W910 Sony Ericsson
500 svar till detta ämne
Postad 28 February 2008 - 08:02
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hmmm märkligt det här med nya programvaran måste jag säga.
Jag testade att uppgradera programvaran i telefonen för....ja det var säkert 2-3 veckor sen. Jag hade problem med att telefonen startade om sig ibland så jag tänkte att det kanske var värt att prova även fast jag visste att det inte fanns någon ny firmware. Nu fanns det en ny firmware och den uppgraderades och då ballade telefonen ur totalt och startar om sig mest hela tiden.
Jag ringde då till SE supporten där jag förklarade att jag hade uppgraderat programvaran men hon jag pratade med sa att det inte fanns någon ny programvara för den telefonen. Nu såg jag nyheten ifrån förra fredagen och testade igen men får nu upp att jag redan har den senaste installerad. Är det SE som har dålig kontakt mellan kundtjänst och tekniker eller?
Kollade vilken version jag verkligen har i telefonen och det är inte alls den senaste utan: R1CA039 - Released on SEUS (FOTA) on 01/12/2007
WTF?!?!
Edit: Problemet enligt Esato.com verkar ligga i att jag har en Kent Edition. Den telefonen anses vara brandad tydligen och då kan man inte uppgradera verkar det som. Är tydligen inte ensam om att ha det problemet. FAN då...
Den programvaran är ju gammal skåpmat ju, hur sjutton gör man nu då? Blir man tvingad att skicka in telefonen eller? Jag struntar fullständigt i att det är en Kent edition utan vill bara ha senaste programvaran. Ska ringa SEsupporten igen i morgon tänkte jag...
Uppdaterade min "kent"-mobil i förra veckan och det stod att den hämta hem och lade in, men nu när jag kollade vilken vers. det var jag hade egentligen var det den gamla R1CA039  fattar inget. Skriv vad de säger på kundtjänsten sen!
Postad 28 February 2008 - 15:25
gusgez
-
gusgez
-
Användare
-
-
109 inlägg
vilken är den senaste programvaruversionen på min w910i? eller rättare sagt...vilka versioner är senaste allt? ;-)
Postad 28 February 2008 - 16:51
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Jahopp, bra att uppdateringsprogrammet funkar då.. Drog ner och installerade SE's uppdateringsprogram, startade det och får då detta felmeddelande:  Kör med Windows 2008 Server.
Postad 28 February 2008 - 21:12
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Jahopp, bra att uppdateringsprogrammet funkar då..
Drog ner och installerade SE's uppdateringsprogram, startade det och får då detta felmeddelande:

Kör med Windows 2008 Server.
Du måste ha Adobe Flash Player 8 eller senare för att det ska fungera. Uppdatera på www.macromedia.com. Enligt systemkraven så fungerar det egentligen bara med Windows XP och Vista.
Postad 28 February 2008 - 22:42
Dum-Dan
-
Dum-Dan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
När man uppdaterar den försvinner väl inget från telefonen, eller måste man spara allt shit först?
Postad 29 February 2008 - 00:05
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Jahopp, bra att uppdateringsprogrammet funkar då..
Drog ner och installerade SE's uppdateringsprogram, startade det och får då detta felmeddelande:

Kör med Windows 2008 Server.
Du måste ha Adobe Flash Player 8 eller senare för att det ska fungera. Uppdatera på www.macromedia.com. Enligt systemkraven så fungerar det egentligen bara med Windows XP och Vista.
Jag har senaste flash, och win 2008 är egentligen vista. får la testa på en annan burk sen
Postad 29 February 2008 - 11:09
e2zippo
-
e2zippo
-
Användare
-
-
168 inlägg
Hallå! Försökte uppdatera musiken på min telefon idag, stoppade i USB-stickan och kopierade över ett gäng album. När jag sen försöker spela musiken via mediaspelaren så hittar den inte på låtarna, utan det står 0 på allting. Går jag via filhanteraren så hittar jag musiken, och kan spela den. Men det går inte att pausa eller byta låt via sidoknappen där inne. Måste man verkligen använda SE programvara och föra över med?
Går det att formatera minneskortet på nåt vis eller måste man resetta hela telefonen?
/Martin
Postad 29 February 2008 - 19:05
Roxanne
-
Roxanne
-
Rookie
-
3 inlägg
Det verkar som om Ericsson också börjat inse att W910i har en hel del "barnsjukdommar".
Efter att jag haft min lur i ca 4 veckor började den krångla.
Första felet som dök upp var att Walkman-knappen ej gick att använda, varken den utanpå eller i menyn.
Sen började den "tappa bort" missade samtal och meddelanden.
Efter ytterligare en vecka började det "hacka" när man spelade musik.
Och sen började den spontant stänga av sig lite då och då, tappade då tema + bakgrundsbild.
Slutligen gick den inte att ladda, varken via dator eller eluttag.
Jag stormade då iväg till Mobilbyrån i sthlm och lämnade in den.
Och fick svaret att de haft en hel del problem med den här telefonen. De första w910i-telefonerna som tillverkades verkar vara ett litet "test" för Ericsson.
Jag får nu till veckan ut en ny W910i telefon på europa-garantin..Förhoppningsvis en som tillverkats senare än min första...Så man slipper alla problem!
Är nog det nya operativsystemet som krånglar...
Någon som haft samma problem?
Redigerat av Roxanne, 29 February 2008 - 19:17.
Postad 29 February 2008 - 19:23
Roxanne
-
Roxanne
-
Rookie
-
3 inlägg
Kommer tydligen en i vit färg också

Källa
<{POST_SNAPBACK}>
Jäklar va snygg den var  Men troligtvis inte Sverige-aktuell 
Finns i rosa också..
Postad 29 February 2008 - 19:33
Roxanne
-
Roxanne
-
Rookie
-
3 inlägg
Fick min i fredags o det är utan tvekan den skönaste telefon jag haft! Tills idag... Den har kajkat ihop helt. Slår av sig i ca 1,5 min, sen slår den på sig o är på i 1 min, slår av sig osv. ÄTER batteri helt plötsligt! Hållit på så hela dan. Tagit ur batteriet o sim-kort flera gånger, men det gör ingen skillnad. Från fredag till idag har den funkat perfekt (även batteriet) o har laddats en gång, i lördags... SE support sa att det är telefonfel, så den måste tillbaka. Och på service...o flera veckor åt h-e...antagligen. Nån som varit med om nåt liknande? Idé att prova återställning?
Du har väl ett 3G-simkort i luren...funkar inte med de "gamla", då dör batteriet nästan på en gång. Ett tips bara.
Postad 02 March 2008 - 11:35
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Det verkar som om Ericsson också börjat inse att W910i har en hel del "barnsjukdommar".
Efter att jag haft min lur i ca 4 veckor började den krångla. Första felet som dök upp var att Walkman-knappen ej gick att använda, varken den utanpå eller i menyn. Sen började den "tappa bort" missade samtal och meddelanden. Efter ytterligare en vecka började det "hacka" när man spelade musik. Och sen började den spontant stänga av sig lite då och då, tappade då tema + bakgrundsbild. Slutligen gick den inte att ladda, varken via dator eller eluttag.
Jag stormade då iväg till Mobilbyrån i sthlm och lämnade in den. Och fick svaret att de haft en hel del problem med den här telefonen. De första w910i-telefonerna som tillverkades verkar vara ett litet "test" för Ericsson.
Jag får nu till veckan ut en ny W910i telefon på europa-garantin..Förhoppningsvis en som tillverkats senare än min första...Så man slipper alla problem!
Är nog det nya operativsystemet som krånglar...
Någon som haft samma problem?
Lite kopnstigt tycker jag, för jag köpte min telefon typ en vecka efter att den släpptes och fick lämna in den en gång efter 2 veckor, efter det har den inte krånglat alls mkt! Tycker däremot att det är konstigt att det inte verkar gå att uppdatera "Kent"-mobilen. Blir lite sur på det! någon som har fått det att funka att uppdatera den??
Postad 02 March 2008 - 14:35
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Kommer tydligen en i vit färg också

Källa
<{POST_SNAPBACK}>
Jäklar va snygg den var  Men troligtvis inte Sverige-aktuell 
Finns i rosa också..
Har du källa till det? Är det inte w580i då, för den finns i rosa.
Postad 03 March 2008 - 09:53
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Tycker däremot att det är konstigt att det inte verkar gå att uppdatera "Kent"-mobilen. Blir lite sur på det! någon som har fått det att funka att uppdatera den??
Skickade ett mail till supporten och fick då till svar att de inte har gjort någon uppdatering på "Kent"-mobilen än. Fattar inte hur den kan vara annorlunda men... här är mailet jag fick: Den senaste versionen av mjukvaran finns ej ännu tillgänglig för "Kent edition". Vi arbetar på att lägga ut mjukvaran för alla versioner av telefonen och hoppas detta kan vara klart inom kort.
Postad 03 March 2008 - 20:47
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1419 inlägg
Är det någon som har problem med att telefonen inte visar personlig bild eller spelar speciell ringsignal när en viss kontakt ringer? T.ex när person A ringer ska en personlig bild för A visas och en speciell ringsignal. Det funkade i början men inte nu längre. Någon gissning?
Postad 04 March 2008 - 11:11
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
SÅÅÅ nu fick jag äntligen ett ordentligt svar ifrån Sony Ericsson. Jag fick samma svar som ovan att programvaran för Kent-edition inte finns utlagd på nätet ännu utan det är den generiska programvaran som finns där.
Detta efter att ha pratat med 3 olika personer men den sista beklagade sig att alla inte har samma information. Så nu ska jag bege mig till Mobilbyrån på Hornsgatan i Sthlm och lämna in telefonen för snabbast service.
Postad 06 March 2008 - 08:57
Rikk
-
Rikk
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har bytt min telefon en gång (i början av nov), den stängde av sig o slog på sig o käkade batteri... Den nya har varit bra tills nu. Den går inte att slå på.
Jo, om man rycker batteriet eller stoppar i laddaren x antal gånger så slår den på till slut. Ofta får man hålla på läääänge innan den startar. Jag har inte senaste firmware (har 029 ) o det konstiga är att telefonen säger att det är den senaste versionen o laddar inte ner den nya.
- Kan problemet med att den inte går att slå på bero på firmware?
- Kan jag ladda ner det senaste via SEUS UTAN att göra exakt som den säger att man ska göra, dvs; rycka ut batteriet, sen slå på o trycka in USB o ladda ner? Slår jag av min startar den ju inte  ... Tror ni det går att bara plugga i USB i påsalgen telefon o köra???
- Andra idéer? Bara lämna in skiten? Igen?
Postad 18 March 2008 - 12:14
Unregistered20c5b712
-
Unregistered20c5b712
-
Rookie
-
3 inlägg
Någon som har haft problem med att batteriluckan glappar?
Lämnade in den på service men den kom tillbaka "oreparerad",dem menade att det inte var något fel på den.
Dock stör jag mig på det hela tiden
Postad 18 March 2008 - 15:20
Rikk
-
Rikk
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har bytt min telefon en gång (i början av nov), den stängde av sig o slog på sig o käkade batteri... Den nya har varit bra tills nu. Den går inte att slå på. Jo, om man rycker batteriet eller stoppar i laddaren x antal gånger så slår den på till slut. Ofta får man hålla på läääänge innan den startar. Jag har inte senaste firmware (har 029 ) o det konstiga är att telefonen säger att det är den senaste versionen o laddar inte ner den nya. - Kan problemet med att den inte går att slå på bero på firmware? - Kan jag ladda ner det senaste via SEUS UTAN att göra exakt som den säger att man ska göra, dvs; rycka ut batteriet, sen slå på o trycka in USB o ladda ner? Slår jag av min startar den ju inte ... Tror ni det går att bara plugga i USB i påsalgen telefon o köra??? - Andra idéer? Bara lämna in skiten? Igen?
Lämnade in den o har nu fått en ny...det blir min tredje (3:e!) w910... Köpte en w890 under lagningstiden. VIlken telefon, kvalite rakt igenom (den funkar efter 1,5 vecka, bara en sån sak!).
Postad 21 March 2008 - 18:54
Unregistered34b85454
-
Unregistered34b85454
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Är det någon som har märkt att det "skorrar" i luren? hos mig skorrar det även om man har mycket låg volym?
låter även som om den man pratar med är förkyld..
haft luren i en dag
Postad 23 March 2008 - 23:51
erikla2002
-
erikla2002
-
Amatör
-
-
70 inlägg
SÅÅÅ nu fick jag äntligen ett ordentligt svar ifrån Sony Ericsson. Jag fick samma svar som ovan att programvaran för Kent-edition inte finns utlagd på nätet ännu utan det är den generiska programvaran som finns där.
Detta efter att ha pratat med 3 olika personer men den sista beklagade sig att alla inte har samma information. Så nu ska jag bege mig till Mobilbyrån på Hornsgatan i Sthlm och lämna in telefonen för snabbast service.
Jag kan fortfarande inte hitta n¨n ny firmware med min Kent edition. Risigt att den inte skall gå att uppdatera. Hata Kent!
Postad 24 March 2008 - 11:54
Rizado
-
Rizado
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag kan fortfarande inte hitta n¨n ny firmware med min Kent edition. Risigt att den inte skall gå att uppdatera. Hata Kent!
Ta det lugnt, den vanliga verkar inte gå att uppdatera heller. Har en röd helt obrandad och en svart kent edition och ingen av dem har någon ny firmware. http://www.davincite...A030_CID52.htmlVad jag får ut av det där är att det inte finns uppdatering till några svenska telefoner? Jävligt irriterande, det är ändå en hel månad sen firmwaren kom ut...
Postad 26 March 2008 - 17:41
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Ta det lugnt, den vanliga verkar inte gå att uppdatera heller. Har en röd helt obrandad och en svart kent edition och ingen av dem har någon ny firmware.
http://www.davincite...A030_CID52.htmlVad jag får ut av det där är att det inte finns uppdatering till några svenska telefoner? Jävligt irriterande, det är ändå en hel månad sen firmwaren kom ut...
Jaa det är riktigt dåligt!! blir så trött på att det inte kommmer ut någon. Man kan ju undra vad de har för anledning till att inte släppa någon uppdatering här samtidigt.
Postad 29 March 2008 - 10:07
Dum-Dan
-
Dum-Dan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Någon som vet av ett bra konventeringsprogram som kan gör om filerna till mp4(MPEG4) eller 3gp i storlek 320*240 eftersom jag alltid ser det i liggandes format!
Postad 29 March 2008 - 13:48
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Någon som vet av ett bra konventeringsprogram som kan gör om filerna till mp4(MPEG4) eller 3gp i storlek 320*240 eftersom jag alltid ser det i liggandes format! 
Tycker detta funkar utmärkt! http://www.cutedvd.c...3gp_movies.html Förresten är firmware R1EA033 den senaste?
Postad 30 March 2008 - 14:36
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Någon som vet av ett bra konventeringsprogram som kan gör om filerna till mp4(MPEG4) eller 3gp i storlek 320*240 eftersom jag alltid ser det i liggandes format!  Tycker detta funkar utmärkt! http://www.cutedvd.c...3gp_movies.html Förresten är firmware R1EA033 den senaste?
Ja det programmet rekommenderar jag oxå starkt! suveränt bra enligt mig. då blir det bra med synk mellan ljud och bild med. Jag har firmware R1CA039 tror dock att den är äldre, när uppdaterade du din?
Postad 30 March 2008 - 15:26
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Någon som vet av ett bra konventeringsprogram som kan gör om filerna till mp4(MPEG4) eller 3gp i storlek 320*240 eftersom jag alltid ser det i liggandes format!  Tycker detta funkar utmärkt! http://www.cutedvd.c...3gp_movies.html Förresten är firmware R1EA033 den senaste?
Ja det programmet rekommenderar jag oxå starkt! suveränt bra enligt mig. då blir det bra med synk mellan ljud och bild med. Jag har firmware R1CA039 tror dock att den är äldre, när uppdaterade du din?
Jag uppdaterade i torsdags (27e).
Postad 30 March 2008 - 21:29
Dum-Dan
-
Dum-Dan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag uppdatera min KENT-Edition förra veckan och den hitta en uppdatering när jag koppla den via datorn, det var R1EA033.
Dock så börja den räkna procent när jag gick in i media och fick vänta i typ 2 min innan den öppna den, sen kunde jag inte spela upp någonting, starta om den och allt var normalt igen, puh!
Postad 31 March 2008 - 16:53
BruketFans
-
BruketFans
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Dottern kom igår hem med sin fina röda W910i. Dessvärre gick det inte att läsa på minneskortet
När man gick in på minneskortet så hittar den inga filer + mobilen startar om efter några sek.
Har under dagen testat lite olika saker:
Kopplar man mobilen till datorn så kommer minneskortet upp som en enhet (går bra att läsa/kopiera).
Satt i minneskortet i en annan mobil, fungera perfekt.
Minneskortet från den andra mobilen går inte heller att läsa i dotterns mobil.
Låter ju tyvärr som inskick av mobilen
Någon annan som har råkat ut för samma problem?
Tackar på förhand...
Postad 04 April 2008 - 19:21
Janek
-
Janek
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Dottern kom igår hem med sin fina röda W910i. Dessvärre gick det inte att läsa på minneskortet När man gick in på minneskortet så hittar den inga filer + mobilen startar om efter några sek.
Jag har lidit av samma problem med min 3-brandade W910 nästan sedan jag köpte den. Problemet uppstod första gången jag använde Walkmanfunktionen "på riktigt", innan dess hade jag bara testat några låtar. Det märkliga är att det bara var Walkmanmjukvaran som inte kunde läsa från minneskortet, att bläddra bland "Mina saker" och att fota var inget problem. Det gick till och med att titta på bilder och lyssna på MP3:or via telefonens standardspelare, men inte Walkman. Omformatering av kortet och sånt hjälpte inte, men nyss uppdaterade jag telefonens mjukvara och nu verkar Walkmanläget funka igen. Jag kan bläddra bland bilderna utan krascher och det verkar som Walkmanspelaren funkar igen den också...
Postad 05 April 2008 - 13:59
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Så nu har jag lagt in den senaste firmwaren. Uppdateringar jag hittat är:
Man kan välja HSDPA när man väljer vilket sorts nät man vill ha.
Manuell equlizer finns kvar när man stänger av walkman-spelaren.
bokstavsindikatorn som visar om man skriver med stor eller liten bokstav har en annan design.
Någon som upptäckt något annat? Några specifika buggfixar eller liknande.
Finns det någonstans där man kan läsa vad ändringarna är?
Postad 05 April 2008 - 19:07
annesan
-
annesan
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej! Efter att ha haft k750, som fungerat utan problem sen jag köpte den för ca 2 år sedan, är jag nu sugen på något nytt. Har dock svårt att bestämma mig för vilken, valet står just nu mellan w580, w910 och w890...
Jag undrar om det är någon som rekommenderar den här mobilen eller om det bara är en massa krabb med den? Tycker dock att den är i största laget men det går nog att leva med så länge den fungerar.
Postad 08 April 2008 - 19:52
SE-nerd
-
SE-nerd
-
Rookie
-
6 inlägg
Någon som har haft problem med att batteriluckan glappar?
Lämnade in den på service men den kom tillbaka "oreparerad",dem menade att det inte var något fel på den.
Dock stör jag mig på det hela tiden
Min batterilucka var i prima skick innan jag skickade in den på reparation, när jag fick tillbaka den glappade den rejält. Är det någon som har märkt att det "skorrar" i luren? hos mig skorrar det även om man har mycket låg volym? låter även som om den man pratar med är förkyld.. haft luren i en dag
Ljudet är inte mycket att hurra för nej.. knappt bättre än i min gamla lur (K750i)
Postad 09 April 2008 - 19:04
Jinglerack
-
Jinglerack
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Alltså jag har hört att några har använt 8gb minneskort till denna, funkar det verkligen? För överallt har jag läst att 4gb är max. Är det dock 8gb så är det ett självklart köp.
Postad 10 April 2008 - 06:49
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Alltså jag har hört att några har använt 8gb minneskort till denna, funkar det verkligen? För överallt har jag läst att 4gb är max. Är det dock 8gb så är det ett självklart köp.
Jag har ett 8gb och det funkar utan några som helst problem. Tidigare var det rätt segt att bläddra i walkman-spelaren när man har så mkt musik, men med den nya firmwaren går det mkt snabbare.
Postad 14 April 2008 - 11:23
erikla2002
-
erikla2002
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Jag har ett 8gb och det funkar utan några som helst problem. Tidigare var det rätt segt att bläddra i walkman-spelaren när man har så mkt musik, men med den nya firmwaren går det mkt snabbare.
Hur fick du tag i den senaste firmwaren? Via telefonens uppdateringstjänst eller via datorn? Jag kan inte ladda hem den seanste till min Kent Edition...
Postad 14 April 2008 - 13:23
chox
-
chox
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Man kan välja HSDPA när man väljer vilket sorts nät man vill ha. Manuell equlizer finns kvar när man stänger av walkman-spelaren. bokstavsindikatorn som visar om man skriver med stor eller liten bokstav har en annan design. Någon som upptäckt något annat?
När larmet går igång har knapparna för "av" och "tyst" flyttat runt lite.
Postad 14 April 2008 - 17:02
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hur fick du tag i den senaste firmwaren? Via telefonens uppdateringstjänst eller via datorn? Jag kan inte ladda hem den seanste till min Kent Edition...
Via datorn, med SE uppdateringstjänst. funkade för mig.
Postad 15 April 2008 - 13:40
leocor
-
leocor
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har en fundering...
Hur är ljudet när man använder den som mp3-spelare?
Är nämligen i valet eller kvalet mellan en w910 eller nokias 5610.
Tydligen ska 5610:an dras med lite konstiga missljud...
Postad 17 April 2008 - 12:26
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag har en fundering... Hur är ljudet när man använder den som mp3-spelare? Är nämligen i valet eller kvalet mellan en w910 eller nokias 5610. Tydligen ska 5610:an dras med lite konstiga missljud...
Jag tycker att ljudet är riktigt bra. har inga missljud i min iaf.
Postad 27 April 2008 - 09:58
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Nu har även min mobil börjat med att starta om sig med jämna mellanrum. Tidigare så har detta bara hänt max en gång i veckan, men sedan i torsdags så har den börjat starta om sig ca 5 ggr om dagen
förstår inte varför den börjar med det bara sådär, uppdaterade ju telefonen för typ 3 veckor sedan och tills nu så har det ju funkat 
tror ni att den måste lämnas in eller är det bara mjukvaran som vanligt?
Postad 01 May 2008 - 18:52
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Lider med er som har dom olika problem som beskrivits här i tråden...
Själv har jag sen dag 1 inte drabbats av något problem alls.
Postad 30 May 2008 - 09:42
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Jag har haft denna ett par veckor nu. Trots senaste mjukvaran så är telefonen laggig och buggig. Några exempel. Menyer och knapptryckningar släpar efter (laggar) sen kommer allt på en gång. Skärmen aktiveras inte när man fäller ut telefonen utan förblir svart. Det hackar i musiken vid uppspelning. Det återkommande alarmet slutade ringa vid inställd tidpunkt. (Jag använder Internet, e-post och RSS ganska ofta) Nu har jag har precis uppdaterat till R1FA030 som släpptes på SEUS 2008-05-28. Jag uppdaterade via dator då telefonens uppdaterings tjänst inte hittar några nya uppdateringar hur mycket man än söker.
Postad 02 June 2008 - 08:21
Eklof
-
Eklof
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Ligger Kent-versionen fortfarande efter när det gäller firmwareuppdateringarna? Har lagt undan en på webhallen som hade lägst pris av de fysiska butikerna, men gillar ju egentligen inte brandade mobiler, så nu är jag lite tveksam.
Går det att branda av telefonen, eller är det låst i hårdvaran?
Postad 16 July 2008 - 00:05
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej!
Funderar på att skaffa denhär telen med ett 8 gb minneskort.
Kommer att användas för musik och sms.
Har klämt lite på den men inte lyssnat, hörde att ljudet skall ha blivit bättre med firmware, vad tycker ni om det i både medföljande och andra lurar?
Postad 21 July 2008 - 20:49
Unregisteredfc39fa73
-
Unregisteredfc39fa73
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
har haft denna telefon i några dagar nu.. inte hunnit testa den så mycket. MEN, jag kan tala om att det inte verkar vara en telefon som man ska ha i byxfickan. Har på tre dagar ringt tre olika personer från fickan. Knapplåset är väldigt enkelt att "råka" slå av i fickan. Väldigt irriterande!
Postad 22 July 2008 - 20:28
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
hur fungerar din telefon?
lagg i menyerna, ljudkvalite osv. Har du uppdaterat firmware?
Skulle vara klart köp för mig om jag visste att den fungerade som den skulle.
Postad 27 July 2008 - 18:36
Unregistereda3bfd75e
-
Unregistereda3bfd75e
-
Rookie
-
9 inlägg
Om man skulle köpa den läckra versionen i vitt och guld, finns det något sätt att flasha om den till svenska? Lite drygt att behöva använda ABC istället för T9 kan jag tänka mig annars...
Redigerat av Unregistereda3bfd75e, 27 July 2008 - 19:21.
Postad 08 August 2008 - 16:34
al-sid
-
al-sid
-
Rookie
-
1 inlägg
hur fungerar din telefon?
lagg i menyerna, ljudkvalite osv. Har du uppdaterat firmware? Skulle vara klart köp för mig om jag visste att den fungerade som den skulle.
Tjena Killbom. Jag köpte telefonen igår och fick den idag (tack prispress.com!). Jag har gått igenom den grundligt nu några timmar och än så länge (ta i trä) verkar den hur grym som helst; skärmen är jäkligt nice, storleksmässigt är den perfekt, schyst att ingången till lurarna sitter på sidan så slipper man råka dra ut den, inte lika plastig som w760i som jag funderade på innan, ljudet är klart och fint, osv. Inga problem alltså. Vad gäller snabbheten så har jag inte märkt av något, men enda referensen är ju egentligen min w550i och jämfört med den är det ingen skillnad. Några anmärkningar har jag dock. Saknar verkligen låsknappen som fanns på w550i. Nu vet jag faktiskt inte hur man låser den om man slår av autolåset och inte vill röra slidern upp och ner. Trycker man på lägga på-knappen för att snabbt gå ur walkman så stängs musiken av. Skärmen är glansig och fin men blir snabbt greasy. Det är väl de första intrycken jag fått.
Postad 08 August 2008 - 16:49
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Nu vet jag faktiskt inte hur man låser den om man slår av autolåset och inte vill röra slidern upp och ner.
Ett kort tryck på av/på knappen så får du upp en meny där du kan låsa den. Min fungerar bra vissa dagar och startar om sig ett par gånger andra dagar (mer sällan än tidigare mjukvaror) trots att den bara ligger och inte används. Man märker det som att vibraton burrar två gånger och att telefonen letar efter nätet igen. Jag har fått sluta använda automatisk hämntning av e-post och RSS för telefonen blir så nedlastad att den inte går att använda när den håller på att hämta. Den har blivit bättre med den senaste uppdateringen R1FA035 men verkar fortfarande behöva fler uppdateringar. Här kan man läsa mer: http://www.esato.com...hp?topic=159522
Redigerat av defiant, 08 August 2008 - 17:12.
Postad 11 August 2008 - 12:56
sampan
-
sampan
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag vill passa på att varna eventuella köpare till den här telefonen. Många har haft stora problem med att den hänger sig, startar om sig, tappar nätet och allehanda fuffens. Såväl kompisar som kollegor som har eller har haft w910i upplever samma sak. För ett par veckor sedan uppdaterade jag till den senaste mjukvaran ( IGEN) men en del av problemen kvarstår. Det verkar som om dom har löst vissa av problemen genom att ha en watchdog som ligger och startar om telefonen om den hänger sig i olika lägen. Det är inte en bra och stabil lösning på buggar och knappast något som jag själv skulle kunna stå för som gammal programmerare. Nu har jag i alla fall skickat iväg telefonen på service så att dom får gå igenom den, om problemen kvarstår så kommer jag att försöka häva köpet. En telefon ska fungera. Punkt slut! Sen får den vara hur flashig som helst, om jag inte kan ringa utan att starta om den är den värdelös för mig. Skärpning SonyEricsson!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|