Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nya Markboxar FrÄn Sagem

724 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 14 April 2008 - 15:11

frk gas
  • frk gas
  • AnvĂ€ndare

• 136 inlĂ€gg
  • 0
Det kommer upp en frÄga om man vill spela in hela serien. VÀljer man nej sÄ spelas bara ett program in sÄ nÀsta vecka fÄr man stÀlla timern pÄ nytt.
Eller oxÄ kan man nÀr man gÄ till timerlistan ,gÄ in pÄ rÀtt inspelning och Àndra manuellt frÄn programinspelning till timer för att sedan gÄ upp och Àndra till veckovis inspelning sÄ spelas bara det hÀr programmet in och inte repriserna. Ett krux Àr att det bara funkar samma dag som programmet ska visas pÄ tv.

Postad 14 April 2008 - 16:13

tompa59
  • tompa59
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0

Det kommer upp en frÄga om man vill spela in hela serien. VÀljer man nej sÄ spelas bara ett program in sÄ nÀsta vecka fÄr man stÀlla timern pÄ nytt.
Eller oxÄ kan man nÀr man gÄ till timerlistan ,gÄ in pÄ rÀtt inspelning och Àndra manuellt frÄn programinspelning till timer för att sedan gÄ upp och Àndra till veckovis inspelning sÄ spelas bara det hÀr programmet in och inte repriserna. Ett krux Àr att det bara funkar samma dag som programmet ska visas pÄ tv.

Ni som sÀger att det fungerar anvÀnder ni Program-lÀge eller Timer-lÀge. Hur har ni fÄtt PiP att fungera. Min tappar bilden efter 10-15 minuter om jag försöker vÀlja in det efter att ha zappat runt lite.

Postad 15 April 2008 - 10:04

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlĂ€gg
  • 0
Serieinspelningar fungerar fint efter sista uppdateringen.

Dock har det krÄnglat nÄgra gÄnger pÄ Boxer-kanalerna i samband med att det bara visats EPG för 2-3 dagar.
PÄ SVT (The War pÄ Kunskapskanalen) och TV4 (Medium och Anna Pihl) t.ex har det funkat utmÀrkt.
/Janne

Postad 16 April 2008 - 13:34

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0
Skickade ett nytt mail till Sagem dÄ jag tyckte att 'inga kÀnda problem' kÀndes som ett bra svar.
Mitt mail:

Lite synpunkter/frÄgor..

-Varför har ni sÄdana otroliga problem med er mjukvara? Jag jobbar som
programmerare av maskiner och nÀr det finns en bugg ÄtgÀrdar man den, inte
lÀgger till flera.

- Ingen info om DVR boxarna pÄ er hemsida (trots att de funnits ett Är)

- Tar ni inte era kunder pÄ allvar?

- Jag har flera kompisar som var sugna pÄ en Sagem box men de har köpt
Dilog och Topfield istÀllet. Enbart för att jag har varnat dom.

- Sen stÄr det att det ska medfölja en component ut kabel. Var Àr den????

En sÄ lÀnge mycket besviken pÄ Sagem.

Svaret jag fick:

Hej!!

Jag vet inte varför det hÀr sÄ mycket problem med den. Det Àr folk i
frankrike som fixar den.
Det finns info om dvr boxarna pÄ www.sagem.se
Vi tar vÄra kunder pÄ allvar.
Komponent medföljder i 64160 och 64250.
Har du inte fÄtt nÄgon sÄdan kabel ?

Med vÀnlig hÀlsning

SAGEM Communcation tekniska support

Malin

Nu 'erkÀnner' dom att det finns problem eller hur tyder ni svaret?
Skickade ett svar med min adress att jag ville ha en komponentkabel. FÄ se om den dyker upp. Har för mig att nÄgon i denna trÄd lyckades fÄ en hemskickad.

Har upptÀckt att om jag inte anvÀnder mig av favoritlistor fungerar den bÀttre. Eller sÄ kan det bero pÄ att jag har gjort en fabriksÄterstÀllning typ 204 gÄnger och Àntligen har 'rÀtt' program hoppat in i burken. :) ;) :)

Redigerat av Unregistered1284f43c, 24 April 2008 - 06:35.

Postad 24 April 2008 - 23:39

lunkwill
  • lunkwill
  • LĂ€rjunge

• 304 inlĂ€gg
  • 0
Heh, idag lyckades jag hÀnga boxen genom att gÄ till sida 100 pÄ Discoverys text-tv. Siffrorna byttes till 000 istÀllet och ljudet hördes frÄn kanalen men den reagerade inte alls pÄ fjÀrren. Blev att rycka strömsladden istÀllet.

Med tanke pÄ att det var typ fjÀrde sidan jag nÄgonsin laddar med dess text-tv-funktion sÄ kÀnns det lite B. ;-)

Postad 29 April 2008 - 07:49

MikeSkip
  • MikeSkip
  • Amatör

• 60 inlĂ€gg
  • 0
Hej,
Nu har jag provkört min box nÄgra veckor.

Det funkar utmÀrkt att kolla pÄ alla kanaler, helt ok signal o kvalité. (signalstyrka ligger mellan 70-90% beroende pÄ vÀder o kvalite ligger pÄ ca 98%)
Guiden o annat funkar bra. Det jag noterat som förbryllar mig Àr att nÀr jag kollar pÄ en kanal och spelar in en annan sÄ blir inspelningskvalitén skitkass.
Den blir sÄ dÄlig att det Àr osebart (pixelerat, blockigt), stÀnger jag av inspelningen gÄr till den aktuella kanalen och bara kollar sÄ Àr bilden normal.
Om jag spelar in en kanal o kollar pÄ en annan sÄ Àr det bra bild pÄ den man kollar pÄ hela tiden, inspelningen Àr kass...
Detta gÀller alla kanaler Àven de som ligger pÄ "bra" MUX:ar.
:(

NÄgon som sett nÄgot liknande?

MVH
Mike

Postad 29 April 2008 - 16:00

osvanberg
  • osvanberg
  • LĂ€rjunge

• 285 inlĂ€gg
  • 0
Min 6280 strular oxÄ trots nya mjukvaran (0.8.6). Har under tre dagar testar 3 olika boxar. Denna tredje har samma fel som alla andra - sÄ det mÄste ha med mjukvaran att göra.

-hÀnger sig dÄ och dÄ
-bild i bild försvinner och funkar ej dÄ och dÄ
-nÀr bild i bild Àr ur funktion Àr oxÄ den ena tunern ur funktion = kan dÄ ej spela in 2 pÄrogram samtidigt, endast ett.

Har pratat med supporten igen nyss och fick dÄ beskedet att: "dÄ den nya mjukvaran verkar funka bra för de flesta i Sverige, kan vi inte ens rapportera dina fel till Frankrike som ett "fel". Just ju jobbar vi inte pÄ nÄgon ny mjukvara. Kanske ska du prova nÄgot annat mÀrke".

Ja, hon sa faktiskt precis sÄ!
Vilket ******** skÀmt!

Postad 29 April 2008 - 16:18

Unregistered6384c774
  • Unregistered6384c774
  • Wannabe

• 29 inlĂ€gg
  • 0
Du Àr inte ensam om att tycka att det Àr helt kass , min 6280T missar ocksÄ inspelningar pÄ olika kanaler vid olika tillfÀllen. Men det kanske Àr sÄ Sagem tycker att det ska fungera

/ Micke

Postad 02 May 2008 - 15:08

Berget1055
  • Berget1055
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Jag har sjÀlv 2 stycken Sagem boxar,6280,64250,den senare har Àn sÄ lÀnge fungerat perfect,men 6280 har verkligen fungerat som man kan vÀnta sig av en produkt frÄn Frankrike,dvs inte alls.SÄ hÀdan efter rekommenderar jag alla jag kÀnner att absolut inte köpa en Sagem-box,mycket pÄ grund av nÀstan obefintlig support nÀr det hÀnder nÄgot,och som vi alla vet hÀnder det en hel del skumma saker med vissa Sagem-boxar.Ett rÄd till alla er som har problem boxar,LÀmna tillbaka dom till ÄterfösÀljaren.

Postad 02 May 2008 - 20:16

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0
Det mesta har funkat bra för mig med den senaste programvaran (jag har en DVR-6280), och jag har hittills inte rÄkat ut för en enda missad inspelning sen den hÀr programvaran kom. NÄgon enstaka hÀngning, men inte mer Àn nÄn gÄng i veckan, och dÄ kan jag leva med det.

DÀremot har jag ett ÄterstÄende problem, som Àr mycket irriterande: DÄ och dÄ sÄ slutar kortet att fungera, och jag fÄr bara "SÀtt i programkortet" trots att det redan Àr i (fast de okodade kanalerna fortsÀtter att funka). NÀr jag flyttar samma kort till en annan box, sÄ fungerar det felfritt, sÄ uppenbarligen Àr det inte kortet i sig. Om jag bryter strömmen, sÄ kommer bilden tillbaka en kortare stund, men försvinner igen efter 20 - 30 minuter. Enda sÀttet att fÄ tillbaka bilden pÄ de kodade kanalerna en lÀngre tid Àr att ÄterstÀlla till fabriksinstÀllningarna - dÄ börjar det funka igen. Det verkar alltsÄ som att minnet pÄ nÄgot sÀtt blir korrupt, sÄ att avkodningen slutar att funka.

PÄ sistone har det hÀnt flera gÄnger - nÀrmare bestÀmt tre gÄnger pÄ en veckas tid. Det Àr oacceptabelt ofta i mina ögon. Det hÀr hÀnde aldrig med de tvÄ senaste programvarorna, men dÀremot rÄkade jag ut för det ett par gÄnger med de tidiga programvarorna i höstas. Det verkar alltsÄ som att problemet har varit löst, men Äterkommit pÄ nytt i den senaste firmwaren. Jag trodde frÄn början att det hade att göra med cardsplittern, men nu har jag provat Àven med originalkortet direkt i boxen utan nÄgon skillnad.

Är det fler som rĂ„kat ut för det hĂ€r skumma problemet?

Postad 02 May 2008 - 20:42

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0

Det mesta har funkat bra för mig med den senaste programvaran (jag har en DVR-6280), och jag har hittills inte rÄkat ut för en enda missad inspelning sen den hÀr programvaran kom. NÄgon enstaka hÀngning, men inte mer Àn nÄn gÄng i veckan, och dÄ kan jag leva med det.

DÀremot har jag ett ÄterstÄende problem, som Àr mycket irriterande: DÄ och dÄ sÄ slutar kortet att fungera, och jag fÄr bara "SÀtt i programkortet" trots att det redan Àr i (fast de okodade kanalerna fortsÀtter att funka). NÀr jag flyttar samma kort till en annan box, sÄ fungerar det felfritt, sÄ uppenbarligen Àr det inte kortet i sig. Om jag bryter strömmen, sÄ kommer bilden tillbaka en kortare stund, men försvinner igen efter 20 - 30 minuter. Enda sÀttet att fÄ tillbaka bilden pÄ de kodade kanalerna en lÀngre tid Àr att ÄterstÀlla till fabriksinstÀllningarna - dÄ börjar det funka igen. Det verkar alltsÄ som att minnet pÄ nÄgot sÀtt blir korrupt, sÄ att avkodningen slutar att funka.

PÄ sistone har det hÀnt flera gÄnger - nÀrmare bestÀmt tre gÄnger pÄ en veckas tid. Det Àr oacceptabelt ofta i mina ögon. Det hÀr hÀnde aldrig med de tvÄ senaste programvarorna, men dÀremot rÄkade jag ut för det ett par gÄnger med de tidiga programvarorna i höstas. Det verkar alltsÄ som att problemet har varit löst, men Äterkommit pÄ nytt i den senaste firmwaren. Jag trodde frÄn början att det hade att göra med cardsplittern, men nu har jag provat Àven med originalkortet direkt i boxen utan nÄgon skillnad.

Är det fler som rĂ„kat ut för det hĂ€r skumma problemet?

Jag har rÄkat ut för samma problem, skickade in den och fick den utbytt det var nÄgot fel pÄ kortlÀsaren.. Det lÄter som exakt samma problem som du har!

Postad 02 May 2008 - 20:48

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0

Min 6280 strular oxÄ trots nya mjukvaran (0.8.6). Har under tre dagar testar 3 olika boxar. Denna tredje har samma fel som alla andra - sÄ det mÄste ha med mjukvaran att göra.

-hÀnger sig dÄ och dÄ
-nÀr bild i bild Àr ur funktion Àr oxÄ den ena tunern ur funktion = kan dÄ ej spela in 2 pÄrogram samtidigt, endast ett.

Har pratat med supporten igen nyss och fick dÄ beskedet att: "dÄ den nya mjukvaran verkar funka bra för de flesta i Sverige, kan vi inte ens rapportera dina fel till Frankrike som ett "fel". Just ju jobbar vi inte pÄ nÄgon ny mjukvara. Kanske ska du prova nÄgot annat mÀrke".

Vilket ******** skÀmt!

Jag har pratat med min direkt kontakt pÄ Sagem, de ska byta ut deras support helt och hÄllet, de kÀnner till den bristande kunskapen samt en massa pÄhitt som supporten skapar för att undvika problemlösning. Allt detta som ni skriver stÀmmer inte och Àr ren nonsens frÄn deras support. Jag tycker ni som fortfarande har problem med era boxar skickar in dem och önskar en swap. Sedan angÄende ny mjukvara sÄ utvecklas Navigator mjukvaran hela tiden sÄ att det lÀr nog dyka upp nya mjukvaror framöver, jag vet det sjÀlv pga att jag Àr Alpha testare och ska fÄ en ny inom en mÄnad för test med lite nya features. AngÄende dagens mjukvara sÄ funkar det vÀldigt bra för mig :-)

Postad 03 May 2008 - 11:00

lunkwill
  • lunkwill
  • LĂ€rjunge

• 304 inlĂ€gg
  • 0

Guiden o annat funkar bra. Det jag noterat som förbryllar mig Àr att nÀr jag kollar pÄ en kanal och spelar in en annan sÄ blir inspelningskvalitén skitkass. Den blir sÄ dÄlig att det Àr osebart (pixelerat, blockigt), stÀnger jag av inspelningen gÄr till den aktuella kanalen och bara kollar sÄ Àr bilden normal. Om jag spelar in en kanal o kollar pÄ en annan sÄ Àr det bra bild pÄ den man kollar pÄ hela tiden, inspelningen Àr kass...

Jag skulle gissa pÄ att din ena tuner Àr kass och att boxen bara anvÀnder den om den primÀra tunern Àr upptagen (genom att du tittar pÄ en kanal t.ex.). Hur blir bildkvalitén pÄ PIP:en om du drar igÄng den? Hur blir kvalitén pÄ bÄda inspelade program om du spelar in tvÄ samtidigt (jag gissar att en Àr bra, en dÄlig)?

Postad 04 May 2008 - 17:58

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0

Jag har pratat med min direkt kontakt pÄ Sagem, de ska byta ut deras support helt och hÄllet, de kÀnner till den bristande kunskapen samt en massa pÄhitt som supporten skapar för att undvika problemlösning. Allt detta som ni skriver stÀmmer inte och Àr ren nonsens frÄn deras support. Jag tycker ni som fortfarande har problem med era boxar skickar in dem och önskar en swap. Sedan angÄende ny mjukvara sÄ utvecklas Navigator mjukvaran hela tiden sÄ att det lÀr nog dyka upp nya mjukvaror framöver, jag vet det sjÀlv pga att jag Àr Alpha testare och ska fÄ en ny inom en mÄnad för test med lite nya features. AngÄende dagens mjukvara sÄ funkar det vÀldigt bra för mig :-)

swap :)
Vad menas med det?

TÀnkte Àven passa pÄ att sÀga att efter sista mjukvaran sÄ fungerade inte min box bra alls, med efter att jag gjort 3 st fabrikÄterstÀllningar sÄ fungerar det faktiskt bra nu..... FÄ se hur lÀnge

Postad 04 May 2008 - 18:57

mustasch
  • mustasch
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Är vĂ€ldigt sugen att hoppa pĂ„ boxer erbjudandet Sagem DVR-64160 för 995kr med tvillingkort.
Men har nÄgra frÄgetecken....

Finns det nÄgon HDMI utgÄng ?
Finns det nÄgon CA-slot?
Eller ska man vÀnta pÄ en MPEG-4 box istÀllet?

Postad 04 May 2008 - 18:58

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0

swap :)
Vad menas med det?

TÀnkte Àven passa pÄ att sÀga att efter sista mjukvaran sÄ fungerade inte min box bra alls, med efter att jag gjort 3 st fabrikÄterstÀllningar sÄ fungerar det faktiskt bra nu..... FÄ se hur lÀnge

Swap = Utbyte av mottagare

Postad 04 May 2008 - 21:01

story
  • story
  • AnvĂ€ndare

• 160 inlĂ€gg
  • 0

Är vĂ€ldigt sugen att hoppa pĂ„ boxer erbjudandet Sagem DVR-64160 för 995kr med tvillingkort.
Men har nÄgra frÄgetecken....

Finns det nÄgon HDMI utgÄng ?
Finns det nÄgon CA-slot?
Eller ska man vÀnta pÄ en MPEG-4 box istÀllet?

Nej, ingen HDMI-utgÄng.
Nej, ingen extra CA-slot, men det finns ju plats för programkortet... Duh!

Postad 04 May 2008 - 21:22

mustasch
  • mustasch
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0

Nej, ingen HDMI-utgÄng.
Nej, ingen extra CA-slot, men det finns ju plats för programkortet... Duh!

Givetvis förstÄr jag att det finns plats för kortet....varför jag frÄga beror pÄ att dom som har
CA-slot sÄ finns (eller kommer) det konverteringsprodukter som gör att de kommer att kunna ta emot MPEG4-sÀndningar.
Duh! :)

Postad 04 May 2008 - 21:45

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0

Givetvis förstÄr jag att det finns plats för kortet....varför jag frÄga beror pÄ att dom som har
CA-slot sÄ finns (eller kommer) det konverteringsprodukter som gör att de kommer att kunna ta emot MPEG4-sÀndningar.
Duh! :)

Det dÀr med konverterings produkter som cam moduler som ska lösa MPEG4 tror jag inte sÄ vÀrst mycket pÄ pga av att det har varit pÄ tapeten i 2 Är samt att priset lÀr nog inte bli gratis i slutÀndan om det dyker upp nÄgot. Kostar nog nÀstan som en ny box i slutÀndan.

Sedan angÄende boxar med dubbla mottagare och inspelning tror jag att det blir tuff med att boxen ska hanteras av endast en ca modul... Hela mjukvaran Àr uppbyggd runt processor i boxen samt videoprocessorer m m, sÄ enkelt Àr det nog inte annars hade vi sett produkterna redan...

Postad 05 May 2008 - 08:35

62an
  • 62an
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Hej pÄ er alla

Jag har fortfarande problem med boxen. Ibland blir inspelningarna helt svart ioförsig bÀttre Àn ingenting men ej bra.
Den missar Àven inspelningar helt fortfarande. Bild i bild funkar ibland. Ibland nÀr man byter kanal sÄ flimrar bilden ett litet tag eller om jag har bild i bild sÄ flimrarbilden ocksÄ om jag stÀnger av boxen och sÀtter pÄ den igen sÄ funkar boxen bra igen men felen Äter kommer senare.
Jag har ocsÄ fÄtt höra ifrÄn Sagems suport att det inte kommer nÄgon ny uppdatering för att Boxen fungerar bra nu det Àr endast ett fÄtal som har problem och dom rekomenderar att skicka in boxen för service. Jag tror inte det hjÀlper för boxen funkar ju i 3-4 dagar sedan kommer problemen svÄrt för verkstaden att simulera felen + att jag fÄr vara utan box i 1 -2 veckor.

Postad 05 May 2008 - 16:32

tompa59
  • tompa59
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Jag har i alla fall ledsnat pÄ strulet och har skickat 64160 pÄ service. KnÀppt att man dÄ blir utan TV under tiden men Sagem erbjuder inget utbyte. TÀnkte att detta Àr rÀtt vÀg att gÄ. Dom fÄr max tre servicebesök pÄ sig sedan Àr det dags att hÀva köpet frÄn Boxer om felen kvarstÄr. Detta Àr tyvÀrr nog Ànda sÀttet att komma vidare med sin strulande lilla lÄda. Om man hÀver köpet vilken summa pengar har man rÀtt till dÄ. De 1200 som man betalade eller boxens egentliga marknadsvÀrde som Àr över 3400kr. Jag mÄste ju i sÄ fall köpa en ny ute pÄ stan. NÄgon som vet.

Postad 05 May 2008 - 21:19

hannihatten
  • hannihatten
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0
Jag skickade ivÀg min box pÄ en andra vÀnda till service den 7 april, 15 april fÄr jag ett brev som sÀger att dom vÀntar pÄ en utbytesbox, har dock ej fÄtt nÄgon ny box Ànnu den 5 maj.

BestÀllde boxen frÄn boxers hemsida och fick hem den 6 mars och har alltsÄ fortfarande ingen fungerande box, det Àr tur att man sparade den gamla digitalboxen.

KÀnner mig ganska uppgiven nÀr det gÀller boxen, blir inte förvÄnad om det Àr fortsatt strul med den nya, hade jag haft möjlighet hade jag lÀmnat tillbaks den men Ängertiden gick ju ut nÀr den var inne pÄ service den första gÄngen.
:P

Postad 06 May 2008 - 05:56

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlĂ€gg
  • 0
En sak jag har funderat pÄ ett tag:

NÀr jag kollar denna trÄd vill jag lÀsa om "nya markboxar frÄn Sagem", inte "jag har problem med min strulande Sagem-box".

Skulle man kunna ha separata trÄdar dÀr de med Sagem-problem fÄr prata av sig och enbart prata om nya markboxar frÄn Sagem i denna trÄd? :P

Postad 06 May 2008 - 14:50

story
  • story
  • AnvĂ€ndare

• 160 inlĂ€gg
  • 0

En sak jag har funderat pÄ ett tag:

NÀr jag kollar denna trÄd vill jag lÀsa om "nya markboxar frÄn Sagem", inte "jag har problem med min strulande Sagem-box".

Skulle man kunna ha separata trÄdar dÀr de med Sagem-problem fÄr prata av sig och enbart prata om nya markboxar frÄn Sagem i denna trÄd? :P

Den hÀr trÄden skulle vara stendöd om vi bara pratade nya boxar...

Postad 06 May 2008 - 20:57

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlĂ€gg
  • 0

Den hÀr trÄden skulle vara stendöd om vi bara pratade nya boxar...

Jag frÄgade nyligen om ITD-61 men kan inte minnas att jag fick nÄgra svar.

Postad 07 May 2008 - 10:07

MikeSkip
  • MikeSkip
  • Amatör

• 60 inlĂ€gg
  • 0

Jag skulle gissa pÄ att din ena tuner Àr kass och att boxen bara anvÀnder den om den primÀra tunern Àr upptagen (genom att du tittar pÄ en kanal t.ex.). Hur blir bildkvalitén pÄ PIP:en om du drar igÄng den? Hur blir kvalitén pÄ bÄda inspelade program om du spelar in tvÄ samtidigt (jag gissar att en Àr bra, en dÄlig)?

Ja det skulle ju förklara en del om den sekundÀra tunern Àr paj...
Bildkvalitén pÄ PiP Àr kass pÄ PiP kanalen o bra pÄ den "primÀra". Jag har inte testat spela in 2 samtidigt, fÄr testa det o se hur det blir.

Postad 07 May 2008 - 10:35

akzon
  • akzon
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Har lÀnge krÄnglat med Dilog och efter att fÄtt min box utbytt 2 ggr tröttnade jag. Hade en Dilog dt-550 dvr som jag faktiskt gav bort tillslut. Den lÄste sig ibland vid uppspelning av inspelat material. (lustigt nog fick jag tillbaka den efter 2 dagar, killen ville inte ens ha den gratis fast han inte har nÄgon hÄrdiskbox idag :-) )

Hursomhelst förlÀngde mitt boxer abonnemang och fick en Sagem DVR 6280T. Kopplade in den och min första tanke var det Àr nÄgot fel pÄ fjÀrrkontrollen. Gick inte ens att vÀlja nÄgonting i instÀllningarna i början. Tillslut svarade den. Bytte batterier men fjÀrrkontrollen Àr urkass. Slutar funka i nÄgon minut dÄ och dÄ. Sen kan den funka bra ett tag igen.

Ser att detta diskuterats förr men min frÄga Àr gÀller detta för alla? Eller finns det nÄgon med en fjÀrrkontroll som funkar. Kan vara bra att veta innan jag gÄr till OnOff och krÀver en ny box. Iofs tÀnker jag göra det Àven om det gÀller alla boxar. De ska fan inte sÀlja nÄgot som inte funkar. DÄ fÄr jag vÀl byta den 1 gÄng i veckan tills den funkar. :-)

Postad 07 May 2008 - 11:22

frk gas
  • frk gas
  • AnvĂ€ndare

• 136 inlĂ€gg
  • 0
jag tycker att min fjÀrr funkar helt ok.
Kan dock vara ngt snabbare pÄ min gamla Thomsonbox som den oxÄ funkar pÄ
Annica

Postad 07 May 2008 - 13:03

akzon
  • akzon
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0

jag tycker att min fjÀrr funkar helt ok.
Kan dock vara ngt snabbare pÄ min gamla Thomsonbox som den oxÄ funkar pÄ
Annica

ok, det Àr inte sÄ att du som jag fÄr förklara för barnen att tyvÀrr verkar boxen inte vilja slÄ pÄ nu utan ni fÄr vÀnta i 5 min och se om den Àr pÄ bÀttre humör dÄ? :-)

Allvarlig, kan jag fÄ sitta och trycka och trycka i 30 sek innan den fattar att jag vill byta kanal. Snabba kanalbyten, my ass!

/Anders

Postad 07 May 2008 - 14:47

akzon
  • akzon
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Har upptÀckt en sak nyss ang. fjÀrrkontrollen och min DVR 8260T. FjÀrrkontrollen funkar finfint sÄ lÀnge tv Àr avslagen. SlÄr jag pÄ tv:n sÄ slutar fjÀrrkontrollen att funka eller segar ned sig totalt. SlÄr av tv:n, vips sÄ funkar fjÀrrkontrollen/boxen finfint igen. Kan Äterupprepa hur mÄnga gÄnger som helst.

NÄgon annan med problem med fjÀrren som testat detta?

Postad 07 May 2008 - 15:50

akzon
  • akzon
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
hmmm kanske jag som Àr en idiot men scart ut stod pÄ RGB, stÀllde om till PAL och dÄ verkar det funka...... FÄr vÀl leva med att grafiken ser ut som skrÀp......

Fanns ju en scart till komponent ocksÄ men dÄ ryker ju mitt Wii.

Aldrig fÄr man vara nöjd, och Àr man nöjd sÄ regnar det! :-)

Postad 07 May 2008 - 21:10

akzon
  • akzon
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
FörlÄt ska snart vara tyst men RGB/PAL historien löste inte problemet helt. FörstÄr inte varför det skulle ha nÄgon pÄverkan alls pÄ boxen.

MEN vad som dÀremot funkade var att jag flyttade boxen bort frÄn tv:n. Förr stod den pÄ en hylla alldeles under tv:n. Jag flyttade ner boxen under hyllan i "skuggan" frÄn tv:n. Kan dÄ köra med RGB som jag inte kan om den stÄr nÀra tv:n????????????

Kan ljuset frÄn tv:n verkligen störa ir-mottagaren pÄ boxen? Verkar dock vara sÄ.

Postad 07 May 2008 - 21:44

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0

Kan ljuset frÄn tv:n verkligen störa ir-mottagaren pÄ boxen? Verkar dock vara sÄ.

Är TVn en Samsung LCD? Kan inte riktigt begripa hur det skulle fungera, men jag vill minnas att det varit snack tidigare pĂ„ forumet om just Samsung. Minns dock inte om man kom fram till nĂ„got den gĂ„ngen.

Postad 08 May 2008 - 07:19

akzon
  • akzon
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0

Är TVn en Samsung LCD? Kan inte riktigt begripa hur det skulle fungera, men jag vill minnas att det varit snack tidigare pĂ„ forumet om just Samsung. Minns dock inte om man kom fram till nĂ„got den gĂ„ngen.

Huyndai HLT-32V2, men har lÀst pÄ nÀtet att panelen i den kommer frÄn Samsung.

Postad 09 May 2008 - 07:47

story
  • story
  • AnvĂ€ndare

• 160 inlĂ€gg
  • 0

Har upptÀckt en sak nyss ang. fjÀrrkontrollen och min DVR 8260T. FjÀrrkontrollen funkar finfint sÄ lÀnge tv Àr avslagen. SlÄr jag pÄ tv:n sÄ slutar fjÀrrkontrollen att funka eller segar ned sig totalt. SlÄr av tv:n, vips sÄ funkar fjÀrrkontrollen/boxen finfint igen. Kan Äterupprepa hur mÄnga gÄnger som helst.

NÄgon annan med problem med fjÀrren som testat detta?

Japp, jag kan bekrÀfta att det fungerar pÄ samma sÀtt hemma hos mig. Jag har en Panasonic plasma.
Enligt supporten kan "Àldre" LCD- och plasma-apparater tydligen störa ut IR-mottagaren i boxen. FrÄga mig inte hur. Jag har försökt frÄga supporten hur de lyckats bygga den enda ir-mottagaren i vÀrlden som Àr kÀnslig för teveapparater, men de har inget svar pÄ det.
Deras lösning Àr att man ska stÀlla om teven till 100Hz, som om alla har en splitter ny LCD/plasma som klarar 100Hz. (Som ni sÀkert förstÄr av min syrliga kommentar, har jag inte en 100Hz-plasma... :))
Jag provade ocksÄ att stÀlla boxen lÀngre frÄn teven, frÄn hyllan direkt under, till hyllan lÀngst ner, men det blev bara en marginell skillnad. Dock till det bÀttre, men det Àr ju trist om man ska vara tvungen att stÀlla boxen i ett annat rum Àn teven!!
Har sedan pratat med Expert, dÀr jag köpte boxen, de vill ta in den pÄ service, för enligt bÄde dem och Sagem-supporten ska det hÀr problemet vara löst iom senaste programvaran. Men jag Àr nog det levande beviset pÄ att sÄ inte Àr fallet. DÀrför Àr jag lite skeptisk till att vara utan box i ett antal veckor för att förmodligen fÄ tillbaka en som har samma problem...

Postad 12 May 2008 - 10:02

MikeSkip
  • MikeSkip
  • Amatör

• 60 inlĂ€gg
  • 0

Ja det skulle ju förklara en del om den sekundÀra tunern Àr paj...
Bildkvalitén pÄ PiP Àr kass pÄ PiP kanalen o bra pÄ den "primÀra". Jag har inte testat spela in 2 samtidigt, fÄr testa det o se hur det blir.

DÄ har man felanmÀlt problemet med inspelningar o tunern... Ska skicka in boxen till service och se vad de har att sÀga om det... Problemet uppstÄr ju alltid nÀr jag anvÀnder bÄda tunersen samtidigt.
*inspelningar samtidigt - en med bra bild den andra med kass bild
*PiP - Bra bild pÄ den primÀra kass bild i PiP rutan,
*Kolla pÄ en kanal samtidigt spela in pÄ en kanal - bra bild pÄ den man kollar pÄ kass pÄ inspelningen...

:unsure:

Postad 12 May 2008 - 20:15

MrX75
  • MrX75
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

Japp, jag kan bekrÀfta att det fungerar pÄ samma sÀtt hemma hos mig. Jag har en Panasonic plasma.
Enligt supporten kan "Àldre" LCD- och plasma-apparater tydligen störa ut IR-mottagaren i boxen. FrÄga mig inte hur. Jag har försökt frÄga supporten hur de lyckats bygga den enda ir-mottagaren i vÀrlden som Àr kÀnslig för teveapparater, men de har inget svar pÄ det.
Deras lösning Àr att man ska stÀlla om teven till 100Hz, som om alla har en splitter ny LCD/plasma som klarar 100Hz. (Som ni sÀkert förstÄr av min syrliga kommentar, har jag inte en 100Hz-plasma... :))
Jag provade ocksÄ att stÀlla boxen lÀngre frÄn teven, frÄn hyllan direkt under, till hyllan lÀngst ner, men det blev bara en marginell skillnad. Dock till det bÀttre, men det Àr ju trist om man ska vara tvungen att stÀlla boxen i ett annat rum Àn teven!!
Har sedan pratat med Expert, dÀr jag köpte boxen, de vill ta in den pÄ service, för enligt bÄde dem och Sagem-supporten ska det hÀr problemet vara löst iom senaste programvaran. Men jag Àr nog det levande beviset pÄ att sÄ inte Àr fallet. DÀrför Àr jag lite skeptisk till att vara utan box i ett antal veckor för att förmodligen fÄ tillbaka en som har samma problem...

Ja att köpa nÄt pÄ Expert Àr inte att rekomendera, Detta hÀnde mig:

Det blev fel pÄ min mikro och dÄ ska dom ju skicka den pÄ lagning vilket betyder att dom först vÀntar ca 2 veckor med att skicka ivÀg den (Dom vill vÀl fÄ ihop nÄgra stycken sÄ att det blir billigare frakt) Sen hör dom aldrig av sig sÄ efter en mÄnad fÄr jag av eget initiativ ringa Experts service/support och dÀr sÀger dom att jag fÄr ringa dit dom har skickat den (Det borde vÀl Expert göra och sen ringa upp mig eller!?). Sen ringer jag servicestÀllet och fÄr dÄ veta att den inte gick att reparera och att du ska fÄ en ny och att den ska ha varit bestÀlld till Expert butiken för tvÄ veckor sen. Sen sÀger reparatören att Expert brukar missa att det Àr du som ska ha den och istÀllet lÀgger den pÄ hyllan och sÀljer den till nÄn annan. DÄ besöker jag butiken och pÄpekar allt jag fÄtt veta frÄn servicestÀllet, ja dÄ, du ska fÄ en ny men vi har ingen hemma, det stÄr dock ett demoex i affÀren, sen sÀger ExpertsÀljerskan att vi ringer nÀr den kommer. NÀr kommer den dÄ frÄgar jag? Imorgon tror vi men vi ringer dig dÄ. Ingen ringer och nu har det gÄtt fyra dar... Har nu varit utan mikro i snart 5 veckor. FortsÀttning följer.

Postad 12 May 2008 - 22:34

MrX75
  • MrX75
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

-hÀnger sig dÄ och dÄ

Vilket ******** skÀmt!

Ja, och det otroliga Àr att Boxer godkÀnner sÄna boxar! Dom har ju till och med Sagemboxar med i sina abonnemangspaket. Boxer kan inte ha betalat mycket för Sagems boxar. Har som tur lÀst denna trÄden och kommer nog aldrig att köpa nÄn Sagembox.

Postad 13 May 2008 - 08:03

BenganJ
  • BenganJ
  • AnvĂ€ndare

• 160 inlĂ€gg
  • 0
KÀnde att jag var tvungen att skriva en rad... Jag Àr supernöjd med min box, har fungerat klanderfritt sedan den senaste programvaran. Alla inspelningar funkar, det gÄr att pausa, hoppa framÄt och bakÄt hur som helst utan problem. Jag jobbar sjÀlv med support och det Àr svÄrt, för att inte sÀga omöjligt, att fixa problem som bara dyker upp hos vissa anvÀndare. Kolla sÄ att ni har bra antennsignal, sjÀlv har jag en stor utomhusantenn och fÄr c:a 98% antennsignal - kanske ni har problem dÀr? Att bÀgge mottagarna Àr upptagna nÀr man kör bild i bild Àr ju inte sÄ konstigt, dÄ ser man ju pÄ tvÄ program sÄ dÄ mÄste bÀgge mottagarna anvÀndas.

Postad 13 May 2008 - 11:10

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0

KÀnde att jag var tvungen att skriva en rad... Jag Àr supernöjd med min box, har fungerat klanderfritt sedan den senaste programvaran. Alla inspelningar funkar, det gÄr att pausa, hoppa framÄt och bakÄt hur som helst utan problem. Jag jobbar sjÀlv med support och det Àr svÄrt, för att inte sÀga omöjligt, att fixa problem som bara dyker upp hos vissa anvÀndare. Kolla sÄ att ni har bra antennsignal, sjÀlv har jag en stor utomhusantenn och fÄr c:a 98% antennsignal - kanske ni har problem dÀr? Att bÀgge mottagarna Àr upptagna nÀr man kör bild i bild Àr ju inte sÄ konstigt, dÄ ser man ju pÄ tvÄ program sÄ dÄ mÄste bÀgge mottagarna anvÀndas.

Jag hÄller med BenganJ!
Supernöjd med min box nu med version 0.8.6

Postad 13 May 2008 - 12:25

akzon
  • akzon
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr ocksÄ nöjd med funktionen pÄ boxen bara det att fjÀrrkontrollen störs av tv:n. NÀr det Àr som vÀrst fÄr man slÄ av tv:n och byta kanal. Men den har inte missat nÄgra inspelningar och uppspelningar funkar ocksÄ perfekt. Mycket bÀttre Àn de 3 dilogboxar jag har haft tidigare. De var sÄ illa att jag tycker jag bytt upp mig nu med en fjÀrrkontroll som inte funkar nÀr tv: Àr pÄ och mindre hÄrddisk :-) Den senaste boxen jag fick hem frÄn Dilog kunde inte ens anvÀnda den CA-modul jag fÄtt frÄn Dilog. Fick byta med en kompis till en CA som Dilogboxen klarade. DÄ gav jag upp med Dilog och gav bort den... Men nu handlade inte denna trÄd om dilog... ursÀkta! :-)

Ska testa min box pÄ nÄgon annan tv och se om det blir nÄgon skillnad.

Postad 14 May 2008 - 14:50

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr ocksÄ nöjd och har egentligen varit det sedan uppdateringen efter jul nÄn gÄng. NÄgot enstaka strul har det varit sedan dess, och efter senaste uppdateringen inget strul alls. Skillnaden mot nÀr jag köpte boxen i oktober förra Äret Àr enorm.

Postad 14 May 2008 - 17:24

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0
Kan faktiskt hÄlla med. MEN, jag hade massa strul med den senaste mjukvaran. Först efter att jag gjorde 3 eller 4 st fabriksÄterstÀllningar fungerade den bra.
Nu har jag efter nÄgon mÄnad inte mycket att klaga pÄ. Inga missade inspelningar eller liknande.

Kan hÄlla med om fjÀrrkontrollen. Men efter nÄgon minut efter att jag slagit pÄ min tv (FSC LCD 40") sÄ fungerar den bra.

Ett tips Àr att om man har en trÄdlös sÀndare (bild/ljud) sÄ hjÀlper det oftast att stÀnga av den.

Postad 15 May 2008 - 05:29

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlĂ€gg
  • 0
Hembiokoll har testat Sagem DVR-4250T och har passat pÄ att bÄde göra en kort videorecension (vi vet att ni gillar video, era webb 2.0-nördar :D ) samt en mer traditionell textrecension.

Ni hittar recensionerna pÄ Hembiokoll.se...

Postad 15 May 2008 - 16:26

rolla_5
  • rolla_5
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag har upptĂ€ckt en liten bugg. NĂ€r den har missat att spela in lite pĂ„ nĂ„tt program pga att fler Ă€nn tvĂ„ inspelningar överlappar. Kommer dĂ€r upp en ruta nĂ€r man startar den. Har man dĂ„ schemalagt en inspelning innan man startar den manuellt kommer rutan upp nĂ€r den startar automatiskt och dĂ„ börjar den inte spela in förĂ€n man har startat den sjĂ€lv och tryckt bort rutan. Är det nĂ„gon annan som har upplevt det?

Postad 19 May 2008 - 21:25

martin991
  • martin991
  • Amatör

• 70 inlĂ€gg
  • 0
Tjena...
Jag bodde i lÀgenhet tidigare och hade comhem. Nu har jag tvÄ boxar med hÄrddisk som bara passar comhem och tjejen har en massa program (lÀs skit) dÀr som jag ABSOLUT INTE fÄr ta bort. TÀnkte höra om nÄgon vet om man kan vÀlja en extern ingÄng för inspelning pÄ denna box. De Samsungboxar jag hade till comhem kan inte det och min tanke var att om Sagem klarar det sÄ köper jag en 250Gb box och spelar in de gamla programmen pÄ den nya boxen.

Det finns en del kritiska inlĂ€gg om denna box. Är den inte vĂ€rd att köpa? Pratade med en försĂ€ljare och han sa att Sagems boxar var de som de haft minst problem med. Dilog vĂ€rst, Samsung sen och Sagem bĂ€st. NĂ„gra kommentarer?

Mvh Martin

Postad 20 May 2008 - 09:33

dalle
  • dalle
  • ForumrĂ€v

• 537 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte höra om nÄgon vet om man kan vÀlja en extern ingÄng för inspelning pÄ denna box. De Samsungboxar jag hade till comhem kan inte det och min tanke var att om Sagem klarar det sÄ köper jag en 250Gb box och spelar in de gamla programmen pÄ den nya boxen.

TyvÀrr kan inte DVB-T-boxarna med hÄrddisk spela in frÄn en extern ingÄng. De tar bara bitströmmen som den kommer i etern och spelar in den pÄ hÄrddisken. Om du vill spela in det du har pÄ ComHem-boxarna fÄr du lov att köpa en DVD-inspelare eller köra nÄgon video-grabber i en PC.

Postad 20 May 2008 - 14:42

tompa59
  • tompa59
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Nu sitter jag fast.
Har skickat boxen (DVR 64160)pÄ service för 14 dagar sen. Fick ett brev hem dÀr serviceföretaget skriver att dom vÀntar pÄ en utbytesbox dÄ min ej gick att reparera. PÄ min mailfrÄga om nÀr den kommer sÄ svarar dom att dom inte vet. Boxar Àr bestÀllda för tre veckor sedan men dom har inte fÄtt veta nÀr dom kommer.
Har idag försök ringa SAGEM för att fÄ veta hur dom föreslÄr att lösa detta men deras support svarar bara att dom inte har ett svar utan vill att man mailar frÄgan. Jag bad uttryckligen att fÄ prata med en person som kan svara men det gick ej.
Mailade dÄ min frÄga och fick ett mailsvar att dom inte vet nÀr dom kommer. De Àr bestÀllda i Frankrike men ingen pÄ hela Sagem vet nÀr leverans sker. Vet ej hur dom i sÄ fall kan sÀlja nya boxar.
Det gÄr inte att komma i kontakt med Sagem direkt utan allt sker via supporten som vÀl Àr nÄgot call-center nÄgonstans. FÄr vÀl ta och hÀlsa pÄ dom personligen i Kista eftersom jag bor i Stockholm.
SÄ nu sitter jag utan TV i 14 dagar och kan inte fÄ besked nÀr det kommer en ersÀttningsbox till mig. Bra support va. Boxer sÀger att dom skall kompensera mig via mÄnadsavgiften men vad hjÀlper det nÀr man inte kan se pÄ TV.

Köp nÄgot annat fabrikat om du vill se TV och framför allt köp inte i paket frÄn Boxer för dÄ finns det ingen som tar nÄgot ansvar utan man skyller pÄ varandra. Köp i affÀr sÄ du har nÄgon att prata med. :)

Postad 20 May 2008 - 20:51

hannihatten
  • hannihatten
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0

Nu sitter jag fast.
Har skickat boxen (DVR 64160)pÄ service för 14 dagar sen. Fick ett brev hem dÀr serviceföretaget skriver att dom vÀntar pÄ en utbytesbox dÄ min ej gick att reparera. PÄ min mailfrÄga om nÀr den kommer sÄ svarar dom att dom inte vet. Boxar Àr bestÀllda för tre veckor sedan men dom har inte fÄtt veta nÀr dom kommer.
Har idag försök ringa SAGEM för att fÄ veta hur dom föreslÄr att lösa detta men deras support svarar bara att dom inte har ett svar utan vill att man mailar frÄgan. Jag bad uttryckligen att fÄ prata med en person som kan svara men det gick ej.
Mailade dÄ min frÄga och fick ett mailsvar att dom inte vet nÀr dom kommer. De Àr bestÀllda i Frankrike men ingen pÄ hela Sagem vet nÀr leverans sker. Vet ej hur dom i sÄ fall kan sÀlja nya boxar.
Det gÄr inte att komma i kontakt med Sagem direkt utan allt sker via supporten som vÀl Àr nÄgot call-center nÄgonstans. FÄr vÀl ta och hÀlsa pÄ dom personligen i Kista eftersom jag bor i Stockholm.
SÄ nu sitter jag utan TV i 14 dagar och kan inte fÄ besked nÀr det kommer en ersÀttningsbox till mig. Bra support va. Boxer sÀger att dom skall kompensera mig via mÄnadsavgiften men vad hjÀlper det nÀr man inte kan se pÄ TV.

Köp nÄgot annat fabrikat om du vill se TV och framför allt köp inte i paket frÄn Boxer för dÄ finns det ingen som tar nÄgot ansvar utan man skyller pÄ varandra. Köp i affÀr sÄ du har nÄgon att prata med. :P

Sitter i samma sits....skickade in min box(dvr64160) pÄ service en andra vÀnda, (dÄ felet kvarstod efter första) den 4 april och fÄr besked om försening av utbytesbox den 15 april.

Har idag fortfarande inte fÄtt nÄgon ny box :)
Tur att man har kvar den gamla boxen ;)

Postad 21 May 2008 - 07:59

James Bond
  • James Bond
  • AnvĂ€ndare

• 145 inlĂ€gg
  • 0
Hej,
Vad hade ni för fel pÄ era boxar?

//JB

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • More is Always Better
    johan b-lund
    2026-08-29 18:47:07
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.