Postad 02 September 2008 - 07:20
Postad 04 September 2008 - 17:56
Postad 04 September 2008 - 18:00
###### skit nu verkar min 60gb launch gått sönder
Den bara blinkar några sekunder vid power on sen en gul blinkande lampa i nån sekund och sen bara blinkar den rött. Är det bara till att ringa sony nu då ? Kommer dom laga min maskin för jag tänker verkligen inte acceptera om jag får nåt annat än 60gb med ps2 stöd tillbaks
Jag har själv en 60GB inne på lagning/utbyte. Enligt Nordisk Film så ska det finnas 60GB kvar för utbyte.
Postad 04 September 2008 - 19:57
Iaf, jag har en full HD tv som klarar 1080p och har PS3 inställd på detta. När jag ser på dvd eller BD står det på tvn att signalen är 1080p.
Men när jag sen spelar spel som t.ex GTAIV som ska vara i 1080p så går signalen över till 720p. Skit skumt, för jag har försökt fippla med inställningarna, men får det ändå inte att fungera.
Andra spel är bara i 720p å då förstår man att PS3:an ändrar utsignal till just det. Men GTA ska ju vara i 1080p.
Nån som har en lösning?
[Edit]Förlåt min okunnighet, men jag hittade en lösning till detta problem under GTA tråden. Hehe, den som söker ordentligt skall finna.
Redigerat av Sir C, 04 September 2008 - 21:30.
Postad 05 September 2008 - 16:44
Postad 06 September 2008 - 14:14
NF är ju dom som ska väl ta hand om ps3or ? varför hänvisar dom mig till en återförsäljare som jag inte vet vilken dom menar.
Postad 07 September 2008 - 19:26
Jag köpte en 37" samsung 6series tv idag och när jag skulle testa den med PS3an så fick jag aldrig igång 1080P. Den sa att den sökte kontakt eller liknande men det hände aldrig något.
På tvn sitter det klisterlappar som säger 1080P Full HD osv, men det fungerar ju inte.
Jag har en billig HDMI kabel emellan TVn och PS3an om det vore till någon nytta.
Hoppas ni kan hjälpa mig. Mycket tacksam för snabba svar.
/Y
Postad 10 September 2008 - 10:12
Tjänare. Ursäkta om jag postar fel, första inlägget här.
Jag köpte en 37" samsung 6series tv idag och när jag skulle testa den med PS3an så fick jag aldrig igång 1080P. Den sa att den sökte kontakt eller liknande men det hände aldrig något.
På tvn sitter det klisterlappar som säger 1080P Full HD osv, men det fungerar ju inte.
Jag har en billig HDMI kabel emellan TVn och PS3an om det vore till någon nytta.
Hoppas ni kan hjälpa mig. Mycket tacksam för snabba svar.
/Y
Har du testat att hålla inne power knappen i ca: 5 sec? Då ställer den om upplösningsinställningarna.
Postad 16 September 2008 - 19:08
Händer absolut ingenting när den sätts i.
Postad 18 September 2008 - 07:13
80gb modellen saknar SACD!
Bara 60gb har det
Läs här
OK, hade missat det...
Har en annan fråga, för att få Dolby Digital HD/ DTS HD att funka, måste då ljudet gå via HDMI?
Kör optiskt till en Marantz 6001 som ska klara alla "nya" format, testade filmen Bilar igår, den har antingen vanlig dolby digital HD eller dolby digital 5.1. Oavsett vilket ljudspår jag väljer indikerar recievern 7.1...., dock är det betydligt bättre ljud på första ljudspåret.
Postad 18 September 2008 - 08:07
För de nya ljudformaten måste du ta ljudet via HDMIA som LPCM. PS3:an kan inte skicka vidare de ljudformaten till förstärkaren så det enda som är intressant för oss PS3:användare är att förstärkaren klarar 8 kanaler (eller hur många högtalare du nu har) LPCM.OK, hade missat det...
Har en annan fråga, för att få Dolby Digital HD/ DTS HD att funka, måste då ljudet gå via HDMI?
Kör optiskt till en Marantz 6001 som ska klara alla "nya" format, testade filmen Bilar igår, den har antingen vanlig dolby digital HD eller dolby digital 5.1. Oavsett vilket ljudspår jag väljer indikerar recievern 7.1...., dock är det betydligt bättre ljud på första ljudspåret.
Postad 18 September 2008 - 20:38
Lasern packa ihop på min PS3'a igår kväll när jag satt och kollade på film. Ringde Toys r Us idag där jag köpte PS3'an och sa som det var. Dom sa att man måste ringa Playstation Hotline först, någon som vet om det stämmer? Det här suger ju, jag som har en tyst 60 GB också. Vad kommer att hända nu? Lagar dom lasern eller får man 40GB, 80GB
Idag fick jag äntligen en ny 60GB
Postad 24 September 2008 - 08:54
Det gör det ju alltid när man startar tex en DVD kopplad med scart, ska inte det gå även med hdmi?
Min tv är en Sony KDL-40W4000.
Postad 24 September 2008 - 09:14
Nej, det är tyvärr inte alltid självklart med HDMI.Jag undrar varför inte tv'n byter "kanal" till hdmi ingången när jag startar mitt PS3?
Det gör det ju alltid när man startar tex en DVD kopplad med scart, ska inte det gå även med hdmi?
Min tv är en Sony KDL-40W4000.
Redigerat av Phindus, 24 September 2008 - 09:14.
Postad 28 September 2008 - 23:12
har en hdtv från lg och kör med hdmi sladd.
när jag ska starta ett spel från menyn på ps3an så händer det ibland att bilden flimrar till i svart och vitt, tar ungefär en-två sek sen startar spelet ibland blir ljudet lite konstigt. undrar om det kan vara tvn det är fel på eller kankse sladden.
tacksam för svar !
Postad 29 September 2008 - 21:13
Jag kan annars nämna att min uppför sig ungefär likadant, men det är LCDn som byter upplösnign från 1080i till 720p osv. Då kan det flimra till lite.
Postad 29 September 2008 - 23:41
Postad 30 September 2008 - 17:04
Säker på att du inte har en 3601 månad kan man räkna med minst att det tar enligt stället där jag köpte. De skickar visst dem till Japan som skickar nya. 25 % defekta sa min försäljare att han har skickat tillbaka av 60 gig.
Fail rate ligger på under 1% om man räknar bort folk som klagar på högt fläktljud.
Postad 30 September 2008 - 19:16
Postad 03 October 2008 - 11:45
Hejsan.
Har nyligen (nåja, för en dryg månad sedan) köpt en PS3. Är hur nöjd som helst sånär som på en punkt; jag kan inte få nå´n HD-bild. Nu är det inte så att jag sitter på en gammal CRT-TV från 1993 eller att jag inte kollat upp om min TV klarar av HD-signaler - det gör jag inte, och det har jag. Det är en relativt ny HD Ready LCD TV, vilken enligt instruktionsboken skall ha HDCP.
TV:n är en Philips 32PF7320 och jag kopplar PS3:an med en HDMI-DVI-sladd. Jag har haft en dator kopplad till TV:n (med en DVI-sladd) i flera år nu vilket har fungerat felfritt om det är till någon hjälp.
Har gått och kliat mig i nöten nu sedan jag fick den om vad som kan vara fel och kan inte för mitt liv komma på vad som felar. Har provat alla de vanliga knepen där man ska stänga av konsollen och sen hålla inne knappen när man sätter på den o.s.v. Var inne på att det kanske kunde vara att DVI-delen av min kabel bara är 18-pins, men det ska väl inte göra nån skillnad...?
Vore tacksam för vilken hjälp som helst.
Mvh, J
Redigerat av DMetal, 03 October 2008 - 11:46.
Postad 06 October 2008 - 15:17
Postad 08 October 2008 - 19:45
Den rackarn tar inte BD-skivor längre...
Skulle köra lite NHL09 och den sväljer skivan men det händer inget på under spelmenyn i XMB... inte händer det något under filmmenyn när jag petar in en BD-rulle... (har inte testat de andra formaten då de är oväsentliga i min PS3).
Är det någon som skickat in sin PS3 för 'service' på sistone och kan meddela hur lång tid det tog innan den var tillbaka?
Redigerat av LiMiT, 08 October 2008 - 19:46.
Postad 10 October 2008 - 09:35
Men tror detta beror helt på var man lämnar in den, men om du vill ha en 60 tillbaka så tror jag det blir lång väntetid, om det ens går!
Postad 10 October 2008 - 12:34
Redigerat av Unregistered2f013a1b, 10 October 2008 - 12:36.
Postad 10 October 2008 - 12:47
Det gör man inte på ett enkelt sättNån som vet hur man rullar tillbaka en patch på enklaste sätt?
Postad 10 October 2008 - 13:41
Är det enkelt att fixa en stabil anslutning så att man slipper lagg och connection problems?
mvh
Postad 10 October 2008 - 19:54
Hade precis samma på min 60gig. tog 6 veckar för dom att inse att jag skulle få tillbaka en 40 med kompensation
Men tror detta beror helt på var man lämnar in den, men om du vill ha en 60 tillbaka så tror jag det blir lång väntetid, om det ens går!
Typiskt! ÅF sade att de hade fått information om att Sony/NF hade kortat ner väntetiderna för retur, så man får väl hoppas...
Har haft tre stycken 60gb innan denna (som är en 40gb) som gått tillbaka för att fläktaset varvat upp som f-n. Fick nästan bulta fast TV-bänken för att skiten inte skulle lyfta. Mig är det inte så noga om det är en 40 eller 60gb jag får - bara den är lika tyst som min 40:a var.
Alltså nu förstår jag ingenting, jag provade ringa i fredags till nordisk film men kom inte fram så jag skickade ett mail om hur jag ska göra till [email protected] men dom säger att jag ska kontakta närmaste återförsäljare eller skicka där jag köpte den (webhallen) vilket jag vägrar.
NF är ju dom som ska väl ta hand om ps3or ? varför hänvisar dom mig till en återförsäljare som jag inte vet vilken dom menar.
swebarb - hur går det med din retur? Har du fått den åter - i så fall, hur lång tid tog det?
Postad 11 October 2008 - 20:49
Är osäker på hur jag ska göra för att få internetanslutning till PS3:an... Rekommenderar ni någon speciell router?
Är det enkelt att fixa en stabil anslutning så att man slipper lagg och connection problems?
mvh
Ska du köra trådat funkar nog alla, det blir väl lite viktigare om du skall köra trådlöst. Kör trådat själv å på 1.5 år som jag haft PS3an har väl anslutningen brutits mot psonline 2 eller 3 gånger. Alltså helt ok.
Jag kör med D-link 635. Men man kanske skall undvika de allra billigaste iaf.
Sen så får man ju följa routerns bruksanvisning å i PS3an så kan man köra automatiskt på alla inställningar i princip. Glöm inte att kryptera om du kör trådlöst.
Postad 11 October 2008 - 21:12
Blev lagomt less, hade dock garanti kvar, fick pengarna tillbaka och allt är frid och fröjd.
( Köpte den från Europris )
Har nu handlat en ny 80 gig från siba, den fungerar utmärkt, och har ju 1 år ny garanti, ifall något skulle hända. De första jag märkte är att den är tystare, och på något konstigt sätt känns tyngre.
och tystnaden är underbar, för 40 gig'arn lät som ett tröskvärk då den var på i mer än 1 timme.
Postad 12 October 2008 - 13:11
Jag får det endast att funka om filmen ligger på skiva.....
Postad 12 October 2008 - 14:36
Postad 12 October 2008 - 22:56
Postad 13 October 2008 - 08:26
Loggor för filmer kommer det ju inte alltid för filmer ute i menyn. Tror jag bara har en film som det gör det för. Får bara den blå skivan.varför funkar det inte att se rambo på mitt playstation?
kommer bara till menyn och när jag försöker starta filmen så börjar bara meny ljudet om från början.. det ända jag kan se är 1 av 2 special features... det kommer inte heller upp någon rambo logga i ps menyn liksom, som det gör med min spiderman film..
Postad 13 October 2008 - 12:07
Postad 13 October 2008 - 15:22
När jag spelar upp filmer och serier (avi, mpg4) via usb med extern hårddisk uppstår någon typ av störning i bilden. De beskrivs bäst som oregelbundna ljusa resp. mörka horisontella skiftningar vilket är rätt störande då bilden i övrigt är bra. Har någon annan här upplevt samma problem? Kan det vara fel på någon inställning? Tacksam för svar!
Postad 13 October 2008 - 18:41
(jag har fixat saken med settings i red kawa genon min dator)
Postad 14 October 2008 - 22:09
"Use of playstation network has been suspended. Try to sign in later"
Edit:
Hitta svaret... konstigt att ingen annan skrivit något om detta.
Jag hade i alla fall missat detta totalt.
PLAYSTATION Network vil være utilgjengelig i dette tidsrommet pga. vedlikeholdsarbeid:
Start: Tirsdag 14. oktober klokken 21:00
Slutt: Onsdag 15. oktober klokken 02:00
I dette tidrommet vil du ikke kunne logge deg inn på PSN. Vi beklager det inntrufne.
Redigerat av primoo, 14 October 2008 - 22:26.
Postad 15 October 2008 - 12:04
Kan inte logga in på psn, någon annan som har problem eller vet vad detta kan vara?
"Use of playstation network has been suspended. Try to sign in later"
Edit:
Hitta svaret... konstigt att ingen annan skrivit något om detta.
Jag hade i alla fall missat detta totalt.![]()
PLAYSTATION Network vil være utilgjengelig i dette tidsrommet pga. vedlikeholdsarbeid:
Start: Tirsdag 14. oktober klokken 21:00
Slutt: Onsdag 15. oktober klokken 02:00
I dette tidrommet vil du ikke kunne logge deg inn på PSN. Vi beklager det inntrufne.
hade samma "problem" igår,,visste inte heller varför men nu vet jag
Postad 15 October 2008 - 12:44
Postad 15 October 2008 - 17:54
Idag fick jag äntligen en ny 60GB biggrin.gif Inlämnades till Toys r Us den 25/8, så knappt 4 veckor tog det att få en ny. Äntligen kan jag fortsätta med MGS4, abstinensen har varit svår..
Hade precis samma på min 60gig. tog 6 veckar för dom att inse att jag skulle få tillbaka en 40 med kompensation sad.gif
1 månad kan man räkna med minst att det tar enligt stället där jag köpte. De skickar visst dem till Japan som skickar nya. 25 % defekta sa min försäljare att han har skickat tillbaka av 60 gig.
Ooooaaahh!
Den rackarn tar inte BD-skivor längre... sad.gif
Skulle köra lite NHL09 och den sväljer skivan men det händer inget på under spelmenyn i XMB... inte händer det något under filmmenyn när jag petar in en BD-rulle... (har inte testat de andra formaten då de är oväsentliga i min PS3).
Är det någon som skickat in sin PS3 för 'service' på sistone och kan meddela hur lång tid det tog innan den var tillbaka?
Okej... Svarar på min egen fråga också då och verkar inneha rekordet i 'kortast väntetid från service'...
Upptäckte att BD'n inte längre detekterade spel- eller filmskivor (provade inga andra format). Kontaktade Sony Hotline (Nordisk Film) eftersom det verkade vara så man skulle göra. De hänvisade mig till ÅF för service (service på en spelkonsol...), vilket jag gjorde. ÅF skickade mig en fraktsedel att använda för returen till dem.
Skeppade paketet den 7:e, ÅF tog emot det den 8:e och idag den 15:e hade jag en konsol att hämta på poststället! Blazing fast!
Dessutom verkade den vara flång ny, packad i en slags plastpåse istället för den vita 'omslagsduken'. Kartongen listade konsolen som en CECHG03 (jag tror min inskickade konsol var CECHG03) men på PS3:an stod det CECHG04 (G för generation?).
Vet inte än om den fungerar felfritt (inte varvar upp fläkten) eller inte (Bolibompa blockerar TV:n).
Hur som helst, jag var inställd på minst 4 veckors väntetid så detta var ju klart överraskande!
Postad 16 October 2008 - 14:15
Jag skulle nog våga säga mig ha ett ganska så unikt ps3 problem. I sommras råkade en vän till mig välta en gammal och tung tjocktv rakt över mitt ps3. Jag startade och provkörde maskinen strax efteråt och det verkade som om den inte tagit någon skada.
När jag några dagar senare skulle ta ut skivan som satt i stötte jag på patrull. Skivläsaren lät jävligt plågad och lyckades enbart få ut skivan nån millimeter. Efter jag dragit ut skivan kunder jag konstatera att den inte längre kunde ta emot skivor. Ytterligare några dagar senare slutade det fungera att spela de spelen som fanns på hårddisken, webläsare och allt annat fungerade, det var bara spelen som inte ville. Då blev det dags att kontakta försäkringsbolaget.
Efter ca. en månad fick jag ett helt nytt ps3, jag fick även behålla det gamla.
Så nu när jag inte hade något bättre för mig bestämde jag mig att försöka laga den andra ps3an. Att formatera hårddisken hjälpte tyvärr inget. Så jag tog fram mejslarna och började pilla. Plockade isär allt och satte ihop det igen. Av nån anledning gick det nu att spela spel från hårddisken. Sen gav jag mig på blu-ray läsaren.
Efter att ha tagit bort "locket" till läsaren och sen startat ps3an märkte jag att skivmatningen inte fungerade. Det gick att skjuta fram skenorna med våld, men det gick riktigt segt och jag förstår att motorn inte klarar det själv. Tyvärr gick det inte att ta bort skenorna för att se ifall något låg i vägen.
Jag vet inte om någon här har varit inne och petat i sin blu-ray drive, men om någon har så får ni gärna komma med tips på hur jag ska lösa det här problemet med skenorna.
Det går att spela skivor på den nu, i ett desperat försök att få det funka satte jag spelaren i "läs-läge", jag har tagit bort toppen också, så jag lägger bara på en skiva nu så funkar det. Anledningen till lagningsförsöket är att jag hoppas på att kunna sälja den för en billig peng tillslut.
Så, det blev vist en kortare novell. Om ni orkar så här långt så kan jag vara snäll att bjuda på en bild av skönheten.
http://img80.imagesh...81016012ki0.jpg
EDIT: Alternativt tar jag gärna emot tips på var man kan köpa en ny BR-drive att sätta in.
Redigerat av curl, 16 October 2008 - 14:20.
Postad 16 October 2008 - 17:42
En tråd om samma ämne
Ny BD-läsare
Tråden handlade bara om att byta själva läsaren och inte hela enheten, tyvärr.
Jag tror jag, för stunden, struntar i att byta enheten utan har lagt upp den på blocket och hoppas någon är intresserad av en riktigt billig ps3a. Om någon är intresserad av hur min fina lösning ser ut gjorde jag en liten youtube video.
http://www.youtube.c...h?v=COLj9XYHSc8
Redigerat av curl, 16 October 2008 - 17:46.
Postad 16 October 2008 - 18:43
Men nu fungerar det helt plötsligt inte längre utan jag får bara till svar att inga mediaservrar hittades.
Jag upptäckte det efter uppdateringen av 2.50 men jag har inte streamat någon film på några dagar så jag är inte helt säker på att det är denna uppdatering som är skurken.
Är det någon som har en idé om hur jag ska hitta felet?
Postad 16 October 2008 - 21:44
Så här ser det ut på datorn.
https://store.playst...n.com/login.gvm
Edit:
Får rätta mig själv...
I morse funkade det ok. antagligen något tillfälligt. Nu är iaf min nya 80 Gb maskin igång å den tidigare köpta materialet nerladdat.
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 17 October 2008 - 06:43.
Postad 28 October 2008 - 03:36
Jag har streamat film och musik utan problem från min dator via wmp 11 sedan jag skaffade min ps 3 i april.
Men nu fungerar det helt plötsligt inte längre utan jag får bara till svar att inga mediaservrar hittades.
Jag upptäckte det efter uppdateringen av 2.50 men jag har inte streamat någon film på några dagar så jag är inte helt säker på att det är denna uppdatering som är skurken.
Är det någon som har en idé om hur jag ska hitta felet?
Finns mycket att läsa på sonys forum. Dock inte av Sony själva.
Många som har problem med webbläsaren / streaming och att BD läsaren har dött men även 100% bricks.
Min BDläsare dödades av 2.50.
Postad 28 October 2008 - 07:16
Min BDläsare dödades av 2.50.
Hur kan en mjukvara döda en BDspelare? Är det inte så att när BDspelarna packar ihop så gör de det på grund av utmattning till följd av kass byggkvalitet? Kan väl knappast vara mjukvaru-relaterat?
Postad 28 October 2008 - 12:21
Hur kan en mjukvara döda en BDspelare? Är det inte så att när BDspelarna packar ihop så gör de det på grund av utmattning till följd av kass byggkvalitet? Kan väl knappast vara mjukvaru-relaterat?
Så vitt jag vet så styr mjukvara hårdvara.
Tittar på scrubs *lalalallaa*
*uppdaterar
Inga cd/dvd/BD skivor fungerar......
Klappat ihop just när man uppdatera? :S
Sen att hundratals andra har exakt samma problem lämnar jag INTE åt slumpen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?