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
man kan köpa 3 månaders kort eller 12 månaders xbox live.Man får för det man betalar för som dom säger.PS3 online är inte alls bra om man får tro vad PS3-ägarna själva säger.Xbox 360 är mycket bra online.

#467

Postad 09 april 2007 - 14:29

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

man kan köpa 3 månaders kort eller 12 månaders xbox live.Man får för det man betalar för som dom säger.PS3 online är inte alls bra om man får tro vad PS3-ägarna själva säger.Xbox 360 är mycket bra online.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad kostar det? Hittar inget om det på Xbox.com (kanske jag som är blind). Hade varit kul att veta iaf ;). Att PSN är gratis är i vilket fall som helst en stor deal breaker för mig. Avskyr personligen månadsavgifter.

Nej, PSN är inte alls lika utvecklat än, och det är ju inte så konstigt då de knappt har börjat leverera det än. Det har potential, om nu Sony gör det rätt. De har börjat bra, med friends-funktionerna i tex MotorStorm, men de har långt långt kvar. Hoppas bara det inte blir samma skadeskjutna variant som alla andra multimedia tjänster på nätet, dvs att det finns jätte mycket för amerikanarna att utnyttja med TV-serie, filmer och musik medans vi européer får sitta och titta på och kanske på sin höjd se lite trailers.

#468

Postad 09 april 2007 - 14:31

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

Vad kostar det? Hittar inget om det på Xbox.com (kanske jag som är blind). Hade varit kul att veta iaf ;). Att PSN är gratis är i vilket fall som helst en stor deal breaker för mig. Avskyr personligen månadsavgifter.

Nej, PSN är inte alls lika utvecklat än, och det är ju inte så konstigt då de knappt har börjat leverera det än. Det har potential, om nu Sony gör det rätt. De har börjat bra, med friends-funktionerna i tex MotorStorm, men de har långt långt kvar. Hoppas bara det inte blir samma skadeskjutna variant som alla andra multimedia tjänster på nätet, dvs att det finns jätte mycket för amerikanarna att utnyttja med TV-serie, filmer och musik medans vi européer får sitta och titta på och kanske på sin höjd se lite trailers.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo det är jag rädd för också att det kan bli. Att US får jättebra online tjänst med massa saker och vi i Europa sitter fast med basics enbart.

Jag vill se möjlighet att köpa/hyra blueray filmer etc med deras online tjänst.

#469

Postad 09 april 2007 - 14:34

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Jo det är jag rädd för också att det kan bli. Att US får jättebra online tjänst med massa saker och vi i Europa sitter fast med basics enbart.

Jag vill se möjlighet att köpa/hyra blueray filmer etc med deras online tjänst.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, tyvärr är väl det troligt. Hyrfilm via PS3:an är något jag verkligen skulle använda.

#470

Postad 09 april 2007 - 14:43

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
kostar 200 kr för 3 månader och 600-700 kr för ett år.
Det som är bra är att man kan köpa saker (xbox points) och LIVE via kort som man köper i spelbutiker istället för att hålla på med VISA kort som man måste med PS3an.Att ladda ner går mycket fortare på xbox live också.

#471

Postad 09 april 2007 - 15:10

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

kostar 200 kr för 3 månader och 600-700 kr för ett år.
Det som är bra är att man kan köpa saker (xbox points) och LIVE via kort som man köper i spelbutiker istället för att hålla på med VISA kort som man måste med PS3an.Att ladda ner går mycket fortare på xbox live också.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi är nog ganska olika du och jag ;). Helt plötsligt känns 5700:- för min PS3 mycket mer motiverat. Pointssystem förstår jag mig inte på, tycker det är ganska idiotiskt då man inte direkt ser vad saker kostar. Wii:n har ju detta också, och jag tycker det är frustrerande när man skall köpa något i VC. Att använda kort på PSN gör mig personligen ingenting, då jag har ett specifikt kort för liknande transaktioner med ett saldo som jag fyller på vid behov. Men jag vet att detta är något som vissa finner jobbigt.

Iom att jag köpte min PS3:a som en filmmaskin (således Blu-Ray spelare) så har jag aldrig funnit den särskilt dyr. Hade jag istället köpt en Xbox 360 med HD-spelare (vilket jag också stör mig på att det inte finns inbyggd) så hade det ju i slutändan inte blivit så mycket billigare, om man nu måste betala för online stöd också.

Som slutsats kan man väl säga att det är väl tur att de finns båda två, XB360 och PS3, iom att vi alla har olika smak och behov. För mig var valet ganska enkelt, då enligt mig så passar inte XBoxen lika bra som DVD - HD uppspelare, och det är ju det jag eftersökte i första hand, iom att den inte kommer med inbyggd Blu-Ray spelare eller HD-DVD spelare och att den enligt mig låter för mycket för att ha vid TVn när jag skall se på film. Och jag har bara blivit positivt överraskad över kraften som finns under skalet i PS3:an. Det är verkligen en rejäl maskin som kommer att stå sig många år.

#472

Postad 09 april 2007 - 15:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Hade jag istället köpt en Xbox 360 med HD-spelare (vilket jag också stör mig på att det inte finns inbyggd) så hade det ju i slutändan inte blivit så mycket billigare, om man nu måste betala för online stöd också.

Det är inget krav på online alltså. Det som kostar/månad är om du köper LIVE GOLD och vill spela online. Att vara uppkopplad är gratis.

#473

Postad 09 april 2007 - 16:00

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Det är inget krav på online alltså. Det som kostar/månad är om du köper LIVE GOLD och vill spela online. Att vara uppkopplad är gratis.

<{POST_SNAPBACK}>

Sant, jag var kanske lite otydlig. Men om man skall försöka motivera PS3:ans högre pris så upptäcker iaf jag att i slutändan så hade det kostat mer eller mindre lika mycket för mig att köpa en XBox 360. Sony har bundlat in allt i maskinen på gott och ont. Det tillkommer inte så många kostnader för att utnyttja den fullt ut, men man har inte möjligheten att välja bort funktioner som man inte känner att man kommer att använda.

#474

Postad 09 april 2007 - 16:02

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

kostar 200 kr för 3 månader och 600-700 kr för ett år.
Det som är bra är att man kan köpa saker (xbox points) och LIVE via kort som man köper i spelbutiker istället för att hålla på med VISA kort som man måste med PS3an.Att ladda ner går mycket fortare på xbox live också.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi är nog ganska olika du och jag ;). Helt plötsligt känns 5700:- för min PS3 mycket mer motiverat. Pointssystem förstår jag mig inte på, tycker det är ganska idiotiskt då man inte direkt ser vad saker kostar. Wii:n har ju detta också, och jag tycker det är frustrerande när man skall köpa något i VC. Att använda kort på PSN gör mig personligen ingenting, då jag har ett specifikt kort för liknande transaktioner med ett saldo som jag fyller på vid behov. Men jag vet att detta är något som vissa finner jobbigt.

Iom att jag köpte min PS3:a som en filmmaskin (således Blu-Ray spelare) så har jag aldrig funnit den särskilt dyr. Hade jag istället köpt en Xbox 360 med HD-spelare (vilket jag också stör mig på att det inte finns inbyggd) så hade det ju i slutändan inte blivit så mycket billigare, om man nu måste betala för online stöd också.

Som slutsats kan man väl säga att det är väl tur att de finns båda två, XB360 och PS3, iom att vi alla har olika smak och behov. För mig var valet ganska enkelt, då enligt mig så passar inte XBoxen lika bra som DVD - HD uppspelare, och det är ju det jag eftersökte i första hand, iom att den inte kommer med inbyggd Blu-Ray spelare eller HD-DVD spelare och att den enligt mig låter för mycket för att ha vid TVn när jag skall se på film. Och jag har bara blivit positivt överraskad över kraften som finns under skalet i PS3:an. Det är verkligen en rejäl maskin som kommer att stå sig många år.

<{POST_SNAPBACK}>

precis, om du bara ska köpa en spelmaskin för att titta på film så är PS3an bäst.Men som dom flesta så köper man en spelmaskin för att spela spel på men när priset på en vanlig blu-ray spelare nästan är dubbelt så dyr så är PS3an ett bra val.Man kan även använda VISA kort för att köpa saker på xbox live också men jag tycker det är bra att det finns olika alternativ till köp istället för bara 1 som PS3an har.

#475

Postad 09 april 2007 - 16:14

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

precis, om du bara ska köpa en spelmaskin för att titta på film så är PS3an bäst.Men som dom flesta så köper man en spelmaskin för att spela spel på men när priset på en vanlig blu-ray spelare nästan är dubbelt så dyr så är PS3an ett bra val.Man kan även använda VISA kort för att köpa saker på xbox live också men jag tycker det är bra att det finns olika alternativ till köp istället för bara 1 som PS3an har.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst jag köpte den för film, men jag tycker det är en bra spelmaskin också tyvärr ;). Trodde jag lagt mitt spelande bakom mig, men jag började spela Motorstorm och nu är jag fast i träsket igen. Upptäckte att det fanns en massa gamla PS2 spel jag måste testa.

Det sista du skriver håller jag med, det är bra med valfriheten eftersom folk i allmänhet inte tycker om att handla med kort på nätet. Men man måste väl fortfarande köpa points, eller har jag missuppfattat det?

#476

Postad 09 april 2007 - 16:15

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

kostar 200 kr för 3 månader och 600-700 kr för ett år.
Det som är bra är att man kan köpa saker (xbox points) och LIVE via kort som man köper i spelbutiker istället för att hålla på med VISA kort som man måste med PS3an.Att ladda ner går mycket fortare på xbox live också.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi är nog ganska olika du och jag ;). Helt plötsligt känns 5700:- för min PS3 mycket mer motiverat. Pointssystem förstår jag mig inte på, tycker det är ganska idiotiskt då man inte direkt ser vad saker kostar. Wii:n har ju detta också, och jag tycker det är frustrerande när man skall köpa något i VC. Att använda kort på PSN gör mig personligen ingenting, då jag har ett specifikt kort för liknande transaktioner med ett saldo som jag fyller på vid behov. Men jag vet att detta är något som vissa finner jobbigt.

Iom att jag köpte min PS3:a som en filmmaskin (således Blu-Ray spelare) så har jag aldrig funnit den särskilt dyr. Hade jag istället köpt en Xbox 360 med HD-spelare (vilket jag också stör mig på att det inte finns inbyggd) så hade det ju i slutändan inte blivit så mycket billigare, om man nu måste betala för online stöd också.

Som slutsats kan man väl säga att det är väl tur att de finns båda två, XB360 och PS3, iom att vi alla har olika smak och behov. För mig var valet ganska enkelt, då enligt mig så passar inte XBoxen lika bra som DVD - HD uppspelare, och det är ju det jag eftersökte i första hand, iom att den inte kommer med inbyggd Blu-Ray spelare eller HD-DVD spelare och att den enligt mig låter för mycket för att ha vid TVn när jag skall se på film. Och jag har bara blivit positivt överraskad över kraften som finns under skalet i PS3:an. Det är verkligen en rejäl maskin som kommer att stå sig många år.

<{POST_SNAPBACK}>


Men det är ju inte säkert att Blu-Ray kommer att finnas kvar om några år, knaske blir så att HD DVD vinner ( eller tvärt om) eller att det kommer ett nytt format som slår ut båda. Då försvinner ju BD som ett argument för att man skall köpa en PS3:a och inte en 360.

#477

Postad 09 april 2007 - 16:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Men det är ju inte säkert att Blu-Ray kommer att finnas kvar om några år, knaske blir så att HD DVD vinner ( eller tvärt om) eller att det kommer ett nytt format som slår ut båda. Då försvinner ju BD som ett argument för att man skall köpa en PS3:a och inte en 360.

<{POST_SNAPBACK}>

Så kan det vara. Dock såg det ju ljust ut för BD fram till förra veckan (se dvdempire.com High-def wars). Men vill man ha HD till sin nya fina HDTV så är ju inte alternativen så många idag.

En sak till som jag imponerades över var att hårddisken i PS3:an är utbytbar. Sony beskriver själva hur du skall göra (litet plus i kanten iaf).

#478

Postad 09 april 2007 - 17:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Varför det ??

Bluray säljer ju fortfarande mer... ;)

#479

Postad 09 april 2007 - 18:17

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Varför det ??

Bluray säljer ju fortfarande mer... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Liiiiiite lite.... :lol:

Redigerat av Phindus, 09 april 2007 - 18:17.


#480

Postad 09 april 2007 - 18:31

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jag vägrar välja, jag hade tänkt ha båda.
Det enda som är ointressant är nintendos korsning mellan en karaokemaskin och en sexleksak med prestanda som en spelkonsoll som kom under dackefejden.

Jag tänkte mig en x360, en ps3, en spelare (hd-dvd, Blu-Ray, time will tell) för jag:

1: Vägrar kolla på film på en spelkonsoll, det gör man bara inte.
Tänk på när de motiverade ps2 med att "den minsan är en dvd-spelare också"
jojo minsann, det fick ju bakslag.

2: Verkligen vägrar missa ett konsollexlusivt spel bara för att jag "valde fel" konsoll.

Kosta vad det kosta vill, konsollkriget blir oavgjort hemma hos mig.

Sen kan man ju spekulera om varesig jag kommer köpa multiplatformspelen till ps3 eller x360...

#481

Postad 09 april 2007 - 18:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Så du finner inga spel till nintendo intressanta ?

Ser man till din punkt 2 så rimmar det ju lite illa ;)

#482

Postad 09 april 2007 - 18:47

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
jo, det är ju inte så smart att köpa både PS3an och xbox 360 då båda har i stort sett samma prestanda och likadana spel.En wii är ett måste om man gillar TV-spel och vill ha kul med kompisar eller familj.Wii är helt annorlunda med sin coola kontroll och sina toppen eklusiva spel i Mario, zelda, metroid, Resident evil umbrella chronicles etc etc. Det som är mindre bra med wii är grafiken men det fixar min 360.Om jag en dag funderar på att köpa PS3 så kommer jag sälja min 360.Men som det ser ut nu så finns det inte mycket som lockar förutom HOME.

#483

Postad 09 april 2007 - 19:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Och nu kom jag på ytterligare ett plus ;)

360 är juh igentligen extremt billig..

Dom allra flesta får juh 2 till priset av en :P :lol:

#484

Postad 09 april 2007 - 19:57

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
precis.Man kan köpa 2 stycken xbox 360 premium till priset av 6000 kr ;) billigare än PS3an t.o.m

#485

Postad 09 april 2007 - 19:58

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Xbox 360 alla gånger. Förstår inte varför personer envisas med att köpa PS3, varför?! VARFÖR?!?!

#486

Postad 09 april 2007 - 20:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Heh.....Men jag menade att eftersom nästan alla går sönder så får man juh 2 till priset av ett :P

Försökte vara lite lustig :D

Jag förstår att folk vill ha en ps3 om dom gillar spelen som bara kommer till den eller vill ha en bluray spelare till ett bra pris ;) Eller bara helt enkelt vill ha en sony :lol:

#487

Postad 09 april 2007 - 20:19

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Xbox 360 alla gånger. Förstår inte varför personer envisas med att köpa PS3, varför?! VARFÖR?!?!

<{POST_SNAPBACK}>

gör mig också arg.Speciellt när det är mina kompisar som ska envisas med att köpa PS3 fast dom inte har en HD-TV. ;)

#488

Postad 09 april 2007 - 20:38

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Xbox 360 alla gånger. Förstår inte varför personer envisas med att köpa PS3, varför?! VARFÖR?!?!

<{POST_SNAPBACK}>

Antagligen för att vi är dumma i huvudet.

#489

Postad 09 april 2007 - 22:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Att det ska vara så svårt att förstå eller acceptera att olika folk har olika smak, ekonomi och intressen är för mig en gåta.

Bara för att jag tänker på ett visst sätt inbillar jag mig inte att alla andra tänker så ;)

#490

Postad 09 april 2007 - 23:22

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

yupp, titta på film gör jag via canal digital eller DVD.Inte har jag lust att punga ut 300 kr på en film som varar i 2 timmar med lite skarpare bild.

<{POST_SNAPBACK}>


Du får nog svårt att förklara det för användare på MINHEMBIO.COM's Forum. ;)

Om du tar en titt i gallerierna så ser du att många har kablar till sin hembio/hifianläggning som kostar mera än en PS3a, för MIG är priset inte avgörande, jag tycker de extra tusenlapparna äv värt det på grund av DESIGNEN av PS3an enbart!, sen att man får en 60gb HD, wifi, BDspelare (!) och annat lullull gjorde att det blev en deal för mig.

Smaken är som baken, hade man frågat på [valfritt spelforum] så hade nog det sett olika ut på grund av ålder/inkomst/intressen med mera.

Så jag ställer mig bakom zoilers inlägg i debatten, "different folks for different strokes", känns det som xboxen är din grej, satsa på den, verkar PS3an intressant för dig, kör på den. Att fråga på ett forum vilken man skall köpa känns ganska menlöst då det är individen som skall bli nöjd, inte forumet :lol:

#491

Postad 09 april 2007 - 23:49

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Antar att Xbox360 just blev snäppet bättre som HTPC (hoppas i alla fall):
http://www.xbox.com/...007/0408-im.htm

* Added H.264 video support: Up to 10 Mbps peak, Baseline, Main, and High profiles with 2 channel AAC LC.
* Added MPEG-4 Part 2 video support: Up to 5 Mbps peak, Simple Profile with 2 channel AAC LC.


Dessutom, online-"experience" med integrerad Live Messenger lär Sony få svårt att kontra, kanske med dess egna Instant Messenger? *hrm* ;)

#492

Postad 10 april 2007 - 07:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Kan inte microsoft fixa så jag kan ta tanka hem filmer/serier i hd..
Är det nå jag saknar så är de det ;)

#493

Postad 10 april 2007 - 07:36

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

yupp, titta på film gör jag via canal digital eller DVD.Inte har jag lust att punga ut 300 kr på en film som varar i 2 timmar med lite skarpare bild.

<{POST_SNAPBACK}>


Du får nog svårt att förklara det för användare på MINHEMBIO.COM's Forum. ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Bara för att det är ett Hembio forum så betyder ju inte det att alla är galna i film och lägger ut flera tusen på sladdar vilket jag finner onödigt om man ser på resten av anläggningen vissa har till sina kabalar.
Så varför skulle någon behöva förklara sig för att dom tittar film via tv kanalar eller DVD? PS3 är ju en spelmaskin i grund och botten så det är ju mer självklart att man har den för att spela på. Och om man nu lägger så mycket pengar på kablar och resterande utrustning så borde man ha något bättre än ett TV-spel att ha som filmspelare.

#494

Postad 10 april 2007 - 08:24

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Bara för att det är ett Hembio forum så betyder ju inte det att alla är galna i film och lägger ut flera tusen på sladdar vilket jag finner onödigt om man ser på resten av anläggningen vissa har till sina kabalar.
Så varför skulle någon behöva förklara sig för att dom tittar film via tv kanalar eller DVD? PS3 är ju en spelmaskin i grund och botten så det är ju mer självklart att man har den för att spela på. Och om man nu lägger så mycket pengar på kablar och resterande utrustning så borde man ha något bättre än ett TV-spel att ha som filmspelare.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har ju PS3:an i tester visat sig vara en av de bästa blu-ray spelarna så det argumentet faller ganska platt.
Och vad är det som säger att det inte kommer spel till PS3:an som utnyttjar blu-ray diskens kapacitet fullt ut och kommer att ge fantastiska spelupplevelser just därför? PS3:an har funnits på marknaden i knappa 5 månader. De första spelen som kom till PS2:an fick plats på en CD, du kan ju fundera lite på den saken.

#495

Postad 10 april 2007 - 08:35

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Bara för att det är ett Hembio forum så betyder ju inte det att alla är galna i film och lägger ut flera tusen på sladdar vilket jag finner onödigt om man ser på resten av anläggningen vissa har till sina kabalar.
Så varför skulle någon behöva förklara sig för att dom tittar film via tv kanalar eller DVD? PS3 är ju en spelmaskin i grund och botten så det är ju mer självklart att man har den för att spela på. Och om man nu lägger så mycket pengar på kablar och resterande utrustning så borde man ha något bättre än ett TV-spel att ha som filmspelare.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har ju PS3:an i tester visat sig vara en av de bästa blu-ray spelarna så det argumentet faller ganska platt.
Och vad är det som säger att det inte kommer spel till PS3:an som utnyttjar blu-ray diskens kapacitet fullt ut och kommer att ge fantastiska spelupplevelser just därför? PS3:an har funnits på marknaden i knappa 5 månader. De första spelen som kom till PS2:an fick plats på en CD, du kan ju fundera lite på den saken.

<{POST_SNAPBACK}>



Ja i tester som gjordes när det typ fanns en(1) annan Bluray spelare ja. Spelen kommer säkert fylla ut mycket av utrymmet på diskarna det nämnde jag ens inget om. Men bara för att det fyller ut det så innebär inte det automatiskt att det måste fylla ut det. själv bryr jag mig inte om det är komprimerat eller inte bara föra tt kunna säga... wow detta spelet är på 20GB eller 40GB om man ändå inte får mera spel för pengarna. Så att vänta sig någora enorma nya spelupplevelser bara för det... nja tror inte det du.

Jag tror inte att skillnaden kommer att vara lika stor på spelan mellan PS4/720 som dom är nu med PS3/360... som dom var mellan dessa nya och PS2/xbox så att utrymmet kommer ändra sig så mycket. Jag menar fylla spelskivorna med massa filmer och skit är ju inget en spelare bryr sig om bara för att kunna säga att det tar mycket plats på spelen.

#496

Postad 10 april 2007 - 08:45

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

yupp, titta på film gör jag via canal digital eller DVD.Inte har jag lust att punga ut 300 kr på en film som varar i 2 timmar med lite skarpare bild.

<{POST_SNAPBACK}>


Du får nog svårt att förklara det för användare på MINHEMBIO.COM's Forum. ;)

Om du tar en titt i gallerierna så ser du att många har kablar till sin hembio/hifianläggning som kostar mera än en PS3a, för MIG är priset inte avgörande, jag tycker de extra tusenlapparna äv värt det på grund av DESIGNEN av PS3an enbart!, sen att man får en 60gb HD, wifi, BDspelare (!) och annat lullull gjorde att det blev en deal för mig.

Smaken är som baken, hade man frågat på [valfritt spelforum] så hade nog det sett olika ut på grund av ålder/inkomst/intressen med mera.

Så jag ställer mig bakom zoilers inlägg i debatten, "different folks for different strokes", känns det som xboxen är din grej, satsa på den, verkar PS3an intressant för dig, kör på den. Att fråga på ett forum vilken man skall köpa känns ganska menlöst då det är individen som skall bli nöjd, inte forumet :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Varför PS3an är intresant för dig är väl för att du bryr dig om film väldigt mycket och vill verkligen se om Nicole kidman har några finnar på rumpan eller inte.Själv bryr jag mig mer om SPEL.Spela online är bättre på 360n, grafiken är bättre på 360n (idag), bättre spelutbud och bättre eklusiva spel.Ska även köpa en wii i sommar eftersom det verkar roligt att SPELA på den.Som du säger så är smaken som baken.Spel i HD är min grej, film i HD är din grej :P

#497

Postad 10 april 2007 - 09:06

Dino
  • Dino
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
För min del så är xbox360n ospelbar. Går inte att spela på en konsol som låter så pass mycket som xbox360.

Jag kommer köpa en xbox360 igen när konsolen låter lite mindre än en dammsugare.

Annars så valde jag också en ps3 för att online delen är gratis. Blir ca 2500kr jag sparar in på detta, så det gör att en ps3 och en xbox360 är ungefär lika dyra.

Vilket gör att jag helt klart väljer en ps3 framför en xbox360. Man får ju mer för pengarna. Enda sega är att det inte finns så många spel än för en som ägt en xbox360 förut.

#498

Postad 10 april 2007 - 09:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0

Ja i tester som gjordes när det typ fanns en(1) annan Bluray spelare ja.

<{POST_SNAPBACK}>

Den har jämförts mot samtliga spelare och den står sig fortfarande bra (ja, om det inte vore för ljudnivån på vissa då ;) ), dessutom är den väldigt prisvärd (bara för att man är intresserad av hembio behöver man inte skita i vad saker kostar) och dessutom är det den mest framtidssäkra BD-spelaren så varför man vill ha PS3 som BD-spelare borde inte vara så svårt att räkna ut.


Zoiler>> Att det ska vara så svårt att förstå eller acceptera att olika folk har olika smak, ekonomi och intressen är för mig en gåta.
Ska jag vara ärlig så är det inte mkt till en gåta...fan-boys är en korkad (men tyvärr inte utdöende) art, thats it. :lol:

#499

Postad 10 april 2007 - 09:26

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Vad är definitionen av en "fan-boy"? ;)

Om det är att förspråka sitt val av maskin så är det OEHÖRT många här på forumet som är "fan-boys". :lol:

Edit:
Vad är det med PS3 som gör att maskinen är prisvärd?

Är det enbart för det är en Blu-ray spelare?

Redigerat av basselito, 10 april 2007 - 09:31.


#500

Postad 10 april 2007 - 09:36

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Men bara för att det fyller ut det så innebär inte det automatiskt att det måste fylla ut det. själv bryr jag mig inte om det är komprimerat eller inte bara föra tt kunna säga... wow detta spelet är på 20GB eller 40GB om man ändå inte får mera spel för pengarna. Så att vänta sig någora enorma nya spelupplevelser bara för det... nja tror inte det du.

Med det resonemanget finns det ju ingen anlendning till att köpa en next-gen konsoll överhuvudtaget.

Jag tror inte att skillnaden kommer att vara lika stor på spelan mellan PS4/720 som dom är nu med PS3/360... som dom var mellan dessa nya och PS2/xbox så att utrymmet kommer ändra sig så mycket. Jag menar fylla spelskivorna med massa filmer och skit är ju inget en spelare bryr sig om bara för att kunna säga att det tar mycket plats på spelen.

<{POST_SNAPBACK}>

Så filmerna i Final Fantasy-spelen är bara skit är det vad du säger? Eller vad är det för skit som du tycker du inte ska finnas med i spelen? Är det HD-video snuttar som inte ska få finnas? Eller är det stora vidsträckta detaljerade spelplaner? Jag misstänker att spelutvecklarna har bättre fantasi än du.

Redigerat av Faceplant, 10 april 2007 - 09:45.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.