![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 04 december 2007 - 17:52
Postad 05 december 2007 - 22:34
Har samma problem, också med yamaha förstärkare. Behöver också en lösning på detta.Har ett problem jag inte verkar hitta en lösning på. Min 42-LC55 reagerar på fjärrkontrollen till min förstärkare (Yamaha DSP-A5). Händer någon gång att man vill lyssna på musik utan att ha TVn på, men så fort jag rör volymknappen på Yamahafjärren så går TVn igång. Någon som vet om det finns någon typ av switch, typ kanal A eller B för fjärren? Jag borde väl ha hittat den vid det här laget om det fanns någon. En del apparater man har kan ju göra detta, men kan inte hitta den möjligheten på varken Yamaha förstärkarne/fjärren eller LG TVn/fjärren.
Nu brukar jag ställa en ölburk framför mottagaren på tv:n men så kan man ju inte ha det
Postad 07 december 2007 - 00:03
Jag är ny här på forumet. Jag har en LG 37LC51 som har ganska mycket Backlight Bleeding. Det är riktigt störande och syns även i dagsljus. Sen surrar den också klart hörbart på 2 meters avstånd, men endast då den är på, inte vid stand by. Ljudet kommer från baksidan. Jag har den på en tv-hylla och därmed alltså inte för nära väggen = överhettning är uteslutet.
Kan det vara nåt fel på TV'n? Ska jag reklamera den, eller säger de (på Expert där jag köpte den) att det ska vara så?
// Lidde
Postad 15 december 2007 - 00:55
Tycker den funkar kanonbra, inget som helst ljusgenomsläpp.
Postad 18 december 2007 - 22:40
Redigerat av Henrik28, 18 december 2007 - 22:46.
Postad 19 december 2007 - 08:09
Postad 27 december 2007 - 12:05
Postad 31 december 2007 - 15:19
Jag har köpt en LG 37LC55 och är grymt nöjd. Hur jag ska koppla min dator som har en VGA utgång till TV:n? Ska jag köpa en vga kabel eller ska jag köpa en VGA->DVI. Är rookie då detta är min första LCD TV... Och VILKEN kabel ska jag köpa? Det är ju en djungel...
Postad 05 januari 2008 - 02:15

Hämtade i onoffs butik för 7995 - bra fakking pris de säger jag

Är väldigt nöjd med bilden osv - lurar lite på vilka upplösningar man bör använda och om Nvidias omskalning å resize av bilden verkligen är optimalt - känns som man vill använda tv:ns upplösning på 1366x720 helst eller ? Nu kör jag iaf på 1280x720 å då funkar det i HD-läget. Annars väljer nvida nått läge med No-hd om man tex kör 1360x768 får jag jävligt knivskarp bild men.. alla HD-features försvinner.. Tycker dock som sagt att bilden blir skarpare "utan" hd igång.. jag kanske inte har fattat grejen ?

Men till PROBLEMET!
Min HDMI/DVI 1 ingång fungerar inte med min DVI-I - HDMI kabel. Ljudet finns där via PC-ingångens ljudingång ( som gäller för både dvi/hdmi ingången OCH vga-ingången - Fantastiskt!) men jag får inte igenom någon signal på någon upplösning. PÅ hdmi-2 ingången - prima. Fattar inte varför, någon som har en aning ? Vill ju få med ljudet och inte sitta med en hdmi-ingång som inte fungerar :/
Postad 05 januari 2008 - 22:25
Jag är nöjd med TV-bilden jag fått så här långt, något nöjdare än jag trodde att jag skulle bli med tanke på att jag kör analog kabel-TV (Comhem).
Jag kör en linuxbaserad HTPC med MythTV sedan 4 år tillbaka, men den behöver tweakas en del nu eftersom den kört S-video via scart i 4:3. Frågan är om mitt grafikkort klarar 1366x720-upplösning och om jag klarar av att konfigurera Xorg...

