Stäng av alla hjälpmedel. Annars förstör man hela spelet
Gran Turismo 5: Prologue
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 21 mars 2008 - 13:17
Postad 21 mars 2008 - 15:07
Hur är Prouloge i förhållande till GT:HD? Körkänsla o.s.v.
Tycker det är betydilgt bättre, bilen jag har kört mest är en Golf GTI och den beter sig nästan som i verkligheten.
GT:HD var grymt bra.. addictive som ********. Bara man stängde av alla hjälpmedel så det kändes som att köra bil. Istället för att bromsas in so fort man svängde för mycket eller något sådant.
Precis, alla hjälpmedel av och proffesional physics och det blir underbart att spela.
Redigerat av Danhill, 21 mars 2008 - 15:05.
Postad 21 mars 2008 - 17:49
Varit runt på både game och lite andra butiker för att tigga på dem att släppa ett ex till mig, men icke sade nicke...De var rädda att bli stämda om de lät mig köpa innan 26:e mars..
Hade gärna spelat det imorgon kväll med polarna.
Ingen som vill sälja sin kopia om det finns nån i gbg som har det redan?
/jonas
messa mig isåfall
Postad 21 mars 2008 - 19:58
Har inte bestämt mig om jag ska köpa download eller skiva.
Det enda som talar för skiva är väl om jag ska sälja den någon gång?
Hur fungerar det om man handlar det på PSN?
Vad jag hört så kan man ladda hem PSN spel 5 gånger. Det är väl också så att man inte måste vara inloggad med samma ID som köpt spelet för att för att kunnda spela det. Det betyder väl att man i praktiken kan ha det på 5 olika maskiner. Men blir det då några begräsningar i online läget? Kan fem olika ID spela på samma köp liksom?
Postad 21 mars 2008 - 21:21
Ladda ner gratis från PSN.Var kan man skaffa GT:HD nånstans ?
Jag hittar inte det på PSN game demos?
Redigerat av King D, 21 mars 2008 - 21:21.
Postad 21 mars 2008 - 21:32
Har för mig att det ligger (låg) under full games.
Postad 22 mars 2008 - 00:20
Tack!
Nej, de tog inte bort GT HD eftersom jag nyss laddade ned den. Men får jag fråga? Är det ett komplett spel eller bara demo? För det står egentligen inte nånstans.
Postad 22 mars 2008 - 00:30
Tack!
Nej, de tog inte bort GT HD eftersom jag nyss laddade ned den. Men får jag fråga? Är det ett komplett spel eller bara demo? För det står egentligen inte nånstans.
det är ett demo..men det är inte värt att testa ens...ussh o blä..fixa prologue istället..elr vänta på fullversionen..
Redigerat av Unregistered8947db47, 22 mars 2008 - 00:31.
Postad 22 mars 2008 - 01:44
Tack!
det är ett demo..men det är inte värt att testa ens...ussh o blä..fixa prologue istället..elr vänta på fullversionen..
+1, har även Prologue demot som är MYCKET bättre. Körkänslan i GT HD är riktigt kass, även när man stänger av "hjälpinställningarna". Ska nog köpa GT 5 Prologue när den släpps men har ingen PS3 ratt, känns lite fjuttigt att köra med handkontrollen.
Postad 22 mars 2008 - 10:09
Postad 22 mars 2008 - 11:57
Funkar G25 bra i GT5? H-lådan och kopplingen, stödjer spelet de funktionerna?
Så länge inte alla filmer på youtube är fake så stöds funktionerna.
Postad 22 mars 2008 - 18:48
Postad 22 mars 2008 - 19:21
Postad 22 mars 2008 - 21:36
Visst blir man lite avis och grinig..hahaNån mer än jag som fick spelet i posten idag? Trodde spelet skulle komma först den 26e. Inte för att jag är direkt ledsen
Edit: För de som undrar så beställde jag spelet från gameshop.se för två dagar sen, så jag kan ganska lätt säga att jag kan rekommendera sidan
Men om du ska skryta om att du fått det en vecka för tidigt så borde du väl åtminstone säga något om hur spelet är?

Sedan är det inte så schysst egentligen att ange vart du köpt det eftersom det är 10'000 SEK i böter för den butik som säljer spel före releasedagen.
Jag var själv och försökte få tag på senaste SIMS2 till min flickvän en dag före release (hon fyllde år på själva release dagen och man ville ju överraska på morgonen), men fick totalnobben på 7 olika ställen innan jag till slut fick OK (säger inte vart

Postad 23 mars 2008 - 08:40

Postad 23 mars 2008 - 13:23
Läste nånstans 2009!?!? men så länge vill man ju inte vänta
Postad 23 mars 2008 - 13:55
Samlar man 2.000.000 credits till F1-bilen på någta timmar? Och blir man less på online efter bara några timmar?Någon som har nån info angående det riktiga GT5? Prolouge gick ju att köra igenom på några timmar.
Vad dåligt.
Postad 23 mars 2008 - 14:26
Samlar man 2.000.000 credits till F1-bilen på någta timmar? Och blir man less på online efter bara några timmar?Någon som har nån info angående det riktiga GT5? Prolouge gick ju att köra igenom på några timmar.
Vad dåligt.
Allt beror nog på hur intresserad man är. Själv har jag lagt flera timmar på GT:HD och det var ju bara en bana och några få bilar. Men visst kan man nog ta sig igenom GT5P på ett gäng timmar om man bara stressar igenom...
Postad 23 mars 2008 - 19:10
Postad 23 mars 2008 - 20:33
En klen bil kan du sätta sämre däck bak för att den ska släppa tidigare.
Använd handbromsen om du inte kan ställa upp med gasen och farten.
Men som sagt, du måste ha ganska bra fart för att det inte bara ska bli en stoppsladd eller spinna runt.
Försök att parera rattutslaget minimalt.
Postad 24 mars 2008 - 00:16
Någon som har nån info angående det riktiga GT5? Prolouge gick ju att köra igenom på några timmar.
Haha jadu det blir en lång väntan alla fall för oss i europa då enda vi vet är att det kanske släpps i japan slutet året, så vi kanske får det till sommaren 2009 eller nåt..

Postad 24 mars 2008 - 12:37
Någon som har nån info angående det riktiga GT5? Prolouge gick ju att köra igenom på några timmar.
Haha jadu det blir en lång väntan alla fall för oss i europa då enda vi vet är att det kanske släpps i japan slutet året, så vi kanske får det till sommaren 2009 eller nåt..
Eller köpa den från japan i slutet av året?

Postad 24 mars 2008 - 13:17

Då slipper jag köpa en till handkontroll omedelbart till PS3 bara för att kunna köra två st.
Ska bli intressant att prova om rumblen funkar i Prologe!
Postad 24 mars 2008 - 17:33
Postad 24 mars 2008 - 17:42
Funderar på att köpa G25 ratten, men hur har ni fäst den? Bara i tv-bordet eller finns det någon här som har fixat någon bra bänk eller bord? Tacksam för tips och ideér.
Nu har du skrivit samma sak i tre trådar inom en halvtimme, du kanske ska ge folk en chans att svara innan du skriver i en fjärde.
Postad 25 mars 2008 - 14:19
Så antingen blir EU-kunderna arga för att deras online-version är dubbelt så dyr som USA-kunderna - eller så blir EU-retail arga för att deras bluray-version kostar dubbelt så mycket som PSN-versionen... Gissar det innebär att vi får betala 400:- för att tanka hem GT5 från PSN, men är det någon som sett något uttalande i frågan?
Postad 25 mars 2008 - 18:28
Postad 25 mars 2008 - 18:30
Det skulle släppas 2 veckor in i April har jag för mig.Är GT5P släppt i USA?? Tjejen är där denna veckan, vore najs om hon kunde handla ett ex åt mig. Men finns den att köpa där eller är det bara i Japan?
EDIT: 15 April enl. amazon.com
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 mars 2008 - 18:34.
Postad 25 mars 2008 - 22:04

Postad 26 mars 2008 - 10:39

Redigerat av pk82, 26 mars 2008 - 10:39.
Postad 26 mars 2008 - 10:45
Då var det hämtat på Webhallen
Håller på att installeras på PS3 så skönt att man inte börjar jobba förren på Lördag
Installeras? Kan man installera diskversionen på hårdisken och inte behöva stoppa i den varje gång man spelar?
Postad 26 mars 2008 - 11:42

"Also, to further clarify, GT5 is still about a year away. You should just decide now to buy it, enjoy it, go online and race against anyone and everyone, rank number one worldwide, get the girl (or guy) and become the most popular kid in town. The end."
http://blog.us.plays.../#comment-50800
Postad 26 mars 2008 - 12:41
Då var det hämtat på Webhallen
Håller på att installeras på PS3 så skönt att man inte börjar jobba förren på Lördag
Installeras? Kan man installera diskversionen på hårdisken och inte behöva stoppa i den varje gång man spelar?
nej bara att dne uppdaterar något sen att man måste ha nya 2,20 Firmware oxå
. Sen kommer en ny update "Gran Turismo Prologue Spec II" på fredag
Postad 26 mars 2008 - 14:11
Postad 26 mars 2008 - 14:28
Det är väl ett demo egentligen, vad de än väljer att kalla det. De ska väl ha nåt att göra det närmsta året. Det kanske blir några små ändringar alltså.skit vad besviken jag blev, vet att det blir bättre känsla med ratt, men va f-n där e 400 gånger bättre känsla i forza(tyvärr), och varför kan vi inte få trimma lite i prologue, och visst var det snyggt men inte mycket snyggare än forza. klart lite mer detaljer i bakgrund men det viktiga, bilarna, är inte snyggare. och sen ljudet från bilarna låter ju nästan likadant på alla bilarna nästan. och va f-n e det med allt tryckande massa ok hit och dit tar ju en kvart att få köra en bana. tyvärr blev detta samma besviklese som gt4
Postad 26 mars 2008 - 14:31
71 bilar, 5 banor, 16p online låter inte som ett demo.Det är väl ett demo egentligen, vad de än väljer att kalla det. De ska väl ha nåt att göra det närmsta året. Det kanske blir några små ändringar alltså.

djgoan: Har du sparat ihop till något med pulver under huven eller sitter du och harvar runt i fiestas och golfar och är besviken på hur slöa de är? Ljudet från dem är ju också rad 4 vs rad 4...

Arcade eller professional inställning på körningen?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 mars 2008 - 14:35.
Postad 26 mars 2008 - 14:41
Postad 26 mars 2008 - 14:47
skit vad besviken jag blev, vet att det blir bättre känsla med ratt, men va f-n där e 400 gånger bättre känsla i forza(tyvärr), och varför kan vi inte få trimma lite i prologue, och visst var det snyggt men inte mycket snyggare än forza. klart lite mer detaljer i bakgrund men det viktiga, bilarna, är inte snyggare. och sen ljudet från bilarna låter ju nästan likadant på alla bilarna nästan. och va f-n e det med allt tryckande massa ok hit och dit tar ju en kvart att få köra en bana. tyvärr blev detta samma besviklese som gt4
Vad har du för Forza? Mitt Forza 2 är närmare GT4 än GT5P när det gäller utseendet.
Vad gäller känsla så är GT5P svårare, helt klart. Har inte kört GT5P lika mycket som Forza 2 än men än så länge tycker jag det verkar som GT5P drar det längsta strået när det gäller körkänsla.
Dock är Forza 2 riktigt kul med skademodellering och möjligheten att styla och måla bilarna.
Postad 26 mars 2008 - 15:29

EDIT: Den enda affären i staden som saluför spel överhuvudtaget dessutom.
Redigerat av JockeJ, 26 mars 2008 - 15:30.
Postad 26 mars 2008 - 15:47
fortfarande ett bra spel men att säg det är bäst är svårt vissa grejor e bättre vissa är sämre
istället för snygga menyer kanske man skulle lagt lite mer energi på fixa bättre ljud och känsla så hade detta varit en värdig vinnare
Redigerat av Unregistered37352, 26 mars 2008 - 15:54.
Postad 26 mars 2008 - 16:31
har kört hårt nu i 12timmar, och det blir inte bättre, tyvärr
Då finns det två möjliga förklaringar:
1. Du kör inte med rätt inställningar för bästa känsla
2. Du uppskattar den i mitt tycke mer arkadiga känslan i Forza.
Edit: Det var kanske lite onyanserat men alla har olika smak men de allra flesta är överens om att körkänslan är i GT5P är väldigt bra - en av de första recensionerna var skriven av en gammal racingförare och han menade att körkänslan var det bästa som gick att få på konsol idag (den typen av recensenter väger tungt för mig när det gäller körkänsla).
Utseendet är egentligen inte så mycket att säga om.
...lagt lite mer energi på fixa bättre ljud och känsla så hade detta varit en värdig vinnare
Håller med, här är enda egentliga svaga punkten av det som är implementerat (borträknat saker som problem med frame rate, tearing och liknande). Man måste verkligen ha på hög volym för att höra skillnaderna. Men å andra sidan, det är inga problem att avgöra om det är en Mustang eller Ferrari som kommer och försöker köra om... det hör man tveklöst.
Redigerat av Lindholm R, 26 mars 2008 - 16:38.
Postad 26 mars 2008 - 17:05

Postad 26 mars 2008 - 17:11
låg det nått i brevlådan då... nääää. ARGHHH blir så sne!!!
SKÄRPNING DISCSHOP!!!
Postad 26 mars 2008 - 17:24
Postad 26 mars 2008 - 17:40
hmm försöte oxå uppdatera an error occurred during the dawnload för andra gången nu =(
Hände mig också, men funkar nu! Prova igen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar