Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Att streama media till din PS3

616 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 april 2008 - 12:54

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Jag har nu med hjälp av min sambo "delat ut" en mapp från "högerklickmenyn" till det lokala trådlösa nätverket.
Hon lyckas hitta mappen ifrån sin dator på samma trådlösa nätverk.

Jag lyckas dock inte hitta mappen ifrån PS3:an.

Var och hur gör jag det?

Skall jag leta efter PS3:an ifrån min dator, eller tvärtom? :P

Jag tror inte att det går att göra sådär... och att försöka dela ut saker med windows är aldrig riktigt pålitligt.
Ladda ner TVersity istället...

Postad 17 april 2008 - 13:13

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Ska inte PS3an kunna spela upp VOB-filer utan Tversity...

Har lagt in en fil på USB minne men PS3an hittar den inte. Trodde jag läst att det gick?? Någon?

Postad 17 april 2008 - 13:57

Unregisteredbea44720
  • Unregisteredbea44720
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Själv använder jag ett program som heter TVersity för att streama till min PS3:a. Ska även gå att göra det via Windows Mediaplayer.

Ok tack, hur går jag till väga då?
Jag har precis kollat min mediaplayer här på jobbet (också Vista) men inte hittat någon meny eller ngt annat som talar om "streaming"

Postad 17 april 2008 - 14:33

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Har lagt in en fil på USB minne men PS3an hittar den inte. Trodde jag läst att det gick?? Någon?

Är USB minnet FAT32 då?

Postad 17 april 2008 - 15:38

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Är USB minnet FAT32 då?

ja. den hittar mina avi-filer men inte vob filen....

Postad 17 april 2008 - 15:55

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Ok tack, hur går jag till väga då?
Jag har precis kollat min mediaplayer här på jobbet (också Vista) men inte hittat någon meny eller ngt annat som talar om "streaming"

Du kan inte dela ut en katalog i windows och hitta den i PS3:an, du måste kör vi något program som klarar av mediadelning (Tversity/Media Player/Winamp osv)
I Media Player klickar du på bibliotek sen Mediadelning, sen är det bara att följa guiden. Efter det så hittar PS3:an din dator som en Mediaserver.

Postad 17 april 2008 - 16:24

Unregisteredbea44720
  • Unregisteredbea44720
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Du kan inte dela ut en katalog i windows och hitta den i PS3:an, du måste kör vi något program som klarar av mediadelning (Tversity/Media Player/Winamp osv)
I Media Player klickar du på bibliotek sen Mediadelning, sen är det bara att följa guiden. Efter det så hittar PS3:an din dator som en Mediaserver.

Oao!
Tack! Jag skall testa ikväll. Jag hittade i en annan tråd på detta förnäma forum detta program:

www.redkawa.com/fileserver/

kan det vara något sorts mediaserver? Är mediaserver och fileserver samma sak?

Postad 18 april 2008 - 09:40

Unregisteredbea44720
  • Unregisteredbea44720
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag installerade igår www.redkawa.com/fileserver/
Efter ett tag dök en ny mapp upp på PS3 menyn under både video och under foto menyn.
När jag klickar på den så hittar den varken några filmer eller foton. Efter att PS3:an "tänkt" eller "letat" några sekunder får jag följande felmeddelande uppe i högra hörnet:

dlna protokoll fel 501
eller
dlna protokoll fel 2104

Whats up?

glad ändå :( nära nu känns det som....

Redigerat av Unregisteredbea44720, 18 april 2008 - 09:52.

Postad 18 april 2008 - 09:53

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Jag installerade igår www.redkawa.com/fileserver/
Efter ett tag dök en ny mapp upp på PS3 menyn under både video och under foto menyn.
När jag klickar på den så hittar den varken några filmer eller foton. Efter att PS3:an "tänkt" eller "letat" några sekunder får jag följande felmeddelande uppe i högra hörnet:

dlna protokoll fel 501
eller
dlna protokoll fel 2104

Whats up?

glad ändå :( nära nu känns det som....

tycker du ska ta o ge Mediaplayer ett försök. Det fungerar utmärkt och är hur lätt som helst.. se beskrivning ovan..
har faktiskt aldrig haft problem med att streama avi mp3 eller foton. endast vob då..

Postad 18 april 2008 - 11:00

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
tjena:-)
Kör tversity här, nu undrar jag hur i h-e gör man för att lägga upp internetradio stationer och hur man lägger in tex aftonbladet video? om det nu ens går att göra så för att streama till ps3'an?
vore ju perfa om man fick till det:-)
Mvh Magnus

Postad 18 april 2008 - 11:16

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

Har du tryckt på trekant och valt "display all"(tror jag det heter). Annars visar den bara de filer som ligger i en "PS3 mappstruktur". :)

Postad 18 april 2008 - 11:19

Unregisteredbea44720
  • Unregisteredbea44720
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

tycker du ska ta o ge Mediaplayer ett försök. Det fungerar utmärkt och är hur lätt som helst.. se beskrivning ovan..
har faktiskt aldrig haft problem med att streama avi mp3 eller foton. endast vob då..

Tjenare,
det är just stora .vobfiler jag vill få in i PS3:an. Filmer i 720p som ju blir stora filer över 4 gig.

Kanske är det ngn som har lyckats med .vobfiler via Mediaplayer? För som tomas_we skriver: "är hur lätt som helst"
låter som ljuv musik i mina öron.

Postad 22 april 2008 - 20:40

Unregisteredbea44720
  • Unregisteredbea44720
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Tråden har tagit paus. Jag drar igång den igen:

www.redkawa.com/fileserver/ fungerar inte för mig. Jag lyckas hitta min bärbara dator från PS:3an med det är också allt. Jag hittar inga filer än mindre .vob filer.

Funderar nu på att "konvertera" till Tversity och pröva lyckan där. Den verkar användarvänligare, "and thats right up my alley", kan jag säga.

En fråga innan:

Man kan väl kopiera filmer från datorn till PS3:an med tversity? Eller "måste" man s a s titta på filmen? Det som verkar kallas "streaming"?

Postad 23 april 2008 - 15:41

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Tråden har tagit paus. Jag drar igång den igen:

www.redkawa.com/fileserver/ fungerar inte för mig. Jag lyckas hitta min bärbara dator från PS:3an med det är också allt. Jag hittar inga filer än mindre .vob filer.

Funderar nu på att "konvertera" till Tversity och pröva lyckan där. Den verkar användarvänligare, "and thats right up my alley", kan jag säga.

En fråga innan:

Man kan väl kopiera filmer från datorn till PS3:an med tversity? Eller "måste" man s a s titta på filmen? Det som verkar kallas "streaming"?

Det går utmärkt att kopiera via TVersity också. Enda kruxet är att man måste se till att TVersity inte försöker transcoda filerna när man kopierar dem, för då tar det lång tid. Detta görs genom att man väljer Transcoding: "Never". Det går att ställa in transcoding för hela TVersity samt för varje mapp man har utdelad, så du kan t.ex. sätta Always Transcode på en mapp och ha Never på resten...
Transcoding är till för att du ska kunna streama filer från TVersity som PS3an inte själv klarar av att spela upp...

Postad 23 april 2008 - 19:15

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som har lösningen på DLNA problemet? Kör med WMP11 och en NETGEAR WGR614. Kan utan problem titta på bilder och filmer via mediaservern men när jag ska gå in under musik så får jag bara "DLNA protokoll fel 4405" När jag tog bort ena disken jag delade mp3:or från så funkade det helt plötsligt. Kan man ha för många mappar eller något liknande so gör att det strular? Så fort jag delar med allt jag vill så slutar det fungera :P

Postad 24 april 2008 - 13:21

Unregisteredbea44720
  • Unregisteredbea44720
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Det går utmärkt att kopiera via TVersity också. Enda kruxet är att man måste se till att TVersity inte försöker transcoda filerna när man kopierar dem, för då tar det lång tid. Detta görs genom att man väljer Transcoding: "Never". Det går att ställa in transcoding för hela TVersity samt för varje mapp man har utdelad, så du kan t.ex. sätta Always Transcode på en mapp och ha Never på resten...
Transcoding är till för att du ska kunna streama filer från TVersity som PS3an inte själv klarar av att spela upp...

Kanon! det är så pass tydliga svar ett miffo och teknikmongo som jag behöver för att komma närmare mitt mål, att se HD film.
Jag skall testa detta i helgen.
Tack! ;)

Postad 06 maj 2008 - 06:50

nallepuff
  • nallepuff
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Så vad klassas som det bästa progget att streama till PS3 idag?
Får naturligtvis vara enkelt oxå :P
Hårdvaran jag använder är XP,intel quadcore,3Gb ram,3.5Tb+HDDs,gigabit nätverk.

Postad 06 maj 2008 - 07:55

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Hej !

Är det nån som vågar sig på att göra en lättläst och tydlig sammanfattning ? Eller kanske det redan finns en ?
En steg för steg manual hur man gör med tversity, mkv2vob, och allt.
Har själv mkv.er, vobbar, flac.ar, mp3, avi, divix, Wav, jpg samt lite annat roligt i PC.n.
Har all nödvändig kringutrustning.

//

Postad 21 maj 2008 - 15:59

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Nähä, eftersom inte admins ville ha fler trådar om tversity får jag väll fortsätta här då:
Mina 2 svårigheter:

Problem nr 1, lyckas inte spela upp x264-filmer. När jag försöker så säger PS3an nånting i stil med att den inte kan hitta filmen och att jag ska kontrollera att den inte blivit borttagen. Läste någonting om att man måste göra om dem till MP4 filer eller .vob kanske det var... Hur och varför?

Problem nr 2, det andra är att jag inte förstår hur man ska spela upp vanliga DVD filer.
.IMG funkar ju inte och när man öppnat upp dvdn och hittat video_TS filerna så måste man ju spela upp en åt gången? Hur gör ni?

Redigerat av Keepan, 21 maj 2008 - 23:06.

Postad 21 maj 2008 - 17:05

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
vill inte va negativ men finns det inte tusen trådar om Tversity redan??

börjar nästan bli lite tjatigt med frågor om x264 konvertering osv..

ursäkta om jag är negativ ...

Postad 21 maj 2008 - 19:08

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

vill inte va negativ men finns det inte tusen trådar om Tversity redan??

börjar nästan bli lite tjatigt med frågor om x264 konvertering osv..

ursäkta om jag är negativ ...

Den här tråden är väl dock den största?! Sluta skriv exakt samma sak i de trådar som handlar om samma sak. Skriv nått som har med tråden att göra istället!

Postad 24 maj 2008 - 21:29

Unregisteredd73e0201
  • Unregisteredd73e0201
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har fått TVerity att funka mellan PC och PS3 men bara om jag kör allt trådlöst. PS3an hittar inte mediaserven när jag gör som jag vill ha det, PC wire ROUTER wireless PS3, vad månde en teknikanalfabet gör åt detta?

Postad 25 maj 2008 - 00:28

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Har fått TVerity att funka mellan PC och PS3 men bara om jag kör allt trådlöst. PS3an hittar inte mediaserven när jag gör som jag vill ha det, PC wire ROUTER wireless PS3, vad månde en teknikanalfabet gör åt detta?

Kom gärna med mer info. Vad är det för router du har och får du något felmeddelande osv...

Postad 25 maj 2008 - 09:23

Unregisteredd73e0201
  • Unregisteredd73e0201
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Fick en speedtouch 585 v6 med abonnemanaget så det är en sådan router. Får inga felmedelanden förutaom att ps3an inte hittar TVeristy servern när jag kör datorn via lina till speeden och har ps3an trådlös. När jag slog över och körde datorn trådlöst oxå gick det bra. Har letat och provar 123 olika inställningar men får ingen ordning på det.
Tips?

Postad 25 maj 2008 - 13:53

mrdanne
  • mrdanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Fick en speedtouch 585 v6 med abonnemanaget så det är en sådan router. Får inga felmedelanden förutaom att ps3an inte hittar TVeristy servern när jag kör datorn via lina till speeden och har ps3an trådlös. När jag slog över och körde datorn trådlöst oxå gick det bra. Har letat och provar 123 olika inställningar men får ingen ordning på det.
Tips?

Jag fick oxå med en Speedtouch modem/router till mitt internet, kommer inte riktigt ihåg vad den heter. Men jag hade samma problem som du har, tråd-tråd och wlan-wlan funkar fint, men inte tråd-wlan Efter många samtal med supporten och ny firmware så gav jag upp och bryggade modemet/routern och köpte en ny Linksys router. Nu så funkar allt fint igen.

Redigerat av mrdanne, 25 maj 2008 - 13:54.

Postad 25 maj 2008 - 15:02

Unregisteredd73e0201
  • Unregisteredd73e0201
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Bra att få lite klarhet då, får nog bli att försöka rigga en kabel till ps3an, undertiden kan man ju alltid slå om till trådlöst på burken när man vill streama.

Postad 27 maj 2008 - 22:53

Unregisteredd89ec762
  • Unregisteredd89ec762
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag fick oxå med en Speedtouch modem/router till mitt internet, kommer inte riktigt ihåg vad den heter. Men jag hade samma problem som du har, tråd-tråd och wlan-wlan funkar fint, men inte tråd-wlan Efter många samtal med supporten och ny firmware så gav jag upp och bryggade modemet/routern och köpte en ny Linksys router. Nu så funkar allt fint igen.

Samma problem här, jag äger en speedtouch 780 från TDC, funkar inte tråd-trådlös. verkar vara ett generellt problem. Så nu kör jag allt via mkv2vob och transcoda till m2ts. Nån som vet om PS3 stödjer srt filer eller några andra sub filer?

Postad 29 maj 2008 - 22:35

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Nej det gör den inte

Postad 02 juni 2008 - 18:08

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Har inte fått något svar angående hur man ska streama HD filmer i .mkv format? Har en kraftfull dator men verkar inte gå att transcoda i TVersity iallafall? Får fram ett felmeddelande som lyder något liknande om att den inte kunde hitta den fil jag sökte och att jag ska kontrollera anslutningsmöjligheterna. Kontakten mellan datorn och PS3an är trådlös men det funkar fint att streama typ .avi osv.

Och hur ska man göra för att streama vanliga dvd filmer? Det är ju en ****s massa filer i Video_TS mappen.

Postad 10 juni 2008 - 19:31

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Suck. Får inte till någon mediadelning alls med Tversity. Konsolen hittar Tversity men inga filer hittas över huvud taget, oavsett filtyp. Trots att jag försökt följa åtskilliga guider och manualer på nätet.

Använder en D-link DIR-655 trådlöst hela vägen, upnp påslaget, den speciella porten som tversity använder är öppnad för trafik.
Vindows Vista på datorn. Media server och tversity server tillåtna i vistas firewall.
Jag delar ut en specifik mapp med några undermappar som i sin tur innehåller några mp3er, lite bilder och några xvid avi.

Som sagt så hittar PS3a min server inga filer. Inte heller några bekanta mappar syns. Helt tomt på innehåll.

Några tips på var jag ska börja felsöka? ....Please

Postad 10 juni 2008 - 19:46

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
2 sekunder efter mitt förra inlägg så kom vändningen.

Jag har lagt till en ensam mp3-fil för sharing i tversity och den syns och funkar!

Öööö, säg inte att man inte kan lägga till hela bibliotek med undermappar ?

Postad 10 juni 2008 - 21:44

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
När jag bara delar några filer så går det bra men så fort det börjar bli många så får jag DNLA-fel. Drygt =(
Har också en D-link router

Postad 11 juni 2008 - 07:08

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

2 sekunder efter mitt förra inlägg så kom vändningen.

Jag har lagt till en ensam mp3-fil för sharing i tversity och den syns och funkar!

Öööö, säg inte att man inte kan lägga till hela bibliotek med undermappar ?

Jag kör Vista å där finns en defaultmapp som heter "Delat" under finns delad musik, delad film, dealde bilder etc.
I respektive kategori har jag lagt film, musik etc. Sen har jag bara lagt in Delat i Tversity. Funkar hos mig.
Blir dock ett extra klick i PS3menyn så egentligen borde jag väl göra om å sänka nivån ett steg redani Tversity.

Suck. Får inte till någon mediadelning alls med Tversity. Konsolen hittar Tversity men inga filer hittas över huvud taget, oavsett filtyp. Trots att jag försökt följa åtskilliga guider och manualer på nätet.

Använder en D-link DIR-655 trådlöst hela vägen, upnp påslaget, den speciella porten som tversity använder är öppnad för trafik.
Vindows Vista på datorn. Media server och tversity server tillåtna i vistas firewall.
Jag delar ut en specifik mapp med några undermappar som i sin tur innehåller några mp3er, lite bilder och några xvid avi.

Som sagt så hittar PS3a min server inga filer. Inte heller några bekanta mappar syns. Helt tomt på innehåll.

Några tips på var jag ska börja felsöka? ....Please

Recreate Library
Refresch

Prova med det.

Har inte fått något svar angående hur man ska streama HD filmer i .mkv format? Har en kraftfull dator men verkar inte gå att transcoda i TVersity iallafall? Får fram ett felmeddelande som lyder något liknande om att den inte kunde hitta den fil jag sökte och att jag ska kontrollera anslutningsmöjligheterna. Kontakten mellan datorn och PS3an är trådlös men det funkar fint att streama typ .avi osv.

Och hur ska man göra för att streama vanliga dvd filmer? Det är ju en ****s massa filer i Video_TS mappen.

.mkv kan du konvertera till .vob å lägga till undertexter etc. Sen streama .vob. Men det skall fungera med .mkv Men om det inte gör det så är .vob ett alternativ. Ingen synlig dataförlust.

Postad 11 juni 2008 - 09:40

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Jag kör Vista å där finns en defaultmapp som heter "Delat" under finns delad musik, delad film, dealde bilder etc.
I respektive kategori har jag lagt film, musik etc. Sen har jag bara lagt in Delat i Tversity. Funkar hos mig.
Blir dock ett extra klick i PS3menyn så egentligen borde jag väl göra om å sänka nivån ett steg redani Tversity.

Recreate Library
Refresch
Prova med det.

Tack för svaren
1. Det vore mycket olyckligt om man var tvungen att lägga in allt man vill streama i delad-mappen. Inte ens Windows egna Media Player kräver detta. Så det köper jag inte.
2. Recreate och refresh har jag självklart kört flera gånger.

Status just nu.

Windows media 11 funkar bra, men jag tycker att den bygger upp krånglig mappstruktur i ps3a, så jag gillar inte det.
Jag provade nytt program (kostar ca 270 kr) Twonky media. Jag kan säga att det funkar perfekt! Dock så tror jag att det saknar det som i tvrsity kallas för transcoding när ps3a inte stöder format.

Ska testa vidare

Postad 11 juni 2008 - 11:19

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Vad jag menade med att jag lagt det i "delat" var att det låg så default. Men man behöver inte göra det, har lagt upp tillfälliga foldrar oxå. Tror nog att Recreate å Refresch löser dina problem.

Edit.

Sorry läste inte hela ditt inlägg, du hade visst provat refresch å recreate.....
Om jag tänkter efter så har jag ibland haft problem att hitta tillagda filer men det har löst sig med en omstart av datorn/Tversity. Nån gång har jag sökt om Mediaservern i PS3an oxå.

Men 9 ggr av 10 så har det funkat smärtfritt.

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 11 juni 2008 - 11:55.

Postad 11 juni 2008 - 11:23

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Vad jag menade med att jag lagt det i "delat" var att det låg så default. Men man behöver inte göra det, har lagt upp tillfälliga foldrar oxå. Tror nog att Recreate å Refresch löser dina problem.

Som jag skrev ovan så har jag kört Recreate å Refresch flera gånger utan resultat. Just nu är det endast Tversity som strular. Finns det något annat program som klarar av transcoding? Gör Nero det?

Postad 23 juni 2008 - 00:06

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen som har lösningen på DLNA problemet? Kör med WMP11 och en NETGEAR WGR614. Kan utan problem titta på bilder och filmer via mediaservern men när jag ska gå in under musik så får jag bara "DLNA protokoll fel 4405" När jag tog bort ena disken jag delade mp3:or från så funkade det helt plötsligt. Kan man ha för många mappar eller något liknande so gör att det strular? Så fort jag delar med allt jag vill så slutar det fungera :)

Har samma problem, kör sladd från en Zyxel router, kan hitta bilder och filmer, men inte musiken längre... vad beror detta på?
Har testat att ta bort alla mappar från musikmapen, och bara lagt in en map, men samma problem... måste då detta att funka igen... är det datorn eller PS3an som spökar här?

Postad 23 juni 2008 - 18:27

pki
  • pki
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Använder mig utav Tversity och hittills har allt gått bra.
Nu undrar jag bara om det är möjligt när man streamar en nätradio att den uppdaterar så att man ser vilken låt och artist det är?

Nu står bara internetadressen till .pls-filen :/

Postad 24 juni 2008 - 21:50

Unregistered46899b8c
  • Unregistered46899b8c
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får alla filer synliga i WMP11 "bibliotek"
får upp de flesta mapparna men inte alla låtarna/filmerna/bilderna samt ej kompletta spellistor.
Hur gör jag för att få till det?

Postad 28 juni 2008 - 05:58

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Är det verkligen INGEN här som vet vad man gör om man får "DLNA protokoll fel 4405" när man ska hitta musiken på PCn? :(

Postad 29 juni 2008 - 20:25

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Snacka om att vara kräsen B)

Jag har lagt över filmer från min dvi-kamera till datorn och sparat de som avi, uncompressed, bästa kvalité, stora filer.
De fungerar givetvist inte att streama till PS3a, men det köper jag, orginal-avi från kameran, ok.

Så nu ska man koda om till lite mer, för PS3a, vänlig format. Jag provade två olika program, bland annat Xilisoft Video Converter, som tom har flera olika alternativ man kan välja som är speciellt ämmade just för PS3a. Inget funkar att spela upp, divx, xvid, mpeg4, mpeg2 och de där speciella ps3-formaten. Inget. PS3a känner inte igen formaten och vill inte streama. Jag kan bara berätta att andra färdiga xvid och divx (som man laddar ner lagligt från nätet) fungerar utmärkt att streama, så det är inte fel på min uppsättning.

Tips på program som kan göra om en avi till ett format som PS3a kan spela?

Postad 01 juli 2008 - 10:21

aidin
  • aidin
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Efter att ha sett att jättemånga tycker PS3 funkar bra som en mediacenter kan jag bara bli förvånad.
Jag förstår isåfall inte hur ni gör för att få det att fungera bra.

Innan jag hade PS3 tänkte jag inte mycket på det, trodde det skulle vara som att streama mellan vilka 2 datorer som helst. Men va naiv jag var.

Har nu testat med tversity hur länge som helst. Förutom att den helt random ibland bara slutar funka på typ logon problem eller liknande så fattar jag inte riktigt hur man matar in mappar så att alla undermappar samt filer ska synas. Jag har nu lyckats med några mappar iaf.

Men det är ju så långsamt i PS3 att köra så. Även om man antar att tversity skulle funka bra så verkar det ju fortfarande inte som om man kan spela .mkv. Det verkar hur jobbigt som helst om man vill göra en playlist till musiken och jag har inte kommit på något sätt att få den att spela i bakgrunden (?). När man väl spelar upp filmer så är det så opraktiskt om man vill spola i den, vilket jag ofta gör. Det tar alldeles för lång tid och precision existerar inte ens.

Jag får den alltså inte att fungera som en mediacenter på ett bra sätt alls.
Köpte denna istället för en popcorn hour...men jag antar att jag kommer få köpa en sådan också.
Mitt sista hopp ligger i att lyckas installera linux och använda den på det sättet. Eller om det mot all förmodan skulle vara någon som berättar något om tversity så det fungerar bra.

Postad 01 juli 2008 - 18:06

Robotfood
  • Robotfood
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Snacka om att vara kräsen :)

Jag har lagt över filmer från min dvi-kamera till datorn och sparat de som avi, uncompressed, bästa kvalité, stora filer.
De fungerar givetvist inte att streama till PS3a, men det köper jag, orginal-avi från kameran, ok.

Så nu ska man koda om till lite mer, för PS3a, vänlig format. Jag provade två olika program, bland annat Xilisoft Video Converter, som tom har flera olika alternativ man kan välja som är speciellt ämmade just för PS3a. Inget funkar att spela upp, divx, xvid, mpeg4, mpeg2 och de där speciella ps3-formaten. Inget. PS3a känner inte igen formaten och vill inte streama. Jag kan bara berätta att andra färdiga xvid och divx (som man laddar ner lagligt från nätet) fungerar utmärkt att streama, så det är inte fel på min uppsättning.

Testa RedKawa Video Converter, finns att ladda hem på www.redkawa.com. tänk på att filerna måste vara under 4gb

Postad 13 juli 2008 - 23:25

vertikal_mannen
  • vertikal_mannen
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Senaste firmware 2.41 (Streaming problem)
Ni som har nas med twonky... typ Popcorn Hour

2.41 Update breaks streaming of video (all types)

Fick precis problem med Twonky Media Vision (går dock att fixa, då det är installerat på vanlig pc)

http://www.twonkyfor...security#p19164
http://www.twonkyfor...security#p19158

Redigerat av vertikal_mannen, 13 juli 2008 - 23:44.

Postad 14 juli 2008 - 09:34

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0

Snacka om att vara kräsen :)

Jag testade att ladda hem en trial-version från AVS4YOU Software Jag konverterade bl.a en DV-film på 13 Gb till en avi som kunde streamas till sonens Xbox360. Att registrera programmet kostar 59 $.

Postad 14 juli 2008 - 10:12

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0
Är det någon annan som får "Error 501" en massa? Det funkar i alla fall men ibland får man försöka gå in i en mapp 2 ggr innan innehållet syns ordentligt också är det ju irriterande med ett fult errormeddelande.

Postad 14 juli 2008 - 10:16

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Senaste firmware 2.41 (Streaming problem)
Ni som har nas med twonky... typ Popcorn Hour

Jag har en qnap ts-109 med twonky och har inga som helst problem med 2.41. Det funkar faktiskt bättre än innan nu, det går mycket fortare för uppspelningarna att starta.

Postad 14 juli 2008 - 11:39

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0
La in en länk till en Tversity guide i första inlägget. Pröva denna ni som har problem.

Postad 15 juli 2008 - 01:07

Unregistered09b4362c
  • Unregistered09b4362c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
hur i **** delar jag ut med Media Playern? den hittar min "spelningslista" men inte det som är i den.. vadfan är detta.

Postad 15 juli 2008 - 08:21

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Efter att ha sett att jättemånga tycker PS3 funkar bra som en mediacenter kan jag bara bli förvånad.
Jag förstår isåfall inte hur ni gör för att få det att fungera bra.

Innan jag hade PS3 tänkte jag inte mycket på det, trodde det skulle vara som att streama mellan vilka 2 datorer som helst. Men va naiv jag var.

Har nu testat med tversity hur länge som helst. Förutom att den helt random ibland bara slutar funka på typ logon problem eller liknande så fattar jag inte riktigt hur man matar in mappar så att alla undermappar samt filer ska synas. Jag har nu lyckats med några mappar iaf.

Men det är ju så långsamt i PS3 att köra så. Även om man antar att tversity skulle funka bra så verkar det ju fortfarande inte som om man kan spela .mkv. Det verkar hur jobbigt som helst om man vill göra en playlist till musiken och jag har inte kommit på något sätt att få den att spela i bakgrunden (?). När man väl spelar upp filmer så är det så opraktiskt om man vill spola i den, vilket jag ofta gör. Det tar alldeles för lång tid och precision existerar inte ens.

Jag får den alltså inte att fungera som en mediacenter på ett bra sätt alls.
Köpte denna istället för en popcorn hour...men jag antar att jag kommer få köpa en sådan också.
Mitt sista hopp ligger i att lyckas installera linux och använda den på det sättet. Eller om det mot all förmodan skulle vara någon som berättar något om tversity så det fungerar bra.

Bra inlägg. Det pratas inte mycket om att PS3a egentligen är ganska kass som mediacenter, i alla fall om fokus ligger på streaming utav film. I stället handlar det mer om att "lyckas streama" över huvud taget. Och har man lyckats med det så är man glad.

För det första så måste man vara någorlunda datakunnig för att få det hela att funka. Det är otroligt mycket som kan gå snett. Allt från att man har för klen router i nätverket till fel codecs och inställningar i datorn. Utöver detta så är det en massa inställningar som ska göras (rätt) i de olika program som finns för streaming.

Alla som tänkte investera i en PS3a som mediacenter måste vara medvetna om att det är långt ifrån bara att starta och köra. Man får inte till mappstrukturen och filerna som man har det på datorns hårddisk, allt går inte att spela upp och stabiliteten är det lite si så där med.

Media player funkar ok hos mig, men är trist och begränsad, jag har för lite kontroll över strukturen som visas i PS3an. Tversity vägrar visa några filer eller mappar överhuvudtaget hos mig. Den dyker upp i PS3an men visar inget. Jag får helt enkelt inte till det trots alla guider på nätet som jag läst. Räddningen blev det lilla programmet Twonky media http://www.twonkyvision.de/ Det går att bestämma vad som ska visas i PS3an och den är duktig på att uppdatera själv biblioteket när nya filer läggs till. Jag har även installerat Vista Codec Package från http://shark007.net/ Tilläggas skall att jag bytte min gamla router till Dlinks DIR-655 samt ett passande trådlösa nätverkskort i datorn.

Redigerat av Adamski, 15 juli 2008 - 08:26.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Bing (1)
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.