Fråga 1:
Nån annan som inte lyckades fästa mer än 2 av skruvarna till foten? De två nedersta gick bra att skruva åt, men de två övre fäste aldrig i gängorna. Bryr mig inte så mycket egentligen eftersom foten verkar sitta bra ändå, men man är ju nyfiken.
Fråga 2:
Går det inte att växla ratio när man tittar på (analog) text-TV? Texten blir nästan oläslig när den sträcks ut över hela skärmen...
Fråga 3:
Hur är det med VESA-måtten egentligen? Onoff hävdar 800x500 men jag har sett en del andra mått (bl.a. 100x200) här i tråden. Vad har ni köpt för väggfästen? Nån som köpt väggfäste på Clas Ohlson eller Kjell & co?
Fråga 4:
Är det verkligen en (1) RCA-kontakt som gäller för audio in från PC? Måste man köra monoljud när man valt RGB-ingången?
Fråga 5:
Om man använder digital-TV-mottagaren och den analoga tunern samtidigt, går det då att växla mellan analoga och digitala kanaler utan att byta input? Alltså att exempelvis köra SVT1+2 digitalt, TV3 analogt, TV4 digitalt och växla med kanalbläddringsknapparna? Jag har ju fler kanaler i det analoga utbudet än i det fria digitala utbudet...
Edit:
Fråga 6:
Fungerar "input label" ("Ingångs-etikett") som den borde för er? Jag har valt "PC" för RGB-ingången och "DVD" för komponentingången, men det står fortfarande RGB och komponent i inputmenyn. Däremot står det både "RGB" och "PC" i övre högre hörnet när jag väl har valt RGB, men poängen är ju att man (läs: min sambo) inte ska behöva veta vilken ingång som går till vilken apparat.
Redigerat av Janek, 05 januari 2008 - 23:38.
Postad 06 januari 2008 - 22:54
Jag har funderingar på att köpa en 37LC51.
Ska bara ut och kolla om jag hittar den i butikerna här i närheten.
Annars ska jag beställa en på nätet men vill nog helst att de ska va i stan så man slipper trubbel om den är dålig och man vill ha en ny eller lämna tillbaks.
Ni som har den är fortfarande nöjda med den?
Är lite förvirrad över detta med digitalboxen eller inte?
Drar man in anten till den om man har de och de blir bra bild eller funkar de lika bra att dra in den i den gammla vanliga bakpå som funnits där i 100år?
För isåfall så lär de väll bli analogt eftersom de är analogt från väggen?
Tror de är comhem kabel nät där jag bor nu så är inte så insatt hur de funkar. hoppas ni vet?
Annars verkar ju många vara nöjda med denna modell.. nu lär man bara hitta vad man har för grafik kort på datorn och om de funkar att skcika till tvn när man köper en.. är väll säkert 7m allafall.
Hoppas på svar och tack för många bra svar på frågor jag redan haft under forumets gång.
Tack och hej
Jag har 42":aren men jag är väldigt nöjd, har även hjälpt en vän med samma tv att få upp den på väggen och där gör den sig ännu bättre. Om du tar från comhem kabeluttaget så är det det du får, men om du vill ha digitaltv så är det bara att hänga ut antennkabel genom förnstret och byta till digitalmottagning på tv så får du in gratiskanalerna, sedan kan du skaffa en insticksmodul med ett boxerkort så har du även möjligheterna till att titta på alla deras kanaler digitalt utan att behöva en box eller en dosa till.
För att ta upp de frågot du verkar ha om grafikkort så kan jag bara säga att jag har ett ATI Radeon 9800XT 256Mb och en 10m lång DVI - HDMI och det fungerar alldeles ypperligt, får man tag i bra material så är det nästa overkligt bra bild och skärpa, det kanske finns värre men det är nästan så att jag tittar på bilden istället för filmen när heros 720p rullar.
hoppas detta är givande, annars är det bara att fråga igen
Det är ett tag sedan nu men du rör vid en del saker som jag haft problem med, hade uppskattat om du hade lite svar

Du säger att du kan hänga ut kabeln genom fönstret och få in gratis digital? När jag slår på dtv-kanalen säger den Not Programmed bara, förklara gärna mer utförligt

Jag kör en dvi/hdmi kabel från mitt geforce 8800 gts från Kabelgiganten, den e 7m lång och det funkar perfekt till hdmi2 ingången MEN inte till HDMI1, där får jag ingen signal alls hur många olika grejjer jag ändrar. Störigt som fan

Någon annan som haft samma problem? Jag har en lg 37 lc55 och 709 i serienr..
Postad 06 januari 2008 - 22:57
Fråga 4:
Är det verkligen en (1) RCA-kontakt som gäller för audio in från PC? Måste man köra monoljud när man valt RGB-ingången?
Japp! Det använder jag, blir ju stereo om du har stereo-kontakt

Postad 07 januari 2008 - 12:52
Japp! Det använder jag, blir ju stereo om du har stereo-kontaktFråga 4:
Är det verkligen en (1) RCA-kontakt som gäller för audio in från PC? Måste man köra monoljud när man valt RGB-ingången?Jag kör en röd/vit-splitter bara, funkar prima..
RCA är ju en monokontakt, en signal plus jord. Hur kan du få stereoljud då?
Postad 07 januari 2008 - 15:07
Postad 07 januari 2008 - 15:39
Hmm, asså jag använder en "hörlurs-kontakt". Kallas inte de för RCA? De är ju hursomhelst stereo.. de har jag iaf..
Nej, de kallas oftast för 3.5mm-kontakt. Men nu när jag vände på TV:n så såg jag att det är en 3.5mm-kontakt där och INTE en RCA-kontakt som bilderna i manualen påstår. Problemet löst, tack för hjälpen.

Postad 17 januari 2008 - 15:28
Postad 22 januari 2008 - 11:46
men tänkte ställa en fråga om LGs modeller 32LC41 och 32LC51!
Vilken är skillnaden mellan dessa två modeller, Enbart design eller??
Jag hittar ingen bra förklaring på eventuella skillnader.
Skulle tro att detsamma gäller mellan modellerna 32LC45 och 32LC55
Postad 22 januari 2008 - 13:42
Jag ser att denna tråd avser LG 42LC55,
men tänkte ställa en fråga om LGs modeller 32LC41 och 32LC51!
Vilken är skillnaden mellan dessa två modeller, Enbart design eller??
Jag hittar ingen bra förklaring på eventuella skillnader.
Skulle tro att detsamma gäller mellan modellerna 32LC45 och 32LC55
LC55-modellerna har inbyggd digitalmottagare, ingen övrik skillnad vad jag vet. Correct me if I'm wrong
Postad 26 januari 2008 - 11:00
Postad 30 januari 2008 - 14:25
Thomas
Postad 06 februari 2008 - 18:43
Jag fick hem min LG37lc55 idag!
Hämtade i onoffs butik för 7995 - bra fakking pris de säger jag
Är väldigt nöjd med bilden osv - lurar lite på vilka upplösningar man bör använda och om Nvidias omskalning å resize av bilden verkligen är optimalt - känns som man vill använda tv:ns upplösning på 1366x720 helst eller ? Nu kör jag iaf på 1280x720 å då funkar det i HD-läget. Annars väljer nvida nått läge med No-hd om man tex kör 1360x768 får jag jävligt knivskarp bild men.. alla HD-features försvinner.. Tycker dock som sagt att bilden blir skarpare "utan" hd igång.. jag kanske inte har fattat grejen ?
Du får skarpare bild pga att det är pixelmappat alltså en pixel som skickas motsvarar en pixel på tvn. Andra upplösningar drar ut pixlarna och det blir en suddig bild i varje fall på små detaljer som denna texten tex.
Får du också sämre färger när du kör pixelmappat med andra ord 1360*768. Jag stör mig så in i bomben på att färgerna blir gråaktiga och har suttit typ länge

Postad 08 februari 2008 - 21:44
Postad 13 februari 2008 - 11:58
Jag får inte färgerna att bli i närheten av naturliga i pixelmappat. Finns det någon lösning på det?Du får skarpare bild pga att det är pixelmappat alltså en pixel som skickas motsvarar en pixel på tvn. Andra upplösningar drar ut pixlarna och det blir en suddig bild i varje fall på små detaljer som denna texten tex.
Får du också sämre färger när du kör pixelmappat med andra ord 1360*768. Jag stör mig så in i bomben på att färgerna blir gråaktiga och har suttit typ längemed att försöka få dem bra i pixelmappat läge men lyckas inte. Får bra färger om jag kör en HD upplösning men då blir det ju så in i bomben svårt att läsa text på tvn eftersom det inte blir pixelmappat.. Har en LG32LC51.
Tillsvidare kör jag klonad nedskalad 1680x1050 som det blir automatiskt om jag sätter på TV:n utan att explicit ha aktiverat min andra DVI-utgång. I detta läge är färgerna mycket fina, dock skall jag byta ut TV:n då jag har mycket ojämnt bakgrundsljus i 3 av hörnen. Det är egentligen bara det med färgerna och lite konstig layout på fjärrkontrollen som stör mig men jag förstår väl visserligen att jag inte kan begära allt från en 6999-kronors-TV.
Edit: Kör jag 1360x768 och väljer 'warm' som färginställning så blir det ok, men det känns ändå som att färgerna är mycket mer naturliga på min datorskärm.
Redigerat av elaking, 15 februari 2008 - 00:38.
Postad 16 februari 2008 - 09:33
Har en 37LC55 men gumman börjar bli lite togig på att det ej går att koppla hörlurar till den, hur har ni löst det? Jag kör men analogt från comhem tyvärr har jag provat den digitala utgången men har inte givit något ljud ut ur den. Har provat att koppla signalen via VHS för att sedan plocka ut den där (2rca - 3,5mm) visst komme det ljud men det går ej att justera volymen så då är det ända alternativet att koppala ljudet från vidoen som måsta vara igång och inställd på rätt kanal, till stereon för att sedan plocka ut det i lurarna...mycket jobbigt alternativ har ni ingen bättre lösning på detta?
Thomas
Någon som har en lösning på detta?
Postad 16 februari 2008 - 16:48
Jag får inte färgerna att bli i närheten av naturliga i pixelmappat. Finns det någon lösning på det?Du får skarpare bild pga att det är pixelmappat alltså en pixel som skickas motsvarar en pixel på tvn. Andra upplösningar drar ut pixlarna och det blir en suddig bild i varje fall på små detaljer som denna texten tex.
Får du också sämre färger när du kör pixelmappat med andra ord 1360*768. Jag stör mig så in i bomben på att färgerna blir gråaktiga och har suttit typ längemed att försöka få dem bra i pixelmappat läge men lyckas inte. Får bra färger om jag kör en HD upplösning men då blir det ju så in i bomben svårt att läsa text på tvn eftersom det inte blir pixelmappat.. Har en LG32LC51.
Tillsvidare kör jag klonad nedskalad 1680x1050 som det blir automatiskt om jag sätter på TV:n utan att explicit ha aktiverat min andra DVI-utgång. I detta läge är färgerna mycket fina, dock skall jag byta ut TV:n då jag har mycket ojämnt bakgrundsljus i 3 av hörnen. Det är egentligen bara det med färgerna och lite konstig layout på fjärrkontrollen som stör mig men jag förstår väl visserligen att jag inte kan begära allt från en 6999-kronors-TV.
Edit: Kör jag 1360x768 och väljer 'warm' som färginställning så blir det ok, men det känns ändå som att färgerna är mycket mer naturliga på min datorskärm.
Mmm blir så för mig med tror det är smartast att köra 720P när man kollar på film, (då är det helt okej och det förstör inte filmen plus att färgerna blir bra.) Så kör man pixelmappat när man bara har skärmen på TVn visst färgerna är åt **** men tror inte man kan göra så mycket åt det tyvärr. Får försöka ställa in färgerna på data/tv så de blir så naturliga som möjligt fast de är gråflammiga. LG säger att pixelmappat skall bara funka "ordentligt" i 1080P så tror det är förinställt att man inte skall kunna göra någe tror även jag läste någonstans att någon hade vart i kontakt med LG och färginställningarna skulle egentligen vara lika för alla upplösningar men det blitt någe fel för övriga .. Detta är dock ryckten som jag läst på forumet så inte säker..
Blev det bättre med den nya TVn du fick hem om du bytt än?
Redigerat av HermaN85, 16 februari 2008 - 17:00.
Postad 16 februari 2008 - 16:53
Har en 37LC55 men gumman börjar bli lite togig på att det ej går att koppla hörlurar till den, hur har ni löst det? Jag kör men analogt från comhem tyvärr har jag provat den digitala utgången men har inte givit något ljud ut ur den. Har provat att koppla signalen via VHS för att sedan plocka ut den där (2rca - 3,5mm) visst komme det ljud men det går ej att justera volymen så då är det ända alternativet att koppala ljudet från vidoen som måsta vara igång och inställd på rätt kanal, till stereon för att sedan plocka ut det i lurarna...mycket jobbigt alternativ har ni ingen bättre lösning på detta?
Thomas
Du får nog köpa en adapter eller en förstärkare..
Postad 16 februari 2008 - 17:40
Bytte igår, fick en tillverkad januari i år mot november förra året på första tv:n. Den nya är verkligen jättemycket bättre än den gamla, nu är det inget läckage alls att tala om.Mmm blir så för mig med tror det är smartast att köra 720P när man kollar på film, (då är det helt okej och det förstör inte filmen plus att färgerna blir bra.) Så kör man pixelmappat när man bara har skärmen på TVn visst färgerna är åt **** men tror inte man kan göra så mycket åt det tyvärr. Får försöka ställa in färgerna på data/tv så de blir så naturliga som möjligt fast de är gråflammiga. LG säger att pixelmappat skall bara funka "ordentligt" i 1080P så tror det är förinställt att man inte skall kunna göra någe tror även jag läste någonstans att någon hade vart i kontakt med LG och färginställningarna skulle egentligen vara lika för alla upplösningar men det blitt någe fel för övriga .. Detta är dock ryckten som jag läst på forumet så inte säker..
Blev det bättre med den nya TVn du fick hem om du bytt än?
Hade lånat ut min HDMI-kabel till en kompis igår så jag testade köra med VGA. Då blev färgerna som de ska vara och allt såg faktiskt riktigt bra ut, fast det känns ju väldigt tråkigt om jag ska behöva köra VGA för att det ska bli fina färger när den nu skulle ha bra stöd för HDMI.
Postad 16 februari 2008 - 19:17
Thomas
Har en förstärkare som det står i meddelandet, kom gärna med förslag med hur jag kan lösa det
Postad 18 februari 2008 - 21:41
Thomas
Har en förstärkare som det står i meddelandet, kom gärna med förslag med hur jag kan lösa det
Okej jag ser inte att det står något om någon förstärkare men okej. Men då borde du ju kunna koppla tvn till förstärkaren och på så sätt ta ut ljudet till dina hörlurar skulle förvåna mig om förstärkaren inte har en 3.5 mm plugg ut. Annars finns det säkert någon adapter som kan göra så att du kan ta ut röd och svart (högtalar kablarna) och lägga ihop dem till en 3.5 mm hona så att du sedan kan koppla in dina hörlurar.
Postad 19 februari 2008 - 09:03
Postad 21 februari 2008 - 00:35
verkar ej finnas något ljudutgång på tvn förutom digitalutgång men denna funkar ej med analogtv
Hmm okej knepigt den borde ju vara i stort sett liknande min LG32LC51. Jag har i varje fall utgångar och ingångar för ljud på min.. Men då kan jag tyvärr inte hjälpa dig för vet inte hur den ser ut. Du får ta och skumma igenom manualen och kolla om du hittar något. Hoppas du får bukt med ditt problem.
