Lämplig mjukvaruavkodare för HD-sändningar DVB-T
Postad 24 June 2006 - 19:22
Postad 24 June 2006 - 22:07
Postad 26 June 2006 - 06:44
XCard stödjer inte så stora icke skalade bilder "bufferten för bilden för liten",Stödjer x-card fel variant av mpeg4 eller är kan det tänkas fungera ihop med t.ex DVBViewer?
XCard can bara skala upp standard upplösning till "HD" utsignal.
- B
Postad 09 July 2006 - 10:47
OK, jag lyckades aldrig få igång AC3 med DigitalWatch, men nu provade jag DVBViewer och då fungerar det.Det finns ett AC3 spår men detta måste ju inte innebära att de nyttjar alla kanalerna.
Men i DVBViewer blir istället ljudet kraftigt osynk med bilden, nån som stött på detta tidigare?
Postad 09 July 2006 - 11:22
XCard stödjer inte så stora icke skalade bilder "bufferten för bilden för liten",Stödjer x-card fel variant av mpeg4 eller är kan det tänkas fungera ihop med t.ex DVBViewer?
XCard can bara skala upp standard upplösning till "HD" utsignal.
- B
Xcard stöjder bara gamla mpeg4, dvs divx(möjligen Xvid).
Och: om man frågar mig så suger bildkvallan i ett X-card totalt...iallafall över komponent(och det är ju bara där +VGA sdom man kan köra högupplöst). Blir sämre ju mer man skalar...helst skall man inte låta xcardet skala utan köra den upplösning som filen/strömmen är.
Postad 17 July 2006 - 09:10
Och: om man frågar mig så suger bildkvallan i ett X-card totalt...iallafall över komponent(och det är ju bara där +VGA sdom man kan köra högupplöst). Blir sämre ju mer man skalar...helst skall man inte låta xcardet skala utan köra den upplösning som filen/strömmen är.
Jag vet inte vad AAKE har för problem men de problemen har jag inte.
Jag använder TVEDIA från www.8dim.com och då kan jag visa de flesta divx versioner
eftersom de kodas om i applikationen.
För mig så är uppskalning av DVD till 1080i för sändning med komponent till min Z2 den
bästa egenskapen av XCard.
Det är bättre bild om uppskalningen sker i XCard än i projectorn.
Att man inte skall skala upp divx till högupplösning med XCard och hoppas på ett bra resultat
kan jag hålla med om.
- B
Postad 17 July 2006 - 18:34
Och detta oavsett om de har HD-kameror i studion eller ej. Bilden blir ändå avsevärt bättre med 20Mbit.
Jag har mailat SVT och gnällt på dem men alla e på semester...
Ni som vill får gärna hjälpa till med den här mailbombningen.
Postad 17 July 2006 - 20:55
Jag vet inte vad AAKE har för problem men de problemen har jag inte.
Jag använder TVEDIA från www.8dim.com och då kan jag visa de flesta divx versioner
eftersom de kodas om i applikationen.
För mig så är uppskalning av DVD till 1080i för sändning med komponent till min Z2 den
bästa egenskapen av XCard.
Det är bättre bild om uppskalningen sker i XCard än i projectorn.
Att man inte skall skala upp divx till högupplösning med XCard och hoppas på ett bra resultat
kan jag hålla med om.
- B
Tja!
Med tanke på trådens namnoch innehåll tänkte jag snarare på mpeg4 i form av H.264 osv....xcardet lär väl inte fungera med dessa? ...har inte provat men...
Kanske ar nåt fel på mitt X-card från fabrik då? Jag får bättre tvbild om jag kör boxer(rgb)--> omvandlare-->komponent--->projje än jag får med Xcard. Får bäst bild med xcard om jag kör 576i eller P, uppskalat så suger min bild stort.
Jag har kört samma projje och kablar med en cinemateq scaler, då fungerar det klockrent med uppskalat...så det är inte kringutrustningen.
Har testat tvedia, mytheatre,mediaportal, och några till med xcardet utan några bättre resultat, tyvärr.
För mig lirar det till 100% bäst med mediaportal och DVI.
Haqde varit kul att få till det med Xcardet, men jag har gett upp...några tips ?
mvh/Åke
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
17 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?