Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT-AX200 *

511 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 20 augusti 2008 - 23:02

SH[]RTY
  • SH[]RTY
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
hmm! ringde och pratade med panasonic idag, och dom sa till mig att mitt problem uppstår för att jag kör lampan på eco-mode vilket enligt dom var helt fel..för jag har nu provat med normal mode. och det vart ingen skillnad

Redigerat av SH[]RTY, 24 augusti 2008 - 09:32.


#452

Postad 26 augusti 2008 - 12:02

new-B1
  • new-B1
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tycker pannan är hur grym som helst!

Rensat annonsreklam // Mvh Passerati

Redigerat av Passerati, 26 augusti 2008 - 19:20.


#453

Postad 26 augusti 2008 - 20:18

new-B1
  • new-B1
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
haha:) nu ser det ut som en hjärndöd kommentar direkt efter ett problem, (shorty), tack vare admin... känns lite som gestapovarning men vad vore demokrati utan diktatur;) OBS! den föreställande smileyn betyder "med glimten i ögat" om admin undrar:)

OT:jahapp... kolla gärna in min tomma profil eller nåt annat som kanske intresserar.

3:e gången gillt eller?

#454

Postad 11 september 2008 - 17:17

littan
  • littan
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

En hel tråd om panna ax200 inställningar.

http://www.avsforum....ad.php?t=915352



Dem använder något filter där? Eller är det bara att använda deras inställningar ?
Någon som har några som de kan reko ?

Tack på förhand

#455

Postad 21 oktober 2008 - 09:19

Schonas
  • Schonas
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som tycker att bilden från AX-200:an är lite väl gul?

Vet inte om det kan vara något i min setup som gör detta, men tänkte höra mig för om det finns någon mer som upplever det så och vad ni i så fall har gjort åt det?
Tänker mest på detta i filmer då ansikts närbilder används frekvent.

Annars är jag grymt nöjd med denna projektor!

#456

Postad 23 oktober 2008 - 03:01

Jim Vesterholm
  • Jim Vesterholm
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Nu är jag uppe i 500 timmar ;) still going strong.
Kanske inte så mycket ändå, räknade precis ut att det är ett snitt på ca 45 timmar i månaden för mig.
Det blir nog lite mera timmar nu under den mörka tiden av året.
Uppdaterar vid 1000 ígen ;)

#457

Postad 23 oktober 2008 - 16:56

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
min ändrar focus titt som tätt verkar det som.. kan bero på ungarna hoppar på golvet ovan på vad vet jag men verkligen irriterande. Tycker det kan vara svårt sätta på lins skyddet utan att focus ändras också.

Kör med de förinställda programmen och tycker bilden är suverän behöver verkligen inte göra några inställningar trotts att jag har DVE och THX Optimizer. Spel läget är kanon för min xbox 360.

#458

Postad 24 oktober 2008 - 07:48

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

min ändrar focus titt som tätt verkar det som.. kan bero på ungarna hoppar på golvet ovan på vad vet jag men verkligen irriterande. Tycker det kan vara svårt sätta på lins skyddet utan att focus ändras också.


Kan bero på värmeutvecklingen i projjen, så är det på AX-100'an där värmen i projjen påverkar både focus och lensshift
Efter att projjen har varit på i c:a 30 minuter stabiliseras både focus och lensshift så då kan man ställa in det så det blir bra sen är det bara att lämna det i det läget och ha en aningen sämre focus i början av filmen alt vänta med att köra igång filmen om man stör sig mycket på det, tycker själv att focusproblemet är så litet att jag inte störs av det, märks mera på lensshiften för mig då bilden ligger en bit upp på dukramen (c:a en cm) när projjen är nystartad

Ang linsskyddet så använder då jag aldrig det på min projje...

elis

#459

Postad 24 oktober 2008 - 08:49

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Kan bero på värmeutvecklingen i projjen, så är det på AX-100'an där värmen i projjen påverkar både focus och lensshift
Efter att projjen har varit på i c:a 30 minuter stabiliseras både focus och lensshift så då kan man ställa in det så det blir bra sen är det bara att lämna det i det läget och ha en aningen sämre focus i början av filmen alt vänta med att köra igång filmen om man stör sig mycket på det, tycker själv att focusproblemet är så litet att jag inte störs av det, märks mera på lensshiften för mig då bilden ligger en bit upp på dukramen (c:a en cm) när projjen är nystartad

Ang linsskyddet så använder då jag aldrig det på min projje...

elis

det kan mycket möjligt vara så, har inte tänkt på det alls. skal kolla idag om det kan vara så. lensshift är okej hela tiden. behöver man inte använda linsskydet så fort den är avstängd?

#460

Postad 24 oktober 2008 - 12:29

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
En del vill ha det på, andra inte
Har man ungar som kan komma åt optiken med kladdiga fingrar så skulle jag definitivt ha på linsskyddet, men nu är min projje takmonterad (och ungarna tillräckligt stora för att inte pilla på grejorna) så jag anser att det inte behövs (för mig i alla fall)
Har väl haft projje i runt 5 år och aldrig använt linsskydd och det har funkat bra, lite damm kan komma på linsen men det är inget som stör bilden
Blir det för mycket damm så går det ju att ta bort...

elis

#461

Postad 24 oktober 2008 - 13:34

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

En del vill ha det på, andra inte
Har man ungar som kan komma åt optiken med kladdiga fingrar så skulle jag definitivt ha på linsskyddet, men nu är min projje takmonterad (och ungarna tillräckligt stora för att inte pilla på grejorna) så jag anser att det inte behövs (för mig i alla fall)
Har väl haft projje i runt 5 år och aldrig använt linsskydd och det har funkat bra, lite damm kan komma på linsen men det är inget som stör bilden
Blir det för mycket damm så går det ju att ta bort...

elis


jodå det förstås, den är takmonterad så inga ungar kommer åt. Har ett annat problem, strömkabeln är ju ganska kort och skal köpa en ny men vill inte ha fel givetvis. Har tittat på denna: http://www.kabelgiga...lar.asp?id=4417
funkar den eller behöver jag en annan? vilken i så fall?

#462

Postad 25 oktober 2008 - 03:53

Rebelicious
  • Rebelicious
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Funderar starkt på en Infocus X10 men sen såg jag denna. Är det verkligen så stor, eller någon alls märkbar skillnad mellan full HD och t.ex denna vad gäller projektorer? Denna är ju runt 5k billigare, tystare och verkar ha bra svärta samt är lätt att installera vad jag förstår. Min Panasonic 42PX80E är inte "äkta" full HD men stödjer 1080p och jag ser ingen skillnad alls mellan min Tv och enfull HD TV överhuvud taget. Är det likadant här?

#463

Postad 25 oktober 2008 - 11:41

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

jodå det förstås, den är takmonterad så inga ungar kommer åt. Har ett annat problem, strömkabeln är ju ganska kort och skal köpa en ny men vill inte ha fel givetvis. Har tittat på denna: http://www.kabelgiga...lar.asp?id=4417
funkar den eller behöver jag en annan? vilken i så fall?


Den funkar

elis

#464

Postad 07 december 2008 - 18:37

martinlarsson
  • martinlarsson
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Har just beställt mig en AX200! Gick länge och funderade fram och tillbaka mellan Epson TW-700, Infocus X9 m.fl, men i slutänden var det en recension i Datormagazin som fick fälla avgörandet. Ser nu fram mot att köra upp den på en 90 tums duk i min lilla källarbio. Viktigaste punkterna för mig förutom bra bild var att den är tyst och har bra lens shift.

#465

Postad 08 december 2008 - 20:52

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Har just beställt mig en AX200! Gick länge och funderade fram och tillbaka mellan Epson TW-700, Infocus X9 m.fl, men i slutänden var det en recension i Datormagazin som fick fälla avgörandet. Ser nu fram mot att köra upp den på en 90 tums duk i min lilla källarbio. Viktigaste punkterna för mig förutom bra bild var att den är tyst och har bra lens shift.


ja fan, du lär inte bli besviken.. man kan läsa 100 olika tester på denna projje och alla kommer fram till att den står sig i klass med full hd. Är själv skit nöjd. Men har lyckats ställa till det med färger etc. Någon som vet hur man ställer om den till factory settings?

#466

Postad 13 december 2008 - 18:00

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
garantin på denna är den ett år eller två år,någon som vet?

Vh jeppe

#467

Postad 13 december 2008 - 18:53

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
ett år enligt hembiobutiken.se

#468

Postad 13 december 2008 - 19:16

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
såg just att hembioconsult har två års garanti tid på ax-200,märkligt att de skiljer sig imellan handlare...

#469

Postad 30 december 2008 - 16:51

fam.puh
  • fam.puh
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej på er alla nu har jag äntligen köpt mig min AX200 och den har jag suktat efter mycket länge och bilden ja den är ju helt enorm

#470

Postad 30 december 2008 - 17:25

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
grattis fam.puh! den är fan bäst! :P

#471

Postad 31 december 2008 - 18:26

fam.puh
  • fam.puh
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej på er alla nu har jag äntligen köpt mig min AX200 och den har jag suktat efter mycket länge och bilden ja den är ju helt enorm

Jag köpte den på media markt och fick mot ett litet tillägg 5 års garanti och nya bilder kommer innom kort

#472

Postad 09 februari 2009 - 16:34

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Jag står i färd med att välja första projektorn. Har fastnat för Panasonic AE-3000 men den ligger prismässigt utanför vad jag kan lägga upp (åtminstone inom rimlig tid). Jag förstår att skillnaden är stor mellan AE-3000 och AX-200 - men är det någon som har jämfört dem och kan säga "hur" stor skillnad det är mellan dem? Tror ni att man skulle kunna köra AX-200 i något år utan att reta ihjäl sig på den sämre kvaliten? Eller rent av vara riktigt nöjd eftersom man inte har haft projektor sedan tidigare?

#473

Postad 09 februari 2009 - 16:38

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Jag står i färd med att välja första projektorn. Har fastnat för Panasonic AE-3000 men den ligger prismässigt utanför vad jag kan lägga upp (åtminstone inom rimlig tid). Jag förstår att skillnaden är stor mellan AE-3000 och AX-200 - men är det någon som har jämfört dem och kan säga "hur" stor skillnad det är mellan dem? Tror ni att man skulle kunna köra AX-200 i något år utan att reta ihjäl sig på den sämre kvaliten? Eller rent av vara riktigt nöjd eftersom man inte har haft projektor sedan tidigare?


jag köpte en ax 200 förra julen och är fortfarande toknöjd. Min första projje. Visst vore det kul med full hd, men det är f****nnat bra bild!!!! Så du lär garanterat inte sitta och ångra dig om du köper ax200 :)

#474

Postad 10 februari 2009 - 14:44

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Jag står i färd med att välja första projektorn. Har fastnat för Panasonic AE-3000 men den ligger prismässigt utanför vad jag kan lägga upp (åtminstone inom rimlig tid). Jag förstår att skillnaden är stor mellan AE-3000 och AX-200 - men är det någon som har jämfört dem och kan säga "hur" stor skillnad det är mellan dem? Tror ni att man skulle kunna köra AX-200 i något år utan att reta ihjäl sig på den sämre kvaliten? Eller rent av vara riktigt nöjd eftersom man inte har haft projektor sedan tidigare?

Är det din första proj så finns det inget att tveka på! Jag törs lova att du blir impad av bilden trots att det "bara" är HD-Ready. Köp andra prylar till bion eller filmer för de dryga 15000 som blir över om du köper en AX200 jämfört med en AE3000. Jag har en 720p proj själv (Sanyo Z5) och jag säger som Major Glenn, att visst skulle det vara kul med FullHD, men inte f-n sitter jag och retar mig på dålig bild på min 720p proj! Tänk dock på att mata med bra material, dvs bra DVD-spelare eller ännu hellre bluray. Samma gäller iofs för FullHD...

Lycka till!

//P

Edit: Förresten...om du inte kan släppa FullHD spåret kan du kanske kolla på Sanyo Z700? Billigaste FullHD projjen i nuläget och "endast" ca 3000 dyrare än AX200.

Redigerat av peppelito, 10 februari 2009 - 14:46.


#475

Postad 12 februari 2009 - 23:22

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Tack för era svar!

Jo, jag vore nog fullt ut nöjd om jag köpte AX200. Har man inget annat att jämföra med (annat än de man sett i butik och på The Rock-mässan, vilket inte blir samma sak som hemma) så är det nog dumt att vräka på när man köper första projektorn.

Tror däremot, trots priset, inte att det är aktuellt med Z700. Recensionerna på den verkar inte alltför smickrande och ska det vara full-HD vill jag nog helst lägga ytterligare. Vill inte bara nöja mig med högre upplösning - utan kräver samtidigt isåfall att den ska vara riktigt bra på det mesta (Z700 får ju mycket kritik för sin dåliga svärta).

Jag känner till att det har varit mycket problem med AX200 - men känner att det är värt risken ändå. Lampgarantin är visserligen riktigt kass och det bär något emot. Gillar dock designen på AX200 mer än den på Epson TW700. :D

#476

Postad 13 februari 2009 - 07:02

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Tack för era svar!

Jo, jag vore nog fullt ut nöjd om jag köpte AX200. Har man inget annat att jämföra med (annat än de man sett i butik och på The Rock-mässan, vilket inte blir samma sak som hemma) så är det nog dumt att vräka på när man köper första projektorn.

Tror däremot, trots priset, inte att det är aktuellt med Z700. Recensionerna på den verkar inte alltför smickrande och ska det vara full-HD vill jag nog helst lägga ytterligare. Vill inte bara nöja mig med högre upplösning - utan kräver samtidigt isåfall att den ska vara riktigt bra på det mesta (Z700 får ju mycket kritik för sin dåliga svärta).

Jag känner till att det har varit mycket problem med AX200 - men känner att det är värt risken ändå. Lampgarantin är visserligen riktigt kass och det bär något emot. Gillar dock designen på AX200 mer än den på Epson TW700. :D


Vet egentligen inte mer om Z700 än vad jag läst i diverse tester, men den dåliga svärtan är nog i jämföreslse med dagens FullHD konkurrenter. Jämför man den med AX200 på den punkten så misstänker jag att Z700 har minst lika bra, men förmodligen bättre, svärta.

Oavsett om ovanstående stämmer eller inte ska du självklart köpa det som känns rätt och jag tror som sagt att du skulle bli riktigt nöjd med AX200!

//P

#477

Postad 13 februari 2009 - 07:21

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0
Då får väl även jag passa på att skriva av mig lite angående AX200:an.

Jag är också toknöjd med den och tycker den ger en imponernade bild för de pengar den kostar.

Matar man den dessutom med Blu-Ray i 24fps så är bilden underbart bra!

Som sagt vid de tillfällena tänker man inte ens på om man istället skulle vilja ha full-hd istället.

Det jag verkligen gillar annars med den är dels designen, den smälter fint in mot vita tak och i övrigt också.

Dels även hur bra bild den ger även vid ströljus i rummet, min gamla Z3:a orkade knappt ge synbar bild om du tände ett värmeljus i samma rum. Pannan ger en väldigt ljusstark bild för pengarna.

#478

Postad 13 februari 2009 - 10:27

Svartur77
  • Svartur77
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jag har sonderat terrängen länge efter en bra projje och denna ligger högt på listan. Dock har ju modellen ett par år på nacken. Man tycker att det borde komma en uppföljare någongång?

Blir det ingen Full-HD projje så är det denna det lutar åt men än så länge lär det dröjja med mina inköp så då kan det ju ha ändrats. Men förmodligen hellre en riktigt bra HD-ready projje än en halvkass Full HD.

#479

Postad 13 februari 2009 - 10:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0

Jag har sonderat terrängen länge efter en bra projje och denna ligger högt på listan. Dock har ju modellen ett par år på nacken. Man tycker att det borde komma en uppföljare någongång?


Hmm, såvitt jag minns och kan se här på Prisjakt så kom modellen i Sep -07 så det är ju inte ens 1.5 år sen den kom? Så det där att den har några år på nacken vet jag inte...

#480

Postad 15 februari 2009 - 19:50

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Nu är jag än säkrare på att det nog slutar med ett AX200-köp för min del. I Ljud&Bild nr1-2 har man ett projektortest (<15.000kr) mellan bland annat Panasonic AX200 och Sanyo Z700 (de andra är HD75, X9 och TW420) där AX200 går vinnande ur striden. Förutom de vanliga jämförelserna har de också gjort mätningar av kontrast och ljusstyrka och där faller Z700 bort rejält. I nästa nummer ska de testa projektorer i prisklassen 15.000-30.000kr med en lång radda av de aktuella modellerna. I detta test tar man med sig AX200 för att se hur stor skillnaden är mellan den och de dyrare alternativen (som ju är full-HD). Blir till att avvakta nästa nummer - men AX200 känns just nu som ett solklart köp för min del.

#481

Postad 16 februari 2009 - 19:40

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Nu är jag än säkrare på att det nog slutar med ett AX200-köp för min del. I Ljud&Bild nr1-2 har man ett projektortest (<15.000kr) mellan bland annat Panasonic AX200 och Sanyo Z700 (de andra är HD75, X9 och TW420) där AX200 går vinnande ur striden. Förutom de vanliga jämförelserna har de också gjort mätningar av kontrast och ljusstyrka och där faller Z700 bort rejält. I nästa nummer ska de testa projektorer i prisklassen 15.000-30.000kr med en lång radda av de aktuella modellerna. I detta test tar man med sig AX200 för att se hur stor skillnaden är mellan den och de dyrare alternativen (som ju är full-HD). Blir till att avvakta nästa nummer - men AX200 känns just nu som ett solklart köp för min del.



Japp, tittade på en rad olika tester innan mitt projektor köp och bättre för dom pengarna kan man inte få. En klar 10 poängare som håller sig ett tag till.

#482

Postad 17 februari 2009 - 12:21

Unregisteredb67e1833
  • Unregisteredb67e1833
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Kan väl skriva lite saker som stör mig efter >1500h.

Saker som jag stör mig på:

-Skärpan är ojämn över hela bilden, ställer jag in den så den är skarp i mitten så är den suddig i kanterna och vice versa.
-Flicker, inte jättemärkbart när jag kör den i Normal mode, finns där dock ändå. Outhärdligt i ecomode.
-Fläktgnissel, när fläkten går ner i varv så börjar den gnissla, oerhört störande när det inträffar, vilket är i ecomode/low altitude och ibland i normal mode/low altitude. Främst när det är lite ljus som projektorn skickar ut.

För närvarande känns det som det nästa gång blir en >50" TV, vilka verkar ha mindre problem än projektorer om man använder dom så mycket som jag trots allt gör.

#483

Postad 17 februari 2009 - 12:45

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Kan väl skriva lite saker som stör mig efter >1500h.

Saker som jag stör mig på:

-Skärpan är ojämn över hela bilden, ställer jag in den så den är skarp i mitten så är den suddig i kanterna och vice versa.
-Flicker, inte jättemärkbart när jag kör den i Normal mode, finns där dock ändå. Outhärdligt i ecomode.
-Fläktgnissel, när fläkten går ner i varv så börjar den gnissla, oerhört störande när det inträffar, vilket är i ecomode/low altitude och ibland i normal mode/low altitude. Främst när det är lite ljus som projektorn skickar ut.

För närvarande känns det som det nästa gång blir en >50" TV, vilka verkar ha mindre problem än projektorer om man använder dom så mycket som jag trots allt gör.


har du senaste firmware? lite äldre modeller har 1.0 och då vart det lite problem med dem. De som säljs idag har nya 1.3. Jag har själv inte märkt av det du beskriver, dock så hade jag lite problem med skärpan, verkade ha att göra med lens shift, då jag satte den i mitten så vart det jämt överallt så att säga, hade jag den i botten så uppstog det du beskriver.

#484

Postad 17 februari 2009 - 12:47

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

Kan väl skriva lite saker som stör mig efter >1500h.

Saker som jag stör mig på:

-Skärpan är ojämn över hela bilden, ställer jag in den så den är skarp i mitten så är den suddig i kanterna och vice versa.
-Flicker, inte jättemärkbart när jag kör den i Normal mode, finns där dock ändå. Outhärdligt i ecomode.
-Fläktgnissel, när fläkten går ner i varv så börjar den gnissla, oerhört störande när det inträffar, vilket är i ecomode/low altitude och ibland i normal mode/low altitude. Främst när det är lite ljus som projektorn skickar ut.

För närvarande känns det som det nästa gång blir en >50" TV, vilka verkar ha mindre problem än projektorer om man använder dom så mycket som jag trots allt gör.


Ang skärpan.... ser du det tydligt i filmer eller? Jag upplevde nämligen oskärpa i nederkant av bilden när jag en gång kopplade in datorn & hade windows-skrivbordet framme. Har inte kollat det mer, ska väl göra det framöver men eftersom jag inte märker det i filmer så är det inte prio ett.

#485

Postad 18 februari 2009 - 09:43

Unregisteredb67e1833
  • Unregisteredb67e1833
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

har du senaste firmware? lite äldre modeller har 1.0 och då vart det lite problem med dem. De som säljs idag har nya 1.3. Jag har själv inte märkt av det du beskriver, dock så hade jag lite problem med skärpan, verkade ha att göra med lens shift, då jag satte den i mitten så vart det jämt överallt så att säga, hade jag den i botten så uppstog det du beskriver.


Det vet jag inte, köpte den januari 2008. Angående skärpan så stör jag mig inte på det under filmer, kan märka av det på textningen ibland, märks väldigt tydligt på windows skrivbordet. Problemet finns där utan lensshift, blir dock värre när jag shiftar ut mot extremer i varje riktning. Fläktljudet och flicker är det som är klart jobbigast med mitt ex, fläktproblemet kom inte förrän efter 1000h dock.

#486

Postad 18 februari 2009 - 13:38

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Det vet jag inte, köpte den januari 2008. Angående skärpan så stör jag mig inte på det under filmer, kan märka av det på textningen ibland, märks väldigt tydligt på windows skrivbordet. Problemet finns där utan lensshift, blir dock värre när jag shiftar ut mot extremer i varje riktning. Fläktljudet och flicker är det som är klart jobbigast med mitt ex, fläktproblemet kom inte förrän efter 1000h dock.


Är uppe i 500h nu så bara att vänta och se, dock så skickar jag tillbaka min till Panasonic om det du beskriver kommer. Den är ju trots allt känd för att vara tyst så då skal den banne mig vara det.

#487

Postad 04 mars 2009 - 22:48

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Min lampa är snart inne på 700 timmar, och jag har märkt att ljuset ändras lite. Märker det iofs bara när bilden är helt vit, att den sänker ljusnivån ungefär var 10e sekund varefter den återställer sig. Kör på ECO-mode, och problemet tycks försvinna när jag kör normal.. Men som sagt märker det bara när bilden är helt vit, kanske märker det även annars men det är inget jag har ansträngt mig att kolla efter...

Hur som helst, tror ni det är dags att börja spara slantar till ny lampa? Eller kan det här vara ett fenomen som rör alla lampor oavsett om de är nya eller gamla under eco-mode?

Hum.. har faktiskt ägt projektorn nu i ett år.. är 700 timmar lite? Behöver jag kolla på film mer? :blink:

Redigerat av pgg, 04 mars 2009 - 22:52.


#488

Postad 06 mars 2009 - 10:44

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Min lampa är snart inne på 700 timmar, och jag har märkt att ljuset ändras lite. Märker det iofs bara när bilden är helt vit, att den sänker ljusnivån ungefär var 10e sekund varefter den återställer sig. Kör på ECO-mode, och problemet tycks försvinna när jag kör normal.. Men som sagt märker det bara när bilden är helt vit, kanske märker det även annars men det är inget jag har ansträngt mig att kolla efter...

Hur som helst, tror ni det är dags att börja spara slantar till ny lampa? Eller kan det här vara ett fenomen som rör alla lampor oavsett om de är nya eller gamla under eco-mode?

Hum.. har faktiskt ägt projektorn nu i ett år.. är 700 timmar lite? Behöver jag kolla på film mer? ;)


jag kör min i normal och det är vad Panasonic rekomenderar. Det du beskriver verkar vara när det gäller ECO mode om man ser på andra forum.

#489

Postad 07 mars 2009 - 12:12

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Det ser inte längre ut att varken vara enkelt eller prisvärt att köpa en AX200. Priserna har gått upp hos i princip alla handlare som haft den till ett attraktivt pris, och dessutom är lagerstatusen röd hos de flesta. Är den på väg ut - eller är det bara som så att man i Sverige har svårt att få tag på exemplar?

#490

Postad 23 mars 2009 - 09:08

Unregistered8fb16c03
  • Unregistered8fb16c03
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hur är det med autoirisen och "flickering" på denna? Är det störande nog att man kommer vilja stänga av den?

Mvh
H

Redigerat av Unregistered8fb16c03, 23 mars 2009 - 09:08.


#491

Postad 21 april 2009 - 18:56

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
För kännedom har jag en AX200 till salu om ngn är intresserad. Absolut nyskick, endast gått 360 h. Säljes med en ramspänd ADEO-duk (svart sammet). Bebis och husköp tvingar mig att prioritera. Annan entusiast får ta över :)

#492

Postad 16 september 2009 - 20:33

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Då har man blivit en stolt ägare till denna proj. Kan tyckas konstigt att man köper en ny AX-200 i dessa full HD tider men jag tycker att det var det bästa alternativet för mig i prisklassen under 15000:- .

- Bra bild
- Hyffsat liten
- Snygg färg, smälter in i vardagsrummet
- Stora placeringsmöjligheter
- Står sig mycket bra mot full HD projar i samma prisklass.

Har inte fått den än men det borde komma i slutet på veckan. Ska bli underbart att åter se film med stor bild och dessutom högupplöst. :-)

Har inte haft proj sedan jag sålde min Sanyo Z2 för fyra år sedan.

Mina referenser för bra bild är denna Z2 med dvd.

Nu blir det AX-200 med blu-ray. Jag borde bli nöjd.

#493

Postad 17 september 2009 - 07:03

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Då har man blivit en stolt ägare till denna proj. Kan tyckas konstigt att man köper en ny AX-200 i dessa full HD tider men jag tycker att det var det bästa alternativet för mig i prisklassen under 15000:- .

- Bra bild
- Hyffsat liten
- Snygg färg, smälter in i vardagsrummet
- Stora placeringsmöjligheter
- Står sig mycket bra mot full HD projar i samma prisklass.

Har inte fått den än men det borde komma i slutet på veckan. Ska bli underbart att åter se film med stor bild och dessutom högupplöst. :-)

Har inte haft proj sedan jag sålde min Sanyo Z2 för fyra år sedan.

Mina referenser för bra bild är denna Z2 med dvd.

Nu blir det AX-200 med blu-ray. Jag borde bli nöjd.

Bara att gratulera! Har själv "bara" en 720p proj som jag använder för spel och bluray film via PS3 och jag är fortfarande skitnöjd. Visst sneglar jag en del mot fullhd, men det dröjer förmodligen nåt år till innan det blir aktuellt. Fram till dess så fortsätter jag att njuta av filmer och spel på min "lågupplösta" proj...haha.

//P

#494

Postad 03 januari 2011 - 09:45

shelbycobra
  • shelbycobra
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Bilden ändrar sej i ljusstyrka! Bilden blinkar både i eco mode och normal.

/mvh jocke


Hej jocke!
Min projektor beter sig precis likadant. Kom du till rätta med problemet?

#495

Postad 04 januari 2011 - 08:15

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Kan vara ljusbågen i lampan som söker nya kontaktpunkter, har nyligen haft det i min AX-100, brukar gå till sig av sig själv, kan dock ta +100h innan lampan sätter sig igen

Hade likadant på min AE-100 som "lagade" sig själv

elis

#496

Postad 02 november 2011 - 17:11

Jim Vesterholm
  • Jim Vesterholm
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Dags för uppdatering. Projektor lampan är slut.
Fungerat kanon annars för min del, kört på eco mode ganska exakt 3000 timmar.
Beställt en ny lampa ifrån projectorlamp.se . Dagspris är 2362,5 kr med frakt.
Sidan verkar seriös och med snabb leverans står det, väntar med spänning hur lång tid det kommer att ta.
Uppdaterar när lampan är bytt.

#497

Postad 21 november 2014 - 14:00

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
fått en föffrågan av en kompis att köpa hans då han bytt,den har endast gått 150 tim totalt,sedan nyköp,jag får köpa den för 1500:-,låter ju onekligen billigt! men hur står sig den idag?,lamptiden ska vara upp till 3000 i eco,nån som vet hur länge dom brukar hålla ungefär o är detta en typisk lcd-prpjektor som brukar få fel på panelerna efter tag,typ att bilden blir grön,blå osv...1500:- är ju inget o bråka om o med tanke på att den är i princip oanvänd så borde den väl hålla några år eller?
har ingen erfarenhet av lcd-projjar då jag endast haft dlp så därav mina frågor ;-)

#498

Postad 21 november 2014 - 15:25

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 570 inlägg
  • 0
Om lamptimmarna stämmer och den inte har något annat känt fel så skulle jag inte tveka. Svårt att veta exakt hur just du kommer uppleva skillnaden mellan LCD och DLP tekniken, men en sak jag tror du kommer märka är att AX200:an inte kommer upplevas vara lika skarp jämfört med dina tidigare DLP:er.

#499

Postad 21 november 2014 - 16:58

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0

Om lamptimmarna stämmer och den inte har något annat känt fel så skulle jag inte tveka. Svårt att veta exakt hur just du kommer uppleva skillnaden mellan LCD och DLP tekniken, men en sak jag tror du kommer märka är att AX200:an inte kommer upplevas vara lika skarp jämfört med dina tidigare DLP:er.

ok,tack för svar!

#500

Postad 17 december 2014 - 16:11

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
vad funkar bäst till pannan 200e? vit eller grå duk?,väggarna är vita förutom dukväggen som kommer vara svart



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.