FireDTV
509 svar till detta ämne
Postad 17 maj 2007 - 11:34
ole99
-
ole99
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Johan vaför kör du rgb ut från datorn till till Lg? RGB=analog signal.
För bästa möjliga bild, hdmi(dvi)/digitalt till Lg`n och givetvis pixelmappat.
Enkelt sakt är tanken är att du skall ha en digital singal till din skärm som din skärm/LG inte skall behöva skala upp själv, utan uppskalningen sköts av din dator/grafikkort (codec) som gör det bättre än din LG.
Postad 17 maj 2007 - 11:49
peter120
-
peter120
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Ok, alltså en T/CI jag ska ha
FireDTV var kompitabla med Vista genom drivrutiner, hörde med nån snubbe på bildirutan och han sa att det gällde 32 bitars versionen och att 64 bit skulle komma till hösten.
Frågan är nu bara om det ingår fjärrkontroll eller inte? "OBS utan fjärrkontroll" står det på dem flesta återförsäljares sidor men det är ju ffs en fjärrkontroll med på produktbilden 
<{POST_SNAPBACK}>
64-bit drivrutinerna går att få tag på redan nu om man ansöker om att bli beta testare (vilket alla som vill verkar få bli). Vet dock inte hur bra de funkar än.
Postad 21 maj 2007 - 19:43
Unregisteredf9947145
-
Unregisteredf9947145
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Johan vaför kör du rgb ut från datorn till till Lg? RGB=analog signal. För bästa möjliga bild, hdmi(dvi)/digitalt till Lg`n och givetvis pixelmappat. Enkelt sakt är tanken är att du skall ha en digital singal till din skärm som din skärm/LG inte skall behöva skala upp själv, utan uppskalningen sköts av din dator/grafikkort (codec) som gör det bättre än din LG.
<{POST_SNAPBACK}>
Eftersom jag saknar DVI utgång på datorn. Funderar på att bygga nytt men tyvärr har jag blivit tveksam efter mitt fireDTV köp. Hade kanske för stora föväntningar men mjukvarorna jag hittills testat tycker jag är ganska sunkiga. Mediaportal verkade lovande men låser sig for jag tar upp den till fullskärm. Så för tillfället avvaktar jag.
Postad 21 maj 2007 - 20:54
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1 612 inlägg
Har nog mera med drivare osv. att göra.
Jag har kört MP i ett år snart med floppydtv, funkar kalas. Vist hänger det sig ibland men det kan jag leva med då det är väldigt sällan.
Postad 21 maj 2007 - 22:11
Unregisteredf9947145
-
Unregisteredf9947145
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Att det beror på drivar eller någon annan mjukvara är jag övertygad om eftersom andra program funkar att köra i fullskärm. Men jag har varken tid eller lust att lägga ner flera timmar på att ta reda på vilka drivrutiner som är de bästa. Men du eller någon annan kanska vet?
Postad 22 maj 2007 - 05:57
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Jag kör med DVBViewer. Mycket stabilt. Det skulle jag rekommendera.
Har 2x FireDTV och en par TB HDD...
Postad 28 maj 2007 - 17:31
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
Vet att jag läst detta tidigare men hittar det inte nu. Mitt problem är att jag inte får någon kontakt med min FireDTV CI-S trots all uppdateringar från Microsoft, en enablad Firewire port i BIOSen. Vad gör man då ?? Har upptäckt när jag byter från HTPC och laptopen att dioden blir röd och blinkar gul/röd ibland men inte alltid och använder jag den andra firewiren så är dioden grön (använder separat strömförsörjning)
Känns lite frusterande när jag nu äntligen bestämt mig för denna lösning. Mitt system är en 4 mån gammal Scaleo E
Postad 28 maj 2007 - 17:49
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Jag kör med DVBViewer. Mycket stabilt. Det skulle jag rekommendera. Har 2x FireDTV och en par TB HDD...
<{POST_SNAPBACK}>
Vilket sort FireDTV har du? Stämmer det att DVBViewer bara stöder satellit-versionen? Jag har FireDTV-T men det går inte installera DVBViewer
Postad 28 maj 2007 - 18:00
trvv
-
trvv
-
Användare
-
-
202 inlägg
Jag kör med DVBViewer. Mycket stabilt. Det skulle jag rekommendera. Har 2x FireDTV och en par TB HDD...
<{POST_SNAPBACK}>
Vilket sort FireDTV har du? Stämmer det att DVBViewer bara stöder satellit-versionen? Jag har FireDTV-T men det går inte installera DVBViewer 
<{POST_SNAPBACK}>
Nu var det inte mig du frågade men visst stödjer DVBViewer DVB-T versionen, överhuvudtaget tror jag inte programmet bryr sig länge korrekta drivrutiner finns installerade. Har du kört in de rätta drivrutinerna ? Dvs inte mce versionen av drivrutinerna.
Redigerat av trvv, 28 maj 2007 - 18:02.
Postad 28 maj 2007 - 18:29
Magnus Thome
-
Magnus Thome
-
Beroende
-
-
1 064 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Är det gratis technisatversionen av DVB Viewer du försöker installera? Den funkar bara med technisat tuners. Den "riktiga" versionen av DVB viewer funkar med kabel, marksänt o satellit, dvs alla modeller  Jag har testat SVT HD via Comhem och SVT HD via marksända nätet, båda med DVB Viewer  Snart kommer dessutom FloppyDTV-S2....
Postad 28 maj 2007 - 18:34
Magnus Thome
-
Magnus Thome
-
Beroende
-
-
1 064 inlägg
Nu var det inte mig du frågade men visst stödjer DVBViewer DVB-T versionen, överhuvudtaget tror jag inte programmet bryr sig länge korrekta drivrutiner finns installerade.
Har du kört in de rätta drivrutinerna ? Dvs inte mce versionen av drivrutinerna.
<{POST_SNAPBACK}>
Det går faktiskt att köra DVB Viewer även med MCE-drivisarna. Fördelen är att man kan köra MCE för allt annat och DVB viewer när man vill se SVT HD eller vill ha dvb-subtitling (som inte kommer i MCE förrän sent i höst i MS rollup update). Nackdelen att köra MCE-drivisarna med DVB viewer är att man måste hålla tungan rätt i mun när man skannar efter kanaler om man har kabel eller satellit, tunern är ju då "översatt" och ser ut som en marksänd tuner inne i DVB viewer med MCE-drivisarna.... kan bli lite snurrigt att få till med rätt frekvenslistor osv men funkar utmärkt när man väl tagit sig igenom skanningen.
Redigerat av Magnus Thome, 28 maj 2007 - 18:35.
Postad 28 maj 2007 - 18:38
Magnus Thome
-
Magnus Thome
-
Beroende
-
-
1 064 inlägg
Vet att jag läst detta tidigare men hittar det inte nu. Mitt problem är att jag inte får någon kontakt med min FireDTV CI-S trots all uppdateringar från Microsoft, en enablad Firewire port i BIOSen. Vad gör man då ?? Har upptäckt när jag byter från HTPC och laptopen att dioden blir röd och blinkar gul/röd ibland men inte alltid och använder jag den andra firewiren så är dioden grön (använder separat strömförsörjning)
Känns lite frusterande när jag nu äntligen bestämt mig för denna lösning. Mitt system är en 4 mån gammal Scaleo E
<{POST_SNAPBACK}>
Om du använder den firewireporten så att FireDTVs lysdiod blir grön, ser du den då i enhetshanteraren över huvud taget? Det bör du göra. Om den blinkar gul/rött så är den porten troligtvis trasig :-(
Postad 28 maj 2007 - 18:51
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Om du använder den firewireporten så att FireDTVs lysdiod blir grön, ser du den då i enhetshanteraren över huvud taget? Det bör du göra. Om den blinkar gul/rött så är den porten troligtvis trasig :-(
<{POST_SNAPBACK}>
Hittar nada!! Har ifs bara firewirekabeln inkopplad och inte camen eller antenkabeln. Har provat båda portarna men datorn hittar inget. Vart kollar man om porten i datorn är ok ??
