Redigerat av Unregistered79450e75, 15 January 2008 - 17:10.
Mass Effect (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(11)
|
99:- | |
Mass Effect - Limited Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 15 January 2008 - 17:09
Postad 15 January 2008 - 17:24
Man kan ju gissa men inte veta säkert.Nya generationen konsoler kommer ju runt 2011 (uppföljaren till wii kommer nån gång runt där, och MS jobbar redan på 720:n).
Om man ser till Xenosaga (rollspel i 3 delar till PS2) så tog det 3,5 år att få ut alla tre delarna efter första spelet. Om vi säger att samma takt gäller Mass Effect så kommer sista spelet sommaren 2011. Då ska 360 alltså hålla i 6,5 år. Mindre än PS2.. möjligt åtminstone.
Edit: Slutet av 2005 kom 360 så det blir alltså knappt 6 år. Det är ganska möjligt.
Redigerat av Zoiler, 15 January 2008 - 17:25.
Postad 16 January 2008 - 08:05
Den som lever får se. Jag skulle inte ha nåt emot att få se 3:an på en helt ny Xbox dock.Man kan ju gissa men inte veta säkert.Nya generationen konsoler kommer ju runt 2011 (uppföljaren till wii kommer nån gång runt där, och MS jobbar redan på 720:n).
Om man ser till Xenosaga (rollspel i 3 delar till PS2) så tog det 3,5 år att få ut alla tre delarna efter första spelet. Om vi säger att samma takt gäller Mass Effect så kommer sista spelet sommaren 2011. Då ska 360 alltså hålla i 6,5 år. Mindre än PS2.. möjligt åtminstone.
Edit: Slutet av 2005 kom 360 så det blir alltså knappt 6 år. Det är ganska möjligt.
Postad 16 January 2008 - 12:57
Postad 19 January 2008 - 22:54
Postad 04 February 2008 - 01:32
Kanske blir en genomspelning till någon gång i framtiden men då lär jag bara köra mainquest, sidquesten blev lite sega till slut(tror jag gjorde de flesta i alla fall). Dock lär det dröja ett tag, inte speciellt sugen just nu.
Redigerat av genstruktur, 04 February 2008 - 01:33.
Postad 06 February 2008 - 08:54
Postad 06 February 2008 - 13:08
Du kan köra dom i vilken ordning du vill...
Aha! Så spelet "slutar" inte förän båda är avklarade?
Postad 06 February 2008 - 21:41
Första DLC.
-400 MS points ($5)
-March 10th
-New race
-90 minutes of new gameplay
-50 new gamerscore points

Postad 06 February 2008 - 22:47
http://masseffect.bi...t...4&forum=104
Första DLC.
-400 MS points ($5)
-March 10th
-New race
-90 minutes of new gameplay
-50 new gamerscore points
Mumma!
Jag håller på att spela om spelet från början fast som renegade/adept istället för första varvet (Soldier/Paragon) och det är klart ballare att vara elak >=)
Minns även att det var klart roligare som sith lord i Kotor2 också.
Postad 07 February 2008 - 10:54
Det vore ju kul om man kunde använda sin första karaktär med alla skills man samlat på sig.
Postad 07 February 2008 - 12:52
Postad 09 February 2008 - 00:38
Postad 12 February 2008 - 10:29
Har lirat ganska mycket på hardcore och tycker tbh inte alls att det är svårt. Fienden tål mer men det är det enda. Istället för 1 hagel skott får man braka av 3 på en geth kanske. Roligare imo :]
Det enda som kan bli svårt är när man sitter i Makon och möter fiender, då blir det klurigt.
Någon som föressten läst boken Revelation?
Redigerat av Unregisteredb43a60de, 12 February 2008 - 10:39.
Postad 12 February 2008 - 13:05
Läsvärd för alla Mass effect fans men kanske också för sci-fi-diggare i allmänhet.
Postad 12 February 2008 - 15:20
Den sista öppnar upp först när de andra tre är avklarade.
Hmmm, tyckte det känndes som jag hade två kvar men att det ena försvann och ersattes av ett annat efter jag kört det uppdraget på Virmire
Kan man köra om med sin karraktär förresten? tycker jag vänt på varenda sten men kommer antagligen endast knappt hinna över lvl. 50
Redigerat av Unregistered40880, 12 February 2008 - 15:22.
Postad 12 February 2008 - 18:26
Där stod det:
Those who have firsthand experience with the modern Electronic Arts typically know it as a faceless corporate behemoth, infamous for absorbing, then strangling independent development teams, eliminating competition by paying for exclusive rights to major sports leagues, and working its employees beyond the breaking point. They may be surprised to find out that EA originally had quite a different mission and philosophy.
Microsoft hade gott kunnat lägga lite pengar på att köpa BioWare istället för Yahoo.
Postad 12 February 2008 - 20:23
Postad 13 February 2008 - 00:09
Den sista öppnar upp först när de andra tre är avklarade.
Hmmm, tyckte det känndes som jag hade två kvar men att det ena försvann och ersattes av ett annat efter jag kört det uppdraget på Virmire![]()
Kan man köra om med sin karraktär förresten? tycker jag vänt på varenda sten men kommer antagligen endast knappt hinna över lvl. 50Spoiler
Japp man kan lira om med sin karaktär.
Lirar andra rundan på hardcore just nu och har precis blivit lvl 50.
Man låser upp lvl 50 - 60 när man når 50
Redigerat av Unregisteredb43a60de, 13 February 2008 - 00:10.
Postad 17 February 2008 - 21:25
//Stefan
Postad 18 February 2008 - 16:31
någon som vet om man måste kolla på alla planeter (leta mineraler, och allt sånt) för att få ally achivments??? det tar ju rätt lång tid att leta igenom alla planeter varje gång... jag har gjort det 2 gånger hitlls och det börjar blir lite tråkigt att hoppka runt i sin mako... någon som vet om det finns kartor på alla planeter någon stans??? (annars får jag väl ta kort på alla själv)...
//Stefan
Tell me about it. Mako:n kan ju dra något gammalt över sig. Var förlösande när jag väl fyllt mineralerna för den "questen" så man kunde skippa att leta runnt efter dem. men det är nog bara att landa på alla planeter och söka, Ja!
Postad 18 February 2008 - 23:50
någon som vet om man måste kolla på alla planeter (leta mineraler, och allt sånt) för att få ally achivments???
Jag fick en ally achievement utan att ha sökt rätt på alla metaller, mineraler, insignias, mm. Det var dock med Ash och hon är ju med i stort sett från början.
Jag tror att det gäller att klara av ett visst antal uppdrag (många), men inte alla.
EDIT: Drog in en 2st "ally-achievements" på Kaidan och Wrex nu. Fick dem redan innan sista uppdraget och utan att hitta alla metaller mm...
Redigerat av {OLD}Reaper, 20 February 2008 - 19:05.
Postad 11 March 2008 - 17:00
http://www.level7.nu...d.php?id=167613
(inte speciellt informativ länk, utan bara källa)
Postad 12 March 2008 - 08:08
Postad 12 March 2008 - 08:41
Postad 03 April 2008 - 07:56
Altså, jag väljer "new career" och sen fortsätter jag med min lvl 48 gubbe sen innan, räcker det då om jag ändrar svårighetsgraden så fort jag kan från "options" screen så fort jag fått kontroll över min gubbe efter första videosekvenserna?
Eller måste jag välja en ny career och köra hardcore från scratch?
Postad 12 April 2008 - 20:11
Om man byter svårighetsgrad så fort man får kontroll över gubben så löser det sig.
Det va nästan roligare andra vändan
Postad 13 June 2008 - 13:29
Aja jag sparar nog detta, tror jag kommer pröva det igen fast med en biotic karaktär istället för en kreiger!
Riktigt mysigt med sci-fi rpg, ge oss mer!
Postad 13 June 2008 - 13:32
Är det någon som provat det nedladdningsbara materialet ännu? Med en ny planet och ras?
Postad 13 June 2008 - 13:40
Star OceanRiktigt mysigt med sci-fi rpg, ge oss mer!
Edit: Förvisso... ME2 och ME3 kommer ju också under 360s livstid enligt dem så det finns mer timmar att hämta i universumet.
Redigerat av Zoiler, 13 June 2008 - 13:41.
Postad 13 June 2008 - 18:50
Postad 13 June 2008 - 19:46
Postad 14 June 2008 - 08:40
Bara Microsoft fixar en vettig utvecklingsstudio med ett gäng duktiga storywriters (eller vad de kallas) för att fixa storyplaneter och hugger bort tråkiga sidomissions så blir det nog bra. Det mesta tekniska finns ju där redan.
Postad 14 June 2008 - 12:05
Förresten, kan man spela vidare nu när man klarat det?(är tyvärr 5 mil från kysslådan atm så jag kna inte kolla själv) Göra Sidemissions etc. Gjorde inga, tänkte jag skulle rädda världen innan jag gjorde springpojksärenden. Man får ju prioritera. Och en sak till, om man levlar tillräckligt långt. Kan man lära sig saker som "biotic skills" och annat då fast man e soldat?
Blir nog en replay annars som biotic och kötta mer sidemissions.
Postad 14 June 2008 - 20:36
Ja fast det beror väl på om EA tillåter dom att göra det, Lucasarts har ju tydligen lagt ner all egen tillverkning av spel (vilket är väldigt synd då deras "sista" spel Force Unleashed (iaf har jag för mig att det är deras sista) verkar kunna bli grymt=). Verkligen synd som sagt men det kanske är lika bra eftersom dom senaste tiden släppt för många dussinspel i Star Wars serien.Tja, köper microsoft upp ME så gör förhoppningsvis Bioware KotOR 3 någon gång. Eller någon uppföljare till Baldurs Gate
![]()
![]()
![]()
Bara Microsoft fixar en vettig utvecklingsstudio med ett gäng duktiga storywriters (eller vad de kallas) för att fixa storyplaneter och hugger bort tråkiga sidomissions så blir det nog bra. Det mesta tekniska finns ju där redan.
Postad 14 June 2008 - 20:43
Ja fast det beror väl på om EA tillåter dom att göra det, Lucasarts har ju tydligen lagt ner all egen tillverkning av spel (vilket är väldigt synd då deras "sista" spel Force Unleashed (iaf har jag för mig att det är deras sista) verkar kunna bli grymt=). Verkligen synd som sagt men det kanske är lika bra eftersom dom senaste tiden släppt för många dussinspel i Star Wars serien.
Jag tror du fått något om bakfoten där. LucasArts har inte och ska inte lägga ner tillverkning av spel (dom håller ju bl.a. på med nästa Indiana Jones spel. Däremot har dom ju tagit ett steg tillbaka och börjat låta andra spelföretag leka med deras produkter också och sedan bara ge ut dom, ungefär som EA typ.
Postad 14 June 2008 - 21:21
Det var det jag menade jag skrev ju egen tillverkningJag tror du fått något om bakfoten där. LucasArts har inte och ska inte lägga ner tillverkning av spel (dom håller ju bl.a. på med nästa Indiana Jones spel. Däremot har dom ju tagit ett steg tillbaka och börjat låta andra spelföretag leka med deras produkter också och sedan bara ge ut dom, ungefär som EA typ.
Hade gärna sett att Raven Software gjorde ett nytt Dark Forces (även om FU verkar kunna bli en spirituell uppföljare trots att spelet utspelar sig innan)
Jedi Knight : Jedi Outcast och Jedi Academy tillhör helt klart två av de bästa spelen som bygger på Star Wars =).
Redigerat av Jack of all trades, 14 June 2008 - 21:33.
Postad 20 June 2008 - 12:18
O M G va ###### bra det är! helt sanslöst...
Nu vill jag bara spela vidare, hur många timmar ligger "main storyn" på ?
Postad 22 June 2008 - 17:59
Spelet var underbart, älskar KotOR och nu Mass Effect.
Postad 24 June 2008 - 07:40
Postad 14 August 2008 - 08:09
Är de expendeble (med tanke på att de verkar komma tillbaks efter en stund) eller ska man slösa heal-kits på att rädda dem?
Ska man i Settings välja 'Full Auto', 'Defense only' eller 'None' för att berätta när de ska använda sina skills. Satte dem i Defense only, eftersom det var defaulten.
Hur använder man deras skills optimalt? Ashley har nått för sitt maskingevär. Ska jag gå in i menyn varje gång för att välja det om man inte har 'Full Auto'
Varför healar de sig inte själva? Killen jag har med mig har jag gett lite First-Aid skills för att jag tänkte det kunde vara bra att ha. Ändå healade han sig inte själv eller nån annan i teamet. Är inte healing Defensive? Ska jag gå in i menyn varje gång jag vill att han ska heala oss?
Nån som har lite allmäna tips så här i början?
Postad 14 August 2008 - 11:30
Dina lagkamrater är ungefär lika smarta som en 3 åring. Dom tänker inte, dom bara springer fram och blir nerskjutna. Det bästa du kan göra egentligen är att bara placera dom bakom lådor eller dylikt så de åtminstone skyddar sig och skjuter så fort de ser någon. Slösa health packs på dom är totalt onödigt för plötsligt får de för sig att de är odödliga och hoppar fram från sitt skydd..
Minns inte hur det fungerade med inställningarna på deras vapen och dylikt dock. Har bara för mig att du väljer deras vapen från snabbmenyn en gång och sen springer dom med de tills du byter igen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
69 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?