* Officiell tråd - Heco Celan *
Heco Elan 800
(Golvhögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Heco Celan 800
(Golvhögtalare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Heco Celan Center 3
(Centerhögtalare)
|
2
|
(7)
|
Inga priser | |
Heco Celan 700
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Heco Celan 300
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Heco Celan Sub 30A
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Heco Celan 500
(Golvhögtalare)
|
4
|
(5)
|
Inga priser | |
Heco Celan XT 901
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Heco Celan XT 701
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Heco Celan XT Center 4
(Centerhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Heco Celan XT Sub 32A
(Subwoofers)
|
2
|
(4)
|
Inga priser | |
Heco Celan GT 902
(Golvhögtalare)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Heco Celan GT 502
(Golvhögtalare)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Heco Celan GT 702
(Golvhögtalare)
|
3
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 09 December 2011 - 13:09
Postad 19 December 2011 - 17:29
//Mike
Postad 30 December 2011 - 06:36
Markus (och Ni andra)...nu har jag skickat iväg ungarna och äntligen fått möjlighet att testa monserkablarna på mina Heco 700. Jag måste säga att jag trots mitt inköp av Monsterkabel så har jag varit lite skeptisk att det skulle vara någon skillnad.
Nu hat jag testat och.........det är faktiskt klart hörbar skillnad

Grattis, kul att du tycker det. Även om jag personligen blir väldigt skeptisk till din upplevelse, som jag tror bottnar i dina egna förväntningar och av säljsnack.
En seriös säljare påstår inte att just Monster Cables lämpar sig bra till just HECO, det är bara skitsnack och inget annat. Kabeln ska transportera elektricitet från stärkaren inte ett skit mer. Som sagt innan, en stålgalge @ IKEA för 9:- funkar lika bra. Lite tråkigare dock.
Heco
Redigerat av Falcy, 30 December 2011 - 06:38.
Postad 05 January 2012 - 22:42
Redigerat av o_sund, 05 January 2012 - 22:43.
Postad 21 September 2012 - 20:20
Postad 21 September 2012 - 20:59
Har tänkt införskaffa mig ett par Heco Celan XT 701 är det någon som har tips på förstärkare för att driva dessa?
XT vet jag inget om men jag har Heco Celan 800 och drivit dom med detta:
Denon 3312
Onkyo 1007
Onkyo 1010
Marantz SR5006
Marantz PM7004
Sen kombination med Onkyo 1010, Marantz 5006, PM7004 med Marantz MM7025
allt med gott resultat. Heco är lättdrivna så du kommer att få välljud med billiga saker, men
som vanligt, ju mer kraft, ju mer kontroll!
Mina 800'a kan bli lite basiga ibland och de kräver sin plats, dvs stå en bra bit från väggen
för att få bukt på basen, även hört det om XT serien. Annars en väldigt bra högtalare som
ligger väldigt bra i pris i Tyskland.
Kommer du köpa XT från Sverige eller Tyskland?
//Mike
Redigerat av fristil, 21 September 2012 - 21:04.
Postad 21 September 2012 - 22:04
Med min HK 990 (som är mörk) kör jag i +2 dB läge på diskanten.
Postad 21 September 2012 - 23:43
Redigerat av Unregisteredde3eebb9, 21 September 2012 - 23:44.
Postad 21 September 2012 - 23:53
Tänkte köpa dem ifrån tyskland, har fått ett pris på 900€ då ink. frakt. Jag har läste lite om Marantz PM7004 och fått uppfattningen att ljudkvaliten är inte det bästa för den pengen. Har kollat lite på en Rotel RA-12. Jag är ute efter detaljrikt och balanserat ljud. Såg att hifi-punkten har HK-990 för 9990kr, dock har jag läst lite om den med och fått uppaffningen att dem är massa kraft med grötigt mellanregister.
HK 990 är galet bra för sin peng, och den är INTE grötig!!! Dock ska man inte ha för mörka högtalare till den eftersom den är lite mörk i sig själv. Men Celan har ju ställbar diskant (+2 dB) vilket passar ypperligt. Passa på att fynda en 990:a innan prishöjningen, snart kostar den 15K igen.
Postad 22 September 2012 - 00:14
HK 990 är galet bra för sin peng, och den är INTE grötig!!! Dock ska man inte ha för mörka högtalare till den eftersom den är lite mörk i sig själv. Men Celan har ju ställbar diskant (+2 dB) vilket passar ypperligt. Passa på att fynda en 990:a innan prishöjningen, snart kostar den 15K igen.
Så HK-990 slår Rotel RA-12 i ljudkvalite? Jag har även kollat lite på Cambridge Audio Azur 851A förstärkaren, den ska ha sjuk bra ljudkvalite men saknar dock inbyggd DAC.
Postad 22 September 2012 - 00:42
Postad 22 September 2012 - 12:59
Postad 04 October 2012 - 11:08
Jag hittade däremot ingen matchande Center till vettigt pris. Ljudet i 5.0 (skippar även Sub, åtminstånde för tillfället) är inte lika viktigt för mig som Stereoljudet, men en hyfsat matchande center för röster när man tittar på TV hade inte varit helt fel Tror ni att en Metas XT center duger eller är Jag bara dumsnål som inte vill ge nästan lika mycket för celan xt centern som för bägge frontarna
Redigerat av Unregistered8a8d5584, 04 October 2012 - 14:14.
Postad 04 October 2012 - 12:23
Centern är viktig för filmljudet. Jag har en GT-4 center och den är heeelt underbar. Köp ingen sunkig Metas...
Postad 04 October 2012 - 14:13
Postad 04 October 2012 - 18:06
Har precis beställt ett par Heco Celan xt-701 genom tyska Amazon för 827€ inkl frakt (7132 SEK dragit på mitt svenska bankkort blev det)
Jag hittade däremot ingen matchande Center till vettigt pris. Ljudet i 5.0 (skippar även Sub, åtminstånde för tillfället) är inte lika viktigt för mig som Stereoljudet, men en hyfsat matchande center för röster när man tittar på TV hade inte varit helt fel Tror ni att en Metas XT center duger eller är Jag bara dumsnål som inte vill ge nästan lika mycket för celan xt centern som för bägge frontarna
Celan XT Centern köper du extremt billigt ifrån Tyskland, om du vill.
Ca 3500kr med frakt.
Redigerat av EtageMedia, 04 October 2012 - 18:07.
Postad 04 October 2012 - 18:38
Postad 04 October 2012 - 19:03
Iofs så har jag handlat hos dom i många år, kan hända att jag har lite bättre priser.. (har köpt för ganska mkt pengar under årens lopp)
Men skriv ett mail och kolla vad dom säger.
Redigerat av EtageMedia, 04 October 2012 - 19:05.
Postad 04 October 2012 - 19:19
Har också handlat en del av dom, inge strul eller så. mkt bra firma.
Mitt tips är att fråga om GT centern, jag hade den till mina Celan 800 (första generationen) och passade asbra, den är lite dyrare men väl värd pengarna, precis som Audiovector säger.
Gud vad du kommer att må gott när du får dina XT .. Mkt trevliga högtalare, spelglada som bara den och låter väldigt bra i prisklassen, tycker du gjort ett mycket bra val.
//Mike
Redigerat av fristil, 04 October 2012 - 19:27.
Postad 04 October 2012 - 20:17
Redigerat av Unregistered8a8d5584, 04 October 2012 - 20:26.
Postad 04 October 2012 - 20:35
Pruta i en internetbutik? .. coolt Dom fårstår väl engelska. Tydligen är hela GT serien på ingående men ej prissatta än för dom har bilder och information men inga priser än. Antar att det är därför XT derien och framförallt 701an är så billiga nu. Men visst blir det nog xt eller gt framför metas center. mina golvare väntas inte komma förrens om 2-3 veckor, kommer snart att få abstinens av att vänta.
