Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mirai DTL-632V200

592 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 januari 2007 - 11:56

svullen
  • svullen
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fick min nya 632V200 i fredags och har nu testat i ett par timmar.

Jag har tyvärr hittat 4 st felaktiga pixlar.
2 röda 1 blå och 1 grön.
De röda och blå är inga problem och syns inte annat än på näsavstånd men den gröna ligger endast 1 decimeter från centrum och syns ganska tydligt beroende på bild, speciellt när man vet var man skall titta, tittningsavstånd ca 3 meter, går man närmare blir det värre.

Jag har även rätt dålig analog signal i via kabelnätet och där är inte bilden övertygande, men det var rätt väntat.
Dvd(Philips dvp5960) via HDMI är inga problem även VGAingången levererar kanonbild.
Mörka partier i filmer är kanske något tveksamt. men har ännu inte börjar pilla på några inställningar än.

Ett ytterligare problem är att ljudet via hörlursuttaget inte fungerar korrekt, väligt låg volym och ett starkt brummande, dvs icke funktionellt.

Annars överlag mycket bra tv för 6000 kr, betyget blir godkänt med viss tvekan pga den gröna pixeln, ,skulle gärna rekomendera tv:n, med den reservationen dock.
Ska prata med support på måndag för reklamation av ljudproblemet samt pixlarna.

Inköpt på TBH där jag har även en mindre incident vid leveransen som skall redas upp,.
Jag kan återkomma med det ärendet beroende på hur det går.
Mvh

Postad 27 januari 2007 - 20:09

soderb
  • soderb
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fick min DTL-632V200 i fredags. testade den idag, resultat, rengbågens färger dvs trasig. Inte min dag idag tydligen, bilden bestod av en massa färgränder över hela bildrutan, vid ext källa Comhem digitalbox en massa färger, endast ljud ok. Meny val bara färg ränder. Min första LCD köp slutade så här!

Mvh, från Västerås

Postad 27 januari 2007 - 22:46

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Även jag fick min 632V200 från TBH i fredags. Fungerar klockrent med DVI HDMI-kabeln, kör pixelmappat 1360x768 utan några som helst problem.

Signalen från kabeltvn är kanske inte direkt övertygande, fast det var den inte på gamla tvn heller... Min hemmasnickrade 50 tv-kabel från Jula är kanske inte den bästa. :D Ska nog ta mig ner till tv-handlaren och köpa mig en "riktig" tv-kabel så blir nog bilden bättre. :)

Inga döda pixlar eller så, oerhört glad för det. :huh:

Redigerat av pumas, 27 januari 2007 - 22:52.

Postad 27 januari 2007 - 23:43

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0

Även jag fick min 632V200 från TBH i fredags. Fungerar klockrent med DVI HDMI-kabeln, kör pixelmappat 1360x768 utan några som helst problem.

Signalen från kabeltvn är kanske inte direkt övertygande, fast det var den inte på gamla tvn heller... Min hemmasnickrade 50  tv-kabel från Jula är kanske inte den bästa. :D Ska nog ta mig ner till tv-handlaren och köpa mig en "riktig" tv-kabel så blir nog bilden bättre. :)

Inga döda pixlar eller så, oerhört glad för det. :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

När du kör med hdmi-dvi vilket grafikkort kör du med från datorn?

pumas?

Har denna tv HDCP stöd?

Redigerat av tollen88, 28 januari 2007 - 02:37.

Postad 28 januari 2007 - 12:32

Iskall
  • Iskall
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tjena!

Är på jakt efter en lcd-tv nu efter en tids nudel-ätande (är man student så är man.. :)) och har 6000kr (möjligen att jag kan skrapa ihop till 7kkr) att leka med. Har ju iaf kommit underfund med att priserna mellan billiga 26-27" & 32" i princip inte skiljer alls så då är det ju en 32" man vill sikta in sig på =)
Har kikat på Mirai 632V200 och DiBoss LT-32HLFH som båda möter mitt ekonomiska krav iaf..
De verkar ganska likvärdiga sett till panel och anslutningar också, DiBossen verkar dock lite snyggare och det är väl inte helt oviktigt iaf :huh:

Vill ju kunna koppla tvn till datorn också så man kan se på film å kanske spela lite ibland också.. så hur är det med Mirai 632V200, funkar den bra med DVI->HDMI-sladd? Vilket är det bästa alternativet för att få även ljudet till tvn?
Jag har ett ATI x800GTO (x850XT PE) i datorn iaf..

Postad 28 januari 2007 - 13:18

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Har denna tv HDCP stöd?

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom jag har Xbox360 HD-DVD läsare skulle jag kunna se om den har det, men nu har mitt grafikkort inte HDCP, så jag har tyvärr inte möjlighet att testa det.

Jag tror dock att alla TV-apparater med HDMI-ingång ska ha det. Tror det är ett krav med "HD-Ready" märkningen.

Angående olika grafikkort kan jag säga att jag hade lite problem med "glapp" i bilden med ett grafikkort (Leadtek 6800 AGP) med med ett annat (MSI 7900gs PCIE) är "glappen" helt borta. Så det spelar en viss roll vilket grafikkort man använder.

hur är det med Mirai 632V200, funkar den bra med DVI->HDMI-sladd?

Efter att jag köpt Mirai 632V200 tog jag det som självklart att alla LCD-TV och Plasma gick att koppla pixelmappat via DVI-HDMI, men nu har jag upptäckt att det inte är många TV som klarar det.

Mirai:en klarar det galant, och är ett mycket bra val om man vill köra pixelmappat 1360x768 :)

Redigerat av Pulver, 28 januari 2007 - 13:21.

Postad 28 januari 2007 - 14:20

Iskall
  • Iskall
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

hur är det med Mirai 632V200, funkar den bra med DVI->HDMI-sladd?

Efter att jag köpt Mirai 632V200 tog jag det som självklart att alla LCD-TV och Plasma gick att koppla pixelmappat via DVI-HDMI, men nu har jag upptäckt att det inte är många TV som klarar det.

Mirai:en klarar det galant, och är ett mycket bra val om man vill köra pixelmappat 1360x768 :)

<{POST_SNAPBACK}>

Oki, det låter ju najs iaf! mkt lockande pris på den tvn också.. =)

Har du kopplat ljud till tv också eller kör du det till förstärkare eller liknande? Tänkte vad man har för alternativ att koppla in ljud till tvn..
Jag skulle väldigt gärna vilja ha en bild på baksidan av tvn där anslutningarna syns.. Om du nu skulle ha lust å fixa det. :-)

Postad 28 januari 2007 - 14:28

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Jo jag kör ljudet externt till en förstärkare, så jag har inte testat ljudet i TV:n så mycket.

Det finns dock en analog stereo-ingång som jag utgår från att den fungerar samtidigt som man har bilden inkopplad via vga/hdmi/komponent.

Syns bla på Jajkos bilder här:

Mirai ur alla vinklar

:)

Postad 28 januari 2007 - 14:58

Iskall
  • Iskall
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Ahh, tack för dom bilderna! =)

Lutar ju starkt åt en sån tv nu alltså.. Har ju varit utan i en månad nu och det är lite väl tråkigt, man får ju lite mer pluggat kanske men :)

Postad 28 januari 2007 - 16:43

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Signalen från kabeltvn är kanske inte direkt övertygande, fast det var den inte på gamla tvn heller... Min hemmasnickrade 50  tv-kabel från Jula är kanske inte den bästa. :D Ska nog ta mig ner till tv-handlaren och köpa mig en "riktig" tv-kabel så blir nog bilden bättre. :angry:

Inga döda pixlar eller så, oerhört glad för det. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

När du kör med hdmi-dvi vilket grafikkort kör du med från datorn?

pumas?

Har denna tv HDCP stöd?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör bilden via dvi-hdmi från min bärbara Fujitsu-Siemens 1437G, g-kortet är ett Ati x700 Mobility. jag fick också en förskjutning av bilden fast det fixade jag lätt genom powerstrip. :)

Postad 28 januari 2007 - 18:57

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
Vad menar man med pixelmappat?

Postad 28 januari 2007 - 20:05

Zecane
  • Zecane
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Väntar otåligt på min tv just nu..! Ni som beställt från tbh.se, får man något kollinummer därifrån?
Har varit knäppttyst från deras sida men pengarna var de snabba på att dra..
Ångrar att jag inte beställde från itpower men jaja man får stå sitt kast. Hoppas den kommer nästa vecka iaf!

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, inget kollinummer. Under orderhistorik kan jag se att det står "levererat" den 24/1, ingen ytterligare info. Får väl hoppas en avi dyker upp nästa vecka.

Postad 28 januari 2007 - 20:41

JNNS
  • JNNS
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har nu fått upp min 27a och jag måste säga att det är mycket tv för pengarna, inkl frakt betalade jag 5044:- för tv.
Innan köpet var jag sugen på en större tv till sovrummet med, typ en 32a men såhär i efterhand så kan jag understryka att det räcker gott och väl med en 27".

Dock så återstår eldprovet att koppla in datorn och få allt att fungera =)

Det enda som oroar mig är färgen på tvn, svårt att få till det anser jag.

Den här funktionen som heter "backlight" - vad är bäst att välja där tycker ni?
Nu har jag som förinställt 10 (av10).

En fråga till - Är det någon som hör ljud trots att tvn är inställd på mute?

<{POST_SNAPBACK}>

jo jag hör ljud trots den är på mute men det är väldigt lågt , hör också ett brummande ljud från den när man har sänkt backlighten från 10

Postad 29 januari 2007 - 09:07

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Vad menar man med pixelmappat?

<{POST_SNAPBACK}>

Platta skärmar (Dator-TFT och LCD-TV) byggs för en specifik upplösning, eller "native" upplösning som det brukar kallas.

Man kan ställa in en annan upplösning än native, men resultatet ser oftast lite "suddigt" ut.

När man kör native upplösning är varje pixel anpassad efter skärmen - då är det pixelmappat.

För att testa om man kör pixelmappat, alltså "rätt" upplösning kan man surfa in på Pixelmappat.nu för att se hur bilden ser ut.

På nära håll ska man se raka linjer på skärmen och på avstånd ska bilden se jämngrå ut, får man istället olika mönster på skärmen så kör man inte pixelmappat.

Mirai:en har native upplösning 1366x768, men man använder 1360x768 eftersom det är vad grafikkort klarar av att visa. Det innebär att det faktiskt är några få pixlar på sidorna som inte utnyttjas.

hör också ett brummande ljud från den när man har sänkt backlighten från 10

Jag testade detta igår och mycket riktigt så finns det svagt bakgrundsljud när man sänker backligt, men man måste i princip stå vid TV:n och och lyssna på baksidan för att höra det (iallafall hos mig)

Postad 29 januari 2007 - 09:15

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
Man pratar ju om vilka lcd som har pixelmappat har miraien det?

Postad 29 januari 2007 - 09:18

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Man pratar ju om vilka lcd som har pixelmappat har miraien det?

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp! :)

Postad 29 januari 2007 - 10:24

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
Ok bra en anna sak jag har märkt är att när jag kör med vga från datorn och typ om datorn har stått på en timme börjar skärmbilden att hoppa sen tappar skrmen signalen och det står processing och sen om man stänger av skärmen får man göa om alla inställningar man har gjort meed att bilden står i mitten. Bilden kommer precis i samma läge som när jag kör med hdmi-dvi kabel men då kan jag inte flytta bilden alls, kan dessa problem ha att göra med mitt grafikkort (xfx 6600gt 128 minne)

Postad 29 januari 2007 - 11:20

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Det verkar som de där 'tappa kontakt'-problemen som en del har är relaterade till grafikkortet - Ja.

Däremot så har jag ingen aning vilket grafikkort man ska ha för att garanterat ha en stabil bild, kan dock säga att jag har en stabil bild med ett PCI-Express kort, men har upplevt några "ryck" i bilden med ett AGP kort.

Men jag kan givetvis inte säga att det beror på själva kontakten.

Postad 29 januari 2007 - 16:01

TheBlueboy
  • TheBlueboy
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hmm. Jag köpte en Multibrackets M VESA Flexarm IIII för att fästa min Mirai på väggen. För Mirai:en ska ju stödja VESA 100 x 100.

Men när jag försöker skruva fast fästet i TV:n så är skruvarna som följde med fästet för små? Vad gör man då?

Är det någon som vet dimensionerna på de skruvar det ska vara?

Edit: För jag har väl inte rökt hasch och missat att det fanns med sådana skruvar från Mirai?

Redigerat av TheBlueboy, 29 januari 2007 - 16:04.

Postad 29 januari 2007 - 20:04

naredi
  • naredi
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Denna arm har jag och den funkar alldeles utmärkt:
Väggfäste för LCD/Plasma, 3 leder, max 30kg, VESA 75, 100 & 200

Postad 29 januari 2007 - 20:07

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Den kör jag också med, kanonfäste till kanonpris, dock så lämnar ju själva monteringsplattan mot tv:n lite att önska i tex. tjocklek :ph34r:

Postad 29 januari 2007 - 21:22

TheBlueboy
  • TheBlueboy
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det måste ju vara i princip samma fäste.. iaf är dom oerhört snarlika.

Nåja, jag löste det med skruvarna, var bara att gå upp en storlek på skruvarna.

Men jag måste ju säga att fästet vid plattan känns.. hmm.. kanske inte 100%-igt.

Postad 29 januari 2007 - 23:22

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Idag var jag nere hos den lokale radiohandlaren och införskaffade en ny antenn-kabel och vilken skillnad det blev!!! Nu hittade jag till och med en kanal till. :lol: Helt okej bild via den analoga kabel-tv:n, helt klart en glad överraskning. :ph34r:

Postad 30 januari 2007 - 20:51

c[o]re
  • c[o]re
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ja då sitter min Mirai på väggen och jag måste instämma med övriga
här om att det är en riktig kanon tv för de pengarna! Drabbades "bara"
av den död pixel som jag lyckads väcka liv i efter kört tvättprogram några
timmar. Bara hunnit testa analog-tv och dvd via komponent, och resultat
är riktigt bra även om den analoga bilden inte är mycket att hurra för.

Skall bli spännande att testa högupplöst material från datorn, måste bara skaffa
en DVi-HDMi kabel får väl dra iväg och göra det imorgon!

Men som sagt jag är ytterst nöjd med tv'n!

Postad 31 januari 2007 - 10:46

savio
  • savio
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Ni som haft tvn ett tag och tror er ha hittar bra inställningar, kan ni inte skriva ner allt här så kan man kopiera rakt av och se om man blir nöjd? =)

Då menar jag alla inställningar =)

Postad 31 januari 2007 - 14:28

superduffy
  • superduffy
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Ni som haft tvn ett tag och tror er ha hittar bra inställningar, kan ni inte skriva ner allt här så kan man kopiera rakt av och se om man blir nöjd? =)

Då menar jag alla inställningar =)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det skulel jag me gärna vilja ha ;)

Postad 31 januari 2007 - 16:12

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
J#A med ;)

Postad 31 januari 2007 - 20:35

n00b0dy
  • n00b0dy
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har köpt en Mirai 632 främst för ungarna att titta på, då tjockTVn bröt ihop härom veckan.
Extremt krånglig tv att ställa in. Verkar inte vara möjligt att optimera 1 gång för flera källor, dvs hittar hyfsad inställning för kabeltv, men då suger DVD och tvärtom.
En intressant detalj: Mina ungar tittar fortfarande på videoband och det blev en renässans minst sagt. VHS-material blir extremt bra på denna tv, snudd på dvd-kvalitet. Testa själva. Använder en gammal Panasonic video med Monster Scartkabel till Scart 1. Varför det blir så bra vet jag inte, men är klart imponerad.
Ska testa övrigt när jag får tid.

Redigerat av n00b0dy, 31 januari 2007 - 20:36.

Postad 02 februari 2007 - 22:52

Zecane
  • Zecane
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Fick hem min idag och än så länge är jag riktigt nöjd! Har endast testat dvi -> vga än så länge, och bilden blir riktigt bra med 1360x768 upplösning. Om jag sänker backlight så hör jag ett svagt ljud, om man står väldigt nära/bakom tvn, så det är inget minus egentligen. Man hör ett visst brummande ljud från hörlurarna om man har låg volym, men om man använder vanlig volym så hörs inget. Hittade inga döda pixlar då jag testade att köra ett sånt program.

Ska testa DVD via hdmi nästa vecka, hoppas det funkar lika bra!

Postad 03 februari 2007 - 15:54

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Postad bild

Här kommer en bild på mina två senaste inköp. ;) Grymt nöjd med tv:n och högtalarna (Logitech Z-2300), båda rekommenderas starkt. ;)

Kör datorn via tv:n med en DVI --> HDMI-kabel inköpt på HIFI-klubben. Upplösning 1360 x 768 pixxelmappat med sex svarta rader till vänster. Har även gjort en lite justering av bilden med hjälp av powerstrip. ;)

Redigerat av pumas, 03 februari 2007 - 15:58.

Postad 03 februari 2007 - 16:48

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Ett tips är att Inet.se har lagt upp denna TV i sitt sortiment och har tom några i lager för endast 5995:- ;)

Direktlänk

Postad 03 februari 2007 - 22:10

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
pumas får du någon förskjutning i bilden? vad har du för grafikkort?

Postad 03 februari 2007 - 23:53

RobinStensson
  • RobinStensson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej. Idag köpte jag en Mirai DTL-632V200 på Microstore. När jag kom hem var den helt okej men efter att den varit avstängd i ca. 2 timmar startade jag den igen.
Då, istället för det vanliga ljudet hörde jag bara knastrande (lät ungefär som ett smätterband).
Jag har inte gjort något konstigt med tv:n, har inte fått några stötar sen jag fick den och jag har tryckt på att återställa den. Har även kontrollerat alla kablar. Finns det någon som har haft samma problem eller vet hur jag ska göra?

Postad 04 februari 2007 - 00:28

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

pumas får du någon förskjutning i bilden? vad har du för grafikkort?

<{POST_SNAPBACK}>

Han skriver ju att får en förskjutning och att han fixat det med powerstrip.

Alla får en förskjutning av bilden via DVI->HDMI och kan fixa det via powerstrip - om du inte kan justera det måste du göra något fel i powerstrip, eller så är det något annat fel med din dator.

Postad 04 februari 2007 - 16:10

edvul
  • edvul
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Då var en stycke 63v200 beställd från inet, hoppas jag får den på tisdag samt att det är ett fungerande exemplar

Postad 06 februari 2007 - 15:52

delendam
  • delendam
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Efter 2 månaders försiktigt användande så är nog min tv på väg att ge upp.
Spelar xbox360 på vga-ingången och rätt som det är så flimrar bilden till, tv:n försöker ställa om bilden själv, ännu mer flimmer och till slut ger tv:n upp försöker och visar bara en tom skärm.

* Har testat med en annan x360 och får samma problem.
* testat med component-ingången och då verkar det fungera.
* testat x360 med vga-kabel mot projektor och har inga problem.

Verkar som att det är tv:n som har problem, men är osäker på hur garantiproceduren hos powermill går till. Svårt att motbevisa dem om de hävdar att tvn fungerar och så måste jag pröjsa servicen :/

Postad 06 februari 2007 - 15:53

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Har knäppt av lite fler bilder:

(tryck för större)

Postad bild
MythTV - Linux, pixelmappad bild 1360x768

Postad bild
EPG:n i MythTV, bilden är bättre i verkligheten - färgerna ser lite "bleka" ut på kamera-bilden

Postad 06 februari 2007 - 17:07

delendam
  • delendam
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Min exakt en vecka gamla DTL-632V200 strular... Den flimrar, gjorde lite i början och det händer oftare och oftare, igår tom. två gånger på tio minuter. Det fixar sig om man stänger av och sätter på TV:n igen.
Jag stör mig inte så mycket på det just nu, men det blir säkert mycket värre om några månader och vill gärna göra nåt åt saken. Kolla på länken nedan så ser ni vad som är fel:

http://www.youtube.c...h?v=n8kRVlB917Q

Vad kan jag göra? Ska jag lämna in den?

<{POST_SNAPBACK}>

Dom sa till mig att detta berodde på grafikkortet.
Har inte haft chans att testa det med en annan dator än.
Men har bara fått detta när jag kopplar datorn genom VGA.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte riktigt på det dom säger... Samma sak har hänt flera gånger när jag har spelat Nintendo Wii och om det påverkar så har jag komponentkablar. Skillnaden är att det inte flimrar lika kraftigt på Wii än på PC.

<{POST_SNAPBACK}>

Storebror: Hur menar du? Försvinner "fladder"-problemet när du kör Wii med komponentkablar?

Postad 07 februari 2007 - 10:04

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
min försvinner också med vgan

Postad 07 februari 2007 - 11:52

jojje2k
  • jojje2k
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är analfabet när det gäller tv teknik och dessa frågorna är kanske korkade :unsure: . Hur ska jag koppla in datorn till denna tvn, vga eller hdmi-hdmi. Om man kör hdmi behövs bara en sladd, ljud och bild i samma kabel??

Tackar

Postad 07 februari 2007 - 13:00

taku
  • taku
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jaha. Det verkar alltså som att många får det så kallade "flimmer"-problemet när de använder sig av VGA, och endast VGA.

Kanske är dags att skriva till Mirai angående allt detta, få lite svar?

Postad 07 februari 2007 - 13:06

Unregistered6c1e0a28
  • Unregistered6c1e0a28
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Min exakt en vecka gamla DTL-632V200 strular... Den flimrar, gjorde lite i början och det händer oftare och oftare, igår tom. två gånger på tio minuter. Det fixar sig om man stänger av och sätter på TV:n igen.
Jag stör mig inte så mycket på det just nu, men det blir säkert mycket värre om några månader och vill gärna göra nåt åt saken. Kolla på länken nedan så ser ni vad som är fel:

http://www.youtube.c...h?v=n8kRVlB917Q

Vad kan jag göra? Ska jag lämna in den?

<{POST_SNAPBACK}>

Dom sa till mig att detta berodde på grafikkortet.
Har inte haft chans att testa det med en annan dator än.
Men har bara fått detta när jag kopplar datorn genom VGA.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte riktigt på det dom säger... Samma sak har hänt flera gånger när jag har spelat Nintendo Wii och om det påverkar så har jag komponentkablar. Skillnaden är att det inte flimrar lika kraftigt på Wii än på PC.

<{POST_SNAPBACK}>

Storebror: Hur menar du? Försvinner "fladder"-problemet när du kör Wii med komponentkablar?

<{POST_SNAPBACK}>

Det flimrar _också_ på Wii, men inte lika kraftigt som med min PC och komponentkablarna löste inte problemet..

Postad 07 februari 2007 - 16:55

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
min bild börjar flimrar och typ försvinna och sedan komma tillbaka sedan säger skärmen att det jobbar, håller med om att man ska skriva till mirai!

Postad 08 februari 2007 - 08:24

savio
  • savio
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Jag kör datorn via VGA-VGA och hos mig flimmrar det inget överhuvudtaget.

En annan fråga är hur man kan få dataljudet via tvns högtalare?

Postad 08 februari 2007 - 10:47

Unregisterede6cfb3f9
  • Unregisterede6cfb3f9
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Min flimrar inte heller, kör pixelmappat med Vga från Pc´n..

Postad 08 februari 2007 - 10:52

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Flimmer och glapp-problem har antagligen med grafikkortet att göra - inte TV:n.

Har inte testat det själv - men det är väl bara att dra en 3.5 till 3.5 kabel från ljudkortet till TV:ns "PC-Audio" ingång ?

Postad 08 februari 2007 - 14:15

TarZan_Swe
  • TarZan_Swe
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
:) Har feta efter släpningar när jag kollar på dvd-filmer från min dvd.....
någon annan som har samma problem...eller har jag fel inställningar...eller t.o.m. är det dvd-n som e kass..HJÄLP................

Postad 08 februari 2007 - 15:25

Zecane
  • Zecane
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Flimmer och glapp-problem har antagligen med grafikkortet att göra - inte TV:n.

Har inte testat det själv - men det är väl bara att dra en 3.5 till 3.5 kabel från ljudkortet till TV:ns "PC-Audio" ingång ?

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, funkar utmärkt. Jag kör med en splitter som delar ljudutgången från ljudkortet till x2 3,5mm. Sen kabel till högtalare och en annan till TVns PC-Audio. Funkar utmärkt.

Är tvungen att ställa mig till skaran som har problem med VGA. Kör ett 9800 pro, dvi -> vga. Ibland funkar det klockrent i någon timme för att sen krångla ofta, väldigt jobbigt. Känns ju inte så övertygande att köpa ett nytt grafikkort om man inte vet säkert att det inte krånglar heller.
Någon som haft problemet och lyckats lösa det?

Redigerat av Zecane, 08 februari 2007 - 16:54.

Postad 08 februari 2007 - 17:09

AbraKadabra
  • AbraKadabra
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har haft TVn ett par dagar och tänkte att det var dags att ge tillbaka lite.

Jag köpte TVn på Inet och fick den nästa dag. Allt har funkat bra hittills.

Analoga sändningar är, som väntat, ingen höjdare. Jag anser att jag har ganska normala svensson-krav men ändå. Min gamla CRT hade nog t.o.m. lite bättre (men mindre) analog bild.

Det digitala (5m HDMI->DVI från kjell o co) är dock över förväntan. HD-rullar visas väldigt bra (åter igen, jag är inget TV-freak utan en normal TV-tittare) men den största överraskningen är när jag ser på serier från datorn.

En filmsnutt på 350MB@~45 min (xvid?) visas väldigt bra. Det är inte perfekt och framför allt mkt ljusa och mkt mörka områden har sina brister. Dock högt över förväntan, här är jag supernöjd!

Kan ta lite bilder, men det har ju redan visats en del. Finns det önskemål så.

Eftersom bara en tv-mottagare finns så funkar inte PiP med 2 analoga kanaler. Därför känns den funktionen tyvärr lite värdelös. Kanske användbart om man skaffar TVkort till datorn en vacker dag...

Så utan att ha jämfört med an massa andra apparater osv:
Det analog funkar men långt ifrån upphetsande. Det digitala är upphetsande men jag har inte så mycket tidigare erfarenhet av det. Antagligen kan man få ännu bättre om man betalar mer. Jag skulle dock inte betala mer för att förbättra det digitala. En tusing till för bättre analog bild skulle jag kanske gett, men det beror väl mer på signalen än TVn och jag är inte så intresserad att jag vill köpa digitalbox från cåmhäm, än...

Postad 08 februari 2007 - 17:30

edvul
  • edvul
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har haft tvn några dar nu och är rätt nöjd.
Just nu har jag bara analog kabeltv samt 360n inkopplad.
Får se hur det blir med datorn sen, om vga-porten strular dvs, men då kan man väl om jag förstått det rätt använda hdmi- porten.

Den analoga bilden är väl helt ok, men det är tur att dom flesta programen sänds i 4:3 för inzoomade 16:9 sändningar är inte roligt att kolla på. Är det värt att köpa en antennförstärkare eller nått som kan förbättra detta tror ni?

Jag kör 360n över komponent med orginalkablarna och är mkt nöjd med bilden har inte gjort några större inställningar mer än att dra ner backlighten till 3-4. Men det ser bra ut, dock lite mörkt i vissa spel men det går nog att fixa.

Film kör jag just nu endast med xboxens dvd-spelare och jag tycker bilden ser lite matt ut. Men det beror nog på att dess dvd-läsare inte är den bästa samt att jag ännu inte trixat med inställningarna.

En sak som jag reagerat på är när man drar igång en dvdfilm är att den hoppar över till 4:3 och detta kan man endast fixa genom att sätta tv:n på 16:9 (jag hade på auto innan)
Beror detta på xboxen för man kan inte få till rätt aspect ratio i dess dvd meny?

Annars är jag mkt nöjd med tvn köpte den på inet för 6090kr inkl frakt snabb leverans och allt sånt inga döda pixlar vad jag kan se, bra med separata inställningar för varje ingång samt att man kan ha 2 usersettings för respektive ingång. Passar bra till 360n då jag kan ha en inställning för spel samt en för film.

Äh nu ska det spelas lite gears eller rainbow six tar lite bilder sen också och lägger upp.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.