Postad 28 maj 2007 - 20:06
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Om du använder den firewireporten så att FireDTVs lysdiod blir grön, ser du den då i enhetshanteraren över huvud taget? Det bör du göra. Om den blinkar gul/rött så är den porten troligtvis trasig :-(
<{POST_SNAPBACK}>
Hittar nada!! Har ifs bara firewirekabeln inkopplad och inte camen eller antenkabeln. Har provat båda portarna men datorn hittar inget. Vart kollar man om porten i datorn är ok ??
Är det nån skillnad på port 1 och 2 på FireDTv i avseende på kommunikation med datorn ? Om man misstänker att 1:an är paj kan man då använda 2:an istället eller är den tänkt till nåt annat ??
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 28 maj 2007 - 20:12
Magnus Thome
-
Magnus Thome
-
Beroende
-
-
1 064 inlägg
Är det nån skillnad på port 1 och 2 på FireDTv i avseende på kommunikation med datorn ? Om man misstänker att 1:an är paj kan man då använda 2:an istället eller är den tänkt till nåt annat ??
<{POST_SNAPBACK}>
De två portarna är identiska. Har du kikat i FAQ? Tex detta: http://tystpc.nu/for...topic.php?t=267
Postad 28 maj 2007 - 20:18
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> De två portarna är identiska.
Har du kikat i FAQ? Tex detta: http://tystpc.nu/for...topic.php?t=267
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, har kollat allt detta och inget inträffar på min Scaleo E. Har kollat FW i bios och det står Enabled och i mitt system heter IEEE 1394 - VIA OHCi Compliant IEEE 1394... Och det bara när jag porvar den 4pol FW kabeln + strömada i min bärbara som dioden blinkar, utag 2 ger ett grönt fast sken men visar inget i datorn.
Postad 28 maj 2007 - 20:24
Magnus Thome
-
Magnus Thome
-
Beroende
-
-
1 064 inlägg
Sexpolig sladd till stationära datorn och ingen extern nätdel, kan du då få grönt ljus på lysdioden med någon av firewireportarna? Om inte, vilka färger? Samma oberoende vilken port du använder eller olika?
Postad 28 maj 2007 - 20:32
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
Använder jag den sexpoliga utan nätdel får jag grönt ljus på båda portarna och jag har dessutom provat och inaktivera nätverksdelen på 1394 (enl. ett tips på "din" sida) dock utan resultat. Har inte använt FW porten på Scaelon tidigare så jag vet inte huruvida drivisarna är ok.
Postad 28 maj 2007 - 20:35
Magnus Thome
-
Magnus Thome
-
Beroende
-
-
1 064 inlägg
Använder jag den sexpoliga utan nätdel får jag grönt ljus på båda portarna och jag har dessutom provat och inaktivera nätverksdelen på 1394 (enl. ett tips på "din" sida) dock utan resultat. Har inte använt FW porten på Scaelon tidigare så jag vet inte huruvida drivisarna är ok.
<{POST_SNAPBACK}>
Det låter positivt! Att du får grönt på båda som en början iaf. Men att den sen inte dyker upp alls i enhetshanteraren som o-installerad enhet är ju verkligen skumt. Kan du prova den på någon annan stationär dator? Worst case får du nog returnera den för utbyte.
Postad 28 maj 2007 - 20:40
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
Har provat den i mina andra stationära och med min laptop, utan resultat på nån. Har best. från netonnet så jag får ringa imorn. Tänkte prova med en annan FW kabel på jobbet bara så jag kan utesluta det oxå..
Postad 28 maj 2007 - 20:53
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
Vetefaan vad som händer. På Scaleon finn det 2 FW, en 6pol och en 4pol och använder jag 4pol + nätada. så blinkar dioden på båda, på min bärbara blinkar port 1 men inte 2 och den 6 pol i Scaleon ger båda portar ett grönt sken...
Postad 29 maj 2007 - 16:13
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Är det gratis technisatversionen av DVB Viewer du försöker installera? Den funkar bara med technisat tuners. Den "riktiga" versionen av DVB viewer funkar med kabel, marksänt o satellit, dvs alla modeller Jag har testat SVT HD via Comhem och SVT HD via marksända nätet, båda med DVB Viewer Snart kommer dessutom FloppyDTV-S2.... 
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, det var gratisversionen. Vill ju se hur det funkar innan jag köper det. Visserligen inte så dyrt, men ändå.
Postad 29 maj 2007 - 18:43
Tazman
-
Tazman
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
magnus du skrev: Snart kommer dessutom FloppyDTV-S2....
Har du någon mer information om när den kan tänkas dyka upp, kommer man kunna köra tex. C+HD i vista mce??
/Andreas
Postad 29 maj 2007 - 23:32
Magnus Thome
-
Magnus Thome
-
Beroende
-
-
1 064 inlägg
magnus du skrev: Snart kommer dessutom FloppyDTV-S2.... Har du någon mer information om när den kan tänkas dyka upp, kommer man kunna köra tex. C+HD i vista mce??
/Andreas
<{POST_SNAPBACK}>
Om en månad  Men första sändningen blir mikroskopisk i antal (15-20 kort tror jag). Sen kommer nästa leverans i slutet på juli / början av augusti. Hoppeligen i lite större antal  Kortet kommer kosta lite mer än nuvarande S-korten men blir samma upplägg, ett enda kretskort som sätts ovanför en PCI eller PCI-express-slot. Kopplas in med firewire. Med firewire "hub" så man kan länka vidare! Finns faktiskt foto hos www.pcb.se  (kolla efter FloppyDTV-S, det har kommit i den nya designen/upplägget redan i ett mindre antal) Kommer funka med HD på Vista och MCE2005 som operativ men inte i MCE förrän MS släpper sin mpeg4-patch till Vista MCE. Den patchen kommer med ganska stor säkerhet som beta under hösten. Tills vidare gäller andra mjukvaror för HD, som tex välbeprövade DVB viewer  eller.... hrrrm.... kanske för en del lite instabila  men IMHO ändå asballa Mediaportal tvserver Glöm inte card pairing-problematiken bara heller!
Postad 30 maj 2007 - 22:38
Tazman
-
Tazman
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
magnus du skrev: Snart kommer dessutom FloppyDTV-S2.... Har du någon mer information om när den kan tänkas dyka upp, kommer man kunna köra tex. C+HD i vista mce??
/Andreas
<{POST_SNAPBACK}>
Om en månad Men första sändningen blir mikroskopisk i antal (15-20 kort tror jag). Sen kommer nästa leverans i slutet på juli / början av augusti. Hoppeligen i lite större antal Kortet kommer kosta lite mer än nuvarande S-korten men blir samma upplägg, ett enda kretskort som sätts ovanför en PCI eller PCI-express-slot. Kopplas in med firewire. Med firewire "hub" så man kan länka vidare! Finns faktiskt foto hos www.pcb.se (kolla efter FloppyDTV-S, det har kommit i den nya designen/upplägget redan i ett mindre antal)
Kommer funka med HD på Vista och MCE2005 som operativ men inte i MCE förrän MS släpper sin mpeg4-patch till Vista MCE. Den patchen kommer med ganska stor säkerhet som beta under hösten. Tills vidare gäller andra mjukvaror för HD, som tex välbeprövade DVB viewer eller.... hrrrm.... kanske för en del lite instabila men IMHO ändå asballa Mediaportal tvserver
Glöm inte card pairing-problematiken bara heller!
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för svaret, då blir det att hålla utkik efter en sådan i slutet på sommaren då  Ang. card pairing, har idag Canal Totalpaketet och kör i deras combobox, testade kortet i en Conax Cam i en samsung mottagare och där funkade den fint, då bör det inte bli några problem? Eller kan det paras senare??
Redigerat av Tazman, 30 maj 2007 - 22:44.
Postad 14 juni 2007 - 14:51
bildirutan.se
-
bildirutan.se
-
Användare
-
-
120 inlägg
Card-pairing:
Även om kortet inte är "parat" idag kan operatören slå på det, tyvärr. Det ligger helt i operatörens händer.
FloppyDTV-S2:
Nu har vi fått säkert leveransbesked (slutet på juli) så vi har börjat ta emot beställningar.
Jag hoppas på att snart få möjlighet att testa en FloppyDTV-S2 och återkommer med bilder från exempelvis Canal+ Film HD
Jag kommer även att testa Euro1080 och deras DVB-S2-kanaler vilket skall bli mycket kul.
Postad 15 juni 2007 - 07:36
Vrålapan
-
Vrålapan
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Hej!
Vilken variant ska man välja om man har Boxer via KabelTV-nätet? Där jag bor skickar fastighetsägaren allt via den befintliga kabeln. Har för tillfället ett abonnemang med boxer men sitter och funderar över HTPC. Det kanske inte är någon skillnad mot marknätet men jag måste fråga innan jag köper något.
Postad 15 juni 2007 - 12:10
Nexexplo
-
Nexexplo
-
Användare
-
-
238 inlägg
För att ta emot boxer använder du Fire/FLoppy-DTV-T.
/Nex
Postad 15 juni 2007 - 13:04
Vrålapan
-
Vrålapan
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
*Hittade svaret på min fråga*
Redigerat av Vrålapan, 15 juni 2007 - 13:07.
Postad 18 juli 2007 - 00:23
Uzbak
-
Uzbak
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej! jag står inför valet av tv-kort till min htpc. jag har läst en del om olika kort och valet står nu mellan Alternativ 1Hauppauge WinTV-HVR-4000 + Hauppauge Common Interface ( https://www.prisjakt...ukt.php?p=73808 ) + någon CAM / CA kort? eller Alternativ 2någon av digital-everywhere TV-kort "FloppyTV"( https://www.prisjakt...hp?k=460&t=1284 ) + någon CAM kort. eller Alternativ 3Kombination av ovanstående alternativ ex. Hauppauge WinTV-HVR-4000 + någon av "FloppyTV" korten Tanken är att jag ska använda HTPCn till att ta emot marksända kanaler (analoga) samt kanaler via parabol. (satellit kanaler). Funker detta eller är jag helt ute och cyklar???Min HTPC har följande egenskaper: GPU GF7600gs, Cpu p4 3.2ghz, Ram 2gb, OS Vista home premium. Räcker detta eller behövs någon komplitering vad det gäller HTPCn?
Postad 18 juli 2007 - 14:42
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Du vet väl om att dom marksända kanaler (analoga) försvinner efter nyår?
Postad 13 januari 2008 - 17:39
Unregisteredf68493f6
-
Unregisteredf68493f6
-
Rookie
-
3 inlägg
Är det nån som fått HDTV kanalerna att funka på Comhem? Enligt deras support så har de bara cardpairing med deras Humax box inte med tex Sonys TV med inbyggd HDbox. Så det borde funka med FireDTV också, SVT HD och Test VOOM funkar ju, men inte de andra.
Postad 30 januari 2008 - 11:55
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Har fått in alla Comhem kanaler /Large/ men får fan inte in TV1 TV2 TV4 SVT24 Barn/Kunskap  ?
Kör senaste drivers etc Är svin nöjd med allt Mycket bra inspelningskvalitet Någon som har ett tips för "fria kanalerna"
Postad 17 juli 2008 - 19:27
Unregistered91069091
-
Unregistered91069091
-
Användare
-
-
249 inlägg
Då vårt kabelTV nät ska börja sända digitalt (DVB-C) så tänkte jag köpa en FireDTV box för att koppla in till min HTPC.
MEN, jag har även en digitalbox från CanalDigital med Canal+ utbudet. Går detta kort att använda i FireDTV boxen?
/Johan
Postad 17 juli 2008 - 19:37
Unregistereddb174944
-
Unregistereddb174944
-
Användare
-
-
112 inlägg
Jag antar att ert kabelnät inte är Canal Digital? Canal Digital över kabeltv fungerar bra, kör du Canal Digital via satellit så behöver du två olika firedtv för att det ska fungera (firedtv-s för satellit och firedtv-c för kabeltv).
Postad 17 juli 2008 - 19:40
Unregistered91069091
-
Unregistered91069091
-
Användare
-
-
249 inlägg
Helt rätt, vi har ett oberoende kabelTV bolag ägt av kommunen. Det går alltså att trycka in CanalDigitalkortet i FireDTV Boxen?
Postad 17 juli 2008 - 19:51
Unregistereddb174944
-
Unregistereddb174944
-
Användare
-
-
112 inlägg
Nope, isf behöver du 2 olika firedtv-boxar.
En Firedtv-C för ert kabeltv-nät, och en Firedtv-S för ditt Canal Digital via satellit.
Postad 17 juli 2008 - 19:59
Unregistered91069091
-
Unregistered91069091
-
Användare
-
-
249 inlägg
Nja du har nog missuppfattat det för CanalDigital går också det igenom kabeltv'n
Postad 18 juli 2008 - 20:36
Unregistereddb174944
-
Unregistereddb174944
-
Användare
-
-
112 inlägg
Ok, ja då så, visste inte det fanns sådana nät. 
Då fungerar det med samma box, det du behöver är en Conax CAM att stoppa ditt Canal Digital-kort i. CAM:en stoppar du sedan i din Firedtv.
Jag kör Canal Digital via kabeltv själv, och det fungerar bra.
Postad 18 juli 2008 - 22:33
Unregistered4057e39e
-
Unregistered4057e39e
-
Användare
-
-
124 inlägg
(...) Jag kör Canal Digital via kabeltv själv, och det fungerar bra.
Jasså?  Jag trodde inte det gick för att de binder korten till sina boxar. Är det inte så längre? Du kan alltså köra Canal Digitals Kabelkanaler i ett firedtv?
Postad 19 juli 2008 - 01:20
Unregistereddb174944
-
Unregistereddb174944
-
Användare
-
-
112 inlägg
Jag trodde bara de gjorde det på satellitsidan? Jag har iaf inte märkt av någon kortparning, och får in både SD och HD-kanalerna via min Firedtv.
Mitt enda problem är att BBC Prime av någon anledning inte fungerar. Har inte orkat felsöka närmare, men det kan ju vara min gamla 4.0 CAM som spökar.
Postad 19 juli 2008 - 12:07
Unregistered4057e39e
-
Unregistered4057e39e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Typiskt att jag just flyttat ifrån ett Canal Digital-hus. Här finns ComHem men där tror jag att de kör med pairing. Får nöja mig med Boxer tills vidare...
Postad 25 juli 2008 - 22:13
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Nu har jag zoomat runt i den här tråden ett tag, men har inte hittat nått som hjälpt mig.
Hoppas ni har överséende ifall jag har missat något från tråden som nämner mitt problem.
Har precis köpt mig en FireDTV för Kabel. Min fråga gäller att få in ComHems HDTV kanaler.
Alla kanaler funkar utmärkt, men just HDTV kanalerna (tex. SVT-HD) blir bara svarta.
Är det nån speciell drivrutin eller codec jag måste ha installerad för att då det att funka?
Kör på Vista Buisness 32Bit med BDA drivisar. Alltså inte MCE. Vore väldigt tacksam för hjälp.
/ Electrified
Postad 25 juli 2008 - 22:46
Unregistered7fb84d09
-
Unregistered7fb84d09
-
Veteran
-
-
1 770 inlägg
Nu har jag zoomat runt i den här tråden ett tag, men har inte hittat nått som hjälpt mig. Hoppas ni har överséende ifall jag har missat något från tråden som nämner mitt problem. Har precis köpt mig en FireDTV för Kabel. Min fråga gäller att få in ComHems HDTV kanaler. Alla kanaler funkar utmärkt, men just HDTV kanalerna (tex. SVT-HD) blir bara svarta. Är det nån speciell drivrutin eller codec jag måste ha installerad för att då det att funka? Kör på Vista Buisness 32Bit med BDA drivisar. Alltså inte MCE. Vore väldigt tacksam för hjälp. / Electrified
Du behöver en decoder för h.264-avkodning som t.ex CoreAVC. Sen ska du nog inte ha föhoppningar på att få in fler hd-kanaler än jst SVT HD för det är den enda HD-kanalen ComHem låter en att se genom något annat än deras egna boxar.
Redigerat av Unregistered7fb84d09, 25 juli 2008 - 22:49.
Postad 25 juli 2008 - 23:01
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Du behöver en decoder för h.264-avkodning som t.ex CoreAVC. Sen ska du nog inte ha föhoppningar på att få in fler hd-kanaler än jst SVT HD för det är den enda HD-kanalen ComHem låter en att se genom något annat än deras egna boxar.
Har CoreAVC 1.1.0.0 installerad, och jag väljer den men spelar ingen roll. Funkar inte heller med CyberLinks H264 Codec. har provat alla som finns att välja på. men det är helt svart i rutan.
Postad 26 juli 2008 - 17:19
Unregistered7fb84d09
-
Unregistered7fb84d09
-
Veteran
-
-
1 770 inlägg
Har CoreAVC 1.1.0.0 installerad, och jag väljer den men spelar ingen roll. Funkar inte heller med CyberLinks H264 Codec. har provat alla som finns att välja på. men det är helt svart i rutan.
Fungerar ljudet på SVT HD? Jag hade själv problem med SVT HD i början men det var mer att bilden hade väldiga störningar. Men det löste sig genom att jag bytte fram och tillbaka mellan Overlay och WMR9 ett par gånger.
Redigerat av Unregistered7fb84d09, 26 juli 2008 - 17:22.
Postad 26 juli 2008 - 22:49
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Fungerar ljudet på SVT HD?
Jag hade själv problem med SVT HD i början men det var mer att bilden hade väldiga störningar. Men det löste sig genom att jag bytte fram och tillbaka mellan Overlay och WMR9 ett par gånger.
Nej det är helt tyst, inge ljud alls. Och helt svart bild. EPG infon dyker upp som om att den kör tv kanalen. Jag fattar inte vad som är fel Det kan inte ha att göra med att jag har ett gammalt ComHem kort (Blått)? Vill ju få igång just SVT HD, för att se OS i HD. Lite därför jag köpte den  *EDIT* Jag får helle inte fjärrkontrollen att funka i Vista64 bit. Nån som vet om det är ett känt problem?
Redigerat av Electrified, 26 juli 2008 - 22:50.
Postad 26 juli 2008 - 23:19
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
SVT HD fungerar utan problem här, både bild och ljud.
Postad 27 juli 2008 - 01:26
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Har precis beställt en Conax cam. Har läst runt lite på nätet, och tydligen så krävs det att Camen är en Conax för att ta emot SVT-HD. Har en VIACCESS just nu. Gav bara 399kr för camen på Nettosat, så det var väl inte hela världen. Men hoppas nu att detta löser mitt problem.
Postad 29 juli 2008 - 17:40
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Har precis beställt en Conax cam. Har läst runt lite på nätet, och tydligen så krävs det att Camen är en Conax för att ta emot SVT-HD. Har en VIACCESS just nu. Gav bara 399kr för camen på Nettosat, så det var väl inte hela världen. Men hoppas nu att detta löser mitt problem.
Ja då fick jag det bekräftat. Krävdes tydligen en Conax Cam för att få in SVT-HD. Jag läste på baksidan av VIACCESS Camen, där står det så här; "This PC-card in combination with a smart card gives access to encrypted DVB/MPEG-2 transmission." Så jag antar att problemet ligger där, att den endast klarar av MPEG-2. CONAX klarar antagligen även MPEG-4. Någon annan förklaring har inte jag iaf. Men, så nu är det problemet ur världen i allafall  Nu återstår det bara att få fjärrkontrollen att funka i Vista64bit. Har inte den där "RC" iconen nere vid klockan på mitt 64bitars system, som jag har på mitt 32 bitars system. Någon som vet något?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|