De vill att man ska maila och fråga priserna på GT serien, de kommer nog inte sätta ut priser förens en nyare serie kommer. Självklart förstår de engelska och svarar på engelska :-)
//Mike
Postad 07 October 2012 - 12:52
Går i tankarna att skaffa ett par från XT-serien. Ska förhoppningsvis provlyssna imorgon. Har, förstås, ett par frågor.
Hur spelar HECO och Marantz ihop?
Vet inte om jag ska välja 701 eller 901an. Vi har en budget på typ 15000:-, och beställer man 901 från tyskland kan man ju få den för runt 15000kr. Innan ni kommenterar mitt lyssningsrum så är högtalarinköpet även en investering inför framtiden. Det är inte tänkte att det ska bos såhär trångt i all evighet. Vad säger ni, 701 eller 901?
Här förstått att HECO är, relativt, lättdrivna. Skulle en Marantz SR6006 räcka till antingen 701 eller 901? I annat fall kan man ju haka på ett tvåkanals-steg från Marantz, men om det går att undvika så gör jag det helst. Det KAN bli en Stereoförstärkare, då jag ibland vill kunna spela TV-spel och lyssna på musik samtidigt. Rekommendationer i så fall? Helst Marantz.
Hur pass mycket gör diskantkontrollen för ljudet? Är själv lite känslig när det blir vasst.
Också.
Vad skriver ni när ni prutar hos dom tyska sidorna? Har inte en susning om hur man ska pruta.
Puss och kram
Postad 07 October 2012 - 13:27
Hej hopp,
Går i tankarna att skaffa ett par från XT-serien. Ska förhoppningsvis provlyssna imorgon. Har, förstås, ett par frågor.
Hur spelar HECO och Marantz ihop?
Vet inte om jag ska välja 701 eller 901an. Vi har en budget på typ 15000:-, och beställer man 901 från tyskland kan man ju få den för runt 15000kr. Innan ni kommenterar mitt lyssningsrum så är högtalarinköpet även en investering inför framtiden. Det är inte tänkte att det ska bos såhär trångt i all evighet. Vad säger ni, 701 eller 901?
Här förstått att HECO är, relativt, lättdrivna. Skulle en Marantz SR6006 räcka till antingen 701 eller 901? I annat fall kan man ju haka på ett tvåkanals-steg från Marantz, men om det går att undvika så gör jag det helst. Det KAN bli en Stereoförstärkare, då jag ibland vill kunna spela TV-spel och lyssna på musik samtidigt. Rekommendationer i så fall? Helst Marantz.
Hur pass mycket gör diskantkontrollen för ljudet? Är själv lite känslig när det blir vasst.
Också.
Vad skriver ni när ni prutar hos dom tyska sidorna? Har inte en susning om hur man ska pruta.
Puss och kram
Hej,
Jag har ägt bla Celan 800, Celan XT701, och The Statement.
När jag hade XT701 så körde jag med Marantz 7005 ett tag och detta var en otroligt dålig kombination, Marantzen hade alldeles för lite kräm, högtalarna distade väldigt tidigt, speciellt i diskanten.
Nu vet jag att detta är en HECO tråd, men jag vill ändå säga att HECO högtalarna inte är så bra, man tror man får mkt för pengarna, men elementen i HECOs högtalare håller inte speciellt hög kvalitet, detta kanske nu är förbättrat i GT-serien?, men det ser inte så ut.
Istället för en kupol dammkupa, så har dom nu samma element med en inverterad dammkåpa? (basregister) diskantelementet är ju dock nytt.
Snygga är dom, men enligt mig finns det långt mkt bättre högtalare i samma prisklass.
Redigerat av EtageMedia, 07 October 2012 - 13:30.
Postad 07 October 2012 - 14:02
Håller inte med EtageMedia där ;-) Tyckte att mina Celan 800 spelade mycket bättre än XTZ 99.26 mkI, blev en stor skillnad i ljudbilden, bättre dynamik, större soundstage, ja jag tyckte allt lät bättre :-) Men det är ganska lätt att få bumlig bas i 800'an, den behöver utrymme, vilket jag inte har i min lägenhet och därför gjorde jag av mig med dom.
Jag har kört Onkyo 1007, Denon 3312, Onkyo 1010, Marantz SR5006, Marantz PM7004, och provat hängt på Marantz MM7025 på både PM och SR. Största besvikelsen var Onkyo 1010, lät tunt och klent, Marantz SR5006
klarade av dom mycket bättre och lät mycket bättre. PM+MM var ingen bra kombination, det blev lite kaka på kaka på Marantz ljudet och det lät doft och tråkigt, SR + MM var en mycket trevlig kombination, väldigt gått om kraft och botten i ljudet, det var först då jag insåg att 800 modellen verkligen behöver utrymme, drog man ut dom 70-80 centimeter (bakkanten) från väggen lät det riktigt bra, men då hamnade jag bara ca 2 meter från högtalarna och kunde knappt komma in i rummet, och med en 35 kg hund som springer hos mig titt som tätt så var inte det någon bra idé. Denonen spelade också riktigt bra. Onkyo 1007 spelade lite som SR+MM fast inte lika trevligt och hade ljusare botten, men stort och maffigt, tyckte den passade riktigt bra till 800'orna, när jag hade den så hade jag inga planer på uppgraderingar eller byten, men Onkyos kvalité på xxx7 och xxx8 satte ju stop för det :-(
Tror du klarar dig med 701 och det kommer att låta bra med din 6006, och när du flyttar och får större så kan du slunga på ett slutsteg och högtalarna kommer att växa. Jag bor ju också i lägenhet och skruvar aldrig på mer än ca 72-73 dB i ljudvolym, så EtageMedia kan ju ha rätt att de distar om man krämar på för mycket.
Tycker Heco är någon mix av Klipsch och Canton, roliga högtalare som spelar stort och man vill lyssna på, men inte lika skrikiga som Canton kan bli och inte lika "in your face" som klipsch är.
Men lyssna, och om du gillar, så ska du självklart beställa från Tyskland, de är mycket billigare där och om de kostar 15000 här i Sverige så kan det finnas många andra roliga högtalare för det priset, men om du får ett par för ca 7000 i Tyskland så är det så klart väldigt intressant.
mina 2 cent
//Mike
P.s Annars har ju fyndbörsen just nu bra pris på Xtz 99.36 MkII, de har ju try & buy, mkII är mycket bättre än mkI
Redigerat av fristil, 07 October 2012 - 14:05.
Postad 07 October 2012 - 14:25
Nu vet jag att detta är en HECO tråd, men jag vill ändå säga att HECO högtalarna inte är så bra, man tror man får mkt för pengarna, men elementen i HECOs högtalare håller inte speciellt hög kvalitet, detta kanske nu är förbättrat i GT-serien?, men det ser inte så ut.
Det var ju inte ett särskilt bra betyg, däremot intressant. Många (eller en del i alla fall) påstår att HECO ska vara relativt enkla att driva. Om de då distar vid lite högre volymer så blir man ju lite avtänd.
Hej,
Håller inte med EtageMedia där ;-) Tyckte att mina Celan 800 spelade mycket bättre än XTZ 99.26 mkI, blev en stor skillnad i ljudbilden, bättre dynamik, större soundstage, ja jag tyckte allt lät bättre :-) Men det är ganska lätt att få bumlig bas i 800'an, den behöver utrymme, vilket jag inte har i min lägenhet och därför gjorde jag av mig med dom.
Jag har kört Onkyo 1007, Denon 3312, Onkyo 1010, Marantz SR5006, Marantz PM7004, och provat hängt på Marantz MM7025 på både PM och SR. Största besvikelsen var Onkyo 1010, lät tunt och klent, Marantz SR5006
klarade av dom mycket bättre och lät mycket bättre. PM+MM var ingen bra kombination, det blev lite kaka på kaka på Marantz ljudet och det lät doft och tråkigt, SR + MM var en mycket trevlig kombination, väldigt gått om kraft och botten i ljudet, det var först då jag insåg att 800 modellen verkligen behöver utrymme, drog man ut dom 70-80 centimeter (bakkanten) från väggen lät det riktigt bra, men då hamnade jag bara ca 2 meter från högtalarna och kunde knappt komma in i rummet, och med en 35 kg hund som springer hos mig titt som tätt så var inte det någon bra idé. Denonen spelade också riktigt bra. Onkyo 1007 spelade lite som SR+MM fast inte lika trevligt och hade ljusare botten, men stort och maffigt, tyckte den passade riktigt bra till 800'orna, när jag hade den så hade jag inga planer på uppgraderingar eller byten, men Onkyos kvalité på xxx7 och xxx8 satte ju stop för det :-(
Tror du klarar dig med 701 och det kommer att låta bra med din 6006, och när du flyttar och får större så kan du slunga på ett slutsteg och högtalarna kommer att växa. Jag bor ju också i lägenhet och skruvar aldrig på mer än ca 72-73 dB i ljudvolym, så EtageMedia kan ju ha rätt att de distar om man krämar på för mycket.
Tycker Heco är någon mix av Klipsch och Canton, roliga högtalare som spelar stort och man vill lyssna på, men inte lika skrikiga som Canton kan bli och inte lika "in your face" som klipsch är.
Men lyssna, och om du gillar, så ska du självklart beställa från Tyskland, de är mycket billigare där och om de kostar 15000 här i Sverige så kan det finnas många andra roliga högtalare för det priset, men om du får ett par för ca 7000 i Tyskland så är det så klart väldigt intressant.
mina 2 cent
//Mike
P.s Annars har ju fyndbörsen just nu bra pris på Xtz 99.36 MkII, de har ju try & buy, mkII är mycket bättre än mkI
Ett bättre betyg där, vilket visar på hur subjektivt det kan vara när det kommer till ljud (och hur mycket yttre omständigheter, som lägenhet, material på väggar och så vidare, spelar in). Låter ju lovade att de spelade fint tillsammans med marantzerna (plural på marantz, pls?), ska se om Hifi-punkten har möjlighet att sätta upp lyssning med marantz.
Ja, jag tänker lyssna på JBL Studio 580/590, Focal Chorus 816V, HECO XT x01 och funderar som du själv säger att skeppa hem ett par XTZ. Nu blev det lite off topic, men jag tror HECO-fantasterna överlever
Postad 07 October 2012 - 15:05
Det var ju inte ett särskilt bra betyg, däremot intressant. Många (eller en del i alla fall) påstår att HECO ska vara relativt enkla att driva. Om de då distar vid lite högre volymer så blir man ju lite avtänd.
Ett bättre betyg där, vilket visar på hur subjektivt det kan vara när det kommer till ljud (och hur mycket yttre omständigheter, som lägenhet, material på väggar och så vidare, spelar in). Låter ju lovade att de spelade fint tillsammans med marantzerna (plural på marantz, pls?), ska se om Hifi-punkten har möjlighet att sätta upp lyssning med marantz.
Ja, jag tänker lyssna på JBL Studio 580/590, Focal Chorus 816V, HECO XT x01 och funderar som du själv säger att skeppa hem ett par XTZ. Nu blev det lite off topic, men jag tror HECO-fantasterna överlever
Off-topic varning nu da ;-)
XTZ kräver lång inspelning och mår mycket bättre med bättre förstärkare, den kommer att låta bra med din Marantz men bli andra högtalare ju bättre grejer du hänger på. Jag har också hört att första Celan ska vara mer lik The Statement än XT, men det kan vara önskemål :-) men min GT center lät helt underbart i alla fall, bummligheten i basen helt bortblåst och lät klart och tydligt, bästa centern jag haft, men den är stor som s*tan ;-)
Men gillar du klipsch så tror jag du kommer att gilla Heco och tror du gillar Hecos lite mer allround and Klipsch in your face, som är kul men man tröttnar.Annars så säljer ju Audio ett par GT 302, kanske dom och en riktigt bra sub så blire kanon :-)
//Mike
Postad 07 October 2012 - 15:50
Jag byter inte för att jag är missnöjd på något sätt med dem, men jag fick lyssna på XTZ Divine 100.33 och blev "såld".
Heco Celan GT har väldigt välgjorda element, och de distar INTE!!!
Postad 07 October 2012 - 21:10
Postad 07 October 2012 - 22:01
Jag sålde faktiskt mina HECOs pga dist i diskanten, anledningen till att jag ägt alla dessa tre modeller är för att mitt första par (Celan 800) köptes olyssnade, jag gillade dom hyffsat bra och ville ha mer, så jag köpte The Statement och trodde i min iver att jag satt nöjd, men även här så tröttnade jag tillslut på att högtalaren (maffig och tung som den är) dock inte klarade av att spela högt på ett övertygande sätt (och jag gillar att spela högt, totalt utan dist, givetvis, och där brister HECO)
Sedan beställde jag ett par XT701 ifrån Tyskland åt en polare till ett mkt bra pris, och iom detta så fick jag lov att ha högtalarna hemma hos mig i en vecka (han var utan reciver just då) och på denna veckan så lyssnade jag mkt och jämförde främst mot Celan 800, och det är istort sett likadana högtalare, men enligt mig så är den gamla seriens mellanregister bättre, med sin "riktiga" kantupphängning.
Men lådorna har en bättre finnish på XT-serien.
Jaja detta är ju vad jag anser...
Ett tips på en högtalare i samma stil, men som spelar mkt bättre är Wharfedales största golvare i JADE serien, denna finns för demo hos hifi-punkten, och den är bra mkt bättre än HECO i samtliga register (enligt mig)
Postad 10 October 2012 - 14:26
Postad 10 October 2012 - 19:19
Tänkte flika in och ge en annan åsikt angående diskaten på Hecos högtalare, i synnerhet XT 701, då det är dem jag har hört mest. Skulle jag peka ut en sak jag är väldigt nöjd med så är det just diskanten. Har aldrig någonsin hört någon form av dist eller spretighet. Vasshet har jag hört, dock endast när jag prövat +2db läget.
Du kanske inte spelar så starkt som jag gör?, för visst funkar HECO på normala volymer, en helt ok alroundhögtalare.
Postad 10 October 2012 - 21:28
Postad 10 October 2012 - 21:50
Postad 11 October 2012 - 13:47
Tittade till denna tråd för första gången på flera år.
Läste kort att EtageMedia inte gillar Heco Celan och där får man ju tycka olika så klart...men dessutom att de inte skulle vara prisvärda (?)...jaja.
Kan dock säga att jag haft hela min Celanserie i 6 år nu tydligen...(herregud vad tiden går fort)...och jag fullkomligen ÄLSKAR denna högtalarserie !!
Både till film/bio och till 2-kanalsljud.
Har Celan 700 frontar, Center 3, Celan 300 surround och 30A som sub.
Älskar klangen i dessa högtalare men självklart har rummets utformning stor inverkan på totalupplevelsen.
Mina Heco fick i dagarna en ny lekkamrat också...en Marantz SR7007....och att säga att den inte skulle passa med dessa högtalare är absolut inte sant enligt mig. Marantzen behöver inte anstränga sig för att driva dessa och högtalarna ger inte upp innan mitt öra säger att det är för högt.
Har ett par Focal för 25k uppe men har kommit på mig att hellre gå ner då jag skall lyssna på 2-kanals i lugn och ro.
Av alla leksaker jag köpt de senaste åren är jag mest nöjd med detta högtalarköp :-)
Postad 20 October 2012 - 12:01
Hade inte läst specen så jättenoga och vart lite orolig om min pioneer vsx-lx 55 skulle klara att driva dom. ( jag valde xt-701 istället för xt-501 p.g.a det lägre priset). Verkar funka bra på normal till hög volym där dom redan nu låter fantastiskt bra. På lägre volym vill dom däremot inte riktigt öppna upp sig i mellanregister och framför allt diskant. Får se om det släpper när dom är inspelade. Annars får jag väl börja leta slutsteg, har redan sett lite tips här i tråden.
Hur som helst, ett par xt 301 är på väg från one-computer i tyskland. Och electrowelt har lovat att skicka en GT-42 center så fort dom får in dom, preliminärt 26/10 Sammanlagt slutade räkningen på 15423 Sek, vilket är ca 6000 kr billigare än det paket med Dali Ikon 5 Mk2 och matchande surroundare och center jag först hade tänkt köpa, men som lät riktigt illa med min receiver. Fast som sagt, dom pengarna kanske jag tvingas bränna på andra uppgraderingar.
Nu skall jag gå tillbaka och lyssna på Tom Waits härliga whiskeyröst vars ord jag nu uppfattar hur tydligt som helst, bara det är ett hyfsat test enligt mig.
Postad 05 April 2013 - 09:10
Redigerat av Unregisteredf53f9190, 05 April 2013 - 09:12.
Postad 06 April 2013 - 11:21
12785:- Xt 701 + xt Centern från http://www.elektrowe...:- från sverige
kollade lite på den sidan, verkade onekligen som väldigt bra priser men är det inte så att det kan vara per högtalare? the statement för 1700 euro låter lite för bra :/ halva priset mot sverige liksom
Redigerat av Unregisteredad54f153, 06 April 2013 - 11:24.
Postad 06 April 2013 - 19:46
kollade lite på den sidan, verkade onekligen som väldigt bra priser men är det inte så att det kan vara per högtalare? the statement för 1700 euro låter lite för bra :/ halva priset mot sverige liksom
Ja det är per högtalare.
Postad 24 April 2013 - 17:27
Tyvärr ligger de lite utanför min budget men skall lyssna på GT 702 om nån vecka, hoppas mycket på dem faktiskt. Har gillat båda tidigare 7xx-modellerna också!
Redigerat av Spiritwalker, 24 April 2013 - 17:28.
Postad 10 August 2013 - 11:05
Tänkte köpa soundcare superspikes till mina. (förhoppningsvis utan att behöva lyfta upp dem och mäta
Postad 13 August 2013 - 13:26
Postad 19 September 2013 - 07:56
Sedan försvinner.
Postad 04 October 2013 - 08:30
Postad 17 February 2014 - 19:18
Vill ha en golvare som är hyper len i diskanten och extremt mjuk i karaktären i de högre registrena.
Vill inte ha metalliskt/analytiskt ljud så jag offrar gärna lite bredd i ljudbilden, detaljer/3d-närvaro känsla sålänge det inte blir vasst (är extremt känslig
Driver bara med HK 970 i nuläget men är beredd att uppgradera i framtiden kanske NAD 375BEE eller liknande elektronik som är bra på att trolla bort vassa diskant toppar och SSS-ljud.
Postad 02 May 2014 - 15:19
Skicka PM vid intresse
Postad 05 November 2014 - 10:48
Har ett biorum med Center 42 och 302:orna fram. Har Tangent Evo E5 bak men funderar på att komplettera med ett par 702:or så jag kan sätta 302:orna bak och Tangenterna som front high.
Har dessutom 322-subben, allt i svart piano.
Postad 30 October 2015 - 22:42
Hej!
jag har lite funderingar på att investera Heco, har i dagsläget Klipsch rf82 men tycker att mina klipsch är lite väl skrikiga/vassa i diskanten men älskar trycket från basen, hur är heco i diskanten, är de lika vassa i diskanten som klipsch? Samt trycker Heco på lika bra i basen som klipsch med 8" basar?
Har Klipsch samt Heco samma tillverkare?
Postad 08 November 2015 - 09:36
Hej!
jag har lite funderingar på att investera Heco, har i dagsläget Klipsch rf82 men tycker att mina klipsch är lite väl skrikiga/vassa i diskanten men älskar trycket från basen, hur är heco i diskanten, är de lika vassa i diskanten som klipsch? Samt trycker Heco på lika bra i basen som klipsch med 8" basar?
Har Klipsch samt Heco samma tillverkare?
Har ett par Heco Celan 800 med tillhörande center om du är intresserad!
https://www.minhembi.../marknad/348750
/Evert
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Köpråd - Högtalare för stereo 5-15000
74 bilder
23 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler