Sony Ericsson K850i med 5mpix etc
618 svar till detta ämne
Postad 27 December 2007 - 13:06
Unregisteredb43a60de
-
Unregisteredb43a60de
-
Användare
-
-
198 inlägg
En annan sak jag undrar. Har denna telefon Turbo3G? Isf, hur utnyttjar man det? Jag har tele2 comviq kontant.
Ja, K850i har Turbo 3G. För att använda det måste du ha ett 3G kontantkort (eller abbonemang för den delen). Sen måste Tele2 ha Turbo 3G täckning där du bor/är. Just nu finns det bara i vissa storstäders centrum. Om du har detta borde du få upp en Turbo 3G symbol på din telefon och du får då hastigheten 3,6 mbit/s (K850i stödjer inte 7,2). Därefter kan du koppla ihop telefonen med en dator för att verkligen utnyttja hastigheten till att surfa med osv.
Hur ser Turbo 3G symbolen ut? Ser den vanliga 3G symbolen mest hela tiden.
Postad 28 December 2007 - 01:00
vicster
-
vicster
-
Användare
-
-
108 inlägg
Det står antingen H eller 3G+ där uppe vid signalstyrka om du får in Turbo 3G, dock har SE haft problem med att dessa indikationer slår på då du får Turbo 3G täckning men mäter du hastigheten med t.ex. Bredbandskollen.se så stämmer alltid den hastigheten...
Redigerat av vicster, 28 December 2007 - 01:01.
Postad 01 January 2008 - 03:40
sufferduck
-
sufferduck
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Vad hände med svaren på uppdateringen för denna lur??
Det var ju uppenbarligen folk som hade fixat en uppdatering som inte funkade???
Vad hände?
Själv får jag bara samma tråkiga meddelande om att senaste prog. varan redan sitter där........
/Fred
Postad 01 January 2008 - 17:08
Mr_nygren
-
Mr_nygren
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Tycker att ni har lagt upp lite bilder  Upp med fler! Även jag som många andra funderar på att köpa denna "super lur". Hur tycker ni folk som har denna mobil? Angående användarvänlighet? Musikspelaren? Är det inbyggt walkman eller? Sedan hur är kameran? Seg? Lite allmänt om luren också.... skulle gärna vilja ha mer kritik från er som redan har den.
Sitter själv på en W900, som jag totalt ledsnat på...och är nu ute efter en mobil med bra kamera, och bra musikspelare i och att luren inte är allt för stor. Just nu så ligger k850i helt klart närmast, grymt sugen!
Såg även att en uppdatering skulle komma? När exakt? Isåfall kanske man väntar med köpet tills dess.
Tacksam för svar av alla er som äger en k850i! Men som sagt köpet är riktigt nära
Postad 01 January 2008 - 17:59
Unregisteredb43a60de
-
Unregisteredb43a60de
-
Användare
-
-
198 inlägg
Har haft min k850i i lite mer än en vecka,
Kameran i sig fungerar fint, jag tycker inte alls att den är spec seg. Däremot har jag märkt att lins skyddet ibland inte öppnar sig och jag är tvungen att starta om telefonen, detta har hänt 3 ggr. Någon som känner igen sig?
En annan sak jag märkt är att när man tittar på bilderna på datorn tycker jag de är lite blurriga, det måste bero på att linsen sitter bakom det genomskinliga plast "skalet" och att det lätt blir flottigt där.
Lite seg i menyerna är den, men det är ingen som stör.
Touch knapparna upplever jag inte alls som störande!
I övrigt så är jag väldans nöjd! Jag ångrar ej att jag valt denna telefon, trots små problemen.
Redigerat av Unregisteredb43a60de, 01 January 2008 - 18:05.
Postad 01 January 2008 - 19:00
ThePreToriaN
-
ThePreToriaN
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag köpte en i Lördags från netonnet viket dom blev tvungna att köpa tillbaka pga. alla buggar.
Kan ha varit ett måndags exemplar. Försäljaren där hursomhelst rekommenderade att man ska uppdatera mobilen via PC suite och inte via nätet/Gprs/3g.
Men jag beställer en ny från Katshing.se eftersom dom är ändå billigare där.
Denna telefon har ju inga direkta konkurrenter. Både Nokia N82 och Samsung G800 är ju bra mycket större.
Samt N82:an är ju ingen fröjd för ögat.
Postad 01 January 2008 - 19:07
Mr_nygren
-
Mr_nygren
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Jag köpte en i Lördags från netonnet viket dom blev tvungna att köpa tillbaka pga. alla buggar. Kan ha varit ett måndags exemplar. Försäljaren där hursomhelst rekommenderade att man ska uppdatera mobilen via PC suite och inte via nätet/Gprs/3g.
Men jag beställer en ny från Katshing.se eftersom dom är ändå billigare där. Denna telefon har ju inga direkta konkurrenter. Både Nokia N82 och Samsung G800 är ju bra mycket större. Samt N82:an är ju ingen fröjd för ögat.
Låter ju inge vidare, hoppas den från katshing funkar! Men har du någon aning om när K850i:arna med den senare och bättre uppdateringen släpps? Har hört att dem skall komma någon gång i början av 2008, med bättre programvara. Eller har jag hört fel? Man har fått höra en och annan bugg, har dock haft riktigt många mobiler som det där också har varit samma problem, dock har jag aldrig råkat ut för någon bugg eller liknande. Så man ska nog inte vara allt för rädd att köpa en nu
Postad 02 January 2008 - 11:56
Unregisteredb43a60de
-
Unregisteredb43a60de
-
Användare
-
-
198 inlägg
Det har sagts tidigare i denna tråd att firmware uppdatering ska släppas i Jan. Dock har jag ej hört det från någon officiell källa
Postad 02 January 2008 - 13:11
kleptoman
-
kleptoman
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Någon som har haft problem med meddelanden?
Att när du ska gå in i exempelvis inkorgen, skickat, eller utkorg så fungerar det inte. Utan får upp ett meddelande att "Åtgärd misslyckades". Detta har hänt mej två gånger nu. Båda gångerna har jag fått återställa hela telefonen, vilket innebär att alla meddelande raderas. Visst en liten grej, men ändå.
Någon som har haft samma problem?
Postad 03 January 2008 - 23:48
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
Det har sagts tidigare i denna tråd att firmware uppdatering ska släppas i Jan. Dock har jag ej hört det från någon officiell källa
Men det har jag. Ringde SE för en annan fråga och passade då på att fråga om uppdatering. Det skulle komma en stor en nångång i Januari. Hoppas dom har rätt på den punkten för på min första fråga svarade dom fel. När i uppdateringsfasen ska man släppa C knappen??
Postad 04 January 2008 - 13:41
ThePreToriaN
-
ThePreToriaN
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
min K850i kom från Katshing på 24h, snabbt. Har för övrigt inte krånglat något än eller buggat. Jag märkte också att "touchknapparna" på denna är vita. På min som jag köpte från netonnet var dom transparenta. Undra om det har skett någon uppdatering här?. Hur ser era ut? Här på bild är den transparenta varianten.
Postad 04 January 2008 - 16:57
vicster
-
vicster
-
Användare
-
-
108 inlägg
min K850i kom från Katshing på 24h, snabbt. Har för övrigt inte krånglat något än eller buggat.
Jag märkte också att "touchknapparna" på denna är vita. På min som jag köpte från netonnet var dom transparenta. Undra om det har skett någon uppdatering här?. Hur ser era ut?
Här på bild är den transparenta varianten.
På min K850i var det som bilden visade, transparenta...
Postad 04 January 2008 - 23:31
böte
-
böte
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
jag har alltid en jordglob längst uppe i vänstra hörnet? vad betyder den? trodde den bara visades när man va ute och surfade.
Postad 05 January 2008 - 17:19
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
jag har alltid en jordglob längst uppe i vänstra hörnet? vad betyder den? trodde den bara visades när man va ute och surfade.
Ja du har nog rätt. Min visas enbart när jag surfar. Kolla "Tid och Kostnad" så du inte är uppkopplad för jämnan. Annars kommer nog teleräkningen att få dig att häpna
Postad 05 January 2008 - 22:25
Rille_lkp
-
Rille_lkp
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Det är inte så att du har en telefon som är brandad för 3? Dom ligger alltid uppkopplade...
Postad 06 January 2008 - 11:18
matt_larsson
-
matt_larsson
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej!
Jag har köpt ett 8 GB Sandisk M2 minneskort till min K850, men får det inte att fungera. Telefonen säger att det inte finns någon minneskort i den. Samma resultat när jag testar minneskortet i en Sony Ericsson Z750.
Är det fel på mitt minneskort eller har telefonen inte stöd för så stort minne? Har någon använt ett 8 GB M2 till en K850 och kan bekräfta att det ska fungera?
Mvh,
Mattias
Postad 06 January 2008 - 11:51
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej! Jag har köpt ett 8 GB Sandisk M2 minneskort till min K850, men får det inte att fungera. Telefonen säger att det inte finns någon minneskort i den. Samma resultat när jag testar minneskortet i en Sony Ericsson Z750.
Är det fel på mitt minneskort eller har telefonen inte stöd för så stort minne? Har någon använt ett 8 GB M2 till en K850 och kan bekräfta att det ska fungera?
Mvh, Mattias
Nä ! M2 står det faktiskt att telefonen stöder upp till 4G enbart. Men Micro SDHC kan du få att funka . Har sett på Sweclockers att det finns Nissar som fått 6G stickan att funka. http://www.sweclocke...mp;pagenumber=9
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 06 January 2008 - 11:57.
Postad 06 January 2008 - 15:01
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Hej! Jag har köpt ett 8 GB Sandisk M2 minneskort till min K850, men får det inte att fungera. Telefonen säger att det inte finns någon minneskort i den. Samma resultat när jag testar minneskortet i en Sony Ericsson Z750.
Mvh, Mattias
Testa med ett fylla 4gb+ av minnet först så du har 0-3,99gb kvar.Sen stoppar du i den i telefonen igen. Se:s programvara ska då egentligen klara 32gb.
Postad 06 January 2008 - 16:41
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
[quote][jag har alltid en jordglob längst uppe i vänstra hörnet? vad betyder den? trodde den bara visades när man va ute och surfade. /quote] Ser likadant ut på min telefon från 3 och jag har inte fått nån stor teleräkning. Så det ska vara så antar jag. Nån som hört något mer om uppdateringen? Mvh D
Postad 06 January 2008 - 18:07
matt_larsson
-
matt_larsson
-
Rookie
-
8 inlägg
Mvh, Mattias Testa med ett fylla 4gb+ av minnet först så du har 0-3,99gb kvar.Sen stoppar du i den i telefonen igen. Se:s programvara ska då egentligen klara 32gb.
Jag testade en gång till med att bara sätta i minneskortet och då fungerade det. Skumt, jag hade provat flera gånger redan. Det blev rätt långsamt att bläddra i telefonens mediaspelare när jag hade laddat upp några gigabyte musik, med det var förväntat. Mattias
Postad 07 January 2008 - 09:23
Unregisteredb43a60de
-
Unregisteredb43a60de
-
Användare
-
-
198 inlägg
min K850i kom från Katshing på 24h, snabbt. Har för övrigt inte krånglat något än eller buggat.
Jag märkte också att "touchknapparna" på denna är vita. På min som jag köpte från netonnet var dom transparenta. Undra om det har skett någon uppdatering här?. Hur ser era ut?
Här på bild är den transparenta varianten.
På min K850i var det som bilden visade, transparenta...
Min som jag köpte en vecka innan jul på tele2.se har helt klart vita touchknappar.
Postad 07 January 2008 - 17:41
tyve
-
tyve
-
Veteran
-
-
1618 inlägg
Jag köpte en i Lördags från netonnet viket dom blev tvungna att köpa tillbaka pga. alla buggar. Kan ha varit ett måndags exemplar. Försäljaren där hursomhelst rekommenderade att man ska uppdatera mobilen via PC suite och inte via nätet/Gprs/3g.
Men jag beställer en ny från Katshing.se eftersom dom är ändå billigare där. Denna telefon har ju inga direkta konkurrenter. Både Nokia N82 och Samsung G800 är ju bra mycket större. Samt N82:an är ju ingen fröjd för ögat.
Min är köpt på Katching och funkade bra till en början men började sen låsa sig. Touchknapparna sluta funka och det gick inte att låsa upp. Skickade in den för service (100:- med rek. brev) och fick tillbaka med uppgraderad mjukvara men felet har uppkommit igen. Känns surt att betala en hundring för ingenting och dessutom vara utan mobilen över jul. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Funderar på att vänta tills det kommer en officiell programvara från SonyEricsson. Här är i alla fall min recension av telefonen innan den började strula: http://tyve.se/blog/...ericsson-k850i//Johannes
Postad 07 January 2008 - 18:12
Mr_nygren
-
Mr_nygren
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Tråkigt att höra Tyve om problemen med programvaran! Tyvärr så verkar de flesta telefonerna ha problem med detta till en början, likaså W960i har haft problem.
Dock har jag aldrig själv råkat ut för några som helst problem, och det är jag glad över! Just nu står jag och väljer mellan just K850i och W960i. Just nu ligger W960i högst upp på listan.... Men innan jag köper en av dem så skulle man så klart vilja att den nya programvaran kommer som Sony har pratat om.
Snart vill och måste jag nästan fatta ett beslut, om vilken mobil jag vill ha av w960i och k850i. Jag lär nog inte bli missnöjd hur jag än väljer.
Dock ligger w960i som klar favorit, men även k850i känner jag mig väldigt sugen på! Pga kameran bland annat, och att den funkar mer som mina telefoner jag använt förut, sedan är k850i:n mycket billigare än W960i vilket spelar roll också!
Det stora minuset för k850i är dock att den inte har WLAN, sämre musikspelare(vad jag har hört), sämre skärm, sämre på att spela upp filmer...vilket är för mig rätt så viktigt.
Alltså har w960i, större skärm, bättre att kolla film och lyssna på musik och även bättre att surfa med. Och roliga program, stödjer även mer. Det ända jag inte har riktigt koll på är hur stor skillnaden är jämfört med kamerorna? Är det någon större skillnad?
Är lite förvirrad just nu, vet inte vilken jag ska välja.
Redigerat av Mr_nygren, 07 January 2008 - 18:26.
Postad 07 January 2008 - 19:42
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Kamerorna i dagsljus. Ingen direkt märkbar skillnad (kanske att K850 klämmer fram lite ljusare bilder och så), förutom att K850's bilder blir större.
K850 har ju dock blixt, vilket inte W960* har. Såklart är det ett minus, men om man vill kunna ta BRA bilder får man inte det med en mobil kamera. Utan då kan man ju köpa en system- / digitalkamera och en bra mobil att ringa med.
Men som sagt K850 tar bättre bilder i dassigt ljus, och i mörka förhållanden. Men W960 kan ta bilder då med, eftersom den har fotolampa, dock inte lika bra då.
Men det är helt upp till dig om du vill ha en mer mediaenhet eller om du ska förlita dig på en mobilkamera.
Redigerat av Coistrel, 07 January 2008 - 20:59.
Postad 07 January 2008 - 20:22
Mr_nygren
-
Mr_nygren
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Tack för det svaret Aandy!  När jag undrar om det är en bra kamera, så undrar jag hur bra den är som mobilkamera. För en digitalkamera har jag redan, men alltid roligt att kunna ha en hyfsad bra kamera i mobilen också.
Dock verkar W960i bättre på allt förutom då kameran, och priset. Fast k850i:n känns ändå mycket smidigare än 960, och den är mer lik de telefoner jag tidigare använt.
Dock finns det nya och bättre egenskaper i w960i:n. Men jag får ta mig en riktigt funderare och se vilken det blir
Postad 07 January 2008 - 20:36
Mille2000
-
Mille2000
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Det verkar vara väldigt många som har problem med denna telefonen. Är själv sugen på en ny telefon, men håller mig nog från K850:n just nu. Det finns rätt många K850i på blocket just nu... vilket oftast beror på att folk är missnöjda med den. Hade hemskt gärna velat ha en telefon som är som en K750 men modernare... min k750 var jag riktigt nöjd med.
Finns det någon annan S.E man kan leta efter? En med hyfsad kamera (minst som k750i kameran), osv.
Postad 07 January 2008 - 20:42
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Tycker ni man ska köpa den här eller den äldre N95:an?
Ska teckna nytt abonnemang och det är samma pris på dem.
Postad 07 January 2008 - 21:04
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Om W960 har mobilkamera, +
Har nog faktiskt K850, ++ (kanske tom, +++)
Men det den vinner med är ju blixten och bildstabilisatorn. Mycket fest och nattebilder med mobilen kan ju K850 vara ett val.
Sen om du inte vill ta ett allt för stort steg från dina tidigare ska du ju köpa K850. Eftersom W960 är en smartphone.
Kollade spec. och så, och det verkar att K850 innehåller samma saker som min W850 i menyer och så, förutom uppdaterad mediahanterare och bättre kamera.
Men som sagt. Ditt val  vad prioriteras..
Postad 08 January 2008 - 10:31
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
Det verkar vara väldigt många som har problem med denna telefonen. Är själv sugen på en ny telefon, men håller mig nog från K850:n just nu. Det finns rätt många K850i på blocket just nu... vilket oftast beror på att folk är missnöjda med den. Hade hemskt gärna velat ha en telefon som är som en K750 men modernare... min k750 var jag riktigt nöjd med.
Finns det någon annan S.E man kan leta efter? En med hyfsad kamera (minst som k750i kameran), osv.
Tror nog att dom som inte har problem med K850i är tysta i sådana här forum. Jag är klart nöjd med min ivarje fall. Gick från W810i till K850i . Det vart i mitt tycke världens uppgradering på varje plan. Spelaren , Kameran och telefonen. Att det nu finns många på Blocket har nog andra förklaringar. Det brukar vara så varje gång en ny telefonmodell släpps. Folk tar ut en ny telefon med abonnemang. Spar den gamla telefonen och säljer den nya av ekonomiska skäl. Det är då jag brukar hugga ,så jag vet!!!
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 08 January 2008 - 10:36.
Postad 08 January 2008 - 12:18
Unregistered0f4a8122
-
Unregistered0f4a8122
-
Användare
-
-
124 inlägg
Det brukar väl mest vara tvärtom, eller 50/50 kanske, att de som är nöjda gärna lovprisar sin telefon. Om inte annat så för sin egen självkänslas skull. Inte ofta man hör en Mercedes- eller BMW-ägare klaga. Man vill naturligtvis hålla sitt prestigemärkes huvud högt. Hänger ihop med ens personlighet, liksom... Gäller alltså i huvudsak, tror jag, när det handlar om lite mer "högstatus"-prylar.
Hursom, min K850:a har tillbringat den mesta livstiden hos Sony Ericssons Experiencecenter i Lund. Den första lever iofs säkert inte längre - den var så buggig att grabbarna totaldissekerade den närmast omedelbart. Den andra apparaten slutade att fungera efter tre dagar. Rättare sagt, linsskyddet öppnade sig inte längre. Sedan in med den och tillbaka fick jag samma burk med ny mjukvara - bra tänkte jag - lite oturligt bara det, att den inte längre kunde läsa att man stoppade in ett SIM-kort i den. Totalt obrukbar m a o.
Nu ligger den framför mig här på skrivbordet - Phonehouse tog emot min reklamation på papper endast, de ville inte ha in telefonen ens - nu bara väntar jag på besked om att köpet förhoppningsvis ska gå tillbaka. Sån här jämrans skit ska ingen få lov att sälja.
Visst, många är nöjda med sina - men är de helt buggfria? Eller är det bara penisförlängaren som till varje pris måste höjas till skyarna?
Jag duckar...
Redigerat av Unregistered0f4a8122, 08 January 2008 - 16:00.
Postad 08 January 2008 - 15:27
Mille2000
-
Mille2000
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Man blir ju orolig av allt man hör om den...Så är det ju.
Det känns inte tryggare av att så många av ägarna verkar ha fått fel med den. Oftast brukar det inte vara så mycket människor som säljer iväg en såpass ny telefon. Den släpptes ju i somras. Hur kan så många redan köpt och vill sälja iväg den pga av att dom "fått en ny telefon" osv. Om man tittar noga i anonserna ser man att det inte är många som haft den i mer än ett par månader, som mest.
Grejen e den att jag vill helst inte ge mer än 3000 för en ny mobiltelefon... Vilket betyder att jag isf måste köpa en begagnad (Om jag bestämmer mig för en K850) som med största sannolikhet är en av de telefonerna som felat mest under sin korta livstid.
Vågar jag köpa en beg. K850? Kan jag fixa eventuella buggar med någon uppgradering som någon känner till?
Finns det andra telefoner som påminner om en modernare K750? Vilken telefon är dennas rival?
MÅnga frågor... =)
Postad 08 January 2008 - 16:06
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Visst, många är nöjda med sina - men är de helt buggfria? Eller är det bara penisförlängaren som till varje pris måste höjas till skyarna?
Köpte mig en K750 direkt när den släpptes, tog över år innan den var buggfixad ordentligt. Har samma känsla med K850, för mig funkar den sådär ur boxen. Behöver definitivt ett antal firmwareuppdateringar innan den är 100% uppe på banan som K750n var. Känns dock lite jobbigt att behöva vänta ett år igen för att telefonen skall funka ordentligt. Nästa gång köper jag nog inte en såpass ny telefon...
Postad 08 January 2008 - 16:52
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Visst, många är nöjda med sina - men är de helt buggfria? Eller är det bara penisförlängaren som till varje pris måste höjas till skyarna? Köpte mig en K750 direkt när den släpptes, tog över år innan den var buggfixad ordentligt. Har samma känsla med K850, för mig funkar den sådär ur boxen. Behöver definitivt ett antal firmwareuppdateringar innan den är 100% uppe på banan som K750n var. Känns dock lite jobbigt att behöva vänta ett år igen för att telefonen skall funka ordentligt. Nästa gång köper jag nog inte en såpass ny telefon... 
Det är bättre att köpa en ny sonyericsson efter 1år , är det det du menar? Hoppas dem verkligen inte har något mjukvaraproblem eller hårdvaraproblem men de nya släppen Q1 och Q2
Postad 08 January 2008 - 18:12
Unregistered9c603b2b
-
Unregistered9c603b2b
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
En dum fråga kanske...
men har precis skaffat en K850i och undrar om man kan få den blåa "randen" runt telefonen att lysa. Samt även den blåa cirkeln runt kamera linsen...
Går det? Hur gör man?
Tacksam för svar!
Postad 08 January 2008 - 18:14
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
En dum fråga kanske...
men har precis skaffat en K850i och undrar om man kan få den blåa "randen" runt telefonen att lysa. Samt även den blåa cirkeln runt kamera linsen...
Går det? Hur gör man?
Tacksam för svar!
Hej! Nej den kan man inte få att lysa. Den är bara målad med nån flashig färg Mvh D
Postad 08 January 2008 - 18:16
Unregistered9c603b2b
-
Unregistered9c603b2b
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
En dum fråga kanske...
Går det? Hur gör man?
Tacksam för svar!
Hej!
Nej den kan man inte få att lysa. Den är bara målad med nån flashig färg
Mvh D
Ok, tycket att på reklam fotona för mobilen att det ser ut som att det kan lysa upp i blå färg, ett PR trick...
Postad 08 January 2008 - 19:18
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Dock så lyser ramen runt kameralinsen upp när du öppnar mobilen i kameraläge
Postad 09 January 2008 - 09:41
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Köpte mig en K750 direkt när den släpptes, tog över år innan den var buggfixad ordentligt. Har samma känsla med K850, för mig funkar den sådär ur boxen. Behöver definitivt ett antal firmwareuppdateringar innan den är 100% uppe på banan som K750n var. Känns dock lite jobbigt att behöva vänta ett år igen för att telefonen skall funka ordentligt. Nästa gång köper jag nog inte en såpass ny telefon...  Det är bättre att köpa en ny sonyericsson efter 1år , är det det du menar? Hoppas dem verkligen inte har något mjukvaraproblem eller hårdvaraproblem men de nya släppen Q1 och Q2
Telefoner verkar vara som datorer i allmänhet, kräver massa uppdateringar innan de funkar riktigt bra.  Det jag bland annat irriterar mig på är att den hänger sig ibland, volymknapparna slutar fungera vilket kräver omstart av telefonen, samt att mitt fm-sändartillbehör inte känns igen av telefonen (funkar bra till min K750)... Dessutom vore det najs om det gick att ställa fonten när man bläddrar bland mejlen, skulle vilja ha mindre font så att man såg mer av rubriken på mejlet. Aja, önskelistan kan göras lång.
Postad 09 January 2008 - 11:50
Andreas Lundgren
-
Andreas Lundgren
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Någon som vet när K850i Luminous green släpps utan operatörlås till 3?
/Andreas
Postad 09 January 2008 - 14:47
Andreas Lundgren
-
Andreas Lundgren
-
Rookie
-
3 inlägg
Mitten av februari sägs det tydligen.
Postad 10 January 2008 - 08:45
Unregisteredb43a60de
-
Unregisteredb43a60de
-
Användare
-
-
198 inlägg
Vad jag har förstått så var den gröna versionen limited edition och har slutat tillverkats..
Postad 10 January 2008 - 23:51
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Jag fick min igår  , den gröna versionen som är mycket snyggare än den blå.
Från 3 dock.
Enda nackdelen är väl att blixten är något svag, sen tycker jag det ska finnas 3,5mm port i den för hörlurar.
Redigerat av pancreas, 10 January 2008 - 23:52.
Postad 11 January 2008 - 12:12
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag fick min igår , den gröna versionen som är mycket snyggare än den blå. Från 3 dock. Enda nackdelen är väl att blixten är något svag, sen tycker jag det ska finnas 3,5mm port i den för hörlurar.
Köp en Sony Ericsson HBH-DS200 eller Sony Ericsson HBH-DS220 så kan du välja att ha hörlurar. Så gör jag.
Postad 11 January 2008 - 14:49
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Jag fick min igår , den gröna versionen som är mycket snyggare än den blå. Från 3 dock. Enda nackdelen är väl att blixten är något svag, sen tycker jag det ska finnas 3,5mm port i den för hörlurar.
Köp en Sony Ericsson HBH-DS200 eller Sony Ericsson HBH-DS220 så kan du välja att ha hörlurar. Så gör jag.
Köpte en adapter för 40kr på clas ohlson, fungerar perfekt
Postad 12 January 2008 - 11:35
sadfoafs
-
sadfoafs
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Har också en ny grön från 3. Går det att vicka lite lätt på skärmen i sidled om du tar med tummen längst upp på skärmen? Vet inte om detta är underlag för att springa in o byta enligt 7-dagarsregeln..
Postad 12 January 2008 - 17:48
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Den gröna är ju helt förskräcklig  Men smaken e som baken.....
Mvh D
Postad 12 January 2008 - 22:16
sadfoafs
-
sadfoafs
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Den gröna är ju helt förskräcklig Men smaken e som baken.....
Mvh D
Vet inte riktigt vad din egen smak har med diskussionsunderlaget att göra?
Postad 13 January 2008 - 20:05
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Det var skämtsamt menat mot Pancreas som skrev att den gröna var mkt snyggare än den blå därav min smiley spam. Så tagga ner lite.....
Mvh D
Postad 13 January 2008 - 20:14
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Rookie. Lugna ner dig.
Back to topic.
Jag har en fråga, och det är om någon här haft problem med att få in damm bakom den är plaset linsen som sitter framför det rörliga linsskyddet?
Postad 14 January 2008 - 09:40
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Jag har en fråga, och det är om någon här haft problem med att få in damm bakom den är plaset linsen som sitter framför det rörliga linsskyddet?
Ja jag får också det. Känns inte riktigt genomtänkt att ha det där fasta skyddet framför det rörliga. För blir det repigt och dammigt så spelar du ju ingen roll Mvh D
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|