Postad 02 mars 2008 - 15:24
Några frågor:
1.Mediamarkt säljer just nu LG 42 LC55 för 8990kr, får man någon bättre tv för det priset på annat håll?
2. Jag tänkte koppla TV:n till datorn med denna kabel:http://www.netonnet.se/item.asp?iid=82204&sid=1003359&SpaceCode=SectionRow3Left , dvs. en HDMI-DVI kabel. Går ljudet i den också eller behöver jag köpa ljudkabel också? Har ett 8600GT grafikkort..
3. Tänkte sitta ca 3-4 meter från TV:n, ger 1080p något då, eller räcker LG:ns 720p?
4. Vad kommer avsaknaden av pixelmapping på LG:n att ge för problem?
Mycket tacksam för svar
Postad 07 mars 2008 - 18:37
Jag har nyligen köpt en LG LC55 och har kopplat ihop den med datorn via en DVI->HDMI kabel.
Jag har ställt in upplösningen för både datorskärmen och tv:n till 1360x768. I Nvidias kontrollpanel
har jag valt "clone" för att ha samma bild både på datorn och tv:n. Är det något mera jag behöver
ställa in? Och hur ska jag sen göra för att faktiskt få datorbilden att synas på tv:n? Har för mig att
man skulle trycka FN+någon annan tangent. Hittar ingen tangent som det står fn på.
Tacksam för svar!
*** Löste problemet... hade helt enkelt glömt trycka på fjärrkontrollen :-D
Redigerat av dataante, 07 mars 2008 - 20:15.
Postad 07 mars 2008 - 21:57
Mycket trevlig froum, har precis registerat mig efter att ha läst igenom hela den här tråden.
Några frågor:
1.Mediamarkt säljer just nu LG 42 LC55 för 8990kr, får man någon bättre tv för det priset på annat håll?
2. Jag tänkte koppla TV:n till datorn med denna kabel:http://www.netonnet.se/item.asp?iid=82204&sid=1003359&SpaceCode=SectionRow3Left , dvs. en HDMI-DVI kabel. Går ljudet i den också eller behöver jag köpa ljudkabel också? Har ett 8600GT grafikkort..
3. Tänkte sitta ca 3-4 meter från TV:n, ger 1080p något då, eller räcker LG:ns 720p?
Mycket tacksam för svar
Jag kan svara på fråga 2. Du behöver en ljudkabel också. Själv har jag en 3,5mm-kabel (hane - hane) för
att få ut ljudet till tv:n.
Postad 09 mars 2008 - 16:58
Mycket trevlig froum, har precis registerat mig efter att ha läst igenom hela den här tråden.
Några frågor:
Mycket tacksam för svar
Hej..
2. Ljudet går i den kabeln om du har ett grafikkort som stöder det annars behöver du en adapter eller en egen ljud kabel.
3. Nu kommer säkert någon säga emot mig men jag anser att du vinner inget på att ha 1080P på en TV som är mindre än 50 tum. Anledningen till detta är att pixlarna blir så små så att ögat kan inte se skillnaden ändå. Med andra ord om du vill ha nytta av 1080P på en mindre tv så behöver du byta ögon..
4. Med pixelmappning menas att du visar exakt så många pixlar på din tv som tvn har. Med andra ord 1 pixel utskickad från ditt grafikkort blir 1 pixel på tvn om du använder upplösningar som inte är standard för tvn kanske en pixel utskickad blir 2 eller 4 på tvn och det blir en smetad effekt av bilden. LG har pixelmappat sin tv till 1360*768 om den inte har riktig 1080P för då är den pixelmappad till det..
Redigerat av HermaN85, 09 mars 2008 - 16:59.
Postad 30 mars 2008 - 09:08
verkar ej finnas något ljudutgång på tvn förutom digitalutgång men denna funkar ej med analogtv
Hmm okej knepigt den borde ju vara i stort sett liknande min LG32LC51. Jag har i varje fall utgångar och ingångar för ljud på min.. Men då kan jag tyvärr inte hjälpa dig för vet inte hur den ser ut. Du får ta och skumma igenom manualen och kolla om du hittar något. Hoppas du får bukt med ditt problem.
Vart hare du en ljudutgång på tv:n jag har bara ingångar... 55an och 51 skall ju va samma
Postad 31 mars 2008 - 22:15
Vart hare du en ljudutgång på tv:n jag har bara ingångar... 55an och 51 skall ju va samma
Har en röd/vit component som heter variabel audio out bak på tvn..
Postad 01 april 2008 - 15:58
Jag har sneglat lite på LG lc51 men undrar om det finns hörluraruttag.Har en 37LC55 men gumman börjar bli lite togig på att det ej går att koppla hörlurar till den, hur har ni löst det? Jag kör men analogt från comhem tyvärr har jag provat den digitala utgången men har inte givit något ljud ut ur den. Har provat att koppla signalen via VHS för att sedan plocka ut den där (2rca - 3,5mm) visst komme det ljud men det går ej att justera volymen så då är det ända alternativet att koppala ljudet från vidoen som måsta vara igång och inställd på rätt kanal, till stereon för att sedan plocka ut det i lurarna...mycket jobbigt alternativ har ni ingen bättre lösning på detta?
Thomas
Är det en bristvara med hörlurarutgångar på LCD-skärmar???
Postad 21 april 2008 - 20:49
Redigerat av Mavvve, 23 april 2008 - 14:57.
Postad 27 april 2008 - 19:48
Vore trevligt att se om det finns fler inställningar att komma åt då inställningarna som finns i vanliga menyn inte är mycket att hurra för.
Postad 30 april 2008 - 11:28
Postad 17 september 2008 - 19:48
-Ja men om du ska se på kanal 13 då? Hur ska du göra då?
-Har man kommit så långt upp i kanallistan kan man ju lika bra stänga av tv:n å göra annat

Nån som upplever samma I-landsproblem som jag gör?
Postad 24 september 2008 - 15:49
Jag har problem med att få ljud när jag kör HDMI-HDMI från min dators HDMI uttag. Har testat använda Hdmi1 uttaget och separat ljudsladd, om jag först kör med separatljudsladd utan att koppla in hdmikabeln får jag ljud på kanalen HDMI1, men så fort jag kopplar in hmdisladden slutar ljudet på HDMI1-kanalen att fungera. Någon som vet vad jag kan göra för att få igång ljudet?
Postad 13 november 2008 - 11:53
Hej
Jag har problem med att få ljud när jag kör HDMI-HDMI från min dators HDMI uttag. Har testat använda Hdmi1 uttaget och separat ljudsladd, om jag först kör med separatljudsladd utan att koppla in hdmikabeln får jag ljud på kanalen HDMI1, men så fort jag kopplar in hmdisladden slutar ljudet på HDMI1-kanalen att fungera. Någon som vet vad jag kan göra för att få igång ljudet?
Det låter som att din hdmi-anslutning skickar ljud till tv:n, men som av någon anledning inte spelas upp av tvn.
Kan också vara så att din dator inte har korrekt installerade drivrutiner för din hdmi-utgång, som antagligen har ljud i sig också. Nyare bärbara datorer med hdmi-ingång har ofta ljud ut i hdmi:n.
Så det du får göra är antingen att få datorn att fatta hur den ska skicka ljud genom hdmi eller att få teven att fatta att den ska ta emot ljud därifrån. Ev räcker det att välja den ljudutgången på ditt ljudkort i datorn. På samma sätt som man ibland måste ändra mellan 3.5 mm stereo och koax/optisk utgång.
Mina problem med störljud i bakgrunden och en HDMI/DVI in kontakt som inte funkar kvarstår.. vääääldigt irriterande. Och vad är detta om att 1360x768 är pixelmappat? Är det inte 1366x768 som är native resolution och därmed den som är pixelmappad? De e iaf den ja kör

Postad 14 december 2008 - 11:02
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar