Eller oxå kan man när man gå till timerlistan ,gå in på rätt inspelning och ändra manuellt från programinspelning till timer för att sedan gå upp och ändra till veckovis inspelning så spelas bara det här programmet in och inte repriserna. Ett krux är att det bara funkar samma dag som programmet ska visas på tv.
Sagemcom DVR 6280T 80GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Sagemcom DVR 6240T 40GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Sagemcom DVR 64250T 250GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Sagemcom DVR 64160T 160GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
Sagem ITD-75 (161 inlägg)
|
16 år sedan |
Cardsplitter och Sagems DVR boxar (6 inlägg)
|
17 år sedan |
Sagem DVR 6240T (2 inlägg)
|
18 år sedan |
Sagem DVR 64250 Hängande box, fjärrkontrollen tar inte skruv (2 inlägg)
|
18 år sedan |
DVB-T mottagar test i Ljud&Bild (7 inlägg)
|
18 år sedan |
Vilken hårddiskbox tycker du är bäst? (3 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 14 April 2008 - 15:11
Eller oxå kan man när man gå till timerlistan ,gå in på rätt inspelning och ändra manuellt från programinspelning till timer för att sedan gå upp och ändra till veckovis inspelning så spelas bara det här programmet in och inte repriserna. Ett krux är att det bara funkar samma dag som programmet ska visas på tv.
Postad 14 April 2008 - 16:13
Ni som säger att det fungerar använder ni Program-läge eller Timer-läge. Hur har ni fått PiP att fungera. Min tappar bilden efter 10-15 minuter om jag försöker välja in det efter att ha zappat runt lite.Det kommer upp en fråga om man vill spela in hela serien. Väljer man nej så spelas bara ett program in så nästa vecka får man ställa timern på nytt.
Postad 15 April 2008 - 10:04
Dock har det krånglat några gånger på Boxer-kanalerna i samband med att det bara visats EPG för 2-3 dagar.
På SVT (The War på Kunskapskanalen) och TV4 (Medium och Anna Pihl) t.ex har det funkat utmärkt.
/Janne
Postad 16 April 2008 - 13:34
Mitt mail:
Lite synpunkter/frågor..
-Varför har ni sådana otroliga problem med er mjukvara? Jag jobbar som
programmerare av maskiner och när det finns en bugg åtgärdar man den, inte
lägger till flera.
- Ingen info om DVR boxarna på er hemsida (trots att de funnits ett år)
- Tar ni inte era kunder på allvar?
- Jag har flera kompisar som var sugna på en Sagem box men de har köpt
Dilog och Topfield istället. Enbart för att jag har varnat dom.
- Sen står det att det ska medfölja en component ut kabel. Var är den????
En så länge mycket besviken på Sagem.
Svaret jag fick:
Hej!!
Jag vet inte varför det här så mycket problem med den. Det är folk i
frankrike som fixar den.
Det finns info om dvr boxarna på www.sagem.se
Vi tar våra kunder på allvar.
Komponent medföljder i 64160 och 64250.
Har du inte fått någon sådan kabel ?
Med vänlig hälsning
SAGEM Communcation tekniska support
Malin
Nu 'erkänner' dom att det finns problem eller hur tyder ni svaret?
Skickade ett svar med min adress att jag ville ha en komponentkabel. Få se om den dyker upp. Har för mig att någon i denna tråd lyckades få en hemskickad.
Har upptäckt att om jag inte använder mig av favoritlistor fungerar den bättre. Eller så kan det bero på att jag har gjort en fabriksåterställning typ 204 gånger och äntligen har 'rätt' program hoppat in i burken.
Redigerat av Unregistered1284f43c, 24 April 2008 - 06:35.
Postad 24 April 2008 - 23:39
Med tanke på att det var typ fjärde sidan jag någonsin laddar med dess text-tv-funktion så känns det lite B. ;-)
Postad 29 April 2008 - 07:49
Nu har jag provkört min box några veckor.
Det funkar utmärkt att kolla på alla kanaler, helt ok signal o kvalité. (signalstyrka ligger mellan 70-90% beroende på väder o kvalite ligger på ca 98%)
Guiden o annat funkar bra. Det jag noterat som förbryllar mig är att när jag kollar på en kanal och spelar in en annan så blir inspelningskvalitén skitkass.
Den blir så dålig att det är osebart (pixelerat, blockigt), stänger jag av inspelningen går till den aktuella kanalen och bara kollar så är bilden normal.
Om jag spelar in en kanal o kollar på en annan så är det bra bild på den man kollar på hela tiden, inspelningen är kass...
Detta gäller alla kanaler även de som ligger på "bra" MUX:ar.
Någon som sett något liknande?
MVH
Mike
Postad 29 April 2008 - 16:00
-hänger sig då och då
-bild i bild försvinner och funkar ej då och då
-när bild i bild är ur funktion är oxå den ena tunern ur funktion = kan då ej spela in 2 pårogram samtidigt, endast ett.
Har pratat med supporten igen nyss och fick då beskedet att: "då den nya mjukvaran verkar funka bra för de flesta i Sverige, kan vi inte ens rapportera dina fel till Frankrike som ett "fel". Just ju jobbar vi inte på någon ny mjukvara. Kanske ska du prova något annat märke".
Ja, hon sa faktiskt precis så!
Vilket ******** skämt!
Postad 29 April 2008 - 16:18
/ Micke
Postad 02 May 2008 - 15:08
Postad 02 May 2008 - 20:16
Däremot har jag ett återstående problem, som är mycket irriterande: Då och då så slutar kortet att fungera, och jag får bara "Sätt i programkortet" trots att det redan är i (fast de okodade kanalerna fortsätter att funka). När jag flyttar samma kort till en annan box, så fungerar det felfritt, så uppenbarligen är det inte kortet i sig. Om jag bryter strömmen, så kommer bilden tillbaka en kortare stund, men försvinner igen efter 20 - 30 minuter. Enda sättet att få tillbaka bilden på de kodade kanalerna en längre tid är att återställa till fabriksinställningarna - då börjar det funka igen. Det verkar alltså som att minnet på något sätt blir korrupt, så att avkodningen slutar att funka.
På sistone har det hänt flera gånger - närmare bestämt tre gånger på en veckas tid. Det är oacceptabelt ofta i mina ögon. Det här hände aldrig med de två senaste programvarorna, men däremot råkade jag ut för det ett par gånger med de tidiga programvarorna i höstas. Det verkar alltså som att problemet har varit löst, men återkommit på nytt i den senaste firmwaren. Jag trodde från början att det hade att göra med cardsplittern, men nu har jag provat även med originalkortet direkt i boxen utan någon skillnad.
Är det fler som råkat ut för det här skumma problemet?
Postad 02 May 2008 - 20:42
Det mesta har funkat bra för mig med den senaste programvaran (jag har en DVR-6280), och jag har hittills inte råkat ut för en enda missad inspelning sen den här programvaran kom. Någon enstaka hängning, men inte mer än nån gång i veckan, och då kan jag leva med det.
Däremot har jag ett återstående problem, som är mycket irriterande: Då och då så slutar kortet att fungera, och jag får bara "Sätt i programkortet" trots att det redan är i (fast de okodade kanalerna fortsätter att funka). När jag flyttar samma kort till en annan box, så fungerar det felfritt, så uppenbarligen är det inte kortet i sig. Om jag bryter strömmen, så kommer bilden tillbaka en kortare stund, men försvinner igen efter 20 - 30 minuter. Enda sättet att få tillbaka bilden på de kodade kanalerna en längre tid är att återställa till fabriksinställningarna - då börjar det funka igen. Det verkar alltså som att minnet på något sätt blir korrupt, så att avkodningen slutar att funka.
På sistone har det hänt flera gånger - närmare bestämt tre gånger på en veckas tid. Det är oacceptabelt ofta i mina ögon. Det här hände aldrig med de två senaste programvarorna, men däremot råkade jag ut för det ett par gånger med de tidiga programvarorna i höstas. Det verkar alltså som att problemet har varit löst, men återkommit på nytt i den senaste firmwaren. Jag trodde från början att det hade att göra med cardsplittern, men nu har jag provat även med originalkortet direkt i boxen utan någon skillnad.
Är det fler som råkat ut för det här skumma problemet?
Jag har råkat ut för samma problem, skickade in den och fick den utbytt det var något fel på kortläsaren.. Det låter som exakt samma problem som du har!
Postad 02 May 2008 - 20:48
Jag har pratat med min direkt kontakt på Sagem, de ska byta ut deras support helt och hållet, de känner till den bristande kunskapen samt en massa påhitt som supporten skapar för att undvika problemlösning. Allt detta som ni skriver stämmer inte och är ren nonsens från deras support. Jag tycker ni som fortfarande har problem med era boxar skickar in dem och önskar en swap. Sedan angående ny mjukvara så utvecklas Navigator mjukvaran hela tiden så att det lär nog dyka upp nya mjukvaror framöver, jag vet det själv pga att jag är Alpha testare och ska få en ny inom en månad för test med lite nya features. Angående dagens mjukvara så funkar det väldigt bra för mig :-)Min 6280 strular oxå trots nya mjukvaran (0.8.6). Har under tre dagar testar 3 olika boxar. Denna tredje har samma fel som alla andra - så det måste ha med mjukvaran att göra.
-hänger sig då och då
-när bild i bild är ur funktion är oxå den ena tunern ur funktion = kan då ej spela in 2 pårogram samtidigt, endast ett.
Har pratat med supporten igen nyss och fick då beskedet att: "då den nya mjukvaran verkar funka bra för de flesta i Sverige, kan vi inte ens rapportera dina fel till Frankrike som ett "fel". Just ju jobbar vi inte på någon ny mjukvara. Kanske ska du prova något annat märke".
Vilket ******** skämt!
Postad 03 May 2008 - 11:00
Jag skulle gissa på att din ena tuner är kass och att boxen bara använder den om den primära tunern är upptagen (genom att du tittar på en kanal t.ex.). Hur blir bildkvalitén på PIP:en om du drar igång den? Hur blir kvalitén på båda inspelade program om du spelar in två samtidigt (jag gissar att en är bra, en dålig)?Guiden o annat funkar bra. Det jag noterat som förbryllar mig är att när jag kollar på en kanal och spelar in en annan så blir inspelningskvalitén skitkass. Den blir så dålig att det är osebart (pixelerat, blockigt), stänger jag av inspelningen går till den aktuella kanalen och bara kollar så är bilden normal. Om jag spelar in en kanal o kollar på en annan så är det bra bild på den man kollar på hela tiden, inspelningen är kass...
Postad 04 May 2008 - 17:58
Jag har pratat med min direkt kontakt på Sagem, de ska byta ut deras support helt och hållet, de känner till den bristande kunskapen samt en massa påhitt som supporten skapar för att undvika problemlösning. Allt detta som ni skriver stämmer inte och är ren nonsens från deras support. Jag tycker ni som fortfarande har problem med era boxar skickar in dem och önskar en swap. Sedan angående ny mjukvara så utvecklas Navigator mjukvaran hela tiden så att det lär nog dyka upp nya mjukvaror framöver, jag vet det själv pga att jag är Alpha testare och ska få en ny inom en månad för test med lite nya features. Angående dagens mjukvara så funkar det väldigt bra för mig :-)
swap
Vad menas med det?
Tänkte även passa på att säga att efter sista mjukvaran så fungerade inte min box bra alls, med efter att jag gjort 3 st fabrikåterställningar så fungerar det faktiskt bra nu..... Få se hur länge
Postad 04 May 2008 - 18:57
Men har några frågetecken....
Finns det någon HDMI utgång ?
Finns det någon CA-slot?
Eller ska man vänta på en MPEG-4 box istället?
Postad 04 May 2008 - 18:58
Swap = Utbyte av mottagareswap
![]()
Vad menas med det?
Tänkte även passa på att säga att efter sista mjukvaran så fungerade inte min box bra alls, med efter att jag gjort 3 st fabrikåterställningar så fungerar det faktiskt bra nu..... Få se hur länge
Postad 04 May 2008 - 21:01
Nej, ingen HDMI-utgång.Är väldigt sugen att hoppa på boxer erbjudandet Sagem DVR-64160 för 995kr med tvillingkort.
Men har några frågetecken....
Finns det någon HDMI utgång ?
Finns det någon CA-slot?
Eller ska man vänta på en MPEG-4 box istället?
Nej, ingen extra CA-slot, men det finns ju plats för programkortet... Duh!
Postad 04 May 2008 - 21:22
Nej, ingen HDMI-utgång.
Nej, ingen extra CA-slot, men det finns ju plats för programkortet... Duh!
Givetvis förstår jag att det finns plats för kortet....varför jag fråga beror på att dom som har
CA-slot så finns (eller kommer) det konverteringsprodukter som gör att de kommer att kunna ta emot MPEG4-sändningar.
Duh!
Postad 04 May 2008 - 21:45
Det där med konverterings produkter som cam moduler som ska lösa MPEG4 tror jag inte så värst mycket på pga av att det har varit på tapeten i 2 år samt att priset lär nog inte bli gratis i slutändan om det dyker upp något. Kostar nog nästan som en ny box i slutändan.Givetvis förstår jag att det finns plats för kortet....varför jag fråga beror på att dom som har
CA-slot så finns (eller kommer) det konverteringsprodukter som gör att de kommer att kunna ta emot MPEG4-sändningar.
Duh!
Sedan angående boxar med dubbla mottagare och inspelning tror jag att det blir tuff med att boxen ska hanteras av endast en ca modul... Hela mjukvaran är uppbyggd runt processor i boxen samt videoprocessorer m m, så enkelt är det nog inte annars hade vi sett produkterna redan...
Postad 05 May 2008 - 08:35
Jag har fortfarande problem med boxen. Ibland blir inspelningarna helt svart ioförsig bättre än ingenting men ej bra.
Den missar även inspelningar helt fortfarande. Bild i bild funkar ibland. Ibland när man byter kanal så flimrar bilden ett litet tag eller om jag har bild i bild så flimrarbilden också om jag stänger av boxen och sätter på den igen så funkar boxen bra igen men felen åter kommer senare.
Jag har ocså fått höra ifrån Sagems suport att det inte kommer någon ny uppdatering för att Boxen fungerar bra nu det är endast ett fåtal som har problem och dom rekomenderar att skicka in boxen för service. Jag tror inte det hjälper för boxen funkar ju i 3-4 dagar sedan kommer problemen svårt för verkstaden att simulera felen + att jag får vara utan box i 1 -2 veckor.
Postad 05 May 2008 - 16:32
Postad 05 May 2008 - 21:19
Beställde boxen från boxers hemsida och fick hem den 6 mars och har alltså fortfarande ingen fungerande box, det är tur att man sparade den gamla digitalboxen.
Känner mig ganska uppgiven när det gäller boxen, blir inte förvånad om det är fortsatt strul med den nya, hade jag haft möjlighet hade jag lämnat tillbaks den men ångertiden gick ju ut när den var inne på service den första gången.
Postad 06 May 2008 - 05:56
När jag kollar denna tråd vill jag läsa om "nya markboxar från Sagem", inte "jag har problem med min strulande Sagem-box".
Skulle man kunna ha separata trådar där de med Sagem-problem får prata av sig och enbart prata om nya markboxar från Sagem i denna tråd?
Postad 06 May 2008 - 14:50
Den här tråden skulle vara stendöd om vi bara pratade nya boxar...En sak jag har funderat på ett tag:
När jag kollar denna tråd vill jag läsa om "nya markboxar från Sagem", inte "jag har problem med min strulande Sagem-box".
Skulle man kunna ha separata trådar där de med Sagem-problem får prata av sig och enbart prata om nya markboxar från Sagem i denna tråd?
Postad 06 May 2008 - 20:57
Den här tråden skulle vara stendöd om vi bara pratade nya boxar...
Jag frågade nyligen om ITD-61 men kan inte minnas att jag fick några svar.
Postad 07 May 2008 - 10:07
Jag skulle gissa på att din ena tuner är kass och att boxen bara använder den om den primära tunern är upptagen (genom att du tittar på en kanal t.ex.). Hur blir bildkvalitén på PIP:en om du drar igång den? Hur blir kvalitén på båda inspelade program om du spelar in två samtidigt (jag gissar att en är bra, en dålig)?
Ja det skulle ju förklara en del om den sekundära tunern är paj...
Bildkvalitén på PiP är kass på PiP kanalen o bra på den "primära". Jag har inte testat spela in 2 samtidigt, får testa det o se hur det blir.
Postad 07 May 2008 - 10:35
Hursomhelst förlängde mitt boxer abonnemang och fick en Sagem DVR 6280T. Kopplade in den och min första tanke var det är något fel på fjärrkontrollen. Gick inte ens att välja någonting i inställningarna i början. Tillslut svarade den. Bytte batterier men fjärrkontrollen är urkass. Slutar funka i någon minut då och då. Sen kan den funka bra ett tag igen.
Ser att detta diskuterats förr men min fråga är gäller detta för alla? Eller finns det någon med en fjärrkontroll som funkar. Kan vara bra att veta innan jag går till OnOff och kräver en ny box. Iofs tänker jag göra det även om det gäller alla boxar. De ska fan inte sälja något som inte funkar. Då får jag väl byta den 1 gång i veckan tills den funkar. :-)
Postad 07 May 2008 - 11:22
Kan dock vara ngt snabbare på min gamla Thomsonbox som den oxå funkar på
Annica
Postad 07 May 2008 - 13:03
jag tycker att min fjärr funkar helt ok.
Kan dock vara ngt snabbare på min gamla Thomsonbox som den oxå funkar på
Annica
ok, det är inte så att du som jag får förklara för barnen att tyvärr verkar boxen inte vilja slå på nu utan ni får vänta i 5 min och se om den är på bättre humör då? :-)
Allvarlig, kan jag få sitta och trycka och trycka i 30 sek innan den fattar att jag vill byta kanal. Snabba kanalbyten, my ass!
/Anders
Postad 07 May 2008 - 14:47
Någon annan med problem med fjärren som testat detta?
Postad 07 May 2008 - 15:50
Fanns ju en scart till komponent också men då ryker ju mitt Wii.
Aldrig får man vara nöjd, och är man nöjd så regnar det! :-)
Postad 07 May 2008 - 21:10
MEN vad som däremot funkade var att jag flyttade boxen bort från tv:n. Förr stod den på en hylla alldeles under tv:n. Jag flyttade ner boxen under hyllan i "skuggan" från tv:n. Kan då köra med RGB som jag inte kan om den står nära tv:n????????????
Kan ljuset från tv:n verkligen störa ir-mottagaren på boxen? Verkar dock vara så.
Postad 07 May 2008 - 21:44
Är TVn en Samsung LCD? Kan inte riktigt begripa hur det skulle fungera, men jag vill minnas att det varit snack tidigare på forumet om just Samsung. Minns dock inte om man kom fram till något den gången.Kan ljuset från tv:n verkligen störa ir-mottagaren på boxen? Verkar dock vara så.
Postad 08 May 2008 - 07:19
Är TVn en Samsung LCD? Kan inte riktigt begripa hur det skulle fungera, men jag vill minnas att det varit snack tidigare på forumet om just Samsung. Minns dock inte om man kom fram till något den gången.
Huyndai HLT-32V2, men har läst på nätet att panelen i den kommer från Samsung.
Postad 09 May 2008 - 07:47
Japp, jag kan bekräfta att det fungerar på samma sätt hemma hos mig. Jag har en Panasonic plasma.Har upptäckt en sak nyss ang. fjärrkontrollen och min DVR 8260T. Fjärrkontrollen funkar finfint så länge tv är avslagen. Slår jag på tv:n så slutar fjärrkontrollen att funka eller segar ned sig totalt. Slår av tv:n, vips så funkar fjärrkontrollen/boxen finfint igen. Kan återupprepa hur många gånger som helst.
Någon annan med problem med fjärren som testat detta?
Enligt supporten kan "äldre" LCD- och plasma-apparater tydligen störa ut IR-mottagaren i boxen. Fråga mig inte hur. Jag har försökt fråga supporten hur de lyckats bygga den enda ir-mottagaren i världen som är känslig för teveapparater, men de har inget svar på det.
Deras lösning är att man ska ställa om teven till 100Hz, som om alla har en splitter ny LCD/plasma som klarar 100Hz. (Som ni säkert förstår av min syrliga kommentar, har jag inte en 100Hz-plasma...
Jag provade också att ställa boxen längre från teven, från hyllan direkt under, till hyllan längst ner, men det blev bara en marginell skillnad. Dock till det bättre, men det är ju trist om man ska vara tvungen att ställa boxen i ett annat rum än teven!!
Har sedan pratat med Expert, där jag köpte boxen, de vill ta in den på service, för enligt både dem och Sagem-supporten ska det här problemet vara löst iom senaste programvaran. Men jag är nog det levande beviset på att så inte är fallet. Därför är jag lite skeptisk till att vara utan box i ett antal veckor för att förmodligen få tillbaka en som har samma problem...
Postad 12 May 2008 - 10:02
Ja det skulle ju förklara en del om den sekundära tunern är paj...
Bildkvalitén på PiP är kass på PiP kanalen o bra på den "primära". Jag har inte testat spela in 2 samtidigt, får testa det o se hur det blir.
Då har man felanmält problemet med inspelningar o tunern... Ska skicka in boxen till service och se vad de har att säga om det... Problemet uppstår ju alltid när jag använder båda tunersen samtidigt.
*inspelningar samtidigt - en med bra bild den andra med kass bild
*PiP - Bra bild på den primära kass bild i PiP rutan,
*Kolla på en kanal samtidigt spela in på en kanal - bra bild på den man kollar på kass på inspelningen...
Postad 12 May 2008 - 20:15
Japp, jag kan bekräfta att det fungerar på samma sätt hemma hos mig. Jag har en Panasonic plasma.
Enligt supporten kan "äldre" LCD- och plasma-apparater tydligen störa ut IR-mottagaren i boxen. Fråga mig inte hur. Jag har försökt fråga supporten hur de lyckats bygga den enda ir-mottagaren i världen som är känslig för teveapparater, men de har inget svar på det.
Deras lösning är att man ska ställa om teven till 100Hz, som om alla har en splitter ny LCD/plasma som klarar 100Hz. (Som ni säkert förstår av min syrliga kommentar, har jag inte en 100Hz-plasma...)
Jag provade också att ställa boxen längre från teven, från hyllan direkt under, till hyllan längst ner, men det blev bara en marginell skillnad. Dock till det bättre, men det är ju trist om man ska vara tvungen att ställa boxen i ett annat rum än teven!!
Har sedan pratat med Expert, där jag köpte boxen, de vill ta in den på service, för enligt både dem och Sagem-supporten ska det här problemet vara löst iom senaste programvaran. Men jag är nog det levande beviset på att så inte är fallet. Därför är jag lite skeptisk till att vara utan box i ett antal veckor för att förmodligen få tillbaka en som har samma problem...
Ja att köpa nåt på Expert är inte att rekomendera, Detta hände mig:
Det blev fel på min mikro och då ska dom ju skicka den på lagning vilket betyder att dom först väntar ca 2 veckor med att skicka iväg den (Dom vill väl få ihop några stycken så att det blir billigare frakt) Sen hör dom aldrig av sig så efter en månad får jag av eget initiativ ringa Experts service/support och där säger dom att jag får ringa dit dom har skickat den (Det borde väl Expert göra och sen ringa upp mig eller!?). Sen ringer jag servicestället och får då veta att den inte gick att reparera och att du ska få en ny och att den ska ha varit beställd till Expert butiken för två veckor sen. Sen säger reparatören att Expert brukar missa att det är du som ska ha den och istället lägger den på hyllan och säljer den till nån annan. Då besöker jag butiken och påpekar allt jag fått veta från servicestället, ja då, du ska få en ny men vi har ingen hemma, det står dock ett demoex i affären, sen säger Expertsäljerskan att vi ringer när den kommer. När kommer den då frågar jag? Imorgon tror vi men vi ringer dig då. Ingen ringer och nu har det gått fyra dar... Har nu varit utan mikro i snart 5 veckor. Fortsättning följer.
Postad 12 May 2008 - 22:34
Min 6280 strular oxå trots nya mjukvaran (0.8.6). Har under tre dagar testar 3 olika boxar. Denna tredje har samma fel som alla andra - så det måste ha med mjukvaran att göra.
-hänger sig då och då
Vilket ******** skämt!
Ja, och det otroliga är att Boxer godkänner såna boxar! Dom har ju till och med Sagemboxar med i sina abonnemangspaket. Boxer kan inte ha betalat mycket för Sagems boxar. Har som tur läst denna tråden och kommer nog aldrig att köpa nån Sagembox.
Postad 13 May 2008 - 08:03
Postad 13 May 2008 - 11:10
Jag håller med BenganJ!Kände att jag var tvungen att skriva en rad... Jag är supernöjd med min box, har fungerat klanderfritt sedan den senaste programvaran. Alla inspelningar funkar, det går att pausa, hoppa framåt och bakåt hur som helst utan problem. Jag jobbar själv med support och det är svårt, för att inte säga omöjligt, att fixa problem som bara dyker upp hos vissa användare. Kolla så att ni har bra antennsignal, själv har jag en stor utomhusantenn och får c:a 98% antennsignal - kanske ni har problem där? Att bägge mottagarna är upptagna när man kör bild i bild är ju inte så konstigt, då ser man ju på två program så då måste bägge mottagarna användas.
Supernöjd med min box nu med version 0.8.6
Postad 13 May 2008 - 12:25
Kände att jag var tvungen att skriva en rad... Jag är supernöjd med min box, har fungerat klanderfritt sedan den senaste programvaran. Alla inspelningar funkar, det går att pausa, hoppa framåt och bakåt hur som helst utan problem. Jag jobbar själv med support och det är svårt, för att inte säga omöjligt, att fixa problem som bara dyker upp hos vissa användare. Kolla så att ni har bra antennsignal, själv har jag en stor utomhusantenn och får c:a 98% antennsignal - kanske ni har problem där? Att bägge mottagarna är upptagna när man kör bild i bild är ju inte så konstigt, då ser man ju på två program så då måste bägge mottagarna användas.
Jag är också nöjd med funktionen på boxen bara det att fjärrkontrollen störs av tv:n. När det är som värst får man slå av tv:n och byta kanal. Men den har inte missat några inspelningar och uppspelningar funkar också perfekt. Mycket bättre än de 3 dilogboxar jag har haft tidigare. De var så illa att jag tycker jag bytt upp mig nu med en fjärrkontroll som inte funkar när tv: är på och mindre hårddisk :-) Den senaste boxen jag fick hem från Dilog kunde inte ens använda den CA-modul jag fått från Dilog. Fick byta med en kompis till en CA som Dilogboxen klarade. Då gav jag upp med Dilog och gav bort den... Men nu handlade inte denna tråd om dilog... ursäkta! :-)
Ska testa min box på någon annan tv och se om det blir någon skillnad.
Postad 14 May 2008 - 14:50
Postad 14 May 2008 - 17:24
Nu har jag efter någon månad inte mycket att klaga på. Inga missade inspelningar eller liknande.
Kan hålla med om fjärrkontrollen. Men efter någon minut efter att jag slagit på min tv (FSC LCD 40") så fungerar den bra.
Ett tips är att om man har en trådlös sändare (bild/ljud) så hjälper det oftast att stänga av den.
Postad 15 May 2008 - 05:29
Ni hittar recensionerna på Hembiokoll.se...
Postad 15 May 2008 - 16:26
Postad 19 May 2008 - 21:25
Jag bodde i lägenhet tidigare och hade comhem. Nu har jag två boxar med hårddisk som bara passar comhem och tjejen har en massa program (läs skit) där som jag ABSOLUT INTE får ta bort. Tänkte höra om någon vet om man kan välja en extern ingång för inspelning på denna box. De Samsungboxar jag hade till comhem kan inte det och min tanke var att om Sagem klarar det så köper jag en 250Gb box och spelar in de gamla programmen på den nya boxen.
Det finns en del kritiska inlägg om denna box. Är den inte värd att köpa? Pratade med en försäljare och han sa att Sagems boxar var de som de haft minst problem med. Dilog värst, Samsung sen och Sagem bäst. Några kommentarer?
Mvh Martin
Postad 20 May 2008 - 09:33
Tyvärr kan inte DVB-T-boxarna med hårddisk spela in från en extern ingång. De tar bara bitströmmen som den kommer i etern och spelar in den på hårddisken. Om du vill spela in det du har på ComHem-boxarna får du lov att köpa en DVD-inspelare eller köra någon video-grabber i en PC.Tänkte höra om någon vet om man kan välja en extern ingång för inspelning på denna box. De Samsungboxar jag hade till comhem kan inte det och min tanke var att om Sagem klarar det så köper jag en 250Gb box och spelar in de gamla programmen på den nya boxen.
Postad 20 May 2008 - 14:42
Har skickat boxen (DVR 64160)på service för 14 dagar sen. Fick ett brev hem där serviceföretaget skriver att dom väntar på en utbytesbox då min ej gick att reparera. På min mailfråga om när den kommer så svarar dom att dom inte vet. Boxar är beställda för tre veckor sedan men dom har inte fått veta när dom kommer.
Har idag försök ringa SAGEM för att få veta hur dom föreslår att lösa detta men deras support svarar bara att dom inte har ett svar utan vill att man mailar frågan. Jag bad uttryckligen att få prata med en person som kan svara men det gick ej.
Mailade då min fråga och fick ett mailsvar att dom inte vet när dom kommer. De är beställda i Frankrike men ingen på hela Sagem vet när leverans sker. Vet ej hur dom i så fall kan sälja nya boxar.
Det går inte att komma i kontakt med Sagem direkt utan allt sker via supporten som väl är något call-center någonstans. Får väl ta och hälsa på dom personligen i Kista eftersom jag bor i Stockholm.
Så nu sitter jag utan TV i 14 dagar och kan inte få besked när det kommer en ersättningsbox till mig. Bra support va. Boxer säger att dom skall kompensera mig via månadsavgiften men vad hjälper det när man inte kan se på TV.
Köp något annat fabrikat om du vill se TV och framför allt köp inte i paket från Boxer för då finns det ingen som tar något ansvar utan man skyller på varandra. Köp i affär så du har någon att prata med.
Postad 20 May 2008 - 20:51
Nu sitter jag fast.
Har skickat boxen (DVR 64160)på service för 14 dagar sen. Fick ett brev hem där serviceföretaget skriver att dom väntar på en utbytesbox då min ej gick att reparera. På min mailfråga om när den kommer så svarar dom att dom inte vet. Boxar är beställda för tre veckor sedan men dom har inte fått veta när dom kommer.
Har idag försök ringa SAGEM för att få veta hur dom föreslår att lösa detta men deras support svarar bara att dom inte har ett svar utan vill att man mailar frågan. Jag bad uttryckligen att få prata med en person som kan svara men det gick ej.
Mailade då min fråga och fick ett mailsvar att dom inte vet när dom kommer. De är beställda i Frankrike men ingen på hela Sagem vet när leverans sker. Vet ej hur dom i så fall kan sälja nya boxar.
Det går inte att komma i kontakt med Sagem direkt utan allt sker via supporten som väl är något call-center någonstans. Får väl ta och hälsa på dom personligen i Kista eftersom jag bor i Stockholm.
Så nu sitter jag utan TV i 14 dagar och kan inte få besked när det kommer en ersättningsbox till mig. Bra support va. Boxer säger att dom skall kompensera mig via månadsavgiften men vad hjälper det när man inte kan se på TV.
Köp något annat fabrikat om du vill se TV och framför allt köp inte i paket från Boxer för då finns det ingen som tar något ansvar utan man skyller på varandra. Köp i affär så du har någon att prata med.
Sitter i samma sits....skickade in min box(dvr64160) på service en andra vända, (då felet kvarstod efter första) den 4 april och får besked om försening av utbytesbox den 15 april.
Har idag fortfarande inte fått någon ny box
Tur att man har kvar den gamla boxen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Sagem ITD-75
110 filmer
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler