Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hyundai ImageQuest Q320 och 321

2182 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 december 2005 - 09:08

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Dessutom så står det ju faktist "Preliminär leverans 2005-12-14" vid min order nu...

Det står det fortfarande nu. Hur är läget med skärmarna? Är de kvar i Hamburg, eller har de nått fram till Dustin än?

Visst är det jobbigt att vänta. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det skulle vara mumma om man fick det innan helgen.

skulle vara trevligt att imponera på svärföräldrarna lite... :)

jag har gjort så att jag betalar först när apparaten kommit in på lagret.

innebär det en möjlig försening av leverans från dustins sida månne?

någon som vet hur det går till?

Jag har valt postpaket...hur lång tid tar det gentemot postförskott?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Att betala när vi fått in produkten innebär ingen större försening.. Någon timme möjligen..
Postpaket gentemot Postförskott - ingen skillnad i leveranstid..
Ett tips är att ta kollinr från vår webb så sparar man en dag.. Då behöver man inte vänta på avin..

mvh

Anders

Postad 15 december 2005 - 09:09

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
och när ni fått dem till ert lager i stockholm.

fixar posten så att man får paketet samma dag?

det låter otroligt isåfall! :)

kan vi som bor i stockholm hämta ut dem direkt från ert lager nu på fredag?

Edit. Nu har jag betalat...varför chansa...nu får vi se om tv:n kommer fram. Tack Anders för din info.

Redigerat av ericdvd, 15 december 2005 - 09:24.

Postad 15 december 2005 - 09:24

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

och när ni fått dem till ert lager i stockholm.

fixar posten så att man får paketet samma dag?

det låter otroligt isåfall!  :)

kan vi som bor i stockholm hämta ut dem direkt från ert lager nu på fredag?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Det är inget jag kan garantera.. Men bor man i Stockholm brukar det gå snabbt att få leverans.. Sen hoppas jag att Posten har tagit in personal så de kan möte upp efterfrågan..

Man kan tyvärr inte hämta på vårt lager. Vår lager ligger i hamnområdet i värtahamnen..och där kommer man inte in om man inte har tillstånd...sorry!

mvh
Anders

Postad 15 december 2005 - 09:47

Unregistered33587417
  • Unregistered33587417
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Nu har jag betalat...varför chansa...nu får vi se om tv:n kommer fram.

Så sant. Nu har jag också betalat. Varför stå ut med att det kanske tar någon timme längre. ;-)

Postad 15 december 2005 - 09:57

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Vilket antiklimax! Fredag kväll är en lagerlokal i Värtahamnen fullproppad med Q320 och ingen kommer åt dom!! Dom kommer stå där och blänka i sin ensamhet heeela helgen.....

Postad 15 december 2005 - 10:11

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Vilket antiklimax! Fredag kväll är en lagerlokal i Värtahamnen fullproppad med Q320 och ingen kommer åt dom!! Dom kommer stå där och blänka i sin ensamhet heeela helgen.....

<{POST_SNAPBACK}>

Är nog snarare i Tomteboda de kommer stå o blänka.. men jag håller med.. Frustrerande för mig också detta.. :)(

//Anders

Postad 15 december 2005 - 10:24

inphra
  • inphra
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Står ju klart och tydligt: "Jag skulle beskriva det som borstad aluminium i SVART för att göra någon liknelse"

<{POST_SNAPBACK}>

Jag frågade faktiskt om aluminiumlisterna, om du kan läsa min fråga. Som du kanske borde veta så gäller citatet fronten och inte listerna!!! Nu till frågan IGEN, är även dessa aluminiumlister svarta?

Redigerat av inphra, 15 december 2005 - 10:25.

Postad 15 december 2005 - 10:39

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
hallå allihopa!

vi är alla vänner här eller hur?

Postad 15 december 2005 - 10:45

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
USB 2.0??? Tommy?

ps. klart vi är vänner här :)

Postad 15 december 2005 - 10:48

mosa
  • mosa
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Detta(HLT 3270) är en helt annan TV från en helt annan tillverkare se mitt inlägg nr:238

De(HLT 3270) använder Philips/LG-paneler och Q320/21 använder tydligen Samsung paneler.

"P-Grade" paneler enligt Dustin ,har inte hittat någon info om "P-Grade",men Samsung gör ju PVA-Paneler och har ju nu släpt en ny 32" och en 40" apparat.Vilket också Hyundai gör (slump???)

Sibas Hyundai tyckte inte jag var specielt imponerande,man såg inga detaljer i mörka scener bla...
så mina förväntningar påQ320 är högre än så.

Marantz är på gång att släppa en TV(LC3201e),som verkar ha exakt samma specar och utseende som
Q321.Den kommer tydligen att kosta runt 20.000kr,kan man ta ut det borde TVn vara helt OK...

Är ju inte helt 100 på att allt innehåll är samma i Q321 och LC 3201 men det skulle inte förvåna heller.

Man nämner FIT-engine från båda tillverkarna. Menyer och Fjärrkontroll är lika, så de är nog ganska lika.....men ,men vi får vänta och se tills första leveranserna sker.......

<{POST_SNAPBACK}>

Här kommer en länk till Marantz LC3201E på prisjakt:

https://www.prisjakt...ukt.php?p=71774 och en till produktinfo:
http://www.hembiocon...nk=db_vara.html

Båda har analog och digital mottagare, faroudja scaler, ljusstyrka och kontrast verkar vara lika också. Frågan är hur mycket som skiljer i komponenter?
Men helt klart prisvärt av Hyundai!
Skall kolla apparaten på PCpunkten i Linköping. De får in 4 st. och säljes enligt annons för 11.995:-. Man kunde sätta upp sig på lista för demo och ev. köp.

Hälsningar Morten S.

Postad 15 december 2005 - 10:49

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Står ju klart och tydligt: "Jag skulle beskriva det som borstad aluminium i SVART för att göra någon liknelse"

<{POST_SNAPBACK}>

Jag frågade faktiskt om aluminiumlisterna, om du kan läsa min fråga. Som du kanske borde veta så gäller citatet fronten och inte listerna!!! Nu till frågan IGEN, är även dessa aluminiumlister svarta?

<{POST_SNAPBACK}>

Tommy skrev så här: "Q320 är inte speciellt blank
Jag skulle beskriva det som borstad aluminium i svart för att göra någon liknelse
Personligen tycker jag att Q320 ser mycket mer exklusiv ut med den finishen på ramen och aluminiumlisten."

Jag tolkar det som att Tommy menar BÅDE ramen och listen.

Postad 15 december 2005 - 10:52

inphra
  • inphra
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Hoppas det, men jag ville just fråga då jag inte litar mycket på bilderna som redan postats, marantz har ju som bekant en "exakt" likadan tv, men med just silver lister. Men men, får väl vänta tills någon får hem sin och kanske kan vänligen posta upp bilder.

Postad 15 december 2005 - 10:55

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Marantzen verkar ju vara exakt likadan, har dom mage att ta 20 lakan för den så måste ju Hyndan definitivt var värd 12?

Hur går det med er som beställt på GH data? Dom skulle tydligen dema tvn i morgon fredag.

Postad 15 december 2005 - 11:21

Unregistered33587417
  • Unregistered33587417
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
phil neal, angående:

Marantzen verkar ju vara exakt likadan, har dom mage att ta 20 lakan för den så måste ju Hyndan definitivt var värd 12?

<{POST_SNAPBACK}>

Så har ju Tommy tidigare skrivit:

En annan intessant fråga till Tommy HIQ.
Om ni utveklar och tillverkar era egna apparater.Vad har ni för sammarbete med Marantz, deras
LC 3201 är ju en kopia på Q321,köper de av Hyndai eller är det nära sammarbete?

<{POST_SNAPBACK}>

Vi tillverkar den

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tolkar detta som om det faktist är samma apparat.

Alltså verkar Marantzen ha klart för högt pris, och är Hyundaien ett klart bättre alternativ, som du säger. :)

Postad 15 december 2005 - 11:23

dilla
  • dilla
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Hoppas det, men jag ville just fråga då jag inte litar mycket på bilderna som redan postats, marantz har ju som bekant en "exakt" likadan tv, men med just silver lister. Men men, får väl vänta tills någon får hem sin och kanske kan vänligen posta upp bilder.

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.hyundaiq....ro_img_q320.asp

ser ju onekligen ut som silver runt och ovanpå :)

Postad 15 december 2005 - 11:32

magho
  • magho
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Båda har analog och digital mottagare, faroudja scaler, ljusstyrka och kontrast verkar vara lika också. Frågan är hur mycket som skiljer i komponenter?
Skall kolla apparaten på PCpunkten i Linköping. De får in 4 st. och säljes enligt annons för 11.995:-. Man kunde sätta upp sig på lista för demo och ev. köp.

Hälsningar Morten S.

<{POST_SNAPBACK}>

Är du säker på att det sitter Faroudja i Q320? Jag har inte hittat den informationen någon annan stans.
Jag passerar Linköping på tisdag, så om det finns någon kvar då tar jag med den hem.

Postad 15 december 2005 - 11:44

matli01
  • matli01
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
inte heller läst om Faroudja i någon spec.

Postad 15 december 2005 - 12:24

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

phil neal, angående:

<{POST_SNAPBACK}>

Så har ju Tommy tidigare skrivit:

Om ni utveklar och tillverkar era egna apparater.Vad har ni för sammarbete med Marantz, deras

<{POST_SNAPBACK}>

Vi tillverkar den

<{POST_SNAPBACK}>

Alltså verkar Marantzen ha klart för högt pris, och är Hyundaien ett klart bättre alternativ, som du säger. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man tycka, men bara för att det är samma tillverkare behöver det ju inte vara samma apparat! Marantz kan ju ha några speciella krav vad gäller innehållet. Jämför med all dessa runt 10k LCD:er som Limited Label, Andersson, iVision osv, dessa tillverkas alla i samma fabrik i Turkiet, men har lite olika utseende och anslutningar. :)

Postad 15 december 2005 - 12:39

Unregistered33587417
  • Unregistered33587417
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vi tillverkar den

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man tycka, men bara för att det är samma tillverkare behöver det ju inte vara samma apparat! Marantz kan ju ha några speciella krav vad gäller innehållet. Jämför med all dessa runt 10k LCD:er som Limited Label, Andersson, iVision osv, dessa tillverkas alla i samma fabrik i Turkiet, men har lite olika utseende och anslutningar. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, så är det ju så klart. Jag hängde upp mig lite på att han faktist inte förnekar att det är en kopia. Men om jag tänker efter så är det nog så att han inte får kommentera sånt. Tänk om han gick ut och sa att dessa två apparater var helt identiska förutom namnet som sitter på. Vem skulle då köpa Marantzen?

Redigerat av Unregistered33587417, 15 december 2005 - 12:42.

Postad 15 december 2005 - 13:33

a_dent
  • a_dent
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hmmm... Dustin sköt precis på min leverans :) preliminärt dan innan nyår (troligen Januari alltså)

Jag var iofs inte med i första omgången så jag hoppas att ni får era prylar :) ser fram emot omdömen och bilder.

Postad 15 december 2005 - 13:38

Unregistered33587417
  • Unregistered33587417
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hmmm... Dustin sköt precis på min leverans  :rolleyes: preliminärt dan innan nyår (troligen Januari alltså)

Jag var iofs inte med i första omgången så jag hoppas att ni får era prylar  :)  ser fram emot omdömen och bilder.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är ju med i första omgången. Men de har senarelagd min leverans också! :) Dock som tur är bara från 2005-12-14 (som ju redan har gått) tills 2005-12-16. :huh: Undrar om det datumet handlar om leverans till Dustin eller leverans till mig. Från Anders tidigare kommentarer så låter det som om det handlar om leverans till Dustin.

Postad 15 december 2005 - 14:03

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
ja men dustin hinner ju skicka iväg det samma dag...så leveransdatum är väl ändå då de, tro det eller ej, levereras !!

du får den alldeles säkert på måndag

Postad 15 december 2005 - 14:24

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Själv tolkar jag alltid leveransdatum som det datum sändningen lämnar leverantören, i detta fall Dustin.

Postad 15 december 2005 - 14:25

mosa
  • mosa
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hälsningar Morten S.

<{POST_SNAPBACK}>

Är du säker på att det sitter Faroudja i Q320? Jag har inte hittat den informationen någon annan stans.
Jag passerar Linköping på tisdag, så om det finns någon kvar då tar jag med den hem.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Jag menade förstås FiT Engine som finns i båda enligt spec på Marantz hemsida. Har skickat mail till
Hundai Custumer support för att få svar på vad FiT Engine innebär och vad Faroudja chip'et gör.
Hör av mig.

Edit: Här är länken som förklarar vad Faroudja chip'et gör. Åtrkommer med svar från Hyundai support.

http://www.av-outlet...s/dept_335.html

Redigerat av mosa, 15 december 2005 - 14:41.

Postad 15 december 2005 - 14:26

Unregisteredafb6f88b
  • Unregisteredafb6f88b
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Det verkar som om leveranserna blir som dialect sa redan i början av veckan. Min är fortfarande spikad till den 19e (mån). Nu e d ju inte allt för långt kvar, kul o ha nått o leka med när tjejen åker hem till lule för o fira jul.

Postad 15 december 2005 - 14:33

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Själv tolkar jag alltid leveransdatum som det datum sändningen lämnar leverantören, i detta fall Dustin.

<{POST_SNAPBACK}>

ja precis som jag sa...då den levereras från dustin och till kunden...då den lämnar dustin, då den levereras

Postad 15 december 2005 - 14:34

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

ja precis som jag sa...då den levereras från dustin och till kunden...då den lämnar dustin, då den levereras

<{POST_SNAPBACK}>

Japp!

Postad 15 december 2005 - 16:11

magho
  • magho
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Hej!

Jag menade förstås FiT Engine som finns i båda enligt spec på Marantz hemsida. Har skickat mail till
Hundai Custumer support för att få svar på vad FiT Engine innebär och vad Faroudja chip'et gör.
Hör av mig.

Det är anmärkningsvärt att Marantz inte skriver ut att det sitter Faroudja-chip i LC3201, men Hembioconsult gör det. Enligt Marantz hemsida har LC3201 INTE "per-pixel motion compensating deinterlacer", vilket DCDi gör. Jag misstänker att Hembioconsult skriver felaktiga data på sin hemsida. Eftersom DCDi-chippet är ganska dyrt brukar alla tillverkare som har det tydligt skriva ut att det finns.
Det här hade delvis kunnat förklara prisskillnaden för jag tror inte Marantz skulle våga sälja en Hyundai rakt av i sitt eget namn. Nu blir jag mer osäker.
För egen del är det ointressant att betala för DCDi eftersom jag bara kommer skicka progressivt och skalat till den.

Postad 15 december 2005 - 17:41

jagjonas
  • jagjonas
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Letade efter recensioner på google på denna tv. Hittade faktiskt en om Q321. Inte speciellt givande dock men tänkte ändå dela med mig av den till er andra intresserade:

So far it has been excellent

Review From: Roy, 12/14/2005
Been up an running for a week. Picture is much sharper and color is much better than my Toshiba 32-inch CRT TV, this is using analog signal only. Will try digital later, sound is also better. The only thing I have noticed is it is much warmer to touch the LCD screen than on a CRT screen.

Taget från Nextag.com

/ Jonas

Postad 15 december 2005 - 17:50

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0

Letade efter recensioner på google på denna tv. Hittade faktiskt en om Q321. Inte speciellt givande dock men tänkte ändå dela med mig av den till er andra intresserade:

So far it has been excellent

Review From: Roy, 12/14/2005
Been up an running for a week. Picture is much sharper and color is much better than my Toshiba 32-inch CRT TV, this is using analog signal only. Will try digital later, sound is also better. The only thing I have noticed is it is much warmer to touch the LCD screen than on a CRT screen.

Taget från Nextag.com

/ Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant!! Tackar för infon!

Postad 15 december 2005 - 18:32

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Var precis inne på GH Data i Lund och kolla hur många dom får in i morgon. Tyvärr får de bara in 2 st första leveransen varav en ska upp på demo i butiken. Jag är nummer 5 i kön så får vänta en vecka till! Men skall dock dit och kolla in den i morgon eftermiddag!

Postad 15 december 2005 - 18:34

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0

Var precis inne på GH Data i Lund och kolla hur många dom får in i morgon. Tyvärr får de bara in 2 st första leveransen varav en ska upp på demo i butiken. Jag är nummer 5 i kön så får vänta en vecka till! Men skall dock dit och kolla in den i morgon eftermiddag!

<{POST_SNAPBACK}>

:D Du MÅSTE in hit å skriva sen! Du kanske kan ta lite bilder när du är där åxå? :D

Postad 15 december 2005 - 18:41

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
perpelle: När beställde du? Undrar bara eftersom jag också står i kö...

Postad 15 december 2005 - 18:42

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
jag beställde den 10:e, alltså i lördags! vilket nr är dudå?

Postad 15 december 2005 - 18:43

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
perpelle: jag vet faktiskt inte, beställde min i torsdags kväll..

Postad 15 december 2005 - 18:46

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
innan mig då alltså! men som sagt bara nr 1 ikön får sin i morgon, om han nu vill ha den. hoppas inte :D

Postad 15 december 2005 - 19:55

Unregistered5fbc9cae
  • Unregistered5fbc9cae
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Vilket pris tror ni 40" kommer att hamna på? Naturligtvis svårt att chansa men på ett ungefär, ca 20 000 eller ca 25 000? Man vill ju inte lägga för mycket på en TV även om det lockar med en 40"....

Inte någon som vet om någon butik i Stockholm har fått in denna TV. Är ju jäkligt sugen att åka och kolla på den i helgen...

Postad 15 december 2005 - 20:42

Unregisteredecf9c4b2
  • Unregisteredecf9c4b2
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej där. Jag fick min Q321 idag (torsdag). Beställde från Dialect den 8:e dec och det tog alltså 5 arbetsdagar vilket kändes ganska ok. Tyvärr har jag inte tid att koppla in allt ikväll men efter att ha bläddrat lite i manualen (gemensam med Q320) så kan jag svara angående om det är USB 1 eller 2 på Q320. I manualen står klart och tydligt att det är USB 1.1.

Men visst är pjäsen snygg. Som en fet datamonitor om man tar bort högtalarna :D

/m

Postad 15 december 2005 - 20:45

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15 622 inlägg
  • 0

Hej där. Jag fick min Q321 idag (torsdag). Beställde från Dialect den 8:e dec och det tog alltså 5 arbetsdagar vilket kändes ganska ok. Tyvärr har jag inte tid att koppla in allt ikväll men efter att ha bläddrat lite i manualen (gemensam med Q320) så kan jag svara angående om det är USB 1 eller 2 på Q320. I manualen står klart och tydligt att det är USB 1.1.

/m

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet väll att vi förväntar oss (kräver) recension samt bilder va??? :D

Postad 15 december 2005 - 20:48

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Ett par inlägg så här i väntans tider som någon kanske har koll på:

1. Går det att se text-tv med bild i bild funktionen? Alltså halv bilden text-tv och andra halvan vanlig tv?

2. Finns det mer än 1 bildminne? Alltså kan man ha olika inställningar för olika bildingångar? Man kanske vill ha en inställning för DVi och en för scart osv.

Postad 15 december 2005 - 21:00

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0

/m

<{POST_SNAPBACK}>

Häftigt!! Kul att någon äntligen fått sin TV! Nu vill vi ju självklart bli överösta med info+bilder+intryck osv osv!!!! :D :lol:

Postad 15 december 2005 - 21:09

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Hm, kraftfull miss om det bara är USB 1.1.......

Postad 15 december 2005 - 21:14

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
håller med, det måste ju vara det enklaste att lägga in USB 2! :D

Postad 15 december 2005 - 21:25

Unregistered33587417
  • Unregistered33587417
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

så kan jag svara angående om det är USB 1 eller 2 på Q320. I manualen står klart och tydligt att det är USB 1.1.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst känner man att det hade varit bättre med USB 2.0. Snabbare överföringar ger snyggare filmer, eller hur?

USB 1.1 har två hastigheter, low speed på 1.5 Mbit/s och full speed på 12 Mbit/s enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Usb. Full speed verkar räcka gott och väl för standard tv-upplösning. Om jag räknar på några av mina rips, så ligger dessa på 3 MBit/s i genomsnitt. Förlängda versionen av Sagan om Konungens Återkomst orippad på DVD peakar på 8 MBit/s (enligt min dvd-spelare). Det klaras alltså gott och väl av med USB 1.1.

Det är nog peak-bit-raten som är det viktiga, kan jag tänka mig. Visst, det buffras säkert i tv:n; lite åtminstone. Så genomsnitts bitraten över 8Mbyte eller hur mycket bufferminne nu finns.

Det blir nog lite knepigare med hdtv antagligen. Nån som har några siffror på bitrates för det? Sen kan man ju undra om chip:et som sitter i som används för avkodning faktist klarar av hd-material.

Postad 15 december 2005 - 21:27

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Fast har det nå'n praktisk betydelse om så skulle va' fallet - vad talar vi om för bandbredd egentligen?

HS

edit: såg att min fråga redan hunnit besvaras innan den ställts :D

Redigerat av Unregistereda8f82565, 15 december 2005 - 21:29.

Postad 15 december 2005 - 21:32

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
HD-DivX har M3 konstaterat inte funkar, så USB 1.1 är väl helt ok då!?

HS

Postad 15 december 2005 - 21:44

Unregistered33587417
  • Unregistered33587417
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju möjligt att HD-nåtannat skulle kunna funka. Eller kanske HD-DivX med lägre bitrate. Eller 720p-DivX men inte 1080i-DivX. Eller nåt.

I grund och botten är det väl bara att jag är lite nyfiken på specarna. Det som jag har läst hittils är snäppet över 'man kan, typ, spela filmer från hårddisken'. Vilka format stöds? Vilka upplösningar? Surroundljud i filerna? Textning i .avi? Flera ljudspår i .avi? Osv, osv.

Visste man vilket chips var i så skulle man vara ett steg närmare, och kunna börja leta sig vidare på nätet. (Och dessutom kunna börja rippa filmer på allvar på ett sätt som man vet är kompatibel.)

Postad 15 december 2005 - 22:01

kpeson
  • kpeson
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Vi får väll vänta tills Tommy är tillbaka från Tyskland och se om han kan besvara dessa frågor.

Har tittat runt på en massa Tyska sidor och nästan alla skriver att Q320 har USB2,jag har också noterat att det i manualen står USB1:1.

Så Tommy vi har 2 obesvarade frågor:

1.Har Q320 USB1 eller USB2?

2.Vilket chip sitter i Q320 för avkodning av DivX mm?

/kpeson

Postad 15 december 2005 - 22:14

Onslaught
  • Onslaught
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju möjligt att HD-nåtannat skulle kunna funka. Eller kanske HD-DivX med lägre bitrate. Eller 720p-DivX men inte 1080i-DivX. Eller nåt.

I grund och botten är det väl bara att jag är lite nyfiken på specarna. Det som jag har läst hittils är snäppet över 'man kan, typ, spela filmer från hårddisken'. Vilka format stöds? Vilka upplösningar? Surroundljud i filerna? Textning i .avi? Flera ljudspår i .avi? Osv, osv.

Visste man vilket chips var i så skulle man vara ett steg närmare, och kunna börja leta sig vidare på nätet. (Och dessutom kunna börja rippa filmer på allvar på ett sätt som man vet är kompatibel.)

<{POST_SNAPBACK}>

EDIT. Min bifogade fil kom inte med. Det var sid. 46 i manualen. Var det svar på någon av dina frågor?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  q320.bmp   2,04MB   260 Antal nerladdningar

Redigerat av Onslaught, 15 december 2005 - 22:18.

Postad 15 december 2005 - 22:37

a_dent
  • a_dent
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ett par inlägg så här i väntans tider som någon kanske har koll på:

1. Går det att se text-tv med bild i bild funktionen? Alltså halv bilden text-tv och andra halvan vanlig tv?

2. Finns det mer än 1 bildminne? Alltså kan man ha olika inställningar för olika bildingångar? Man kanske vill ha en inställning för DVi och en för scart osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns en länk till manualen, i PDF-format, på sidan 3 i den här tråden. Det kanske kan ge svar på dina frågor. Annars får vi vänta till nån lycklig ägare kan svara på frågorna :D

I den står också USB 1.1 Host :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.